Jump to content

Lietota hečbeka iegāde (pirmais auto)


Mārtiņš Lūsis
 Share

Recommended Posts

Mārtiņš Lūsis

Čau visiem! 

Tā nu ir sanācis, ka pēc vidusskolas nebija ne īsti vajadzības, ne laika nokārtot tiesības un tikai tagad (26 gadu vecumā) beidzot radās reāla nepieciešamība pēc personīgās mašīnas. 

Tad nu pirmais posms (tiesības) ļoti veiksmīgi ir pabeigts, tāpēc vēlos drīzumā iegādāties savu pirmo auto. 

Teikšu kā ir - negribu tomēr kā pirmo mašīnu ņemt baigi lētu dampi un ar to mocīties, tāpēc plānoju iegādāties auto cenā no 4000 līdz aptuveni 5500 Eur (var arī maķenīt vairāk, ja auto ir tiešām labā stāvoklī). Esmu arī izlēmis, ka ņemšu KASKO apdrošināšanu, apzinoties, ka man kā jaunam autovadītājam risks iekļūt avārijā tomēr ir lielāks... 

Pēdējo vairāku mēnešu laikā esmu arī daudz lasījis un meklējis info internetā par auto manis izvēlētajā cenu kategorijā. Esmu sapratis, ka vēlos hečbeku, jo draudzenei ir Toyota Corolla sedans un gribu, lai man būtu praktiskāks bagāžnieks (bet arī universāli pagaidām nevēlos, lai gan braukt mācījos tieši ar universāli) + sākumā arī būs vieglāk piešauties pie parkošanās pilsētā, jo hečbekam labāk jūt gabarītus aizmugurē. 

Tomēr, lai cik arī meklētu info, gribēju jums visiem, dārgie BOOT foruma biedri, pajautāt padomu, kuru no šiem auto modeļiem (pieņemot, ka tehniskais stāvoklis ir vienāds) jūs izvēlētos un kādēļ? Pieļauju, ka daudziem no jums ir kāds no zemāk nosauktajiem auto un jūs varat padalīties pieredzē ar tiem. Varbūt jūs vispār ieteiktu kādu citu modeli? 

Pašlaik varianti ir šādi: 
VW Golf 5, Ford Focus (visticamāk, sākot no 2008. gada), Mazda 3, Mazda 6 (hečbeks), Škoda Octavia (hečbeks), KIA Cee'd, Toyota Avensis. Arī secība ir aptuveni tāda, kā nosaucu. Objektīvi zinu, ka arī Opel Astra ir ļoti praktiska, bet nekādi nespēju pieņemt to dīvaino paneli ar ekrānu padziļinājumā. 

Lai būtu pilnīgāka informācija, man prasības pret auto ir šādas: 

* Ikdienā man vajadzēs veikt 20 km uz darbu un 20 km atpakaļ + protams, vēl šur un tur izmest kādu līkumu; 
* Lai būtu praktisks bagāžnieks (ne ļoti liels, bet tā, lai nolaižot krēslus, varētu ielikt arī ko lielāku); 
* Lai vajadzības gadījumā varētu pārvadāt 4-5 cilvēkus mašīnā (arī 4/5 durvis būtu vēlamas); 
* Pēc iespējas mazāk būtu nepieciešami neplānoti remonti vai arī tie būtu salīdzinoši normālās cenās (šī īemesla dēļ atmetu Audi A3, kas man ļoti patīk citādi); 
* Manuālā kārba un sakarīgs degvielas patēriņš. 
* Būtu ērta vadāmība un ērta šofera vieta. icon_smile.gif 

P.S. Man pietiekami daudzi cilvēki ir sastāstījuši šausmu stāstus par dīzeļiem, ka esot ļoti dārgi remonti, ja kaut kas motoram vai kādai no tā sastāvdaļām notiek. Kāda ir jūsu pieredze ar lietotiem dīzeļiem? Vai ir tik traki? 

Paldies jau iepriekš! 

Labots - Mārtiņš Lūsis
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

lietots dīzels  un arī benzīns ir laimes spēle jebkurā gadījumā. ieteiktu skatīt auto, kuri pirkti LV - tiem pie dīlera redzēs vēsturi. Pašam dīzelis lietots pirkts pirms 6 vai 7 gadiem - iet uz nebēdu. dzinēja nekas nav darīts izņemot apkopes no kurām dārgāka bija siksna (uz 150K, nobraukuma) -apm 700EUR+ kvēlsveces pagājušagad (70EUR). Pārējais protams ir remontēts ( vidēji 50-70EUR mēnesī gada griezumā - riepas, kondiška, bremzes, radiators , ritošā ut.t.). nobraucis esmu pāri 100K pats pa lv. Mīnusi - ziemā silst lēni, ja mazi gabali jābrauc- iesaku webasto likt. Un auksts salonā līdz ar to + pastāvīgais aizsalums logos. Lietoti arī skaļi un vibrē ziemā jo īpaši. No traktaora auras neaizbēgt. Ziema labs laiks lai pirktu dīzeli - redzēsi - lec nelec ut.t. JO ja nopērk vasarā - var izrādīties, ka nelec pei - 20. Man ziemā patīk labāk braukt ar benzīnieku un po , ka 2x dārgāk. toties siltāk un ātrāk. 

Jaunie dīzeļi ir padārgi remontos, tas nu ir fakts  iesaku pagooglēt konkrēto modeļu sprauslu, sukņu cenas. Būs tādi kam tas viss maksās 2 un 3x vairāk. lai veicas atrast sapņu auto.

Labots - osscar
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Nu Tu jau iauto arī paspēju topiku uzcept.

 

Ir viens jautājums:

 

Tie 4-5k budžets ir tāds, ka papildus ir rezerve ap 1k "negaidītiem" pārsteigumiem? Ja jā, tad pērc jebkuru auto, kas uzrunās sava budžeta robežās.

 

Ja nē, tad budžets jāsamazina, un jāskatās kaut kas vecāks.

 

Es labāk pirktu auto ar redzamiem defektiem, nekā tādu kas ir smuki nomazgāts un ar salonu pēc ķīmiskās tīrīšanas. 

Link to comment
Share on other sites

versatile

Vooooooo, super, tēma kakraz.

Man līdzīga situācija - apmēram tas pats vecums un pirmais auto tuvākajā laikā ripos pagalmā; vēlmes arīdzan līdzīgas.

Baigi skatos uz Volvo v50 - nesanāk nevienam pārliecināt, ka sūdīgs :D Neskaties, ka universālis, par v70 viņš ir mazāks, bet par parasto golfu - krietni ietilpīgāks. Man vajadzēs 2 velo apkārt vadāt, uz jumta negribu.

 

BET

 

gandrīz 10 gadus nebiju pie stūres sēdējis - tolaik braukāju ar vecu šrotu, kas tehnisko izgāja mistiskā veidā, tagad pabraucot ar kaut ko jaunāku un paskatoties remontu ceņņikus sapratu, ka pirmajam pusgadam - gadam laikam tomēr paņemšu vecu šrotu (ala ford cougar pašlaik skatos, sievastēvam ir volvo v70, tāpēc universālis ir dabūnams pie vajadzības) un pēc tam tikai normālu auto ilgākam laikam. Nu tip, ja kas notiek, tad ilgi nav jādomā, zvans draugam tolmetam...

Piedod, ka spamoju, ir kādam par kugāru viedoklis?

Labots - versatile
Link to comment
Share on other sites

Volvo v50

 

Vareni negliits auto!  

Bet ja esi izveeleejis volvo, tad ceru, ka arii paareejaas lietas ieveerosi, kas ir volvo iipashniekiem.

Eerti apavi (zandales ar zekjeem), telefons NOKIA ar LMT piesleegumu, jaabuut gjimenei, veiksmiigai karjerai...

Labots - Verneris no Rīgas
Link to comment
Share on other sites

versatile
Vareni negliits auto!

Pēc 2008.gada feislifta ir gana zimpātisks. Arī pirms tam ir ciešams.

Par gaumi nestrīdas, par Verneri smejas :)

Labots - versatile
Link to comment
Share on other sites

nu nez stūķēt riteņus tajā mazulī - salonu saskrāpēsi, riteņus saskrāpēsi, ne do dies nokrašosi dabūsi viņus pakausī.  + ja netīri - eļļa, dubļi + laiks kāmēr viņus tur iemāni. Uz jumta 20 sek un gatavs. nu var to 1ls uz 100km papildu pieciest.

Link to comment
Share on other sites

@Gestapo Es, kā Ford markas auto ikdienas lietotājs, noteikti nepirktu šīs markas auto par savu naudu. Lietotu auto izvēlētos starp VW, Audi vai Toyota. Pie tam, nevajag pievērst uzmanību tikai auto ražošanas gadam, bet gan kopējam tehniskajam stāvoklim, vēsturei, pārdevēja fizionomijai u.c. Respektīvi, ne vienmēr jaunāks auto labāk kalpos. Jā, un izvēlies benzīna dzinēju nevis dīzeli pie šāda plānotā nobraukuma. Necenties ņemt ar jau uzstādītu gāzes iekārtu, tas primāri var liecināt par lielu noskrējienu. Autora budžets ir pietiekams, lai nebūtu jāmeklē zapiņa mūsdienu paveids Hyndai Getz :D

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

versatile

 

 

nu var to 1ls uz 100km papildu pieciest.

Primāri ne patēriņa dēļ. Zog tomēr viņus tādā veidā + zinot mani, gan jau vienreiz auto kādā daudzstāvu parkingā noskalpēšu :D

Link to comment
Share on other sites

nu nez es ar ričukiem uz jumta esmu atstājis pie lielveikala - bez problēmām - viņi tak pieslēgti. var drošība spēc vēl pie jumta reliņa pieķēdēt. Nu protams pa nakti vai uz ielas atstāt tā nevar.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Baigi skatos uz Volvo v50

Radinieks iegādājās tādu kādu pusgadu atpakaļ, dīzelīti. Neko sliktu nesaka un auto arī simpātisks. Vienīgi (mans viedoklis) pārāk mazs priekš varianta. Bet V70 labā stāvoklī pa normālu ciparu grūti atrast. Tādēļ arī viņš paņēma V50.

Link to comment
Share on other sites

Škodām nav ne vainas, ja kaut kas noplīst, tad rezerves daļas lētas. Maz dzirdētas negatīvas atsauksmes.

Link to comment
Share on other sites

versatile

Jā, tas ta skaidrs, par kugāru labāk kaut ko pasakiet :D to, ka daudz kopīga ar tā laika mondeo zinu, bet mok kādam ir bijis?

Link to comment
Share on other sites

 

 

Es, kā Ford markas auto ikdienas lietotājs

 

Mondeo tieši? Kas tieši nepatīk Ford? Tas, ka viņiem nezog moldingus un spoguļus?

 

 

 

lai nebūtu jāmeklē zapiņa mūsdienu paveids Hyndai Getz
 

 

Ar Getz, Tu arī laikam nekad neesi braucis, ja salīdzini to ar zapiņu. Korejieši jau sen sit pušu eiropas lēto galu.

Link to comment
Share on other sites

es ieteiku ar retiem modeļiem neaizrauties- paskaties ss.lv cik to ir uz izjaukšanu - ja nu ko ievajadzēsies - dabūsi sūtīt pat virsbūves knibuļus pa kosmosu pie dīlera. Nē nu ja ļoti patīk un ir skanošais - kapēc ne ?

Link to comment
Share on other sites

atkarigais

Ar hebčeku nav aršana, vajag minivenu, vai pikapu. 

Saku no pieredzes :D (vienreiz hebčekā vedu durvis, secinājums - nav labi, nekad vēl stūre nebija tā olas spiedusi :D)

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

nu hečs ir praktiskāks un ietilpīgāks  par sedanu un glamūrīgāks par universālu. Jo ir cilvji kas universāli - nekad. Ja jumta stieņi/reliņi - durvis var uzmest uz jumta.

Link to comment
Share on other sites

Žaks Noriss

Vienu lietu gan paturam prātā - jo virsbūve "universālāka" un dzinējs ekonomiski dīzeļaināks, jo trakāk nobraukts būs tas auto. Un tā pat vairs nav laimes spēle, ar 1.9, 2.0, 2.5 litru dīzeļuniversāli neko nespēlēsi, tur zaudējums ir jau iepriekš paredzams vismaz 9 no 10 auto. Man pat ir zināma aizdoma, ka visos 10 no 10 būsi nelaimīgs.

 

P.S. runa par lietotiem 3 - 10 gadīgiem.

Link to comment
Share on other sites

nu skatotie skāds universālis. Ja balta astra ar drēbes salonu - tad jā. bet ja kāds glauns mondeo, passats vai volvo - ar gaišu kožu - tajos tak ofisnieki braukā nevis cementa maisus remontnieki vadā. Mums ar uzņēmumā daži menedžeri izvēlējās universālus sedanu vietās. neviens neko nevadā - ja nu weekendos kaut ko savām vajadzībām.

Labots - osscar
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Hečbeks ir ok no paraktiskās puses.Ja plāno tuvākā laikā nodarboties ar remontiem un celtniecību viennozīmīgi tikai universālis. Ņem Opel Astra G vai H dīzeli 1.7 - nenožēlosi. Lēts remontos ,ekonomisks,vizuāli arī labi izskatās. -16 ir bijis pagaidām pielaižas ideāli.

Link to comment
Share on other sites

Mezavecis

Tieši pretēji. Gadu pabrauksi, vairākas reizes švīkas durvīs, bamperī uztaisīsi, ziemā kaut kur kupenā ievelsies un pie reizes sapratīsi, kādu tačku patiesībā gribas. Cik esmu redzējis, tad visiem kā viens pirmajam autiņam gadās dažādas nebūšanas pieredzes trūkuma dēļ, ja vien regulāri netiek braukts ar darba un citiem autiņiem, ar kuriem uzkrāta pieredze. Man pēc nopirkšanas pirmajā mēnesī sanāca iekļūt avārijā un ieberzties ar papildus 400Ls remontiem. Tik maz sanāca, jo autiņš nebija pirmā svaiguma un šrotos varēja salasīt vēl vienu tādu. Arī bamperu pa kupenām izvazāju. Protams, pēc visām atrakcijām autiņš smukāks nepalika, bet dārgāk ieguldīt 15 gadus vecā ne-retro tačkā nav vērts.  

 

negribu tomēr kā pirmo mašīnu ņemt baigi lētu dampi un ar to mocīties

 

 

Labāk skaties, kam patēriņš mazāks. Rijīgs benzīna motors (>9-10L/100km) un 40km/dienā nozīmē degvielā vismaz 120-150 Ls mēnesī pieņemot, ka kaut kur vēl bez darba aizbrauksi. 

 

Ar dīzeļiem kā ar bitēm. Kā reiz fāters tirgo veco 1987.g. mersi ar dīzeli un joprojām motors nav noklapējis :) Ja autiņš kopts, nav braucis bez eļļas un tosola, tad ies ilgi.

 

Ja runā par virsbūvi, tad praktiskākais būs universāls, ja daudz kas jāvadā. Ja vienreiz mēnesī jāaizved kartupeļu maiss, tad nav vērts pirkt tādu un labāk kaut ko mazāku skatīties. Minivens ir daudzbērnu ģimenēm vai tādiem, kas regulāri nodarbojas ar cilvēku vešanu, citādi liekas un bezjēdzīgas izmaksas.

Labots - Mežavecis
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

No šiem par škodu pluss no manis

Viens no ģimenes autoparka auto ir oktāvija 2005, 1.9 traktors ar dsg, iekšā viss ko tajā oktāvā var iestumt, auto nav ne vainas.

Link to comment
Share on other sites

nu nez - man paziņas 2 jau ar passatiem DSG ir bijušie iekš Cēsu recro...nu neuzticamas tās kārbas.  autors grib manuāli.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Mondeo tieši? Kas tieši nepatīk Ford?

Nea, Focus. Nepatīk tādēļ, ka ir bijusi iespēja salīdzināt. Iepriekšējais auto Golf 4 Variants, bija galvas tiesu pārāks gan salona apdares gan gaitas ziņā. Kaut vai tāda nianse, ka pirmo reizi iekāpjot tajā, uzzināju ka var būt auto bez piepīpētāja un bez pelnu trauka trauka. Pedāļu izvietojums - uz gāzes pedāļa knapi kāja lien, ja būtu nedaudz platāka tupele - nevarētu tikt līdz pedālim. It kā sīkums, bet tomēr tas par kaut ko liecina. Ražojot tiek pi$ts santīms pilnīgi uz visu. Tas ir tas kas man nepatīk.

Varbūt man paaugstinātas prasības pret komfortu, ar lielu skaudību skatos uz autiņiem, kas amīšu filmās redzami, īpaši vecākās filmās, kas 60-tajos uzņemtas... ehh, mācēja autiņus taisīt tajā laikā...

Link to comment
Share on other sites

atkarigais

Ja nejēdz braukt, tad ne tikai ar pirmo būs problēmas.

Minivens, kā piemēram 2.2 tdi zafira tērē mazāk, kā vecie 1.9, bet aizstumjot otro beņķu rindu uz priekšu, Tu iegūsti čutj ne busu.

 

Ja tiešām vajag hebčeku, tad es izvēlētos kādu 5. golfu; astru vai trešo mazdu. (tautas vāģim un opelism daļas ir salīdzinoši lētas, bet par lazdu gan nav ne jausmas, tik vien, ka paziņa jau 7 gadus moka 6- to lazdu un nekādus lielus ieguldījumus šī nav prasījusi)

Link to comment
Share on other sites

Vēl - ikdienā braucu ar manuāli, bet pašam ir auto ar tomātu. Lai ko teiktu skeptiķi, tas tomēr ir nenormāli ērti.


 

 

trešo mazdu

Mazdas NENORMĀLI pūst. pat vairāk kā leģendāri pūstošie opeļi. Tādēļ opcija viennozīmīgi svītrojama. 

Link to comment
Share on other sites

man ar pēdējie trīs auto - tomāti. Auto pēc 2005 orientējši - tomāta un manuāl aremonts ir ap. vienāds. viens mainīja kārbu volvo (manuālu) - lietota kātrba + darbs tie paši 500-600 lvl sanāca...protams automāts virs 200K reāla iespēja, ka ātrāk par ,manuāli izbeigsies.

Link to comment
Share on other sites

versatile

 

 

Kaut vai tāda nianse, ka pirmo reizi iekāpjot tajā, uzzināju ka var būt auto bez piepīpētāja un bez pelnu trauka trauka

Normāls auto. Vismaz cerība, ka salonā nevienam neienāks prātā kurīt. Pelnu trauku toč negribētu mašīnā, 12V izeju gan vajadzētu, gan salonā, gan aizmugurē bagāžniekā.

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

liels noskrējiens (auto ja nemaldos tika pirkts pasvaigs - 4 gadīgs vai ? tipa ar 100k bet reāli domāju tur kruķīts bija) , parādās gaudoņa, perekupi kaut ko ielej na pradažu. rezultātā emulsija un pilns ar skaidām.noklājās pēc 2 gadu lietošanas +-.

Labots - osscar
Link to comment
Share on other sites

 

 

Baigi skatos uz Volvo v50

 

Kā reiz 1:1 ar to, kas bildē virs tava posta. Klausi Ivo padomam, VAG grupas auto ir ejamais ceļš

Link to comment
Share on other sites

ak jāviņam vēl jāmaina bija 2 massu spararats vai sajūgs  vai kas tas tur bija - tas jauns - 600ls. bet to nenomainīja :D


vot tev bija lētā manuālā kārba ar sajūgu. tas pats ir citiem jaunajiem ala luksus auto.


tāpēc saku,  var atrast autora minēto gadu auto kurš pirkts iekš LV (man bračka tā izdarīja) - redz pie dīlera, kas kad mainīts pie cik km. viss pa godīgo.

Link to comment
Share on other sites

Ivo, Tev vienkārši iešķieba fokusu letākajā komplektācijā. Var gan tur pelnu trauku, gan priekšējo apsildāmo stiklu (kas manuprāt ir ļoti vērtīga ekstra LV) dabūt. Un Mondeo ar Focus vispār nevajag salīdzināt. Divi dažādas klases auto un pilnīgi atšķirīgs komforta līmenis. Attiecīgi arī piekares remont Mondeo ir bieži un nav pārāk lēti.

Link to comment
Share on other sites

hakeris99

Kāpēc tev liekas ka Audi A3 ir daudz dārgāks eksplotācijā par pārējiem tevis minētajiem auto?!

 

Japāņu auto rezerves daļas bieži  ir dārgākas nekā vācu auto , saku pēc pieredzes!

 

Jā pieņemu , ka A3 ir alumīnija piekare kas teorētiski pa latvijas ceļiem izbeidzas ātrāk, bet pašam ir A4 un pēdējā gada laikā, diezgan intensīvi braukājot esmu nomainījis vienu priekšējo sviru  un aizmugurē tilta bukses  , visas lemfjorder sanāca lētāk nekā civicam ik pa laikam pārlasīt visu piekari .

 

Par Opel astra runājot metas zosāda ir bijuši divi "unikāli" eksemplāri , gan 2000 gan 2007 gada abi miskastes lūza viss kam nebija slinkums. Ā piemirsu bija vēl paziņam opel corsa 2009 gada pirkta pie dīlera , latvijā , pēc mēneša nobira vadības bloks :D

 

Runājot par dīzeļiem , konkrēti AUDI , jo ar citiem dīžeļiem nav bijusi saskare, apkopes benzīns no dīzeļa atšķiras varētu teikt uz pusi . Ziemā benzīnam mazāk problēmu , ātrāk silst vairāk ēd :D

Labots - hakeris99
Link to comment
Share on other sites

davai reālu gada nobraukumu - nevis samērā daudz.  man ar 25K nobraukumu gadā - ritošajā uz LV ceļiem kaut kas ir jādara regulāri. Es gan arī nebremzēju pa bruģi braucot vai pirms sliedēm.

Labots - osscar
Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...