Jump to content

Elektrodzinēja slēguma shēma


_dunduks_
 Share

Recommended Posts

Šķūnī atradu vecu paštaisītu ripzāģi ar šādu dzinēju bez nekādām identifikācijas plāksnītēm.

Vai kāds zina, kā šo dzinēju savienot ar 1F vai 3F?

Pēc vadu skaita izskatās līdzīgs vecajam veļasmašīnas Rīga-17 motoram. Tādu varu pieslēgt pie vienas fāzes. Viens pastāvīgais tinums un otrs ierosmei. Mēģināju tāpat arī šo, bet, protams, nekas negriezās. Motors dūca, bet negriezās. Mēģinot iegriezt ar roku, tāpat nekas nesanāca. Tāpat arī negribētos ticēt, ka šādu tomēr milzeni slodzē varētu griezt uz vienas fāzes.

Izmēriju pretestību - starp mazajiem vadiem ~16 omi, starp resnajiem vadiem ~6 omi. Tinumi savā starpā uz "īso" neiet.
Vai kāds zina, kā šo pieslēgt? Vai arī pārbaudīt, ka tinumi sadeguši un neko pieslēgt tur vairs nevarēs.

 

motors.PNG

Link to comment
Share on other sites

Tev jau ierosmi caur kondensātoru ir jālaiž, vai tāpat cirti klāt?

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Tur tievo vadu ķēdē konis nav vajadzīgs? Un tad caur koni tos savienot ar resnajiem vadiem. Tikai minu.

Link to comment
Share on other sites

_dunduks_
Pirms 11 minūtēm , jema teica:

Tev jau ierosmi caur kondensātoru ir jālaiž, vai tāpat cirti klāt?

Cirtu klāt tāpat. Uz īsu brīdi, bet nekādas izmaiņas.
Un kondensatori stingri pēc jaudas jāizvēlas, vai testa no nolūkos kaut ko minimālu var tāpat pielikt kāt? Ar domu, ka sliktāk jau nebūs. Jo tajā pašā šķūni kādu kondensatoru varbūt pat varētu atrast.

Link to comment
Share on other sites

Domāju ka kādus 5 mikroF vajadzētu gan

Link to comment
Share on other sites

Jurkins

2021-05-28 12_20_05-подключение однофазного двигателя - Google Search — Mozilla Firefox.png

Tas, ka nāk ārā 4 vadi ir forši, var virzienu pamainīt. Bieži nāk ārā tikai 3 - savienojums kaut kur iekšā.

Labots - Jurkins
Link to comment
Share on other sites

Jo ātrāk sadedzināsi, jo ātrāk miers būs mājās...😃

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Šis motors atomsprādzienu izturēs:biggrin:

Link to comment
Share on other sites

_dunduks_
1 stundu atpakaļ, jacobs teica:

Jo ātrāk sadedzināsi, jo ātrāk miers būs mājās...😃

Nu katram reiz ir jāiziet cauri šim iniciācijas procesam.

Link to comment
Share on other sites

Pēc stila izskatās, ka tam motoram nevajag kondensatoru. Darba tinumu pie tīkla  caur tādu pašu slēdzi, kā veļmašīnai Rīga un kamēr ieskrienās jāpatur nospiesta poga, lai ieromes tinums pieslēgts.  Principā var ar roku iegriezt rotoru un tad darba tinumu slēgt pie španunga, arī vajadzētu griezties. Man mājā mantojumā kāreiz tāds motors ir. Savulaik izmantots malkas zāģēšanai, jo bija laukos tikai viena fāze. Sita palaižot , vai smagāk zāģejot, 10A automātisko drošinātāju laukā. Pēc tā domāju, ka jauda pie 2kW.

Link to comment
Share on other sites

Tu domā ka šis ir Komunaļņika sūkņa motors?

Link to comment
Share on other sites

Tas noteikti nav Komunaļņika sūkņa motors. Pēc skata klasisks krievulaiku asinhronais motors. Var gadīties, ka speciāli tīts uz trīsfažu nodeguša motora korpusa. Tais laikos trīs fāžu elektrība privātmājā bija retums un visādāk cilvēki izlīdzējās. 

 

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...