Jump to content

Auto eļļas.


maiss
 Share

Recommended Posts

Nu beidzat te liet mārketinga ūdeņuus par garākiem maiņas periodiem ar tām ilgspēlējošajām eļļam.

Eļļas maiņas intervālu nosaka tikai un vienīgi auto ražotājs, nevis eļļas pārdevējs.

Jauniem auto jau eļļas maiņas intervāls ir lielāks, tur tad arī ir jālieto tās Long Life eļļas . Nevis veciem auto.

Vai arī reiz gadā noteikti. Nu cik to var stāstīt neticīgajiem?

Link to comment
Share on other sites

 

 

tēs uz ātrāko uz Vāciju pa tiešo uz VW rūpnīcu un prasi lai viņi tev bišķiņ nolej no saviem krājumiem.

 

ražotāji pasūtot izejvielas jauniem auto uzstāda diezgan drastiskus nosacījumus. Bieži vien detaļa, kas nāk jaunam auto, var kvalitātes ziņā atšķirties (būs sliktāka) no oriģinālās rezerves daļas. Un pirmā eļļa tak vispār obkatkai domāta.

Link to comment
Share on other sites

Kā jau rakstīju, par Castrol varu spriest tikai no moto pasaules, bet tur tas ir pierādījies ar reālām lietotas eļļas analīzēm. Un arī eļļu specenes nav nekādas labās. BET tas ir tikai par MOTO eļļām. Varbūt auto eļļām situācija ir labāka.

 

Lai saprastu kas ir kas, varat palasīties šādus topikus:

Lietotas eļļas analīzes: http://www.motopower.lv/forum_topic.php?topic=16012

Vairāk par eļļām kā tāda'm un to izvēli: http://www.motopower.lv/forum_topic.php?topic=11904

Link to comment
Share on other sites

alusbundza

ja kas, tad parastām minērāleļļām kalpošanas ilgums ir lielāks, salīdzinot ar sintētiskajām,

sintētiskās eļļas ir ražotas no tās pašas minerālās, tikai ir piešpricēti klāt visādi uzlabotāji

 

salīdzinot eļļas kalpošanas līkni, tad minērāleļļai tā lēzeni iet uz leju, bet sintētikai iet gandrīz horizontāli, bet (sabrūkot piedevām pēc zināma laika) , tā aiziet gandrīz stāvus uz leju, un ja laicīgi nebūsi nomainījis, tad motoram ir ''kirdikt'',

 arī vecākām mašīnām ir ieteicams lietot parasto minerāleļļu

Link to comment
Share on other sites

Minerālenēm ir lēnāka "sabrukšana", bet citas īpašības ir daudz labākas. Kad "beidzas" sintētika, tas notiek strauji. Bet to var zināt tikai ar analīzēm (ja kas, to taisa tas pats Statoil) ;)

Link to comment
Share on other sites

 

 

vecākām mašīnām ir ieteicams lietot parasto minerāleļļu

Vai nav tā ka ziemā pie -20 tā minerālā būs diezgan staipīga palikusi?

Vasarā ok, spiediens arī labāks būs.

Link to comment
Share on other sites

 

 

spiediens arī labāks būs

Kā tad tur ir ar to spiedienu, vai tāds vispār ir?

Es vienreiz vecam micukam aizmirsu eļļas vāciņu uzlikt. Nobraucu ~10 km, kad attapos. I ne kā! Eļļa gan bija izšļakstējusies un no karstajiem garaiņiem tik sapratu, ka vajag parūrēt zem kapota.

Link to comment
Share on other sites

Spiediens, protams, ka ir un to maģistrālēs nodrošina eļļas sūknis. Ja tā nebūtu, šāles aprautu viens divi.

 

Viskozitātei nav nekāda tieša sakara ar eļļas bāzi!!! Tās ir dažādas lietas un nevajag to jaukt

Link to comment
Share on other sites

Ja zem vāciņa ir spiediens, tas nozīmē ka kartera ventilācija ir ciet un tas nav labi. Ja tur būs spiediens agrāk vai vēlāk izspiedīs kādu blīvi.

Link to comment
Share on other sites

Bonifacijs

Spiedienam tur tieši nav jābūt!!! Taču ja ventilācijas trubas ir aizd ar to melno jogurtu, tad var gan neliels spiediens būt. Kaut kad 90 desmitajos gados, sanāca saviem Vectra un Siera tīrīt tās trubas - tas kas tur nāca arā bij vienkārši šokējošs - uz aci pa puskīlo melnas ļoti lipīgas masas, kuru ir ļoti grūti nomazgāt, kat kas līdzīgs karstai košļājamai gumijai - skalot bezjēdzīgi, jo tas draņķis ne vella nekūst, tīrīju sākumā ar drāti lielumu izbakstot un tad lupatas cauri velkot

Vēlāk arī autiņiem ir šitās zaptes pazīmes manītas, bet ne tik smagā formā, lai nu kā es varu vien iedomāties kā to var mehāniski iztīrīt pajaucot ko nu kur var, nu un tad tikkai bieži eļļas mainot, jo kaut tu eļļas vietā dīzeli ielietu un 20 min. darbinātu, tai zaptei po tik včibriko kārtu padarīsi mīkstāku

Link to comment
Share on other sites

ImissimI

Zuxter, tu tak nelaid te trolli, vai ne?

 

Nu labi, riskēšu - spiediens karterī un spiediens eļļas sistēmā/kanālos - nav viens un tas pats. (man vienkārši šķita, ka tas ir jāpasaka tā nepārprotami)

Link to comment
Share on other sites

 

 

Eļļas maiņas intervālu nosaka tikai un vienīgi auto ražotājs, nevis eļļas pārdevējs.

Kā auto ražotājs 10 gadi atpakaļ var kaut ko zināt par šodienas eļlām? Pārāk liels kategorisms te vairs neder.

Link to comment
Share on other sites

Bonifacijs

Daudz kas ir mainījies protams pa 10 gadiem, autiņa nobraukums, degvielas kvalitāte, eļļas īpašības, tik viens ir palicis pa vecam - cik Ls ir reālais ietaupījums no nedaudz retākās eļļas maiņas nu teiksim gadā, un vai tie teiksim 10 vai nedaudz vairāk lati gadā ir arguments lai uzspēlētu totalizātoru uz spēles liekot auto dzinēja nomaiņu. Vai kāds būtu gatasvs likt 10 Ls pret 300 Ls nu teiksim 5 gadus no vietas saderot uz to ka motoram nekas nenotiks ja eļļu nomainīs  bišķi vēlāk nekā ražotājs norādījis????  Personīgi es pass - igra nestoit sve4.....

Link to comment
Share on other sites

Dažus gadus atpakaļ, kad vēl Jatvijas pastam bija savas mašīnas, viņi nekādas apkopes (tai skaitā eļļu) nedarīja līdz 100000 km. Pēc tam nodeva mašīnas atpakaļ piegādātājam.

Un tavu brīnumu, visas vēl gāja.

Link to comment
Share on other sites

Bonifacijs

Protams ka gāja, tā tam ir arī jābūt, tur taču ir pielaides, inženieri ir rēķinājuši ka arī pēc x gadu lietošanas kad dzinējs jau ir pamatīgi netīrs tas vēl spēs darboties, taču tieši šī iemesla dēļ tādus autiņūs pirkt ir kategoriski neieteicami. To resurss ir pilnībā izsmelts un visa eļļošanas sistēma ir jāizjauc līz mazākajai detaļai un mehāniski jātīra, da vienkāršāk laikam ir citu motoru ielikt. Da i vispār uzņēūmu - lasi bezsaimnieka autiņi ekspluatācijā žēloti netiek un nu nekādīgi nav ieteicami iegādei

Link to comment
Share on other sites

Eļļas maiņas intervāls ir arī atkarīgs no lietošanas apstākļiem, tu vari nomainīt, nobraukt 500km, nolikt uz 9 mēnešiem (rudens-ziema-pavasaris) mitrā garažā un izvelkot ārā varēsi atkal mainīt - sasūcās mitrumu-kondensātu-ūdeni, te arī "Ģedu" metode: piem pieliet moci pilnu uz nesezonu. Protams papildus vēl var līmēt ciet izpūtējus un ko tik vēl nedarīt bet no visa neizvairīsies.

Tapēc tādā Vācijā pilnīgi reāli brauc ar longlaifu ikdienas pa savu bāni uz 120km/h, neraustot, pilnībā uzsildot dzinēju, kruizā un viss ir forši.

 

Par brendiem izvēle atkarīga no tava auto, defaultais ikdienas a-b pakaļas pārvietošanās līdzeklis ar vidēju širpotreba dzinēju - un ir gluži vienalga vai tu pērc izlejamo pie vladislava vai "Dārgo" pie dīlera/veikalā. Pārslodzes praktiski nekādas, šis tas nedaudz nolietojas bez kautkāda konkrēta tūlītēja effekta, pēc 6-7 gadiem kautkas sāk beigties/grabēt/klabēt un visi to uztver par normu "jo tak pagājuši 7 gadi" salīdzinot ar ikgadējo piekares remontu. Ir protams reti gadījumi kad eļļa lai arī jauna (krutka?) dod tūlītēju (vairāki mēneši un atvadies no šālēm) (d)efektu, ko arī 100% neapgalvosi jo dzinēju pirms tās ieliešanas ar mikroskopu neesi pētījis. Labu kautko pirkt (reasonable, vai overkill) drīzāk ja mīli regulāri ikdienā paspaidīt/specifisks motors.

 

Piekrītu, ka krutkas ir daudz (ap 2k8 daudzi meta ar akmeni castrolam bet nu kam negadās - pats sveci neturēju).

Var būt visādi: kautkur atšķaida, rūpnīcā produktam konkrētajam tirgum pazeminātas kvalitātes kontroles prasības, pievērtas acis uz produkta kval. kontroli ievešanai utt, kur ir nauda un iespēja, tur ir kāds kam tas ir izdevīgi.

Domāju pārsvarā sūdi var sanākt ar produktiem kurus tirgo visur un visi pazīst (un pie kājas ka litrīgajais plastmasenei bendzīntankā ir celka un vēl nezkas).

 

Pats izvēlos motul sinteetiku (nereklāma) to netirgo katrā bendzīntankā, defaultais garāžas "ģeds" tādu neapzīst, mainu pats ik pa 5k (liidz 6-7 kā sanāk) kopā ar filtru pie nosacījuma ja esmu nobraucis tos bez ilgām pauzēm.

 

Protams var gadīties ka cilvēks ir cirvis - var ieliet vislabāko eļļu pasaulē un ziemā pie -20 gāzēt ar aukstu motoru " lai ātrāk iesilst" un d***t ka eļļa slikta, so viss atkarīgs no attieksmes.

Link to comment
Share on other sites

 

 

mainu pats ik pa 5k (liidz 6-7 kā sanāk) kopā ar filtru

 

droši vien ar sābu brauc un šādā veidā ceri pavilkt šamā jau tā švako mūžu

Link to comment
Share on other sites

Konstatators

e=d

 

Nu neturi kaķi zem pūra, pastāsti uz kā balstīti šādi apgalvojumi par defolti švakiem sābu motoriem? Tev ir kāda negatīva vairākkārtēja pieredze?

 

Līdz šim cik biju dzirdējis, tie SAAB 2.3 benzīni teiksim, nu pietiekami pateicīgi un uzticami esot. Ķēde zobenes vietā, tur riska mazāk, salīdzinājumā ar zobeni, kurai pie pirkšanas tu nekā nevari pateikt reālo stāvokli. U.t.t. Protams tas viss beigās noved pie skaistām remontēšanas izmaksām, ja nu kas, bet tas ir kas pavisam cits.

Labots - Konstatators
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Bonifacijs

Notiek sekojošais - kondensāts izskalo no eļļas ārā tais skaitā ūdenī šķistošās piedevas un eļļa pārvēršas par otrabotku, pats ūdenss sakuļas kopā ar eļļu un izveido baltas putas, želejveidīgu masu tipo NIVEA krējumu, tas ir redzams uz eļļas korķa motorā, štoka utt. ja putu ir daudz, tad tās nobloķē kartera ventilācijas kanālus. Nu īstenība daudz kas tur slikts notiekas, slinkums rakstīt, te par to jau tik daudz ir runāts

Link to comment
Share on other sites

kaimiņam laukos ir lūžņu parks, nu labi ne gluži lūžņu :). ar lielāku daļu no tiem verķiem viņš nobrauc pāris simtus km gadā. kad eļļu mainījis lāgā neatceras. motori vēl nav kondensējušies.

Link to comment
Share on other sites

alusbundza

man žogmalē stāv T-16, jau 3 gadus nav darbināts, pavilku šupu - eļļa normāla, paslidināju starp pirkstiem - vis kārtībā, smuki slidena

Link to comment
Share on other sites

Tieši tā, nekāds nopietns kondensats eļļā nekrājas. Ja kāds mitrums arī radās, tad tas izžūst, kad motors sasilst. Man ir motobloks, kuru reāli darbinu pavasarī, nu varbūt pāris reizes vasarā, tā visu laiku stāv. Nu nafig man katru reizi eļļu mainīt, jo lūk motors nav darbināts :sarkasms: Nomainu reizi piecos gados un nekas, jau vairāk kā divdesmit gadus kalpo.

Bonifācijs jau apraksta situāciju, kad dzesēšana sķidrums tiek eļļā. Arī tas nav nekas traks.Paša autiņam galvas blīve nojuka un aizgāja tosols eļļā.Mierīgi aizbraucu mājā ar ūdeņainu eļļu, nomainīju blīvi, karteri izskaloju, ielēju jaunu eļļu un autiņš gāja kā pirms blīves nojukšānas. Es ar to negribu teikt, ka eļļai nevajag pievērst uzmanību,bet to nevajag parvērst par pataloģiskām bailēm,ka tik kautkas nenotiek. Tāpat autiņu visam mūžam nesataupīsi :sarkasms:

Link to comment
Share on other sites

 

 

nolikt uz 9 mēnešiem (rudens-ziema-pavasaris) mitrā garažā un izvelkot ārā varēsi atkal mainīt - sasūcās mitrumu-kondensātu-ūdeni
Da nu!!!??
Link to comment
Share on other sites

Teorētiski eļļa jāmaina vai nu pēc ražotāja ieteiktā noskrējiena, vai vienreiz gadā. Praktiski - kā sanāk ;)

Link to comment
Share on other sites

Bonifacijs

Nu jau ar salīdzinājāt cirvi ar lielgabalu! Te runat par to ka eļļa jau plauktā stāvot pēc 5 gadiem ir beigta laikam vispār ir bezjēdzīgi. Lai nu kā tas ko es teicu par eļļu bij domāts par autiņiem ar kuriem tiek braukts un pēc vingrinājuma ar kondensātu eļļā cilvēks sēžas pie stūres un pāris mēnešu laikā nobrauc tos 10 000 km līdz nākosajai eļļas maiņai. Ta cirvim, ptfu motoblokam vispār nav puse detaļu kas ir normalam autiņam un lej tur kaut kausētu sviestu iekšā katalizātoru nenokurināsi, kompensātori nenosprūdīs, vārstu sadales mehānismu nenobeigsi, eļļas noņēmējgredzeni virzuļos nenosprūdīs, eļļošanas sistēmas kanāli neaizaugs utt utt. jo to tai motobloka vienkārši nav.

Kondensāts veidojas kad motors atdziest no ~ +15 līdz -1 pārejas brīžos, ja tas motobloks stāv šķūnī vai vēl labāk apkurinātā saimniecības telpā tad protams kondensāta tur ir maz vai nemaz.

Nu un ja runājam par sētmales lūžņiem ar 200-300 km gadā nobraukumu, tad tur vajag 50 gadus līdz pirmai 10 000 km eļļas maiņai, da i vispār lūznis ir lūznis visiem ir vienalga kad viņš nomirs pēc gada vai 50... nedomāju ka tas nu būtu kas tāds ko izmantot par argumentu runājot par mūsdienu autiņiem kas tiek intensīvi lietoti. 

 

Tai pat laikā ir jāpiekrīt ka lūžņiem mainīt ik pavasari eļļu būtu idiotisms, nu un protams pat ja modernam autiņam ir īss gabals jānobrauc ekstrēmā situācijā, tad labāk ir izmantot da jebkādu eļļu nekā braukt bez pietiekoša tās daudzuma, vēlāk iztīra sistēmu un kaut arī visur paliks vienalga kaut kādi nosēdumi uzreiz jau motors nemirss. Ar eļļu vispār ir tā ka nepareizas eļļas lietošana sekas parādās pēc pāris gadu intensīvas braukšanas, un ir pilnīgi iespējams ka tehnikas neandertāļietis autiņu ir jau pārdevis un tas pilnīgi negaidot nomirst jau citam cilvēkam kurš lej labu eļļu, rūpējas par autiņu. Nu tipo tāds mantojums nāk līdzi autiņam. Tas arī ir ļoti nopietns iemesls nepirkt autiņu no cilvēka kas no autiņiem nekā nesajēdz un nerūpējas par to, ja ir redzamas taupīšāņās pēdas apkopē, kaut vai ar baloniņu spārns piekrāsots



 

 

Ja kāds mitrums arī radās, tad tas izžūst, kad motors sasilst.

tā arī ir tik izžūstot piedevas paliek pulvera/uzdeguma veidā uz bloka sienas un ar eļļu vairs nekad kopā nesajaucas 

Labots - Bonifacijs
Link to comment
Share on other sites

 

 

Kondensāts veidojas kad motors atdziest no ~ +15 līdz -1 pārejas brīžos

 

Varētu šito pastāstīt latviski.

Link to comment
Share on other sites

Bonifacijs

 

 

Varētu šito pastāstīt latviski.

Ja nemaldos tad latviski tas saucas rasas punkts, sīkāk google 

Link to comment
Share on other sites

Šitas kondensāts rodas ziemā, ja brauc mazus gabalus un motors nepaspēj uzsilt. Tad ir tas putukrējums uz eļļas vāciņa. kas pazūd, kad motoru kārtīgu uzsilda braucot garāku gabalu.

Bet ja tas arī tad nepazūd, un vienlaikus zūd dzeses šķidruma līmenis - tas jau ir cits stāsts un motra vajag remontu.

Link to comment
Share on other sites

Bonifacijs

Eh, degviela  10 000 km ir rupji 900Ls, eļļa rupji 15 Ls+ filtrs 5 Ls + nomaiņa 5 Ls = 25 Ls, ja pieņem ka nomaina nevis pēc 10 000 km bet pēc 15 000 km teorētiskā ekonomija 12.50 Ls, ja nomaina neviss 15 000 km bet novelk līdz 20 000 km tad teorētiskā ekonomija ir 8.33 Ls  jebšu 1.39 un 0.93% no degvielas cenas. Prātīgāk spiežot uz gāzes pedāli var neiespringstot ietaupīt vismaz 5x vairāk

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

rasas punkts apdraud auto motoru :D

 

nē nu teorētiski jau arī ultra smagie protoni  (pie Greisena-Zacepina-Kuzmina limita enerģijām)  no kosmosa var izsist caurumu cilindrā (vai kādam muļķim paurī) ...

Link to comment
Share on other sites

Bonifacijs

 

 

rasas punkts apdraud auto motoru

Tas tā ka Pedigree vai kas tur baro tavu mīluli 5 veidos. 

Tā pašas jautrības notiek auto bākā un kamēr vēl nebija bezsvina benzīns kurā ūdens var zināmos daudzumos izšķīst bij vēl tādas atrakcijas ar aizsalušām bākām, degvielas sūkņiem, karburatoriem, da i pa reizei vēl arī tankā pa taisno ielēja kondensātu no lielās cisternas. Nu a cik pa ausu galam esmu dzirdējis pile ūdens iznīcina dīzeļdegvielas augstspiediena sūkni, a kondensāts dīzeļu bākās neizbēgami ir. Dīzelim ir speciāla piedeva kam būtu ūdens jāizšķīdina vienmērīgi, nu ja tās ir par maz, vai gluži otrādi kondensāta par daudz....  Lai nu kā par dīzeļiem diskutēt točna nevēlos, man tādi pašam nav bijuši

Link to comment
Share on other sites

alusbundza

 

 

Notiek sekojošais - kondensāts izskalo no eļļas ārā tais skaitā ūdenī šķistošās piedevas un eļļa pārvēršas par otrabotku, pats ūdenss sakuļas kopā ar eļļu un izveido baltas putas, želejveidīgu masu tipo NIVEA krējumu, tas ir redzams uz eļļas korķa motorā, štoka utt.

šitais ir traki pārspīlēts

nu , bet Boņuks jau brauc kā filmā ''Kurjers'', nu tad eļļa jāmaina katru mēnesi, bet tev jau motors droši vien nedabū atdzist, tā kā par ''rasaspunktiem'' nav jāuztraucas 

Link to comment
Share on other sites

 

 

Tad ir tas putukrējums uz eļļas vāciņa. kas pazūd, kad motoru kārtīgu uzsilda braucot garāku gabalu
Šito gan esmu novērojis pie bojātas galvas blīves vai mikro plaisas galvā. Un nekas pats no sevis nav pazudis pirms remonta.
Link to comment
Share on other sites

Piemērus te varētu demonstrēt, kāmēr klavierei zīmes nodils, bat vai ir vērts?
Normāli mainot elļu, visi kondensāti un pārējās blēņas ir pie D, ja vien dzinējs tiek regulāri ekspluatēts. Tieši dzinējs, jo motobloki, ūdenssūkņi, mauriņa pļāvēji tāpat pieder pie kategorijas, kam ik pa laikam jāmaina eļļa.
Ir tādi aparāti, kas tiek lietoti reti, un tiem mainīt eļļu reizi gadā būtu vājprātīga naudas izšķiešana - piemēram derētu mans krievu laiku buldozers, ar ko ziemā pastumdu sniegu - ir nokalpojis jau vairāk kā 20 gadu, dažas reizes eļļa mainīta, bet vairāk dēļ tā, ka pārsists karteris vai citas klizmas. Zinu, ka tas motors novilks vismaz vēl tikpat, kaut arī eļļa vispār netiks vairs mainīta.
Bet šeit jau runa tomēr par vieglajām automašīnām - ja tās tiek dzītas ikdienā, pie tam nav nekādi ekskluzīvie modeļi, tad mainām ražotāja norāditā veida eļļu ik pēc 10-15 KKm, pērkam tuvākajā servisā vai vairumniekā bez tām sūda kannelēm, un paļaujamies uz providenci, ka pirms tam dzelzi nav lietojis lopuhs, vai iepriekšpārdevējs nav bijis turks.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...