Jump to content

Rekuperators - vilšanās.


Ronalds
 Share

Recommended Posts

pirms 1 stundas , oxygen teica:

Apbēdināšu par ''čuju''

Nu tak palasi, ko es rakstīju augstāk 😉. Jā, pieminēju iztvaikošanas/kondensēšanās siltumu. Ūdens/gaiss masas atšķiras par divām kārtām. Tā ietekme būs kļūdas robežās.

Link to comment
Share on other sites

12.11.2022. , 15:09, Lieta teica:

Tad man tomēr nebija taisnība. Domāju, ka tur tens darbojas.

Iepriekšējās dienās bija izslēgts gan "ziemas režīms", gan tens. Šodien ieslēdzu ziemas režīmu, tad arī tens pieslēdzas. Pagaidām nezinu, pastāvīgi vai periodiski. Būs kaut kad jāpapēta.

 

Link to comment
Share on other sites

VebKamera
12.11.2022. , 14:15, Jurkins teica:
12.11.2022. , 13:15, ju teica:

Tad jau efektīvāk sanāktu uzbūvēt to cauruli gar kāda kalna nogāzi.

Aha, man arī tādas idejas ir bijušas. 😁 Gan jau, ka neatmaksājas tā lieta.

 

Mitrums, kondensāts. Baktērijām ļoooti patiks tā vieta...

Link to comment
Share on other sites

pirms 9 stundām , VebKamera teica:

Mitrums, kondensāts.

Nu gar kalna nogāzi drīzāk gravitācija nepieļaus to lietu. Atmosfēras spiediens pieaugot augstumam samazinās, bet kaut kā nekas neskrien uz augšu. Gan jau to cauruli vajag likt tā, lai abi gali +/- vienādā augstumā VJL. Atceros, tajā rakstā pat bija minēts, ka plūsmas ātrums var pārsniegt skaņas ātrumu.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 36 minūtēm , Jurkins teica:

Atmosfēras spiediens pieaugot augstumam samazinās, bet kaut kā nekas neskrien uz augšu.

Kā tev šķiet, kā skurstenis darbojas?

 

Link to comment
Share on other sites

Pirms 23 minūtēm , ju teica:

Kā tev šķiet, kā skurstenis darbojas?

A pašam nešķiet, ka bišķi savādāk?😉

Šim vajag krāsni apakšā.

Labots - Jurkins
Link to comment
Share on other sites

Krāsns (siltums) to tikai veicina, tā šķiet.

Nu var jau būt, ka pie vienādām t augšā un apakšā nekāda kustība nebūtu. Lai gan, šķiet, gaisa masai vajadzētu pārvietoties no augstāka spiediena uz zemāku arī pie vienādām t.

Ja nu vienīgi gaisa masa tiešām gravitācijas iespaidā kristu uz leju, jo spiediena starpība būtu par mazu kaut kādā garā skurstenī.

 

Link to comment
Share on other sites

Pirms 4 minūtēm , ju teica:

Krāsns (siltums) to tikai veicina, tā šķiet.

Nav redzēts, ka aukstā kamīnā pelni dancotu pa kurtuvi. Toties ir redzēts, ka uzreiz pēc iekuršanas dūmi nāk istabā, nevis aiziet skurstenī. Vēl ir redzēts, ka papīra gabalu burtiski ierauj skurstenī īsi pēc tā aizdedzināšanas, turot kurtuves augšā (tieši pie izejas uz skursteni).

 

Pirms 39 minūtēm , Jurkins teica:

Šim vajag krāsni apakšā.

Varbūt pietiktu ierīkot to cauruli kalna dienvidu pusē, turklāt nevis šādu-tādu, bet tieši melnu. Labākam rezultātam ieteicams izmantot "Vantablack", "Musou Black" vai ko tamlīdzīgu. Saule varētu pietiekami sakarsēt, lai radītu kaut kādu nebūt velkmi.

  • Atbalstu 1
Link to comment
Share on other sites

Jā, melnu cauruli dienvidu pusē varētu gan. Protams, jautājums par lietderību vienalga paliek atklāts. Visticamāk - tukšs numurs.

Tas pats par skursteni - cik jaudas varētu noņemt, lai procesu neapstādinātu.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 45 minūtēm , binary teica:

Nav redzēts, ka aukstā kamīnā pelni dancotu pa kurtuvi. Toties ir redzēts, ka uzreiz pēc iekuršanas dūmi nāk istabā, nevis aiziet skurstenī. Vēl ir redzēts, ka papīra gabalu burtiski ierauj skurstenī īsi pēc tā aizdedzināšanas, turot kurtuves augšā (tieši pie izejas uz skursteni).

ja iekurot krāsni dūmi lien istabā, tad kaut kas tur nav līdz galam pareizi... vai arī laiks pienācis cukas iztīrīt, vai tml...

by default, skurstenī veidojas vilkme, jo tā augstais gals, parasti, ir, kaut nedaudz, tomēr vējā, kas rada spiediena kritumu caurules augšpusē, līdz ar to, nelielu vilkmi apakšā... bezvējā gan šis efekts praktiski neizpaužas...

Link to comment
Share on other sites

Ja par ventilāciju, tad ir tāda lieta kā dabīgā ventilācija, kura izmanto pietiekami augstu skursteni, tīri veiksmīgi strādā un nemaz nevajag kalna augstumā, krāsot supermelnu, likt krāsni vai sauli, pietiek ar dabīgajām temperatūras atšķirībām.

 

Par enerģijas noņemšanu no skursteņa jau da Vinči domāja, ne tik tālā pagātnē jau, pagājušā gadsimta 80 gados bija prototips uzbūvēts, noteikti ir arī tagad. Vajag diezgan augstu skursteni un, jā apakšā vēlams papildus sildīt, piemēram, saliek saules paneļus, kuri jau paši ražo enerģiju, bet zem kuriem rodas siltums, kurš silda skurstenī pieplūstošo gaisu.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 29 minūtēm , maize teica:

Vajag diezgan augstu skursteni

Gan jau neatmaksājas tā štelle.

Būs vakarā intereses pēc jāpaložņā pa gūgles tanti. Gan ja ar pareizajiem atslēgas vārdiem dabūtu to tēmu ar cauruli no anticiklona uz ciklonu. Tīri intereses pēc.

Nevajadzēja vakaru 😁

https://physics.stackexchange.com/questions/257715/power-generation-with-a-long-horizontal-pipe-using-atmospheric-pressure-differ

Labots - Jurkins
Link to comment
Share on other sites

Pirms 4 minūtēm , VebKamera teica:

paskati šito

Tak lai viņas tur dzīvo un vairojas. Vajag tik trubu uz pareizo pusi, lai vajadzības gadījumā var uz krieviju izpūst to bioloģisko ieroci.

 

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

Sasodītais MH-Z19B, nu nemaz nevar ticēt viņam…

Pēc vairāku stundu darba rāda 1475. Restartēju (izrauju no USB porta, iespraužu atpakaļ) - 1700. Vēlreiz restartēju - 1800. Tā īsti nebija nekādu ārēju apstākļu, lai ik pēc minūtes būtu tāds CO2 pieaugums.

Link to comment
Share on other sites

Ko Tu ar to restartu vēlies panākt? Nomest uz 400? Tur viens pins bija uz zemo vai augsto V līmeni jāpatur, vai kamanda caur, piemēram, Termite. Nevienu, ne otru no galvas neatceros, jāmeklē talmutos.

 

Mani rādījumi, nekādas manipulācijas gan neesmu veicis.

image.jpeg.60067c65fe11cfc49a7969fdab86dbf5.jpeg

 

Labots - ggg97
Link to comment
Share on other sites

Ko parasti cenšas panākt ar iekārtas restartu? To, lai iekārta strādā kā nākas :D Temperatūru rāda par pāris grādiem vairāk nekā 20cm attālumā stāvošs pulkstenis-termometrs.

Nomest uz 400 (kalibrēt) nav ne mazākās vēlmes. Priekš tā būtu jānes to sensoru ārā un jādomā, kā viņu tur ieslēgt.

 

Labots - binary
Link to comment
Share on other sites

Pirms 51 minūtēm , binary teica:

(izrauju no USB porta, iespraužu atpakaļ)

 

Pirms 11 minūtēm , binary teica:

Priekš tā būtu jānes to sensoru ārā un jādomā, kā viņu tur ieslēgt.

Ja iznestu ārā, daudz kas paliktu klārāks.

Link to comment
Share on other sites

Vai esi izslēdzis Self-calibration for Zero Point? Tā ir defaultā ieslēgta fīča, kas reizi dienā iestata zemāko CO2 PPM dienas laikā par 400 PPM līmeni. Lai izslēgtu, jānosūta komanda.

MH-Z19B User's manual

Link to comment
Share on other sites

14.11.2022. , 15:47, binary teica:

Sasodītais MH-Z19B, nu nemaz nevar ticēt viņam…

 

Tie lētie ķīniešu sensori ir diezgan pamatīgi sūdi, nav viņiem jātbilst nekādiem standartiem vai precizitātei. Galvenais ka tik kāds pērk Arduino tipa prodžektiem. Ja gribi daudzmaz ticamus rezultātus, tad skaties kautko no industriālā lauciņa.

Farnelī pilns ar sensoriem.

Labots - AndrisBB
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

pirms 4 stundām , Vasarnieks teica:

@binary kādas pārdomas par pranas rekuperatoru pie pirmajiem saliem?  

Grūti pateikt. Pēc instrukcijas ziemā (t.i., kad ir zem +4°C) jālieto "ziemas režīmu" un "mini uzsildīšanu", lai izvairītos no apledošanas. Ar to "mini uzsildīšanu" ienākošais gaiss ir praktiski tikpat silts kā izejošais. It kā forši, māja mazāk atdziest (kamīnkrāsns apkure). No otras puses - būtu ienākošais gaiss aukstāks, tad varbūt labāk maisītos pa telpu.

 

Zvanīju uzstādītājam par to "mini uzsildīšanu", šis teica, ka manuālajā režīmā droši varot slēgt ārā. Rekuperatoram esot divi sildītāji - viens tas "mini sildītājs", otrs tieši kondensāta atkausēšanai. Nav ne jausmas, cik tur tās taisnības, vēl neesmu jaucis. Zinu tikai, ka tam "mini sildītājam" ir tendence pašam ieslēgties - manuāli izslēdzu, bet pēc kāda laika šis atkal ir ieslēdzies. Pagaidām nezinu, tas notiek 1x dienā, 2x dienā vai atkarībā no temperatūras.

 

Temperatūras šobrīd bez apsildes (un rekuperatora ārējos ~10cm joprojām neesmu nopakojis):

image.png.e79a814c0db58daa59f811c6e53453da.png

 

Rekuperatora CO2 sensoram neticu - parasti pārāk optimistisks. CO2 "rēķina", mērot VOC.

 

Par efektivitāti - cerēju, ka būs labāka. Tā kā guļam tai pašā telpā, kur uzstādīts rekuperators, neko vairāk par 3. ātrumu nevar likt (3. arī ir gana labi dzirdams). Faktiski arī ar 4. ātrumu gaisa apmaiņa nav pietiekoša…

Link to comment
Share on other sites

pirms 2 stundām , AndrisBB teica:

Tie lētie ķīniešu sensori ir diezgan pamatīgi sūdi, (..) Farnelī pilns ar sensoriem.

Saki, ka jāņem kaut ko no farneļa par €500, citādi nebūs aršanas? Jebšu farnelī esošie par 30-40 EUR ir ar kaut ko labāki nekā citur pirktie identiski par 30-40 EUR?

Mani neinteresē "absolūtais CO2 mērījums", relatīvais ir OK, ka tik rezultāts kaut cik konsistents. Kad pirku MH-Z19B, tad, šķiet, par viņu bija tīri OK atsauksmes. Ja interesētu absolūtais, tad jā, skatītos uz "industriālākiem" variantiem.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 38 minūtēm , binary teica:

Temperatūras šobrīd bez apsildes

Tos 10.8 rekuperators uzsilda līdz 22.6? 10.8 jau pavēss gaiss un to būtu jājūt...

Pirms 38 minūtēm , binary teica:

Tā kā guļam tai pašā telpā, kur uzstādīts rekuperators, neko vairāk par 3.

Pirms gulēšanas kādu stundu varbūt jāuzliek lai kartīgā jaudā izdzenā to gaisu...

Vai arī logs pilnībā vaļā uz ~minūti. 

Cik telpai m2 un cik gulētāji? 

Labots - dzincha
Link to comment
Share on other sites

pirms 2 stundām , dzincha teica:

Tos 10.8 rekuperators uzsilda līdz 22.6? 10.8 jau pavēss gaiss un to būtu jājūt...

Ārā ir -5.6°C, tos uzsilda līdz +10.8°C.

Iekšā ir +22.6°C, tos atdzesē līdz +6.6°C.

 

pirms 2 stundām , dzincha teica:

Vai arī logs pilnībā vaļā uz ~minūti. 

Ar minūti nepietiek ;) Un nakts ir pietiekami gara, nevienam nav vēlmes ik pēc stundas celties un vērt vaļā logu uz 5 minūtēm, it īpaši ziemā.

Link to comment
Share on other sites

Kaspars12
pirms 3 stundām , dzincha teica:

Pirms gulēšanas kādu stundu varbūt jāuzliek lai kartīgā jaudā izdzenā to gaisu...

Tev ir co2 mērītājs ?

 

Nav iespējams mūsdienu prasībām atbilstoši siltinātā telpā/mājā gaisu pievēdinat uz priekšu, Tas tev palīdzēs labākajā gadījumā uz 1-2h, ne uz 8 ko vidēji būtu jāguļ. Co2 izdala arī kaķi, suņi, truši un citi lopiņi, ko jau izdomā turēt savā mājoklī. Turklāt jāņem vērā, ka naktī co2 izdala arī visi zaļie istabu augi.

 

Svaigu, veselīgu gaisu var nodrošināt ventilācija, nav svarīgi, vai efektīvi rekuperators vai cauras sienas un logi. Galvenais, ka notiek gaisa apmaiņa un to var noskaidrot veicot co2 mērījumus.

Link to comment
Share on other sites

Ir doma par rekuperatora uzstādīšanu vienā objektā. Izlasīju visu šo balagānu un sapratu, ka nav te īsti nevienam poņa par tiem rekuperatoriem. Ir kādam kontakti kādam kurš jēdz?

Link to comment
Share on other sites

pirms 6 stundām , binary teica:

Jebšu farnelī esošie par 30-40 EUR ir ar kaut ko labāki nekā citur pirktie identiski par 30-40 EUR?

Tā arī pa lielam ir. Vismaz zini ka tas, ko nopirki ir tas, kas uz bundžas rakstīts. Bet ar ķīniešiem no visādiem nezināmas izcelsmes avotiem, vienu reizi var patrāpīties kautkas labs, citu kautkas no zāģu skaidām sastiķēts.

Pats taču vēl nesen meklēji, kur var nopirkt FTDI kabeli, kas arī ir oriģināls, nevis kārtējā kopija.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Jā, ar ķīnas kā ''ar bitēm'' . Izmantoju āra temperatūras/mitruma mērījumiem DHT22. Pēc pus gada mitrumu rāda 99 un nemainās. Tā divas reizes divās dažādās vietās. Nopirku no cita piegādātāja un jau trešo gadu bez problēmām. 

Arī , domāju, ar MH-Z19B tas pats . Man tādi vairākas vietās- neredzu problēmu. Piedevām vienā vietā , kur kopējā ventilācija vairākām telpām ( un bieži stāv vaļa durvis kas savieno tās telpas) trīs dažādu tipu. Divi divu staru  viens MH-Z19B. Pa lielam rāda vienu un to pašu ja neskaita dažreiz  atšķirības tā aptuveni 30-50ppm robežās.  Ja ''nevajag zinātni'' tad pilnīgi OK. Diemžēl tiem MH-Z19B esot kaudzēm pakaļdarinājumu. Kaut kur bija  kā daļēji atšķirt. Reku viens. Nu es vados no atsauksmēm par pārdevēju/pārdoto nevis pēc lētākās cenas. Nu tas gadījums ar DHT22 iemācīja ka nevar ņemt pirmo kas pagadās.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Droši vien ja izdomā izmantot to sensoru kautkādā sistēmā, kas pieņem kādus būtiskus lēmumus balstoties uz rādījumiem no viņa, tad vajag veikt vismaz kautkādu verifikāciju. Savādāk kautkādi cipari nāk ārā, bet vai tur ir kāda saikne ar realitāti, kas to lai zin.

Iebāzt kādā 3L burkā kopā ar kalibrētu sensoru un tad apskatīt kā uzvedas pie dažādiem CO2 līmeņiem, restartiem utt.

Nu gandrīz kā pie dažiem klientiem, viss jāmēra ar diviem multimetriem :D

 

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

pirms 20 stundām , binary teica:

Mani neinteresē "absolūtais CO2 mērījums", relatīvais ir OK, ka tik rezultāts kaut cik konsistents.

 

Pameegjinaaju to LMT piedaavaato Maja elpo. Apreekjinaatais "CO2" (gaisa kvalitaates indekss papagailjos) ir pilniigi garaam.

Saliidzinaaju ar Aranet4 CO2 sensoru.

Link to comment
Share on other sites

LMT jau paši raksta, ka

CO

2 daudzums tiek ņemts vērā, analizējot gaisa kvalitātes kopējo stāvokli (sensors nenosaka konkrētu CO2 daļinu daudzumu gaisā)

Gan jau mēra VOC vai ko tml un pēc tā izdomā, cik CO2 varētu būt. Kā wiki raksta - atliek nomizot apelsīnu vai palietot smaržas, lai šāda tipa sensors "mazliet apjuktu".

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Pagājušnakt nolēmu paeksperimentēt - izslēdzu rekuperatoru, lai redzētu, cik tad CO2 būs naktī. Pirms rekuperatora uzstādīšanas bija līdz 3500, pagājušnakt - līdz 2500 (bija paliels vējš, varbūt pa šķirbām vēdināja).

No rīta pamanījām, ka no rekuperatora pil kondensāts. Pielieku roku - auksts. Nu OK, ieslēdzu, padarbināju. Sākumā laikam ar apsildi. Pēc kāda laika skatos - rāda, ka iekšā temperatūra ir kādi +3 grādi…

Tālāk veicu "atkausēšanas procedūru" - izslēdzu ventilatorus, aizvēru gaisa noplūdi, ieslēdzu apsildi uz kādu stundu. Rekuperators uzsila līd zkādiem 35 grādiem. Tālāk darbināju "kā parasti".

Pirms pāris stundām skatos - atkal temperatūra vien pāris grādi virs nulles, uz rekuperatora virsmas kondensāts. Wtf… Izrādās, viens no ventilatoriem nemaz nestrādā. Šobrīd nezinu, aizsalis vai nosvilis. Zinu tik, ka ārpusē bija diezgan gara lāsteka. Būs no rīta jāskatās, kas un kā…

Link to comment
Share on other sites

Nezinu kādi tur papagaiļi, bet mans netatmo samērā precīzi attēlo co2 (ppm). Ja tas pārsniedz 3000, tad arī reāli ir jūtams, ka kaut kas nav labi.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Netatmo mēra pareizi ar ndir sensoru, te ir runa par lētajiem sensoriem, kas rāda papagaiļus no sarēķinātā co2.

Link to comment
Share on other sites

Te runa bija par dažādiem sensoriem, tai skaitā par MH-Z19B, kas arī ir NDIR.

Link to comment
Share on other sites

pirms 14 stundām , binary teica:

Gan jau mēra VOC vai ko tml un pēc tā izdomā, cik CO2 varētu būt

Es par šo.

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...