Jump to content

Par dzīvi Latvijā, par šo forumu, un kaut ko no tā..... .


alusbundza
 Share

Recommended Posts

Jā, ar satiksmi ir galīgi čau. Nesaprotami sastrēgumi ir pat vietās, kur ceļu remonti nemaz nenotiek. Braukt rīta pīķī, vai pēc darba centra virzienā ir nāve.

Bet nu neko darīt, viss kas notiek, uz labu. Jāpiecieš. Ceļus gribam tomēr labus, un bez blaknēm neiztikt.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 3 minūtēm , Stasss teica:

Bet nu neko darīt, viss kas notiek, uz labu. Jāpiecieš. Ceļus gribam tomēr labus, un bez blaknēm neiztikt.

Kā reiz vakar pie Baložiem domāju - it kā taisa mega projektus, nu tik būs "labi ceļi", "mazinās sastrēgumus" utt utjp, tik skāde tāda, ka pēc sajūtām tas ir tāds "ilgstošs, nepārtraukts stāvoklis" - gadiem ilgi tik būvē un pārbūvē, bet nekas labāk īsti nepaliek, sastrēgumi kādi bija, tādi tie ir joprojām un būs arī nākotnē.

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Kādi inženieri, tādi ceļi!

Link to comment
Share on other sites

Tagad kaut kā tā ir sanācis, citi projekti kavējās, sākti jauni - un visās stratēģiskajās vietās  remonti/ štoperi...vienlaicīgi...

Pa krasteni centru neapbrauksi, caur maskačku arī nē...un caur purčiku arī nē..😄

Link to comment
Share on other sites

Lai nu kā, sliktāk jau nepaliek. Atceramies ka satiksmes intensitāte tikai aug, un bail iedomāties, kas notiktu šobrīd tajā pašā Rīgā, ja nebūtu Dienvidu tilta un citu satiksmes risinājumu.

Jā, tagad Purvciemā iet vēl pagrūti, bet tad kad funkciju sāks pildīt Austrumu maģistrāle, tad sāksim just darba augļus.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Kamēr to Raila posmu Rīgas centrā +/- normāli nepabeigs (solījumi), satiksmē valdīs haoss.

Iespējams, ka tā austrumu maģistrāle kaut ko atvieglos, bet, kamēr Dienvida tilta 4.posms nebūs izbūvēts, liels glābiņš tas nebūs. Nu jā, un pie LMT ēkas viss sastapsies (būtu to austumu maģistrāli pārceluši pāri Brīvības gatvei...).

Nu jā, un vēl viens secinājums, auto ir kļuvuši krietni vairāk...

Edited by M@R$$
Link to comment
Share on other sites

Pirms 8 minūtēm , Stasss teica:

Dzīvokļu īpašniekiem, kuriem ir 1F pieslēgums un patēriņš ir 100 kWh mēnesī, rēķins mēnesī vidēji pieaugs par pieciem līdz septiņiem eiro bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN).
"Skaisti"! Tiem Elektrum lietotājiem, kam cietā cena līdz gada beigām par 0,36 eur/kwh (bez pvn), 1F 100kwh rēķins nostāsies uz ~55 eur.
Skaldi un valdi princips darbojas 100%! Cenu sadalīt mazās komponentēs, un visu vainu uz lielajiem rēķiniem nogrūzt uz citiem.

Link to comment
Share on other sites

Pēdējā laikā tiešām sāk šķist ka šī valsts ir tendēta bagātos padarīt par bagātākiem, un nabagos par nabagajiem.

Un tas ir it visur - energoresursos, medicīnā, cenās veikalos, utt. Cenšamies visā pārspēt rietumeiropu, tikai ne labklājībā un algās.

Visādām Latvijas Gāzēm, Latvenergo, ST, bankām, vairumniekiem utt neredzētas peļņas, bet tarifi tik iet kosmosā

 

Sukas....

 

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Pirms 28 minūtēm , M_J teica:

Kas ir veči?! Šeit taču nav bomžu forums! Visi IT speciālisti ar daudzu tūkstošu algām!

Žēl, ka neredzi tālāk par savu kabatu. Vai arī es viens no tiem, kam "aiz manis kaut vai ūdens plūdi"?!

Edited by _dunduks_
Link to comment
Share on other sites

Pirms 3 minūtēm , Stasss teica:

Biedra sarkasmu necērt?

Šoreiz neiecirtu. Uztvēru personīgi, man šī elektrība ir sāpīgs jautājums, jo jārūpējas par 4 skaitītājiem (ne visi mani, bet pienākums).

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

pirms 15 stundām , AndrisBB teica:

Un ar jauno pričeni

 

0c36432fb4ad.jpg


Einārs štuko: " Diez ietu cauri vēlreiz vecais triks noslaukt no tautas miljonu, solot zelta nākotni?.."

Link to comment
Share on other sites

Kā var nesolīt?

"Repše"

 

Ja var slešeru ievēlēt, tad arī šo spoku ievēlētu!

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Kāds, kas jau bija nobriedis būt "zaļš" un pirkt elektroauto, vēl padomās un nopirks dīzeli. Savukārt Teslas īpašnieks lādēs savu auto no saules paneļiem,

Link to comment
Share on other sites

Pirms 28 minūtēm , M_J teica:

Savukārt Teslas īpašnieks lādēs savu auto no saules paneļiem,

Nu tad parasti cilvēciņš ir darbā, a naktī kad mašīnīte ir mājās saulīte tad nespīd.

Link to comment
Share on other sites

pirms 2 stundām , _dunduks_ teica:

jārūpējas par 4 skaitītājiem

Buržujs. Kaut visi būtu tik turīgi :crazy:

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Saliks visur paneļus, būs elektrības pārprodukcija, vēl varēsi pelnīt ar negatīvo elektrības cenu lādējot auto dienas vidū. 

Kārtīgā darbiņā stāvvieta ar uzlādi..

Kas var elektroauto atļauties, tam mājās būs akumulatori, kas dienu uzkrāj no saules un pa nakti lādē.

 

Bet, jā  savulaik zaļo un ekonomistu, uzspiestie dīzeļi rullē pasauli (Eiropu) 😆

 

Link to comment
Share on other sites

1 stundu atpakaļ, oxygen teica:

Ar baigo sajūsmu daži slavē ka pariesim uz elektroauto, bet lai tos elektroauto uzlādētu

Nu, baigi jau nevajag dažos scenārijos.

50KW uzlādē maksā €0.17/min - 50kw stacijā stundas laikā, tātad, ielādēsi 50kwh, samaksājot €10.2

Pieņemam patēriņu 20 kwh/100km - nobrauksi ar to 250km.

100km tātad izmaksā 4 eur.

Kurš dīzelis ēd zem 3 litriem pilsētā?

Un nafig to mājas uzlādi - jā, kapeiku var iepist vairāk, bet arī tāpat ir ok.

 

Jā, man ir svaigi iemaksāta rokasnauda gludekļauto :D Jānotestē darkside.

 

Starp citu, nav kādam interese par kārtīgu dīzeļkūti - MB E250 cdi, 2.2, kkādi 200 zirgi, universāls, automāts, tikko apkope pie dīlera - jauna eļļa un kas tur vēl; nupat mainīts ūdenssūknis un termostats. Palīdz paralēli parkoties, nekā cita baigi interesanta nav. Šādi tādi darbiņi būtu darāmi pie pakaļas bremzēm, bet nekas tāds. 2012. gads, nepilni 190k noskrējiens, lv auto, pie mums no 2016. gada. Apkopes absolūti lielākais vairums pie dīlera. Komplektā ziemas riepas GY UG ICE2, brauktas īsu sezonu, atlikums 8mm, izmaksāja €800. Slinkums ss pētīt, par 9.5k būtam atdošu.

Edited by versatile
Link to comment
Share on other sites

pirms 3 stundām , Stasss teica:

Bet nu neko darīt, viss kas notiek, uz labu. Jāpiecieš.

Kā reiz šodien ciemiņi stāstīja - šiem pa ceļam kaut kādā posmā frēzēja nost pilnīgi normālu asfaltu un vietā lika citu. Pērn identisku sitāciju novēroju uz Bauskas šosejas (jā, bija posmi, kur sen jau vajadzēja atjaunot segumu, bet ne jau tur, kur viņi to darīja). Pirms dažiem gadiem tieši tas pats bija Baldones pusē. Un, zinies, tā globāli nekas tur "uz labu" nenotiek - jā, ir kaut kāda grupiņa cilvēku, kas uz tā labi nopelna, bet situācija ar ceļiem no tā nevis uzlabojas (jo ilgtermiņā nekas nemainās), bet pasliktinās (jo "īstermiņā" tas rada nevājus sastrēgumus tur, kur tie varēja nebūt, ja normālā stāvoklī esošu ceļa segumu liktu mierā).

 

Un nemaz necenties iestāstīt, ka to segumu maina, lai nākamajā ziemā tas nekļūtu neizbraucams. Tāpat neticēšu. Tas segums vēl gadiem ilgi varētu kalpot bez nopietnām problēmām.

  • Kādas šausmas! 4
Link to comment
Share on other sites

Mhm, zobus ar nafig nevajag tīrīt un pie higiēnista iet. Aiziet, kad sāp tā, ka nevar gulēt. Nav ko normālā stāvoklī esošus zobus čakarēt. bigzobi pisness #folijascepure

  • Patīk 1
  • Kādas šausmas! 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 21 minūtēm , maize teica:

tam mājās būs akumulatori, kas dienu uzkrāj no saules un pa nakti lādē.

ja tas būtu tik vienkārši un lēti :dance3:

https://ledakcijas.lv/products/10kw-h-jeb-10240w-akumulators-ar-elektronisku-led-displeju-izmanto-hibrida-saules-sistemai-200ah-51-2v-v-tac-zimols-5-gadu-garantija-7000-pilni-uzlades-cikli

Link to comment
Share on other sites

pirms 1 stundas , oxygen teica:

bet lai tos elektroauto uzlādētu , vajag ''resnākus vadus''.

Nav nepieciešamība. Pa nakti, ar lēnāku uzlādi pietiks ar esošajiem. Jā vējš pūtīs, tad cena pa nakti arī būs ciešama :)

 

Link to comment
Share on other sites

pirms 3 stundām , ggg97 teica:

Latvenergo peļņa nonāk budžetā, tā, kā tie tarifi ir savdabīga altern

Šie tarifi neiespaido Latvenergo peļņu.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 22 minūtēm , Stasss teica:

Izcils piemērs tam, kā rodas viedokļi, kad indivīds apsolūti nejēdz, par ko runā.

Varēji jau mazliet izglītot indivīdu, citādi pagaidām vienīgais, kas no Tavas puses ir - mīnusiņi un frāzes no sērijas "piecietīsim", "viss, kas notiek, notiek uz labu", "indivīds absolūti nejēdz". Nav jau tā, ka kaut kas no tā visa liecinātu, ka Tev pašam par to būtu jelkāda saprašana.

 

Pirms 43 minūtēm , versatile teica:

Mhm, zobus ar nafig nevajag tīrīt un pie higiēnista iet.

Saki, ka tā virskārta ir gana degradējusies, lai sāktu būtiski ietekmēt ceļa dziļākos slāņus? Ja nenomainīs segumu tagad, tad pēc 2 gadiem būs jāmaina ceļu pusmetra dziļumā? Citu iemeslu tādam salīdzinājumam grūti iedomāties.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 1 minūtes , binary teica:

Ja nenomainīs segumu tagad, tad pēc 2 gadiem būs jāmaina ceļu pusmetra dziļumā?

Ļoti vispārinot, bet jā. Cik par šo tēmu ir runāts, regulāra virskārtas maiņa palīdz ilgāk dzīvot dziļākajām kārtām.
Jā, palielinot intervālu par 2 gadiem, uzreiz nebūs jāmaina metrs. Bet, mainot virskārtu ik pa 5-6 gadiem, dziļākās kārtas dzīvo x gadus; mainot ik pa 7-8 gadiem - būtiski mazāk par X. Kopumā sanākot lētāk to darīt šādi, diemžēl, ne visur var atļauties.

 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

1 stundu atpakaļ, jema teica:

ja tas būtu tik vienkārši un lēti :dance3:

Tāpēc jau teicu, kuri var atļauties elektroauto, pārējiem viss dārgi. Tavs piemērs, starp citu, stipri lēts.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 31 minūtēm , binary teica:

Nav jau tā, ka kaut kas no tā visa liecinātu, ka Tev pašam par to būtu jelkāda saprašana.

Nē, vaidēt un norādīt ar pirkstu, ka visur strādā tikai lohi, un visu dara čerez di.... ir pareizais tonis.

Tev jau noteikti šķiet, ka asfaltus plēš nost, tikai lai piķi nopelnītu, bez absolūti nekāda pamatojuma.

 

1 stundu atpakaļ, binary teica:

Kā reiz šodien ciemiņi stāstīja

Ciemiņi arī noteikti bija ceļu būves nozares speciālisti..

Link to comment
Share on other sites

1 stundu atpakaļ, versatile teica:

50KW uzlādē maksā €0.17/min - 50kw stacijā stundas laikā, tātad, ielādēsi 50kwh, samaksājot €10.2

Pirms krietna laika Kursors testēja elektroauto un nekad neviens auto no 50kW stacijjas nespēja ņemt visu jaudu. Pareizajā temperatūrā spēja paņemt 45-47 kW, pārsildītai baterijai vispār nokritās pat līdz ~30-35kW.
Maksāt par pavadīto laiku pie vada ir "kaķis maisā", bet stacijas īpašnieka vēlme nopelnīt arī ir saprotama, citādi to uzlādes staciju izmantotu par bezmaksas sāvvietu.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 24 minūtēm , _dunduks_ teica:

Pirms krietna laika Kursors testēja elektroauto un nekad neviens auto no 50kW stacijjas nespēja ņemt visu jaudu.

Atslēgvārdi ir "pirms krietna laika".

Nupat jau i  autiņi ņem pretim (līdz kaut kādiem 80-90 uzlādes procentiem, bet tas nav būtiski, jo elektroauto pilnu vajag lādēt tikai tad, ja tiešām zini, ka visu to range vajadzēs lai tiktu uz nākamo uzlādi), i arī 100, 150 un pat 200kw uzlādes stacijas parādās.

Iečeko kādu no pēdējiem kursora 1000km braucieniem.

Pirms 24 minūtēm , _dunduks_ teica:

Maksāt par pavadīto laiku pie vada ir "kaķis maisā", bet stacijas īpašnieka vēlme nopelnīt arī ir saprotama

Dažādiem uzlādes staciju operatoriem ir dažāda pieeja, es ņēmu izplatītāko. Latvijā esot bezmaz 10 kantoru, kas bīda uzlādes staciju tīklus, viss notiek.

man pašam 7km no mājām ir pieejama Eleport 200kw uzlādes stacija, kur jāmaksā par reālo patēriņu - ja auto ņems pretī 60 kw, super. Runā, ka ideālos apstākļos esot līdz 120kw. Tad jau redzēs. Piebraukt, padzert kafiju, kamēr lādējas un maukt tālāk. Biežāk par 3 reizēm 2 nedēļās tas tāpat nebūs jādara, pie maniem nobraukumiem pašlaik.

Mans galvenais apsvērums par labu elektroauto ir tas, ka ziemā vajag regulāriem, īsiem pārbraucieniem, kur dzinējs knapi uzsilst.

Edited by versatile
Link to comment
Share on other sites

pirms 4 stundām , Stasss teica:

Pēdējā laikā tiešām sāk šķist ka šī valsts ir tendēta bagātos padarīt par bagātākiem, un nabagos par nabagajiem.

Labrīt! 🤣 Tas jau labu laiku notiek visā pasaulē.😉 Bet par attīstību un progresu ir jāmaksā. Kas tad maksās? Kāds cits? Nēēēēē!!!🤣

Link to comment
Share on other sites

Būtībā - par to elektrību laikam viss skaidrs. Līdz ar paneļu popularitāti patēriņa pieprasījums sarūk, tāpēc peļņas grozs jāpārmet uz apgādi. Viss loģiski. Tas jau bija skaidrs, ka tā tas nepaliks, un nekādu ilgu lielo prieku par zaļo "free" elektrību nebūs.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Te daži piesauc ka pietiek savam auto tievu vadu mājas, bet ja katra māja paņems uz max, tad ''var kūpēt'' maģistrālās līnijas. Es nemaz nerunāju kad būvē stacijas ātrai uzlādei, kur jau  vienlaicīgi vienai stacijai ''megawats''. Un te arī sākas, ka ST jābūvē/vai jāpārbūvē visa infrastruktūra. Un tas maksā baisos miljonus. Arī tas, ka nu tik ražosim ar vēju/sauli , bet kaut kā no tiem ''parkiem'' elektrība jāpārvada. Neba blakus ir milzīgi patērētāji.  Varat paši paskatīties kartē cik ir bŗivo jaudu ģenerācijām lai ST ''sagremotu.  Tas tā , pārdomām, kas viegli uzķeras dažiem saukļiem ( bieži ''zaļie ekstrēmisti'' , kā Vācijā kad panāca atomelektrostaciju aizvēršanu). Latvijā tipisks mazās hidroelektrostacijas- ražo ''čiku'' bet upes sagandē ne pa jokam.  Tas ka vajag pariet uz atjaunojamo, ir pareizi, bet ne baisi forsētos tempos, kad tipa ''pēc pieciem gadiem vairāk neražosim auto ar iekšdedzes dzinējiem'' Nu tipisks ekstrēmisms. Vai tad to degvielu nevar arī no atjaunojamiem, kā , piemēram Brazīlijā, kur ražo etilspirtu un lej benzīna vietā? Nē- tikai un vienīgi elektro... 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...