Jump to content

Autoskolas instruktora mācību laika uzskaite


raimondo
 Share

Recommended Posts

Cau visiem.

 

Tātad lai jums būtu labāk skaidrs par manu poblēmu izklāstīšu dažus faktus.

Nesen izdomāju iegūt B kategorijas autovadītāja tiesības. Esmu pabeidzis teorētisko daļu un ir palikušas dažas obligātās praktiskās apmācības.

Autoskolā obligātas ir 14 praktiskās nodabības pa 45 minūtēm.

Līgumā kā arī pēc MK noteikumiem NR. 358 ir teikts, ka viena mācību teorētiskā stunda ir 45 minūtes.

 

Mācoties praktiski vadīt transportlīdzekli ar instruktoru tiek pavadītas un samaksāts par 2 akadēmiskajām braukšanas stundām katra st. pa 45 minūtēm.

 

Mana problēma ir sekojoša:

Instruktors pēc nobrauktām 2 akadēmiskajām braukšanas stundām vienā reizē Mācību kartē ieraksta zem Stundu skaita 1.

Pieņemsim, ka esmu nobraucis un samaksājis par 14 akadēmiskajām braukšanas stundām, bet mācību kartē uzrādas tikai 7  - 

Tas nozīmē, ka oficiāli ir nobrauktas un CSDD uzrādās 7 vai 14 stundas ?

 

Jautāju instruktoram kādēļ viņš liek tikai 1 stundu (45.min) ja braucam 2 st (90. min). Viņš atbildēja ka tā ir viena nodarbība.

Arī autskolā jautāju to pašu jautājumu un tur atbildēja, ka to dara skatoties pēc tēmas un nekā nepareiza tur nav, ka liek 1 stundu (45.min)  nevis reālās 2 (90. min).

 

Tātad kam īsti ir taisnība ? Vai tā ir taisnība ko viņi saka, ka viena nodarbība ir 90 min un mācību kartē ir jāraksta 1 zem stundu skaita ?

Ja nē, iesakiet ko man darīt ?

 

 

Paldies par palīdzību jau iepriekš !

Labots - raimondo
Link to comment
Share on other sites

Principā, nav jau nekāda starpība cik tur ierakstīts - uz eksāmenu tāpat tiksi tikai tikai tad, kad instruktors palaidīs.

Mēnesi atpakaļ noliku csdd braukšanu ar 10 reizēm pa 90 minūtēm un man arī 90 minūtes rakstīja, kā vienu.

Labots - ks123
Link to comment
Share on other sites

J.Reinis

Tā ir klasiskā naudas krāpšana, ar ko autoskolu inspektori nodarbojas jau daudzus gadus. Principā sistēma vienkārša - ja apmācāmais tiešām slikti brauc, tad daudz vienkāršāk (un šad tad pat pa īstam nepieciešams) ir viņam likt vairāk nodarbības braukāt, pirms laist uz eksāmenu. Savukārt, ja instruktors redz, ka apmācāmajam iet labi, un saprot, ka nevarēs dabūt ekstra stundas atrunājoties ar to, ka vairāk jāmācās, tad viņi sāk šitādus trikus, ka divu akadēmisko stundu vietā raksta vienu, lai gan esi samaksājis par divām.


 

 

uz eksāmenu tāpat tiksi tikai tikai tad, kad instruktors palaidīs.
+1 
Link to comment
Share on other sites

Un gan jau ka pusi naudas iebāž kabatā, jo pēc papīriem ir tikai 1 stunda. Un nodokļi arī nav jāmaksā par otru stundu. Zvani uz VID un jautā šiem.

Labots - Slaids
Link to comment
Share on other sites

psihiatrs

Nodokļus maksā par summu, kas tiek norādīta kvītī. Respektīvi, ja samaksātā summa sakrīt ar kvīts summu, viss ir čotka.

Link to comment
Share on other sites

Valduha

Tas tā notiek tikai Latgales galvaspilsētā.

Es savam puikam 1,5 gadi atpakaļ sarunāju autoskolu,kur strādā jaunības dienu korišs.

Pirmajā braukšanas nodarbībā instruktors konstatēja,ka nav braukalēt pa tukšo,tipa māk.

Samaksāju par pusi stundām,ierakstīja protams visas.Labi man un instruktoram,man naudas ekonomija,viņam degviela,laiks utt.

Rīga ibio.

Link to comment
Share on other sites

kazarma

Ko tev teica instruktors šajā sakarā?

 

Varbūt viss kas tev ir nepieciešams ir palūgt lai viņš norāda 90 min. pie katras reizes un viss?

 

Es kad liku tiesības un jutu, ka instruktors stiepj gumiju pateicu ka gribu iet uz eksamenu, šis teica ka neesmu gatavs, BET zīmogu uzlika, ka varu mēģināt.

 

Visu noliku ar pirmo reizi.

 

Tā kā skaties pats, ja Jūtu ka viss ir ok, prasi, lai tevi laiž uz eksāmenu.

Link to comment
Share on other sites

Ne pa tēmu:

Viens saka, ka ar 10x pietika, viens vispār tikai 1x

Lūdzu izstāstiet, kāpēc uz ceļiem notiek bardaks, ja principā latvieši (laikam arī tikai somi un igauņi) jau ir piedzimuši ar stūri rokās!

Es no 0 mācoties tāpat vajadzēja 10x lai vispār nojaustu kā jāvada auto, kur nu vēl lai tiesības noliktu .

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

raimondo

Nu man arī būtu diezgan ilgi jāmācās ja es nebraukātu gandrīz katru dienu ar baltajām, tāpēc negribu pārmaksāt par kko nevaidzīgu un ja vēl pie tam čakarē tad vispār pīīī

Link to comment
Share on other sites

kukkuru

Ja tiek maksāts par vienu, ierakstīta viena, bet nobrauktas divas, par ko vispār satraukties? Vai arī esi tik ļoti aizņemts?

Link to comment
Share on other sites

kazarma

@xp

 

Tāpēc, ka visi nav vienādi. 

Es, piemēram, biju braukājis ar Mopēdu rīga gadiem, tad ar Jawu, tad ar Dņempru (pa laukiem).

 

Tad kad bija 16 noliku A1 tiesības un braukāju ar 125 rolleri pa publiskajiem ceļiem - tas deva zināšanas un pieredzi skatīties uz zīmēm un braukt, kā arī laika gaitā noņēma stresu, kas ir katram jaunam vadītājam, kad viņš atrodas uz ceļa transporta līdzeklī viens pats.

 

Kad pārsēdos uz auto viss, kas bija jāiemācās bija spaidīt pēdāļus, pārslēgt ātrumus, figurās un izbraukāt visus spec gadījumus - ceļus kur ir diezgan viegli iekrist, ja neesi braucis, piemēram, apdzīvota teritorija.

 

Citi kad sāk braukt ar auto nav ar to saskārušies vispār nekādā veidā un formā, tāpēc, iemācīties braukt aizņem daudz ilgāku laiku.

 

Nemaz nerunājot, ka viens apgūst prasmes ātrāk cits ilgāk.

Labots - kazarma
Link to comment
Share on other sites

raimondo
(labots)
Ja tiek maksāts par vienu, ierakstīta viena, bet nobrauktas divas, par ko vispār satraukties? Vai arī esi tik ļoti aizņemts?

 

 

Maksāju par divām, braucu divas, bet ieraksta vienu 

 

Tpc es prasu ko labāk darīt - iet skaidroties vai nobraukt obligātās un paņemt citu instruktoru no citas skola ?

Labots - raimondo
Link to comment
Share on other sites

Valduha

 

 

Lūdzu izstāstiet, kāpēc uz ceļiem notiek bardaks, ja principā latvieši (laikam arī tikai somi un igauņi) jau ir piedzimuši ar stūri rokās!

tāpēc,ka jābrauc nevis ar stūri,vai ziemā ar ziemas riepām,bet ar galvu. 


 

 

Tpc es prasu ko labāk darīt - iet skaidroties vai nobraukt obligātās un paņemt citu instruktoru no citas skola ?

es domāju jānobrauc obligātās un jāiet likt eksāmens.Kā man teica viens CSDD instruktors,pie polša,viņš nezinot cilvēku,kas nebūtu nolicis braukšanu.Viens ar pirmo reizi,cits ar 101.

Lai tev izdodās. 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

kukkuru

Man laikam ļoti klibo matemātika. 

Samaksāji par 14 stundām => pierakstīs, ka nobrauktas 7 stundas. Kur problēma?

Link to comment
Share on other sites

"Maksāju par divām, braucu divas, bet ieraksta vienu " šis izaka visu. Čekā, kvītī ko dod tev par naudas maksāšanu arī ir 2as? Ja nē tad tīrākā nodokļu šmaukšana. Tur tik darbs VIDam.

Link to comment
Share on other sites

raimondo
(labots)
es domāju jānobrauc obligātās un jāiet likt eksāmens.Kā man teica viens CSDD instruktors,pie polša,viņš nezinot cilvēku,kas nebūtu nolicis braukšanu.Viens ar pirmo reizi,cits ar 101. Lai tev izdodās. 

 

Paldies

 

 

 

Samaksāji par 14 stundām => pierakstīs, ka nobrauktas 7 stundas. Kur problēma?

 

Pirms komentē lūdzu izlasi postu, jo kkādu galīgāko fufeli raksti

 

 

 

 

"Maksāju par divām, braucu divas, bet ieraksta vienu " šis izaka visu. Čekā, kvītī ko dod tev par naudas maksāšanu arī ir 2as? Ja nē tad tīrākā nodokļu šmaukšana. Tur tik darbs VIDam.
 

 

Kvītī vienkārši rakstīts "Kārtējā iemaksa par autoskolu"

Laikam speciāli lai nevarētu piešut neko.

Labots - raimondo
Link to comment
Share on other sites

kukkuru

Ir papīrs, ka samaksāts par 14

                                              -  

Ir papīrs, ka izmantots           7

                                               =

jāpieprasa atlikušie                7

Link to comment
Share on other sites

raimondo

 

 

Ir papīrs, ka samaksāts par 14                                               -   Ir papīrs, ka izmantots           7                                                = jāpieprasa atlikušie                7
 

 

Viņiem jau ir sava sistēma kur var redzēt cik es esmu braucis un reģsitrē katu pieteikumu kas nozīmē ka autoskola saprot ka esmu braucis 14 st un samaksājis par 14

Link to comment
Share on other sites

kukkuru

Labi,beidzam niekoties. No sākuma jātiek galā ar mērvienībām.

1 stunda. 60 minūtes.

1 akadēmiskā stunda 45 minūtes.

1 nodarbība. 2 akadēmiskās stundas.

 

Kas ir kurā vietā?

Samaksāts par 14 ??

Nobraukts 14 ??

Ierakstīts 7 ??

Link to comment
Share on other sites

raimondo

 

 

Labi,beidzam niekoties. No sākuma jātiek galā ar mērvienībām. 1 stunda. 60 minūtes. 1 akadēmiskā stunda 45 minūtes. 1 nodarbība. 2 akadēmiskās stundas. Kas ir kurā vietā? Samaksāts par 14 ?? Nobraukts 14 ?? Ierakstīts 7 ??
 

 

Nu bāc tak izlasi pirmo rakstu !!!

Link to comment
Share on other sites

Neredzu problēmu. Sameklē citu instruktoru, paprasi savējam savu grāmatiņu un ej prom no šī instruktora, ja tik traki. Nav jānobrauc nekādas minimalās pie viņa. Ja līgumā kkas par to ir teikts, tad, jā, bet principā, grāmatiņa viņam Tev ir jādod un vairāk Tev neko nevajag.

Link to comment
Share on other sites

senleja

 

 

Tas nozīmē, ka oficiāli ir nobrauktas un CSDD uzrādās 7 vai 14 stundas ?   Jautāju instruktoram kādēļ viņš liek tikai 1 stundu (45.min) ja braucam 2 st (90. min). Viņš atbildēja ka tā ir viena nodarbība.

Un ko tieši Tu nesaproti?  Pats saki,ka instruktors paskaidroja 1 nodarbība ir divas akadēmiskās stundas. Cik dīvainam jabūt lai neizrēķinātu cik ir akādēmiskās stundas,ja ir 7 tiņas nodarbības. Kas ne kādā veidā neiespaido ne apmaksu,ne reāli nobrauktās stundas. Nu tāda redz konkrētas auto skolas politika. Citiem atkal teorijas nodarbības trīs reiz nedēļā pa trīs stundām ,citiem divreiz piemēram četrarpus stundas. Nodarbību skaits mainās,bet gala rezultātā stundas nē.

P.S viens vēl ieteica mainīt instruktoru...nu ir cilvēkiem aiz neko darīt problēmas taisīt un pēc tam varonīgi risināt.

Link to comment
Share on other sites

raimondo

 

 

Un ko tieši Tu nesaproti?  Pats saki,ka instruktors paskaidroja 1 nodarbība ir divas akadēmiskās stundas. Cik dīvainam jabūt lai neizrēķinātu cik ir akādēmiskās stundas,ja ir 7 tiņas nodarbības. Kas ne kādā veidā neiespaido ne apmaksu,ne reāli nobrauktās stundas. Nu tāda redz konkrētas auto skolas politika. Citiem atkal teorijas nodarbības trīs reiz nedēļā pa trīs stundām ,citiem divreiz piemēram četrarpus stundas. Nodarbību skaits mainās,bet gala rezultātā stundas nē. P.S viens vēl ieteica mainīt instruktoru...nu ir cilvēkiem aiz neko darīt problēmas taisīt un pēc tam varonīgi risināt.
 

 

Pirmkārt tas ietekmē apmaksu, jo sanāk ka es maksāju par 2st kamēr reāli tiek ieskaitīta viena un tas atkal paredz, ka man ir  jāmaksā divreiz vairāk lai es varētu nobraukt tās obligātās stundas (sanāk 28 pēc autoskolas sistēmas bet oficiāli 14)

 

viena nodarbība pa 45 min maksā 10 EUR un ņemot divas nodarbības kas ir 90 min maksā 20 EUR --- pēc autoskolas domām ir jāmaksā 20 eur par oficiāli vienu stundu

 

tātad lai samaksātu par obligātām stundām ir jāsamaksā 280 EUR nevis 140 EUR

 

Neredzi atšķirību ?

Link to comment
Share on other sites

senleja

 

 

viena nodarbība pa 45 min
Izlasi pirmo postu,kur instruktors paskaidroja Tev,ka viena nodarbība ir divas stundas (90 min).Kur rāvi,ka nodarbība ir 45min? Vēl nepielec,ka atzīmē nodarbības ne stundas ko Tev paskaidroja gan instruktors,gan autoskola.

 

tātad lai samaksātu par obligātām stundām ir jāsamaksā 280 EUR nevis 140 EUR
Bail pat iedomāties ,kas Tev galvā darās.

 

Tu tiešām pa dzīvi tāds vai izliecies. :)

Link to comment
Share on other sites

deriksx

Domāju ka Tu^ kļūdies , viņi ir traktējuši sev par labu MK noteikumus lai dabūtu obligāto stundu skatu lielāku.

Tas gan nekādi nenozīmē ka var iztikt tikai ar 14 stundām vienmēr un visur, tas ir individuāli.

iesakiet ko man darīt ?

Ja instruktors savu darbu dara godam tad turpināt mācīties un iegūt tiesības.

Lai veicas!

Link to comment
Share on other sites

raimondo
(labots)
Izlasi pirmo postu,kur instruktors paskaidroja Tev,ka viena nodarbība ir divas stundas (90 min).Kur rāvi,ka nodarbība ir 45min? Vēl nepielec,ka atzīmē nodarbības ne stundas ko Tev paskaidroja gan instruktors,gan autoskola.

 

Izlasi pirms raksti - Ministru kabineta noteikumi Nr.358  4.5 sadaļas 58 punkts "Noteikumi par transportlīdzekļu vadītāju apmācību un transportlīdzekļu vadītāju apmācības programmām" http://likumi.lv/doc.php?id=208534

 

 

Tu tiešām pa dzīvi tāds vai izliecies.

 

 

Tak nestreso, uzvilcies ne par ko.

Pašam kkads šaharmē galvā un tik bliež muļķības XD XD

Ka tik nav no autskolas XD

Chill

Labots - raimondo
Link to comment
Share on other sites

Sky_High

Kad es liku, man vispār neko nerakstīja. Kad biju gatavs eksāmenam, sarakstīja tās minimālās stundas un palaida.

Tagad domājot, jāatzīst, ka droši vien instruktors kaut ko muhļīja, bet toreiz man tas neko nemainīja un es par to nedomāju.

 

Ja tev liekas, ka tevi čakarē un nelaiž uz eksāmenu, vienmēr var aiziet pie cita instruktora, lai tas paskatās, kā tu brauc.

  • Patīk 3
Link to comment
Share on other sites

Artic^MX

Es teiktu, ka problēma ir jānoreducē uz to, ka autoskolas instruktors grāmatiņā raksta nodarbību skaitu, bet viņam būtu jāraksta nobraukto akadēmisko stundu skaits.

 

Bet ja pa risinājumu, tad prasi, lai Tev kvītī raksta nobraukto akadēmisko stundu skaitu. (tikai tā vēlāk varēsi apliecināt no savas puses nobraukto stundu skaitu)

Tā grāmatiņa, ja nemaldos, ir autoskolas iekšējais papīrs un vienā eksemplārā, kas stāv tikai pie instruktora.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

raimondo

Domāju, ka reālākais risinājums ir vienkārši iziet tā saucamās obligātās stundas un tad mainīt insturktoru.

 

Paldies visiem par savu viedokli un veltīto laiku.

Link to comment
Share on other sites

Guest
Slēgta tēma, pievienot komentāru nav iespējams.
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...