Jump to content

Par dzīvi Latvijā, par šo forumu, un kaut ko no tā..... .


alusbundza
 Share

Recommended Posts

versatile

Pilnīgas muļķības.

Nekas nevienam e-paraksta lietotājam nav par brīvu; par to ir samaksāts ar nodokļiem.
Kas ir adekvāta stratēģija produkta dzīves cikla sākumā, kad nepieciešams iepazīstināt ar jaunu tehnoloģiju.

Bet ilgtermiņā, sevišķi, ņemot vērā, ka eparakstu lieto tomēr sabiedrības labāk situētā daļa, likt par to maksāt visiem ir negodīgi.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 17 minūtēm , versatile teica:

Bet ilgtermiņā, sevišķi, ņemot vērā, ka eparakstu lieto tomēr sabiedrības labāk situētā daļa, likt par to maksāt visiem ir negodīgi.

Nav sakara ar situētību. Ja ir vajadzība lietot e-parakstu, nākas lietot. Iespējams, ar laiku «spiedīs» lietot e-parakstu arvien vairāk.

Link to comment
Share on other sites

Toties nav jābrauc nezin kāds gabals parakstīt papīrus, ērti un ātri.

  • Patīk 1
  • Atbalstu 1
Link to comment
Share on other sites

Kādreiz banku pakalpojumi bija, tā teikt, sabiedrības situētās daļas lietošanā, kā ir tagad? Vai var iztikt bez bankas? Teorētiski, nav obligāti, bet...

Link to comment
Share on other sites

Pirms 26 minūtēm , versatile teica:

Pilnīgas muļķības.

Nekas nevienam e-paraksta lietotājam nav par brīvu; par to ir samaksāts ar nodokļiem.

Gaidīju jau... :D Nodokļus tak maksā tāpat?! Attiecīgi par ko cepiens? Abi drošie elektroniskie paraksti to lietotājiem neko vairāk nemaksā... attiecīgi par brīvu!
Un jā... ar elektronisko parakstu daudz vienkāršāk, ērtāk + mazāk papīru, kas reāli saudzē dabu! ;) Ui... piemirsu... mazāk degvielas tiek iztērēts lai nokļūtu parakstīt dažādos dokumentus utt... un mazāk pasta un kurjera izdevumu! ;) 

Tā kā valsts ar savu ieguldījumu šajos abos elektroniskajos parakstos ir izdarījusi tikai labu - labi iztērēta nodokļu nauda! ;) 

Link to comment
Share on other sites

Just now, Regisss teica:

Attiecīgi par ko cepiens?

Viņš cepās par to pašu, par ko daudzi bieži cepās - kāpēc visiem jāmaksā (nodokļu formā) par pakalpojumiem, kurus viņi neizmanto.

Link to comment
Share on other sites

Es vēl nevaru sagaidīt, kad pazudīs tāds vēstures instruments kā ČEKS. 21. gadsimts, bet par oficiālu pirkuma dokumentu kalpo tāds sūda papīra gabals.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 34 minūtēm , versatile teica:

Nekas nevienam e-paraksta lietotājam nav par brīvu; par to ir samaksāts ar nodokļiem.

ja par tēmu eparaksts - jau kādu laiku lietoju šo: dokobit.lv

parakstīšana notiek ar smart-id, krietni ērtāk kā mocīties ar to LVRTC variantu.

man ar pieciem bez maksas parakstiem pagaidām pietiek.

Link to comment
Share on other sites

versatile
Pirms 4 minūtēm , Regisss teica:

attiecīgi par brīvu

Nekas nav par brīvu, šis ir kardināli nepareizs domāšanas veids!

Un es atbalstu valsts subsidētu e-parakstu kaut kādā vidējā termiņā.

Kā jau teicu, cepiens ir par domāšanas veidu.

Ir jāapzinās, ka par visām jaukajām lietām tiek maksāts un katrai jaukajai lietai ir alternatīvās izmaksas citu, neesošu, jauku lietu formā.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 2 minūtēm , Stasss teica:

pazudīs tāds vēstures instruments kā ČEKS

RIMI var dabūt elektronisko čeku uz mailu, ja piereģistrējās.

Link to comment
Share on other sites

versatile
Pirms 3 minūtēm , Stasss teica:

ČEKS

Pamazām jau zūd. Rimi, Neste.

Nesaprotu, kāpēc visi čeki reāllaikā neiet uz VID automātiski. 95% gadījumu to būtu iespējams nodrošināt.

Labots - versatile
Link to comment
Share on other sites

Uz to jau lēnām iet, un tie čeķi uzreiz aiziet uz IN atlaidēm, par medicīnu piemēram. Jau strādā.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 1 minūtes , versatile teica:

neiet uz VID automātiski.

Nu ne īsti par VIDu es domāju. Par visu - pirkuma dokumentu kā tādu. Kaut vai tai pašai garantijai, u.c. 

Link to comment
Share on other sites

Pirms 3 minūtēm , versatile teica:

Nekas nav par brīvu, šis ir kardināli nepareizs domāšanas veids!

Un es atbalstu valsts subsidētu e-parakstu kaut kādā vidējā termiņā.

Kā jau teicu, cepiens ir par domāšanas veidu.

Ir jāapzinās, ka par visām jaukajām lietām tiek maksāts un katrai jaukajai lietai ir alternatīvās izmaksas citu, neesošu, jauku lietu formā.

Nu pacepies... pacepies! ;) 
Par brīvu ir konkrētam lietotājam utt... viņam nav jāmaksā par katru transakciju, darījumu, parakstu utt... ;) Nodokļus šeit nevar skatīties kā samaksu par kaut ko... nodokļi ir/bija un būs... tikpat neatņemama dzīves sastāvdaļa kā nāve! Un nodokļi nodrošina valsts pastāvēšanu, valsts pamatfunkciju izpildi utt... tā kā pats Tu nedaudz putrojies! ;) 

 

Link to comment
Share on other sites

Tā jau filozofēšana. Patiess ir tas teiciens - nekas dzīvē nav par brīvu, arī tas, kas ir bez maksas, arī par to kaut kad ir samaksāts. Tā var teikt par visu.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 2 minūtēm , vvv teica:

Tā jau filozofēšana. Patiess ir tas teiciens - nekas dzīvē nav par brīvu, arī tas, kas ir bez maksas, arī par to kaut kad ir samaksāts. Tā var teikt par visu.

Protams... par var jau banāli filozofēt ka par brīvu ir tikai siers pelei slazdā... vienreiz...

Bet es uz šo skatos inkrementāli... un inkrementāli skatoties, elektroniskais paraksts ir samazinājis man izmaksas... viss... tātad izdevīgi! ;) 

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Autobraucēji arī bļauj uz velosipēdistiem, ka tie nemaksājot 'ceļa nodokli', kaut realitātē tāds nemaz neeksistē (ir auto eksplotcijas nodoklis, par saražoto CO2) :D tapēc tiem uz ceļiem neesot vietas.

Bet ja paskatās no kāda budžeta tad labo ielas un pašvaldības ceļus, tad izrādās no pavisam citiem nodokļiem, jeb no visu kabatām - gan gājēju, gan velosipēdistu, gan jātnieku utt.

Kāda mārutka pēc gājējiem jāmaksā par ielu labošanu? :D Lai kāds iedomīgo bars pēctam bļauj ka tas ir par viņu naudu taisīts?

Saucamais 'ceļa nodoklis' aiziet Kariņam un pārējiem algās, ar ceļu labošanu sakars nekāds.

 

Labots - AndrisBB
  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
Pirms 30 minūtēm , versatile teica:

Nekas nav par brīvu, šis ir kardināli nepareizs domāšanas veids!

 

Muļķibas, kā nav par brīvu? Es neko nodokļos nemaksāju un saņemu bezmaksas e-parakstus. 😂

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

pirms 7 stundām , AndrisBB teica:

viss ir caur pastu

Ja angliski raksti tikpat "spoži" kā latviski, pieļauju, ka pastnieks to pasi drīzāk aizstieps uz atrasto mantu biroju, nevis pareizo adresi ;)

 

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 35 minūtēm , AndrisBB teica:

Autobraucēji arī bļauj uz velosipēdistiem, ka tie nemaksājot 'ceļa nodokli', kaut realitātē tāds nemaz neeksistē (ir auto eksplotcijas nodoklis, par saražoto CO2) :D tapēc tiem uz ceļiem neesot vietas.

Neesi kaut ko sajaucis? Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodoklim nav it nekāda sakara ar saražoto CO2. To nodokli rēķina atkarībā no auto veida, savukārt saražotā CO2 daudzums atkarīgs no auto lietošanas intensitātes (garāžā stāvošs "svētdienas auto" ar 5 litru motoru gada laikā saražos krietni mazāk CO2 nekā kaut kāds pusotrlitrīgais, ar kuru dienā nobrauc >100km).

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
Pirms 9 minūtēm , aoma teica:

Ja angliski raksti tikpat "spoži" kā latviski, pieļauju, ka pastnieks to pasi drīzāk aizstieps uz atrasto mantu biroju, nevis pareizo adresi ;)

Visu te caur pastu sūta, nevaru pat iedomāties nevienu iestādi, kur tā varētu aizbraukt un kautko izdarīt klātienē. Kautvai ja pārdod auto, aizpildi formas ar jaunā īpašnieka datiem, aizsūti un kautkad jaunais īpašnieks saņems jaunus dokumentus.

Reizēm jau liekas ka ātrāk tiešām būtu pasēdēt rindā klātienē.

Pat bankas skaidru naudu sūta pa pastu :D

 

 

Pirms 6 minūtēm , binary teica:

Neesi kaut ko sajaucis? Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodoklim nav it nekāda sakara ar saražoto CO2

Paskaties likmes, maksā proporcionāli CO2.

https://www.vid.gov.lv/lv/transportlidzekla-ekspluatacijas-nodokla-likmes

 

 

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

Mielestapa

Visu te caur pastu sūta, nevaru pat iedomāties nevienu iestādi, kur tā varētu aizbraukt un kautko izdarīt klātienē (C)

Ko darīt, ja ļoti gribas aiziet un uzspļaut iestādes vai uzņēmuma darbiniekam? Vai, piemēram, kā Rīgas valstspilsētas pašvaldībā - atnāk klients, ar žilbinošu smaidu pastiepj roku, lai paspiestu sveicienam. Kad nezinītis - pašvaldības darbinieks padod roku, klients to sakampj un nelaiž vaļā. Tad smaidīdams uzkāpj uz vienas kājas darbiniekam, uzreiz atvainojas, uzkāpj uz otras kājas, un atkal atvainojas, un tā reizes 20 uzkāpj un atvainojas, kamēr no nelaimīgā darbinieka kurpēm pāri paliek netīrām pastalām līdzīgi veidojumi. 

  • Haha 4
Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Lielākoties jau tālu būtu jābrauc, lai 'uzspļautu' kādam iestādes darbiniekam.

Parasti jau valdība pārceļ visus tos kantorus kautkur uz otru Velsas galu vai Skotiju, kur mazākas algas, lielāks bezdarbs utt. 8 stundas braukt, lai pakasītos ar kādu darbinieku, nevisai lietderīgi iztērēts laiks.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 24 minūtēm , Mielestapa teica:

Ko darīt, ja ļoti gribas aiziet un uzspļaut iestādes vai uzņēmuma darbiniekam?

Iestādes darbinieks nereti ir tāds pats sistēmas upuris, kā klients. Sistēmu taisa tur, kur Tu klāt tā netiksi.

Link to comment
Share on other sites

1 stundu atpakaļ, AndrisBB teica:

Paskaties likmes, maksā proporcionāli CO2.

Pats paskaties. "Saražotais CO2 uz vienu kilometru" un "gada laikā saražotais CO2" ir pilnīgi atšķirīgas lietas. Nodokli maksājam par gadu, nevis par kilometru.

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Ko tad es saku? Es jau nesaku ka maksā par to cik CO2 tu pa gadu saražo, bet cik potenciāli saražo uz km.

Pa lielam tāds pats nodoklis kā nekustamajam īpašumam, maksā par to ka tev ir auto. Var jau arī māju nopirkt, no tā vai tu tur dzīvo vai nē jau nodoklis nemainās.

Jebkurā gadījumā, doma jau bij tāda ka tam nodoklim nav nekāda sakara ar ceļiem, tā nauda aiziet kopējā valsts budžetā. Tas cik valsts izdomā atvēēt ceļu uzturēšanai vai būvniecībai ir pilnīgi nesaistīti.

Ielas un mazāki ceļi tāpat tiek laboti/uzturēti no pašvaldības līdzekļiem, jeb ienākumiem no visiem vietējiem iedzīvotājiem/uzņēmumiem, ir tev auto vai nav. Drīzāk sanāk ka autobraucēji ir haļavšķiki.

Visai godīgi ka velobraucēji prasa atbilstošu infrastruktūru, jo par ko tad viņi maksā nodokļus?

Labots - AndrisBB
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Man šķiet jūs biku auzās esiet iebraukuši. 😁 Neienāk prātā, ka viss gan gājējiem, gan velobraucējiem, gan pat tiem, kam nav kāju (nu sorry, melnais humors) viss dzīvei nepieciešamais praktiski tiek piegādāts pa tiem nelaimīgajiem ceļiem.

Link to comment
Share on other sites

Nu jā, visi šie ceļa nodokļi un ekspluatācijas nodokļi, co2 nodokļi vai kā viņus tur sauc ir bezjēdzīga kuiņa, kas domāta tikai un vienīgi ierēdņu varzas uzturēšanai. Gan ceļu lieto, gan co2 izpirž tikai tas auto, kurš brauc - patērē degvielu. Jā, tieši tik vienkārši. Bet tā jau katrs muļķis varētu.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Neviens jau neko nesaka ka netiek piegādāts, bet nevajag jau arī autobraucējiem (ne visiem) kautko bezkaunīgi gaudot par to ka velosipēdisti nemaksā 'ceļu nodokli' un viņi vienīgie kautko maksājot. Gājiēji, velosipēdisti utt, maksā tikpat cik visi citi, varbūt pat dažs labs 10X vairāk.

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

Nu ... es neesmu gaudojis, ka kāds nemaksā ceļa nodokli. Mans viedoklis ir izlasāms postu augstāk.

Link to comment
Share on other sites

1 stundu atpakaļ, AndrisBB teica:

Ko tad es saku? Es jau nesaku ka maksā par to cik CO2 tu pa gadu saražo, bet cik potenciāli saražo uz km.

Palasi vēlreiz, ko rakstīji - "nodoklis par saražoto CO2".

 

IMHO korektāk būtu to nodokli iekļaut degvielas cenā.

Labots - binary
Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Nu tu jau ar tur piesienies kautkādiem sīkumiem, 2 postus vēlēk tak izskaidroju domu.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 3 minūtēm , Stasss teica:

:rus_roulette: 

Jo sarežģītāka (nodokļu) sistēma, jo vairāk raspizģaju vajag, lai to uzturētu cik necik kārtībā.

  • Patīk 1
  • Atbalstu 3
Link to comment
Share on other sites

Pirms 1 minūtes , Jurkins teica:

Jo sarežģītāka (nodokļu) sistēma, jo vairāk ripzāģu vajag, lai to uzturētu cik necik kārtībā.

wtf… :D

(lasīt neprotu)

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

Ar ripzāģiem var mēģināt samazināt raspizģaju skaitu. Bet iebildīs tiesībsargājošās iestādes. Un tas laikam nebūs demokrātiski.

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Man patīk melni pajokot, vispār jau Anglijas pasts ir bezmaz vai galvenā valsts iestāde, kur katrs var griezties pēc palīdzības, arī imigrants, kā Andris. Mana kundze jau nebija par matu labāka, kad dzīvoja Londonā, samainīja savas Latvijā izdotās tiesības pret angļu, viss notika caur Post Office, pasākums izmaksājis ap 50 mārciņām, toties uzreiz kaudze bonusu, lētākas stāvvietas, apdrošināšana, tolerance pie poličiem utt.

P.S. Bet nu joprojām uzskatu, ja pirmo autovadītāja apliecību nokārtoji UK, citur Eiropā labāk ņem Taxi...

Labots - aoma
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Pastā visu var nokārtot. Iepriekšējo auto nopirku bez dokumentiem, aizpildi formu un pēc 2 nedēļām saņem jaunos papīrus :D, pa lielam tā var izdarīt ar jebkuru auto, ja ievēro ka kautkur pamests un neviens neliekas ne zinis.

Bet nu tagad jau visu tāpat onlainā jadara, pa pastu tiks atnāks rezultāts. Pasts tagad ir privāta iestāde, Post Offisiem ar pastu sakars mazs, tie pārsvarā privāti mazie veikaliņi.

Link to comment
Share on other sites

Tā Tu iemācījies braukt? Dies pasarg uz ceļa sastapties....

Pirmais mocis man ar bija bez dokumentiem, bet uz lielajiem ceļiem es ar tādu neuzdrošinājos rādīties.

 

Mana kundze to visu fīrēja tālajā 2004-2005 gadā, var jau būt, ka ir kas mainījies.

Labots - aoma
Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...