Jump to content

Vēja ģenerators uz elektroautomobīļa


Firza
 Share

Recommended Posts

Nezinu, kurā foruma sadaļā būtu bijis pareizāk likt šo tēmu - ieliku pie "Humora".

 

Kaut kādā veidā mani atrada viens cilvēks, kurš gribēju lai viņu pakonsultēju elektrotehnikā.

Man nav žēl palīdzēt cilvēkiem ar konsultāciju, bet šis ir nu ļoti dīvains gadījums.

Tātad lieta sekojoša, tam cilvēkam uz vecumdienām ir ienākusi prātā ģeniāla ideja.

Viņš ir nopircis lietotu elektromobilī "Think City". Lai pirkums būtu lētāks, automobilis ir ņemts bez akumulatora un frekvenču pārveidotāja. Oriģinālais akumulators bija beigts (auto 2008. gada), bet jauns maksājot 15 000 EUR.

Un tagad pats jautrākais - ne jauns, ne lietos akumulators priekš šī auto netiks pirkts, ideja ir uzstādīt uz auto nelielu vēja ģeneratoru, kurš automašīnai braucot ražos elektrību un elektrība darbinās automašīnas elektromotoru.

Intuitīvi saprotu, ka tā tas nevar darboties, bet man trūkts argumentu to zinātniski paskaidrot. Kad sāku stāstīt, ka tas ko viņš grib uztaisīt ir mūžīgais dzinējs, tad viņš apvainojas un saka, ka tas nav nekāds mūžīgais dzinējs, un piesauc kaut kādu mistisku profesoru, kurš ir matemātiski pierādījis, ka šādā veidā automobilis var darboties. Vēl viņš piesauc kaut kāda amerikāņu "zinātnieka" veiktos eksperimentus ar vēja darbinātu ierīci, kura spēja kustēties bezgalīgi ilgi uzturot pati sevi (tur nebija elektromotora un elektroģeneratora. Tur bija tiešā piedziņa - vēja rats griež riteņus, jo ātrāk brauc ierīce -  jo ātrāk griežas vēja rats, jo ātrāk griežas vēja rats - jo ātrāk brauc ierīce u.t.t.)

Iesakiet kādu matemātiski, fizikāli argumentētu pierādījumu, ka tas nevar darboties.

Es gan šaubos, ka būs kāds arguments, kas to cilvēku spētu pārliecināt. Viņš ir pilnībā pārņemts ar šo ideju, bet muļķis viņš točna nav. No sarunas var saprast, ka tehniski viņš ir samēra izglītots (arī ļoti izglītoti cilvēki dažreiz mēģina uztaisīt mūžīgo dzinēju).

 

P.S. 

Elektromobilim elektrodzinēja parametri:

P = 17kW

U = 3x127V

I = 130A

Link to comment
Share on other sites

Sākumā man nāca smiekli par šo ideju, bet tagad vairs ne. Cilvēks gandrīz katru dienu man sūta e-pastus uz dažādu informāciju par šo tēmu. Piemēram viena no viņa idejām ir uzlikt uz automobiļa super kondensatorus. Es gan viņu mazliet pabiedēju ar to, ka super kondensatorus 127V spriegumam maksās kā minimums 3000 EUR, bet tas viņu nebiedē.

Link to comment
Share on other sites

Nemācēšu korekti precīziem termiņiem izskaidrot, bet, jo lielāka slodze tiek uzlikta ģeneratoram, jo grūtāk to griezt. Tobiš, lai ģenģis viltu mašīnu, tā asij jāpieliek tāds pats spēks, kā velkot mašīnu, pluss zudumi visā tajā sistēmā. Tātad, ja vien mašīna netiek laista lejā pa kalnu, tās vējģeneratora pretdarbības jauda būs tāda pati, kā tā kuru ģeņģis pievadīs riteņu motoriem, pluss vēl zudumi sistēma, nu un rezultātā viss tas pasākums apstāsies. Un apstāsies neiekustējies, ja nebūs aķu.

17kW vējģenerators būs lieliska bura, lai auto droši kustētos stiprāka vēja virzienā.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 25 minūtēm , Firza teica:

Es gan šaubos, ka būs kāds arguments, kas to cilvēku spētu pārliecināt.

Kaut kā neiet kopā ar šo

Pirms 25 minūtēm , Firza teica:

bet muļķis viņš točna nav

:D:D:D Takš klasisks mūžīgais dzinējs un nekas tur nestrādās!

 

Iesaki viņam lai uztaisa sākumā strādājošu modelīti - būs krietni lētāk pārliecināties dzīvē par savu stulbumu! 

  • Patīk 4
Link to comment
Share on other sites

kaut kadi aprekjini ari ir? jo nu acimredzami brauksanai ar auto butu japatere vairak elektribas neka vejagenerators var sarazot

Link to comment
Share on other sites

Pirms 15 minūtēm , ronalds_ teica:

Iesaki viņam lai uztaisa sākumā strādājošu modelīti - būs krietni lētāk pārliecināties dzīvē par savu stulbumu! 

Nu ja. Un vēl par asistentu var pieteikties. Viss sanāks! :D

 

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Es ieteiktu sekojošu shēmu - auto vadītājs un pasažieri izmisīgi elpo uz propelleri kurš uzvelk atsperi gluži kā bērnu spēļu mašīnītēs. Braucienu sāk novietojot auto tā lai vējš pūš auto braukšanas virzienā un tad mehāniski atbrīvo uzvilkto atsperi. Tādā veidā enerģijas zudumi ir 0%, pluss vēl var iegūt uz aerodinamikas un inerces rēķina

Link to comment
Share on other sites

Spied uz ceļu satiksmes noteikumiem. Slinkums meklēt, bet liekas, ka nekas nedrīkst pārsniegt 1m no auto gabarītiem. Nu neļaus neviens poļicajs piedalīties satiksmē ar milzu propelleru uz jumta. Tad vēl ir noteikumi par auto pārbūvi. Īstenībā tāds auto drīkst būt aprīkots tikai ar orģinālajiem akumulatoriem un invertoriem. Pareizi ir, sabāzīs auto īpašnieks kautkādas kreisās bačas un, ja autiņš aizdegsies, var vesalu pilsētas rajonu nodedzināt. Litij celles deg vājprātā. Lai kā arī būtu, ar propelleru uz jumta autiņš tehnisko apskati neizies.

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Vajadzētu saprast, ka braucoša auto pārvietošana ar paša auto kustības radīto pretvēju nekādi neatbilst enerģijas nezūdamības likumam. Pie tam ceļu satiksmē tomēr ir jābrauc daudzmaz vienmērīgi un pārsvarā pa taisni. Pa jūru ar buru laivu vai kaut kādu viltīgu vēja spārnu tehno vai arī ar riteņu devaisu pa izžuvušu sālsezeru, kur var visādi zigzagā manevrēt, lai ķertu vēju - tas ir cits stāsts, tur ar nezūdamības likumu viss ir kārtībā. Tāpat kā ar modificētu kaitborda buru un kaut kādu ūdens vai sauszemes riteņu vai ledus slieču iekārtu.

 

Ja grib eko - lai ar stacionāru vēja iekārtu ražo saspiestu gaisu vai ūdeņradi.

re kur vēja mašīna 

 

Link to comment
Share on other sites

Mielestapa

Vēl efektīvāk, ja auto velk sieva un sievasmāte ar trīsriteņu velosipēdiem, tad auto nepatērē enerģiju kustībai, vēja ģenerators darbojas, papildus pie trīsriteņiem piemontētie dinamo dod vēl klāt enerģiju. 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Man arī regulāri uzrodas pa kādam šitādam ''brīvās enerģijas'' fanam. Es tad parasti prasu, lai aizved kaut  pie kāda, kuram tās štelles reāli dzīvē darbojas. Parastā atbilde, YouTube tak viss parādīts. Tad nākas rādīt rullīti, kurā atmasko tos video taisītājus. Viss tas rodas no tā, ka vidusmēra cilvēkam, kurš fizikas stundas bastojis, šķiet, ka viss ir vienkārši. Nevar arī pārmest. Kaut jauns mobilais telefons viņa rokās. Tur tak tik elementāri viss, glaudi tik un tev fočuks, diktafons, videokamera, whatsapp, WiFi, u.t.t. Cilvēki vairs nesaprot, kādas sarežģītas tehnoloģijas visam tam apakšā. Kautkāds propellers uz autiņa, tas tak tik pat vienkārši, kā kurmju baidāmaš dzirnaviņas dārzā :D

  • Patīk 3
Link to comment
Share on other sites

kā jau rodrigez rakstīja, tas ģenerators sanāks paliels, pat 20kW varētu nepietikt, jo elektormotoram palaižoties ar slodzi (t.i. uato uzsākto braukt), strāva ir līdz 3x Inom. Ja arī sanāktu to visu uzkrāmēt uz auto, tad pie kaut kāda liela sānvēja klajā laukā varētu braukt. Vēl tik būtu jāizdomā, kā auto nodrošināt pret neapgāšanos. Laivai tad vismaz ir ķīlis apakšā.

Link to comment
Share on other sites

Kāds laimīgi tika vaļā no elektrošrota un kāds laimīgi tādu iegādājās. Visiem labi :)

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

pirms 11 stundām , Firza teica:

Viņš ir nopircis lietotu elektromobilī "Think City". Lai pirkums būtu lētāks, automobilis ir ņemts bez akumulatora un frekvenču pārveidotāja. Oriģinālais akumulators bija beigts (auto 2008. gada), bet jauns maksājot 15 000 EUR.

hah.. frekvenču pārveidotājs tas drošvien "power control unit" (PCU) domāts? onka labi iepircies.

noliekot malā fantāzijas, kādi gadi 20 vēl jāpagaida, kad elektroauto štrunti būs pilni šroti, un tēvocis vasja no blakus garažas varēs šo verķi dabūt braucamu :):)

 

Link to comment
Share on other sites

Šroti, ta šroti, bet aķiem īss kalpošanas laiks un šrotos visi aķi būs beigti! 

 

Runājot par transporta pārvietošanu ar vēja palīdzību, tad nekas labāks par buru nav izdomāts! Ir bijuši eksperimenti ar dažādiem "ventilatoriem" bet šādas konstrukcijas vienmēr ir bijušas dārgākas, krietni sarežģītākas, nedrošākas un galvenais neefektīvākas kā bura.

 

Un sauszemes kuģi, jeb karieti ar burām cilvēks ir mēģinājis jau vairākus gadsimtus atpakaļ uzbūvēt! Un ātri ir saprasts ka uz sauszemes bura nestrādā! Vējš, ja arī ir, tad pie zemes virsmas viņš ir turbolents un nesatur pietiekami enerģijas transportlīdzekļa kustināšanai. 

Link to comment
Share on other sites

ja nekas nesanāk ar vēju, tad vienmēr var iemest bagažniekā dīzeļģeneratoru un darbināt vāģi caur to ...

Link to comment
Share on other sites

pirms 4 stundām , Didzis teica:

Slinkums meklēt, bet liekas, ka nekas nedrīkst pārsniegt 1m no auto gabarītiem.

"Vēja automobiļa" autors jau par to ir padomājis. Viņš ir interesējies CSDD par auto gabarītu ierobežojumiem  un viņa ģenerators šajos ierobežojumos. Tiks taisīts nevis klasiskais 2, 3,4 spārnu vēja ģenerators, bet gan vertikāla turbīna kurai gaiss tiks padot pa "ventilācijas šahtu" uz mašīnas jumta. Pati turbīna ar ģeneratoru varot atrasties kaut kur citur - bagāžniekā vai akumulatoru nodalījuma. Viņām mājās ir uztaisīts tāds ģenerators, un tas pat kādreiz ir strādājis un ražojis elektrību. Redzēju to viņa ģeneratoru, pēc izskata gan tas pat nav uz 1 kW, nemaz jau nerunājot par 17kW (ģenerators paštaisīts, 3 fāzu ar pastāvīgo magnētu ierosmi un taisngriezi no automašīnas  ģeneratora).

 

Kad cilvēks ir apsēts ar kādu ideju, tad baigi grūti viņi  pārliecināt par to, ka kaut kas nedarbosies, vai var noiet greizi. Sirmis aiziet ciet un visi argumenti pret labākajā gadījumā tiek palaisti gar ausīm

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Tam džekam vajadzētu paparastīt, kādos izmēros ir vēja rats, kas varētu spēt strādāt ar 17kW jaudu. No 2x2m ventilatoriem, kurus teorētiski var uzspraust, pat ne pusi enerģijas nevar saražot, pieņemot ja autiņš stāv vēja tunelī ar 40m/s vēju. 

Link to comment
Share on other sites

pirms 2 stundām , ervie teica:

hah.. frekvenču pārveidotājs tas drošvien "power control unit" (PCU) domāts?

To frekvenču pārveidotāju vai PCU pats neredzēju, jo tas ir noņemts, bet auto īpašnieks teica, ka tas ir "frekvenču pārveidotāju kopā ar auto vadības bloku, "smadzenēm"". Domāju, ka tas tomēr ir frekvenču pārveidotāju, jo autiņam kaut kā ir jāregulē motora pagriezieni, bet motors ir 3 fāzu uz 127V, akumulators kaut kur ap 300V.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 14 minūtēm , Mezavecis teica:

Tam džekam vajadzētu paparastīt, kādos izmēros ir vēja rats, kas varētu spēt strādāt ar 17kW jaudu. No 2x2m ventilatoriem, kurus teorētiski var uzspraust, pat ne pusi enerģijas nevar saražot, pieņemot ja autiņš stāv vēja tunelī ar 40m/s vēju. 

aptuveni tā

ps

vēl var apsvērt solar sail - praktiski mūžīgais dzinējs :)

Link to comment
Share on other sites

Pirms 12 minūtēm , Racer teica:

Pievērsiet uzmanību tam rimbulim augšā no 5 pa labi...

foruma klasika - pilns mēness būs tikai 09.jūnijā, šis vēl jauns.. :)

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

pirms 1 stundas , Jurkins teica:

Ja tas cilvēks "toč nav muļķis", tad iedod šim palasīt.

 

Tas cilvēks gan jau nav tāds muļķis, lai lasītu visādas muļķības. Īstās zināšanas tak masoni, megakorporācijas, naftas magnāti un zelta miljards slēpj no parastās tautas.

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Tā mašīna ir tik milzīga, ka pat istabas ventilatoru nav kur nolikt!

 

original.jpg

Link to comment
Share on other sites

pirms 2 stundām , Firza teica:

Kad cilvēks ir apsēts ar kādu ideju, tad baigi grūti viņi  pārliecināt par to, ka kaut kas nedarbosies, vai var noiet greizi.

Kāda velna pēc tev viņš ir jāpārliecina? Sūti bekot un miers mājās!

Ar tik mazu vēja ģeneratoru nav iespējams iegūt tādas jaudas, lai to sazin cik simtus kg smago autiņu vienmērīgi/ilglaicīgi kustinātu normālā ātrumā. 

pirms 15 stundām , Firza teica:

mūžīgais dzinējs

Vēja ģenerators nav nekāds mūžīgais dzinējs. Ar vēju iegūst enerģiju, ar kuru VAR kustināt lietas. Tas, protams, neattiecas uz šo gadījumu.

 

Priekš šāda tipa auto (un ne tikai) ir pat sacensības: http://www.windenergyevents.com/

 

Edited by itanium
Link to comment
Share on other sites

1 stundu atpakaļ, Arnis2002 teica:

Racer - tas ir tukšmēness!

Tak es ar saku - Tukša muldēšana. :D

Link to comment
Share on other sites

Tēmas autoram:

tādu piemēru jau ir daudz. 

 

 

 

Tie pirmie knapi kustās uz priekšu, pēdējam rakstīts, ka sasniedzis 50mph pie pretvēja 20mph, kas ir jau diezgan iespaidīgi. 

Pārējie iepriekšējos video, "sacensībās" izskatās, ka sasniedz max 20km/h.

 

Domāju, ka idejas autoram noskatoties šos video vajadzētu rasties apskaidrībai par iespējamiem ventilatoru izmēriem saviem "ratiņiem" Kā arī jāņem vērā, ka šiem piemēriem ir mehāniska piedziņa, kas savieno ventilatoru ar riteņiem.

Edited by rodrigez
Link to comment
Share on other sites

A nevar kādu jaudīgu ģeneratoru sajūgt kopā ar kādu jaudīgu elektromotoru, tas ir lai ģenerators ražo elektromotoram elektrību? Attiecīgi, ar striķi uzrauj lai viss sāk griezties un brauc... ?

Link to comment
Share on other sites

 

Pirms 34 minūtēm , rubb teica:

A nevar kādu jaudīgu ģeneratoru sajūgt kopā ar kādu jaudīgu elektromotoru, tas ir lai ģenerators ražo elektromotoram elektrību? Attiecīgi, ar striķi uzrauj lai viss sāk griezties un brauc... ?

Gan jau ka var, tikai to striķi būs ĻOTI DIKTI, DIKTI jārausta un visu laiku jārausta ....

Nu jā, ja nebūtu tā ģeņģera un motra tad raustīt varētu būt vieglāk to striķi ....

Edited by Dils
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...