Jump to content

Neatkarīgā ekspertīze telefonam


Recommended Posts

Sveiki,

 

Esmu saskāries ar sekojošo- Pirms mēneša nopirku Z3 interneta veikalā, vakardien konstatē, ka uz displeja kreisajā stūrī ir dzeltens pleķis, kuru var pamanīt tikai uz balta fona( googlējot uzzināju , ka šādi brāķi esot sastopami Sony...), it kā nekas traģisks, bet "abidna" , tomēr telefons nemaksā 100 Eur.

Devos uz iveikalu un teicu, ka lai taisa ekspertizi un maina telefonu, piedāvāja remontu, maiņas netaisot,,,,,

 

Lūk arī mans jautājums- Tas taču nav likumīgi, vai ne? Es varu aiznest viņu kaut vai uz MTTC ,lai uztaisa ekspertīzes slēdzienu un pēc tam doties atpakaļ pie viņiem......

 

 

P.S Lieki, teikt , ka ar telefonu uzvedos, kā ar jēlu olu....nav kritis utt....

Labots - Matizs
Link to comment
Share on other sites

postal1188

 

 

piedāvāju remontu, maiņas netaisot,,,,,
Tu piedāvāji vai tev piedāvāja? Man jau šķiet, ka lai aparāts tiktu apmainīts pret jaunu jābūt tādam rūpnīcas defektam, kas traucē dzīvot vārda viss tiešākajā nozīmē!
Link to comment
Share on other sites

Atvaino, nemāku rakstīt :)

 

Wot labs jautājums, vai ir atrunāts, kas traucē un kas nē ? Man jau liekas, ka defekts paliek defekts.

 

Link to comment
Share on other sites

postal1188

Izklausās jau vairāk pēc displeja defekta! Atceros kādriz ko līdzīgu biju manijis telefoniem, kas mitrumu dabujuši, bet šis laikam nebūs tas gadijums!

Labots - postal1188
Link to comment
Share on other sites

DeepSpaceMonkey

Nav jau arī nekādas garantijas, ka pēc remonta nebūs cits dzeltens līmes pleķis.. citā forumā lasīju, ka kāds savējo OnePlus One paturot saules gaismā izdziedēja :) Un tagad lielākā daļa ražotāju pielīmē displeju pie digitaizera.

Link to comment
Share on other sites

Kur īsti problēma ?

Ja veikals atzīst, ka ir defekts un noprotams, ka atzīst, jo piedāvā remontu, tad tavas, likumā noteiktās tiesības, pirmos 6 mēnešus no preces pirkuma brīža, ir pieprasīt vienu no šīm opcijām:

 

  • samazināt preces cenu
  • bez atlīdzības novērst preces neatbilstību līguma noteikumiem vai atlīdzināt Jums preces neatbilstības novēršanas izdevumus
  • apmainīt preci pret tādu pašu vai ekvivalentu preci, ar kuru būtu nodrošināta atbilstība līguma noteikumiem
  • atcelt pirkuma līgumu un atmaksāt Jums par preci samaksāto naudas summu

jāņem vērā, ka

Ja preces neatbilstība līguma noteikumiem ir maznozīmīga, Jūs nevarat izvirzīt pārdevējam šādu prasību: atcelt līgumu un atmaksāt Jums par preci samaksāto naudu.
Labots - maize
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Paldies par izsmeļošajām atbildēm.

 

Lieta ir tāda, ka piedāvā tikai remontu ! Nevis mainīt vai atgriezt naudu :) Nesīšu uz neatkarīgo ekspertīzi ,lai maina uz jaunu.

 

Paldies @ maize par atbildi!

Link to comment
Share on other sites

@ mopsis

 

Tieši tā, tas jau ir principa jautājums. Negribas lai mēnesi vecu telefonu viņi tagad skrūvē vaļā.

Link to comment
Share on other sites

viesturs0711

Pārdevējam ir jānovērš defekts. Kā viņš to izdara, tas jau ir viņa kompetencē. Kāda starpība, vai tev rūpnīcā skrūvē vaļā vai ciet, vai servisā! Ja defekts ir labojams, nomainot kādu komponenti, tad diez vai tev mainīs pret jaunu.

Link to comment
Share on other sites

Ekspertīžu veicēju saraksts http://www.ptac.gov.lv/page/177

 

Interesanti vai šitādi jūzeri, kad mēnesi jaunai mašīnai izdeg lampiņa,  dzen viņu uz salonu un prasa naudu atpakaļ?


 

 

Konstatēs, ka ir defekts, kurš ir jānovērš, ko pārdevējs jau tāpat ir gatavs darīt.
Pircējam ir tiesības nepiekrist remontam, un izvēlēties saņemt atpakaļ naudu. Izdevīga štelle, palieto preci līdz 6 mēneši un paprasi atpakaļ pilnu samaksu. A jaunās tehnoloģijas ai kā pa šo laiku cenā nokritušas.
Link to comment
Share on other sites

Žaks Noriss

Telefona ekrāns ir no lietošanas viedokļa svarīgākā sastāvdaļa. Turklāt Z3 ir ūdensdrošs un kurš Vasja pēc pārjaukšanas garantēs to? Manuprāt tikai maiņa. Arī PTAC noteikumi to pasaka.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

Z3 ir ūdensdrošs un kurš Vasja pēc pārjaukšanas garantēs to?

Par to nav jāuztraucas, jo, ja nebūs drošs, tad tā būs neatbilstība līgumam :) 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

nevertell

 

 

Kāda starpība - ir vai nav skrūvēts vaļā? Galvenais, lai to dara kāds, kurš saprot, nevis kaimiņš Fjodors.
 

Vai tad lētajiem iveikaliem to dara kāds cits kā Fedja ?

Link to comment
Share on other sites

Žaks Noriss

Maisiņš vaig?

 

Par ūdens drošības nosacījumu izpildi jau būs cita veida runāšana ar ekspertīžu veicējiem.

Link to comment
Share on other sites

preces defekts, kurš ir novēršams, viennozīmīgi ir maznozīmīga neatbilstība, līdz ar to...

Vecīt esmu suni un mazas kamaniņas apēdis kopā ar patērētājiem. Jā, es ļoti saprotu ka defekts ir maznozīmīgs un neietekmē devaisa pamatfunkcionalitāti, bet defekts ir, un ja ekspertīze apliecina ka tas nav radies lietotāja vainas dēļ , mūsu valsts likumi nešķiro kam kas ir liels, kam ir mazs. Man tas varbūt ir sīkums, citam pasaules gals.Patērētājs raksta prasījuma pieteikumu, pievieno ekspertīzes slēdzienu, un prasa atpakaļ naudu. Citiem problēmu risinājumiem nepiekrīt, uz kompromisu nomainīt displeju neiziet. Viss. Pārdevējam reāls ieberziens, ne jau prieka pēc viņš pārdeva  preci ar rūpnīcas brāķi. Nopelnīja 10 eirikus. Tagad reāla šance dabūt atpakaļ lietotu mantu. Laipni lūgti Latvijas Republikas likumdošanā, kur patērētājs ja viņš ir krāns, kurš perfekti zin savas tiesības, un procedūru kā tās īstenot, var tirgotāju drāzt visos veidos. 

Labots - m2tv
Link to comment
Share on other sites

 

 

Vai tad lētajiem iveikaliem to dara kāds cits kā Fedja ?

A vot ņeher pirkt tādos kantoros :) 

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

 

 

Nesīšu uz neatkarīgo ekspertīzi ,lai maina uz jaunu.

Kas liek domāt, ka eksperta slēdziens būs pozitīvs?

 

(4) Ja preces neatbilstība līguma noteikumiem ir maznozīmīga un nevar būtiski ietekmēt patērētāja iespējas izmantot preci, patērētājs nevar prasīt, lai ražotājs vai pārdevējs atceļ līgumu un atmaksā par preci samaksāto naudas summu. Preces neatbilstība līguma noteikumiem uzskatāma par maznozīmīgu, ja normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā organizētā ekspertīzē konstatēts, ka preces neatbilstība nepazemina preces pamatfunkciju izpildes kvalitāti vai lietošanas īpašības un to var novērst, neradot vizuāli konstatējamas izmaiņas preces ārējā izskatā.

Link to comment
Share on other sites

@avarons

 

Un kāpēc lai nebūtu? 

 

Vakardien aizstiepu uz MTTC , uzmetot aci, teica, ka neesot pirmais kas nāk ar pleķaino Z3 displeju.

Teica (kā augstāk minēja) , ka visticamāk tā esot līme. Un ja nebūšot bojājuma pēdu no manas puses, slēdziens būšot pozitīvs un ar šādu defektu pārdevējam neesot tiesību preci nemainīt.

Link to comment
Share on other sites

Nevajag skriet uz ekspertīzi - tai procedūrai ir sava kārtība.

 

Divos vārdos:

  1. Iesniegums pārdevējam (ja nevar vienoties mutiski) un kopija par saņemšanu sev.
  2. Pārdevēja atteikums vai piekrišana (7dienu laikā, ja nemaldos).
  3. Ja ir atteikums, tikai tad uz ekspertīzi.

Precīzāka kārtība PTAC vai likumā.

 

Citādāk tikai naudu pa velti izmetīsi. Jo pārdevējam jāapmaksā arī ekspertīze, ja pircējam ir taisnība.

 

Un apmainīt preci, kurai ir defekts jau izvelkot no kastes, ir normāla prakse. Displeja nomaiņa ir diezgan dārgs prieks, ja neķēpājas ar stikliņu kausēšanu/līmēšanu - neredzu lielo ietaupījumu pārdevējam. Kgan, neesmu pārdevējs...

Link to comment
Share on other sites

Mana epopeja ir noslēgusies. Mttc izsniedza aktu par to, ka telefonam ir brāķis -displejs. Devos uz Iveikalu, pēc nelielas apspriedes, par likumiem,  PTAC utt.... Telefons man tika samainīts pret jaunu, vēl pēc apmēram 10 min sarunas par "dzīvi" tika atgriezta nauda arī par ekspertīzi :)

 

Secinājumi :

  1. Iveikali, nu galīgi nav pretim nākoši un nezinātāju par savām tiesībām , vienkārši sūtīs bekās.
  2. Taupot un pērkot kur lētāk, būs lielāks čakars, ja nu kas.....

 

Paldies visiem par atsaucību!

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

30 eur  ar kko , precīzi vairs nepateikšu.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Taupot un pērkot kur lētāk, būs lielāks čakars, ja nu kas.....

ne vienmēr, bet risks ir

Link to comment
Share on other sites

Man šādi viens populārs I-neta veikals gribēja izjāt viena klienta, manis paša sakrāmētu no pasūtītām daļām 800 eur vērtu kompi...

Neizdevās puikiem :>

 

Tā ka čakars pērkot lētāk +/- ir vienmēr, ja kkas nobeidzas.

Labots - Red
Link to comment
Share on other sites

Iveikali, nu galīgi nav pretim nākoši un nezinātāju par savām tiesībām , vienkārši sūtīs bekās

Diemžēl veikali nereti ir situācijas ķīlnieki. Klients atnāk iekačā savas tiesības, savukart mazumtirgotāju/preces pārdevēju preces piegādātājs/vairumtirgotājs pasūtīs. Internetveikaliem profits no pārdotās preces ir tik niecīgs, ka katrs šādi atgrieztais pirkums apēd 20-30 pārdoto lietu peļņu. Ja likumdošanā būtu atrunāts ka šādi atgriezto preci mazumtirgotājs varētu atgriezt vairumtigotājam ,saņemot pilnu samaksu, neviens nekautos ar klientu. Mierīgi samainītu vai atgrieztu naudu.

 

Secinājumi:

Šai gadījumā klients izmantoja savas likumā dotās tiesības

Internetveikals ielidoja uz +/-100-120 eiro 

Klients ir reāls krāns. Tā vietā lai tai pašā MTCC kas ir oficiālais servisa pārstāvis, samainītu displeju ( kura minidefekts nekādi netraucē izmantot preci) un neķertu kreņķi,izvēlējās iziet uz principiem un izdrāzt internetveikalu.

 

Atliek tikai novēlēt lai topika autoru arī šādi drāž viņa rūpalā. Negatīvā karma nāk atpakaļ, dots devējam atdodas

 

 

Tā ka čakars pērkot lētāk +/- ir vienmēr, ja kkas nobeidzas

Ja kaut kas nosprāgst,čakars ir vienmēr, neatkarīgi kur un pa cik pirki. Datorkomponentes vispār visi ņem no vienām un tām pašām vairumtirgotāju noliktavām. Atšķiras tikai peļņas% ko tirgonis uzkrāmēs

Labots - m2tv
Link to comment
Share on other sites

nevertell

 

 

Atliek tikai novēlēt lai topika autoru arī šādi drāž viņa rūpalā. Negatīvā karma nāk atpakaļ, dots devējam atdodas
 

Ja negribi mainīt brāķus, tad nepārdod brāķus.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

Ja negribi mainīt brāķus, tad nepārdod brāķus
Esmu daudz tavu stulbību lasījis pie dažādām tēmām, bet varbūt izvēlies runāt par lietām,kur tev ir kaut mazākā saprašana?

Tavuprāt tirgotājs ražo viņus? Tavuprāt tirgotāja kvēlākā vēlēšanās ir apzināti čakarēt pircēju,apzināti iemērējot viņam sūdu?  Cik man zināms tirgotājs nav klienta ienaidnieks, un tirgotāja sapnis ir lai visas pārdotās lietas strādā perfekti, lai klients  parādās tikai veicot jaunu pirkumu, nevis nākot ar pretenzijām

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Žaks Noriss

 

 

Atliek tikai novēlēt lai topika autoru arī šādi drāž viņa rūpalā.

 

Nu mīlīgi bez gala!

 

Jau 1x rakstīju, bet uzskatu, ka ūdensdrošam telefonam mainīt ekrānu ir nesaprātīgi. Vispār mainīt ekrānu nav nekāda patīkamā lieta, jo nezini kādu ķīnu tev tur uzliks Gorillas stikla vietā.

 

Otrā lieta, protams, ir jau ietverta tavā tekstā

 

 

 

Tavuprāt tirgotāja kvēlākā vēlēšanās ir apzināti čakarēt pircēju

 

Ja man patērētāja tiesības piešķir tādu extru kā paprasīt nomainīt telefonu, tad arī esi tik laipns un to izdari, nevis jāj mani pa pārbaudēm utt. par acīm redzamām hārdvāres problēmām. Ja neesi ierēķinājis uzcenojumā to skādi vai nespēj skādi nosegt, tad vācies ārā no biznesa.

 

Baigi jaukais klientu draugs tu mums esi! Kaut visi tādi būtu. Ai, aizmirsu - visi jau tādi ir. 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

m2tv, cerams, ka šādas pircēju "krānošanās" liks tevis aizstāvētājam veikaliem pārdomāt savas eksistences jēgu un atrast biznesu, kur ieguvums ir abpusējs un tev nebūs jābubina pie katra līdzīga jautājumu, cik nabaga veikalniekiem grūti un smagi. Saprotu, ka bizness jums grūts un cenu celt nevar, jābūt pirmajiem salidzināšanas portālos un vispār pircējs ir galīgs krāns izdomās vēl ārzemēs pirkt... Nu ir grūti kapitļizmā ar atvērto tirgu no visas pasaules.

Link to comment
Share on other sites

 Nu ja interneta veikali tirgotu par cenu, kurā ierēķināts arī iespējamais serviss, tad arī izzustu p0kemonu iecienītie lētie veikali.  Ja viena un tā pati prece, papētot kaut vai saidzini.lv  ir dabūnama ar cenu starpību pat 25 % un vairāk - jābūt pilnigam idiotam, lai pirktu lētkajā bodē. Ja teiksim,  kādai precei lētākajā bodē cena ir, teiksim 800€, bet dārgākā peejamā 1600€ - tātad jāizvēlas 1200 - 1400€ robežās, bet pilnīgi noteikti ne lētāko pārdevēju. Tikai diemžēl lielākā daļa pircēji ir kapeik3,14sēji un meklē, ka tikai lētāk. Nu tad ko pēc tam bļauj ???

Labots - raiviic
Link to comment
Share on other sites

 

 

Diemžēl veikali nereti ir situācijas ķīlnieki. Klients atnāk iekačā savas tiesības, savukart mazumtirgotāju/preces pārdevēju preces piegādātājs/vairumtirgotājs pasūtīs. Internetveikaliem profits no pārdotās preces ir tik niecīgs, ka katrs šādi atgrieztais pirkums apēd 20-30 pārdoto lietu peļņu. Ja likumdošanā būtu atrunāts ka šādi atgriezto preci mazumtirgotājs varētu atgriezt vairumtigotājam ,saņemot pilnu samaksu, neviens nekautos ar klientu. Mierīgi samainītu vai atgrieztu naudu.

Tas saucās sačakarēts tirgus adēļ visādiem interneta veikaliem kas uz preci nopelna dažus latus un loģiski, ka NAV spējīgi par šo naudu nodrošināt servisu.

 

Daudzām precēm ražotājs dod viena gad agarantiju, bet paŗdevējam jānodrošina 2 gadu garantija, ja prece tiek pārdota privātpersonai.

 

Tātad, tās ir PĀRDEVĒJA RŪPES nodrošināt šo garantiju, nevis uzmest pircēju, jo redz interneta veikali jau neko nepelna.

 

Salidzini.lv ir vispār visu biznesu čakarētājs, jo lielākoties jau par tām pašām lētākajām naudiņām tās preces nemazam nav pieejamas vai ir cits čakars.

Par garantiju nemazam nerunājot. Bet salīdiznot tev a rviņiem, tak tik liela cena...

Ja lien dempingā lai arī rēķinās ar likumiem un sekām.

Tirgošanas bizness nav tikai nopirki->paŗdevi. Ir arī garoziņa jāuzēd...

 

Ps. oficiālie remonta kantori liek OEM detaļa snevi skautkādu čainu, takā par to var nesprēgāt.

Ps.2. Iepējams, ka pādevējs šo telefonu salabos un pārdos kā lietotu, vai dabūs vietā jaunu un notirgos to(VVZ ar kādu statusu).

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

 Šajā konkrētajā gadījumā pilnībā esmu pircēja pusē, nevis pārdevēja pusē. Pircējam ir tiesības, pārdevējam jāzin pircēja tiesības un jāievēro pircēja tiesības. Ko jūs, tad vispār nav iespējams neko nopirkt, ja man jāžēlo pārdevējs. Un pats esmu gana pieredzējis, ka pārdevēji ir nahāli. Konkrēts piemērs, bija sen vecs laptops, izdomāju pielikt laptopam lielāku ramu. Aiznesu laptopu uz datorsalonu. Šie apskatīja manu laptopu, modeļa numuru, apskatīja kādi rami der, cik lieli, jā, varēs palielināt, uz pasūtījumu, atstāju viņiem avansu, gaidu, kad atnāks rams, atnāca rams, aizvedu laptopu uz salonu, atstāju, lai viņi ieliek to ramu, tajā pašā dienā zvana, lai braucu pakaļ, aizbraucu, ieslēdzu datoru, neuzrādās puse rama, nu acīmredzot neatbalsta tas modolis tik daudz rama, saku, nafig man tādu ramu, ja viņš neuzrādās, nepirkšu es tad to ramu, zināt, ko pārdevējs, jā es varu nepirkt, bet pusi naudas man būs jaatstāj, jo redz atpakaļ viņi uz bāzi atvērtā iepakojumā to ramu nevar sūtīt. Kā jums patīk? Ievērojāt, nebija no manas puses nekādas norādes, kuru ramu, cik lielu ramu, visus lēmumus pieņēma pārdevējs, viņš izvēlējās nepareizi. Sakāt, nav virsaugstākā nekaunība - paņemt no manis pusi preces vērtības un atstāt mani bez preces? Ko man vajadzēja? Tajā brīdī sākt žēlot pārdevēju? Redz, bāze viņam naudu neatgriezīs, redz, mans nenotikušais pirkums noēdīs viņiem 20 - 30 pārdoto vienību peļņu. Pats galvenais jautājums - a kāpēc man būtu jācieš, par ko es vainīgs? Tāpat tēmas autors, vai viņš ir vainīgs? Vai viņam būtu jācieš?

Link to comment
Share on other sites

 

 

jo nezini kādu ķīnu tev tur uzliks Gorillas stikla vietā

Kādu Ķīnu tev liks autorizēts serviss? Autorizēts serviss liks tikai ražotāja aprovētu detaļu. Jā starp citu iespējams ka Made in China, jo Ķīnā taisa daudz ko. Ieskaitot 75% i produktu detaļas

 

 

Ja man patērētāja tiesības piešķir tādu extru kā paprasīt nomainīt telefonu, tad arī esi tik laipns un to izdari, nevis jāj mani pa pārbaudēm utt. par acīm redzamām hārdvāres problēmām. Ja neesi ierēķinājis uzcenojumā to skādi vai nespēj skādi nosegt, tad vācies ārā no biznesa.

Piekrītu patērētāju tiesības pirmajos 6 mēnešos atļauj daudz ko pieprasīt, ko arī cilvēki izmanto. Bet tu aizmirsti ka tirgotājs nav ne visu jomu eksperts ne arī gaišreģis lai pašrocīgi noteiktu kas tas ir par defektu un kā vainas dēļ tas radies. Tāpēc jau arī ir eksperti. Kā šajā gadījumā. Ekspertīze noteica , users nav vainīgs, ražotāja defekts. Ar eksperta atdzinumu dodamies pie tirgotāja  un izvēlamies sev vēlamo risinājumu: nomainīt detaļu ( remontēt), samainīt preci pret jaunu, vai dabūt atpakaļ naudu. Kā arī saņemt naudu ko iztērējām par ekspertīzi.

 

cerams, ka šādas pircēju "krānošanās" liks tevis aizstāvētājam veikaliem pārdomāt savas eksistences jēgu un atrast biznesu, kur ieguvums ir abpusējs un tev nebūs jābubina pie katra līdzīga jautājumu, cik nabaga veikalniekiem grūti un smagi. Saprotu, ka bizness jums grūts un cenu celt nevar, jābūt pirmajiem salidzināšanas portālos un vispār pircējs ir galīgs krāns izdomās vēl ārzemēs pirkt... Nu ir grūti kapitļizmā ar atvērto tirgu no visas pasaules.

Esi ievērojis ka esmu biežs viesis pie patērētāju tēmām? Jā tā ir. Bizness ir bizness, kam viegli. Es esmu reālists, bet ceru ka mani ieraksti palīdzēs.palīdzēs abām pusēm, un ieviesīs skaidrību daudzos jautājumos. Iveikali ar saviem 5eiro uzcenojumiem reāli grauj tirgu un visu tirgotāju reputāciju, jo viņiem nav peļņas lai segtu uz sava rēķina problēmgadījumus. Savukārt pircēji meklēs kur lētāk. Arī viņus saprotu - kāpēc jāpārmaksā. Ļoti daudzos gadījumos prece nāk no vienas un tās pašas noliktavas, servisa apkalpošanu nodrošina viens un tas pats serviss. Kāpēc man jāmaksā piemēram veikalam x 110eiro, ja to pašu preci es varu nopirkt veikalā y par 99?

 

Nu ja interneta veikali tirgotu par cenu, kurā ierēķināts arī iespējamais serviss, tad arī izzustu p0kemonu iecienītie lētie veikali. 
Taisnība. Atvērt intenetveikalu atvainojiet ir kā 2 pirkstus apčurāt. Nodibini SIA. Saslēdz līgumus ar vairumniekiem. Noīrē miniofisu par mazām naudām.Pasūti e-store lapu par 500-600 eiro, palien ar minimālu uzcenojumu zem visiem, lai salīdzini būtu TOp3. Pelni 2-5eiro uz pārdoto preces vienību. 2-3 studentiem iztikai mēnesī pietiek.

 

 

Daudzām precēm ražotājs dod viena gad agarantiju, bet paŗdevējam jānodrošina 2 gadu garantija, ja prece tiek pārdota privātpersonai.
Ražotājs var teikt un rakstīt cik un ko grib. EU likumdošana nosaka divus gadus un basta. Ja divus gadus servisa apkalpošanu nenodrošina ražotājs, tad to viņa vietā veic preces izplatītājs ( pārstāvis, vairumtigotājs utt.). Ja kāds Latvijā saka ka servisa apkalpošana ir gads tad viņš ķer lohus un sen nav atrāvies no zinoša cilvēka.

 

Un vispār vienreiz izlasiet ko Latvijas republikas likumdošanā nozīmē vārds GARANTIJA


Lai precizētu savu negatīvo atieksmi pret tiem kuri izmanto savas tiesības 6 mēnešu laikā atgriezt preci 

 

Pats galvenais jautājums - a kāpēc man būtu jācieš, par ko es vainīgs? Tāpat tēmas autors, vai viņš ir vainīgs? Vai viņam būtu jācieš?
Reāli vainīgs ir ražotājs vai pakalpojuma sniedzējs. Pārējie ir situācijas ķīlnieki un kāds no tā cietīs. Ražotājs ir tālu, viņš ir liels un kruts, ja kādam nepatīk viņa politika, tad tas pats ir vainīgs ja strādā ar viņu vai viņa produktiem. Ražotājs jau nepasūta dēt, ražotājs piedāvā atrisināt problēmu, bet likumi ir jūtami draudzīgāki patērētājam. Kā sai gadījumā, autoru neapmierināja ražotāja politikas pamatpostulāts - ja ir problēma mēs viņu novēršam saprātīgos termiņos un bez maksas.

 

Šeit pārsvarā apgrozas cilvēki kas ar jaunajām tehnoloģijām ir uz tu. Jūs zināt cik daudz ir gan hārdvārisku gan softvārisku problēmu. Kā arī zinat kā krīt cenas IT produktiem. Iznāks nākošais produkts, vecais produkts pusgada laikā cenā būs nokrities par 30-50%. Tad iedomājaties kāds sāksies haoss un problēmas, ja visi , uzsveru vārdu VISI principiāli sāks atteikties no problēmas novēršanas, bet tā vietā konstanti prasīs atpakaļ naudu. Vienkārši padomājiet un parēķiniet katrs savā biznesā vai nozarē kur strādājiet, ko jums nozīmētu ja katrs klients par preci vai pakalpojumu ko no jums saņēmis un konstatējis kaut mazāko problēmu pusgada laikā , vēlētos atdot preci/pakalpojumu un saņemt pilnu atmaksu. Viss pēc likuma. Uzrakstīšu pāris banālus piemērus: datortirgotājs pārdod datoru. 5 mēnesī iziet no ierindas ieslēgšanas poga. Sūda mikroslēdzis. Vai HDD. Vai jebkas cits.  Ko daru es kā patērētājs: remontam nepiekrītu, eju uz ekpertīzi saņemu atzinumu, ka manas vainas tur nav, eju pie tirgotāja prasu atpakaļ pilnu samaksu par datoru/datorkomplektu. Kas es idiots, kāpēc man jāpiekrīt remontam un jāžēlo tirgotājs? Dabūšu atpakaļ pilnu samaksu, nopirkšu vai nu to pašu par 30% lētāk un jaunu, vai arī par to naudu ko jūtami krutāku. Atsevišķa tēma programmētāji: es pasūtu softu vai web lapu.  Pēc kaut kāda lika kaut kas nobirst, vai izrādās ka nefunkcionē kā vajag. Nafig vajag problēmu risinājumus - naudu atpakaļ, lai bāž savu kodējumu tur kur saule nespīd. Rezultātā cenas precēm un pakalpojumiem būs kosmosā un visi dabūs grupveida seksu - drāzīs viens otru pa riņķi.

 

Šobrīd paldies Dievam, cilvēki , nu vismaz lielākā daļa ir labticīgi un saprotoši, viņi saprot ka normāls tirgonis/pakalpojumu sniedzējs nu galīgi negrib viņu čakarēt, šodien izčakarēsi citu, rīt tev tas atnāks atpakaļ pašam,  tāpēc parasti tiek atrasti kompromisi jeb problēmas novēršana. Cik saprotu arī šie tirgotāji to piedāvāja. No savas puses vienmēr esmu centies problēmas novēršanu padarīt max ātru un ērtu. Ir bijuši daži klienti kuri uz kompromisiem neiziet. Moneyback un viss. Ok, tās ir viņu likumiskās tiesības. Viņi saņem šos moneyback, bet tikai naudu. Nekāda cita prece vai pakalpojums. Nekad.Ja klients atvainojiet ir krāns , tad tādu klientu mēs labāk redzam ejot nevis nākot. Likteņa ironija ir ka reizēm viņi atgriežas, jo apskrējuši visu pilsētu viņi nedabū to ko kāro, jo mums ir tā laime vai nelaime piedāvāt specifiskus un aktuālus produktus. Kad viņiem tiek atteikts pirkums/pakalpojums atskan zvani no trešajām pusēm. Nedabū pa taisno grib caur starpniekiem, jo piedāvājam arī kā vairumnieki. Starpniekiem arī tiek laipni paskaidrots kāds ir viņu potenciālais klients, un kādas problēmas viņu sagaida.

 

Kā jau teicu mans moto ir vienkāršs - nedari otram to ko pats negribi saņemt un izbaudīt uz savas ādas. Ar to arī visticamāk no šīs tēmas atvados

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...