saf 25 Posted November 26, 2020 Share Posted November 26, 2020 Sveiciens! Nobeidzās mans Pionieris, sit ārā ieejas drošinātāju... Kas var būt pie vainas? Pamērot ieejas pretestību rāda 1,6MOm... Ieejā stāv divas droseles un paralēli pie katras kondīzers. Izlodējutos kondīzerus, jābūt 0.22 mikrofarādi, vienam ir, otram uz pusi mazāk... vai šitas var būt pie vainas? Tālāk ir diožu tilti... Quote Link to post Share on other sites
raivix95 178 Posted November 26, 2020 Share Posted November 26, 2020 Kāds te teica, ka japāņi dzīvo saules mūžu, RRR tikai plīst. Šeku, reku un pionieris nosprāga. Nekas, tūlīt @osscar ieradīsies, paplivinās ar burvju nūjiņu un visu salabos. 1 Quote Link to post Share on other sites
osscar 583 Posted November 26, 2020 Share Posted November 26, 2020 šim jau impulsnieks iekšā...skaidrs ka kaut kas ir totāli izbeidzies...diezinvai kondensatori pie vainas, neesmu baigais remontnieks, bet tiltus beigtus esmu redzējis šad tad vai pusbeigtus. Par cik šim shēma nav pieejma - nav arī komentāru...var s;akt ar viszuālo un deguna pārbaudi vai nav kas dedzis... šitādi ar impulsnieku un d klasi -- kā tad nedzīvos tik ilgi. Quote Link to post Share on other sites
Kaspars12 299 Posted November 26, 2020 Share Posted November 26, 2020 Pirms 45 minūtēm , raivix95 teica: Kāds te teica, ka japāņi dzīvo saules mūžu Tas taču china made. Japaņi ap 90s beidzas, tie gan vēl šodien strādā. 1 Quote Link to post Share on other sites
saf 25 Posted November 26, 2020 Author Share Posted November 26, 2020 Vienīgais kas bija svilis, tas drošinātājs. Quote Link to post Share on other sites
saf 25 Posted November 26, 2020 Author Share Posted November 26, 2020 Tilts vesels. Quote Link to post Share on other sites
osscar 583 Posted November 26, 2020 Share Posted November 26, 2020 ja viņam var atslēgt atvienot kādus blokus, piem. pastūzi...tad var pačekot vai sit ārā drošekeli vai nē...bet tā ņemot vērā aka aparāts specifisks - nez kurš uzņemsies labot... Quote Link to post Share on other sites
saf 25 Posted November 26, 2020 Author Share Posted November 26, 2020 Barošanai atsevišķs bloks, var visu atspraust un nolikt uz galda. Quote Link to post Share on other sites
noname 54 Posted November 26, 2020 Share Posted November 26, 2020 Ja sit ārā drošinātāju tad jau impulsniekam primārajā ir kāds īsais, ne jau slodzē, un ja tilts vesels tad nākamais ir jaudas lauktranzistors(i) un vadības mikrene ko jāpārbauda, bet nu bez shēmas un bez specifiskām zināšanām diezgan dead variants. Tad jau labāk uzvaicā elektronika.lv cik maksā jauna tā plate, varbūt nav nemaz tik dārki. Quote Link to post Share on other sites
saf 25 Posted November 26, 2020 Author Share Posted November 26, 2020 Plate Quote Link to post Share on other sites
noname 54 Posted November 26, 2020 Share Posted November 26, 2020 Augšējais radiators ir jaudas lauktranzistoram, pa kriesi no viņa tā vadības mikrene, bet vizuāli nekas svilis, vismaz šādā rakursā nav redzams. Un spriežot pēc uzrakstiem pie ligzdas apakšējā kreisajā stūrī tas baroklis pat vesels varētu neslēgties bez visa pieslēgta klāt. Neesmu gan impulsnieku specs un nīstu tos no visa spēka, bet tā plate neizskatās nekas īpašs un viņai nevajadzētu būt diži dārgai, uzsit epastu tam servisam. Quote Link to post Share on other sites
osscar 583 Posted November 26, 2020 Share Posted November 26, 2020 Jā šis vismaz izskatās labojams... tas vidējais trafs labajā augšējā stūrī tāds dīvains - nav dīvains uz smaržu Quote Link to post Share on other sites
osscar 583 Posted November 26, 2020 Share Posted November 26, 2020 var pieslēgt visu izņemto resno barošanas štekeri uz power ampu...tad vismaz skaidrs ka tas nav pie vainas.. Quote Link to post Share on other sites
noname 54 Posted November 26, 2020 Share Posted November 26, 2020 Labajā pusē abas ir droseles, hvz kāpēc ražotājs izlēmis tās apzīmēt ar "T". Bet nu mēs jau neredzam plates otru pusi, varu derēt ka tur vismaz 2x vairāk smd komponenšu... Quote Link to post Share on other sites
saf 25 Posted November 26, 2020 Author Share Posted November 26, 2020 Nekas nav sakusis vai smirdīgs... Quote Link to post Share on other sites
noname 54 Posted November 26, 2020 Share Posted November 26, 2020 Nu ja tiešām gribās sesku un ir daudz brīva laika pārbaudi visus primārās ķēdes pusvadītājus, to tur netrūkst... Quote Link to post Share on other sites
Grebnis 15 Posted November 26, 2020 Share Posted November 26, 2020 Izlodē un pārbaudi to tranzistoru kas pieskrūvēts radiatoram blakus lielajam kondensatoram, ja beiKts, pārāk nesapriecājies, muhļī ārā to astoņkāji kas blakus. Pirms (vai pēc) abu nomaiņas drošinātāja vietā ķēdē ieliec 60-100w PARASTO spuldzi. Ieslēdzot aparātu spuldzei jāiekvēlojas (uzlādējas kondensators) un jānodziest. Eksperimentējot neaizmirsti izlādēt kondensatoru 1 Quote Link to post Share on other sites
saf 25 Posted November 26, 2020 Author Share Posted November 26, 2020 Tranzistoru parbaudīšu, bet to astoņkāji...? Paldies par padomiem! Quote Link to post Share on other sites
noname 54 Posted November 26, 2020 Share Posted November 26, 2020 43 minutes ago, saf said: bet to astoņkāji...? Novelc datašītu un mēri pretestību visiem izvadiem pret kopējo/mīnusu/masu Quote Link to post Share on other sites
saf 25 Posted November 26, 2020 Author Share Posted November 26, 2020 Ok, paldies! Padarbošos. Quote Link to post Share on other sites
Iesacejs69 143 Posted November 26, 2020 Share Posted November 26, 2020 (edited) es gan impulsnieku nekad neesmu redzeejis, bet: a. detaljas paarbaudei rauj aaraa tikai pilniigi alnji. Nahrena tas tranis jaarauj aaraa? b. tam tranim gate tiek draivots caur Q904 E atkaartotaaja sleegumaa un ciet virinaats caur D. Kaa es redzu, mazie R pa gaisu nav aizgaajushi, attieciigi, G iisais ar D neizskataas. Bet, po ljubasu es pirmo skatiitu nevis astonjkaaji, bet gan [papildus tam fetam, kas ir nokaavies, kaa nojaushu] - taas pribludas pashas baroshanu [vai nav izshauts stabilitrons caur piemineeto Q904]. c. es nezinu iisti, ko dos taa IC meeriishana. veel vairaak - es iisti nesaprotu taa manevra jeegu. tai IC baroshana pirms palaishanaas caur 2 gab. THT rezistoriem no plates augspuses [napi^del - 2M2 2 gab. 0805 ir U daliitaajs, kas meera Uin], kas uzlaadee C. ja taa IC ir ar nokautu izeju, tas baroshanas C netiks uzlaadeets, nekas nenotikc. Ieteikums meeriit to IC - kaut kaads ir seerijas ''a tak mozno?'' Edited November 26, 2020 by Iesacejs69 precizeeju savu mulju Quote Link to post Share on other sites
saf 25 Posted November 27, 2020 Author Share Posted November 27, 2020 (edited) Sarakatīji baigi gudri, bet maz ko sapartu. Tad ko man baudīt, to stabilitronu? Kas ir "fets"? Labāk pa punktiem uzraksti ko vajag darīt, nevis ko nevajag... 🙂 Edited November 27, 2020 by saf Quote Link to post Share on other sites
Iesacejs69 143 Posted November 27, 2020 Share Posted November 27, 2020 (edited) Tev es neiesaku turpinaat bakstiities. Peec tilta [izlodeshanas paziimeem] un pirmajiem soljiem/staastiem ir skaidrs, ka tev sajeegas un prasmju ir krietni par maz. Tu tikai salauziisi visu vairaak. Labaak saac ar vienkaarshaam lietaam - iemaacies lodet [piedod par kritiku]. Es jau nerunaaju par teemu - peec bojaato detalju nomainjas buutu [specifiski] pie ljoti maziem U jaapalaizh tas barotaajs, lai saprastu, kaapeeec tas tranis nokaavaas [vai viss kaartiibaa ar snubber, piem.]. Pats tu to toch neizdariisi, nes uz remontu. Atjautiiibas uzdevums advanceetaajiem: kaapeec [izlodejot to MOSFET, ja tas ir vesels], meerot ar multimetru, var ieguut pilniigi nepareizu rezultaatu? p.s. un, kaa jau mineeju - kaut ko no PCB rauj aaraa [lai paarbaudiitu] tikai pilniigi labs cilvēki. Piem., Rds [iiso] tachu mieriigi/uzreiz redz, neko aaraa nelodejot!!! Taadiem plates/detalju [bez iemesla] chakareetajiem vienkārši pa rokaam jaasit pie katras izlodeetas detaljas! Edited November 27, 2020 by Iesacejs69 Quote Link to post Share on other sites
ivo 536 Posted November 27, 2020 Share Posted November 27, 2020 Izskatās, ka Kaspich ir atgriezies forumā . Bet ja pa tēmu - iesaku to pio aizgādāt AndrisZ no Elfa foruma, man iespējams pat kaut kur kontakti bija saglabājušies. Quote Link to post Share on other sites
saf 25 Posted November 27, 2020 Author Share Posted November 27, 2020 Paldies par info! Daži remontētāji jau apzināti... Nu tas bloks nekāda smalkā mātesplate neizkatās, kapēc kaut ko nepamuģīt ar lodāmuru pašam? Quote Link to post Share on other sites
raivix95 178 Posted November 27, 2020 Share Posted November 27, 2020 Pirms 6 minūtēm , saf teica: mātesplate Daži noteikti būtu gatavi tev normāli ievilkt par šito vārdu. Jo īpaši audio tehnikas sakarā. Quote Link to post Share on other sites
saf 25 Posted November 27, 2020 Author Share Posted November 27, 2020 Nesapratu? Quote Link to post Share on other sites
Iesacejs69 143 Posted November 27, 2020 Share Posted November 27, 2020 Atjautiiibas uzdevums advanceetaajiem: kaapeec [izlodejot to MOSFET, ja tas ir vesels], meerot ar multimetru, var ieguut pilniigi nepareizu rezultaatu? labi, pats arii atbildeshu: 1. lodeejot trani aaraa, ar statiku visai viegli izdemoleet Gate paareju. Jaa, ir MOSFETi, kuriem ir iebuuveeti supresori Ugs ierobezhoshanai, bet shis [u.c. parastie/leetie keisi] nav no tiem. Ja tev nav labs lodaamurs [stacija, ar pazeminaatu spani/ un/vai atdalosho trafu, ar kaut /kaaadu sazemeejumu], ja nezini, kas ir aproce un/vai neieveero specifisku piesardziibu [vispirms neizliidzini potenciaalu pret Source], ar LJOTI lielu iespejamiibu - tu to MOSFETu nokausi. Respektiivi - veselu detalju padariisi par sabojaatu; 2. meerot ''pretestiibas'' tam MOSFET, ar mega lielu iespeejamibu: a. meerot Rgs, tu piesleegsi savu multimetru taa, ka uzlaadeesi Gate un lidz ar to - to tranzistoru atveersi [jo U uz multimetra spaileem var sasniegt 5+V, kas ar garantiju buus virs Ugs tr]; b. Gate nopluudes I ir ljoti mazas, kapacitaates [Ciss, tb, starp G un S] - lielas [shim MOSFET buuus paaris nF, bet var sasniegt i 10..20nF], kas noziimee - Ugs, kas paarsniedz Ugs tr, saglabaasies gana ilgi. Jebshu vienkaarshoti - arii peec multimetra atvienoshanas tas MOSFET kaadu laiku [sekundes, to desmiti vai pat ilgaak] paliks ATVEERTS, meerot Rds tu konstateesi, ka tranis ir uz iiso. Patiesiibaa, nevis tranis ir uz iiso, bet tu pats to tikko atveeri. Staasta moraale - ne viss ir tik vienkaarshi, kaa izskataas, un - kaut ko raut aaraa no plates - ''laba cilveeka'' metode. p.s. par ideju meeriit kaut kaadas pretestiibas IC izvadiem pret GND - nu, tur man arii ir tikai wtf? emocijas. Quote Link to post Share on other sites
saf 25 Posted November 27, 2020 Author Share Posted November 27, 2020 Nu lābi... neiztikšu neko... Quote Link to post Share on other sites
Iesacejs69 143 Posted November 27, 2020 Share Posted November 27, 2020 (edited) veel iisi - kaa shajaa keisaa riikotos es. 1. ieliekam FUSE, multimetru 2K Ohm range, pie 230AC ieejas klaat. ja raada totaalu iiso, aciimredzot - tilts uz iiso [ticamaakais], vai [ljoti maz ticams] - filtra C, vai kaads varistors, ja ir. 2. alternatiiva metode. Ieliekam FUSE. No sprieguma avota iemaucam 12V 1A ieejaa. Skatamies, liidz cik nokriit U. Ja liidz totaalai 0 (zem paardemst mV) - skat.p1. ja ap 0.5..0.7V - viena tilta diode uz iiso. Ja 1.0..1.5V un tilts silst - taatad - ieejas filtrs un tilts ir dziivi, iisais ir PEEC tilta. Un, attieciigi, nav ko raustiit ne kondensatorus, ne tiltu! 3. ok, tilts dzivs, isais peec taa. Kaa redzam, ir 2 lielie ''klienti'', kas var sho izraisiit: a. elektroliits; b. MOSFET. iesleedzam multimetru uz 200mV. a. izmeeram U tieshi uz elektroliita izvadiem; b. izmeeram U tiehi uz MOSFET D un S. Saliidzinam shos U. Ja abi vienaadi [piem., 10mV], aciimredzot: a. iisaa Z = 10mOhm; b. vainiigs elektroliits, jo I kjeedee ''elektrolits - MOSFET'' nepluust; Ja U atskjiras, piem., 15 un 5mV, secinaajums: iisais ir tieshi MOSFET, jo caur celinju ''elektroliits - MOSFET'' pluust I. Un atkal - nekaadas detalju raustiishanas un bez pamata aaraa lodeshanas! p.s. un cik man izskataas, uzmetot skatu: tur ir 2 neatkariigas baroshanas/impulsnieki. Jaudiigais, kuram jaudas elemtns ir tas MOSFET un vadiiba soic/smoic korpusaa plates apakshaa un dezurka/mazjaudiigaa baroshana, kuras jauda+vadiiba ir tas DIP8 korpuss. Un tad caur vienu no optroniem tiek ieslegta/izsleegta jaudas baroshana. Palabojiet, ja kljuudos. Edited November 27, 2020 by Iesacejs69 1 Quote Link to post Share on other sites
saf 25 Posted November 27, 2020 Author Share Posted November 27, 2020 Nu darba pilnas rokas! Paldies! Ieejas pretestību jau uzreiz nomēriju, 1,2MOm... Quote Link to post Share on other sites
osscar 583 Posted November 27, 2020 Share Posted November 27, 2020 ne pa tēmu - bet besī impulsinieki - šodien apsargam darbā TV dekoderis uzkarās...paliek uz ON statusa.. palūdza palīdzēt. Izslēdzu uz 1 min.. vairs neslēdzās iekšā...paņēmu mājās ..attaisīju - 2 kondensatoru uzpūtušies....viens 1000uf @10V otrs 470 @10V...abus izlodēju - ar lēto čaina "visu detaļu testeri" izmērīju - 1. jam 1000 uf vietā 500 ESR +-norma, otrajam - part damaged - tātad "atvērts". Ielodēju 2200 un 680 uf vietā - jo tādi bija no PC barokļiem - aparāts strādā ok, atdevu apsargam- jams priecīgs, nevar atstāt sargus bez kino uz diennakti - 15.min darbs.besī impulsnieki. 1 Quote Link to post Share on other sites
Iesacejs69 143 Posted November 28, 2020 Share Posted November 28, 2020 mani vairaak fascinee traucejumu limenis shim aparaatam no 2 nesasinhronizetiem impulsniekiem.. Quote Link to post Share on other sites
saf 25 Posted December 19, 2020 Author Share Posted December 19, 2020 2020.11.27. , 13:07, Iesacejs69 teica: veel iisi - kaa shajaa keisaa riikotos es Sveiciens. Beidzot bija laiks pieķerties. Tātad, īsais ieejā nav. Pieslēdzot 12V 1.4A trafiņu ieejā, spriegums nokrītas no 14V līdz 9V, silst tilts un ieejas spoles, kondensatori. Pamērot uz elektrolīta rāda 700mA, uz MOSFET D un S rāda 50mA. Tātad mainu MOSFET? Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.