Jump to content

Par OCTA


Krishna
 Share

Recommended Posts

AndrisBB
pirms 2 stundām , binary teica:

Nez, no kurienes un ar kādām tiesībām apdrošinātājiem varētu būt pieejama informācija par to, kur kurš auto gājis TA?

Vaitad nu eCSDD to nevar apskatīt jebkurš? Kas tur būtu tik ļoti slēpjams?

Link to comment
Share on other sites

eCSDD reģistrētiem lietoājiem pieejami tikai transporta līdzekļa tehniskie un apskates dati, nobraukuma vēsture un apskates defektu saraksts.

Bet ne vieta kur skate veikta.

Link to comment
Share on other sites

Pukinens
2022.08.19. , 14:21, e = d teica:

Neko tādu neskatās OCTA. Tās metodoloģija tak ir publiski pieejama.

Tiešam? Linku studijā!

 

2022.08.19. , 14:22, Stasss teica:

Opā, tad tas ir kas jauns un izskaidro to, kāpēc pēkšņi dzirdēts tāds cenu pieaugums.

Nē, neizskaidro. Tas ir jau sen. Šobrīd visi ceļ cenas, tajā skaitā servisi. Ja apdrošinātājam jānodrošina remonts, tad nav iemesla necelt cenu polisei.

 

2022.08.19. , 14:34, binary teica:

Nez, no kurienes un ar kādām tiesībām apdrošinātājiem varētu būt pieejama informācija par to, kur kurš auto gājis TA?

Savu leģitīmo interešu realizēšanai - riska izvērtēšanai (Apdrošināšanas līguma likums. 7.pants. un OCTA likuma 12 un 13 pants). Un vari minēt no kā...

 

2022.08.19. , 14:35, Laxe teica:

Es lieku jatru gadu citur, kad pa ceļam sanāk.

Jelgava, bauska, rīga 

Nekas nemainās

Tu vienkārši to neredzi. Prēmijas noteikšanai izmanot daudzus parametrus. Tu nevari zināt kā TA vieta maina prēmiju, ja neredzi prēmijas izvedumu. Visas kompānijas savu aprēķina formulu un koificientus sargā kā fortnoxu.

 

2022.08.19. , 16:06, Jainit teica:

Visu mūžu abi auto reģistrēti un TA tiek izieta mazpilsētā, šogad OCTA 2x dārgāka, jeb atgriezusies 19. gada līmenī.

Jā, negadijumu skaits atgriezies pirmspandēmijas līmenī. Kautkā tie zaudējumi jānosedz.

 

Starp citu, kapēc ir vērts pirk "labākas un dārgākas" kompānijas OCTA ar "tiešo zaudējumu regulēšanu" nevis lētāko pieejamo, ar domu, ka "lai jau tas otrs jājas"? - Ja cietušais būsi tu, tad zaudējumu atlīdzību (remontu) regulēs tava "labā" kompānija, nevis pretējās puses "sliktā".

 

Un vēl iesaku palasīt interesantu dokumentu no LTABa mājaslapas "Atbildības sadalījumu metodika"  - palīdzēs saprast, kapēc policijas lēmumā tu nēesi vainīgs, bet apdrošinātājs negrib maksāt.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 3 minūtēm , Pukinens teica:

Starp citu, kapēc ir vērts pirk "labākas un dārgākas" kompānijas OCTA ar "tiešo zaudējumu regulēšanu" nevis lētāko pieejamo, ar domu, ka "lai jau tas otrs jājas"? - Ja cietušais būsi tu, tad zaudējumu atlīdzību (remontu) regulēs tava "labā" kompānija, nevis pretējās puses "sliktā".

Paga, tas man ir jaunums. Es zinu, ka mans KASKO ar otras puses OCTA visu sadara ja otra puse vainīga, bet tas, ka mana OCTA kaut ko darītu tādā situācijā liekas jocīgi.

Link to comment
Share on other sites

Pukinens

Jā, daudzi to ir palaiduši garām, kaut gan tas jau ir sen. Ieraksti goolē "tiešā zaudējumu regulēšana".

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

1 stundu atpakaļ, Pukinens teica:

regulēs tava "labā" kompānija, nevis pretējās puses "sliktā".

Un kuras ir tās labās?

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

pirms 6 stundām , Pukinens teica:
19.08.2022. , 14:34, binary teica:

Nez, no kurienes un ar kādām tiesībām apdrošinātājiem varētu būt pieejama informācija par to, kur kurš auto gājis TA?

Savu leģitīmo interešu realizēšanai - riska izvērtēšanai (Apdrošināšanas līguma likums. 7.pants. un OCTA likuma 12 un 13 pants). Un vari minēt no kā...

Kā informācija par to, kur tiek ieta TA, palīdz izvērtēt riskus? Nu izeju TA Madonā, ikdienā braukāju pa Rīgu - kā tas, ka TA izieta Madonā, ietekmē riskus?

 

Un kad sāks riskus vērtēt atkarībā no auto vadītāja apavu izvēles?

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Tak nav, es regulāri izzeju Rīgā TA, jo zajebaļi Ogres pidarasi tad, viņš nav izgulējies, tad sieva nav devusi, tad izrādās students pieņemts, kas nihujā dzīvē nav redzējis, bet grib mani uz vietas un mašīnu arestēt, jo daunis, ilgus gadus bija Infiniti džips, kur visa pakaļējā piekare ir metināta no alumīnija un uz tilta pat ir meistara paraksts, kā es mocījos ar Ogres dauņiem, ka jaunais, mani arestē sauks komisijas, es nekur nebraukšu, izsauc maiņas vecāko, dabū pa zobiem un vaukšt, nu tā taču nevar būt, mūs tā nemācīja, man piegriezās pēdējos gadus braucu tikai uz Rīgu, nervus bojāt netaisos, Rīgā ideāli, ir vaina, norāda, labo, viss ir godam!

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

pirms 11 stundām , jema teica:

braucu tikai uz Rīgu, nervus bojāt netaisos, Rīgā ideāli, ir vaina, norāda, labo, viss ir godam!

Piekrītu šim. Venstpilī (kas man kādreiz bija tuvākā TA) vienmēr atrada par ko piesieties. Tad spoguļi ne tādi mocim, tad autiņam (it kā) izpūtējs pūš garām. Braucu tajā galā uz Talsiem, jo tur viss tip top. Rīgā arī tas pats. Ok, šogad uzrāvos uz stažieri, kas izbrāķēja luktura staru. Nē nu pa lielam taisnība jau viņam bija, bet tas stars bija tāds ar dievu uz pusēm, ka varēja arī palaist. :D 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
2022.08.20. , 18:09, jema teica:

Un kuras ir tās labās?

Savulaik klīda tāda leģenda, ka nevajag saistīties ar kompānijām kuras sākas ar burtu "B". 😄
Bet samērā objektīvs vērtējums varētu būt, cik daudz sūdzību par katru komāniju ir iesniegts FKTK, PTAC, LTAB, LAA ombudā.
Pieņemu ka arī servisu vērtējums par sastrādāšanos ar kādu kompāniju varētu dot kādu atskaites punktu.

https://www.delfi.lv/auto/zinas/autoservisi-atklajusi-apdrosinatajus-ar-kuriem-visgrutak-stradat.d?id=52999953

 

2022.08.20. , 23:25, binary teica:

Kā informācija par to, kur tiek ieta TA, palīdz izvērtēt riskus? Nu izeju TA Madonā, ikdienā braukāju pa Rīgu - kā tas, ka TA izieta Madonā, ietekmē riskus?

Izliecies?

Tā ka, statistika rāda, ka lielākais vairums autovadītāju negadijumus izraisa tajā areāla kur iet skati. Tu, kā izņēmums, tikai apstiprini likumsakarību... 🙂

 

Link to comment
Share on other sites

Jā man fāterim ar auto Limbažos čakarēja mēmi..tipa redz bremzes tur biku nevienmērīgas utt...tiem tur izklaide, 1 auto pa dienu....Rīgā - bez problēmām..

Link to comment
Share on other sites

pirms 1 stundas , osscar teica:

Jā man fāterim ar auto Limbažos čakarēja mēmi..tipa redz bremzes tur biku nevienmērīgas utt...tiem tur izklaide, 1 auto pa dienu....Rīgā - bez problēmām..

Valmierā gāju padsmitajā janvārī - biju viens pa visu tehniskās apskates staciju 😁

 

un vēlreiz - OCTAs cenai NAV nekāda sakara ar vietu, kur tiek veikta ikgadējā TA! OCTA izmanto to adresi, kas ir mašīnas reģistrācijas apliecībā!!!

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

versatile

Nē, nu Limbaži ir īpatnēji, tas tiesa.
Pats vienmēr eju Antenas ielā, vislielākais konveijers - ja būs, ko parādīt, parādīs, lai novēršu; ja viss būs ok, principa pēc nemeklēs, kur piesieties.
Vienai mašīnai biju palaidis garām, ka slieksnis bijis kādreiz metināts un tur ruslans izlīdis - man acis kā apakštassītes uz to caurumu (pa pārējo virsbūvi rūsas nebija ne pirms, ne pēc tam), skatos - inspektors tāds: neaiztiec, lai neizdrūp lielāks. Ja mazāks par 2e monētu, tad liekam vieninieku :D

Limbažos tur kārtīgi izbakstītu caurumu un ieliktu 2. Satiksmes drošībā nemainās nekas, jo abos gadījumos nākamajā nedēļā jautājumu sakārtoju.

Labots - versatile
Link to comment
Share on other sites

Antenas ielā kā paveicas.

Ir bijis, ka ar salauztu atsperi vairākus gadus izlaiž cauri, ne vārda nebilstot. Toreiz nezināju, ka atsperei gals nolūzis, zināju tikai, ka aizmugurē kaut kas čīkst, kad brauc pa bedrēm :D Servisos arī par to neko neteica.

Un ir bijis, ka ieliek divnieku par detaļu, kuru servisā novērtē kā pilnīgi veselu, bez jelkādiem defektiem.

Vēl tai pašā Antenas ielā stulbi sanāca ar lukturiem vienam amerikānim - teju 10 gadus laida cauri, ne vārda nebilstot, bet tad patrāpījās inspektors ar citādu skatījumu uz dzīvi. Nācās mainīt lukturus.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 21 minūtēm , versatile teica:

Limbažos tur kārtīgi izbakstītu caurumu un ieliktu 2. Satiksmes drošībā nemainās nekas, jo abos gadījumos nākamajā nedēļā jautājumu sakārtoju.

jā ar draudēja ka auto pēdējais gads, pēc tam vēl 3 gadus Rīga izgāja TA , pirms uz tolmetu atdeva. 

Link to comment
Share on other sites

Pirms 18 minūtēm , versatile teica:

Vienai mašīnai biju palaidis garām, ka slieksnis bijis kādreiz metināts un tur ruslans izlīdis - man acis kā apakštassītes uz to caurumu (pa pārējo virsbūvi rūsas nebija ne pirms, ne pēc tam), skatos - inspektors tāds: neaiztiec, lai neizdrūp lielāks. Ja mazāks par 2e monētu, tad liekam vieninieku :D

Limbažos tur kārtīgi izbakstītu caurumu un ieliktu 2.

Valmierā mammas Fiestai pārbaudītājs ar pirkstiem ielauza slieksni… spaidīja, spaidīja kamēr caurums… un ielika 2… bija jāpārmetina…

Link to comment
Share on other sites

versatile

Limbažos ar pirkstu nebaksta, laikam pārbaudītājiem slikta apdrošināšana, baidās no stingumkrampjiem - tur nākot talkā skrūvgriezis :D

 

Tiesa, pats tur neesmu gājis, vecāki gan iet - un tie verķi, ar kuriem viņi izvēlas braukt ir tādi, ka padsmit divniekus varētu arī nebakstot salasīt.

Labots - versatile
Link to comment
Share on other sites

darklight

Nē nu... Ja ar pirkstiem var izdurt caurumu, tad jau tas caurums tur tomēr ir un prasās sametināt.

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

pirms 3 stundām , versatile teica:

tur nākot talkā skrūvgriezis :D

Ja šo dara… tad jāfiksē un jāziņo! Viņi nedrīkst bakstīt ne ar ko vairāk kā pirkstiem….

Link to comment
Share on other sites

Un normālās vietās jau sen kā neviens neko ar skrūvgriezi nebaksta. Pat piekari vairs īsti nelauza, tāpēc šogad, kad pajautāju, "kas tieši piekarē grab un vai tiešām tur 2nieku nevajag?", lai apstiprinātu savas aizdomas, vien noteica "kaut kas tur drusku grab, kas tieši, nevar saprast, viss normāli, tāpēc arī 1nieks par to" 

Link to comment
Share on other sites

Pagājušajā nedēļā ielika divnieku par "Bremzēšanas spēku nevienmērība to pakāpeniskā pieauguma diapazonā 30 % starp vienas ass riteņiem".

Aizmugurējiem riteņiem vienam bija 1,42 otram 1,94. Kaut ko nopukstēja tas pārbaudītājs, bet tā arī nesaprotu kas par lietu.

Laikam tas ar 1,42 par "švaku" bremzē?

P.S. Rupji parēķinot nav taču tieši 30% atšķirība.

Link to comment
Share on other sites

Noteikumos 1.2.1, B3:

 

B3.

Bremzēšanas spēku nevienmērība to pakāpeniskā pieauguma diapazonā vai to maksimālās vērtības pārsniedz 30 % starp vienas ass riteņiem; palielinātas bremzēšanas spēku svārstības ritenim pilna apgrieziena laikā; pārbaudot bremzes ceļa apstākļos, transportlīdzeklis ievērojami novirzās no taisnvirziena kustības; bremzēšanas spēka darbības būtiska aizkavēšanās uz kāda no riteņiem

 

image.png.a26930739b2cdca2830516df9ef11da2.png

 

Pēc dotajiem skaitļiem vajadzētu sanākt (1.94 - 1.42) / 1.94 = 0.52 / 1.94 = 26.8%

 

Bet divnieku esi dabūjis nevis par "bremzēšanas spēka maksimālajām vērtībām", bet par "bremzēšanas spēka nevienmērību to pakāpeniskajā pieaugumā". Kaut kādā brīdī atšķirība bija virs tiem 30%, un to jau pēc plika protokola nevar novērtēt.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

_dunduks_

Rupji parēķinot gan jau, ka viena skava vienkārši ķīlē.
1,42 un 1,94 ir gala cipari, bet līdz tos sasniedz vienam varbūt ir 0,5 un otram 1,5.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Man bija līdzīgi, izrādījās, ka sprūst vadīklas.

Link to comment
Share on other sites

Tik pat labi var būt ka virzulis ir jau apaudzis.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Labs rīts BM maiņas dienā :mrgreen:

 

Lai nebūtu pliks spams: man kā reiz līdz mēneša beigām OCTA, tad izdomāju, ka jāpaskatās kā tad īsti BM klase iespaido cenu... 

14.09.2023

 

158384573_2023-09-1409_03_57-e-octa.lv-ZemkaOCTAcenaPrcOCTAOnline..thumb.png.891cc4b860b662f068653c507c76cf89.png

 

15.09.2023

 

381660431_2023-09-1509_34_31-e-octa.lv-ZemkaOCTAcenaPrcOCTAOnline..thumb.png.0396cdda847524b9ff07143c0b55b11f.png

  • Patīk 4
Link to comment
Share on other sites

Man lētāk tik pa 50 kapeikām, apdrošināšana gan 2 lētāka,

Link to comment
Share on other sites

pirms 2 stundām , martinno teica:

BM klase iespaido cenu... 

Domāju, ka tur darbojas inversā ģeometriskā progresija.

Domāju, ka cenu pieaugums starp BM6 un BM5 būtu salīdzinošs kosmoss.

Link to comment
Share on other sites

@martinno uzmundrinājumam, man vairāki auto, viens izskatās līdzīgs tavam Avensis 2015gada, esot BM17 cenas ap ~80EUR, tā kā nenokar degunu :D un par 10 gadu līdzīgam vecākam auto cena tikai par 15 EUR zemāka.

Link to comment
Share on other sites

Cenas ļoti atšķiras no dažādiem faktoriem, un viens no tiem, kas izteikti maina cenu, ir dzīves vieta. Tāpēc nav jābrīnas, ka vienādiem auto ir dažādas prēmijas. Cena, kur īpašnieks deklarējies Rīgā būs būtiska atšķirība no Mazpisāniem.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 7 minūtēm , Stasss teica:

Cenas ļoti atšķiras no dažādiem faktoriem

Tas viss ir saprotams, bet piemērā mainijās tikai BM klase un autora sāpe laikam ir, ka gada octa samazinājās tikai par 7 eur.

Link to comment
Share on other sites

Njā, labi, ka man BM17. Abiem auto ap 70EUR. Abiem gadu starpība 10 gadi, vērtība gandrīz 10x, tā ka tas, laikam, neko būtiski nemaina, cik vecs auto.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 18 minūtēm , _dunduks_ teica:

autora sāpe laikam ir

Tur jau izskatās ka vairāk prieks, ka cena samazinājās.

Pirms 7 minūtēm , ju teica:

neko būtiski nemaina, cik vecs auto.

Priekš OCTAs jau tas būtu tākā loģiski, jo sedz jau zaudējumus, ko tu nodarīsi citiem. Drīzāk tad jau jo biezāks rajons, jo dārgāka OCTA, aka vairāk dārgi auto braukā apkārt ko apskādēt.

Tāpat arī gados jaunākiem cena lielāka, jo lielāka varbūtība ka braukās apkārt ar jaunākiem cilvēkiem auto, nekā pensionāri. Kompensāciju apjomi atšķiras ģeometriskā progresijā, salīdzinot ja nobeidzi kādu kurs 25 gadus vecs vai 70, kurš ar tevi kopā brauca.

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

Pirms 17 minūtēm , _dunduks_ teica:

autora sāpe

Tur jau sāpes nav, salīdzinājums tikai.

Būtu atcerējies šo faktu, arī būtu salīdzinājis.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 26 minūtēm , _dunduks_ teica:

autora sāpe

 

Vispār nekādas sāpes nav. Priecājos, ka nav dārgāka palikusi :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

pirms 3 stundām , Stasss teica:

Cenas ļoti atšķiras no dažādiem faktoriem, un viens no tiem, kas izteikti maina cenu, ir dzīves vieta. Tāpēc nav jābrīnas, ka vienādiem auto ir dažādas prēmijas. Cena, kur īpašnieks deklarējies Rīgā būs būtiska atšķirība no Mazpisāniem.

Ne visiem, bet, paša pamatā kas tehniskajā rakstīts, Rīga vai mazpilsēta, ja pirmais variants, tad pārdeklarēšanās mazpilsētā var neko nemainīt. Kā reiz tikko kasko jauno ņemot prasīju par šo..

Link to comment
Share on other sites

pirms 5 stundām , martinno teica:

 

Vispār nekādas sāpes nav. Priecājos, ka nav dārgāka palikusi :mrgreen:

man bija ar BM 12 klasi uz gadu 53eur, BM13 73eur, BM14 (tagad) 70eur. Auto tas pats, dzīves vieta tā pati, deklarēts tur pat

Link to comment
Share on other sites

Dzīves dārdzība aug, un šī proporcija 

Pirms 52 minūtēm , Murlo teica:

BM 12 klasi uz gadu 53eur, BM13 73eur, BM14 (tagad) 70eur

varētu būt daudz lielāka, ja BM klase stāvētu uz vietas..

 

Un vispār - par auto apdrošināšanas cenām nu mums galīgi nevajadzētu gausties...

Kaut vai mūsu UK biedri ļoti labi varētu pastāstīt, ka šajā ziņā mums vēl viss ir skaisti..

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...