Jump to content

Divi akumulatori virknē


Jurkins
 Share

Recommended Posts

Labs rīts! Izraisījās šorīt diskusija sakarā ar vienu pavecu skaniju. Tātad divi aķi virknē. Kāds varētu būt teorētiskais pamatojums, ka pa reizei šie jāmaina vietām, jo tas, kurš uz plusa klemmes strādājot smagāk? Visi aķu pārdevēji vienā balsī to apgalvojot. Paņēma mani uz izbrīnu. Nekad nebiju par tādu lietu aizdomājies. Un arī padomājot (varbūt nedomājas vairs :)) nevaru īsti atrast citu izskaidrojumu kā "kārtējā urbānā leģenda". Jeb tomēr nē?

Link to comment
Share on other sites

alusbundza
Pirms 2 minūtēm , Jurkins teica:

kārtējā urbānā leģenda"

man ''belarusam'' divi 6-voltīgie aķi virknē, 3gadus jau, neko vietām neesmu mainījis

  • Atbalstu 1
Link to comment
Share on other sites

Nav gan tik vienkāši. Tālbraucēji bieži pieslēdz pie viena akumulatora dažādu 12V domātu tehniku. Kaut vai mūzikas pastiprinātāju, kuri tagad ir jaudīgi un vakarā, kad motors nedarbojas. viens no akumulatoriem tiek izlādēts. Savukārt, kad otrā dienā sāk braukt, tas netiek korekti uzlādēts, jo akumulatori slēgti virknē un otram aķim uzlādi nafig nevajag.

Link to comment
Share on other sites

12V aķis takš sastāv no šūnām, kas slēgtas virknē! Kāda starpība tās šūnas vienā vai divos korpusos atrodas? ;) 

 

Pirms 32 minūtēm , Didzis teica:

Tālbraucēji bieži pieslēdz pie viena akumulatora dažādu 12V domātu tehniku.

Jā, baigi korekti tas nav. Un šajā gadījumā jāmaina aķi vietā lai papildus slodze nebūtu tikai uz viena aķa. Bet tomēr svina/skābes aķi diezgan labi pacieš pārlādi. Mašīnai takš nav nekādā gudrā uzlādes kontroliera - lādē visu laiku ar 14v un miers. Un nekas aķim nenotiek. 

Link to comment
Share on other sites

Vismaz vecākām mašīnām ir tikai sprieguma stabilizators, tā saucamām "tablete" pie ģeneratora. Un + vads no ģeneratora iet pa taisno uz aķi. Un ģenerators neko nezina par to kas patērē elektrību - vai aķis lādējas, vai fāras ieslēgtas. Nu nav nekādas uzlādes kontroles! 

 

Jaunajām mašīnām kurām ģenerators pie CAN Bus pieslēgts - tur jau iespējams ka kaut kas advancētāks sataisīts. 

Link to comment
Share on other sites

Pirms 42 minūtēm , Ronalds teica:

Vismaz vecākām mašīnām ir tikai sprieguma stabilizators, tā saucamām "tablete" pie ģeneratora.

TAs jau jaunām, vecām bija uzlādes relejs!

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Jā, interesanti, bet visi smago šoferi un remontnieki, ar kuriem šodien runāju (7 gab.) apgalvo, ka tā ir. No fizikas, protams, šie neko nesajēdz, bet saka, ka tā esot dzīves pieredze.

VVZ.


pirms 2 stundām , Ronalds teica:

12V aķis takš sastāv no šūnām, kas slēgtas virknē! Kāda starpība tās šūnas vienā vai divos korpusos atrodas?

Bet varbūt, ka problēma ir pirmajā šūnā no plusa. Nē, nu tas ir tikai minējums, jo veselais saprāts saka, ka tā nevar būt.

Link to comment
Share on other sites

Bet takš @Didzis un D_L paskaidroja. 

Smago šoferi bieži slēdz 12v slodzi pie viena no aķiem. Bez tam slēdz slodzi pie aķa, kam mīnuss pie masas pieslēgts. Un tāpēc, lai vienmērīgi aķus slogotu viņi ik pa laikam jāmaina vietām. 

  • Kādas šausmas! 1
Link to comment
Share on other sites

Praksē tā arī ir, ka, ja aķis paliek švaks, vajag tikai pirmo celli (tiem kam tā pieejama) pamērīt uz blīvumu. Ja būs sūdi, tad noteikti pirmajā vai pēdējā. Nerunāju par dažiem izņēmumiem, kad plates noraujas vai caursavienojumi atslābst.

  • Atbalstu 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 21 minūtēm , Tārps teica:

Ja būs sūdi, tad noteikti pirmajā vai pēdējā.

Kāds tam varētu būt zinātnisks pamatojums?

Nu redz, es nemeklēju ezotēriku par dienvidu vai ziemeļu puslodi. Protams, tā "dzīves pieredze" ir tāda interesanta. Spēlmanim atmiņā iesēdīsies tās dažas reizes, kad šis no vienroča pāris sotakus izcēlis, bet būs aizmirsti pa3,14stie tūkstoši.

 

Link to comment
Share on other sites

Es ar tiem aķiem vairāk par 15 gadiem darbojos. Tas princips ir tik pat nemainīgs, kā sviestmaizes princips.

Labots - Tārps
Link to comment
Share on other sites

pirms 3 stundām , Tārps teica:

Ja būs sūdi, tad

Kāda starpība, kurā cellē tie ir, mainām akumulatoru.

Jaunas plates tak neieliksi, kaut viņas apkārt mētātos.

Link to comment
Share on other sites

Šoreiz ir tikai vēlēšanās uzzināt, vai tā ir pilnīgā basņa vai tomēr nē. Tīri intereses pēc. Krievu netā uz ātro arī atradu nedaudz par šo. Bet pārliecinoši nebija.

 

Redz, ar tām aķa cellēm jau nav gluži tāpat kā ar rezistoriem virknē. Tur notiek ķīmiski procesi nevis vienkārši strāva plūst cauri.

Link to comment
Share on other sites

 manuprāt nobrukšana ir random process.

Krievu vecajiem aķiem varēja katru celli ar slodzes dakšu pārbaudīt, a modernajiem figvam.

Sanāk zīlēšana kafijas biezumos.

Link to comment
Share on other sites

Viss vienkārši, vairākus aķus lādējot tak tu viņus neliec virknē, bet pa vienam, lai pilnvērtīgi viņus uzlādētu. Te sanāk līdzīgi, vins uzlādējas, bet otrs nedalādējas. Pēc tam viens pārlādējas kamēr otrs uzlādējas. Plus tas ko te biedrs @Didzis teica pa 12V patērētājiem.

Bet ir viena lieta uz ko grēko smago autņu servisi (pēdējos gados gan cenšas laboties) - pēc parametriem vienādus aķus nepiemeklē atbilstošu pārim. Lai arī uz aķa Ah ir vienādi, dzīvē viņi atšķirsies (arī jauniem veikala plauktā). Šeit palīgā nāk speciāli aķu testeri, kas no kaudzes ar aķiem parāda kas +/- darētu vienā pārī.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 12 minūtēm , janni teica:

speciāli aķu testeri,

Un kādus papagaiļus tas mērī?

Link to comment
Share on other sites

Interesanti, ja aķa ķīmiskā uzbūve vienāda, spriegums, ietilpība un īsslēguma strāva ar, tad kas var atšķirties? Iekšējā pretestība? :D

Link to comment
Share on other sites

Nu,kantorim , kurš māk pielasīt akumulatorus pēc fenšui, cepuri nost un kāju virsū!

Instruments ar tieviem vadiņiem...neiespaido.

Link to comment
Share on other sites

superKrona
pirms 20 stundām , Ronalds teica:

Un ģenerators neko nezina par to kas patērē elektrību

Vispār jau zina gan, ar mazu vadiņu tas tika pateikts pašam ģeneratoram pa taisno, vai ražot elektrību daudz vai maz vai ne maz.

Tas izklausās apmēram šādi:

"Ģeneratora spriegumu regulē, mainot ierosmes strāvu."

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...