Jump to content

kāpēc bērnam nemācīt scratch?


soks
 Share

Recommended Posts

kāpēc bērnam nemācīt scratch?

 

image.png.98b997e55850fedd1039da7f0060dbb4.png

 

Vajag argumentus, piemēram: Nav konsoles, nevar definēt mainīgā tipus, nav boolean, nav koda\teksta redaktora utt.

 

Man te vienu programmēšanas skolotāju jānoliek pie vietas, negribu lai sīkajam (12gadi.) izpratni par programmēšanu sabojā, pēc tam sūdīgu vijolnieku nepārmācīsi.

  • Atbalstu 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Neredzu iemeslu kapēc nemācīt Scratch, lielākajai daļai tāpat neinteresēs, toties dos "vieglāku" un interesantāku perspektīvu. Tiem kam interesēs, tie vēlāk pāries uz ko gribēs.

Kautkad senāk bračkas sīkajiem uzdāvināju Lego Mindstorms, tur kautkas līdzīgs, nu neko ņēmās ilgi kamēr neapnika.

Pēčāk iedevu pāris BBC Micro:bit. Sāka ar Scratch, vēlāk sāka mazliet ķēpāties ar JavaScript/Python. Pēctam tāpat apnika.

Mopēdi izrādās interesantāki :D

 

4553a873f55f59feeca749e5ffdda8760a484540 

Pirms 9 minūtēm , soks teica:

negribu lai sīkajam (12gadi.) izpratni par programmēšanu sabojā

Tev ir kautkāds pamatojums tam, vai tikai tava iedoma?

  • Patīk 3
  • Atbalstu 1
  • Bēdīgs 1
Link to comment
Share on other sites

Scratch sīkajiem, imho ir kā reiz, lai apgūtu pamata lietas (cikli, mainīgo piesaistes, if'i utt.) . Daudz reižu labāk nekā zīmēt algoritmu shēmas uz papīra, kas ir programmēšanas skolotāju jājamzirdziņš parasti. 

Galvenais laicīgi ir no viņa nolekt.

  • Patīk 2
  • Atbalstu 1
Link to comment
Share on other sites

Skaidrs, ka ar Scratch neiemācīsies programmēt, bet domāšanas veidu gan ievirzīs pareizajā virzienā.

Lielāka iespēja, ka pēc tam uzķers "rakstisku" programmēšanu, pirms padosies un norakstīs sevi kā stulbu.

  • Patīk 1
  • Atbalstu 1
Link to comment
Share on other sites

Atceros ka man pat 18 gados likās šausmīgi neinteresanti čakarēties ar C universitātē. Rakstīt kautkādus algoritmus, blokshēmas utt.

Pilnībā aizbaidēja mani no programēšanas.

12 gados tas tak vispār vāks.

 

BBC Micro īstenībā varētu būs daudz interesantāk, var dabūt reāli kautkādu feedbaku diezgan ātri (LED midžina, kautkas kustas utt). Viegli var pāslēties start Scratch/python/Javascript tanī pašā IDE.

Tepat forumā biju iepostējis vienu projektu ar Microbit + Lego motoriem.

 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 4 minūtēm , TOoMoOT teica:

Lielāka iespēja, ka pēc tam uzķers "rakstisku" programmēšanu, pirms padosies un norakstīs sevi kā stulbu.

Jā. 
Ar rakstisko valodu paralēli ir jāmācās uzreiz 2 lietas - valoda un koncepti. Sintakses kļūdu dzenāšana reāli traucē mācīties konceptus. Kad ir skaidrs kā strādā ifs, cikls un kāda ir darbību secība, tad var ķerties klāt kādai valodai un mācīties jau sarežģītākas lietas. 

Var jau, protams, mācīties uzreiz grūto ceļu, bet tad mums jāņem talkā Mateush, jo mēs citi no mazohistiskām aktivitātēm, mācoties programmēt, maz ko saprotam. 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

soks: Es domāju ka skolotājai ir taisnība. Un bērniem patīk programmēt scratch . Tev vienkārši ir iedomas.

Starp citu kad es mācījos skolā vecie sakārņi tāpat purināja sirmās bārdas un teica ka jaunmodīgais Basic sabojās bērniem priekštatu par programmēšanu.Vajag mācīt Fortranu, Algolu vai vislabāk PL/1 jo tās ir pareizas programmēšanas valodas. 

Es tāpat kā daudzi citi sāku ar Beisiku uz BK001,ZX-Spectrum un yamaxa MSX un nekas man nav noticis. Kad vajadzēja upgreidoties pārmācījos vispirms uz Pascal , pēc  tam uz C. Un pēc tam vēl daudzas reizes nācies pārmācīties paradigmas piemēram no C un Pascal pārlauzt domāšanu uz OOP. 

Tā ka liec labāk mierā skolotāju.

 

Link to comment
Share on other sites

Scratch'am ar programmēšanu sakars ir nekāds. Tā domāju es un daudzi citi. Tā ir drīzāk spēlīte, kurā no blokiem var būvēt animācijas.

 

Es nezinu, vai Scratch var sabojāt bērna prātu attiecībā uz programmēšanu, bet pavisam noteikti zinu, ka vismaz manam bērnam tas neko daudz nedeva, un tos pašus ciklus viņš kārtīgi saprata tikai tad, kad rakstīja kodu kompilējamā programmēšanas valodā; pēc Scratch'a viņš visu, ko viņi bija darījuši, aizmirsa, toties, uzrakstījis vairākas programmas kompilējamā programmēšanās valodā, viņš jebkurā diennakts laikā zinās pastāstīt, kā tie strādā. Iespējams, citiem bērniem ir savādāk, un viņi saprot tās lietas no Sratch'a. Un vēl ir svarīga lieta, ka Scratch animācijas neatgādina reālas programmas, līdz ar to bērni to uztver kā spēlīti, kuru paspēlēt un pēc tam aizmirst.

 

Par mazohistiskām metodēm, programmēšanas apmācībā, runājot, te ir cilvēki, kuri uzskata bērnus par tik negudriem, ka tie nezinās, kā atvērt vim, uzrakstīt tajā kodu, saglabāt to un sakompilēt komandrinā, bet pēc tam palaist gatavo programmu?! Jūs nu gan tad esat sliktās domās par saviem bērniem.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

On 12/17/2021 at 3:00 PM, AndrisBB said:

 

 

 

Jā, taisīt copy/paste Python vai C++ kodu kaut kādā Arduino ir ārkārtīgi liela jēga. Bet tieši tas visbiežāk arī notiek, tad, kad cilvēkam iedot Arduino. Bērns panāk to, ka ir fīdbeks, tikai no koda, kas to fīdbeku viņam dod, viņam nav nekādas sajēgas. Rezultātā, ir tas pats, kas daudziem ar Scratch; spēlīte, kuru paspēlēt un aizmirst. Sak, kaut kā tas tur strādāja, bet nezinu kā, jo es to kodu vienkārši iekopēju un ieliku. Manam bērnam viens pasniedzējs tā rādīja Arduino, ar aptuveni šādiem vārdiem: "Norakstiet šo te kodu, tas strādā..." 

  • Kādas šausmas! 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 27 minūtēm , Mateushs teica:

programmēšanas apmācībā, runājot, te ir cilvēki, kuri uzskata bērnus par tik negudriem

Problēma vairāk ir aspektā, ka paši bērni bieži ir zemās domās par savu "gudrību". Daudziem pietiek ar to, ka pirmās pusstundas laikā kaut kas nepielec. Viss, uzreiz sākās "Man nepadodās matemātika", "Esmu pārāk stulbs, lai iemācītos programmēt".

Tāpēc nav slikti, ka Scratch jau drusciņ iezīmē kaut kādus ceļus neironu tīklā, kas vēlāk paātrina "pielekšanas ātrumu" īstam kodam.

Labots - TOoMoOT
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Raimonds1

Kam izklaide, kam spēlītes, kam cik necik lietderīgāka nodarbe par bērnu parasto dirnēšanu internetā, kam varbūt radīsies interese, kā tas patiešām strādā un kas tam visam pamatā. Līdz binārai loģikai.

 

Kaut kādā brīdī būtu jābūt mentora labi asistētai pārejai uz citām valdām. Algoritmiem.

 

Man kā neprogrammētajam ar zināšanām par pamatiem un bināro loģiku vairāk interesētu, lai tie kuri pēc savas domāšanas struktūras VARĒTU rakt dziļāk, to arī darītu.

 

Par to, ka bildītes ir kaut kas nenopietns, bet, lūk simboli, burti, iekavas ir nopietna štelle - tie ir tikai apzīmējumi, mēģinājumi labāk vai sliktāk aprakstīt procesus un ar konkrēto valodu un visu tās komplektu likt tos procesus vadīt datora programmai.

 

Ar kubiņiem un līnijām mierīgi varētu gan definēt, ar cik lieliem skaitļiem programma darbosies, gan savilkt bultiņas visādiem if else un tamlīdzīgi.

 

Tas, kas ir par maz, ir informācija, kā risināt visādas interesantus uzdevumus, teorētiska pirmsprogrammēšanas diskusija ir praktiski neiespējama. Par to, ko un kā vispirms darīt, tālāk jau seko programmēšanas parastā proza.

 

Piemēram, pieņemsim, ka tehnoloģiski var datu nesējā rakstīt nevis 0 un 1, bet gan 0,1,2,3,4,5. Kā to visu apstrādāt. Neiespējami par to jēdzīgi, mierīgi diskutēt.

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

2021.12.17. , 14:39, soks teica:

kāpēc bērnam nemācīt scratch?

Tāpēc, ka ar Python vai Pascal var programmēt reālas programmas. Un diezgan ātri ir redzami rezultāti, kā arī var veidot nelielas GUI programmas. Nevis mācīt kaut kādu bullšitu.

Link to comment
Share on other sites

Whatever the reason, it's important not to scratch too much. It can lead to skin wounds, infections, and scarring. It can also make you anxious and stressed.
/citāta beigas/

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 14 minūtēm , HIGH-Zen teica:

Tāpēc, ka ar Python vai Pascal var programmēt reālas programmas. Un diezgan ātri ir redzami rezultāti, kā arī var veidot nelielas GUI programmas. Nevis mācīt kaut kādu bullšitu.

Es ar tevi nestrīdos draugs...

Link to comment
Share on other sites

Visai klasei, zēniem un meitenēm jau nav jācieš tikai tāpēc, ka vienam kinderam fāters ir koders. Tikai tāpēc, ka Mateušam ir stingrs viedoklis pamatskolas pedagoģijā. Ja šķiet, ka kautkas ne tā jaunā ģēnija izaugsmē, var papildus algot privātskolotāju vai mācīt pats.

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Lego, Mechano vai jebkādus elektronikas konstruktorus ar var izmest, jo nemāca pašu sāli. 

Bet ja paskatās ko sīkie saprogrammē uz tā Lego, BBC Micro:bit utt, tad reizēm sanāk nobrīnīties - no kurienes tādas idejas un fantāzija :D

 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Mezavecis
2021.12.17. , 14:39, soks teica:

Man te vienu programmēšanas skolotāju jānoliek pie vietas

Mūsdienu mainīgā vidē pašu principu iemācīties analītiski domāt nav iespējams kaut kā satricināt. Vairāk kaitnieki ir visi tie dogmu nesēji, arhaiskā Pascal sludinātāji, kas joprojām liek zīmēt uz papīra utml un pēc tam brīnās, ka tik maz cilvēku aiziet mācīties par programmētājiem.

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Raimonds1

Katram savs.Vienkārši vajag vismaz dažus, kas to būtību un to, kas tam visam pamatā arī saprot.

Protams, ka tas viss strādā, ja iemācās gatavus algoritmus, pārzin bibliotēkas un saprot, kur ko izmantot.

Link to comment
Share on other sites

Vēl jau atkarīgs arī no vecuma. Vidusskolā neviens Scratch par pilnu neņems.

Pētījumi arī to pašu parāda, līdz kautkādam vecumam Scratch ir efektīvāks, tālāk jau Python utt.

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

versatile

Offtopiks - varētu kāds papildināt foruma cenzoru, lai aizstāj "vim" ar "normālam cilvēkam absolūti nevajadzīga, glorificēta huiņa".

  • Haha 3
Link to comment
Share on other sites

pirms 3 stundām , Mateushs teica:

te ir cilvēki, kuri uzskata bērnus par tik negudriem, ka tie nezinās, kā atvērt vim

Atvērt jau zinās, bet nezinās kā aizvērt :D tur arī skolotājs noderēs.

Link to comment
Share on other sites

versatile
pirms 2 stundām , zeds teica:

Es vienkārši domāju ,ka vajag ļaut pedagogiem darīt savu darbu. 

Šitas atgādināja par mamašām, kas pārpilda forumus ar "pat ES nevaru šito trešās klases uzdevumu atrisināt!!!" - bet tev arī viņš nav jārisina! Bērnam ir iedoti instrumenti, kurus pielietojot, viņš to var atrisināt. Daži uzdevumi ir grūtāki, daži - vieglāki. Un ļoti sasodīti labi, ka mamaša nevar pelnīt bērnelim atzīmes - ja neesi stundā klausījies, tad saņem attiecīgu vērtējumu un izdari secinājumus!

Ko nu mamašas, ka tik tepat forumā ar nav redzētas gaudu dziesmas.

Link to comment
Share on other sites

 Visādi viedokļi. 

 

Ir viedoklis, ka visiem ir jābūt eiropas Indijai. Tad C varbūt? Pirmā valoda bērnam. 

Kāpēc ne? 

Cik % no LV programmētāju nav CRUD darbinieki? LOL. 

 

Taisām outsourcu, aģenūras,savu produktu maz. Respect kompānijām, kurām tie ir. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Tā kā pats pasniedzu programmēšanu skolā, varu droši teikt, ka fundamentālās lietas Scratch neiemāca. Scratch ir domāts sākumskolas vecumam, lai radītu priekšstatu. 10. klasē apskatot Python, skolēniem pēc Scratch tāpat nav sajēgas ne par mainīgajiem, ne par sazarojumiem un viss jāsāk no gala. Bet vispār lielākā problēma jebkurā vecumā ir iekustināt loģiku un izpratni par procesu secību. Pašlaik pamatskolā programmēšana diemžēl ir tikai tā starp citu ielikta šur un tur starp daudzām citām tēmām un jau 8. klasē paredzēts uzkodēt salīdzinoši kompleksu JS skriptu bez jebkāda seguma par JS kā tādu. 

Un ja skolēnam ir priekšzināšanas, piemēram, C++, tad Python valoda savas abstrakcijas un īpatnējās sintakses dēļ pēc tam var izrādīties diezgan murgains un nesaprotams pasākums.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Nu C++ jau nu gan nav tas kas būtu jāmāca ātrāk par universitāti, jo ir bezgala sarežģīta un samudžināta valoda. C tas cits stāsts.

Pat ar 20 gadu pieredzi ik pa laikam nākas sastapties ar C++ problēmām, ka aizņem dienas lai atrisinātu, un pat tad nav skaidrs kas tur īsti ij pie vainas.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Varētu tev piekrist, bet jau izsenis koledžās, augstskolās un pat programmēšanas skolās C++ tiek paņemta kā pirmā valoda, uz kuras balstās liela daļa mācību satura. Olimpiādēs tiek izvēlēts tieši C++ ātruma dēļ, jo strikti noteikts programmu izpildes laiks. Ar Python ļoti jāiespringst, lai ierakstītos limitos. Es pat teiktu, ka par laimi man pirmā saskare programmēšanā bija tieši ar C++. Mazliet pieradina pie efektīvas resursu izmantošanas.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 10 minūtēm , raivix95 teica:

Olimpiādēs tiek izvēlēts tieši C++ ātruma dēļ, jo strikti noteikts programmu izpildes laiks. Ar Python ļoti jāiespringst, lai ierakstītos limitos.

Nu tas tak viss ir aktuāli olimpiādistiem.

Cik tie būs % no vidusskolniekiem vai koledžas/universitātes studentiem?

 

Pirms 10 minūtēm , raivix95 teica:

C++. Mazliet pieradina pie efektīvas resursu izmantošanas.

Nekas tur nav īpaši resursu efektīvs, salīdzinot ar JavasCriptu jau protams būs. Ja resursu efektivitāte ir galvenais, tad visdrīzāk rakstītu tīru C.

Lielākoties jau projektos pie kā strādāju C++ nav atļauts, tieši savas nestabilitātes un neprognozējamības pēc.

 

Bet tā diendienā jau rakstu kodu visādās valodās, C, C++, Python, Rust, kas nu kuru reizi piemērotāks, pārsvarā jau C++. Nečakarēsies jau ar C++ tur, kur Pitons izdara darbu lieliski. 

Labots - AndrisBB
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Mezavecis
pirms 1 stundas , Achat teica:

Tad C varbūt? Pirmā valoda bērnam. 

Kāpēc ne? 

Par laimi pie mums nav pieņemta tāda programmēšanas kultūra kā Japānā vai Ķīnā, kur viss notiek strikti pēc nosprausta lekāla, kā rezultāts ir neelastīga programmatūra ar vāju attīstības potenciālu. Mācīšanas procesā  viens no svarīgākiem punktiem ir pasniegšanas veids.

 

Visticamāk nebūtu kļuvis par programmētāju mācoties standarta qbasic/pascal/C++ programmu ar standarta mācīšanas metodēm iekalt teoriju, ja vien nebūtu cilvēki, kas parādīja alternatīvus virzienus, kuri izraisīja interesi programmēt un profesionālo darbību tālāk saistīt tikai ar programmēšanu. Mācību procesa laikā šāda interese neradās, it sevišķi, kad bija jāmoca tas nelaimīgais Borland C++.  Tāpēc pirms kaut ko mācīt, jāpadomā, kāpēc to vajag un kad to vajag darīt.

  • Patīk 3
Link to comment
Share on other sites

Plus, kad beidzot pienāk tas brīdis, kad jāmeklē pirmais darbs industrijā, tad darbadevējiem maz ticams, ka baigi interesēs vai tu tur universitātē bakstiji Javu, C++ vai Pitonu.

 

Pa lielam, kad mēs intervējam juniorus, tiko no universitātes, kuriem ir nulle pieredze reālā darbā, tad vairāk skatamies cik viņš/viņa ir ieinteresēts nozarē (tie var būt visādi interesanti univesitātes, brīvā laika projekti), cik spējīgs risināt loģiskas problēmas un kā mēģinās to darīt, kādus rīkus pielietos, kā ar komunikācijas spējām un cik labi iejutīsies kolektīvā. Tas cik valodas zina vai kādas, visādi algoritmi utt ir pa lielam mazsvarīgi. Tāpat viņš neko nezin un lielākā daļa ziņšanu būs jāiegūst kautkādā noteiktā domēnā, jāmācās sastrādāties ar citiem. Kautkādas specifiskas valodas iemācīsies procesā.

 

Link to comment
Share on other sites

pirms 3 stundām , AndrisBB teica:

Plus, kad beidzot pienāk tas brīdis, kad jāmeklē pirmais darbs industrijā, tad darbadevējiem maz ticams, ka baigi interesēs vai tu tur universitātē bakstiji Javu, C++ vai Pitonu.

 

Pa lielam, kad mēs intervējam juniorus, tiko no universitātes, kuriem ir nulle pieredze reālā darbā, tad vairāk skatamies cik viņš/viņa ir ieinteresēts nozarē (tie var būt visādi interesanti univesitātes, brīvā laika projekti), cik spējīgs risināt loģiskas problēmas un kā mēģinās to darīt, kādus rīkus pielietos, kā ar komunikācijas spējām un cik labi iejutīsies kolektīvā. Tas cik valodas zina vai kādas, visādi algoritmi utt ir pa lielam mazsvarīgi. Tāpat viņš neko nezin un lielākā daļa ziņšanu būs jāiegūst kautkādā noteiktā domēnā, jāmācās sastrādāties ar citiem. Kautkādas specifiskas valodas iemācīsies procesā.

Uz to arī tā programmēšanas apmācība virzās, vismaz vidusskolā. Iemācīt strādāt komandā, menedžēt savu darbu un laiku un programmātiski risināt dzīves problēmas. Augstskolas līdz šim nonāks varbūt pēc 10 gadiem, jo tur viss ir tā iesīkstējis, ka vai dieniņ... Neklātienē studēt programmēšanu ir vējā izmesta nauda.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 20 minūtēm , raivix95 teica:

Iemācīt strādāt komandā, menedžēt savu darbu un laiku un programmātiski risināt dzīves problēmas.

Pastāstīsi vairāk par šo? Ko tieši un kā tieši?

Link to comment
Share on other sites

Pirms 25 minūtēm , itanium teica:

Pastāstīsi vairāk par šo? Ko tieši un kā tieši?

Ko tev pastāstīt? Ņemam radušos problēmu, sadalam mazākās problēmās, atrisinam katru no tām maksimāli īsā laikā, racionāli izmantojot pieejamos resursus, pēc dotās specifikācijas veidojot efektīvu un optimāli strādājošu risinājumu kādā no programmēšanas valodām.

Link to comment
Share on other sites

Citēt

Pašlaik pamatskolā programmēšana diemžēl ir tikai tā starp citu ielikta šur un tur starp daudzām citām tēmām un jau 8. klasē paredzēts uzkodēt salīdzinoši kompleksu JS skriptu bez jebkāda seguma par JS kā tādu.

 

Tā ir, jo sevišķi, ja paralēļi HTML, CSS, JS jāapgūst. Es iedomājos, kas par putru galvā skolotājam, ko? kad? kā? cik lielā apjomā jāmāca?

Bieži risinājums ir zvans draugam "atsūti man savus metodiskos pierakstus, man šogad jāmāca 7-tie" :) Un skolotājs saņem gadiem vecu ceļojošo kausu.

 

Turklāt ne visi informātikas skolotāji ir mācījušies pa īstam programmēšanu, piemēram, LU PPF (1999 - 2005), neko prātīgāku par Paskālu, pie Kuzminiem nemācījās.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Pirms 9 minūtēm , soks teica:

 

Tā ir, jo sevišķi, ja paralēļi HTML, CSS, JS jāapgūst. Es iedomājos, kas par putru galvā skolotājam, ko? kad? kā? cik lielā apjomā jāmāca?

Bieži risinājums ir zvans draugam "atsūti man savus metodiskos pierakstus, man šogad jāmāca 7-tie" :) Un skolotājs saņem gadiem vecu ceļojošo kausu.

 

Turklāt ne visi informātikas skolotāji ir mācījušies pa īstam programmēšanu, piemēram, LU PPF (1999 - 2005), neko prātīgāku par Paskālu, pie Kuzminiem nemācījās.

Prieks, ka saproti.

Principā skolotājam jābūt kā full-stack developerim, kas orientējas 5-6 dažādās tehnoloģijās - Python, HTML, CSS, JS, SQL. Un ja vēl mēģini studēt un tur tev borē Java un C#. Zeme ar debesīm sajūk kopā... No vienas puses gribās stundās iespējami vairāk kaut ko parādīt un nodemonstrēt, lai jaunai paaudzei plašāks redzējums uz lietām, bet beigās pats nomocies līdz bezsamaņai... Pašmācības ceļā apgūt JS arī nav nekāda medus maize.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Mezavecis said:

Mācīšanas procesā  viens no svarīgākiem punktiem ir pasniegšanas veids.

Piekrītu. 

BTW, tas ir visās jomās, pat no boksa līdz literatūrai, ne tikai STEM nozarēs. 

 

Piem, tas pats bokss, iedod klišeju:  darbs ar ķepām ir tikai ar treneri.

Dabūn, piem džeku, kurš to treneri ciena, tas ir viņa tēva vecumā un vieglāks. Okey, sekvences atstrādāt var utt,  be konstants pull back  deģenerē cilvēku. 

Tehniski sanāk labi, kamēr " power " efekts var palikt zemāks.  

 

Programmēšana ir vēl grūtāk mācīt, ja katram jāpielāgojas, manuprāt. 

 

Labots - Achat
Link to comment
Share on other sites

Citēt

Principā skolotājam jābūt kā full-stack developerim, kas orientējas 5-6 dažādās tehnoloģijās - Python, HTML, CSS, JS, SQL

 

Ar šādām zināšanām, jau Rīgas ciematā, var iztiku nopelnīt, turklāt nebūs mazgadīgie jāmāca un skolas kolektīvs jāpiecieš.

 

image.thumb.png.069aed519172167a88e5fb9519ee80b4.png

 

 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Te jau ir koks ar 2 galiem. 

skolotājs, lektors, kaut profesors var lekciju lasīt  it kā pirmsmiega dziesmu: monotoni,  gandrīz visu laiku kā mašīna. 

Man ir bijuši tādi učuki ( ieliec jebkādu apzīmējumu: skolotājs, lektors utt , ko vajag ). 

Viens no viņiem bija kā miegazāles, nogurdinoši diktē lekciju. Toč, aizmigt var,  to vielu varētu ielikt  vienkārši nokačāšanai internetā, nafig likt klātienē nākt kā bērnu dārzā vai pirmsskolā?   BTW, pati viņa viela bija kruta, tikai visdrīzāk vieglāk panesama būtu, ja varētu nokačāt netā. 

Man likās, ka viņam viss ir PO**,  bet konsultācijās viņš bija reāli izpalīdzīgs un kruts cilvēks.  

 

Cits atkal palasa,  iedod kādu piemēru, bik padiskutē, paprasa vai pieleca, šo to papildus paskaidro un tad lasa tālāk,    pēc tam paprasa, vai kādi jautājumi.

Pie tāda klātienes stundas/ lekcijas ir  ļoti interesanta lieta. 

Link to comment
Share on other sites

Pirms 44 minūtēm , soks teica:

Ar šādām zināšanām, jau Rīgas ciematā, var iztiku nopelnīt, turklāt nebūs mazgadīgie jāmāca un skolas kolektīvs jāpiecieš.

Absolūti nevilina tā profesija. Visādus darbus esmu strādājis, bet atkal un atkal atgriežos skolā. Liktenis.

 

Pirms 25 minūtēm , Achat teica:

skolotājs, lektors, kaut profesors var lekciju lasīt  it kā pirmsmiega dziesmu: monotoni,  gandrīz visu laiku kā mašīna. 

Šis ir izteikti augstskolā, kur studēju. Lekcijas notiek darbdienu vakaros - pasniedzēji pa dienu ir sevi izsmēluši, fiziski pārguruši.

  

pirms 1 stundas , Achat teica:

Programmēšana ir vēl grūtāk mācīt, ja katram jāpielāgojas, manuprāt. 

Daudzi vecā kaluma skolotāji joprojām turpina iemīto taciņu - programmēšanu mācīt strikti caur matemātiku. Protams, ka vienkāršāk ir uzdot sastādīt programmu, kas atrisina kvadrātvienādojumu, bet tas nekādi neveicina loģisko radošumu (es to tā saucu). Jāmeklē veidi, kā nodemonstrēt, ka programmēšana ir sasaistāma ar jebkuru nozari  - autobūvi, medicīnu, mežu apsaimniekošanu utt.

Labots - raivix95
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

>> Principā skolotājam jābūt kā full-stack developerim, kas orientējas 5-6 dažādās tehnoloģijās - Python, HTML, CSS, JS, SQL <<

 

Skolotājam, pirmkārt, jābūt savā vietā, lai arī ko viņš mācītu; vai tā ir programmēšana, vai tā ir WEB izstrāde. Ja skolotājs būs savā vietā, viņš atdos no sevis daudz, lai iemācītu bērniem labākās lietas labākā veidā.

 

 

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...