Jump to content

vecs elektro zāģis


manic
 Share

Recommended Posts

Bilde īsti nevar redzēt kas uz motora rakstīts, bet ja tur tiešām ir rakstīts 200Hz (kā man liekas), tad to motoru var droši nodot metāllūžņos, jo tad tas nedarbosies ne uz „normālām” 3 fāzēm, nemaz jau nerunājot par tā darbināšanu no vienas fāzes.

Link to comment
Share on other sites

Man arī izskatās, ka motors 200Hz paredzēts. Pie mūsdienu elektronikas nav īpašu problēmu no vienfāzu 220V 50Hz tīkla uztaisīt 3 fāzes ar 200Hz. Vienīgi, gatavu diez vai ko tādu atradīsi, bet pašam uztaisīt būs notekti dārgāk, kā nopirkt modernu elektrisko ķēdes zāgi. Nodot metāllūžņos gan šito nevajag. Tas ir sava laika liecinieks un daudzi latvieši sibīrijas lāģeros ar šitādiem zāģiem kokus gāza. Sanāk bez maz piesaistīts vakardienas izsūtīšanas datumam. Es labprāt no Tevis to dzelzi moandelētu priekš savas instrumentu kolekccijas. Te var palasīt, kā krievi sāka ražot šāda tipa elektriskos ķēdes zāģus. Tur visādi modeļi bija.

http://motopila.tv/vakopp-1/

Link to comment
Share on other sites

J.Reinis

 

 

priekš savas instrumentu kolekccijas
 Padalīsies info, kas vēl Tev krājumos no vecās tehnikas?
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Ronalds

Kur krievu laikos ņēma tos 200 - 400 hz? Speciāls ģenerators? 

Link to comment
Share on other sites

 Bija, ronald, gan 200Hz ģeneratori, gan vēlāk arī pārveidotāji ar tiristoriem izejā, tālāk trafs uz 36V...

Man vēl tagad darbnīcā daži tādi ir, tāpat kā instrumenti, kuri darbināti gan netiek ...

 Armijas radiolokācijas stacijām utml. arī bija, bet jau 400Hz ģeneratori...

Link to comment
Share on other sites

Sibīrijas mežos  elektrības nav vēl šodiem un loģiskī, ka bija pārvietojama elektrostacija, kuru ieveda mežā un no tās uz zāģiem vilka kabeļus. 200Hz vai 400Hz izmantoja tapēc, ka tad var vieglāku elektromotoru uztaisīt, bet elektrostacijai jau pofig kādis hercus dot laukā.

J.Reinis, te var aci uzmest uz mazu daļu, kādi lūžņi savākušies.

http://fotki.lv/lv/Mimivat/805025/

http://fotki.lv/lv/Mimivat/comments-35289851/

Jakobs, tiristori, tā jau jaunāku laiku tehnika. Pēc kara bija unformeri un vēl visādi citi mehāniski pārveidotāji.

Labots - Didzis
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Tādi toreiz bija instrumenti...

Piemēram neliela 1.konusa urbjmašīna:

1972.gads, 365W, 3x200Hz, 36V/7.5A, 670min-1

post-72256-0-09370400-1459064262_thumb.jpg

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Vasarnieks

Jā, vēlāk šitās alumīnija urbjmašīnas jau ražoja ar vienu fāzi. Urbis jau ļoti labs un izturīgs, tik ļoti bieži fāze parādijās uz Al korpusa. :D

Link to comment
Share on other sites

Ar izolāciju tiem alumīnija korpusa instrumentiem bija pašvaki. Protams, lielākoties elektrotraumas guva urbēji un zāģētāji savas vainas dēļ. Ari tais laikos visi instrumenti bija jāzemē, jeb toreiz skaitijās jānullē korpuss. Skaidrs, ka zemējuma nebija un tad bija jābūt rokās gumijas cimdiem, bet arī to nebija. Man piemēram vecajām urbmašīnām patika lēnie apgriezieni. Resnam urbim nafig nevajag lielus apgriezienus, bet  1mm urbi ar rokas ururbmašīnu nelietosi.

Link to comment
Share on other sites

200 herci gan nemaz tam nepievērsu uzmanību... varbūt ir jēga kādu motorīti no veļas mašīnas pielaikot?

Link to comment
Share on other sites

Veļas mašīnas motors zāģim? :D Labāk būtu paklusējis :)

Man ripzāģim bija ~6kw trīs fāzu dzinējs(no kuģiem, ķipa hermētiskais), knapi pietiek. Tagad labāk zāģēju ar ķēžu benzīnnieku...

Labots - rubb
Link to comment
Share on other sites

Man ripzāģim bija ~6kw trīs fāzu dzinējs(no kuģiem, ķipa hermētiskais), knapi pietiek. Tagad labāk zāģēju ar ķēžu benzīnnieku...

 

Man, kā sertificētam elektrotehniķim, šis parāva nelielu smiekliņu. :yahoo:

Starp citu, var zāģēt arī ar 0,5KW dzinēju!

Labots - nezins
Link to comment
Share on other sites

 

 

.. varbūt ir jēga kādu motorīti no veļas mašīnas pielaikot?

Kam tas viss vispār vajadzīgs? Ja doma tiešām ar to zāģēt, tad kaut kas no Depo vai tml. lētākais būs labāks.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

doma bija tāda,tākā viņam var likt družbas ķēdes un sliedes,un viņas vēl šur tur mētājas,tad biju iedomājies uzmeistarot sķērszāģi ,lai kādu dēli nozāģētu... ar benzīnieku meģināju var to darīt tikai bāciņa uz dēli,sanāk pārāk dārga zāģēšana.... nejau gateri taisīt bet šad tad kādu malkas pagali sazāģēt... reduktors viņam izskatās smuks ar pārnesumu.... a tie letie zāģi nekam neder ar viņiem tikai kādu dēli sagarumot,a labi atkal dārgi tāpat kādi 300 eiras///


 

 

Veļas mašīnas motors zāģim? :D Labāk būtu paklusējis :) Man ripzāģim bija ~6kw trīs fāzu dzinējs(no kuģiem, ķipa hermētiskais), knapi pietiek. Tagad labāk zāģēju ar ķēžu benzīnnieku...

 

var zāģēt sākot no 1,6 kw,labāk 1,9.... ar benzīnu ir dārgāk...un jārij daudz dūmi... to var darīt mežā kur nav strāvas....

Link to comment
Share on other sites

Bāciņa uz dēli, jārij dūmi... nja... lai nu kā, you made my day :)

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...