Jump to content

Discover.lv nespēj salabot sony vaio


Recommended Posts

Biju nodevis Sony Vaio Discover garantijas remontam. Tikko saņēmu šādu dīvainu tekstu par kaut kādiem mistiskiem amortizācijas likumiem (pirku kā privātpersona). Palasīju likumus un viņi galīgi nerunā par privātpersonām un garantijām. Visdrīzāk jāvēršas būs pie PTAC, bet varbūt kādam ir kaut kas sakāms un ir kāda pieredze? Rīt arī iešu ar pašu Discover parunāties.
Lietots tika saudzīgi vienu gadu, datoram visdrīzāk nomira mātene, neslēdzās pat iekšā. Biju godīgs cilvēks un vaļā pats neskrūvēju. Īsti šajā ziņā man arī nepisienas par kaut kādu laušanu un nepaskaidro ko tieši nevar salabot.
Cena bija 419 eur tāpēc loģiski, ka 190 man galīgi neapmierina :D 

pats teksts:
"Sakarā ar to, ka Jūsu datoru diemžēl nevar salabot un dabūt datus atpakaļ, mūsu veikals var atgriezt atlikušo summu saskaņā ar amortizācijas preces likumu - pirmajā gadā 4% mēnesī un otro - 2% mēnesī.

Atlikusī summa ir 190.31 Euro.
Ja Jūs piekrītat atgriešanas summai, tad Jūsu dators paliek pie mums, vai arī mēs varam atgriezt Jūsu datoru bez atlīdzības.
Ar cienu,
Discover.lv"

Edited by groove
Link to post
Share on other sites

Nez kādu likumu esi lasījis un kur saskati milzu pretrunas.

Patērētāju tiesību aizsardzības likums 28.5

"Samazinot cenu vai atceļot līgumu un atmaksājot patērētājam par preci samaksāto naudas summu, var tikt ņemts vērā preces nolietojums vai labums, ko patērētājs guvis, lietojot preci, un par ko līgumslēdzējas puses ir vienojušās. "

Link to post
Share on other sites

Pēc % izklausās jau, ka dators lietots vairāk par gadu, bet Sony standarta garantija ir 1 gads. Discover attiecīgi pašiem jānodrošina 2 gadi un neatmaksājas labot.

Link to post
Share on other sites
Pirms 53 minūtēm , groove teica:

saskaņā ar amortizācijas preces likumu

Lai nu kāda būtu tā džeka latviešu valoda, piedosim viņam "amortizācijas preces likumu" - bet kāds ir juridiskais pamatojums tieši šādiem nolietojuma rēķināšanas procentiem? Patērētāju tiesību aizsardzības likumā par to nekā nav, kaut kādos likumos par grāmatvedību kaut kur dziļi varbūt, bet pat ja ir, tad vai tie šeit būtu saistoši, nez

  • Patīk 1
Link to post
Share on other sites

Vispar jau tuvākais servis bija DE, pie pārdošanas klientam bija jāveic reģistrācija caur WEB, lai būtu garantija, sūtīšana uz personīgā rēķina. TAd kaut kur bija info, ka kaut kādus modeļus arī pie mums remontēs, bet baigi maz bija. 

Link to post
Share on other sites
1 stundu atpakaļ, groove teica:

dabūt datus atpakaļ,

Tas mazliet izbrīna - vai tad HDD nav izņemams jeb tas ir nobeidzies ?

Link to post
Share on other sites

Privātajam ir 2 gadu garantija un viss, šajā gadījumā otro gadu nodrošina pārdevējs, ļoti daudz precēm ir tikai viena gada garantija no ražotāja, tas viss gulstas uz pārdevēja pleciem, juridiskajiem var būt arī viena gada garantija.

Link to post
Share on other sites

Hmm. Nu lietots bija nedaudz virs gada, jā. Par "pelēkiem" un "baltiem" datoriem - kā to pircējs vispār var zināt un kāpēc viņam tas būtu jāzina? Ja lēts, tātad uzreiz pelēks? Garantijai jau jāstrādā tāpat.
Palasīju to 28. pantu. Jā, tiešām tur tā rakstīts kā saka Maize. Pieminēta gan "vienošanās", kas īsti nav notikusi ne pagātnē ne tagadnē. Pirmo reizi dzirdu par tādu gadījumu, ka atmaksā kaut kādu daļu no vērtības un rēķina amortizācijas procentus.
Par hdd vainām nezinu - kā jau teicu, vaļā neskrūvēju, jo tas pavisam noteikti uzreiz dzēš garantiju un Discover pagiadām neko nepaskaidro.
Godīgi sakot nebiju gaidījis šādu čakaru.
 

Link to post
Share on other sites
e = d

Pa 400 eiro var nopirkt jaunu Sony Vaio? Vai tik nebija kaut kāds refurbished? Uz to var arī nedot 2 gadus garantiju.

Link to post
Share on other sites

Bija jauns, nebija refurbished. Pavecs modelis gan - VPC SB3S9E/B. Modelis ne pārāk veiksmīgs un neieteiktu citiem, bet ne par to šoreiz ir stāsts. Lietoja pārsvarā draudzene.

Edited by groove
Link to post
Share on other sites

Nu tad jautā PTACam, vai tie discovera procenti sanāk no gaisa parauti un ja tā, tad kā tu no viņiem vari dabūt vairāk, ko ta citu. Es vispirms pakonsultētos ar PTACu un tad tik runātu ar discoveru.

  • Patīk 2
Link to post
Share on other sites
Ronalds
pirms 3 stundām , jema teica:

Privātajam ir 2 gadu garantija un viss, šajā gadījumā otro gadu nodrošina pārdevējs, ļoti daudz precēm ir tikai viena gada garantija no ražotāja, tas viss gulstas uz pārdevēja pleciem, juridiskajiem var būt arī viena gada garantija.

Juridiskajiem garantijas var nebūt vispār!

 

Man daudzi pārdevēji godīgi ir teikuši, ka ja ir tikai viena gada ražotāja garantija - tad otrajā gadā viņi atšūs un ieteica pirkt laptopu kuram ir vismaz 2 gadi ražotāja garantija.

 

Tā ka piedāvājums 190 EUR nav nemaz tik slikts, ja vien varētu datus nokopēt....

Ja turpināsi kasīties, domājams atradīs formālu iemeslu garantiju atteikt. Piemēram putekļi iekš datora.

  • Patīk 1
Link to post
Share on other sites
Pirms 8 minūtēm , ronalds_ teica:

Juridiskajiem garantijas var nebūt vispār!

Tieši tā. Juridiskajiem ir plika ražotāja garantija. Nekāda PTAC neaizstāv juridiskos. A ražotājam nekas nespiež dot garantiju, tik vien cik konkurence.

Uzskatu, ka tēmas autoram jāpacīnās par savu taisnību. Nav nekāda pamatojuma veikalam tādus nosacījumus izvirzīt. ronalds_, tu domā, tas veikals jau neizmeklējās pēc formāliem iemesliem garantiju atteikt, gan jau ar lupu skatījās, acīmredzot, neatrada, tāpēc arī piedāvā kaut kādu naudu, moš izdosies uz muļķi paķert.

Link to post
Share on other sites
Anonīms Alkoholiķis

Priecājies, ka pārdevējs vel nav nomainījis SIA, tad ar čeku un garantijas talonu varētu noslaucīt tikai pakaļu.

Link to post
Share on other sites
Bruketajs
pirms 14 stundām , groove teica:

kā jau teicu, vaļā neskrūvēju, jo tas pavisam noteikti uzreiz dzēš garantiju

Jo ir plombas, kā padomju laikā?... Tas jau tiešām ir sviests...

pirms 13 stundām , groove teica:

Modelis ne pārāk veiksmīgs un neieteiktu citiem,

NEVIENU Sony Vaio skaidrā prātā nevar ieteikt pirkt. Ir jābūt konkrētai tieksmei uz ādas pletnēm lai iedomātos iegādāties Sony laptopu.

 

Principā, vari tiem aļņiem piedāvāt vienošanos ar iekļautu datu kopiju, nekā citādāk. Nu un laptopa nodošana servisā, bez informācijas izkopēšanas ir pārcilvēciskas drosmes izpausme... neattaisnota...

 

  • Patīk 2
Link to post
Share on other sites
pirms 3 stundām , Bruketajs teica:

NEVIENU Sony Vaio skaidrā prātā nevar ieteikt pirkt.


Lētā gala modeļi nav izdevušies. Bet SR sērijas lapsis man strādā bez problēmām 8 gadus un aķis arī vēl pāris h tur. Maksāja attiecīgi Makbuka cenu līmenī, bet labāk aprīkots.

 

Pirms 9 minūtēm , MarisO teica:

ko ta nepirki macbook pro

viņi gan iedod citu datoru vietā ja tas nosprāgst


Ābolam tāpat ir tikai 1 gada rūpnīcas garantija.

Link to post
Share on other sites

Baigi daudz jau ir atkarīgs no paša veikala nostājas šādos gadījumos un darbinieku ieinteresētības un kompetences risināt jautājumu. 2 gadus atpakaļ kapājos ar RD bodi. Nodevu garantijā savu lenovo, kam gļukoja tačpads. Nodevu bik pa vēlu 6+ mēneši. Līdz 6 mēnešiem var pieprasīt pilnu atmaksu vai identisku vietā (ja nav remontējams), pēc tam tikai bezmaksas remonts vai nauda, atrēķinot nolietojumu. 2 mēnešus viņi mani vazāja aiz deguna, meloja acīs skatīdamies, teica, ka jau ved, rīt būs, oi tomēr parīt, nākamnedēļ utt., kamēr man piegriezās un teicu, ka ātrāk prom neiešu, kamēr nebūs konkrēts risinājums situācijai, nauda vai prece. teicu lai zvana saviem vadoņiem un dod man runāt pašam ar viņiem. Piezvanīja, aprunājos. Izrādās kompis ir Vācijā servisā, kur konstatēts rūpniecisks brāķis (kas bija visai b5400 sērijai, par ko arī lasīju lenovo forumā), kuru nevar salabot. Piedāvāja atlīdzību, RD davanu karti pilnas summas apmērā, kuru arī paņēmu, jo ilgāk uz tiem purniem skatīties vairs nespēju un sarunāties arī. Tik sūdi tādi, ka viss plūst un mainās. 6 mēnešu laikā cenas precēm bija manāmi palēkušās un līdzīgu preci par to pašu naudu vairs nopirkt nebija iespējams. Nopirku vietā bik lētāku, salīdzinoši sūdīgāku un jau ar formatētu un sadalītu hdd ... :pleasantry::D

Link to post
Share on other sites
pirms 16 stundām , romajo teica:

Līdz 6 mēnešiem var pieprasīt pilnu atmaksu vai identisku vietā (ja nav remontējams)

Tādai varēšanai ir kaut kāds likumisks pamatojums, vai paša RD politika?

Link to post
Share on other sites
1 stundu atpakaļ, 138 teica:

Tādai varēšanai ir kaut kāds likumisks pamatojums, vai paša RD politika?

Pieprasīt var jebkurā brīdi :haha:. Likums saka, ja sešu mēnešu laikā, tad tiek uzskatīts, ka defekts ir bijis jau jaunai prece, izņemot blabala:

"Ja preces neatbilstība līguma noteikumiem atklājas sešu mēnešu laikā pēc preces iegādes, uzskatāms, ka tā eksistēja preces iegādes dienā, izņemot gadījumu, kad šāds pieņēmums ir pretrunā ar preces raksturu vai neatbilstības veidu."

 

Vispār, vispirms pircējam ir tiesības pieprasīt remontu vai maiņu, atmaksu var prasīt, ja remonts neizdodas vai tā veikšana rada būtiskas neērtības.

 

 

Edited by maize
Link to post
Share on other sites
Pirms 15 minūtēm , maize teica:

Pieprasīt var jebkurā brīdi

Es par to, vai ir likumā rakstīts, ka 6 mēn laikā pienākas pilnā atmaksa, vai arī RD vienkārši ir jauki tāpat vien. Lūk, ir rakstīts tātad.

Link to post
Share on other sites
Pirms 29 minūtēm , maize teica:

 

Vispār, vispirms pircējam ir tiesības pieprasīt remontu vai maiņu, atmaksu var prasīt, ja remonts neizdodas vai tā veikšana rada būtiskas neērtības.

 


Jā, tas ir tas, ko esmu noskaidrojis parunājot ar PTAC. Šobrīd mēģinu Discover iestāstīt ka paņemtu līdzīgu laptopu un lai beidz čakarēties. Pagaidām bez panākumiem
Vispār parunājām arī ar Sony pārstāvi, kurš bija ļoti laipns palīdzības sniegšanā un ne pārāk priecīgs par to kā Discover uzvedās. 

Link to post
Share on other sites
Pirms 14 minūtēm , groove teica:

ko esmu noskaidrojis parunājot ar PTAC

Ko viņi tev teica par tiem nolietojuma / vērtības krituma procentiem? Tos pārdevējs var izdomāt kādus vien vēlas, un tas nebūs pretrunā ne ar kādu likumu, vai kā?

Link to post
Share on other sites
pirms 2 stundām , 138 teica:

Es par to, vai ir likumā rakstīts, ka 6 mēn laikā pienākas pilnā atmaksa

 

Es nekur neesmu rakstījis, ka kādai pusei būtu pienākumi vai kkas pienākas. Es rakstīju, ka var, (vai pareizāk būtu, kā maize rakstīja ir tiesības) prasīt pilnu atlīdzību vai identisku vietā (apmaiņu), ja prece nav remontējama.

 

Citēt

(5) Patērētājs ir tiesīgs pieprasīt, lai pārdevējs vai pakalpojuma sniedzējs attiecīgi samazina preces cenu vai atceļ līgumu un atmaksā par preci samaksāto naudas summu, ja pārdevējs vai pakalpojuma sniedzējs saprātīgā termiņā nav novērsis preces neatbilstību līguma noteikumiem vai nav apmainījis preci pret līguma noteikumiem atbilstošu vai ja minētās darbības veiktas, radot būtiskas neērtības patērētājam ...

 

Es uzskatu, ja likums paredz, ka, "Ja preces neatbilstība līguma noteikumiem atklājas sešu mēnešu laikā pēc preces iegādes, uzskatāms, ka tā eksistēja preces iegādes dienā", es varu droši pieprasīt pilnu atlīdzību vai apmaiņu, ja prece nav remontējama. Cita lieta, ja tajos 6 mēnešos prece ir nojāta, vai 6 mēneši ir pagājūši.

 

Citēt

... Samazinot cenu vai atceļot līgumu un atmaksājot patērētājam par preci samaksāto naudas summu, var tikt ņemts vērā preces nolietojums vai labums, ko patērētājs guvis, lietojot preci, un par ko līgumslēdzējas puses ir vienojušās.

 

Neapgalvoju arī, ka pārdevējs nu būs tas labdaris, kas nu tik ņems un mainīs vai maksās no savas kabatas. Pēc idejas visam vajadzētu atdurties pie ražotāja vai vismaz pie izplatītāja, atkarīgs no veikala politikas. Ja veikals atļaujas iegādāties apšaubāmas izcelsmes preces pa lēto, lai vairāk nopelnītu, tad arī sanāk sekss ar garantiju.

Kā jau teicu viss atkarīgs no cilvēka, kas tev stāv pretī, no viņa kompetences, pieredzes un vēlmes risināt lietas. Protams arī no paša.

 

Link to post
Share on other sites
Pirms 25 minūtēm , romajo teica:

Cita lieta, ja tajos 6 mēnešos prece ir nojāta,

Nav nenojātu preču, ir tikai par švaku lupa.

Link to post
Share on other sites
Bruketajs

Vai es greizi sapratu, ka šeit tomēr lielākais cepiens ir par informāciju uz cietā?

Visādi citādi, mūsdienās ir viegli jebkuru tirgotāju nospiest uz ceļiem, ja vien šis nav jau rīt ieplānojis SIA maiņu anyway.un tajā gadījumā arī pirkt no tādas SIa kaut ko ir cirvisms. Jā, firmas kas ne pirmo gadu tirgū prasa lielāku ciparu, bet ne jau vairākkārt...  

Link to post
Share on other sites

 

Pirms 18 minūtēm , romajo teica:

ja likums paredz, ka, "Ja preces neatbilstība līguma noteikumiem atklājas sešu mēnešu laikā pēc preces iegādes, uzskatāms, ka tā eksistēja preces iegādes dienā", es varu droši pieprasīt pilnu atlīdzību vai apmaiņu

es tieši par šo pašu, lai arī neprecīzi izteicos

 

 

Citēt

var tikt ņemts vērā preces nolietojums

Bet kā tad rēķināt šo nolietojumu? Pārdevējs var patvaļīgi (šī vārda matemātiskajā nozīmē) izvēlēties jebkādu ciparu, kaut vai

Citēt

 

pirmajā gadā 4% mēnesī un otro - 2% mēnesī

 

un pasludināt, ka 15 mēnešus lietotam pc ir, lūk, 54% nolietojums?

 

2017.04.4. , 00:11, Anonīms Alkoholiķis teica:

Priecājies, ka pārdevējs vel nav nomainījis SIA

Pirms 18 minūtēm , Bruketajs teica:

ja vien šis nav jau rīt ieplānojis SIA maiņu anyway

 

http://company.lursoft.lv/cmspro/40103686322

Citēt

Ierakstīts reģistrā 27.06.2013

Nez, tas tev nav 2002. gads kā 1A, bet tomēr

Link to post
Share on other sites
4/3/2017 , 18:53, groove teica:

Jūsu datoru diemžēl nevar salabot un dabūt datus atpakaļ

Home video ir zudis, par to tā sirds vēl papildus sāp!

Tikai kāpēc zudis?

Link to post
Share on other sites
Bruketajs
pirms 2 stundām , jema teica:

Tikai kāpēc zudis?

Jo servisa meistars nav piedalījies "Aizliegtajā paņēmienā"... tur arī bija pāris tādi servisi... 

Starp citu, zinu vēl vienu tādu kantoreli - lielākais kreiso telefonu torgašs - Mobilukss...  

Link to post
Share on other sites

Tā % likme "pirmajā gadā 4% mēnesī un otro - 2% mēnesī" esot atrasta Latvijas neatkarīgo ekpertu asociācijas nolikumos. 

Par datiem - Veselu gadu ceļojām un backupā iztrūkst kādas 2 nedēļas ar foto un pierakstiem. Negribējās pazaudēt.

Cepiens ir par discover attieksmi. Salabot nevar, līdzvērtīga prece esot tikai Sony Vaio datori, kurus vairs neražo (neļauj mums pat ņemt biš vājāku Asus/lenovo), tāpēc mums piedāvā tikai tos 50% no sākotnējās cenas, kas ir baigi maz.
Katrā ziņā ir iesniegts pieteikums PTAC un tad jau redzēs. Bišiņ pačakarēsimies.

Pēc pāris dienām iemetīšu strīda update.

Edited by groove
Link to post
Share on other sites
Pirms 54 minūtēm , groove teica:

Par datiem - Veselu gadu ceļojām un backupā iztrūkst kādas 2 nedēļas ar foto un pierakstiem.

 

Pag, un šis ir tas komputatora defekts? Tas jau būs softa gļuks un tad nav brīnums ka tirgonis grib atšūt.

Link to post
Share on other sites
Pirms 49 minūtēm , groove teica:

līdzvērtīga prece esot tikai Sony Vaio datori

 

Ļoti stipri šķiet, ka PTAC un likuma izpratnē "līdzvērtīga prece" ir prece ar līdzīgiem parametriem un/vai līdzīgu cenu, ne jau, lol, brendu, un šo jēdziena interpretāciju viņi var sev iebāzt

Link to post
Share on other sites
e = d

Datu kopiju un integritāti neviens serviss negarantē. Tas jebkuros noteikumos ir iekšā, ka lietotājs atbildīgs par rezerves kopiju pirms nodot servisā. Izņemot specifiskus datu atjaunošanas servisus, kuri NEKAD nav garantijas gadījums.

Link to post
Share on other sites

Tu pats saproti, ja nosprāgts dēlis, dati no tā nezūd! Šeit paziņo ka datu nav :fie:

Link to post
Share on other sites
Bruketajs
Pirms 4 minūtēm , jema teica:

Tu pats saproti, ja nosprāgts dēlis, dati no tā nezūd! Šeit paziņo ka datu nav :fie:

Tas ir ļoti atkarīgs no servisa - tieši derdzīgāko ražotāju garantijas servisiem kā obligāts pasākums ir "reimaging", noslaukot cieto - nezinu vai tas ir tāda īpatnība vai orientācijas apliecinājums. Varbūt viņiem kursus pasniedza viens no mūsu goda biedriem - tam katrai problēmai risinājums bija reinstall...  Bet fakts kā tāds - NEDRĪKST nodot garantijā jelkādu ierīci bez datu backupa. Es saviem klientiem nododot garantijā laptopu taisu hdd image, lai pašam nav pēc tam čakars ar instalēšanu un nokonfigurēšanu "tā lai ir ērti"... 

 

Link to post
Share on other sites

Tā nu tas ir, apzinīgāki veikalu darboņi pat pabrīdina pirms nes kompi uz garantiju un vēl pēc tam pārjautā vai tiešām visu svarīgo esi nokopējis, jo gadās iepriekšminētais reimaging vai arī, ka vispār kompi neatdod vai samaina pret citu.

Un jā, neesmu vēl saskāries ar situāciju, kad izņemot hdd un ieliekot atpakaļ, būtu zudusi garantija. Teorētiski gan tas ir iespējams, bet praktiski, nezinu, neesmu dzirdējis ko tādu.

Edited by romajo
  • Patīk 1
Link to post
Share on other sites
e = d

Ir ļoti loģiski, ka serviss neatbild un neatbildēs par datiem. Jo, nododot nestrādājošu ierīci servisā, nav nekādas iespējas abām pusēm uztaisīt pilnīgu nododamo datu aprakstu. Serviss pieņem fizisku ierīci, kuras noteiktas funkcijas nedarbojas. Un atdod atpakaļ ierīci, kura darbojas. Tik pat labi useris jau pats pirms tam var būt pasipis savus datus, un tagad meklēs vainīgo te.

Jebkura klienta īdēšana par datu integritātes nodrošināšanu ir jāatšuj.

  • Patīk 1
Link to post
Share on other sites
viesturs0711
pirms 22 stundām , Bruketajs teica:

Starp citu, zinu vēl vienu tādu kantoreli - lielākais kreiso telefonu torgašs - Mobilukss...  

Tu gribeeji teikt 1a.lv... :D

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...