Jump to content

automātiski auto bez vadītāja un citas jaunās tehnoloģijas


e = d
 Share

Recommended Posts

http://lygte-info.dk/review/Review Charger Nitecore UM10 UK.html

Varbūt tev nevis "parastā 18650" silst, bet pats lādētājs? Ja tā, tad, ņemot vērā, no kā sastāv baterijas "čaula", ir tikai normāli, ka baterija kalpo par "radiatoru".

Temp1453.png

 


@jema, vari prikola pēc kādreiz pamēģināt kaut kā iznest to bateriju ārpus lādētāja un tad palādēt un paskatīties, silst tev tā baterija vai nē.

Link to comment
Share on other sites

Jā un baterija visa ir vienā tonī! Siltums no viena tranzistora?

Link to comment
Share on other sites

Pirms 27 minūtēm , jema teica:

Jā un baterija visa ir vienā tonī! Siltums no viena tranzistora?

Nezinu, no kā. Tā "termobilde" ir no tava Nitecore UM10 - ej nu pats zīlē, no kā tas siltums. Tak skaidri redzams, ka karst kaut kāds neliels elements, nevis baterija.

Vai arī paskaties, ko redditā cilvēki raksta - faktiski to pašu, ko es jau uzrakstīju, iekļaujot arī manis pieminēto mēģinājumu iznest baču ārpus lādētāja:

Citēt

Power converter in those charger transfer heat to battery too much.

Higher capacity mean, longer they have to run and warmer they get.

I use alligator clips and external 18650 holder and batteries are room temperature when they're done

Labots - binary
Link to comment
Share on other sites

Pirms 18 minūtēm , ieleja teica:

kur ciema kluba elektriķis universitātes maģistram stāsta, ka "tam pietrūkst zināšanu par ampēriem un voltiem", bet te kaut vai links no Ķīnas elektrifikācijas

Brīnums, ka elektrības maģistrs nezina par tādu līniju eksistenci jau PSRS, kaut tajos laikos būtu it kā mācījies, met kaut kādu Ķīnas brīnumu priekšā! https://ru.wikipedia.org/wiki/Экибастуз-Кокшетау_(линия_электропередачи)

Link to comment
Share on other sites

Pirms 7 minūtēm , jema teica:

Brīnums, ka elektrības maģistrs nezina

Un ? Ak tu vai - kāds aizskāra VISSAVIENĪBAS godu un nepieminēja tās varenos sasniegumus...? Jēga ? - ir zināms, ka dabā eksistē MV līnijas - tas ir zināms. Viss.

Link to comment
Share on other sites

Ieleja, es gribu redzēt, kā Tu tādu līniju biezi apdzīvotā Eiropā uzbūvēsi. Nesen biju liecinieks, kad Carnikavā Latvenergo gribēja pārbūvēt 110kV līniju par 330kV. tad tāda brēka sacēlās, jo neviens negrib blakus tai sprakšķošai un rūcošai līnijai dzīvot un just kā spalvas no elektriskā lauka saceļas.. Jā, Krievijā pa sibīriju jau sen vilka 500kV līnijas, bet tās varbūt vienīgi lāčiem traucēja. Lai gan tām līnijām bija ļoti lieli zudumi, bet krieviem par to  pofig, jo HES uz lielajām upēm deva ļoti lētu enerģiju.Ķīnā ir līdzīgi. Enerģija no saules baterijām ir daudz dārgāka un to neatmaksājas no Āfrikas uz Eiropu dzīt.Visu nosaka ekonomika.

Var jau mani apsaukāt par neprogresīvu vecu kraķi, bet es uz lietām skatos reālistiski. Kā manā dzimtajā mājā 1943 gadā ievilka elektrību, tā principā nekas nav mainījies. Jā, no tā brīža ir attīstījusies elektronika, izveidojusies virtuālā pasaule, sakari attīstījušies fantastiski, bet elektrības ražošanā principā nav pilnīgi nekas mainījies. Nē, Ķeguma HES jaunas, bišku efektīvākas turbīnas uzliktas, toties vecās zviedru nerūsejošā tērauda turbīnas  kavitācija negrauza, papildus otrā dambja galā jaunu HES uzcēla, turbīnu vadība elektronizēta, bet, salīdzinājumā ar mobilo telefonu attīstību, tas nav pilnīgi nekas. Kur tad ir tā fantastiskā attīstība enerģētikā? Nē, protams sabūvēja Eiropā un pie krieviem AES. Pat Lietuvā uzcēla, bet kur tā ir tagad? Pēc Černobiļas un Fukušimas iestājās aplauziens un Ķeguma HES strādā ar astoņdesmit gadus vecu tehnioloģiju. Saules baterijas Eiropā sāka parādīties tikai tad, kad to ražošanu uzsaķa Ķīnā. Neviens Eiropā negrib blakus netīru saules bateriju ražotni, tāpat kā negrib akumulatoru ražotni vai AES. Ir jau labi izdot direktīvas par elektroauto ieviešanu, ja visa kaitīgā ražošana kautkur ļoti tālu.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 24 minūtēm , Didzis teica:

Neviens Eiropā negrib blakus netīru saules bateriju ražotni, tāpat kā negrib akumulatoru ražotni

 

Kā tur ir, vai tad pirmās tomēr nav krietni mazāk netīras par otrajām?

 

Negribas pašam tagad nikni meklēt, bet liekas kaut kas dzirdēts par saules paneļu ražošanas relatīvo tīrību.

Link to comment
Share on other sites

Vai man ir pareiza nojausma ka nevar tā vienkārši novilkt resnu vadu 2000-3000 km bez kādām iekārtām pa vidu un kačāt elektrību uz citu kontinentu?

Link to comment
Share on other sites

Pirms 28 minūtēm , Didzis teica:

neatmaksājas no Āfrikas uz Eiropu dzīt

tas kaut kur te augstāk pieminētais marokas tuksneša pasākums tak esot būvēts priekš eksporta uz eiropu, eksports esot atcēlies tikai tipa politisku iemeslu dēļ, ja ticēt tam rakstam

Link to comment
Share on other sites

Marokā gari un plaši stāstīja par viņu sasniegumiem - dzelzceļa stacijas, ūdens kanāli, betona ražošanu, augļu, dārzeņu alkohola ražošana un tamlīdzīgi UN ne vārda par sasniegumiem jebkādā saistībā ar elektrību

Link to comment
Share on other sites

Nav gan dzirdēts, ka 500kV trīsfāzu līnija kautkur būtu zemē ierakta. Nemaz nerunājot par augstākiem spriegumiem. Augstsprieguma līnijas nekur pasaulē nerok zemē. Vispār pie tik augstiem spriegumiem un strāvām viss tas sanāk šausmīgi dārgi. Daudz lētāk ir atvest ogļu kravu, vai atvilkt gāzes vadu un sadedzināt to tuvākajā TEC. Te par Lietuvas -Zviedrijas starpsavienojuma nedienām https://sputniknewslv.com/Baltics/20170703/5219633/NordBalt-savienojums-atkal-slegts-uz-remontdarbiem.html

Link to comment
Share on other sites

Supermans
Pirms 31 minūtēm , ieleja teica:


tādas līnijas jābūvē starp kontinentiem, pāri jūrām

Šim cilvēkam nav pilnīgi nekādas nojēgas, toties nesalaužama pārliecība par savas gvelzšanas pravietiskumu. Visdrzāk spaisa sekas.

Link to comment
Share on other sites

Muldēšana muldēšanas pēc... Pat jēga jau sen ir pazudusi.

 

Fakti ir tādi, ka tieši vai netieši Eiropa visus (mūs tajā skaitā) virzīs uz efektīvāku dzīvošanu - lielākiem nekustamā nodokļiem nesiltinātām ēkām, lielākiem nodokļiem benzovoziem utt. Un šeit es neticu, ka vietējie bāleliņi pasūtīs visus na... Klanīsies un pildīs. Var ilgi un dikti diskutēt, ko darīs vai nedarīs, kas tehniski ir iespējams vai neiespējams, bet sausais atlikums no tā visa ir tāds, ka mēs te vienkārši esam pažužinājuši. Cels vai necels kāds MV līniju (tiešām var piekrist Didzim, ka caur apdzīvoto Eiropas daļu to būtu grūti saskaņot) - tad redzēs, vai kaut kas tāds vispār būs nepieciešams.

Ja būs motivators, būs arī rezultāts.

Mobilos telefonus es sniedzu kā piemēru, kā tukšā vietā 20 gadu laikā no nekā radās gan infrastruktūra gan attīstījās ierīces, līdz tās ir pieejamas pat bezpajumtniekiem. Cik maksāja LMT rēķins 90-tajos un cik tagad par mobilaiem sakariem jāmaksā? Labi labi - varbūt nav gluži precīzs salīdzinājums, enerģijas ražošana met lielākus izaicinājumus, bet atkārtošos vēlreiz - citu variantu nav, to būs jādara, būs kaut kas jāštuko. Un uz doto brīdi JAU ir nedaudz ko likt lietā. Kasjaki būs un sākumā tas būs dārgi, bet būs vien jālej krokodila asaras un jāmaksā, vai arī jāpazemina sava dzīves kvalitāte, jo tieši tāda būs izvēle no likumiskā viedokļa - vismaz šobrīd tā rādas.

 

Un attīstītās valstis interesanti rīkojas - ar tiem pašiem torija reaktoriem. Nē - mēs nebūvēsim praksē vāji aprobētu tehnoloģiju pie sevis - mēs tur - Čīlē, varbū Indonēzijā - jā viņiem vajg. Tā kā tā jau ir - attīstītās valstis tik tiešām plāno izbraukt uz sērdienīšu kupra.

 

Reku estipoisi jau ~1GW vēja parku taisās bliezt augšā...Starp citu - rakstā ir dažas interesantas domas.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 12 minūtēm , AndrisBB teica:

kā var zināt ka tur kaut puse no teiktā ir taisnība?

Pirms 3 minūtēm , ieleja teica:

un Didzis ar Sputņika jaunumiem

 

Nu, kaut kas tur katrā ziņā ir noticis

Link to comment
Share on other sites

Nepatīk Sputņik(to vienkārši nejauši nokopēju) tad te būs BNS ziņa no Tvnet  http://financenet.tvnet.lv/finansu_zinas/647647-kabelim_nordbalt_biezo_bojajumu_del_var_nakties_nomainit_uzmavas

Fakts ir tāds, ka par to kabeļu savienojumu visi, kopš 2015 gada, klusē, jo nedarbojas tas, bet piķis ielikts vājprātīgs.

Link to comment
Share on other sites

Nu lūk, šī gada februārī viņi esot taisījušies tās uzmavas eventuāli nomainīt visas, šovasar "pabeidzot ikgadējos remontdarbus", visas vēl nav nomainītas, ne neko, romu arī neuzcēla vienā dienā, darbs dara darītāju!

Link to comment
Share on other sites

Pirms 18 minūtēm , MaurI teica:

Reku estipoisi jau ~1GW vēja parku taisās bliezt augšā

Pie mums jau viens estipois uztaisīja vēja parku. Jau sen kā bankrotējis. Propelleri gan griežas, laikam bankai tagad pieder.

 

Pirms 21 minūtēm , MaurI teica:

tieši tāda būs izvēle no likumiskā viedokļa - vismaz šobrīd tā rādas.

Te var tikai piekrist, bet par laimi jevrosojuzā nav viss tik saulaini. Angļi jau iedeva kurvīti un cerams, ka šitais sojuzs izjuks.  Es nekādā gadījumā neesmu pret  no robežam brīvu Eiropu, bet ciest nevaru, ka kāds mani mācīs, kā jādzīvo un ar kādu autiņu jābrauc.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 12 minūtēm , 138 teica:

šovasar "pabeidzot ikgadējos remontdarbus", visas vēl nav nomainītas

Normāls projekts par nez cik tur miljoniem, kurš nodots eksplotācijā 2015 gadā, bet tā arī nav sācis darboties. Nu nav tik vienkārši megavatus kabelī dabūt iekšā.

Ieleja varētu aiziet pamācīt ABB, kā lietas jādara :haha:

Labots - Didzis
Link to comment
Share on other sites

Pirms 1 minūtes , Didzis teica:

tā arī nav sācis darboties

 

khm, no tevis paša mestā financenet raksta:

Citēt

Pērn, šķiet, kabelis darbojās 78% no kopējā laika

 

Jā, nav ideāls aptaims, bet grūti to nosaukt par "nav sācis darboties".

Link to comment
Share on other sites

Pirms 1 minūtes , 138 teica:

Jā, nav ideāls aptaims, bet grūti to nosaukt par "nav sācis darboties"

Ja Tev Latvenergo 22% jeb diennaktī 5 stundas nepadotu elektrību, pa tiko uzliktu kabeli, nez vai tu uzskatītu, ka līnija ir sākusi darboties.

Link to comment
Share on other sites

Tie tūkstoši km un kontinenti tika minēti drusku citā rakursā, ne zaļās enerģijas sakarā. Konvencionālās elektrostacijas nu tur AES utt. īsti nemāk ražot mazāk elektrības naktī, piedāvā likt skaitītājus kas naktī 3x mazāk uzrēķina, nu tur visādas viltības, siltās grīgas naktī ierubīt, traukus un vešiņu mazgāt un tā bez gala, bet tai pat laikā ASV ir diena, darbojas viss kas vien var darboties, bet tai diennakts laikā 3x lētāko Eiropas elektroenerģiju nogādāt uz ASV nav iespējams. Tai pat laikā, ogles, gāzi, naftu ar kuģi var, bet urāna stieņus priekš AES kaut ar lidmašīnu.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 3 minūtēm , Didzis teica:

Ja Tev Latvenergo 22% jeb diennaktī 5 stundas nepadotu elektrību, pa tiko uzliktu kabeli, nez vai tu uzskatītu, ka līnija ir sākusi darboties.

Nu kā to ņem. Ja Latvenergo ir kā alternatīvs pieslēgums lielākai/lētākai enerģijai, tad arī ar 78% uptime var teikt, ka tas darbojas. Neba nu tos 22% laika cilvēki paliek bez elektrības.

Link to comment
Share on other sites

Binary, stāsts jau ir par to, ka ar lielas jaudas gariem kabeļiem ir tehniskas problēmas un ne jau tikai Lietuvā. Par to protams skaļi nerunā un  presi neinformē, jo lielas naudas pāri gājušas. Varbūt tapēc te daži foruma biedri tik ''gudri'' runā par garām augstsprieguma līnijām un kabeļiem.

Link to comment
Share on other sites

Kaut arī naftas un gāzes vadus var arī izbūvēt tūkstošiem kilometru. Nez kāpēc tie vēl nav izbūvēti no Arābu saulainajām un fosilo iegulu bagātajām zemēm līdz ES? Kaut arī ES to ļoti gribētu. Bet tur notiek karš. Un karš kāpēc tur notiek?

Link to comment
Share on other sites

Citēt

autobusu projekts Igaunijai izmaksājis apmēram 100 tūkstošus eiro

:blink:

Par 100 štuk sanāk vairāk nekā viens šitāds?

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
Pirms 4 minūtēm , 138 teica:

Par 100 štuk sanāk vairāk nekā viens šitāds?

Uz 2 4 nedēļām

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

versatile
Pirms 10 minūtēm , ggg97 teica:

Nez kāpēc tie vēl nav izbūvēti no Arābu saulainajām un fosilo iegulu bagātajām zemēm līdz ES

Tas nozīmē atkarību no viena piegādātāja.


Pirms 1 minūtes , rodrigez teica:

Aplūkojot raksta galeriju rodas iespaids, ka tas buss pārvietojas pa noslēgtu, nodalītu ceļa posmu, starp 3 pieturām, bez pagriezieniem.  

Gan jau tā ir. Vajag lai cilvēki pierod sākumā pie šitā.

Tu domā, ka ja palaistu 15.autobusu bez vadītāja - pat ja šancētu perfekti - cilvēki būtu apmierināti? Ha.

Link to comment
Share on other sites

Pag, pag Arābu emirāti iegūst bezmaz puspasaules naftu, un kur tad viņa paliek? Neesmu interesējies kā un kur tie naftas ceļi tek, bet nonāk viņi ļoti tālu, par šo nešaubos

Link to comment
Share on other sites

Vietējiem jā, bet ar šitiem arī tūristi drīkst pavizināties!

kaut gan arī pārējos var braukt pa zaķi cik lien, kontroles tur tikpat kā nav, laikam jau izmaksas nav vērtas ieguvuma no tūirtistu ķeršanas

Link to comment
Share on other sites

Bruketajs
pirms 9 stundām , Didzis teica:

Pie mums jau viens estipois uztaisīja vēja parku. Jau sen kā bankrotējis. Propelleri gan griežas, laikam bankai tagad pieder.

Tālab, ka nerentabls tas viss un estipoiss gribēja mazliet to banku apčakarēt, bet banka savukārt izlēma uzmest viņu. 

Drīz jau pirmais remonts tiem karlsoniem - redzēsim, kā banka ar to tiks galā. Moš griezīs, līdz noķīlēs.

Link to comment
Share on other sites

Starp citu, par to Marokas tuksneša prodžektu, tur arī ir nepārprotami uzrakstīts ka pasākums ir finansiāli nepamatots, pie tam tur ir nevis sales paneļi, bet gan spoguļi un ūdens. Spāņu loši pārdomāja maksāt marokāņiem pieckārtīgu cenu par elektrību un čuš.... Šo pieminēju, jo ja reiz ir saule, ūdens un pilsēta tiešā tuvumā, tad var audzēt apelsīnus un ākstīšanās ar elektrību ir vēl vairāk nepamatota

Link to comment
Share on other sites

Tieši tā, saulainajās zemēs daudz izdevīgāk ir audzēt banānus un raudzēt vīnu, nevis nodarboties ar enerģētiku. Peļņa lielāka un nekādu tehnisku problēmu un viss gadsimtos atstrādāts. Audzē vīnogas un štopē tik pudelēs lai ziemeļnieki dzer, jo labu vīnu mūsu platuma grādos  uzraudzēt nevar. Visa pamatā ir bizness un nav jau nekādu pretenziju pret elektroauto. Tikai lai tas godīgā konkurencē iekaro tirgu, nevis ar jevropas direktīvu palīdzību. Būtībā elektroautiņa motors izmaksā daudz lētāk par iekšdedzes dzinēju. Vadības bloki ir tīra elektronika un vienkāršāka par jebkura datora mātesplati. Attiecīgi pie masveida ražošanas izmaksas nekādas. Tikai akumulatoru cena sadārdzina elektroautiņu un tā jau simts gadus ir neatrisināta problēma.

Link to comment
Share on other sites

Bruketajs
1 stundu atpakaļ, Didzis teica:

Vadības bloki ir tīra elektronika un vienkāršāka par jebkura datora mātesplati.

Uj... pajautā A.Dambim. Spriegumi un amperāžas tur ir diezgan dramatiskas un dzesēšana, iekļaujoties normālos izmēros ir mēreni sarežģīta. Bet tas tā būs tikai dārgajam galam VW eLupo (varētu būt labs modelis latvijas tirgum...)  noteikti bus ~20-30kw, kas vairs nav tā jādzesē. 

Cilvēki (un vēl jo vairāk, investori) nav pārāk gatavi elektrifikācijai. Revolucionārais elektrodzinēju ražotājs Yasa nevienu īsti neinteresēja ļoti daudzus gadus. 

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...