Jump to content

Kam un kaapeec nelikt LPG


Iesacejs69
 Share

Recommended Posts

Iesacejs69

Nu, lai iet - pa soliido.

Kungi, katra versijas [tehniski pamatotas] - studijaa!

Link to comment
Share on other sites

Iesacejs69
5 minutes ago, androidz said:

Apsoli nestāstities? 

tu par teemu raksti!

  • Patīk 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Iesacejs69
Posted (edited)

Pieaugot degvielas cenai, loģiska ir vēlme braukt lētāk. Šajā postā par to, kāpēc iesaku NEuzstādīt LPG iekārtu vidēji veciem un moderniem dzinējiem.

LPG_4paudz.jpg

 

Jā, veciem dzinējiem, kas izmanto, piem., MS41 .. MS43 sērijas (līmeņa) vadības sistēmas, nav problēmu uzstādīt LPG iekārtas. BMW gadījumā šos DME izmantoja vismaz pirms 20+ gadiem. Citiem brandiem šāda līmeņa sistēmas izmantoja arī vēlāk, bet ne pēdējos gados (saprotams, ka tēma ir par EU izmantojamajiem auto). Jau sākot ar MSV70/80; MEV9/17.2 (dzinēji N52; N42/45/46...) LPG uzstādīšana noved pie skarbām sekām. Tas pats attiecas arī uz 8 cilindru N62 un jaunākiem dzinējiem.  Jā, citu brandu auto izmanto vecākas un vienkāršākas vadības sistēmas, bet pēdējās desmitgades auto LPG uzstādīt neiesaku nevienam auto. Kādēļ?

Problēmas ir vairākas. Viena no lielākajām - DME nav informēts, ka tas strādā ar diviem dažādiem sprauslu komplektiem (ja auto aprīkots ar līdz Gen. 6 LPG iekārtu). Kāpēc tas ir tik kritiski? Modernie DME 90% visas enerģijas velta, lai optimizētu katra cilindra darbaspējas. Šim nolūkam DME regulāri veic sprauslu mērījumus (mēra to fly time; flowrate; pilēšanu; atomizāciju) un veido katras sprauslas daudzdimensiju adaptāciju kartes kartam braukšanas režīmam. Ja DME nezinot, notiek pārslēgšanās starp 2 sprauslu komplektiem, visas šīs adaptāciju kartes ''nobrūk''. Rezultātā - cilindru individuālais degmaisījums ir neoptimāls. Kā zināms, DME nav aprīkots ar individuālu Lambda sensoru katram cilindram, kas spētu operatīvi koriģēt degmaisījumu katrā cilindrā. Dzinējiem ir viena Lambda zonde uz 2 cilindriem (4 cilindru dzinējiem); 3 cilindriem (6 cilindru dzinējiem - atmosfērai un bi-turbo); 4 cilindriem (4 cilindru  noviekāršotām versijām un 8 cilindru dzinējiem); 6 cilindriem (daļai 6 cilindru diznējiem - tipiski turbo, kuriem ir 1 turboagregāts). Lai izmērītu katras sprauslas individuālos parametrus, DME veic specifiskus (cilindru mehāniskās un ķīmiskās efektivitātes) testus, kas prasa gan laiku, gan vienmērīgas darbības apstākļus. Ja cilindru individuālais degmaisījums ir nekorekts, tas nozīmē - kādā cilindrā degmaisījums ir trekns, citā - liess, pat pie nosacījuma, ka bankas (vai pat visa dzinēja) vidējais degmaisījums ir ideāls.

Jā, 6. paaudzes LPG iekārtas izmanto tās pašas sprauslas gan benzīna, gan LPG izsmidzināšanai, taču šo degvielu parametri (blīvums, viskozitāte, u.c.) ir atšķirīgi, kas nozīmē - problēmas ar sprauslu dažādu ''uzvedību'' paliek pilnā apjomā.

Ja DI dzinēju aprīko ar vienkāršāku (ne 6.tās paaudzes) LPG iekārtu, LPG sprauslas integrējot ieplūdes kolektorā, cilindru degmaisījums (gan individuālais, gan individuālais + banku pārejas procesos) ir vēl būtiski nekorektāks, jo fundamentāli atšķiras degvielas iesmidzināšanas nosacījumi/procesi.

Papildus šīm problēmām - DME nespēj korekti uzturēt nepieciešamos iesmidzināšanas nosacījumus (degmaisījums; Lambda) pārejas procesu (mainīgu režīmu) nosacījumos. Mainīga režīma apstākļos DME strādā ''pēc kartēm'', t.i.: izmantojot tikai enerģētiskā modeļa aprēķinus. Mainoties degvielas tipam, strādājot sprauslām ar pilnīgi citiem parametriem - degmaisījums ir ļoti tālu no optimāla.

Ja tiek izmantota 6.tās paaudzes LPG, problēmu nav īpaši mazāk. Šajās iekārtās benzīns (dzinējam strādājot  LPG režīmā) tiek izmantots tikai gāzes uzpumpēšanai. Tas nozīmē - benzīna ekvivalentais ''patēriņš'' atšķiras no reālas darbības, kas atsevišķos režīmos novedīs pie EKP moduļa kļūdām par LP sūkņa darba plausibilitāti un HPFP darbības plausibilitāti. Otra problēma - pārslēgšanās režīmos DME darbība būs pilnīgi neprognozējama.  

Nevienam nav noslēpums, ka gāze sadeg lēnāk kā benzīns. Optimālais gāzes sadedzināšanai būtu būtiski jāmaina tās aizdedzināšanas (un arī iesmidzināšanas) brīdis (brīži, jo visi puslīdz moderni un moderni dzinēji izmanto 1/2/3 iesmidzināšanas impulsus), taču to ''parastas'' LPG iekārtas nedara. Turklāt, tā kā aizdedzināšanas jāveic ''agrāk'' laikā, šāda korekcija nav vienkārši veicama pat, ja izmanto divas atdalītas aizdedzes sistēmas. Un, pat izmantojot divas atdalītas aizdedzes sistēmas, paliek problēma ar šo sistēmu pārslēgšanu (par kuru DME nav informēts). Modernie DME veido aizdedzes kartes (tās optimizē) katram cilindram individuāli, balstoties uz detonācijas sensoru un cilindru fizikas/ķīmijas testu rezultātiem. Turpretī, ''standarta'' LPG sistēmu risinājumā degviela (gāze) sadeg neefektīvi un turpina degt arī brīdī, kad šim sadegšanas procesam bija jābeidzas. Tādēļ tiek pārkarsēti un nereti arī izdedzināti izplūdes vārsti un radīta papildus termāla slodze izplūdei (gan turboagregātam, gan CO katalizatoriem).

Visi iepriekšminētie apstākļi noved pie tā, ka degmaisījums un sadegšanas process notiek ļoti nekorekti pat ''ideāli'' saregulētās sistēmās. Un šeit vienīgais risinājums būtu - DME, kas zina, ka strādā ar 2 dažādām degvielām, 2 dažādiem (reālu vai virtuālu) sprauslu komplektiem. DME, kurš veidotu 2 vadības un adaptācijas karšu komplektus. Diemžēl, šādu risinājumu spēj piedāvāt tikai auto ražotājs.

Kādas ir (negatīvās) sekas LPG uzstādīšanai?

Pirmkārt - tiek bojāti CO katalizatori. Jā, kādu laiku jūs spēsiet iziet TA, jo TA laikā pietiek ar 2..5% no CO optimālas/sākotnējās veiktspējas. Jā, braucot dzinējam būs samazināta jauda, KOMBI rēgosies EML (Check engine) simbols. Nerēgojas? Nav iemelsa priecāties - ticamākais, ka DME redz tik daudz parametru nesakritību, ka vienkārši nespēj identificēt bojāto mezglu. CO kataliztori ir dārgs ''prieks'', to cena ir 1000..4000 EUR.

Otrkārt - bojāts turboagregāts. Jā, par šo - nekādu pārsteigumu, jo ''maucot'' tajā pussadegušanas gāzes - ko gan citu var sagaidīt?

Treškārt - tiek bojāts pats dzinējs. Dēļ nekorekta (liesa) degmaisījuma tiek bojāta virzuļgrupa, dēļ nepareiza sadegšanas procesa LPG gadījumā tiek izdedzināti vārsti. Arguments ''es jau divi gadi braucu...'' - nu, var nobraukt/nočunčināt ''divi gadi'', var ''nedabraukt'' arī ''divi mēneši''. Ja auto ir vecs, dzinējs tam (cits, lietots šrotā) maksā 200 EUR, un īpašnieks tādu nolietotu ''pārmet'' un brauc tālāk - nekādu pretenziju. Bet, ja auto dzinējs maksā vairākus tūkstošu EUR, vai pat visus 10.000 EUR, nez vai riskēt ar tā bojājumu ir vērts.

Es pats gadā nobraucu ap 80.000km. Braucu ar diviem BMW 6 cilindru benzīna spēka agregātiem.  Šo dzinēju vidējais patēriņš 7.2 un 7.9 litri/100km (manos braukšanas apstākļos). Vienam dzinējam (tas izmanto Stratified charge) nevar uzstādīt nekādu LPG sistēmu, otram (turbo B58) teorētiski varētu likt 6.paaudzes LPG iekārtu. Taču man nenāk pat prātā to darīt! Tieši tāpat kā veikt šī dzinēja ''čipsošanu''. Pat, ja man piemaksātu, es nepieļautu šādu ''uzlabojumu'' izveikšanu. 

Edited by Iesacejs69
  • Patīk 3
  • Kādas šausmas! 1
Link to comment
Share on other sites

Garš un mazliet bezsakarīgs palags ar savu viedokli. Derētu pieredze no citiem biedriem, kas ar šo darbojas.

Link to comment
Share on other sites

Iesacejs69
10 minutes ago, Racer said:

Garš un mazliet bezsakarīgs palags ar savu viedokli. Derētu pieredze no citiem biedriem, kas ar šo darbojas.

atvainojos, palags prasa zinaamas priekszinaashanas.

ja par ''voedokli'' - naaksies apbeedinaat. Es ar sho teemu [benziina DME specifika] naudu pelnu. :)

''pieredze no biedriem'' - tu domaa leetaakaa iespeejamaa LPG suuda instalaacija Golf 2 liimenja aparaatam? :D

aa, piedoshanu.

 

ja kaadam interese siikaak, kaa DME regulee degmaisiijumu, veido adaptaacijas, kaa straa kjimiskaas efektivitaates, mehaaniskaas efektivitaates testi, kaa DME meera sprauslu atomizaciju, u.c. lietas, kaa arii simti diagnostikas keisu sarezgjiitos gadiijumos, laipni luugti:

BMW N53series dzinēji

 

Link to comment
Share on other sites

pirms 8 stundām , Racer teica:

Garš un mazliet bezsakarīgs palags

Kurš vēl ir Copy-Paste pietam.

Link to comment
Share on other sites

constrig

Lai nu ar kādām, kuram liekas, mentālām rakstura problēmām iesacejs69 izpaužas, bet izklāstam  es gan piekrist. Augstprātība ar laiku dzisīs.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 23 minūtēm , constrig teica:

Augstprātība ar laiku dzisīs.

Šitā vairumā gadījumu ir neārstējama.

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Raimonds1

Pēdējās paaudzes gāzes iekārtas reklāmā stāsta par šķidro gāzes iesmidzināšanu.

Vai un kā tas ir tēmā par sprauslām?

 

https://balticlpg.lv/lv/pakalpojumi/cenas/uzstadisana-5-paaudzes-gazes-iekartas/

https://balticlpg.lv/lv/pakalpojumi/cenas/uzstadisana-6-paaudzes-gazes-iekartas/

 

----------------

Par gāzi vispār - pie tādam degvielas cenām daudzi pieņem ekonomisku lēmumu iepirkt auto ar gāzi vai to uzstādīt jau īpašumā esošam auto. Pie auto cenas 2-3-4 tūkstoši tur ir ekonomisks pamatojums.

 

https://www.ss.lv/lv/transport/cars/audi/100/filter/  šitie būs nogājuši ar gāzi 100-200 tūkstošus km un īpašniekam ieekonomējuši kādu centu.

Nu, tas tāds cenu minimums.

Link to comment
Share on other sites

Iesacejs69
3 hours ago, Stasss said:

Kurš vēl ir Copy-Paste pietam.

oi, par sho, luudzu, siikaak!

13 minutes ago, Raimonds1 said:

Pēdējās paaudzes gāzes iekārtas reklāmā stāsta par šķidro gāzes iesmidzināšanu.

Vai un kā tas ir tēmā par sprauslām?

 

https://balticlpg.lv/lv/pakalpojumi/cenas/uzstadisana-5-paaudzes-gazes-iekartas/

https://balticlpg.lv/lv/pakalpojumi/cenas/uzstadisana-6-paaudzes-gazes-iekartas/

 

----------------

Par gāzi vispār - pie tādam degvielas cenām daudzi pieņem ekonomisku lēmumu iepirkt auto ar gāzi vai to uzstādīt jau īpašumā esošam auto. Pie auto cenas 2-3-4 tūkstoši tur ir ekonomisks pamatojums.

 

https://www.ss.lv/lv/transport/cars/audi/100/filter/  šitie būs nogājuši ar gāzi 100-200 tūkstošus km un īpašniekam ieekonomējuši kādu centu.

Nu, tas tāds cenu minimums.

es jau rakstaa minu [tas ir par 6.to paaudzi] - sprauslas ir taas pashas, bet benziina/saspiestas LPG gaazes fizikaalas iipashiibas ATSKJIRAS! Teema vecaa - sprauslas uzvedas PILNIIGI savaadaak! + probleema, ka ''normaalos'' auto HPFP nav ar fikseetu spiedienu, to [tipiski] vada ar PWM vadaamu suukni 50..250 bar robezhaas. Un atkal - uztaisiit ''spoguli'' tam spiedienam - nereaali. Un rezultaataa - viss tas pasaakums feilo.

Link to comment
Share on other sites

Daiļais

Kāpēc tehniku saprotošs un pieredzējis cilvēks nevar būt vienlaicīgi arī kulturāls un cilvēkmīlošs?

  • Atbalstu 2
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Iesacejs69
Just now, Daiļais said:

Kāpēc tehniku saprotošs un pieredzējis cilvēks nevar būt vienlaicīgi arī kulturāls un cilvēkmīlošs?

shajaa vortaalaa esmu taads bijis. Paskati manus komentaarus [saakumaa]. Es 2X esmu nomainiijis nick, abas reizes visus esmu uzrunaajis uz juus un kungiem. Ar ko tas ir beidzies? Katrs idiots/nejeega/labs cilvēks ir uzskatiijis par vajadziigu pablatot, pakunksteet.

Tu palsi, kas te notiek. Manaa palagaa ir kaut viens nekorekts vaards pret hsejienes sniegpaarslaam? Ir? nav? un? - reku, esot kopeets, kas tur veel. Jus paskatities uz sevi no malas. juus viens otru knaabaajiet visaas teemaas. pat floodaa ''par dziivi un sho forumu''. par tur - visu laiku knaabaashanaas. Es tur neesmu bijis un nelienu, man nav interesanti. Bet padomaa[jiet] - ja juus knaabaajieties bez manis, varbuut teema nav mani? m? Jaa, es provoceeju, jo - es kaut ko daru. Es nevaidu. Es nekunstu par labo jauniibu, slikto tagadni.Es nelepojos ar nopistu autoparku. ar leetaako tehniku. Jaa, redzu - daudziem tas sit pa nervu.

Link to comment
Share on other sites

Tev puis normāla komunikācija ir sveša lieta. Es tev to jau ne reizi vien esmu teicis. Es ticu ka tev pašam viss liekas normāli tavā komunikācijā - bet no malas izskatās tā, ka tu pats uz sevi dračij spogulī skatoties.. 

Septiņos tavos postos no desmit eksistē tikai BMW un tas cik tavs F10 vai kurš tur ir kruts.

Tak sēdi un dračij savā BMW, savos pāraugušā tīņa sapņos par pīkstuļiem katrā stoikā..

Te cilvēkiem ir citas intereses arī, ne tikai veltīt laiku kaut kādam apdāvinātam gailim, kuram 10 gadus vecs bembis ir viss viņa dzīves lolojums, ar ko skraidīt pirkstiem gaisā, katrā postā sevi palielīt, cik esmu zinošs un kruts.

Savādāk nespēj pašapliecināties, kā tik forumā bembistu gurū tēlot?

Link to comment
Share on other sites

Iesacejs69
Just now, Stasss said:

Tev puis normāla komunikācija ir sveša lieta. Es tev to jau ne reizi vien esmu teicis. Es ticu ka tev pašam viss liekas normāli tavā komunikācijā - bet no malas izskatās tā, ka tu pats uz sevi dračij spogulī skatoties.. 

Septiņos tavos postos no desmit eksistē tikai BMW un tas cik tavs F10 vai kurš tur ir kruts.

Tak sēdi un dračij savā BMW, savos pāraugušā tīņa sapņos par pīkstuļiem katrā stoikā..

Te cilvēkiem ir citas intereses arī, ne tikai veltīt laiku kaut kādam apdāvinātam gailim, kuram 10 gadus vecs bembis ir viss viņa dzīves lolojums, ar ko skraidīt pirkstiem gaisā, katrā postā sevi palielīt, cik esmu zinošs un kruts.

Savādāk nespēj pašapliecināties, kā tik forumā bembistu gurū tēlot?

stasa kungs, es paluutu tevi komuniceet korekti.

 

1. es runaaju par tehniskaam lietaam;

2. nav mana probleema, ka tevi, kaa izskataas, pat paseedeet nelaizh F10 un tapeec tev ir taads naids uz jebkuru, kas ar shaadu auto brauc;

3. es tev aizmetu arii PM, luudzu - vai nu precizee par to copy/paste, vai atsauc savus melus, ibo - muti palaist tu maaki, bet par bazaru atbildeet - svaki tev sanaak.

Link to comment
Share on other sites

Iesacejs69

nu luuk, muusu varonji - korektaas komunikaacijas ciiniitaaji. lielie maaciitaaji.

Stasa kungs iemeta zinju, ka mans palags esot copy/paste.

Es shaadu apgalvojumu uztveru gana nopietni, jo tas noziimee - cita intelektuaalaa ipashuma zaadziibu.

 

Luudzu sho atsaukt. Klusums.

Aizsuutiiju PM. 4+ veestulju sarakstee Stasa kungs kaut ko ''peld'' par visu, tikai ne par teemu.

luudzu atsaukt shos melus - nesekmiigi.

 

Kungi, juus, pirms maaciet citus dzivot, paskatieties uz sevi. Jus esiet skumiigi.

 

Link to comment
Share on other sites

Iesacejs69
4 minutes ago, Iesacejs69 said:

nu luuk, muusu varonji - korektaas komunikaacijas ciiniitaaji. lielie maaciitaaji.

Stasa kungs iemeta zinju, ka mans palags esot copy/paste.

Es shaadu apgalvojumu uztveru gana nopietni, jo tas noziimee - cita intelektuaalaa ipashuma zaadziibu.

 

Luudzu sho atsaukt. Klusums.

Aizsuutiiju PM. 4+ veestulju sarakstee Stasa kungs kaut ko ''peld'' par visu, tikai ne par teemu.

luudzu atsaukt shos melus - nesekmiigi.

 

Kungi, juus, pirms maaciet citus dzivot, paskatieties uz sevi. Jus esiet skumiigi.

 

aa, nu ir peedejai veestulei papildinaajums uzradies :D

Stasa kungs - tu esi nozheelojams :D

Link to comment
Share on other sites

Pirms 15 minūtēm , Iesacejs69 teica:

tu esi nozheelojams

Jā, tu tiešām esi nožēlojams..

Link to comment
Share on other sites

Pirms 42 minūtēm , Iesacejs69 teica:

mana probleema, ka tevi, kaa izskataas, pat paseedeet nelaizh F10 un tapeec tev ir taads naids uz jebkuru, kas ar shaadu auto brauc;

Es viņu varu palaist pasēdēt savā 300 EUR F10 un viņam pret mani nav naids, ko nu? Nerunā par tēmu?

Link to comment
Share on other sites

Iesacejs69
1 minute ago, Zin... said:

Es viņu varu palaist pasēdēt savā 300 EUR F10 un viņam pret mani nav naids, ko nu? Nerunā par tēmu?

nu, tad palaid. vinjam kaut kaada saape.

Link to comment
Share on other sites

Iesacejs69
1 minute ago, Stasss said:

Jā, tu tiešām esi nožēlojams..

stasa kungs - kad tu vakar iemeti to copy/paste postu [ko es patieshaam uztveeru gana personiski], tu nezinaaji, ka arii tas ir mans blogs. Kad noskaidroji, iekshas nepietika iemest - sore, lazha sanaaca.

tu esi.. tas, kas esi.

Link to comment
Share on other sites

Es neesmu vainīgs pie tā, ka tev nepielec ar pirmo reizi, par ko iet runa. Tā ka lūdzu, atp.... no manis, ok?

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

1 stundu atpakaļ, Iesacejs69 teica:

Es nevaidu. Es nekunstu par labo jauniibu, slikto tagadni.Es nelepojos ar nopistu autoparku. ar leetaako tehniku. Jaa, redzu - daudziem tas sit pa nervu.

Aldi, Tu? :D

  • Haha 3
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...