Jump to content
midix

Monitora pārbaude pirms iegādes vai maiņa pret to pašu modeli - kāda ir Latvijas veikalu attieksme?

Recommended Posts

midix

Ārzemēs - tai skaitā arī Krievijā - daži veikali piedāvā par nelielu papildus samaksu pārbaudīt monitoru uz dažādiem "negarantijas defektiem" pirms nosūtīšanas pircējam.

 

Kā zināms, daudzi ražotāji neuzskata 1 - 3 "mirušus punktus" par garantijas gadījumu, nemaz nerunājot par fona apgaismojuma noplūdēm (backlight bleeding), kas dažos gadījumos var sasniegt neizturami kaitinošu līmeni. Ir diezgan nepatīkami samaksāt, piemēram, 800 par labu 32" 4K monitoru un pēc tam mocīties ar "loteriju", atgriežot to atpakaļ uz veikalu un mainot pret citu ar cerību dabūt labāku, pie tam maksājot transporta izdevumus un vēl ieskaidrojot veikalam iemeslu, kāpēc tika atgriezts un ka grib atpakaļ saņemt to pašu modeli, bet citu eksemplāru.

 

Domāju, ka liela daļa veikalu šādus "klientus ar perfekcionisma sindromu" drīz vien ieliks melnajā sarakstā :D  Protams, 14 dienu atgriešanas noteikumu ievēro daudzmaz visi veikali, bet nomaiņa pret to pašu modeli šķiet tāds šaubīgs, neatrunāts gadījums, uz ko var paskatīties dažādi, jo veikalam tas ir neizdevīgi - nu būs uz vietas viens dārgs monitors, kura kvalitāte neapmierināja vienu klientu; un kāda ir varbūtība pārdot to kādam citam?

 

Man 1 - 3 beigti pikseļi uz 4K ekrāna īpaši netraucētu, bet backlight bleed gan kristu uz nerviem, jo monitors man ir gan darba rīks, gan izklaides pasākums. Negribas pirkt papildus OLED TV par 1K, ja par monitoru būs samaksāts gandrīz tikpat daudz.

 

Tāpēc gribētos, lai monitora fons ir tik tīrs un gluds, cik nu no IPS var reālistiski sagaidīt. Protams, IPS glow neviens vēl nav atcēlis; un īstu per-pixel-FALD diez vai sagaidīsim monitoros, kas maksā mazāk par 30 kiloEiro, bet vismaz bleeding gribētos minimālu, ja tiek maksāta lielāka naudas summa par vidējo.

 

Kāda ir jūsu pieredze ar monitoru nomaiņu pret to pašu modeli Latvijas veikalos, it īpaši, ja pērk Internetā?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Stasss

Ja jau tas ir vienreizējs pirkums, un dzīvē ir tik nozīmīga lieta, kāpēc tas ir jāpērk internetā? Aizejam, izvērtējam, uzmetam savu profesionālo aci un ņemam bez lieka stresa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Anonīms Alkoholiķis

Vai tu to nopietni? Pat izstazu halles nevar atrast pilnigi visus modelus.

Share this post


Link to post
Share on other sites
midix
Posted (edited)
Pirms 9 minūtēm , Stasss teica:

Aizejam, izvērtējam, uzmetam savu profesionālo aci un ņemam bez lieka stresa.

 

Pirms 6 minūtēm , Anonīms Alkoholiķis teica:

Pat izstazu halles nevar atrast 

 

Taisnība, vairākus dažādu ražotāju 32" 4K pusprofesionālos monitorus vienuviet negadās redzēt. Un ja viens modelis kopumā apmierina, bet jāpameklē ar nedaudz mazāku backlight bleed - tad ir jātiek noliktavā, kur var izvēlēties no vairākiem eksemplāriem. Laikam jau "mission impossible", it īpaši Latvijā, un vēl jo mazāk - ārpus Rīgas.

 

Pie tam, veikalā novērtēt monitoru ir diezgan sarežģīti - vispirms jau monitoram ir jābūt pilnīgi tīram, lai nesajauktu beigtos pikseļus ar putekļiem :D  un backlight bleed var notestēt tikai tumšā veikalā, noregulējot arī adekvātu monitora spilgtumu.

Edited by midix
  • Atbalstu 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Stasss

Nu tādā gadījumā šaubos, vai kāds pārdevējs tiešām parakstīsies uz tik skrupolozām ambīcijām, ja tam visam ir jābūt tik perfekti, ka kvalitāte atškiras pat vienādiem modeļiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
midix
Posted (edited)
Pirms 25 minūtēm , Stasss teica:

kvalitāte atškiras pat vienādiem modeļiem

 

Diemžēl tādas ir tās mūsdienu tehnoloģijas - fona apgaismojuma atšķirības monitoros var būt pamatīgas.

 

Zemāk iemetīšu dažus foto piemērus. To, ka dažos attēlos stūri kopumā ir gaišāki, var ignorēt; tas ir IPS  LCD tehnoloģijas trūkums. Galvenais ir tie neregulārie, reizēm daudzkrāsainie plankumi, kas ir no malām vai arī pat pa vidu.

Strādājot gaišā telpā, tā nav problēma, bet toties vakarā skatoties filmu vai spēlējot kādu tumšāku spēli, sāk krist uz nerviem.

Taču šādas apgaismojuma nevienmērības ietekmē arī gaišu fonu - parādās plankumi vai arī viena ekrāna puse ir rozīga, otra - zaļgana, un tā arī ir diezgan bieža sūdzība un monitora maiņas iemesls, sastopams Amazonē un daudzos interneta forumos.

 

yZNfJT5.pngpost-140895-0-89364900-1439080303.jpg

 

backlight-bleed-test.jpg

Edited by midix

Share this post


Link to post
Share on other sites
ju

Vismaz tīri tā, ka man man nopērkot Baltic Data monitoru, viņi paši piedāvāja atvērt kasti, pārbaudīt ka viss ir kārtībā. Un tas nebija pirkums internetā.

Jā, es tādās detaļās negāju, kā par to backlight vai tml., kā nekā monitors bija tik ap 150EUR un vairāk ekselim.

Share this post


Link to post
Share on other sites
MIGs

Nez cik daudzi pārdevēji būs spējīgi adekvāti novērtēt baclight bleeding ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacobs

Gan jau prātīgāks pārdevējs atradīs veidu, kā pieklājīgi vispār atvadīties no klienta ar ''īpašām vajadzībām''...??

  • Patīk 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
ieleja

es pasen čakarēju prātu ELKO-Rīga ar sava ideālā monitora meklēšanu, viņi it kā bija atsaucīgi, bet servisa džeku sejās varēja vērot neticību, iztestēju kādus 3 pēc sava 1. un tad tikai aiz cilvēcības atstājos ar tikai man redzamajām ēnām pie maziem burtiem

  • Patīk 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
midix

Heh, notika negaidīts pavērsiens.

 

Pirms pāris nedēļām biju iemetis vienā ārzemju forumā “žēlabu” par to, cik piņķerīgi ir mūsdienās atrast piemērotu monitoru, ņemot vērā negarantijas defektus un matricu īpatnības un redzes īpatnības (ne visas acis vienādi labi pierod pie konkrētā LCD paneļa īpatnībām). Starp pāris citiem komentētājiem atsaucās viena dāma, teica, ka esot Viewsonic pārstāve un piedāvāja no savas puses kaut ko saregulēt… un man piezvanīja viens no vietējā veikala un teica, ka ar viņiem sazinājās “no augšas” un lūdza palīdzēt, un šie varot būt ļoti pretimnākoši un saorganizēt ērtu pārbaudi un atgriešanu, ja nu kas.

 

Tā ka negaidīti labs klientu serviss no Viewsonic puses. Nezinu, kura vēl liela starptautiska kompānija ietu tā smērēties ar kaut kādu tur foruma ņaudētāju no kaut kādas tur Latvijas.

  • Atbalstu 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...