Jump to content

Par dzīvi Latvijā, par šo forumu, un kaut ko no tā..... .


alusbundza
 Share

Recommended Posts

Zin...
Pirms 2 minūtēm , jacobs teica:

Tagad tikko par dakteri iedomājos, kad mani izmeklējot, diagnozi nosakot, zāles izrakstot, viņš tūlīt visu info Googlē meklē.😀

Esmu šo Anglijā pieredzējis

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
Posted (edited)

Anglijā tak visiem paracetamolu iedod, jebkādai vainai 😂

Ja pēc 4 nedēļām vēl nav vesels, tad tik sūta pie speciālista.

 

Bet nu AI tak esot labāks nekā dakteri - diagnozēs un zāļu izrakstīšanās.

 

 

Pirms 6 minūtēm , Aigars teica:

Elementārai izpratnei par ķīmiju jābūt, jo sadzīve ir pilna ar visādām ķīmiskām vielām.

Un cik % kautko no vidusskolas ķīmijas atceras pēc 5 gadiem? Pat tie kas viņu mācijās, nevis tikai stundas atsēdēja.

Edited by AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

jacobs
Pirms 1 minūtes , AndrisBB teica:

Bet nu AI tak esot labāks nekā dakteri - diagnozēs un zāļu izrakstīšanās.

Jā un miršanas apliecību ar nāves cēloni arī, protams, pašsaprotami?😀

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Un cik cilvēkus paši dakteri piebeidz? 😂

Pirms 3 minūtēm , jacobs teica:

Jā un miršanas apliecību ar nāves cēloni arī, protams, pašsaprotami?😀

 

Nu nebrīnos ka kautkad parādīsies aparāts, kurā iebāž mirušo un tas pateiks, kas pa cēloni.

Un kā tu ziņi ka viņi ne-Goglē, kad mēģina to noskaidrot?

Link to comment
Share on other sites

jacobs
Pirms 1 minūtes , AndrisBB teica:

aparāts, kurā iebāž mirušo

Nē, vēl dzīvo, lai jau tad nekļūdītos ar nāves cēloni?😀

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Jurkins

Principā ir pilnīgi iespējams scenārijs, kurā atkārtojas... neatceros, kurā gadsimtā tas bija, bet situācija tāda - Indijā (zem UK) miljoni indiešu auž audumus metropolei, līdz kādā brīdī metropolē izdomā aušanas mašīnu un hvz cik tur miljoni indiešu nomirst bada nāvē. Mākslīgais intelekts + mehatronika = miljoni (jardi?) planktona vienkārši nav vajadzīgi.😉

Link to comment
Share on other sites

Aigars
pirms 6 stundām , AndrisBB teica:

Un cik % kautko no vidusskolas ķīmijas atceras pēc 5 gadiem?

Tā ir, bet vizmaz jāsaprot, kas ir skābe, kas ir sārms.

Tas laikam bija 80-gadu pats sākums, kad es nolēmu, ka vajag palabot degunu, ko es biju satraumējis bērnībā. Mani nosūtīja uz Stradiņiem. Mūsu palātā bija puisis, kas pirmajā ķīmijas stundā bija guvis smagus barības vada apdegumus un jau vairākus gadus ārstējas pa slimnīcām. Ķīmijas skolotāja, lai ieinteresētu, sāka rādīt visādus fokusus. Paņēma causrpīdīgu sķidrumu un ielēja causpīdīgā. Tas palika sarkans. Sāka kaut ko stāstīt, ka no ūdens iztaisīja vīnu. Un tad pajautāja, vai nevēlas kāds pagaršot. Protams, visi puiši gribēja. Izvēle krita uz manu palātus biedru. Viņš paņēma kolbu, paskatījās caur kolbu uz gaismu un redzēja cik dzidri sarkana krāsa. Vēl klases biedrs nokliedza, lai viņam atstāj viņam arī. Un ta kļuva par smagu invalīdu. Vairākus gadus regulāras slimnīcas. Nav ne jausma ar ko domāja skolotāja. Kad pēc operācijas gāju no pārsiešanas, redzēju kā viņu spīdzināja ar "kobru", laikam lai paplašinātu barības vadu. Viņš no sāpēm dauzīja kājas pret grīdu.

Pirms 4 minūtēm , Jurkins teica:

Mākslīgais intelekts + mehatronika = miljoni (jardi?) planktona vienkārši nav vajadzīgi.😉

Bada nāve nevienam nedraudēs, bet cilvēki degradēsies, ja ēdamais būs, bet nekas nebūs jādara. Jāsameklē apraksts par eksperimentiem ar žurkām.

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Nu tā jau nav ķīmijas nezināšana, bet vienkārši stulbums.

Nav jāzin ķīmija, lai nedzertu visādus nezināmus šķidrumus.

Link to comment
Share on other sites

Jurkins
Pirms 7 minūtēm , Aigars teica:

Tā ir, bet vizmaz jāsaprot, kas ir skābe, kas ir sārms.

Indigo bērnam? Priekš kam?

Link to comment
Share on other sites

motleyman

Miljons sorry par offtopic šovakar, bet kur var redzēt Usik vs Fury boksa cīņu, ja esi zem Bites ? Nu ne mazākās norādes. Kaut vai PPV. Nav nekas, vai arī man pārāk līķas rokas tieši šovakar ...

Link to comment
Share on other sites

Jurkins
Pirms 8 minūtēm , Aigars teica:

Jāsameklē apraksts par eksperimentiem ar žurkām.

Nu efektīvie stāsta, ka tas eksperiments neesot bijis pareizi "izvests"🤣

Bada nāve ir tikai epitets😉. Viss var būt vēl nopietnāk - nafig tas planktons vispār vajadzīgs?

Link to comment
Share on other sites

Zin...

Šādas "bada nāves" revolūcijas ir bijušas cik jau - uguns atklāšana, tvaika spēka atklāšana, elektrības atklāšana, steļļu atklāšana, konveijera līnijas atklāšana, industriālā revolūcija, digitālā revolūcija utt...

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Iedomājies UK aizliedz malkas pagaļu importu, viss nomalē lētais darbaspēks nomirst badā nāvē.

Link to comment
Share on other sites

Aigars
Posted (edited)
pirms 2 stundām , Jurkins teica:

Nu efektīvie stāsta, ka tas eksperiments neesot bijis pareizi "izvests"

Эксперимент Вселенная 25: крах мышиного рая

 Te būs krieviski. Jāpameklē angliski. Es klausījos citu materiālu. Pēc cik dienām peļu populācija ideālos apstākļos izmira, kad rijamā bij pietiekoši.

 

https://www.the-scientist.com/universe-25-1968-1973-69941

 

Edited by Aigars
Link to comment
Share on other sites

VebKamera

Nu reku būs latviski, tīri labi aprakstīts:

https://telos.lv/pelu-utopija/

 

Mazāk reprezentatīvs un emocionālāks avots:

https://spoki.lv/izgudrojumi/Visums-25-nave-utopija/815342

 

Par tēmu, ko iepriekšējā lappusē cilāja - nepiekrītu mūsu modernajai idejai apmācīt šaura profila speciālistus. Tipa šauro nozaru izglītība. Tas ir ceļš uz lieliem sū***m, kad cilvēks vienā tēmā kaut ko zin, par pārējām tēmām ir pilnīgs invalīds.

Ne pa velti senajos laikos austrumos (Japāna, Ķīna) karotājiem mācīja kaligrāfiju, filozofiju, mākslu, mūziku. Pat viduslaiku Eiropā šamie bija diezgan izglītoti. Cilvēks, kam prātā tikai šaura nozare nevar būt sociāli adaptēts - tur uzreiz uzprasās mega sociālā krīze, ja kaut kas izmainās. Mēs nezkāpēc iedomājamies, ka kaut kāda nozare ir mūžīga. Te jau bija komentāri, ka teorētiski var izstrādāt tehnoloģiju un vienas nozares darbiniekus aizstāt gandrīz pilnībā. A ko darīt pēc tam? Pielikt pie sienas to baru?

  • Patīk 3
  • Atbalstu 1
Link to comment
Share on other sites

Aigars
pirms 11 stundām , Jurkins teica:

Mākslīgais intelekts + mehatronika = miljoni (jardi?) planktona vienkārši nav vajadzīgi.😉

Mūsdienās neļauj bada nāvē nomirt pat klaiņojošam sunim. Dzirdēts, ka visiem dos zināmus līdzekļus eksistencei. Pie laba tas novest nevar.

Varbūt to futoroloģiju, Al u.t.t. vajadzētu izvest atsevisķā tēmā?

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Pēc Izglītības Ministrijas Definīcijas, kompetenču izglītība jau nav ka neko nemācās, bet ka neiekaļ no galvas bezjēdzīgus faktus/datus, bet reāli mācās viņus pielietot vai kur tos atrast.

 

Sistēmas mērķis – bērni neiekaļ informāciju, izprot to, ko mācās.

 

Tur jau vairāk izklausās ka pedagogiem ir problēmas, nevis bērniem. Pieraduši savus 40 gadus kauto dar;it vienā veidā, tad nu kautko savādāku nespēj pieņemt.

Link to comment
Share on other sites

Aigars
Posted (edited)

Ļoti senā pagātnē ievērojami masīvi informācijas tika nodoti "no mutes mutē", kad tika iegaumēts vārds vārdā. Piemēram budisma teksti pirmoreiz tika pierakstīti rakstveidā tāpēc, ka sakarā ar visādām epidemijām un badu varēja izzust informācijas nesēji. Jaunās Derības evanģēlijus lasot rodas iespaids, ka tie ir viena avota atstāstījumi, kuri vēlāk tika pierakstīti. Protams katrā evanģelijā ir radušās diezgan ievērojamas izmaiņas. Bet mūsdienās informācijas apjoms tik liels, ka jāmeklē cita pieeja. Vēl pirms kādiem gadiem 20 es reizēm apmeklēju Centrālās bibliotēkas lasītavu. Google vēl visu atrast nevarēja.

Edited by Aigars
Link to comment
Share on other sites

Pirms 48 minūtēm , Aigars teica:

Vēl pirms kādiem gadiem 20 es reizēm apmeklēju Centrālās bibliotēkas lasītavu. Google vēl visu atrast nevarēja

Līdzīga pieredze. Par specifiskām lietām kas mani interesēja - video un audio restaurācija, grūti bij ko atrast, palasīju grāmatas, lai izprastu dziļāk. Vēl paveicās, ka atradu forumus (arī krievijā), kur nopietni veči darbojās. Ļoti daudz iemācījos. 

Tagad google ir kā izgāztuve - pilna ar viskautko, bet atrast ko jēdzīgu ir grūti, jo bieži kāds kaut ko ir uzzinājis, nav pareizi sapratis, bet ar lielu entuziasmu māca citiem... :( :D

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Un kā kompetenču izglītība traucē kautkā meklēšanai gramātās?

Tieši to uzlabo, māca meklēt - neatradi googlē, meklē grāmatā.

Link to comment
Share on other sites

Stepselis
Pirms 1 minūtes , AndrisBB teica:

neatradi googlē, meklē grāmatā.

Un kas iemācīs googlē atsijāt graudus no pelavām?!

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
Posted (edited)

Nezinu cik tagad tam pievērš uzmanību, bet kad es mācijos, tad arī mācijā atsijāt pelavas no graugiem, gan Googlē, gan grāmatās.

Kas ir primārs un kas ir sekundārs informacijas avots. Kā atrast to primāro, ko var un ko nevar izmantot par informacijas avotu utt.

Jebkurā darbā, tas viss bij jāpamato un jāpierāda.

 

Tas vai informācija bij no grāmatām vai interneta, lietas būtību nemainija, ja tas bij primāri pierādām avots. Grāmatas nav nekāds izņēms, tur ir tikpat daudz nepatiesas informācijas.

Edited by AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

Jurkins

Principā jau alfabētu arī nav vērts iekalt (par reizrēķina tabulu nerunāsim), ja jau tik baigi bail no atmiņas trenēšanas.

  • Haha 3
Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
Posted (edited)

Atceros fizikas stundas, tiem kam gāja ar to fiziku OK, tie risināja uzdevumus, saprata to būtību un saņēma labas atzīmes.

Tiem kam negāja, nu tiem negāja. Bet varēja dabūt sekmīgu atzīmi, ja iemācijās formulas no galvas. A jēga no tā? Ja tāpat nesaprata kā un kam viņas pielietot. Tad jau labāk iemācās vienu formulu un saprot ko viņa dara, nevis 100, bez pilnīgas sajēgas.

Domā šodien tie kas iekala no galvas viņas atceras, vai pēkšņi sapratuši jēgu?

 

Tad būtu lietderīgāk to laiku pavadījuši cepot pīrāgus vai nu kas tur kuram labāk padevās vai interesēja.

Edited by AndrisBB
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Jurkins
Just now, AndrisBB teica:

Bet varēja dabūt sekmīgu atzīmi, ja iemācijās formulas no galvas. A jēga no tā?

Jā! Piekrītu. Mums arī šitas bija. Fizikas skolotājs (lai viņam vieglas smiltis) bija lielisks cilvēks, bet nekāds skolotājs.

Nu un tad attiecīgi ir divi ceļi... pirmais - mēģināt izveidot mācību programmu, lai iespējami vairāk bērnu saprastu to fiziku, otrais - sūtīt cept pīrāgus.

pirms 5 stundām , Aigars teica:

Dzirdēts, ka visiem dos zināmus līdzekļus eksistencei.

Jā, ik pa laikam parādās tādi informācijas iemetieni.

Var jau uzskatīt K.Švābu par klaunu, iespējams, kaut kur ap to vietu ir viņa loma tajā Bilderbergas klubā vai kur viņš tur ganās. Bet nu... galma ākstam jau drīkst teikt to, ko paši galminieki atļauties nevar.

 

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Nu man bija viena no labākajām fizika skolotājām, pat tika apbalvota valsts līmenī.

Mācēja tos kam padodas ieinteresēt un katru gadu izmācīt skolēnus kuri ieguva pirmās vietas olimpiādēs.

 

Ko darīt ar tiem kam nepadodas? Nu nekad viņiem nepadosies, ja neiet tā fizika/ķīmija, tad neiet. Tad nu acīmredzot tas ir vienīgais veids, lai var ielikt to četrinieku un ir sekmīgs un var pabeigt vidusskolu.

 

Link to comment
Share on other sites

Jurkins

Nē, nu man apmēram tas pats, kas citiem ar fiziku, bija ar latviešu literatūru 🤣. Nu neko... nenomiru 😉.

  • Love 1
Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Plus tie kam nepadevās tikai padarīja lēnāku mācīšanos tiem kam padevās. Jo skolotājam lielāko laika daļu nākas pavadīt ar tiem kam 'nesanāk'. Tad nu māca tiem kam padodas, lai var sasniegt savu potenciālu, nevis bremzē visu klasi dēļ tiem, kam nemaz neinteresē.

Link to comment
Share on other sites

jacobs

Tā gan, droši vien, ir? Zināt, izprast visu vidusskolas fizikas kursu uz godīgu 5(mana laika skala) varēja tikai apdāvināts censonis. Pats jau, sen gan, republikas olimpiādē tāpat arī sasitu pārējos.

Link to comment
Share on other sites

Jurkins
Posted (edited)
Pirms 24 minūtēm , AndrisBB teica:

Plus tie kam nepadevās tikai padarīja lēnāku mācīšanos tiem kam padevās.

Nu ... tad jāpiestrādā, droši vien, pie mācību programmām. Protams, ka nevajag visiem to augsto līmeni. Varbūt tad vispār nevajag iet vidsskolā. Nu ko tu tur meklē, ja tev "nepadodas".

 

Mums arī bija tādi, kam ne matemātika, ne fizika, ne ķīmija nepadevās. Tad nafig tev vidusskolā?

Edited by Jurkins
Link to comment
Share on other sites

Zin...

Mums bija labs, pat izcils fizikas skolotājs. Pabeidzu laikam 9, olimpiādēs arī bija vietas. Pašlaik atceros aptuveni neko, tik cik pašus pamatus, jo ikdienā nav vajadzīga.

 

Pašlaik šis skolotājs šēro covid, chemtreilju un "krievija labākā" postus un fano par Šleseru.

Link to comment
Share on other sites

Jurkins
Just now, Zin... teica:

jo ikdienā nav vajadzīga

Bet Tu tiešām domā, ka tas nekādi neattīstīja Tavas smadzenes - domāšanai, redzeslokam, vispār skatam uz dzīvi?

Pirms 2 minūtēm , Zin... teica:

šēro covid, chemtreilju un "krievija labākā" postus un fano par Šleseru.

Bet nekad nav ienācis prātā, ka liela daļa veco cilvēku ir riktīgi vīlušies no brīvās Latvijas? Un nekad nav ienācis prātā kāpēc?

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
Posted (edited)
Pirms 23 minūtēm , Jurkins teica:

Mums arī bija tādi, kam ne matemātika, ne fizika, ne ķīmija nepadevās. Tad nafig tev vidusskolā?

Vidusskolā var iet, lai arī studētu tālāk ko citu. Tas nenozīmē ka pēkšņi visiem ķīmijai ir jāpadodas vai obligāti tā jāmācās.

 

UK ir arī veidi kā iet universitātē, bez vidusskolas. Ir speciāli 1 - 2 gari kursi (pārsvarā piedāvā koledžas vai universitātes) - Access To Higher Education. Kur to vienu/divus gadus mācies to, kas tev būs reāli vajadzīgs izvēlētajā universitātē/kursā.

 

Piemēram kā šie https://www.cityofbristol.ac.uk/access-to-higher-education-courses-in-bristol/

 

Spoiler

-------------------------------

Piemēram inženierprofesijām

-------------------------------

 

The Access course will equip you with the skills and knowledge to achieve your goals. You need to be very committed to study and focused on your career choice.

You will study Maths, Engineering Maths and Physics.

Maths Units

  • Applications of Trigonometry
  • Applied Mathematics for Engineering
  • Arithmetic and Algebraic methods
  • Functions and Graphs
  • Calculus
  • The Algebra of Trigonometry
  • Trigonometry
  • Vectors and Matrices

Physics Units

  • Motion Energy and Forces
  • Waves
  • Electricity
  • Astrophysics
  • Atomic Physics

 

-------------------------------

Vai zinātnei

-------------------------------

 

Chemistry Units

  • Structure Bonding and Periodic Table
  • Chemical Energetics
  • Chemical Kinetics
  • Chemistry of Organic Compounds

Biology Units

  • Biological Molecules and Enzymes
  • Cells
  • Genes and Inheritance
  • Photosynthesis and Respiration

Mathematics Units

  • Arithmetic and Algebraic Methods
  • Functions and Graphs
  • Differentiation and Integration
  • Trigonometry

Physics Units

  • Electricity
  • Motion Energy Forces
  • Properties of Matter
  • Waves

Psychology Units

  • Introduction to Psychology
  • Human Memory
  • Psychological Research Methods: Sources & Ethics
  • Stress and Health

 

Tāpat arī daudzi latvieši to izmantoja (kad vēl varēja studēt UK pa 'vietējo cenu'), lai tiktu top universitātēs. Jo piemēram matemātiku LV vidusskolā (pat ģimnāzijās) nemāca tādā līmenī, lai tiktu St.Andrews, Kembridžā, Bristolē vai citās universitātēs prasīgās vietās. Plus pie reizes pierod pie sistēmas, iemācās labāk valodu utt. 

 

Ir pazīstami, kas savos 25 gados tieši tā rī sākuši. Access to HE kurss, tad pa taisno Apprenticeshipa tipa universitātes kursu uz Airbusu (kur pārsvarā mācies darbā). Un tur vēljoprojām strādā 10+ gadus.

Edited by AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

Zin...
Pirms 4 minūtēm , Jurkins teica:

Bet nekad nav ienācis prātā, ka liela daļa veco cilvēku ir riktīgi vīlušies no brīvās Latvijas? Un nekad nav ienācis prātā kāpēc?

Ir nianses, viņš pats ir ukrainis, kā arī lielākā vilšanās valstī neattaisno fizikas skolotājam mācīt, ka eksistē chemtreili, reptíļi un kā visi mirs pēc diviem gadiem no potes.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 14 minūtēm , Zin... teica:

Pašlaik atceros aptuveni neko, tik cik pašus pamatus, jo ikdienā nav vajadzīga.

Vispār tas ir bēdīgi, ka smadzenes - instruments, kas būtu spējīgs uz kaut ko vairāk, tiek darbināts, spriežot pēc sacītā gandrīz tukšgaitā.

Link to comment
Share on other sites

Zin...

Nu a ko darīt? Manā profesijā man nav vajadzīgs Oma likums vai rēķināt paātrinājumu. Darīt to darīšanas pēc? 

 

Link to comment
Share on other sites

binary
Pirms 17 minūtēm , M_J teica:

Vispār tas ir bēdīgi, ka smadzenes - instruments, kas būtu spējīgs uz kaut ko vairāk, tiek darbināts, spriežot pēc sacītā gandrīz tukšgaitā.

Bet apmēram tas jau arī notiek ikdienā teju jebkurā darbavietā.

Link to comment
Share on other sites

Jurkins
Posted (edited)
pirms 2 stundām , Zin... teica:

kā arī lielākā vilšanās valstī neattaisno

Vecīt, neattaisno! Bet dzīvē ir tā kā ir. Ne vienmēr viss notiek tā, kā vajadzētu būt.

 

Cilvēku iemet no "attīstīta sociālisma"😉 hujviņzinkur un tie, kuri tikko no tribīnēm brēca "kaut vīzēs, bet neatkarīgi" ik uz soļa taisa G24 kredītus, 3 miljonu lietas un bezspēcīgi plāta rokas, kad visādi laventi un jā, arī rungaiņi to cilvēku uzmet. Un pēc tam glābj visādus karginus un krasoviskus u.t.t.

Tas Tu vari gudri irst par tirgus ekonomiku un bla, bla, bla...

Edited by Jurkins
Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...