Jump to content

5w20 vs 5w40 eļļa


yancis
 Share

Recommended Posts

Man ir Ford Focus kam pirms gada servisā ielieta 5w20 eļļa. Drīz būs pienācis laiks mainīt un man ir pieejama mājās 5w40 fully synthetic eļļa. Domāju vai liet šo vai arī meklēt tādu pašu 20nieci? Virspusēji zinu ka tas 20 vai 40 maina viskozitāti pie augstākas temperatūras, bet nav saprašana vai tas ir svarīgi vai nav svarīgi. Motoram ir 95 tūkstoši nobraukums. Būs jel kāda atšķirība?

Link to comment
Share on other sites

Kāds gads un kāds dzinējs? pateikšu pēc autodata kādu ražotājs prasa liet iekšā. 

Es gan neesmu dzirdējis ka kāds ikdienas auto lietu 20to eļļu. 

Link to comment
Share on other sites

Viņam, tāpat kā gabdrīz viesiem citiem tā nodeļa dzinējiem, ir paradzēta 5w30. Tāpat arī tieši šim benzīnam derēs 5w20.

 

Murlo, mk2 arī common rail dīzeļiem ražotājs ir paredzējis 5w30

Link to comment
Share on other sites

Ražotājs rekomendē 5W30 sintētiku kura atbilst "WSS-M2C913-C" standartam. Ja ļoti neesi "sadzinis" karteri uz iekšu tad vajadzētu ielīst 4,1 litram.

Link to comment
Share on other sites

Viennozīmīgi tikai 5W30. Ražotājs tā ir paredzējis un punkts! Nav problēmu nopirkt īpaši tavam Fordam radītu 5W30 eļļu.

Edited by Cody
Link to comment
Share on other sites

Kā tu eļļām performanci mēri? :)


 

 

Ražotājs rekomendē 5W30 sintētiku kura atbilst "WSS-M2C913-C" standartam

Tieši to arī pērc un lej - nav nekāda nepieejamā eksotika.

Edited by itanium
Link to comment
Share on other sites

Vispār derētu nedaudz aktualizēt jautājumu, kuru eļļu labāk pirkt (sintētikas, pussintētikas) un kas tad skaitās tās labākās pēc kvalitātes (nevis zīmola).

 

Kaut kad skatījos vienu krievu ražoto video un šiem ar eļļām pavisam čābīgi un vietējais Castrol ir vairāk eļļas izstrādājums salīdzinot ar rietumos lietoto.

Link to comment
Share on other sites

sintētikas, pussintētikas

Meže veci, ir dzirdēti gadījumi, ka ražotājs iesaka to, ko nevajadzētu liet?

 

Vēl labs jautājums, vai kāds no jums ir saskāries ar automašīnas motoru, kas ir nojāts, lietojot lētāko veikalā nopērkamu, bet specenei atbilstošu eļļu? Ja jā, tad vēlams pieminēt arī automašīnas nobraukumu :)

Edited by itanium
Link to comment
Share on other sites

 

 

Kā tu eļļām performanci mēri?

Tāpēc saku, pest price performane, kāds gadiem lietojot kādu eļļu, vai lasot un skatoties testus ir atradis to labāko , vai vismaz vidēji labāko. Esot auto tehniskajos forumos, esmu bieži novērojis, ka lētākās eļļas neesot labas, problēma neatklāsies pēc gada, tā var parādīties pēc gadiem 5,

ātrāk vecākiem motoriem ar lielāku nobraukumu. Tāpēc mani interesētu atrast labāko eļļu, kas nemaksā dārgi bet ir efektīva.

Pašlaik ielēju lētāko auto bodē nopērkamo 10w40 pussintētiku, kādu ražotājs nosaka, bet nākamo reizi es viņu neliešu, jo saklausījos sliktas atsauksmes no servisa cilvēkiem..

 

 

Vispār derētu nedaudz aktualizēt jautājumu, kuru eļļu labāk pirkt (sintētikas, pussintētikas) un kas tad skaitās tās labākās pēc kvalitātes (nevis zīmola). Kaut kad skatījos vienu krievu ražoto video un šiem ar eļļām pavisam čābīgi un vietējais Castrol ir vairāk eļļas izstrādājums salīdzinot ar rietumos lietoto.

Ekzeklī, arī pasen redzēju vienu krievu viģiku, kur pārbaudīja dažādu zīmolu eļļas, vairs nezinu, kur tas viģiks, bet tas dārgākais nemaz nebija tas labākais. Tieši tāpēc, šāda diskusija būtu noderīga. Tas gan vairāk aktuāls tiem, kas auto nemaina katru gadu.. Ja auto brauc gadu vai divus, nav starpības, kādu eļļu lej...

Manā gadījumā, auto atdzīts no Vācijas, kur čalis pedantisks visu darījis servisos, kas piefiksēts servisa grāmatā, man ir svarīgi, kā nākamajam ownerim, auto motoru saglabāt labā stāvoklī, ja ne sev, tad nākamajam ownerim..

Link to comment
Share on other sites

Eļļu labums ir tāds nosacīts! Un sintētika/pussintētika ir tikai tāds mārketinga gājiens!

Eļļas īpašības nosaka viskozitāte, apzīmē ar piemēram 5w30 un atbilstība standartiem!

Pirmais cipars viskozitātē norāda eļļas biezumu aukstā motorā, otrs biezumu darba temperatūrā.

Pirmais cipars - vasarā der arī 10, bet ziemai vajag 5. Otrais - jālieto tāda eļļa, kā ražotājs noteicis! ja prasa 40, tad 40 arī jālej, šķidrākā, bet dārgākā 30 var arī nenodrošināt pienācīgu eļļošanu!

 

Attiecībā uz standartiem, parasti var liet jebkuru eļļu, ja vien auto ražotājs nav speciālas prasības izvirzījis. Piemēram pumpeduse dīzeļiem visas eļļas nederēs! 

Dārgākās eļļas iespējams ilgāk saglabā savas īpašības, var retāk mainīt. Bet uz šo nebūtu prātīgi ekonomēt, labāk ik pa 10kkm mainīt.

Edited by ronalds_
Link to comment
Share on other sites

Ja eļļa ir piemēram 5w40, tad viņas viskozitāte būs vienāda neatkarīgi no eļļas ieguves veida! Viskozitātes standarti ir starptautiski noteikti, tur nav nekādas interpretācijas vai pašdarbības iespējas. Nē, nu protams vienmēr pastāv iespēja, ka ražotājs mānās un reālā viskozitāte neatbilst tam kas virsū rakstīts!

Link to comment
Share on other sites

Kāda eļļa tiek rekomendēta Ford Mondeo 2006 2.2tdci? Viens otrs saka ka sintētiku vairs nav vērts liet, jālej pussintētika, jo nobraukums jau virs 200k... Tā ir?

Link to comment
Share on other sites

Ribcixx, ir pilnīgi vienalga sintētika, pussuntētika!!!

 

Tev vajag eļļu ar viskozitāti 5w30 un kura atbilst specifikācijai Ford WSS-M2C913-C,

Piemēram http://automarket.lv/motore%C4%BC%C4%BCa_castrol/Castrol_Magnatec_5W30_A5_sintetisk%C4%81_motore%C4%BC%C4%BCa_5L

Edited by ronalds_
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Ford WSS-M2C913-C atbilstošu eļļu saraksts|:

 

AGIP eni i-Sint tech F 5W30

ARAL HighTronic F 5W30

CASTROL EDGE Professional A5 5W30

CASTROL Magnatec Professional A5 5W30

CHEVRON LUBRICANTS HAVOLINE ENERGY 5W30

EXXONMOBIL MOBIL SUPER 3000 X1 FORMULA FE 5W30

FUCHS TITAN SUPERSYN F 5W30

LIQUI MOLY LEICHTLAUF SPECIAL F 5W30

OMV BIXXOL SPECIAL FO 5W30

PETRONAS SYNTIUM FR 5W30

Q8 FORMULA TECHNO FE 5W30

ROWE HIGHTEC SYNT RS HC-FO 5W30

SHELL HELIX ULTRA AF 5W30

TOTAL® QUARTZ 9000 FUTURE NFC 5W30

VALVOLINE SYNPOWER FE 5W30


http://www.oilspecifications.org/

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Nē, nekad to nedaru!

Vienai mašīnai cenšos liet visu laiku vienādas viskozitāts un vienāda zīmola eļļu. Pēdējiem BMW (E36, E46, E87) esmu lējis IGOL 5w30 - BMW LL04 eļļu tikai (Senson auto), vecākiem (E30 un E34) lēju Mobile 5w40 šķiet (vairs neatceros).

Tagad pēc Fiestas paņemšanas mammai tur samainīju uz Fordam paredzēto 5w30 - Šķiet bija Meguin (Vācija). To arī liešu turpmāk...

Link to comment
Share on other sites

Nu ok, tad Focus kliedz pēc 5w30. Lai vai kā ārzemju resursos var palasīt ka ne-jauniem motoriem pieļaujams liet arī biezāku eļļu. No vienas puses gribas turēties pie šī punkta un iegāzt to pašu eļļu kas jau stāv mājās, no otras puses negribas riskēt.

Link to comment
Share on other sites

no kura brīža sākas ne-jauns? Jālej vismaz ražotāja norādītā eļļa.

šis saits arī ir interneta resurss un te var ne tādus vien padomus sameklēt, uz kuriem atsaukties. Vai tas ir autoritatīvs avots?

Link to comment
Share on other sites

 

 

Viens otrs saka ka sintētiku vairs nav vērts liet, jālej pussintētika, jo nobraukums jau virs 200k..

 

      Tad jau tas sanāk, ka auto, kas vecāks, par apmēram 2010.gadu (6-gadīgais mašīnai jau vidēji 200k nobraukti), ir jau jālej pussintētika? Diez vai. Es leju sintētiku un miers.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Man jau ar 25k gadā ir sajūta, ka dienā nākas nobraukt vairāk nekā "vidēji".

 

Man līdzīgi, 15-20k jau liekas padaudz, 

Link to comment
Share on other sites

Ja ir kādi lauki vai vecāki kuri nedzīvo Rīgā + vienu reizi gadā aizšauj kaut kur āpus Baltijas, tad ~20k km ir ļoti OK nobraukums... :)

Link to comment
Share on other sites

Man ir zem 10k gadā. Rezultātā ir 10 gadus vecs motors ar 95k nobraukumu. Es gan esmu zem vidējā jo mašīnu darbinu reizi nedēļā un arī iepriekšējais īpašnieks (brālis) tā darījis visu mašīnas mūžu.

 

Tā kā mašīnai jau sen vairs nav nekāda garantija, tad pie eļļas varbūt var atļauties būt pielaidīgāki.. Protams lai nezaudētu garantiju bija jālej servisā atbilstošā eļļa, bet tagad.. Nez vai tas ir no svara.

Edited by yancis
Link to comment
Share on other sites

Ražotāja specifikācijai neatbilstošas eļļas izmantošana var nenodrošināt (ne vienmēr tā būs, bet risks pastāv) pilnīgu dzinēja eļļošanu ar visām no tā izrietošajām sekām. Ja auto ir tolmeta kandidāts un to plānots braukt kamēr noplīst, tad vienalga. Ja plānots braukt vēl noteiktu laiku, kas ir ilgāks par pāris gadiem, tad lej kādu ražotājs prasa.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...