Jump to content

Auto akumulatora iegāde


Kazarms
 Share

Recommended Posts

Sveiki!

Atnāca ziema un kā jau daudziem gadījās, nomira(ne pa visam, bet nu gandrīz) akumulators. Ja brauc katru dienu ir ok, taču atstājot mašīnu uz brīvdienām jānodarbojas ar fitnesu un akumulators jāstiepj istabā uzlādēt. Ņemot vērā akumulatora vecumu, nolēmu, pietiek čakarēties, vajag jaunu.

Tātad, jautājumi nav par akumulatoru parametriem, izmēriem utt. (Vajag ~60Ah  242*175*190 mm priekš Passat B5 1.6 benzīns), bet gan:

1) Kur var par jēdzīgiem cipariem iegādāties jaunu akumulatoru ar garantiju(Apskatīju 1a lv utml iveikalus, dažādus autopreču veikalus, bet varbūt ir kāda mazāk zināma vieta)

2) Ir kādam pieredze ar AutoStarts lv vai Auto distribution un tamlīdzīgajiem rebrendotajiem akumulatoriem? Vispār ir zināms no kā tie ir rebrendoti?

 

Paldies par atsaucību!

Link to comment
Share on other sites

Bija Autostarts, 2 gadi nokalpoja, varbūt 3 - vairak neko neatceros. Nododot veco varēja dabūt jūtamu atlaidi jaunam. Ja gribas brendu - VARTA

Link to comment
Share on other sites

Autostarts 74 Ah man kalpo jau septīto gadu. Bija pirkts priekš Passat 1.9 TD, pēc tam pārceļoja uz Audi A6 2.5 Tdi un vēl šobrīd strādā uz Volvo S80 2.4 D5 dīzeļa. Piebildīšu gan, ka braucu praktiski katru dienu 100-130km.

 

Varu piedāvāt Winmax (kādreizējais Monbat), ražoti Bulgārijā. Šobrīd par akcijas cenām.

62Ah/540A  par 40.50 eur ar PVN. Garantija 2gadi. Lytagra, Maskavas iela 445 Rīga, vai reģionu veikalos (Aizkraukle, Madona, Valmiera, Saldus).

http://www.lytagra.lv/akcijas

Edited by ridao
Link to comment
Share on other sites

Iesaku ņemt ar pēc iespējas vairāk Ah kas lien iekš auto!

Aķis strādās ar mazāku slodzi un ilgāk kalpos, ja vien auto elektriskā sistēma ir kārtībā. 

Pēc brendiem neredzu jēgas dzīties - tas pats rebrandotais Autostart kalpo lieliski!

Galvenais lai nav strāvas noplūdes (piemēram bardačokā visu laiku lapmiņa deg) un ģenerators normāli lādē. Tad jebkurš aķis vismaz 5 gadi noies.  

 

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Tie brendi un to kvalitāte pastāvīgi mainās un laiks atkarīgs no ekspluatācijas. Tiem, kas brauc uz darbu 5km, nekas nekalpos ilgi. 

  • Patīk 1
  • Atbalstu 1
Link to comment
Share on other sites

Pārforsēt ar max ietilpību arī nevajag- mazjaudīgāks ģenerators nespēs viņu pienācīgi uzlādēt un atkal būs jāsūdzas, ka sūds un ātri nosprāga.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 7 minūtēm , ridao teica:

mazjaudīgāks ģenerators nespēs viņu pienācīgi uzlādēt

Kļūdies! 

Svina/skābes aķi ir ļoti pielaidīgi pret uzlādes režīmu.  Un ģeneratoram "jāiepumpē'" aķī atpakaļ tas, kas ir patērēts auto iedarbinot. Vienalga cik ietilpīgs ir aķis.

Vienkārši mazie aķi strādā uz iespēju robežas un līdz ar to kalpo mazāk!  

 

  • Patīk 2
  • Slikti! 2
Link to comment
Share on other sites

Just now, ridao teica:

Man pirms 40 gadiem mācija citādu fiziku :biggrin:

Kādu, citādu? 

 

Es sākotnēji savas zināšanas par auto smēlos no krievu laika mācību grāmatas, laikam tehnikumiem  bija paredzēta. Neatceros vairs nosaukumu. Un kā tad, tā arī tagad nesaprotu līdz galam ātrumkārbas uzbūvi. Ne, nu pa lielam skaidrs, vārpstas, sinhronizatori, dakšas.... Bet ja vajadzētu izjaukt un salikt atpakaļ, tad nu kārbu toč nevarētu... 

Link to comment
Share on other sites

Problēma  var būt tik daudz, ka lielākam aķim arī prasās tomēr lielāka uzlādes strāva, bet, auto vienkārši nespēsi ielikt tik lielu akumulatoru, lai nespētu nodrošināt nepieciešamo uzlādes strāvu. Tad tur jāatvēl papildus vieta bagāžniekā vai tml., pašam jasashēmo. Droši var likt tik lielu, cik ielien oriģinālajā vietā. Tik nevajag pārcensties, gadās, ka ieliek tādu, kas pa augstu. Sākumā pat OK, var arī motora pārsegu aiztaisīt, bet tad, kad pārberžas skaņas izolācijas uz motora pārsega, tad ir laba uguņošana. 

Link to comment
Share on other sites

Man kādi 4 gadi ir Autostarts un kalpo labi. Es gan profilaktiski ~reizi 3 mēnešos (ziemā biežāk) pielieku pie gudrā lādētāja, jo režīms ir pārsvarā pilsēta. 

P. S. Par ietilpībām un uzlādes strāvām - ar mazāku strāvu ilgāku laiku vajadzēs, bet tāpat uzlādēs. :)

Edited by Racer
  • Atbalstu 1
Link to comment
Share on other sites

pirms 1 stundas , Ronalds teica:

Iesaku ņemt ar pēc iespējas vairāk Ah kas lien iekš auto!

Gribētu piekrist, tā tas ir, bet, šis oriģinālais jau knapi lien iekšā mašīnā (Tiem kam bijusi darīšana ar B5 Passat zina kur atrodas akumulators un kā viņš ir iebāzts. Ārā viņu bez čakarēšanās dabūt nevar, iekšā čakars ir dubultā). Tāpēc es tā secinu, ja tagadējais 61Ah nokalpojis 10 gadus, tad ar to vajadzētu pietikt.

pirms 1 stundas , alusbundza teica:
pirms 5 stundām , abi teica:

Ja gribas brendu - VARTA

sūds ......, man traktoram knapi 2 gadus izvilka

Man tieši tagad iekšā ir Varta, 10 gadus vecs.

1 stundu atpakaļ, Mezavecis teica:

Tiem, kas brauc uz darbu 5km, nekas nekalpos ilgi. 

Piekrītu, man situācija ir apmēram tāda. 10 km prom, 10 km mājās. Reizi divās -trīs nedēļās kāds tālāks brauciens uz 300-500km. Loģiski, ka pie tāda lietošanas režīma akumulators ir jāpielādē manuāli reizi mēnesī divos, bet tomēr tas nav fitness katru piektdienu.  Un normāli jau viņš sevi 3-5 gados attaisno.

 

pirms 4 stundām , ridao teica:

Varu piedāvāt Winmax

Jums tur viss ir uz vietas pieejams? Varētu pat uz nedēļas beigām pieripot.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 12 minūtēm , ju teica:

Tik nevajag pārcensties, gadās, ka ieliek tādu, kas pa augstu

Tur fiziski neko augstāku par max 190mm iekšā dabūt nevar, vienkārši nelien.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 17 minūtēm , Kazarms teica:

Jums tur viss ir uz vietas pieejams? Varētu pat uz nedēļas beigām pieripot.

Ir viss uz vietas.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 37 minūtēm , ju teica:

Problēma  var būt tik daudz, ka lielākam aķim arī prasās tomēr lielāka uzlādes strāva, bet, auto vienkārši nespēsi ielikt tik lielu akumulatoru, lai nespētu nodrošināt nepieciešamo uzlādes strāvu.

nevis lielāka, bet ilgstošāka ......, ja brauc gargabalus, tad aķis tiek uzlādēts ...., ja de3bīlie1 pilsētnieki nobrauc 10 minūtes, tad arī pērciet katru gadu jaunus aķus ............,

es braucu tikai garagabulus, ne isākus par 30 km, un man aķis jau kalpo 10 - gadu .........

  • Slikti! 2
Link to comment
Share on other sites

Pirms 5 minūtēm , alusbundza teica:

un pilsētniekiem jābrauc ar sabiedrisko  ......, vai ar kājām ......, - taukainie - mūdži ........

Ja es ar sabiedrisko, piemēram, no Pļavniekiem uz Āgenskalnu varētu nokļūt +/- tādā pašā laikā kā ar sabiedrisko, būtu jauki. Bet pašlaik auto saliek sabiedrisko vienos vārtos, jo ar mašīnu ir 20-25min, sabiedriskais ap 45-60min, kas ir divas-trīs reizes ilgāk. Tikko laiks paliks silts, kāpšu uz velo un par mašīnu aizmirsīšu pilsētas kontekstā.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 9 minūtēm , alusbundza teica:

jo tev taču Ušaks ir mīļs ....., un tu par to balso

Nav mīļš un nebalsoju, pat neesmu deklarējies Rīgā, diemžēl augstākā izglītība mani interesējošajā jomā ir pieejama Rīgā. Tātad uz kādu laiku ir jākļūst par rīdzinieku un jāizbauda visi pilsētas "labumi". Nebāz mikrorajona iedzimtos brāļu tautas indivīdus vienā maisā ar cilvēkiem kas pilsētā dzīvo/strādā/mācā uz kādu laiku vai dzīvo pilsētā tāpēc, ka viņiem tas patīk.

 

Un tomēr diskusija bija par auto akumulatoriem ne pilsēta pret laukiem.

 

Edited by Kazarms
Link to comment
Share on other sites

Ja atmiņa neviļ tad vāģim liek akumulatoru kurš var noturēt pie dzīvības (braukt) elektrosistēmu tipa 2 stundas ja pēkšni nobeidzās ģenerators. A tā , ja motors pielec uz reiz, tad var būt kaut 20 Ah. Galvenais rādītājs lai būtu liela starta strāva . Un pats galvenais lai tā būtu  pie -18C . Ir redzēti aķi kur lepni stāv uzraksts tipa starta strāva 450 A . Tik nav pielikuši to ka tā ir pie +20C ( akumulators domāts dienvidu valstīm) . Nu neredzu nekādu vajadzību parmaksāt par lielāku aķi kā ir paredzēts vāģim pēc pases. Galvenais lai būtu max liela starta strāva.  Ja tā starta strāva būs maza, tad aukstumā griezīs motoru lēni, beigās var izlādēt arī tukšu, jo lēni griežot bieži negrib iedarbināties.

 Bet galu dabūs gan liels gan mazs aķis ja to ģenerators nepaspēj uzlādēt līdz noslāpē motoru. Tā n-tās reizes un aķis pēc gada beigts. Parasto mašīnu nelaime ir tā ka nav voltmetra. Neredz cik ir volti elektrosistēmā attiecīgi nezini vai ģenerators ir pilnībā uzlādējis āķi. No otras puses- kur pilsētnieks kas glabā pa nakti mašinu ielas malā, uzlādēs nedalādēto aķi?

  • Patīk 3
Link to comment
Share on other sites

Iedomājos skatu kad katru dienu īpašnieks stiepj 30 kg aķi uz  piekto stāvu :) . Ja katru dienu brauc desmit minūtes, tad ...  mašīnai jālec no pus apgrieziena.Savādāk neuzspēs uzlādēt. Agrāk, kad nebija dienā jālieto tuvās gaismas, varbūt arī uzladēja, bet tagad....  . Ja vecs dīzelis ko startējot ''zāģe'' minūti, tad nu neizklausās ka būs labi īsiem braucieniem.

Edited by oxygen
  • Atbalstu 1
Link to comment
Share on other sites

pirms 10 stundām , Usins teica:

aķi lādē dzīvoklī

 

pirms 10 stundām , oxygen teica:

Iedomājos skatu kad katru dienu īpašnieks stiepj 30 kg aķi uz  piekto stāvu

Vot tieši tā ir pašreizējā situācija. Un tas fitness ir pietiekami apnicīgs, tādēļ arī tiek meklēts jauns. Citādi pietiktu ar pusprāgušu.

Protams tas neizslēdz pielādēšanu apmēram reizi mēnesī.

Edited by Kazarms
Link to comment
Share on other sites

Manam autiņam orģināli pienākas šitāds akumulatora izstrādājums DETA 12V/45AH/330A - mazs, draņķīgs,  atslēga atstāta aizdedzē uz 5 min. nozīmē ka pielaist varēs tikai uzstumjot. Tāds pajauns nosprāga (nav precīzu datu), tika nopirkts jauns tieši tāds pats un pēc 3g un 4 mēneši pilnībā nosprāga  arī tas. Sadusmojos un, neklausot foruma bubinātājus, nopirku šādu: VARTA Silver Dynamic 61Ah D21 600A. Bija bišķi jāpamokas lai iedabūtu iekšā, izmetu visas plastmasas parpalas un izgriezu sēžas vietu no biezas gumijas gabala lai  pamatnes kantes negriežas tam dibuā. Nu neko, jau 2 gadi apkārt un bēdu saistībā ar elektrību, pielaišanu, atslēgas atstāšanu aizdedzē un vispār tiešā saistībā ar elektrību nezinu, ne reizies nav papildus lādēts, ziemā diezgan bieži sanāk 2-3 nedēļas tik pa pilsētu daži km un stop uz dažām stundām.

 

Link to comment
Share on other sites

Pie reizes, ja mašinai ir problēmas ar āķi, nopērkāt kādu mašinas voltrmetru tipa šitādu https://www.aliexpress.com/item/1PC-2-In-1-Car-Auto-12V-Dual-Display-LED-Digital-Thermometer-Voltmeter-3-Colors-Voltage/32824310863.html?spm=2114.search0104.3.100.2ac91cf6oEqtRE&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_2_10320_10065_10321_10344_10068_10342_10547_10343_10340_10341_10194_10084_10083_10618_10304_10307_10302_10180_5722313_10313_10059_10184_10534_100031_10103_441_10624_442_10623_10622_10186_10621_10620_10142,searchweb201603_36,ppcSwitch_5&algo_expid=672effc5-e601-4a02-b9e0-840d55b05f74-14&algo_pvid=672effc5-e601-4a02-b9e0-840d55b05f74&priceBeautifyAB=0

Var gadīties ka ģeneratoram ir kāda problēma vai buksē siksna. Ir dzīvē gadijies ka nekāda lampiņa kas rāda ka nestrāda ģenerators, uz paneļa nedeg, bet akumulators tukšs. Pieliku voltrmetru - ģenerators dod tik 12,5 V.Kautkas bija sagajis ķiselī ar elektroniku regulatorā. Nu ar šadu spriegumu jau nelādē . Vajag vismaz 14,2V lai būtu pilna uzlāde. Ar to voltrmetru ikdienā auto īpašnieks ātri sapratīs kad kaut kas nav kā vajag elektrosistēma . Vai nu ģenerators ne tā, kad ilgstoši braucot , spriegums nekāpj līdz vajadzīgajam vai par maz darbina motoru, ja kāpj, bet nesasniedz vajadzīgo ka jau jākapj ārā no mašīnas. Starp citu vienam paziņam bija ''kruti nopakota'' mašina ar visādām ekstrām, bet ģenerators laikam bija ielikts no modeļa kam nav tās ekstras. Reāli bija tā , ka jaunai bija ''jastiepj '' aķis uz lādēšanu. Vēlak papētiju tā modeļa mašinas manuāļus. Dzinējs viens, bet var būt ģenerators ar mazākām A un arī ar lielāku strāvu . Būtu šim ar lielo strāvu, nebūtu problēmu, bet bija mazais. Dažai labai mašinai tās elektroierīces tērē nevājas strāvas. Ne tik gaismas, bet elektriskais stūres pastiprinātājs, kondicionieris, motora dzesēšanas ventilators utt.

 Nezināsiet kas darās reālā ikdienā ar spriegumiem , nobeigsies arī pilnīgi ''kruts'' aķis. Lai sulfotezētos plates vajag tik ilgstošak padzīvot ar pustukšu un ... vairs negriezīs starteri . Un ražotāj firmai nav nozīmes lai nobeigtu aķi ar neuzlādi.

Edited by oxygen
  • Atbalstu 1
Link to comment
Share on other sites

 

Pirms 1 minūtes , oxygen teica:

Pie reizes, ja mašinai ir problēmas ar āķi, nopērkāt kādu mašinas voltrmetru tipa

Varbūt tomēr aķi nomainīt.

Link to comment
Share on other sites

Nomainīt jau vajg ja āķis ir beigts, bet ja būs problēmas ar uzlādi, tad pēc laika arī dabūs mainīt jauno.  Un lietotājs lamāsies ka nopirku krutas firmas bet pēc gada beigts. Ja ar elektrību viss kārtībā , tad 5-7 gadi ir normāls aķa mūžs ( ja nav mašīna , kur katru reizi ''jazāģē'' 2min pirms palaižas)

Edited by oxygen
Link to comment
Share on other sites

Reizēm pie vainas ir masas vads no aķa. Iesaku uzlikt papildus šādu pīni no aķa uz auto motoru.

Pašam reāli palīdzēja - gan uzlāde uzlabojās, gan starteris griež labāk.

image.png.f2f5aef453b19ff3f01a20dedf19cf92.png

Link to comment
Share on other sites

Ar lietotiem neaizraujos. Kādreiz sievas Preludei bij pilnībā izbeidzies - bij izlādējies un nostāvējis auto ar pilnīgi tukšu aķi pāris nedēļas, tad uz fikso no stāvvietas sarga paņēmu kaut kādu Hondas pa 10 latiem - tjip ko pa garantiju pēc pāris gadi samainījuši. Kādi 3 gadi nogāja, tad auto pārdevu. Neatceros Ah, bet nu tāds knapsieriņš bija.

 

Par uzlādes strāvām - neaizmirstiet, ka tās strāvas reāli parādās pēc 3k rpm, zemāk ir ļoti līdzīgas (vismaz pirms daži gadi tā bija, tagad neesmu pētījis).

Link to comment
Share on other sites

Pirms 35 minūtēm , oxygen teica:

Nomainīt jau vajg ja āķis ir beigts, bet ja būs problēmas ar uzlādi,

Tāpēc aizbrauc uz servisu, pieliek slodzes dakšu (vai kā to sauc), pārbauda, kas ar aķi, var arī pamērīt spriegumu ģeneratora izejā pirms tam, nevis pirkt kaut kādu brīnumu, ar kuru vērot situāciju ilgā periodā, un tad sākt kaut ko domāt.

Link to comment
Share on other sites

Un ko slodzes dakša "pastāstīs" par ģenerātora uzlādes spējām?... un piedevām tas sprieguma mērītājs maksā mazāk kā servisa apmeklējums ar slodzes dakšas pielietojumu un diagnozi ka jāmaina akumulators....

Link to comment
Share on other sites

Tas verķis ir domāts ja kādam ir interese /gribēšana saprast kas īsti notiek. Nu  tam paziņam , ko pieminēju ar mazo ģeneratoru, pirmais ko darija , bija serviss- viri pamērija  Viss OK. Bet reāli cilvēks brauca lielus gabalus ar kruīzu . Mašinai automāts, apgriezieni knapi 1800. Un pie pilnām visām ekstrām ( kondicionieris utt) laikam nekad nesasniedza tos 14,.. voltus. Itkā viss kārtībā, bet aķis pamazām tukš ( katru reizi startējot jau reāli izlādē) .  Nu arī pilsētas braucējam var noderēt, kad saproti ka laikam jāmeklē kur uzlādēt papildus, jo pirms noslāpē mašinu, voltāža elektrotīklā nav sasniegusi 14,.. V.  Varbūt parastam lietotājam nav jēgas pirkt to voltrmetru- tāpat neizdarīs secinājumus .  Starp citu cik no jums , katru reizi kad kāpjat mašīna, vispirms apskatāt visas četras riepas vai kurā nav zemāks spiediens? Bet tā māca autoskolās/mašinu manuāļos... Nu labi, ko tur filozofēt ne visiem tehnika ir hobijs, kad gribās saprast kā kas darbojās/nedarbojās. 

 No jaunajiem akumulatoriem man patīk viena fīča- indikators kas rāda vai akumulators ir uzlādēts . Parasti lodziņā uz akumulatora zaļš/nezaļš. Uzmetot aci saproti vai āķis tukš vai kaut kas ar starteri ja jauns aķis knapi griež motoru. Ražotājiem jau tas neko dižu nemaksā-prasts blīvuma mērītāja pludiņš.

Link to comment
Share on other sites

Nu nezinu, manu prāt daudz labāka fīča ir korķi lai pamērītu bīvumu, jo iebūvētā "actiņa" blīvumu rāda tikai vienā elementā un tas vēl nav malējais kuros blīvums krīt visātrāk...

Link to comment
Share on other sites

Nezinu kas ir "korķis", bet atceros, kasen sen mērīju blīvumu ar verķi, kam plāksnītes iekšā un uzpeld attiecīgā, tika liets klāt destilētais ūdens, bet nu jēga maza. Vēl bij 80os, kad melnajiem aķiem celles mainīja. :D

Link to comment
Share on other sites

Skābes akumulatoram galvenais ir spriegums uz tā izvadiem. Ja tas ir 14,2V un, noslāpējot motoru, strauji nenokrīt, tad akumulatorsir praktiski uzlādēts. Kā slodzes dakša labi kalpo starteris. Ja tas švaki griež un pēc startēšanas akumulatora spriegums nokrities zem 12V, tad visdrīzāk ar aķīti ir cauri. Man ir autiņā līdzīgs indikators un ar to pilnīgi pietiek lai kontrolētu akumulatora stāvokli. Lai gan Oxsigen pareizi saka, parastajam autobraucējam no tā visa nav nekādas poņas un nav arī intereses, kas zem kapota notiek. Jā, vēl viena laba fīča, kā noteikt vai startera vadi ir OK. Ņemam testeri, uzstādam uz strāvas mērīšanu, vienu spaili pret akumulatora mīnusu, ptru pret motoru. Startējot nedīkst būt strāva caur testeri. Tāpat var pārbaudīt plusa vadu un bendiksa kontaktu. Ja parādās strāva caur testeri, tātad ir slikts kontakts savienojošos vados. Būtībā akumulatora lādēšanas shēma un starteris ir tupa vienkārši. Gan jau auto konstruktori gribētu tai shēmā kādu procesoru iemānīt, bet, parlaimi, tas neizdodas.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

pirms 14 stundām , oxygen teica:

vecs dīzelis ko startējot ''zāģe'' minūti

Pie tāda rasklada nevis dzinēja vecums vainīgs bet gan īpašnieka pilnīgs pofigisms par auto tehnisko stāvokli.


pirms 14 stundām , oxygen teica:

katru dienu īpašnieks stiepj 30 kg aķi uz  piekto stāvu

Stiepj sava stulbuma pēc. Tagad tak ir pieejami mazi un viegli nēsājami aķīši tieši piestartēšanai (hvz kā pareizi sauc tor aņķinus ar ko autoplaču saimnieki piešķiļ savus pusgadu stāvējušos drapakus), nafig lielo aķi staipīt.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 18 minūtēm , Racer teica:

Nezinu kas ir "korķis"

Tā bija fīča, kas aķiem bija sastopama gadus 20 atpakaļ. Šodien neviens nepi$īsies ar kaut kādām tur elektrolīta analīzēm :D

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...