Jump to content

Veckalnins
 Share

Recommended Posts

Veckalnins

Sveiciens visiem auto/moto/tehnikas ekspertiem!

 

Problēma sekojoša. Pirms dažiem gadiem Fordam tika izbraukta tukša bāka. Salēja degvielu, mēģināja palaist, bet nekā. Daži gadi pagajuši, laiks mēģināt dabūt Fordu dziesmā. Nelec. Filtrā degviela ir, pumpis strādā. Pumpējot degviela iet līdz sūknim un atpakaļejošā iet gar sūkni atpakaļ uz bāku. BET pa sprauslām degviela nenāk. Kur problēma??? 

 

Ir slepenais slēdzis, vai tas var gļukot un noslēgt kko, kā rezultātā neiet degviela no sūkni uz cilindriem? Kāds ir "slepenā slēdža" darbības princips, nepadot degvielu uz cilindriem pirms šis slēdzis netiek aktivizēts??

 

Kas notiek ar dīzeļa augstspiediena sūkni, kad ir izbraukt bāka un beidzas degviela? 

 

Paldies jau iepriekš par palīdzību! :)

 

 

Link to comment
Share on other sites

Veckalnins

Tātad, nenāk degviela no sūkņa uz cilindriem, ir noņemtas sprauslas pie motora. Bet filtrs taču ir, pat divi. Saki no pieredzes par tām drazām??

Edited by Veckalnins
Link to comment
Share on other sites

Kas notiek ar dīzeļa augstspiediena sūkni, kad ir izbraukt bāka un beidzas degviela? 

Sūdi notiek. Ierauj gaisu un nosvilst/nobeidzas/sabeidzas kā nu kuram laime uzsmaida. Un pat ja sūknis tev tagad dod degvielu, kā zini, ka spiediens ir pietiekams?? Tikpat labi sūknis dod tik pa riņķi, bet uz sprauslām spiediens par mazu??!!

 

Turklāt, tad kad dīzeļdegviela beidzas, visa degvielas sistēma ir jāatgaiso, lai varētu strādāt tālāk.

 

 

 

Kāds ir "slepenā slēdža" darbības princips, nepadot degvielu uz cilindriem pirms šis slēdzis netiek aktivizēts??

Visbiežāk bez slēdža nospiešanas nestrādā degvielas sūknis. Bet visādi sētas meistaru darbi ir redzēti. 

Edited by Rubenis
Link to comment
Share on other sites

Veckalnins

Kā var atgaisot degvielas sistēmu? 

P.S. ieplūdes kolektõrs jau ir noņemts lai labāk tiktu klāt pie sūkņa. 

P.S.S. ar traktõrtehniku un degvielas beigšanos ir pietiekama pieredze. 

Edited by Veckalnins
Link to comment
Share on other sites

 

 

Turklāt, tad kad dīzeļdegviela beidzas, visa degvielas sistēma ir jāatgaiso, lai varētu strādāt tālāk.

 

Kas tās par muļķībām?

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Veckalnins

Fruzz, traktõrtehnikai tā ir gan ka jāatgaiso. Varbūt vieglajiem ir savādāk. Lai gan ir dzirdēts ka New Holland'iem ir automātiskais atgaisošanās mehānisms. Ja arī ir, tad viņš kkā interesanti strādā un traķi vajag diezgan palielu gabalu vilkt lai dabūtu "dūmā".

Link to comment
Share on other sites

 

 

Kas tās par muļķībām?

Augstspiediena sūknis nestrādās, ja degvielas sistēmā ir gaiss!

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

Kas tās par muļķībām?

Nav jau benzīns, kur pofigā griez tik atslēgu kamēr sāk rūkt, lai gan Astrai man tāpat 2 sūkņi augstspiediena aizgāja, jo bija maz benžas un baigo slodzi uzlika uz pašu sūkni. 

Link to comment
Share on other sites

Es pēc degvielas filtra maiņas esmu vienmēr vieglos dīzeli pielaidis tik nedaudz vairāk pazāģējot. Krievu traktorus takš atgaiso paskrūvējot vaļā abratku...

 

Domāju ka sūdus no bākas būs sūknī sarāvis - bet jebkurā gadījumā ja jau nav degvielas uz sprauslām sūknis uz remontu. Saviem spēkiem domāju ka nereāli sataisīt. 

Edited by ronalds_
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

Krievu traktorus takš atgaiso paskrūvējot vaļā abratku...

Vispār šiem pie sūkņa ir manuāls pumpis :D 

Link to comment
Share on other sites

Vispār šiem pie sūkņa ir manuāls pumpis  

 

Jā, ir! atskrūvējam abratku un ar roku kačājam, kamēr degviela sāk tecēt.

 

 

Bet kā tu domā, kādam nolūkam auto ražotājs lieto degvielas filtrus???

 

Degvielas filtrs ir plāna papīra membrāna, ja daudz mēslu, sūknis viņu var saplēst.

nevajag aizmirst, ka runājam par 21 gadu vecu auto. bākā var būt pamatīgs kultūrslānis.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Un ja šie mēsli nonāk augstspiediena sūknī - tad tas var slikti beigties. Īpaši ja lieto SCT, vai kādus citus degvielas filtrus no "lētā gala".

 

Dīzelim ir viens nerakstīts likums - NEKAD neizbrauc bāku sausu. Benzīnniekiem tas vēl tā, bet dīzelim var būt slikti. Ja esi "laimīgais" Audi V6 dīzeļa īpašnieks, tad labāk turi bāku vienmēr pilnu, jo degviela var beigties arī tad, ja rāda, ka vēl ir vismaz pus bāka :D

Link to comment
Share on other sites

alusbundza

autor, to auto vajag ņemt uz šlepi kā traktoru, atskrūvē nedaudz vaļā pie viena smidzekļa degvielas pievades trubiņu, lai gaisam būtu kur izkļūt ārā, un velc kamēr uz tiem trim stroķiem pielec, un pievelc atpakaļ vaļā atlaisto skrūvi...

Link to comment
Share on other sites

Veckalnins

Aliņ, tā jau tika darīts un apgriezieni līdz 2k uzdabūti. Nesanāk. :/

 

Visi četri bija vaļā(4 cilindru motõrs) un nekādu emõciju. 

Edited by Veckalnins
Link to comment
Share on other sites

Veckalnins

Alusbundža(!), degviela no sūkni neiet uz cilindriem. Tika vilkts arī ar visiem aizskrūvētiem. Tāpat - nekādu emõciju. 

Link to comment
Share on other sites

Vajag daudz maz ar spiedienu dabūt sūknī degvielu, jo sūknis pats to uzsūkt no bākas nevar. No plastmasas pudeles uztaisa tādu kā šprici - pudeles korķī iztaisa caurumu un tur ievieto šļūteni, kuru pa taisno pievieno augstspiediena sūknim.

Spiežot pudeli radām degvielas spiedienu uz sūkni un tajā pašā laikā startējam dzinēju.

Tā ir jau vairākas reizes ir iedarbināts auto iekrāvējs (dīzelis), jo to ievilkt nevar - automāts...

 

p.s. Aizmirsu atgādināt - plastmasas pudelē ielejam dīzeļdegvielu! :):):)

Edited by Knaabis
Link to comment
Share on other sites

Veckalnins

Filtru pat noskrūvējām nost, salejām ar degvielu un uzskrūvējām atpakaļ. Piezvanīju vietējam automehāniķim, iepazīstināju ar situāciju. Ieteica paklausties, vai pie atslēgas iegriešanas dzird tikšķi, kuram ir jānāk no magnētiskā vārsta, kurš atrodas degvielas sūknī. Un lieta tāda, ka to "tikšķi" nedzird. Rīt vēl nopietnāk jāpieķeras klāt tai lietai, un tad jau varēsu noziņot par laimīgām vai nelaimīgām "beigām". 

 

Jā, arī automehāniķis ieteica iepumpēt sūknī degvielu, bet nevarējām saprast - kā to var izdarīt. Paldies Knābi par ieteikumu! ;)

Link to comment
Share on other sites

 

 

Pats esi kādu saplēstu filtra elementu redzējis, ka tā apgalvo?

Esmu aizstāstitu augstspiediena sūkni redzējis - domāju ka iemesls tam - beigts filtrs. 

Link to comment
Share on other sites

Veckalnins

Nu tad man būs jāsameklē ta magnētiskā vārsta bilde, lai zinu pie kā slēgt, un tā arī jāizdara. ;)

 

Ļoti ceru, ka 'skāde" nekāda tur nebūs. Tiešām šis nav piemērotākais laiks izmest dažus simtus e par sūkņa remontu. Vai cik nu viņš tur maksā...

Edited by Veckalnins
Link to comment
Share on other sites

Nu tad man būs jāsameklē ta magnētiskā vārsta bilde

 

Cik ir bijusi saskare, tur ir viens kontakts, kur pienāk 1 vads - ieslēdzam aizdedzi, tiek 12v padoti kad ieslēdzam aizdedzi un degviela var nonākt cilindros.   

 

Es pārbaudei testeri lietotu, bet var arī vadu no aķa + klemmes novilkt.

Edited by ronalds_
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

alusbundza

 

 

, lai zinu pie kā slēgt,

paskaties, kur pie sūkņa pienāk vads, aizvelc jaunu vadu pa tiešo no aķa

ja izdosies pielaist, tad iespējams, ka noslāpēt varēsi tikai atvienot to vadiņu nost 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

, tad iespējams, ka noslāpēt varēsi tikai atvienot to vadiņu nost 

 

Nu kapēc - 5 robā un metam sajūgu. 

Link to comment
Share on other sites

Veckalnins

Vai tādā gadījumā nevar vienkārši apstāties, atvērt vāku un noņemt to vadu nost? Vai tas nozīmē "gāzi grīdā"? Šaubos. :)

Link to comment
Share on other sites

 

 

atvērt vāku un noņemt to vadu nost?

Protams ka var! Es tik alternatīvu variantu aprakstīju.

 

Tomēr domāju ka pareizāk ir pārbaudīt vai uz vārsta pienāk 12v. Ja nav testera - kaut gabarītu lampiņu izmantojam. Un ja nepienāk, meklējam kāpēc.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Veckalnins

Tātad. Uzmetu aci nopietnāk un kostatēju, ka sūknim vadi pieiet tikai divās vietās. Šī bilde ar 410 CJ2, kur apakšā ir droseles mehānisms. Domāju, ka tas 410 CJ2 ar trīs vadiem varētu būt kaut kāds konstatõrs lai mērītu, cik daudz ir nospiests gāzes pedālis un attiecīgi izdarītu kkādus aprēķinu. Vai kam nu viņš tur ir domāts... 

 

post-98899-0-85961100-1433239991_thumb.jpg

 

 

Šai bildē ir redzama otra vieta, kur sūknim pieiet vadi. Tā arī izskatās, ka šeit kkas varētu bīdīties pie sarkanā vada. Melnais vads pieslēdzas nedaudz zemāk. Mēģināšu pielikt strāvu pie sarkanā vada un tad jau redzēs, kkas notiek vai nenotiek. 

 

post-98899-0-67650700-1433240341_thumb.jpg

 

Labojums. Pieliku strāvu pie sarkanā vada un viss notiek - tikšķis ir. Tātad magnētiskais vārsts strādā.

 

Vai laikā kad magnētiskais vārsts ir atvēries pumpējot degvielu tai ir jānāk pa sprauslām vai nav? Vai arī degvielai pa sprauslām ir jānāk tikai griežot motõru? 

Edited by Veckalnins
Link to comment
Share on other sites

 

 

Vai arī degvielai pa sprauslām ir jānāk tikai griežot motõru? 

Nu protams ka tikai startējot! 

Link to comment
Share on other sites

Veckalnins

Nomainīju filtru pirms degvielas lielā filtra. Pamatīgs sūdu slānis. Izpūtu ceļu līdz bākai, ieliku jaunu filtru. pasūcot degvielu, var redzēt, cik ļoti netīra degviela nāk augšā. Duļķis un brūni  nosēdumi kā no vīna. :D

Un vecā filtra iekšējais siets bija deformēts un vienā vietā pat ieplīsis. ja nemaldos, tad viens no biedriem minēja ko līdzīgu pēc savas pieredzes. 

 

"Degvielas filtrs ir plāna papīra membrāna, ja daudz mēslu, sūknis viņu var saplēst."

 

Tagad uzliku ar papīra membrānu, iepriekšējais filtrs bija ar plastmasas iekšējos filtru un sietu. 

Link to comment
Share on other sites

Ja jau siets saplēsts un netīrumu pilns slānis, ka tik tas labums nebūs nonācis jau sprauslās...

 

Mēs manējo 1.9TDI piedarbinājām, pūšot iekš gaisa filtra speciālo Berner starta maisījumu, zinu, labi nav, bet toreiz nebija ideju, kā dabūt auto dūmā.

Izrūcināja to iepūsto Berneri, uzsūca degvielu un aizgāja. - izrādījās gan ka bākas sūknis iet pēdējos metrus un prieks nebija ilgs... :)

 

Vienam Mitsubishi karikam arī līdzīgi - čaļi bij izbraukuši tukšu bāku, veicām dejas gan ar tamburīnu, gan degvielas pievadu atskrūvēšanu pie sprauslām, tāpat beigās sanāca iedarbināt tikai ar starta gāzi gaisa filtrā..

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...