Jump to content

Kāpēc manā auto draņķīgi skan mūzika?!


Recommended Posts

raivix95

Normāls audio amatierisms tur bij sataisīts.
Teica vēl, ka francu auto nerullē. Paskat, šim jau trešais Reno saimniecībā.

Tas lodējums vienkārši BOMBA. Nu kas tā vadus tin?

Es pat februāra aukstumos galīgi izsalušā mašīnā pečkas ventilatoru smukāk pielodēju.

Tas brīdis, kad sieva sauca pusdienās, bij kulminācija visam pasākumam. :rofl:

Link to post
Share on other sites
2018.04.16. , 21:30, raivix95 teica:

Tas lodējums vienkārši BOMBA. Nu kas tā vadus tin?

Vadi tā bija satīti, es tik iekausēju alvu tam visam pa vidu.

 

Pie durvīm gan domāju atgriezties, jo vienās kaut kas vibrē tomēr (ka tik nav kāda trose, lai gan tur speciāli pat uzlīmēju papildus izolāciju, jo izskatījās aizdomīgi). Jāiepērk vibra pie viena, un jāsapako normāli. Varbūt arī lodējumu pārskatīšu, ja kāds netraucēs ...

 

Basa sekcijai pasūtīti 2x monacor SPH250TC. https://www.monacor.com/products/components/speaker-technology/hi-fi-speakers/sph-250tc/ , tik dārgi kā monacor lapā nav, bet tāpat jau padārgi. Nebūs tīri budžeta projekts beigās. Bija cerība vienus visaton dabūt diezgan lēti, bet izrādījās, ka beigušies noliktavās.

Katram spoles paralēli, un uz katru maģa aizmugurējo kanālu maģim. Domāju, sākumā būs OK. Past. pielikt vienmēr paspēšu, bet domāju iztikt. Pašus skaļruņus aizmugurējā plauktā. Protams, jauns saplākšņa plaukts, kāds štepselis, lai var viegli noņemt,

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Kamēr kevins raksta par kosmosu, es par kaut ko tuvāk zemei.

 

Šoreiz par radio, tā uztveršanu. Šajā auto jau Jūrmalā slikti skanēja, pie Piņķiem arī tur lidostas radari vai tml. pamatīgi ēda nost signālu, tā ka gandrīz vispār nekā. Vismaz ar veco antenu pie ledushalles tur tāda "bedre" bija manāma. Man jau bija sarežģījumi otrā Renault. Tur tādi pati antena. Pie tam, tam oriģinālais radio bija zem pasažiera sēdekļa. Panelī standarta vietā vadības pogu bloks un 6CD mainītājs, tā tur ir "kritākajaia" Cabasse sistēmai. Mainīju maģi, ieliku tur panelī, līdz ar to vajadzēja pagarināt antenu. Arī tajā auto švaki ķēra. Kaut ko reiz vedu uz jumta palielu, noskrūvēju to antenu, un veiksmīgi pazaudēju :) . Domāju, visa vaina tajā stiķējumā vai vispār. Paņēmu kaut kādu aktīvo. Nebija īsti nekādu uzlabojumu. Tad kādā brīdī to noravēju. Paņēmu lemonā ANT-36 antenu. Un tavu brīnumu, radio sāka labi "ķert". Slikti uztver arī šajā Renault. Tur nekādu stiķu vai tml. "Joka" pēc, pārskrūvēju antenas. Droši vien nojautīsiet - sāka uztvert atkal slikti ar to oriģinālo antenu. Līdz ar to vakar atkal pabiju lemonā. Tagad abos auto radio uztver labi - gan Jūrmalā, gan arī pie Piņķiem to bedri var tikai nojaust, jo es zinu, ka tur tā ir. 

Nezinu, vai nu no vecuma tā oriģinālā antena kaut kur iekšā nokorodē vai tml., vai vienkārši tā ir sliktāka. Garums tas pats, pat ārēji vizuāli ļoti līdzīgas. 

Tā ka vismaz Renault gadījumā recepte visiem skaidra tagad.

 

Vakar ieķērās arī pie viena speakon 4polīgais savienojums. Tas būs uz tiem subīšiem plauktā, lai var plauktu vajadzības gadījumā viegli noņemt.

Iepirkti arī high grade skaļruņu vadi iekš Depo :)

Protams, paši skaļruņi arī jau ir atnākuši. Nākamnedēļ atvaļinājums, cerams, atradīsies laiks to plauktu "sanaglot".

  • Patīk 1
Link to post
Share on other sites
Racer

Antenai bēda varētu būt stiprinājumā pie virsbūves, tur ir jāatskrūvē un jānotīra tā daļa kas nodrošina savienojumu ar mašīnas bleķi kabeļa galā. Tipiska problēma. ;)

Link to post
Share on other sites

@Racer To es pirmo pārbaudīju, vismaz tai otram auto tur viegli varēja piekļūt. Šoreiz problēma tīri tajā daļā, pašā stienī, kas ir ārpusē. To pārskrūvē citu, un ir kārtībā.

Link to post
Share on other sites
Racer

Aha, skaidrs. Papildus varu piebilst, ka stienim optimālais garums ir bik virs 70 cm, ja ir saīsināta antena, tad jābūt salāgotai ar tītu vadu, nevis vnk īss stienis, bet tas nu tā. ;) 

Link to post
Share on other sites

Tik garas jau mūsdienās reti kam ir. Renault Thalia varētu kaut kas uz to pusi būt, tam bija ļoti gara.

Šitām, gan oriģinālajai, gan no lemonas ir tāds vijums apkārt, vai to domāji?

Link to post
Share on other sites
Racer

Jā, tik problēma ir iekš tā, ka bieži vien tas vijums ir dekoratīvs, nevis reāli efektīvs, tb pareizi īso stieni pagarinošs.

Link to post
Share on other sites
kevins
pirms 6 stundām , ju teica:

Iepirkti arī high grade skaļruņu vadi iekš Depo :)

 par sho konkreetaak var ?

Link to post
Share on other sites
Pirms 52 minūtēm , kevins teica:

 par sho konkreetaak var ?

pa labi no ieejas 3. plukta galā.

20m rullis ar kaut kādu it kā 1.5mm2 vadu , kapars, vismaz nedaudz, klāt stāvējis, tā - gan jau pamatā alumīnijs. 

Link to post
Share on other sites

Nedaudz paspēlējos 

original.png

 

Aptuvena (mērīta ar telefonu) AFR no rozā troksnīša. Ar EQ pie 8kHz tur ir nogriezts cik var (citu iespēju tur nav), būs jādomā kādu vājinātāju sataisīt.

 

Link to post
Share on other sites
kevins

 

pirms 5 stundām , Ronalds teica:

Tikai normāli vadi nopirkti! 

Ronald ! Es nekasos . Ja tu neesi blakus teemaa ieveerojis, tad es pats arii izmantoju depo instalaacijas vadus, kurus tinu viitajaa paarii. Veel vinjus var ietiit zekjee un tirgot pa 10eur metraa ! Vai tad tu kautkad esi redzeejis, ka es baigi ceptos par tiem vadiem ? vienkārši parastie instalaacijas vadi ir kaa minimums varsh , da vienalga, 97 vai 99% ... DEPO ir nopeerkami arii extra suudiigi oranzhi caurspidiigaa izolaacijaa tjipa akustikas vadi, kuriem ieksheejaa dziisla protams ir 0,1mm, bet tas ir alumiinijs, ar shvaku vara viskaartu, kas pirmajaa ziemaa ir tik briesmiigi nooksideejies, ka pat alvu nekjer klaat .

Link to post
Share on other sites
Pirms 22 minūtēm , kevins teica:

extra suudiigi oranzhi caurspidiigaa izolaacijaa tjipa akustikas vadi

Par vienu lietu vienmēr esmu brīnījies - kāds šiem alumīnija "akustikas vadiem" ir mārketinga mesidžs? Nu, kas ir tas, kas liek cilvēkiem ticēt, ka šis vads būs labāks nekā cietais vai mīkstais elektroinstalācijas vads?

Link to post
Share on other sites
ggg97
Pirms 25 minūtēm , 138 teica:

kāds šiem alumīnija "akustikas vadiem" ir mārketinga mesidžs?

Tur gan mesidža vairs nav. Vienkārši alumīnijs ir lētāks par varu. Un tad vēl to alumīnija serdi var "marketoloģiski" norakstīt uz maiņstrāvas, virs noteiktām frekvencēm, skin efektu.

Edited by ggg97
Link to post
Share on other sites

Ar nesen vajadzēja pagarināt vienu vadu un ilgi nedomādams depo ieberzos uz to oranžo akustikas vadu-nevarēju iebraukt pēc tam kāpēc tās dzīslas nevar salodēt,jo vairāk tīri jo sliktak lodējas :D

Link to post
Share on other sites
pirms 10 stundām , kevins teica:

kas pirmajaa ziemaa ir tik briesmiigi nooksideejies, ka pat alvu nekjer klaat .

Man tik slikta pieredze nav, vismaz līdz šim. Parastie elektroinstalācijas kapara vadi gan ātri paliek melni, vismaz virskārta.

Jā, "dārgie" DLS, tie vēl aizvien, pat kaut kādi atgriezumi, kas stāv šķūnīti, pa kādiem 10 gadiem nekas nav mainījies, ne izolācija, ne pašā, dzīslām. Nu viegls matejums uz kapara, be tā gandrīz kā jauns.


OK, pēc gada mēģināšu atcerēties, iedot atskaiti, tā teikt.

Link to post
Share on other sites

Šodien izvilku vienu sen nedarbinātu verķi - Woofertester. Ar to var samērīt skaļruņa parametrus un Z līkni.

Ražotājs sola šim skaļruim Monacor SPH250TC šādus parametrus

Impedance (Z) 2 x 8 Ω
Resonant frequency (fs)    26 Hz  
Sensitivity 91 dB/W/m
   
Moving mass (Mms) 55 g
Mech. Q factor (Qms) 3.31
Electr. Q factor (Qes) 0.27
Total Q factor (Qts) 0.25
Equivalent volume (Vas) 84 l
DC resistance (Re) 2 x 6.8 Ω/3.4 Ω
   

Mērīšanas apstākļi nebija ideāli, jo slinkums meklēt kur to skaļruni iekarināt, tāpēc tika nolikts vienkārši uz galda.

Fs man sanāca ~28Hz (kāds teiks, ka skaļrunis jāiesilda, tad jau būs arī solītie 26Hz)

Qts ap 0.3 sanāca, pret 0.25 solītajiem. Nezinu vai tas var "izmīcīties"

Vas sanāca ap 113l pret solītiem 84l. 

Kā jau minēju, man nav akustiksā labaratorija...

Te bildes

Te abas spoles paralēli, tātad 4omi

original.png

 

Tagad 8omi, t.i. tikai viena spole (jā, tas nav nekas traks, arī tā var lietot divspoļu skaļruni)

original.png

Un te var smuki redzēt, ka Qts ir manāmi audzis (~ 2x) uz 0.55 . Praktiski - varam dabūt labāku, bet "izplūdušāku" atdevi basiņiem. Lai gan 0.55 pat nav nekas "traks".

 

Te abas spoles virknē (~16omi)

original.png

Qts ap tiem pašiem 0.3 .

  • Patīk 3
Link to post
Share on other sites

Šodien saliku platjosliniekus, savilkvu vadus, ieliku primitīvus filtrus. Uz midbasu ~2mH spolīte. Uz platjosliniekiem 33mkF kondesators. Tas, škiet par mazu, uz normālu skaļumu izsit kroplīti, kur kāds sitinieņs pa bungām ( ne tīri uz basu). Prasās vai nu vēl kādu papildus henriju klāt, vai nu jātaisa tomēr 2. kārta.

Link to post
Share on other sites
kevins

visi skaljrunji uz 4 omiem ? un kas speelee pusotru oktaavu no 400 - 1khz ?? nav tur taada bedre ?:?:)

Edited by kevins
Link to post
Share on other sites
Racer

Tak ir verķi ar mērmikrofonu un testa signāla diski. Ko tur daudz filozofēt? Pirms padsmit gadiem pats tādus izmantoju, kad būvēju audiosistēmu autoexotikas audiosacensībām. Pat toreiz to varēja lēti sarunāt. Mūsdienās tam jābūt vienkāršāk. :)

Link to post
Share on other sites
kevins

Racer viss ir sliktaak

1. LPF gadiijumaa pie 4 omiem filtra F sanaak 318Hz

2. HPF gadiijumaa pie 4 omiem filtra F sanaak 1200Hz.

Attieciigi shajaa starp diapazonaa ir nosaciits klusums.

Ok, Ju nav normaals testers, nevar spoliites sameeriit, pienjemu

jautaajums ,vai taas fullranges zemaak maz speelee ? ja speelee , tad taapat nedriikst laist, jo kaa no iepriekseejaa posta vareej saprast --- jau iet kroplii... taatad otraa kaarta ir MUST HAVE, taapeec ka pirmaa kaarta pasiivi by default nestraadaa.  ( nu nav sheit tie skaljrunji TIK ideaali ) . var jau gadiities ka midbasa pirmaa karta arii iisti nestraadaa un midbass patiesiibaa speelee liidz 600-800hz .....

Edited by kevins
Link to post
Share on other sites
pirms 10 stundām , kevins teica:

un kas speelee pusotru oktaavu no 400 - 1khz ?? nav tur taada bedre ?:?

Zini, īsti nav. Iespējams, tā 1. kārta dara savu, t.i. gandrīz neko nefiltrē. Pie tam, midbasi šajā auto ir diezgan augstu, līdz ar to tur arī minimāls kritums.

Augšas gan bija pa traku, lai gan tam platjosliniekam nemaz īpaši lielāka jutība nav, cik atceros. 

Mērot ar telofonu (RTA softiņu), arī nebija bedre. Bet nu tas ir telefons.

 

Mani tomēr nepamet doma par pastiprinātāju vismaz uz basiem, ja ne kādu pavisam mazu pieckanālnieku, bet lētu (vai tādi maz ir?!)

Link to post
Share on other sites

Kaut kā tā

fYKbpMatl0Nkwyta-akRodhChrmsLLIoPTJ3luKF

 

Audio savienojums uz 4polīga speakon.

JXCc_XsoDSGqLoCMP2HtrGz8dFjahb8pjXt9BBuL

 

Šie vadi normāli apalvojas (kāds pirms tam sūdzējās, ka lētie slikti alvojoties).

 

Skaļruņi ir tuvāk sēdeklim, arī plaukts ir cieši piespiests pie sēdekļa. Gar vāku gan ir paliela sprauga - fāzi invertors :D

Jāpadomā, varbūt tur kādu blīvējošu lietu izdomāšu, kādu gumiju vai tml. 

 

Plauktam ir bezmaz vai oriģinālās eņģes 

XBgaoaf2nGoKTdBSJ7w51ju3dwLojAk9opYxDG1w

 

  • Patīk 2
Link to post
Share on other sites

1. bildi nerāda

2. enģes :OOOOO   tas plaukts no tāda paša finiera? auto aizmugure nenosēdās? :D

3. ar šādu plauktu vēl drusku un sanāk papildus aizsargātais bagāžnieks. Nu tāds no kura nevar aiznest lietas Rimi stāvvieta izbirdinot stiklu. 

  • Haha 1
Link to post
Share on other sites

Pārliku pirmo bildi. 

Tika izmantots 15mm saplāksnis. Plaukts ir tāds divās kārtās. Abas kārtas salīmētas un saskrūvētas kopā. Lai plaukts būtu pēc iespējas mazāks pasīvais izstarotājs, nekas cits neatliek. Var jau veidot kaut kādas ribas, bet tad atkal konstrukcija sanāks, visticamāk, biezāka. Tad arī gan masa nebūs, un tas var vairāk lēkāt.

Divas kārtas arī noder vieglākai caurumu veidošanai, lai var iesēdināt skaļruņus. It kā jau man ir virsfrēze, bet šādi pat ērtāk.

 

Te vienai kārtai uzsmērēta līme

71JyL1ju-EdQt5ykd6hhqfRODgqdw_zsuAYX5kTt

 

Te pirms apvilkšanas

YXgZUinrrvHPahSNLMcoMgNpEsxED9qyOYMiMGMk

 

 


Pasūtīts šis

https://www.pioneer-car.eu/eur/products/gm-d1004

 

Būs aktīvā sistēma. Šitā 4 kanāli ies uz midbasiem un subjiem, platjoslinieki no maģa. Vajadzētu varētu šādu saveidot, cik es saprotu. Aizdomas, ka vajadzēs šim arī atsevišķu barošanu pievilkt. 

Link to post
Share on other sites

Beidzor atradu laiku ielikt to pastiprinātājiņu. Izdevās visu saslēgt kā plānots - platjoslinieki no maģa, midbasi un subji no tā pastiprinātāja. 

Platjoslinieki pašriez tad no 1.25kHz ar otro kārtu. Zemāk tajā maģī iestatīt nevar. Var 1. kārtu uzlikt, bet tas atkal var būt parāk maz filtrēts. Var jau pastiprinātājam papildus  ieslēgt filtru, bet tas ir ap 80Hz 2. kārta. 

Jāskatās, jāmeģina regulēt kādu dienu. 

 

Labi, ka šim auto ir 2DIN vieta, tad maģis augšā, past. apakšā + visa vadu čupa. Tur diezgan pagara šleife standartā tam past. Teorētiski var mēģināt nolikt kaut kur aiz bardačoka vai tml. 

Vai nu jāatstāj kā ir, tik jāatrod 1DIN aizbāznis caurumam. Bija tur tāds plauktiņš sīklietām, bet to tāpat neizmantoju.

Kaut kur citā vietā vienkārši varētu būt labāka dzesēšana. 

Link to post
Share on other sites

Kā jau sākumā paredzēju - jāvelk būs atsevišķa barošana. Droši vien, tad arī pārvietošu pie viena pastiprinātāju uz kādu labāku vietu.

 

Pašlaik tā korekti, pie noteikta skaļuma līmeņa, uz basa piesitieniem past. izslēdzas (sprieguma iesēdieni). 


Ar basa skaļruņu labumu "pārcentos", manai gaumei, izklausās, būtu labāk tomēr kas "mīkstāks". 

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Turpinām.

Bass sāk iepatikties arvien vairāk :)

 

Šodien kārtīgi padarbojos. Sāksim ar "labo" ... viens vidinieks ir pacepies, t.i. spole "papeltusies". Tāpēc arī iečerkstas. 

 

Stundu vismaz ņēmos, kamēr iedabūju + vadu no salona uz motortelpu. Pie esošā vadu kūļa blīves gumijas sānā caurumu ātri dabūju. Tā kā otrā pusē ir gaisa filtra kaste, to noņemt nozīmē arī ņemt ārā aķi un vēl nez ko, tad čakarējos. Beigās kā labākais "trekeris" noderēja aizkaru uzkarināmā "drāts" .protams, pirms tam viss kas vēl tika izmēģināts. To balto dabūju iekšā, kad ieraudzīju škirbiņā starp filtra kasti un virsbūvi, ka tas ir ielocījies kaut kur, un kļuvis manāms, tad no drāts tika uztaisīts āķītis, un tas baltais izvilkts ārā. Bija tāda, kā atsperīte iekšā, spirāle, apkārt plastmasas pārvalks. Bildē baltais. Velkot iekšā kabeli, piedēju arī vēl zaļo drāti (principā veļas aukla). Tas gadījumam ja resnais vads noraujas. Bet ar silikona pūšamā apstrādi viss izdevās ar pirmo piegājienu. 

 

CK6HUn4A5CatYyyjjwxzDUZ146lY6iisuEGdpXAT

Te jau pēc sekmīgas ievilkšanas.

 

Te gals aplodēts pirms pievienošanas drošinātāja kolbai

gapyz1YkGPAvpLDjUsnscZU6iQMMJL-XjuecsFtm

 

Te kopskats motortelpā

1nfes2yqGrAkASV4qTJHuIfWu8i7-CGgAKOCrTlB

 

Barošnas vads DLS ? varētu būt kādi 10mm2, tā ka ar labu rezervi.

 

Te masas vadam spaile uzlikta 

e3mHsLCK-Pra-nWf-xUuluJ19hjznwHXBTWnGVX3

 

Spailes "uzpresētas" ar plaķenēm, bet tieši ar kniebjamo daļu, pēc tam pielodēts. Galā arī termonosēdināmā caurule. Līdzīgi arī apdarināta spaile pie paša aķa klemmes plusa vadam.

 

Masa pievienota zem paneļa, kur jau ir oriģinālā skrūve un viens cits masas vads pievienots

-As9UdfWfjI2q4vPCS9N5l45CP42SoCrwy6hjTTL

 

Te pastiprinātājiņš salīdzinājumā ar standarta plakanknaiblēm (nebija banāns pa rokai)

iO7JJ_jHnZYUCMWup31cT7b0U4MxVoIMciUOiCkU

 

Te barošanas gali pastiprinātāja galā, pielodēti, arī noizolēti ar divu izmēru termonosēdināmajām caurulītēm (pēc tam viss vēl notīts ar izoleni)

yCEcjQLTeQhL1ozz1YIPSED-MovTukVJyo_yWK8B

 

Te past. vietā. Arī vairāk kā stundu noņēmos, kamēr tiku līdz šim, optimālākajam risinājumam. Atrodas faktiski virs bardačoka. Augšā ir diezgan brīva vieta kur "elpot". Blakus vadi uz subi un VIBE plakanais uz vienu no platjosliniekiem.Īsti jau labi nav, jo kaut kur tur arī iet oriģinālā antena, bet it kā trokšņus pašlaik neķer.

Apakša nolīmēta ar izoleni, lai neskaras korpuss pie auto masas. Teorētiski var radīt problēmas.

A9XcEfu_9elfZs5Qy4YWqeBOdYIuwRIM4QV5iArl

Zem maģa tagad atkal ir plauktiņš visādiem niekiem, ja nu vajag.

 

 

Visi vadi, spailes, drošinātājs atradās mājās, krājumos ?

 

Edited by ju
  • Patīk 2
Link to post
Share on other sites
jema

Pēdējā postā tikai 2 bildes ir redzamas :shok:

Link to post
Share on other sites

Interesanti, kaut kā tas photos.google dīvaini uzvedas (tas ir, es ar to vairs kaut kā īsti nesaprotos, kad viņi tur uztaisīja "upgradu"), paskatīšos, ko varu darīt.

Link to post
Share on other sites
pirms 16 stundām , ju teica:

Te barošanas gali pastiprinātāja galā, pielodēti, arī noizolēti ar divu izmēru termonosēdināmajām caurulītēm (pēc tam viss vēl notīts ar izoleni)

yCEcjQLTeQhL1ozz1YIPSED-MovTukVJyo_yWK8B

Un kāds funktieris vienot tik dažāda šķērgriezuma vadus?...

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...