Jump to content

Citāda- labāka, pareizāka pasaule


Luke
 Share

Recommended Posts

versatile

 

 

šādi braucu vienkārši tāpēc, ka man tā patīk

Vot draņķis... braukt vienkaŗši patīk un neuztver katru braucienu kā cīņu... :D

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 148
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • versatile

    20

  • binary

    13

  • marrtins

    27

  • Luke

    16

Top Posters In This Topic

Posted Images

Tiem, kuri brauc pa Tilta ielu, vajadzētu braukt un nelaist. Vismaz uzreiz nelaist.

Labots - Klusu
Link to comment
Share on other sites

versatile

 

 

Nu ir satiksmes noteikumos ka obligāti jālaiž kad rāda labo

Mēs par vieniem noteikumiem runājam?

 

81. Pārkārtojoties transportlīdzekļa vadītājam jādod ceļš transportlīdzekļiem, kas, nemainot braukšanas virzienu, brauc blakus. Vienā virzienā braucošiem transportlīdzekļiem pārkārtojoties vienlaikus, transportlīdzekļa vadītājam jādod ceļš transportlīdzeklim, kas atrodas pa labi.

Toč nejauc neko?

Link to comment
Share on other sites

marrtins

Nu ir satiksmes noteikumos ka obligāti jālaiž kad rāda labo.

Vari konkrēti nocitēt?
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

versatile
Tilta iela ir galvenā? (ja nav, tad vajadzētu būt), tiem, kuri brauc pa Tilta ielu, vajadzētu braukt un nelaist.

Tilta iela ir galvenā. Es tur baigi bieži nebraucu, bet šad tad korķu laikā gadās - nu nav tur parasti baigā rinda - bet hz, moš neesmu trāpījies. Es palaižu, ja pirms manis šoferis nav palaidis.

Izskatās, ka daži brauc ne vien pēc pašu izdomāta goda kodeksa, bet pat CSN personīgajā redakcijā :D

Labots - versatile
Link to comment
Share on other sites

marrtins

Iepriekšējā topikā par pagriezieniem un apļiem arī viens izcēlās, tipo 1/2 gadu nolicis tiesības, bet ar putām uz lūpām ņēmās, lai gan pats nezin ne kā un kur var apdzīt, ne ātrumu ierob. zīmju darbības zonas, ne kā jālieto pagriezieni. Un tas tikko nolicis "tiesības" :lol:

Link to comment
Share on other sites

 

 

Ar papildsekcijām Rīgā vismaz ir traki - tās izmanto 2 diametrāli pretējos scenārijos. 1 - lai menedžētu sarežģītus krustoumus, kuros dažādos virzienos ir dikti dažāda satksmes intensitāte un 2.- lai atļautu nogriezties pa labi.

Iedomājies situāciju - ir papildsekcija virzienam "taisni un pa labi" - tīri hipotētiski. Krustojumam no kreisās puses pienākošā ceļā - papildsekcija pa labi. Trajektorijas pat teorētiski nevar krustoties - bet kā lai to zina tie, kas brauc no pirmās puses? Sanāk raustīties. Jo kurš gan grib lai viņam sānā ielido kāds, kas vienkārši nav pagriezienu ieslēdzis, "jo tur tak tāpat var tikai pa labi, ko lampiņu dedzināt?".

Tai konkrētajā krustojumā ir vēl "trešais gadījums"…
Braucot pa Deglava ielu virzienā no Pļavniekiem, ir luksofors. Tajā galvenā sekcija vienmēr ir sarkana (vismaz es neesmu redzējis, ka tā kādreiz būtu zaļa, lai arī katru dienu tur braucu). Tad tur ir divas papildsekcijas - viena "taisni un pa kreisi", otra "taisni un pa labi". Tas "taisni" gan ir nosacīts - sanāk mazliet ieslīpi, vienā gadījumā turpināt pa Deglava ielu (tikai sab. transp. un operatīvajiem), otrā gadījumā uz Tallinas ielu. Šīs papildsekcijas ir neatkarīgas viena no otras.
Braucot pa Valmieras ielu no Pērnavas ielas puses, arī ir luksofors. Tajā ir tikai galvenā sekcija, drīkst braukt taisni (turpināt pa Valmieras ielu) vai pa labi (nogriezties uz Tallinas ielu).
Reizēm šī Valmieras ielas galvenā sekcija pārklājas ar Deglava ielas papildsekciju "taisni un pa kreisi" (hz, vai pārklājas arī ar "taisni un pa labi"). Šādos brīžos tie, kas brauc pa Deglava ielu, teorētiski drīkst braukt, bet tikai ar nosacījumu, ka viņiem jāpalaiž pa Valmieras ielu braucošos. Daļa "deglaviešu" to ievēro, daļa - nē, uzskata, ka ja jau viņiem ir zaļais (lai arī papildsekcija), tātad viņi krustojumā ir galvenie.

 

 

 

Es saprotu, ka tu stājies labajā joslā "lai neviens nav jālaiž" - un dabiski dusmojies, ka kāds tomēr ir jālaiž - tikai saproti, tas pieņēmums ir pēc definīcijas nepareizs, jo IR jālaiž. Pārdefinē, ka kārtojies labajā joslā, "jo negribi pārkārtoties pēc tam pa labi" - un mazliet mainās situācija.

Ar definīcijām esi kaut kā galīgi greizi nošāvis. Tipiska situācija - divas joslas, visi zina, ka pirmā josla aizbrauks konkrētā virzienā, kurā vajag *visiem*. Tie, kas stāv pirmajā joslā, to nedara tāpēc, "lai nevienu nav jālaiž" vai "negrib pēc tam pārkārtoties" - viņi to dara tāpēc, ka "nerakstītie likumi" to nosaka. To, ka visi godīgi stāv rindā. Otrā josla, savukārt, tipiski ir pilnīgi tukša. Un tajā brauc nevis tie, kas saprot, ka "visi viens otru palaidīs", bet tāpēc, ka uzskata, ka "o, tur ir tukšs, nezinu, ko tie visi labs cilvēki stāv rindā, es jau nu nebūšu viens no tiem labs cilvēkiem". Un pirmajā joslā esošie dusmojas nevis tāpēc, ka kādu ir jālaiž, bet tāpēc, ka saprot, kādu motīvu vadīti brauc tie "otrās joslas braucēji".

 

Novērojums pie A7 Rimi. Pats tur mēdzu braukt pa 2. joslu līdz vietai, kur var iebraukt veikala stāvvietā (jo man vajag uz veikalu). Es tādējādi nekavēju pilnīgi nevienu "pirmās joslas braucēju" - ne tos, kas vēlas aizbraukt taisni Ķekavas virzienā, ne tos, kas vēlas tikt uz veikalu. Lai iebrauktu Rimi, 90% pirmajā joslā braucošo nelaiž. Vairums labprātāk nostāsies tai krustojumā, bet nelaidīs. Kā rinda pavirzās uz priekšu, tā visi nākamie arī lēnām mīcās, bet nelaiž. Pēcāk, lai tiktu no stāvvietas pirmajā joslā, 90% pirmajā joslā braucošo tomēr palaiž. IMHO gana uzskatāms pierādījums tam, ka pirmajā joslā braucošie to dara ne tāpēc, lai nevienu nebūtu jālaiž.

Link to comment
Share on other sites

versatile

 

 

Reizēm šī Valmieras ielas galvenā sekcija pārklājas ar Deglava ielas papildsekciju "taisni un pa kreisi" (hz, vai pārklājas arī ar "taisni un pa labi").

Pieņemu, ka problēma ir tajā "reizēm". Kā lai zinu, ka tagad pēkšņi Valmieras ielā ir zaļais? Man tur šad tad sanāk braukt visos virzienos, tieši šī iemesla dēļ nepatīk.

Link to comment
Share on other sites

delta128

@Oxygen, Luke un pārējiem ar līdzīgiem uzskatiem - lielākā daļa sastrēgumu Rīgā veidojas dēļ cirvjiem, kam nav pazīstams braukšanas uzsākšanas jēdziens un 0-40 km/h aizņem minimums 1 kvartālu. Tāpēc arī veidojas "skrējēji". Vairums lielāko ielu krustojumu ļauj uzsākt līdz 50km/h jau atrodoties krustojuma otrā pusē pat braucot ar vecu miskasti, un viens tāds sēņotājs, kas neprot uzsākt braukt traucē visām aiz viņa esošajām mašīnām iekļauties un palikt "zaļajā vilnī". Kolosāls piemērs - Brīvības/Gustava Zemgala gatves krustojums vakaros, kur ir sastopami parasti gan tādi, kas neprot uzsākt braukt, gan tizleņi, kas neprot izmantot joslas (no tilta braucot lejā labā josla parasti nekustās ne no vietas, jo Brīvības ielu pa kreiso no abām atļautajām joslām šķērso lielākā daļa sēņu, labā ir tukša - tajā pārkārtoties var neilgi pirms krustojuma, bet šo iespēju neizmanto).

@Kazarma - un kas tev liedz normāli aizbraukt pa kreiso joslu līdz tā beidzas un izmantot rāvējslēdzi kā tas civilizētā vidē pieņemts, nečakarējot galvu visiem aiz sevis braucošajiem? Vai arī tu domāji variantu, kur kreisā josla nogriežas pa kreisi un cilvēks, kas mēģina tikt labajā traucē pārējiem nogriezties pa kreisi?

Imho vairumu Rīgas satiksmes problēmu varētu atrisināt, ja menti pārmaiņas pēc ķertu 4 kategorijas:

  • sēnes par nepamatotu satiksmes bremzēšanu;
  • dauņus, kas regulāri iebrauc krustojuma vidū un tur stāv visu šķērsām braucošo zaļo periodu;
  • vadītājus, kas neprot izmantot hands-free - ja nevari atļauties lipināmo pie stikla vai paneļa, tad noliec telefonu un atzvanīsi stāvvietā - šis parasti transformē vadītāju par pirmo variantu
  • "mācītājus" - man domāt, tā ir vismaz tikpat agresīva braukšana kā joslu driftotāji.
  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

versatile
Un tas tikko nolicis "tiesības"

Nu man arī tiesības ir diezgan īsu laiku. Ne tuvu nebraucu ideāli, pārsvarā tāpēc, ka daudzas vietas vienkārši nezinu, nākas braucot pētīt, ko var, ko ne. Bet cenšos neielīst nevienā no delta128 uzskait'tajām kategoriojām, jo tie tiešām ir visbīstamākie.

Labots - versatile
Link to comment
Share on other sites

marrtins

Nu man arī tiesības ir diezgan īsu laiku.

Nu uzsvars nebija uz to, ka tiesības mazu laiciņu, bet uz to, ka konkrētais personāžs tikko ir nolicis tiesības, bet elementāras lietas nezin. Tajā pašā laikā ļoooti agresīvi aiztāvēja savu "viedo kli".

Kurā skolā mācījies? Izklausās stabili pamati ielikti :)

Link to comment
Share on other sites

versatile

 

 

Kurā skolā mācījies? Izklausās stabili pamati ielikti

Ar velo pa ielām 3 gadus pirms tiesībām :D

Man bija ļoti labs, lai arī gados jauns, braukšanas instruktors, tagad māca Auto Priekā. Kārlis Ezermalis, varu tikai ieteikt. Tā kā tiesību procesu biju sācis arī laikā, kad man vēl bija 17, ir, ar ko salīdzināt un čalis tiešām labi iemāca daudzas lietas.

Link to comment
Share on other sites

Nav stāsts par caurlaidību. Stāsts ir par optimāli aizņemtu vietu uz ceļa, lai var izbraukt no blakusteritorijām normāli un korķis neveidotos paŗāk garš - tīri psiholoģiski ir vieglāk stāvēt 150m korķī, kuram redzi galu, nekā 300m garā, kas beidzas aiz līkuma.

Tīri psiholoģiski tas ir tikai tādā gadījumā, ja pirmo reizi stāvi tai korķī (vai arī, protams, esi ar mazliet nestabilu psihi). Ja diendienā brauc to maršrutu, tad zini, kurās vietās korķi kustās ātrāk, kurās - lēnāk. Turklāt divu rindu drūzmēšanās būtiski bremzē satiksmi, salīdzinot ar vienu garāku rindu, tātad arī korķī stāv lielāks skaits mašīnu, tātad salīdzināt drīzāk var nevis 300m vienā rindā ar 150m divās rindās, bet 300m vienā rindā ar 200-250m divās rindās.

 

Starp citu, ex-kolēģi par iespraukšanos pirmajā joslā pēc krustojuma "palūdza apstāties" un safabricēja pārkāpumus 3-4 punktos. Kā noskaidrojās, konkrētajā vietā iedzīvotāji par līdējiem esot pārāk sūdzējušies, tāpēc norīkoja tur vairākas patruļas, lai drusku paķer tādus.

 

Par šādiem es vispār neuztrauktos. 50% vispār nezin ko nozīmē papildekcija. Tip "tas tak zaļais" un mīca :D Nemaz nerunājot par to krustojumu.

Man gan nākas par šādiem uztraukties, jo šādos krustojumos var dabūt kreisajā sānā pāris tonnas, kas lido ar 50-60 km/h. Faktiski tas nozīmē, ka auto var tikt iemīcīts +/- līdz rocenei (edit: un, protams, aizmests dažu desmitu metru attālumā vai pret kādu citu šķērsli). Reizē, kad tas notika manā acu priekšā, paveicās - tas bija nevis kreisais, bet labais sāns, turklāt mašīnā bija tikai vadītājs.

 

Pieņemu, ka problēma ir tajā "reizēm". Kā lai zinu, ka tagad pēkšņi Valmieras ielā ir zaļais? Man tur šad tad sanāk braukt visos virzienos, tieši šī iemesla dēļ nepatīk.

Domājams, ka tas "reizēm" ir "ik pēc 5 minūtēm". Zināt tu nevari, bet jebkurā gadījumā papildsekciju ir jāuztver kā "dodiet ceļu" zīmi - piebraucot pie krustojuma, samazini ātrumu (ja nepieciešams, apstājies pirms krustojuma) un pārliecinies, ka pa "galveno ceļu" neviens nebrauc. Kad esi pārliecinājies, tad drīksti turpināt ceļu. Un nebūs jāraizējas par to, ka nezini, kad Valmieras ielas luksoforā notiek. Labots - binary
Link to comment
Share on other sites

versatile

A tīri interesei - ir iespēajama situācija, kad vienā krustojumā pārklājas 2 papildsekciju maršruti?


 

 

Starp citu, ex-kolēģi par iespraukšanos pirmajā joslā pēc krustojuma "palūdza apstāties" un safabricēja pārkāpumus 3-4 punktos. Kā noskaidrojās, konkrētajā vietā iedzīvotāji par līdējiem esot pārāk sūdzējušies, tāpēc norīkoja tur vairākas patruļas, lai drusku paķer tādus.

A viņš iespraucās vietā, kur 2 joslas kļūst par 1, vai kur 1 josla paredzēta vienam virzienam un otra - citam?

Labots - versatile
Link to comment
Share on other sites

marrtins

Uz sitiena nevar iedomāties, bet stipri šaubos. Tad viens otram dotu tik ceļu.

Link to comment
Share on other sites

A viņš iespraucās vietā, kur 2 joslas kļūst par 1, vai kur 1 josla paredzēta vienam virzienam un otra - citam?

Vot to gan neatceros, varētu būt 2. variants. Bet iespraucās no joslas, kurā var nokļūt arī krustojumā, kur 1. joslā jau ir korķis (t.i., grozies kā gribi, korķa galā nostāties nav reāli).
Link to comment
Share on other sites

marrtins

Man gan nākas par šādiem uztraukties,

Doma bij, neuztraukties par nezinātājiem. Par sevi - dažos krustos vajag turēt 360 grādu skatu leņķi :lol:

Piemēram, nesoties pa raņķa dambi, es vienmēr skatos pa labi uz A.Grīna blv, jo tur parasti kāds "nepamana" sekciju :sarkasms:

Labots - marrtins
Link to comment
Share on other sites

marrtins

bet tie 1,5 "kreisās joslas braucēji" jau lieliski zina, ko par viņiem domā pāris desmiti "labās joslas braucēji"

Jā - labējie domā, ka viņi ir labāki :lol:
Link to comment
Share on other sites

Braucām ar sievu šodien uz mājām

..

viens gopņiks skūtu galvu kožakā, skrien man lupai no pakaļas un krieviski bļauj, lai es stāvu.

No feisbuka:

 

Maija Saule‎ - Atsaucīgo māmiņu forums

3 h · Riga ·

Māmiņas-autovadītājas uzmanieties - automašīnas ar v/n HO3496 vadītājs ir potenciālais SLAPKAVA! Netika manam auto garām un pēc tam aiz atriebības tā nobremzēja priekšā, ka vakar atlikušo dienas daļu pavadījām Vienības gatves bērnu slimnīcā.

Lai tas cilvēks NOLĀDĒTS! Traģiski, ka automašīnas vada veči un bābas ar reptiļa attīstībā iestrēgušām smadzenēm.

Pilnmēness, vārdu sakot. Visādi lien uz gaismu.

Labots - usver
Link to comment
Share on other sites

Visu nelasīju, pa lielam sapratu, par ko te.

 

Nu es arī parasti braucu pa brīvo joslu līdz galam. Šito vajadzētu kaut kā iemācīt pārējiem, kas tajā rindā sēž, rinda būtu uz pusi īsāka un tie kam vajag ātrāk nogriezties, piemēram pienotavā, nebūtu tādā rindā jāsēž.

 

 

 

Pats bieži apdzenu pa otro vai neeksistējošu joslu kad ir iedvesma vai vajadzība steigties un nestresoju ja citi arī tā dara

Dažreiz tā izdaru, bet tas ļoti reti. Es bez stresa palaižu arī tos, kas nagļakā pašā galā pirmais grib ielīst, kur tā nav paredzēts. Man po, viena mašīna pirms manis jau neko vairs nemaina.

Labots - Zuxters
Link to comment
Share on other sites

 

 

Man po, viena mašīna pirms manis jau neko vairs nemaina.

Viena pirms tevis tiešām neko daudz nemaina, tik tā viena mašīna jau nav vienīgā. Tici man, pirms tevis (jā, tieši pirms *tevis*) ielīda nevis "viena mašīna", bet pilnīgi visas, kas pabrauca garām, kamēr pārējie (tevi ieskaitot) 5-10 minūtes stāvēja rindā.

Link to comment
Share on other sites

Jā, es zinu, bet vienalga, parastu dusmīgs neesmu.


Ā, un, vai tad tik traki ir Rīgā ar šoferiem? Man likās, ka nu jau ir tīri labi. Nē nu eksistē visādi, bet citādi kultūra ir ļoti uz pozitīvo pusi gājusi.

Labots - Zuxters
Link to comment
Share on other sites

 

 

Tieši tu esi tas, kuram "jānoliek pie vietas tie nenormālie". Un tev šķiet, ka tā darīt ir labi un pareizi.

Kas ir "normālie" un kas ir nenormālie? Ja mēs runājam par konkrētām lietām, sabiedrībā katra apzinīga cilvēka pienākums būtu pateikt vai norādīt cilvēkiem, kuri to nav sapratuši: "Piedodiet, atvainojiet, rinda sākas tur!" Vai arī: "Piedodiet, atvainojiet, jūs esat rindā aiz manis!" Ja tā cilvēka patmīlība, kuram tas ir ticis aizrādīts, tā rezultātā tiiik ļoti tiek aizskarta, ka viņš ir gatavs lekt ārā no mašīnas, vai arī viņš nez kāpēc uzskata, ka ir ticis nelietīgi "pārmācīts" vai "nolikts pie vietas"- tās ir viņa paša problēmas!

Arī arguments par to, ka tie, kas brauc pirmajā rindā ir baigie tūļas, neiztur kritiku. Diemžēl neesmu pamanījis un atradis korelāciju starp cilvēka nekaunību un auto vadītprasmēm. Es vienmēr apskatos, kādi izskatās tie cilvēki un mašīnas, kas aizbrauc visiem priekšā pa otro joslu. Tāpat kā mašinas ir dažāda biezuma- arī cilvēki ir dažādi- sākot no jauniem fruktiņiem, beidzot ar kundzītēm. ..un arī ja būtu tā, ka daļa tūļīgi brauc, tad pēc analoģijas tik pat labi varētu līst priekšā pie Rimi kasēm, aizbildinoties sakot: "Ziniet, man ir tādas aizdomas, ka tur vairākas kundzītes, kas ir pirms manis rindā, ļoti tūļīgi maksās par savu pirkumu." Pie tam, ja runā par rāvējslēdzēja principu (kā mēs visi zinam- apļa bottlenecks ir iebrauktuve aplī)- ja tur sastopas divi tūļas- viens tūļa pirmajā joslā, otrs otrajā- kamēr viens apstājas, lai dotu otram ceļu, kamēr otrs "saprot", ka nu viņš tiek palaists, kamēr tas otrs, kurš ir sapratis, ka tiek palaists uzsāk braukt un kamēr pēc tā atsāk braukt tas pirmais- pa to laiku tajā aplī jau būtu varējušas iebraukt kādas piecas dāmītes paralēli rakstot mobīlajā smskas. Nu un arī, ja kādam ir tik liela vēlme visiem nodemonstrēt pareizu jaunvārdu "rāvējslēdzēja princips", kuru tagad gan jau ļoti cītīgi iegaumēs visi, kas līdz šim aizbildinājās ar to, ka "ļoti jāsteidzas"- ne kas neliedz iebraukt otrajā joslā, saglabājot savu vietu rindā, saglabājot savu vietu rindā aizbraukt līdz aplim un tad arī izpildi't to "rāvējslēdzēja principu", ja reiz tiek uzskatīts, ka bez "rāvējslēdzēja principa" nevar "ievērot noteikumus". Būs izpildīts "rāvējslēdzēja princips" ar godprātīgu attieksmi pret citiem līdzcilvēkiem. 

 

Kas attiecas uz tūļāšanos, ko viens biedrs iepriekš pieminēja, mani personīgi Rīgā nedaudz kaitina izbraukšana no lielveikala Molsa puses pa kreisi uz Krastmalu. Tur zaļā gaisma ir ļoti īsu laiku, un, ja rindas priekšā gadās onka vai tantuks vai vienkārši bremze, kurš īsti nevar ielikt pirmajā ātrumā un tad pēc tam uzskata, ka otrajā un trešajā ātrumā ir jāpārslēdzas pie pusotra tūkstoša apgriezienu tahometrā, vai arī, ka droša distance no iepriekšējā auto ir 10+ metri, tad citreiz nākas gaidīt labu laiciņu, lai tiktu uz Krasta ielu..

Link to comment
Share on other sites

alusbundza
· Hidden by Mezavecis, Augusts 1, 2015 - Herņa
Hidden by Mezavecis, Augusts 1, 2015 - Herņa

@@Luke,

tu sarakstīji palagu, bet neko nepateici....., vai nu politiķis vai idiots.....

  • Patīk 1
Link to comment
marrtins

 

 

Kas ir "normālie" un kas ir nenormālie?

To jau tu nodefinēji pats pirmajā postā.

 

 

 

mani personīgi Rīgā nedaudz kaitina izbraukšana no lielveikala Molsa puses pa kreisi uz Krastmalu.

Rīgā muļļāšanās ir praktiski pie visiem zaļajiem.

Link to comment
Share on other sites

marrtins

Nē, labāk lai paliek kā ir - lai muļļājas labajā joslā :)

Link to comment
Share on other sites

Guest
Slēgta tēma, pievienot komentāru nav iespējams.
 Share


×
×
  • Izveidot jaunu...