Jump to content

Siltās/vēsās grīdas - NO vai NC


itanium
 Share

Recommended Posts

Sveiki, biedri!
Varbūt, kāds, kurš jau šim ir būries cauri, var ieteikt, kāda veida izpildmehānismus (un visu tiem pakārtoto) man vajadzētu priekš "ūdens" siltajām grīdām, kuras karstākajās vasaras dienās plānots darbināt arī kā "vēsās" grīdas (siltumsūknis ar dzesēšanas funkciju)?

 

NO - Normally Opened (nav strāvas = plūsma, padodot strāvu = aptur plūsmu)

NC - Normally Closed (nav strāvas = nav plūsmas, padodot strāvu = plūsma)

 

Mans, iespējams, greizais domu gājiens: lai vasarā varētu darboties bez termostatiem, kas gan jau tāpat nemācētu darboties dzesēšanas režīmā, jēdzīgākais variants ir NO

 

Kas vēl, varbūt kādam ir arī pozitīva/negatīva pieredze ar AliExpress pieejamiem risinājumiem, piemēram, https://vi.aliexpress.com/item/4000203519786.html ?

 

 

Labots - itanium
Link to comment
Share on other sites

Siltumsūknis darbojas arī ziemā?

tam tad ir sensori uz grīdām,telpu, āru. Mainot operation mode uz summer vai cooling, tam vajadzētu saprast jauno setpoint un sākt dzesēšanu (izmera 23 grādus grīdu kolektorā, setpoint pieņemsim 18. Nu tad darbojas, kamēr sasniedz 18 - delta).

par relejiem:

https://wiraelectrical.com/no-nc-relay-switch/

Labots - dzincha
Link to comment
Share on other sites

Pirms 31 minūtēm , dzincha teica:

tam tad ir sensori uz grīdām,telpu, āru

Es biju domājis, nevis temperatūras regulēšanu škidrumam no siltumsūkņa, bet gan kolektorā individuālu zonu (kopā 8 ) plūsmas atslēgšanu/pieslēgšanu.

Vai arī es kaut ko jaucu un tam ir maza jēga? Tas ir, lai siltumsūknis tikai regulē izejas siltumu, balstoties uz tiem pāris sensoriem, kas viņam ir, un tad to izejošo šķidrumu "dumji" padot uz kolektoru, kur uz katru zonu ir pastāvīga plūsma?

Labots - itanium
Link to comment
Share on other sites

Tev sūknim ir tas dzesēšanas modulis piepirkts? Tāpēc ka vairumam aprakstos piebilde ar dzesēšanas funkciju nozīmē, ka vari piepirkt papildus moduli un tad tā strādās. 

Link to comment
Share on other sites

Nē, vēl arī pats sūknis nav nopirkts. Šobrīd plānoju automātikas (izpildmehānismi, vadības bloks, termostati) pasūtīšanu silto grīdu kolektoram, lai varētu pabeigt "vadošanu".

Un, jā, diemžēl tā arī sapratu - papildus ekstra, bet arī AC visai mājai ir papildus ekstra, kas maksā salīdzinoši bargu naudu.

Link to comment
Share on other sites

pirms 2 stundām , itanium teica:

Es biju domājis, nevis temperatūras regulēšanu škidrumam no siltumsūkņa, bet gan kolektorā individuālu zonu (kopā 8 ) plūsmas atslēgšanu/pieslēgšanu.

Vai arī es kaut ko jaucu un tam ir maza jēga? Tas ir, lai siltumsūknis tikai regulē izejas siltumu, balstoties uz tiem pāris sensoriem, kas viņam ir, un tad to izejošo šķidrumu "dumji" padot uz kolektoru, kur uz katru zonu ir pastāvīga plūsma?

SS izrēķina cik vajag un un strāda pēc setpoint. 
ja gribas regulēt cilpas, tad jādomā par temperatūras devējiem telpās un kontrolieri, kas virina vārstus uz cilpām, skatoties kāds uzstādijums. 
droši vien kaut ko šādu vajadzēs:

https://www.medusaka.lv/veikals/params/category/25585/item/99338/

Labots - dzincha
Link to comment
Share on other sites

Pag, Tu gribi ar grīdām dzesēt? Tur nekas nesanāks. Es kad liku siltumsūkni ar par šito iedomājos. Prasīju uzstādītājiem, šie teica ka tas ir mārketinga bullshit. Pirmkārt efektivitāte ir ļoti zema. Jāliek daudz tuvāk grīdā caurules nekā priekš apsildes, lai kaut ko iegūtu. Un otrkārt mitrums/kondensāts. Tur tad visām pievadu caurulēm jābūt maksimāli izolētām, ko var izdarīt tikai ar spec putām nopūšot. Tā kā to neviens nedara, tad šo darbu ar garantijām ar neviens negrib uzņemties, jo nav pieredzes. Citādi tur viss tek, mitrums un pelējums arī ātri klāt. 

  • Patīk 1
  • Atbalstu 1
Link to comment
Share on other sites

Manuprāt, pēc pastāvošiem būvnormatīviem būvētā mājā mūsu klimatā nekāds kondicionieris nav nepieciešams.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Ja daudz stiklotās fasādes uz D,DR,DA tad iespējams prasās pēc AC vai dzesēšanas vai konkrētām žalūzijām, kas nelaiž tik daudz karstumu. Ziemā otra galējība, labs vēsums no stikla fasādes. Ir jau bieži manīts kad stikli līdz grīdai un ja uz D pusi....

Es regulāri vasarā dabuju pievērt žalūziju uz R pusi, lai necepina virtuvi. (Logs 1.5 m plats, standarta augstumā).

Link to comment
Share on other sites

pirms 3 stundām , itanium teica:

bet gan kolektorā individuālu zonu (kopā 8 ) plūsmas atslēgšanu/pieslēgšanu.

uz kolektoru cilpām  liek regulēšanu, vadu vai bezvadu versiju, kur tev ''pulkstenis''  telpā mētājas un iestādi vēlamo temperatūru, vai arī īsti neiebraucu ko ar to domāji.

https://www.akvedukts.lv/lv/e-noliktava/silto-gridu-apkure/vadiba-kontrole

p.s. bet dzesēšanai labāk kondiķi izmantot, lielāka jēga ir

Link to comment
Share on other sites

pirms 3 stundām , itanium teica:

Un, jā, diemžēl tā arī sapratu - papildus ekstra, bet arī AC visai mājai ir papildus ekstra, kas maksā salīdzinoši bargu naudu.

Bet vai to dzesēšanu vajag?

Es gan vēl neesmu ievācies, bet ir aizdomas, ka man nevajadzēs. Vasaras karstumā līdz kādiem 23-24 uzkarsa, bet arī tikai tāpēc, ka logs visu laiku bja vaļā. Gan jau varētu uzturēt zemāku temperatūru, pa dienu turot logus ciet (+ rekuperators), pa nakti - vaļā.

 

1 stundu atpakaļ, dzincha teica:

Ir jau bieži manīts kad stikli līdz grīdai un ja uz D pusi....

Man uz D pusi ir pāris 1.4m x 1.8m logu un 2.2m x 3.6m izeja uz terasi… Vienīgi saule vasaras dienas karstajā laikā tajos stiklos nespīd, ziemā - spīd.

Bet nu katram projektam savas īpatnības… Vecajai mājai arī logs uz D pusi, bet nav noēnots - tas gan vasarā strādā kā kārtīgs radiators. Tā vien prasās kaut kad uztaisīt "ārējās žalūzijas".

Link to comment
Share on other sites

Ar grīdu dzesēt telpu nav tā labākā doma, jo aukstais gais ir smagāks un turas lejā un lai atdzesētu visu telpu jānodrošina intensīvu gaisa kustību telpā citādi nekāda jēga no tās aukstās grīdas nebūs, bet rasos tā ļoti labi ...

Link to comment
Share on other sites

Pirms 3 minūtēm , Dils teica:

citādi nekāda jēga no tās aukstās grīdas nebūs

Runā, ka ziemā telpā ar silto grīdu vajagot zemāku temperatūru nekā telpā ar radiatoriem, lai justos komfortabli, jo visa grīda ir kā viens liels IR starojuma avots.

Vasarā tas tā nestrādā? Vēsa grīda, kas neizstaro tik daudz IR, neļauj augstākā gaisa temperatūrā justies komfortablāk?

Link to comment
Share on other sites

Diez vai grīda kaut ko staro, jo temperatūra ir tikai drusku augstāka (dažus grādus) kā telpas gaisam domāju ka tur vairāk notiek konvekcija...un aukstā grīda nestaro neko pilnīgi noteikti tur tikai konvekcija, bet aukstuma konvekcija no apakšas tikai ar ventilatoru.

Link to comment
Share on other sites

Interesants viedoklis. Liek aizdomāties par to, kā aukstumā varētu strādāt IR kameras.

Link to comment
Share on other sites

Ar radiatoriem efekts ir jūtams, telpu dzesē, bet tas aukstums protams turās pie apakšas un salst kājas. Un jā, zem radiatoriem jāliek vannītes, jo kondensāts tek labi. Šis pasakums noderēja paris dienas šovasar, man 2 stāvs uzkarst labi. Svīdiens bija mazāks un gulamistabā naktī varēja gulēt. Bet labāk protams likt kādu fancoilu, bet izmisumam der.

Dzesējot COP rādīja ~4.5.

Labots - saf
Link to comment
Share on other sites

pirms 12 stundām , binary teica:

Bet vai to dzesēšanu vajag?

Šobrīd gan vēl nav nosiltināti bēniņi (nav arī griestu vēl) un ārsienas no iekšpuses arī vēl nav pabeigtas, bet tās dažas dienas, kad bija +30 un vairāk grādi, tad bija ĻOTI silts (vienstāva koka karkasa māja).

 

pirms 13 stundām , e = d teica:

Prasīju uzstādītājiem, šie teica ka tas ir mārketinga bullshit. Pirmkārt efektivitāte ir ļoti zema. Jāliek daudz tuvāk grīdā caurules nekā priekš apsildes, lai kaut ko iegūtu. Un otrkārt mitrums/kondensāts.

Žēl, balstoties uz tiem marketinga tekstiem, biju kaut kā rēķinājies, ka pāris grādus tajās dažās karstajās dienās gadā varēs dabūt nost, izmantojot "siltās" grīdas.


Ja izslēdz dzesēšanu no vienādojuma, tad siltajām grīdām vēlams izmantot NC izpildmehānismus?

 

Labots - itanium
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

@itanium, viss nav tik bezcerīgi. 

Šovasar vienu mēnesi varēju personīgi izmēģināt dzesēšanu ar aukstajām grīdām - 2-3 grādus zemē dabūt var. Man galvenā problēma ir panorāmas logs uz A, caur kuru telpa līdz pusdienas laikam tiek pamatīgi uzkarsēta un pēcpusdien īsti negrib vairs atdzist. Kamēr saule tiek iekšā, nekādu komfortu ar -2-3 grādiem panākt nevar, bet pēc tam ir drusku labāk nekā bez. Daudz lielāks efekts būtu, ja tam logam būtu pārkare. Grīdā laidu iekšā +16-20 grādus, nekādu problēmu ar kondensātu nemanīju pat tad, kad relatīvais gaisa mitrums uzkāpa virs 80%. Bet tas droši, ka ir atkarīgs no ventilācijas un apdares materiāliem un katrā gadījumā būs individuāli. Vienu dienu izmēģināju ielaist grīdā +10 grādus, tad gan jutu diskomfortu - grīda ledaina, gaiss smags un tveicīgs. Uz flīzēm šķiet, ka parādījās kaut kāds miklums. Eksperimentu ātri pārtraucu un vairs neatkārtoju.

Principā, gaiss-ūdens siltumsūkņiem dzesēšana ir paredzēta caur fancoiliem - tad būs gan efektivitāte, gan komforts. Bet, ja tāda nav, tad arī ar grīdām var dzesēt - vienīgi jānodrošina piespiedu gaisa cikulācija. Es pagaidām izmantoju parastu grīdas ventilatoru. Gadījumā, ja Tev vēl nav pabeigta iekšējā apdare, iesaku ievilkt vismaz izvadus fancoilam, nākotnē tad varēsi izvēlēties likt vai ne.

Par izpildmehānismiem, domāju, ka praktiskas atšķirības nebūs, liec, ko gribi.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

pirms 7 stundām , basic teica:

2-3 grādus zemē dabūt var.

Iepriecināji, tas principā arī būtu pietiekoši.

Kas Tev kolektoru skapī darās un vai izmanto termostatus zonām?
  

pirms 7 stundām , basic teica:

Gadījumā, ja Tev vēl nav pabeigta iekšējā apdare, iesaku ievilkt vismaz izvadus fancoilam, nākotnē tad varēsi izvēlēties likt vai ne.

Tā būtu vēl viena cauruļu cilpa (turp/šurp) līdz katrai Fan Coil iekārtai? Ja jā, tad diemžēl šobrīd atkritīs (vajadzētu upurēt siltinājumu ārsienām, ko negribētos darīt). Tad sliktākajā gadījumā tajās dažās dienās izmantošu to pašu (jau īpašumā esošo) mobilo AC. 

Labots - itanium
Link to comment
Share on other sites

@itanium, kolektorā man ir 16 cilpas, pa 8 katrā stāvā. Zonu regulēšanu vēl neesmu uztaisījis. Iepriekš kurināju ar gāzi un katls diezgan stabili turēja telpu t rēķinot pēc āra t. Bet plānā ir kaut kad uzlikt arī zonu regulēšanu pēc telpu t.

Labots - basic
Link to comment
Share on other sites

pirms 23 stundām , Daiļais teica:

Cik orientējoši maksā šāds dzesēšanas modulis pie SS?

Kā kuram? Citiem, cik saprotu, nekas vispār nav jāpērk, piemēram, augstāk minētais PANASONIC AQUAREA T-CAP vai Gree Versati III.
Gan tam pašam Gree brošūrā dzesēšana ir paredzēta, izmantojot Fan Coil.

image.png.17273028f73c86c62b1f2ed0606b5ab5.png

Labots - itanium
Link to comment
Share on other sites

Automatikai ir sleedzis NC vai NO, straadaas ar abiem. Lai paarsleegtu no apsildes uz dzeseeshanu ir jumperis, termoregulatori (man bezvadu) atbilstoshi paarsleedzas uz heat vai cool rezhiimu.

Griidu dzeseeshanu gan nelietoju, nepatika. Griida veesa, bet temperatuura istabaas nemainiijaas. Panoraamas logi D pusee. Paarkares lielas, bet kkaada momentaa taapat saule saak spiideet iekshaa un tad aatri sakarst. Paliidz AC. Toties ziemaa, saulainajaas dienaas, apkure nav vajadziiga. 

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...