Jump to content

Sīkas ķibeles pērkot telefonu


Recommended Posts

Sveiki.

 

Sanāca mazliet stulba situācija, pie kuras esmu savā ziņā pats vainīgs.

 

Vienā no lielākajiem elektronikas veikaliem Latvijā pasūtīju Lumia 920 ar piegādi uz vietējo veikala filiāli. Man pa telefonu gan pabrīdināja, ka telefons esot no pēdējiem un stāvējis stikla vitrīnā, taču tas nebūtu nekas traks, ka tik darbojas, ir garantija, un veikals sludina 15 dienu atteikšanās tiesības.

 

Tā nu veikalā saņēmu telefonu. Tas bija iepakots vēl ārējā pakā, kā sūtīts ar kurjeru - droši vien no tā veikala, kuram bija stendā. Pārliecinājos, ka telefons ir, darbojas un ir ar Baltijas firmwari (kaut gan uz kastes rakstīts, ka nāk no Saudi Arabia - nu ar pelēkajiem paši zināt, kā ir, galvenais jau lai nav simlock, bet viss pārējais tiek labots ar firmwari).

 

Vakarā palaidu oficiālo update, tas arī uzlikās pareizais - Baltijas. Nospriedu, ka viss ok, un tad sāku rakties pa kastīti - opā, un kur ir handsfree austiņas? Un nav arī SIM ligzdas atslēgas.

Lādētājs ir UK tipa, ar trīs kontaktiem, bet nu nav nekas traks, mājās ir pāris adapteri.

 

Rakstu uz veikalu, bet nu neko daudz necerēju - domāju, teiks pats vainīgs, pazaudēji pats. Šie atbild - varat izmantot atteikuma tiesības. Tātad, varētu domāt, ka austiņas ir zudušas pavisam. Bet domāju - nez, kā tad tur būs ar atgriešanas tiesībām - prasīs atdot ar visām austiņām, kuru nebija. Taču ir viens svarīgs moments - man iedeva veikala oficiālo servisa karti ar čeku, un skatos, ka servisa kartē būtu vajadzējis atrasties manam parakstam, ka prece ir saņemta pilnā komplektā un darba kārtībā. Tātad, pārdevējam vajadzēja man palūgt parakstu un arī parādīt, ka prece tiešām ir kārtībā, bet tas nenotika - paraksta vieta palika tukša.

 

It kā varētu likties mierā - austiņas taču var atrast citas. Taču māc šaubas - bet ja nu gadās kāda ķibele un telefons jānodod garantijas remontā? Vai tad neprasīs, lai atdotu pilnu komplektu? Un telefons šķiet labs, negribas tāpat vien atgriezt. Vienīgais, ko gribu - nodrošināties, lai veikals man nekad nepieprasa atdot to, kā tur nav bijis...

Labots - midix
Link to comment
Share on other sites

viesturs0711

Garantijaa ausis un paareejo shnjagu neprasa. Tur galvenais lai tu iekshaa liidis nebuutu. Ja tevi telefons apmierina tad lieto un ausis vari nopirkt labaakas par taam, kas komplektaa naaca.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Man gan šķiet, ka veikala pienākumos būtu tev tās austiņas atsūtīt, kaut vai no cita modeļa. Viņi taču nerakstīja, ka tirgo tev izkomplektētu preci. Man pavisam sen vienai precei arī bija tā, viena detaļa no komplekta bija bojāta. Zvanīju veikalam, izstāstīju, šie man atsūtīja papildus to bojāto detaļu. Ātri tas nebija, jo teicās, ka sūta no piegādātāja, kam uz vietas nav. Domāju, ka tas veikals var kaut no pašas Nokia pasūtīt, veikala vaina taču.

Link to comment
Share on other sites

Es ne kad neaizstāvu torgašus, bet šajā gadījumā veikals Tevi brīdināja, ka no vitrīnas, tātad iespējams nekomplekts. Garantija ir? Laikam jau ir. Telefons strādā, nu bet telefoniem līdznākošās austiņas ir pēdējais, par ko uztraukties. Nekādas dižās viņas nav, ja nu vienīgi flagmaņiem vai spešal edišensiem. Pats tikko pasūtīju un saņēmu vienu gadžetu no viena no lielākajiem i-veikaliem Latvijā. Piekritu bezmaksas piegādei uz pasta staciju (laikam post24, bet viņi jau te ņepričom). Ne tikai mana paraksta, protams, bet pat čeku neatradu. Vot šitas mani nedaudz mulsina.

Link to comment
Share on other sites

viesturs0711

 

 

Telefons strādā, nu bet telefoniem līdznākošās austiņas ir pēdējais, par ko uztraukties. Nekādas dižās viņas nav, ja nu vienīgi flagmaņiem vai spešal edišensiem

 

+1

 

Bija savlaik labas ausis HTC Sensation XE komplektā, par tādām varētu ar uztraukties.

Link to comment
Share on other sites

JA garantijs aizmugurē paraksts, UK lādētājs un atteikuma tisības, tad esmu par 90% pārliecināts kurš veikals tas ir... neuztraucies, ausis tāpat nekas dižs un garantija darbosies tāpat... Prtomas principa pēc vari nest atpakaļ...

Link to comment
Share on other sites

martinno

 

 

Tevi brīdināja, ka no vitrīnas, tātad iespējams nekomplekts.

No vitrīnas nevienā brīdī nevar būt nekomplekts. Komplektācijai ir jābūt ražotāja noteiktajai - ja tā nav, tad vari atgriezt veikalam. 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

viesturs0711

 

 

Tātad, kad biju zaudējis cerības dabūt Lumia 920 normālā veikalā, bet par pieņemamu cenu (zemāku nekā operatoram), pēkšņi minētajā veikalā tas parādījās

 

Ņemot vērā augšminēto, telefons droši vien netiks nests atpakaļ! :pooh_honey:

Link to comment
Share on other sites

(labots)

Pie operatora tas Lumia maksā virs 400 EUR, bet pelēkie varianti ir ap 270 EUR. Operatori, ķēmi tādi, nesamazina cenas, neskatoties, ka šis modelis jau ir 2 gadus vecs. Ietaupījums tomēr ļoti jūtams. 10 .. 50 EUR dēļ daudz nedomātu, ņemtu no operatora.

 

No sākuma domāju ņemt Amazonā. Tur arī būtu "pelēkais", taču visticamāk paredzēts Eirozonai nevis Saudi Arabia. Amazonam kopā ar VAT un piegādi būtu kādi 50 EUR vairāk nekā pašlaik nopirktais. Amazon variants gan visticamāk būtu bijis pilnā komplektā, bet ja nē, tad Amazona servisa indieši atsūtītu jaunas austiņas bez iebildumiem - ir bijusi pieredze ar mazvērtīgu pazudušu paciņu, kura tomēr pa nez kādiem apkārtceļiem atnāk pēc 2 mēnešiem, kad jau esmu sen saņēmis indieša laipni izsūtīto aizvietojumu ar piebildi - ja sākotnējā paciņa tomēr atnāk, tad droši to noziedojiet labdarībai.  :yahoo:

 

Bet kamēr es ilgi domāju (pareizāk sakot - gaidīju, kad cena vēl nokritīs), Amazonā šis pazuda, palika tikai pie 3-o pušu tirgoņiem.

 

Taču nākošreiz laikam nebaidīšos un pirkšu no Amazon EU Sarl. Tur tiešām var just, ka "klientam vienmēr taisnība", un tikai ja kļūst acīmredzami, ka klients paliek bezkaunīgs, tad atšuj. Latviešiem līdz tam ir vēl kur augt, kaut gan mazliet šaubos, vai izaugsim, jo nav jau mums tik lielos apjomos tā tirgošana, lai varētu uzņemties dažādus zaudējumus, vienalga, vai tirgotāju, vai klientu vainas dēļ.

 

 

 

esmu par 90% pārliecināts, kurš veikals tas ir.

Veikala nosaukums sākas ar RD un beidzas ar s  :) 

Labots - midix
Link to comment
Share on other sites

MakeMeGoAway

Tīri intereses pēc vaicāju - kādēļ neņēmi Lumia 925.1, kas maksā ~€330?

Link to comment
Share on other sites

@@midix, kāda nozīme tam, kurā vietā telefons ir ražots.. ja ir Baltijas firmware un viss darbojas, tātad.. telefons ir paredzēts Baltijas tirgum. Vispār jau pēc IMEI koda internetā to visu var noskaidrot.

 

Runājot par cenām pie operatoriem, tad.. tā pilnā cena ir kopējā samaksājamā summa attiecīgi 24/36 mēnešu periodā jeb faktiski kopējā nomaksas summa ar jau iekļautiem procentiem. Protams, ka iekārtas cena mazumtirdzniecībā būs zemāka kā norādīta operatoru mājaslapā, bet.. paņemot šo pašu preci nomaksā/kredītā vari būt pārliecināts, ka summa būs ļoti tuvu tai pašai operatora summai.

 

1) LMT Lumia 920 = 14.25*24 = € 348

2) Tele2 = 14.99*24 = € 359.76 (Pilnā cena € 425)

3) Bite = 40 + 20*24 = € 520 (pilna cena € 441)

 

Kā redzi.. ne visi operatori neseko līdzi cenu izmaiņām.. protams, Internetā var atrast sākot no € 240..  es gan pats būtu paņēmis kādu svaigāku modeli..

Labots - CAP
Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

a cik gruti ir atblokjet shitas Lumia 920? un cik tas maksa LV?

Jo tiklam piesaistita UK maksa kkur starp 150 - 200 EUR. Uzprasi kadam lai noperk un atsuta. 

Link to comment
Share on other sites

(labots)

@MakeMeGoAway

 

Vispirms jau cena - 330 pret 270, un fakts, ka 925 ir daži sīkumi, kas manās acīs to padara mazliet sliktāku par 920:

- mazāk atmiņas - 16GB (925 - ja vien nepērk Vodafone specifisko variantu) pret 32GB (920), kas ir svarīgi, ņemot vērā, ka tiem nav SD karšu slota.

- sliktāki skaļruņi

- teorētiski varētu nebūt tik izturīgs kā 920 iekšējās struktūras dēļ

 

Savus spriedumus vēl apstiprināju izlasot šo rakstu:

http://allaboutwindowsphone.com/features/item/17784_The_925_vs_920_debate_rages-co.php

 

@CAP

 

Man ir Amigo operators (priekš manis visizdevīgākais, jo Amigo izmantotā LMT zona tomēr Latvijā vidēji ņemot ir visstabilākā, bet Amigo tarifi krietni labāki par LMT), un Amigo nebija nekādu specpiedāvājumu, lai samazinātu cenu, tāpēc sanāca tikai pilnas cenas varianti.

 

IMEI info skatījos - tiešām, telefons ir ticis nopārdots Saudi Arabia:

Warranty: NO
Warranty Class: WARRANTY RESTRICTION
Product Type: RM-821
Handset: Nokia Lumia 920
Product Code: 059R0J3
Start of Warranty: End of Warranty: Ship-to Country: SA-SAUDI ARABIA
Ship-to Customer#: 108696S01
Sold-to Country: SA-SAUDI ARABIA
Sold-to Customer#: 108696
Factory SimLock: N
Software Version: 1232.2109.1242.1002
 
Skatot pēc 059R0J3, atradu, ka šim ir paredzētas tikai Saudi Arabia firmwares, tātad, Baltijas (precīzāk - Igaunijas) firmwari tam ir iešuvis importētājs Latvijā.
 
Šajā ziņā Nokia skatās diezgan stingri - visi viņu rīki, kas paredzēti publiskai lietošanai šuj tikai noteiktajam reģionam paredzētās firmwares. Oficiāli publiskais firmware rīks ir tikai Nokia Sofware Recovery Tool, bet visi pārējie - nopludinātie Nokias iekšējie rīki, un to lietošana automātiski nozīmē garantijas zudumu, ja serviss pamana. Intereses pēc es arī palaidu Nokia Sofware Recovery Tool - un šis tiešām man piedāvāja atjaunoties no Arābijas varianta, nevis no tā Igaunijas, kas pašlaik bija telefonā. Tātad, oficiāli pēc hardware product code, telefons skaitās Arābijas zonā. Labi, ka šīm Nokiām firmware tik viegli pāršujas ar nepubliskiem rīkiem - tādā veidā importētājs var viegli uzlikt arī priekš neatbilstošiem product code.
 
Uz telefona kastes pēc uzdrukātā teksta var secināt, ka telefons ir nācis caur Arābijas operatoru Mobily KSA. Labi vismaz, ka nav bijis SIMlocked. Vēl ir virsū MOBILUX uzlīme - nezinu gan, vai tas ir labi vai nav, bet kā vairumtirgotājs MOBILUX ir bieži dzirdēts.
 
Ražotāja garantija acīmredzot ir beigusies - nav brīnums, vecs modelis, visa garantija tātad iet tikai caur veikalu un importētāju.
 
Diemžēl neatradu neko svaigāku no Lumiām, kas mani apmierinātu - jaunajiem ir ekrāns jau sākot ar 5", kas priekš manis šķiet par lielu, bet 925 nešķita tā vērts cenas ziņā.
Labots - midix
Link to comment
Share on other sites

midix, tu jau otro dienu nevari rimties, tātad sapārdzīvojies esi. Tavā vietā atdotu atpakaļ veikalam, izmantojot savas 14 dienu atgriešanas tiesības un beigtu pārdzīvot. Telefons nepilnā komplektācijā, kas nebūt nav attaisnojams. Esmu redzējis interneta veikalos, ja nepilna komplektācija, viss tiek atrunāts, paskaidrots, ka trūkst tas vai šitas, turklāt krietni lētāk tādu mantu tirgo, krietni lētāk. Arābijas operatora telefons, pāršūts. Ko zini, gadīsies problēmas, teiksim, kādreiz apdeitojot. Garantija, iespējams, tavam telefonam būs no veikala puses, nedomāju, ka tas ir kas labāks par pilnvērtīgu garantiju. Vairākus pazīstu, kam nācies izmantot garantiju, kāda tā ir, ja telefons pirkts no operatora, pa balto. Pat tā, ka gandrīz pie beigām tā garantija, telefons vairs nav tirgošanā, atsūta veselu sarakstu ar modeļiem, no kuriem ļauj izvēlēties. Bija vienam puisim vēl pirms jaungada tā. Sarakstā bija pat dārgāki modeļi par to viņa telefonu. Samainīja pret jaunu. Nezin, vai interneta veikala garantija tev tādas lietas piedāvās.

No otras puses, ja jau tik ļoti gribas to telefonu, ko tev atsūtīja, esi paspējis viņā samīlēties, atstāj un lieto laimīgs. Austiņas, kas iztrūkst, tiešām, ir figņa.

Link to comment
Share on other sites

versatile

Ak dies, būtu uzzvanījis un cilvēcīgi paprasījis, vai var ausis dabūt...

 

Gribi lētāk kā pie operatora? Nu, rēķinies...

Labots - versatile
Link to comment
Share on other sites

teiksim tā.. RD electronics gluži kaktu kantoris nav.. ar garantiju gan jau arī īpašu problēmu nebūs.. bet.. ja autors ir tā sacepies par telefonu.. un ietaupot ir ticis pie pelēka telefona.. tad pats vainīgs, ka santīmu ņem priekšā.. būtu no Amigo uz Okarti pārgājis un paņēmis iekš LMT telefonu.. kādus 50€ dārgāku un baltu.. bet nu.. katrs jau izvēlas to, ko izvēlas.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Ar veikalu jau biju sazinājies pa e-pastu - tur arī viņi man teica atgriezt atpakaļ visu telefonu. Bet šodien tomēr pārdomāja - piezvanīja un solīja atsūtīt iztrūkstošās detaļas, tā ka gaidīšu.  :yahoo:

 

Kā sapratu, garantijas "pelēkajiem", kuri ir tiešām ņemti caur normālu vairumtirgotāju nevis iepirkti pavisam kreisā ceļā, nodrošina pats vairumtirgotājs, kam ir savi kanāli un servisi. Manā gadījumā izskatās, ka tas būs MOBILUX, par kuru ir atrodama šāda tāda info. Tā ka jābūt daudzmaz ok. SIM lock par laimi šim nav bijis nekad, tā ka ar firmwari arī vajadzētu darboties bez lielām sāpēm.

 

OKartes tarifs diezgan neizdevīgs - tad man papildus izmaksas būtu ne tikai 14.50*24 = € 348 - 275 = 73 par telefonu, bet vēl katru mēnesi klāt jūtama summa par sarunām, kas kopumā savāktos krietni virs 100.

 

Mjā, sarakstīju te daudz teksta, taču lielākā daļa tomēr ir vienkārši informācija un aprēķini, salīdzinot, kas ir kas. "Cepšanās" bija tikai par veikala paviršību, kura, cerams, tiks drīz novērsta.

Link to comment
Share on other sites

@@midix, pēc aprakstītā.. paviršība ir no paša puses.. un tiekšanās pēc lētuma, ne kvalitātes :)

Link to comment
Share on other sites

(labots)

No manas puses tā bija pārlieku naiva uzticēšanās tam, ka tik plaši zināms veikals nebūs paviršs  :mrgreen:  Taču tikpat labi arī pie operatora varēja notikt tas pats - varēja atsūtīt telefonu no stenda un aizmirst pārbaudīt, vai ir pilns komplekts, tā ka pirkšana pie operatora nebūtu nekāda garantija pret cilvēku kļūdām.

Plus mazliet izbrīns, ka "pelēkais" izrādījās TIK pelēks - pat ne Eiropas reģionam. Agrāk nebiju pircis tādus. Bet gandrīz vai katrs otrais forums apgalvo, ka kvalitātes ziņā nav atšķirības, vai ņem pie operatora vai citā solīdā veikalā, ja vien netiek pārdots zināms brāķis. Galu galā, ienākumi ir kādi ir - jaunu telefonu pērku ne biežāk kā reizi trīs gados, tomēr iepriekš tiešām vienmēr ņēmu pie operatora.

Lumia pirku ne tikai lietošanai, bet arī darbam - apgūstu Windows Phone aplikāciju programmēšanu, tātad, visa info, ko te sagrūdu par IMEI un firmwarēm tika meklēta ne jau tāpēc, lai piekasītos telefonam, bet lai saprastu, kas tad īsti ir nonācis manās rokās - šo info es meklētu arī pie operatora pirktam telefonam (kuri, starp citu, šķiet ka arī Latvijā pie dažiem operatoriem nāk ar Igaunijai pielāgotu f/w RM-821_eu_estonia_446 - kā jau bieži gadās, igauņi mums ir priekšā).

Labots - midix
Link to comment
Share on other sites

heh.. pārbaudīju savu lumia 520.. ņemta pie LMT opiciāli.. izrādās, ka pie LMT nonākusi no Zviedrijas, kas gan ir visai likumsakarīgi.. produkta kods gan ir Baltijas tirgum LV/EE/LT..

Link to comment
Share on other sites

Mjā, tik ļoti gribas cerēt, ka kādreiz telefonu ražotāji izbeigs to ķēpu ar reģioniem un operatoriem. Viens ir izlaist mazliet atšķirīgus modeļus ar atšķirīgiem dzelžiem, lai atbalstītu noteiktas frekvences (tas pats Lumia 920.1, 920.2 un 920.3), bet pavisam kas cits - čakarēties ar f/w atšķirībām un garantijas ierobežojumiem pa reģioniem. Šāds sadalījums noteikti arī uzsit cenas un rezultātā cieš visi, izņemot operatorus, kuri dabū īpašas privilēģijas ar saviem logotipiem uz telefona un savām īpašām programmām. Bet vai tad operatoru fīčas nevarētu nodrošināt kādā citādā veidā - līdzīgi kā portatīvajiem datoriem?

Link to comment
Share on other sites

Pasaki to Sony, kuriem pat krāsas nav visos reģionos vienādi pieejamas :sarkasms:

Viņi gan nav vienīgie tādi.

Gribi sarkanu Xperia L/SP vai violetu Xperia Z? Pērc "pelēko/melno importu", jo oficiāli LV šīs krāsas Sony telefonus nepiedāvā

Labots - Pirkss
Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...