Jump to content

Mantiskā atbildība par bojātu preci.


Recommended Posts

MakeMeGoAway

Sveicināti.

 

Strādāju būvmateriālu veikala preču pieņemšanā. Darba ir vairāk nekā darītāju, tādēļ steigā gadās pieļaut kļūdas. Tas protams nav attaisnojums.

 

Jautājums par konkrētu gadījumu. Steigas un neuzmanības dēļ ar autopacēlāju sanāca apgāzt paleti ar preci. Daļa preces ir apskādēta. Par daļu no apskādētās preces jau sastādīja aktu un bojāto preci iegādājos. Lai būtu precīzāk - lamināts. Nedaudz apskādētas atslēgas, kas principā tikai apgrūtina pašu ieklāšanu. Attiecīgi to, ko jau nopirku, pats varēšu izmantot. Nopirkt lika par pārdošanas cenu.

 

Bet tagad kārtīgi pārlasījuši preci, kas bija uz paletes un vēlas, lai iegādājos vēl uz pusi vairāk, kā jau piekritu nopirkt. It kā īpaši uz to spiests nav, bet nekad neko nevar zināt. Ceru vienīgi, ka varbūt izrādīs pretīmnākšanu, jo bez strīdiem iegādājos to, par ko akts bija sastādīts.

 

Tad nu nonākam pie jautājuma: kā īsti ir ar to cenu, par kuru man prece jāpērk? Cena, par kuru veikals konkrēto laminātu iepērk, ir 4.29€ par m2. Pilnā cena ir nepilni 7€. Vai pēc darba likuma vai kādiem citiem regulējošiem noteikumiem man prece jāpērk par pilnu cenu vai par iepirkuma cenu. Kaut kā neticās, ka man jāsedz arī teorētiski plānotā peļņa.

 

 

Un jā, es esmu informēts, ka varu vispār neko neparakstīt un neko nemaksāt. Bet man tomēr negribētos 200€ dēļ tik asi pieiet tai lietai.

Link to post
Share on other sites
Bruketajs

Mjā, skarbs tas veikals - pieļauju, ka Rauta, Depo vai Kurši, lai gan pat Kuršos tādas vēsmas neesmu dzirdējis.

Pēc likuma darbinieks ir atbildīgs par savas darbības vai bezdarbības rezultātā veikalam nodarītajiem zaudējumiem. Zaudējumi šajā gadījumā ir iepirkuma cena, turklāt bez pvn, jo prece tiek norakstīta un pvn "atsists". Turklāt strīdīgs ir jautājums par to, vai paletes apgāšana bija mērķtiecīga darbība.

Varētu jau ieteikt domāt par citu darba devēju, bet nezinu kas mums tirgū ar šiem darās.

Katrā ziņā, darba devējs (vai precīzāk, kāds no meņedžeriem) ir pi***. 

  • Patīk 2
Link to post
Share on other sites

Kautvai tēlaini padomājot, tu neesi veikala pircējs, ne arī prece vispār bija veikalā. Tā bija noliktavā, un ja menedžeri dzenā uz ātrumu tad tā NAV tava problēma.

Piespiest kautko atpirkt vispār pēc likuma ne1 nevar. Tu vari pats pēc savas brīvas gribas atpirkt. Tātad pa iepirkuma cenu, un TIKAI JA TU VĒLIES.

Link to post
Share on other sites

+ vēl jautājums, kas pārvadāja. Ja paši starp struktūrvienībām, tad jau transportēšanas izdevumi attiecīgā sabojātās preces daļas apmērā. Plus vēl papildus patērētais laiks, lai apzinātu un novāktu ķezu.

Link to post
Share on other sites

 

 

Tad nu nonākam pie jautājuma: kā īsti ir ar to cenu, par kuru man prece
Baigi dīvaini izklausās par to pirkšanu negadījuma dēļ.
  Minēšu pāris piemērus.Ventspilī Diānā prakses laikā meitene noliktavā sagāza kādus 3iepakojumus ar spilves gurķīšiem,neviens nelika maksāt.Norakstīja un viss.
 Krautā noliktavas strādnieks pēc 2mēnešu darba iznīcināja gandrīz pilnu paleti ar riģipsi, nokrita no iekrāvēja ap 2m augstumu(var dabūt gatavu).Arī nelika maksāt un palika darbā.

 

Bet man tomēr negribētos 200€ dēļ tik asi pieiet tai lietai.
Varētu padomāt ka alga tev kādi 3k tur.Tāds sīkums 200 naudiņas :) .
   Nu ja tas veikals  un vadītāji baigie cūkas un dēļ tā pat var atlaist,tad jau laikam samaksātu.
Link to post
Share on other sites
MakeMeGoAway

Es zinu, ka bez manas piekrišanas var tikai caur tiesu, un jā, te dažreiz notiek nesmukas lietas. Apgāzu nejauši, jo bijām uz pusi mazāk kā parasti un steidzos... Mājās netiekam, kamēr viss nav izdarīts un nav svarīgi, ka trūkst cilvēku.

 

Prece bija piegādāta no rīta no loģistikas centra. Bija jau pieņemta un vedu iekšā veikalā. Apgāzu principā ārpus slēgtās teritorijas uz ieslīpas rampas, jo pārāk strauji atlaidu gāzes pedāli.

 

Nu ļāuj iegādāties ar savu 10% darbinieka atlaidi, bet nu tas īpaši nemierina pēc tam, kad esmu apskatījis iepirkuma cenu.

Link to post
Share on other sites

pirmo reizi dzirdu, ka liek pirkt pa pilno cenu, varbut vajadzeja pirms pirkshanas normali aprunaties ar vadiibu ?

Izstastit situaaciju, pateikt, ka esi gatavs iegaadaaties saskadeeto produktu ja tam tiktu piemeerota kaada atlaide ..

 

Laigan pats nebuutu ar mieru pirkt .. vispar, principa peec ..

Edited by Dupsis
Link to post
Share on other sites
MakeMeGoAway
zstastit situaaciju, pateikt, ka esi gatavs iegaadaaties saskadeeto produktu ja tam tiktu piemeerota kaada atlaide ..

 

Ar situāciju neskaidrību nebija. Tika vienkārši pateikts, ka būs jāraksta iesniegums, lai atvelk no nākošajām algām.

 

Samaksāju 88€ par preci un savācu. It kā viss noklusa. Bet tad uzradās vēl bojātā prece.

 

 

Lai nebūtu līdzīgu ideju turmpākos komentāros: Šajā veikalā nav iespējamas sarunas ar vadību. Es varētu noveli sarakstīt par šī veikala standartiem attiecībā uz darbiniekiem.

Edited by MakeMeGoAway
Link to post
Share on other sites

Es domāju, ka noteicošais faktors ir:

      Cik būtisks tu esi darba devējam?

Ja tu esi neaizstājams, tad drīzāk darba devējs norakstītu zaudējumos un miers. Bet ja esi ne labāks, ka simti citi, kas gaida aiz durvīm, tad vai nu liks segt zaudējumus vai uz redzēšanos!

Link to post
Share on other sites

 Kaut kā nelabi tava darba vieta izskatās. Neuzkavējies tur. Meklē citu darbu. Nepinies ar tiem svoločiem. Ja šitādā gadījumā, tevi par grēkāzi iztaisa. Uz priekšu gan vēl kādi gadījumi būs, un, kas zina, daudz smagāki. Vecīt, nav strādniekam veikala preces bojājumi jāapmaksā.

Link to post
Share on other sites
MakeMeGoAway

Viegli pateikt, lai meklēju citu darbu. Kamēr nekur nestrādā, tikmēr zvana un aicina uz intervijām. Kā CV parādās, ka šobrīd kaut kur strādā, tā neviens vairs par CV un motivācijas vēstulēm neliekas ne zinis.

Link to post
Share on other sites

 

 

Šajā veikalā nav iespējamas sarunas ar vadību
Izklausās,ka jums ja klienti ko nosper veikalā arī iztrūkumu sadala uz galviņām.
  Bet pēc visa šitā tak normāli vairs nav iespējams strādāt.Nu mazums kādu iemeslu dēļ sanāk ko daudz vērtīgāku sabojāt.Darbam ar pacēlāju pa slīpām rampām,gan jau nelīdzenu/bedrainu ceļu riska pakāpe liela.
Link to post
Share on other sites
MakeMeGoAway
gan jau nelīdzenu/bedrainu ceļu riska pakāpe liela.

 

Ziemā grumbuļains ledus un pa tādu jāved nestabilas paletes. Dažreiz tās pašas flīžes kraujot šaurā vietā, pacēlājs vienkārši slīd uz sāniem, jo apakšā tīrs ledus. :D

 

 

 

Izklausās,ka jums ja klienti ko nosper veikalā arī iztrūkumu sadala uz galviņām.

 

Tas gan nē. Liels veikals. Uz galviņām tikai kasierēm dala iztrūkumus cigartēs.

Jā, prece no tās pašas paletes. Kaut kāds jauns lamināts, kas pārdošānā vēl pat veikalā nebija. Ķip jauns iepirkums.

 

 

Darbu, kurā strādājot var nopelnīt algu, vai darbu, kurā strādājot, parādos iedzīvojies?

 

Vispār jau tādu, lai var kaut ko nopelnīt un būtu interese uzņēmuma tēlu uzturēt labu. Man šajā pašā veikalā kaut kad sākumā bija vēlme, lai klients būtu apmierināts un iegādātos preci, kas pēc iespējas precīzāk atbilst viņa vajadzībām... Bet nu vadība nomāc jebkādu vēlmi izrādīt iniciatīvu.

 

Jo sākumā es strādāju nodaļā par pārdevēju. Tad vadībai nepatika viena vai otra lieta. Un tad steidzami vajadzēja darbinieku preču pieņemšanā. Uzsauca augšā, nomelnoja manu darbu kā pārdevējam melnāku par melnu un bezmazvai kā pēdējo iespēju - piedāvāja strādāt preču pieņemšanā. Interesanti, ka no malas piesaistītā instruktore, kas vada visos veikalos apmācības pārdevēju kvalifikācijas celšanai, manas jau esošās pārdevēja prasmes novērtēja kā teicamas un varēja pat atsaukties, ka viņas ģimenes locekļi par mani ir labi atsaukušies. :D Bet kam gan nodaļā vajag tādus pardevējus... :D

 

Viens izcils piemērs: Manā nodaļā tāda pasīva diena bija, cilvēku maz. Kliente lūdz palīdzību ar preci citā nodaļā (ārpus savas nodaļās mums it kā aizliegts doties). Tā kā man jābūt savā nodaļā, tad izlemju vismaz pavadīt klienti un atrast pārdevēju no blakus nodaļas, bet tur ieraugu, ka viņiem nodaļā pārbāzta un uz pārdevēju būs jāgaida minūtes piecpadsmit vismaz, lai gan klientes problēma atrisināma pāris minūtēs. Protams, ka pieņemumu lēmumu par labu klienta interesēm. Atpakaļceļā uz nodaļu izpalīdzu vēl vienam klientam. Tad saņemu zvanu no vadības uz iekšejo telefonu par to, kādēļ neesmu nodaļā (kur bija tikai pāris klienti) un vai es vēloties, lai mani atlaiž. :D Vēlāk komentējot situāciju man pasaka, ka es tikai meklējot attaisnojumus. :D

 

Ka es jums saku, te varētu noveli sarakstīt par to, kas veikalā notiek ar darbiniekiem un vadības attieksmi.

Edited by MakeMeGoAway
Link to post
Share on other sites
versatile

Nu, paga. Tev ir priekšniecības parakstīts akts, ka notika tas, kas notika, kā rezultātā atklāti zaudējumi par summu tik un tik. Pārdošanas cena - tā ir maucība, kā te jau izteicās, bet saprotu arī veikalu - dabūsi viegli bojātu laminātu pa lēto, sagribēsi vēl kādu paleti apgāzt... Bet okei, tas nav svarīgi.

Ja uzbāžas ar vēl zaudējumiem - Tev ir akts. Ja neatklāja, paši vainīgi, tb tas, kas parakstīja - ka nav atklājis.

Link to post
Share on other sites

Kantora vārdu studijā! Bet tā noteikti ir KRŪZA

 

 

 

Apgāzu nejauši, jo bijām uz pusi mazāk kā parasti un steidzos... Mājās netiekam, kamēr viss nav izdarīts un nav svarīgi, ka trūkst cilvēku.

 

Kāpēc cilvēkas ļaujas vergot un mest sevi pār kārti?

 

Eh..atsauca man atmiņā vēsmas par vienu līdzīgu uzņēmumu, kas Rēzeknes ielā atrodas.

Edited by Fruzz
Link to post
Share on other sites
MakeMeGoAway

Kāda vēl kvalifikācija? :) Teorētiskas apmācības esmu noklausījies, lai iegūtu tiesības tādus pacēlājus vadīt. Viss pārējais ir no paša pieredzes apgūts pāris mēnešos. Jo nav tā, ka es nezināju, ka par ātru atlaižot gāzes pedāli palete var sasvērties. Tīri cilvēciskais faktors nostrādāja.

 

Vai man ir piemaksas pie algas par to, ka autokāri vadu? Nē.

 

Kantori atklāti nomelnot nedrīkstu, tadēļ varu tikai piedāvāt krizdabz instagrama bildi.

 

https://instagram.com/p/yR7p6NPoGV/?modal=true

Link to post
Share on other sites

 

 

Ja tu esi neaizstājams, tad drīzāk darba devējs norakstītu zaudējumos un miers. Bet ja esi ne labāks, ka simti citi, kas gaida aiz durvīm, tad vai nu liks segt zaudējumus vai uz redzēšanos!

Neviens nav neaizstājams to nu gan vajadzētu atcerēties, bet Latvijā jau darba devējs nenovērtē darbiniekus un uzskata, ka nāks nākošais, bet bieži vien tas nākošais ir vēl sliktāks un pie tam alkoholiķis...  

Link to post
Share on other sites

 

 

Kantori atklāti nomelnot nedrīkstu, tadēļ varu tikai piedāvāt krizdabz instagrama bildi.

 

Ko tur publiski nomelnot, šis kantoris jau ntos gadus ir apliets ar sūd.... un pilns internets gan ar klientu, gan ar darbinieku sūdzībām, tāpēc tik uz priekšu, džins jau sen no pudeles izlaists.... 

  • Patīk 1
Link to post
Share on other sites
MakeMeGoAway

 

 

Ko? :mrgreen: Tu tak saki,kā bija.Ne jau visu sacerēji.

 

Viss ir tīrākā patiesība un ir daudz vēl kā cita, ko pastāstīt, bet tehniski jau instagram linkam ar manis teikto sakara nav nekāda un juridiski es savu darba vietu nomelnojis neesmu. :D

Link to post
Share on other sites

 

 

Pēc likuma darbinieks ir atbildīgs par savas darbības vai bezdarbības rezultātā veikalam nodarītajiem zaudējumiem.

kur tas tā ir rakstīts?

 

DL saka:

79.pants. Ieturējumi, lai atlīdzinātu darba devējam radušos zaudējumus

(1) Darba devējam ir tiesības ieturēt no darbiniekam izmaksājamās darba samaksas to zaudējumu atlīdzību, kas viņam radušies darbinieka prettiesiskas, vainojamas rīcības dēļ. Šāda ieturējuma izdarīšanai nepieciešama darbinieka rakstveida piekrišana.

 

(šai gadījumā manuprāt nav ne prettiesiska, ne vainojama rīcība. par to ka darba devējs nav nodrošinājis apstākļus (pretslīdes apstrāde) un nodrošinājis instruktāžu (kas tur ar tām tiesībām vadīt pacēlāju?) vēl var pat uz otru pusi mēģināt ko aizspēlēt)

 

tad vēl 86. 87 pantiem ir daudz piemērotu apakšpunktu par to pašu tematu....

  • Patīk 1
Link to post
Share on other sites
versatile

Nav runa par nomelnošanu, bet komercnoslēpumu (lamināta vairumcenu) gan ir izpaudis...

Atkārtošos, Tev ir viens, Tevis un darba devēja parakstīts akts par notikušo un sekām.

Otro vari mierīgi neparakstīt. Kā Tu zini, ka tas ir no tās pašas paletes, nevis vienkārši brāķis, ko grib iepārdot?

Edited by versatile
Link to post
Share on other sites
Bomaars/C12

Depo bij pieliktas kāpnītes maziņās pie man vajadzīgas lietas nevarēja urbīti aizsniegt pietrūka 0,5m, div pakapieni, pieskrēja par nodaļu atbldigais teica lai nenokrīt janē viņu atlaidīšot no darba...Principā tādos uzņemumos strādāt nu nezinu, ieteiktu anonimi pasudzēties par apstākļiem tiem ledu utt tā teikt kā pret pašu tā pret citiem, vislabak paceltu galvu pateikt pēc meneša es lasos prom no šitā sudu kantora

Link to post
Share on other sites
INTRASERVERNET

Pasham ir bijis ka palete nolido no ceturtaa staava celjot nost ar reach truck. Bet nu tas bija deelj ka palete bija bojaata. Bet mums kompanija preces apdroshina. Otrkaart, kaa var zinaat ka prece nav bojaata jau paarvedot no piegaadaataaja liidz juusu veikalam?

Link to post
Share on other sites

 

 

Pasham ir bijis ka palete nolido no ceturtaa staava celjot nost ar reach truck.

 

Neatceros, ka tu kaut kur tādā darbā esi strādājis.


 

 

Uzreiz atausa prātā video:

 

Varu derēt, ka Depo  ofisa planktons par šo tikai ieņirdz.

Link to post
Share on other sites
AndrisBB

Kādreiz jaunībā strādāju gan Depo, gan K-Rauta, gan Tapro. Ko tik pa tiem pāris gadiem nepaspēju apskādēt, kamīnus pa pāris tūkstošiem, krāsu paletes un nemaz nerunājot par kkādiem sausajiem maisījumiem, reģipšiem vai profiliem, nebij laikam tāda diena kko neapskadējot. Ik pa laikam krita gan no plauktiem, gan smuki palete aizslideja no "ragiem" lietaina laika asak piebremzejot. Nebij citu variantu, darbinieku trūka, pircēji un fūres stāvēja rindā un gaidija, bij jāsteidzās.

 

Interesantakais gadījums laikam bij kad caurduru x5 bumeru ar ragiem. Maskavas ielas K-rauta vakara pirms slegshanas vienreiz apgazu pacelaju uz saniem un sachakareju paris Rami Renta gjeneratorus, tad gan nepiekada kompramisa nenonācām un bij jāpamet darbavieta :D

Bet ne reizi nekad netiku maksajis, bet tad bij treknioe gadi, bizness gaja uz urra un darbiniekus bij gruti atrast

Edited by AndrisBB
  • Patīk 3
Link to post
Share on other sites
viesturs0711

Tādiem menedžeriem (noteikti, ka tāds arī bija vainīgs samaksas prasīšanā) kuli noraut vajadzētu. Ka tik priekšniecībai d..sā ielīst, tā lai galva brūna!

Edited by viesturs0711
Link to post
Share on other sites

 

 

Nekas nebija jaamaksaa jau pash saakumaa. Darbadeveejs tikai uzvaariijaas uz tavas mulkijiibas. 

Shitas gan ir interesanti. Vareetu siikaak paskaidrot kaapeec nemaakuliigas darbiibas rezultaati nav jaakompensee. Shajaa gadiijumaa tak autokaara shoferis izraisiija negadiijumu. Piemeera peec un liidziibai ja teiksim fuures shoferis nemaakuliigi iznjem liikumu vai kaa citaadi sabojaa kravu vai pashu piekabi ar savu nekorekto vadiishanu tad arii nav jaamaksaa zaudeejumu atliidzinaashana?

Link to post
Share on other sites

 

 

Shitas gan ir interesanti. Vareetu siikaak paskaidrot kaapeec nemaakuliigas darbiibas rezultaati nav jaakompensee. Shajaa gadiijumaa tak autokaara shoferis izraisiija negadiijumu. Piemeera peec un liidziibai ja teiksim fuures shoferis nemaakuliigi iznjem liikumu vai kaa citaadi sabojaa kravu vai pashu piekabi ar savu nekorekto vadiishanu tad arii nav jaamaksaa zaudeejumu atliidzinaashana?

priekš tam ir kravas un auto apdrošināšana.

  • Patīk 2
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...