Jump to content

Fotofilmu skenēšana un iegūtā rezultāta kvalitāte


Pilnmeness
 Share

Recommended Posts

Tev to filmiņu tik daudz, ka ir vērts pašam pirkt skaneri?No jauna tak klāt nenāks. Varbūt vienkāršāk iedot kādam noskanēt un miers.

Link to comment
Share on other sites

Lētie (visi tie zem 50-100$) esot štrunti. Ar dārgajiem pro čakars un laika patēriņš liels, ļoti liels.
Es teiktu, ka skaties, cik kvalitatīvas tās filmas un cik kvalitatīvu rezultātu gribi no tām iegūt.
Iespējams, ka vidusceļs ir atrast kādu fotolabu, kur ātrie skaneri nāk komplektā. Kvalitāte tur ap 6 Mpix ir ok.
Ja filmiņas ruļļos, tad process notiek ātri un nesāpīgi. Ja sagrieztas, tad D.

Link to comment
Share on other sites

Mani pieci rubļi. Pats kādreiz, kad digitālie vēl tik sākās, bildēju sporta pasākumus uz Fuji Press filmām, kas bij mazgraudainākas un devu skennēt JVK un vēl pāris vietās. Rezultāts bij viduvējs, lai pēc tam drukātu, galvenokārt dēļ pāršarpota skenējuma. JVK vizmaz varēja norādīt, lai liek -2 sharpeningam, bet tas tā - atkāpei. 

 

Mazie skanneri ir diezgan lieli mēsli. Nedomāju, ka pat vērts par tiem domāt. Tā kā ir lērums - ap 3k kadru no vēstures (dažādi - melnbalti/krāsaini negatīvi, dipi, kas gan filmās, gan jau sagriezti), tad pirms kādi 10 gadi nobriedu skannerim, jo dot labā taisīt ar kaut cik sakarīgu q bij ap 1Ls/kadrā. Pēc izpētes nopirku Canonscan 9900F, kas rukā joprojām. Baigi lēni gan sanāk. Daudzmaz normālā izšķirtspējā un q ir 3-5 min/kadrs. Kādu čupiņu esmu saskennējis, bet tā - nav laika īsti ņemties. Pirms nepilna gada čoms ar izdomāja savu kolekciju saskennēt un ar nonāca pie secinājuma, ka jāpērk skenneris. Izpētot kā sakarīgi varianti pa salīdzinoši pieņemamu cenu - līdz 250 eirām, bija 2 - Epson perfection v600 un Canonscan 9000f MarkII. Paņēma to kanonu un cik zinu ir laimīgs.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

pirms 10 stundām , Racer teica:

Daudzmaz normālā izšķirtspējā un q ir 3-5 min/kadrs.

 

Tīri intereses pēc - kādā izšķirtspējā skanē negatīvus?

Link to comment
Share on other sites

200 dpi - tas jau skanējot fotogrāfijas vai a4 lapas!

Foto negatīvus/pozitīvus savā laikā skanēju uz cilindriskā skanera kur viņš bija ar skoču jālīmē un izšķirtspēja bija kaut kas ap 2000 dpi. 

Link to comment
Share on other sites

Canon'am filmu skaneri bija uz 2770 šķiet un 4000, Epsona'm un Kodak'am līdzīgi, bet tie tīrie filminieki ne planšetnieki.

Edited by nnoname
Link to comment
Share on other sites

Pirms 16 minūtēm , Ronalds teica:

200 dpi - tas jau skanējot fotogrāfijas vai a4 lapas!

Foto negatīvus/pozitīvus savā laikā skanēju uz cilindriskā skanera kur viņš bija ar skoču jālīmē un izšķirtspēja bija kaut kas ap 2000 dpi. 

Izlasi rūpīgāk ko rakstīju - neatceros cik dipus liku skanerim, jo skanēju gan parastās filmiņās gan 6x9 kadrus un liku skanerim dpi tā, lai rezultāts būtu 200dpi uz 20x30cm - lai pietiktu izdrukai.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 33 minūtēm , Ronalds teica:

Foto negatīvus/pozitīvus savā laikā skanēju uz cilindriskā skanera kur viņš bija ar skoču jālīmē un izšķirtspēja bija kaut kas ap 2000 dpi. 


Un tas prieks uz cilindriskā skanera pirms 25 gadiem maksāja ap 25 Ls par katru ieskanēto dipu:)

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Precīzi neatceros, bet 90 beigās, kad pats tādas haltūras taisīju - nu nebija gan tik dārgi. Liekas ka kaut kur 5Ls gabalā ņēmu. Ar minimālu pēcapstrādi lai cilvēkiem nebūtu zili/zaļas sejas. Skanējot no negatīva bez pēcapstrādes nevarēja iztikt - skanerim bija kaut kādi filmiņu profaili, bet tāpat krāsas bija galīgi garām. 

Skanējot pozitīvu jau bija vienkāršāk - tur krāsas vairāk vai mazāk atbilda. 

Link to comment
Share on other sites

Man mājās ir HP 7650 skaneris ar 2400 ppi un atsevišķu izgaismošanas bloku filmiņu skannēšanai, pārīs dienas pamocījos, pēc tam apnika, baigi ilgs process, kā @Racer teica 3-5 minūtes uz kadru, paskatījos cik jāskannē pagaidām atmetu ar roku ;(

Link to comment
Share on other sites

Labs makro stikls maksā kosmosu!

Bez tam vajag gaismu  no apakšas.... 


Runājot par vecajiem diapozitīviem viennozīmīgi būs lētāk iedot viņus saciparot kādam ar atbilstošu aparatūru!  

Link to comment
Share on other sites

Gaisma ir pret kaut ko baltu bouncota zibspuldze, attiecīgi, nekādu problēmu ar gaismas temperatūru. Makro stikls nekādu kosmosu nemaksā, pie kam, pirku jau ne tikai filmām, bet arī citām vajadzībām - pēc aprakstiem, fuji 60/2.4 vajadzētu derēt.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 42 minūtēm , Ronalds teica:

Labs makro stikls maksā kosmosu!

Bez tam vajag gaismu  no apakšas.... 

 

Es ar mēģināju pārfočēt. Nopirku Canonam pāris makro gredzenus e-bajā no ķīniešiem. Aizņēmos no kaimiņa "pareizo" pienstiklu - tādu, kas dienasgaismu neizkropļo (viš zina, ar gaismām nodarbojas). Izjaucu vecu fotopalielinātāju - tur varēja iestumt negatīvus vai filmas. Visus stiklus, izņemot piespiedējus izravēju ārā. Fotoaparātu pieliku uz statīva no palielinātāja bunduļa puses - tā lai mugurgaisma nava. Sagaidīju gaišu, bet mākoņainu dienu un rāvu vaļā.

Neteikšu, ka rezultāts ir HighEnd, bet pieņemams. Galvenais - labi nostiprināt gan negatīva turētāju, gan fotoaparātu. Un vajag šņori vai atlikto knipsi - baigi čakarējos, kamēr pielēca, ka es pats spiežot pogu izgrūstu visu to tarataiku - nebija asuma. Un lielu dziļuma asumu vajag.

Link to comment
Share on other sites

Ja ir spoguļniece, tad viennozīmīgi vismazāk čakara ir izmantojot  kameru kā skaneri. Ja slinkums  būvēt pāšam , tad pameklējot google frāzi  tipa '' Nikon slide copier'' dabūsi kaudzi gatavu. Ja paštaisīts (ļengana konstrukcija) tad laBi palīdz distances vadības pults.  Ar  skaneri pārāk ilgs tas skanēšans process.  Pie tam labs skaneris būs krietni dārgāks par uzparikti fotoaparātam. Piemēram šishttps://www.ebay.com/itm/CANON-EOS-Soligor-ZOOM-Reverser-slide-duplicator-same-as-ohnar/352196438177?_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIM.MBE%26ao%3D2%26asc%3D49007%26meid%3D6b626d6bf2424548ad510110d7017e72%26pid%3D100005%26rk%3D3%26rkt%3D6%26sd%3D352200566882&_trksid=p2047675.c100005.m1851

Vienīgā  priekšrocība dažiem ''krutiem'' skaneriem ir spēja ''noņemt'' skrāpējumus. Princips vienkārš- skanē papildus infrasarkanajā un ''atšifrē'' kur kas ne tas , tipa pielipis puteklis vai skrāpējums. Attiecīgo vietu interpolē vadoties no blakus esošās , nebojātās vietas.

Edited by oxygen
Link to comment
Share on other sites

@oxygen, tas Soligors izskatās reāli labs - būtu par tādu toreiz zinājis, droši vien būtu nopircis. Tagad vairs nav tādas vajadzības - pamatmasa ir pārstrādāta.

Link to comment
Share on other sites

Lietoju šo te komplektā ar šo softiņu.  Negatīviem un dipiem mazāk par 6400 dpi nekad nelieku, pēc tam jau Photoshopā saglabāju kā 24 x 36; 300dpi.  Ir vēl otrs, Epson Perfection V500 PHOTO - tas platajiem dipiem un negatīviem, ar oriģinālo softu.   Krāsainie  ar Reflecta sanāk daudz "sulīgāki", putekļus un skrāpējumus ar Digital ICE labi noņem abi. Kopumā vienam kadram, atkarībā no oriģināla kvalitātes skanēšana+apstrāde Photoshopā ~ 10 - 15 min. Tas par krāsainajiem. Melnbaltajiem ar putekļiem jācīnās pirms skanēšanas un atlikušie, kopā ar pārējiem defektiem, jālikvidē pēcapstrādē. 

 P.S.

No sešdesmito gadu vidus līdz digitālajam laikmetam (sākot ar EOS 400D)  sakrājušies tūkstošiem negatīvu un dipu, protams, ne visus jēga ciparot, bet vienalga daudz, tā kā neskopojos par skaneriem un softiem :D.

Edited by raiviic
  • Atbalstu 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...