Jump to content

Biodīzeļa gatavošana un pielietošana


Recommended Posts

Mezavecis

Te diskutējam, kā iespējams pašam taisīt biodīzeli, kā pārveidot dzinēju un citas fantāzijas, kā izmantot lētāku degvielu.

Edited by Skrandainais
  • Patīk 1
Link to post
Share on other sites
Mezavecis

Droši vien ka derētu :) Bet, ja atceros, tad viņa aparāts no plastmasas ģenerēja dīzelim līdzīgu ogļūdeņraža maisījumu. 

 

Bet ja par tēmu, tad ir divas pieejas:

1. Eļļu transformēt līdz tā tuvinās dīzeļa konsistencei un parametriem

2. Pielāgot dzinēju, lai tas var darboties ar nepārstrādātu eļļu. 

Link to post
Share on other sites

Vieglāk eļļu transformēt, kā dzinēju.

 

Vienkārša recepte.

 

 
1). Nopērc vai savāc jaunu vai lietotu augu eļļu;
 
2). Ja ir lietota cepamā eļļa, lieto cepamo filtru, lai noņemtu svešķermeņus;
 
3). Nopērc metanola alkoholu. Etanola alkoholu arī var lietot, bet process būs citādāks;
 
4). Nopērc sārmu granulās vai kaustisko sodu. Tam jābūt tīram NaOH;
 
5). Nosaki vajadzīgo augu eļļas daudzumu V (litros). Ielej eļļu jaukšanas tvertnē;
 
6). Kad temperatūra ir zem 21?C vai, kad augu eļļa ir cieta vai kunkuļaina, būs nepieciešams reaģentus iepriekš uzsildīt. Sildīšana būs jāveic arī jaukšanas laikā un, iespējams, arī pēc. Ideāla temperatūra ir 49?C. Ņem vērā to, ka plastmasas trauki neiztur lielāku temperatūru par 60?C;
 
7). Sareizini V * 0.2. Iegūtais skaitlis ir metanola daudzums M (litros);
 
8). Lai noteiktu sārma daudzumu, reizini V * (3.5 līdz 5.5 grami). Iesaku iepriekš sagatavot tā saukto testa tvertni. Piemēram, ja 100 ml traukam lietoji 0.55 g sārma, tad lielajā tvertnē uz litra eļļas būs 5.5 grami NaOH. Sauksim šo skaitli par L;
 
9). Uzmanīgi ielej L gramus sārma M litros metanola. Maisi, līdz sārms izšķīst. Uzmanies, jo reakcijā rodas toksiskas vielas;
 
10). Ielej iegūto šķidrumu eļļā, enerģiski maisot 1 stundu. Lai reakcija notiktu, šķidruma temperatūrai jābūt ap 27C;
 
11). Ļauj šķidrumam nostāvēties 8 stundas;
 
12). Nosūc biodīzeli no augšas (var arī ar sifonu). Otrs variants (ja apakšā iebūvēts krāns) ir atvērt krānu un iztecināt apakšējo glicerīna slāni. Tas ir netīrs un tumšs, salīdzinot ar augšējo degvielas slāni;
 
13). Ļauj glicerīnam nosēsties saulē 1 nedēļu. Pēc tam metanols būs iztvaikojis. Iegūtā viela ir glicerīna ziepes. Labi noder attaukošanai;
 
14). Izfiltrē biodīzeli caur 5 mikronu filtru (5*10-6m = 0,000005m) un lieto;
 
15). No biodegvielā esošā alkohola jātiek vaļā, jo tas bojā auto gumijas caurulītes. Tas izdarāms, apsmidzinot biodīzeļa virsmu ar ūdeni vai etiķi. Ūdens vai etiķis nogrimst, aizturot alkoholu un pārējās daļiņas. Tiem ir attīrošs efekts.
Edited by Aphopis
  • Patīk 1
Link to post
Share on other sites

Varu pamest ideju kur tas viss jau izmēģināts...... ir tāds uzņēmums Iecavnieks(ja nemaldos) pie Iecavas, viņi dīzeļmašīnās bija nedaudz konstrukciju izmainījuši un gāza iekša soļķi sajauktu ar rapšu eļļu.... lai gan tauta runāja ka šie eļļu lējuši nemaz nešķaidot.....

No savas pieredzes zinu ka vecajiem dīzeļiem pie soļķa var liet atstādinātu izstrādāto motoreļļu līdz 30%, kad motors uzsilst pat nevar just starpību..... pirms skates gan izpūtējs jāskalo cītīgi- jo sodrēju makten daudz

Link to post
Share on other sites

Taisīt biodīzeli mājas apstākļos tranformējot eļļu neatmaksājas, kolēģis bija 200l iekārtu no mucas uztaisījis un nekā sarežģīta tur nav. Bez tam ir vajadzīgs metanols, ko kuram katram netirgo un paliek jautājums kur grūst glicerīnu (blakusprodukts).

Link to post
Share on other sites
Mezavecis

Ja reiz tāds čakars ar pārstrādi, tad varbūt vērts tomēr atgriezties pie dzinēja uzlabošanas?

Link to post
Share on other sites

Nebūs jums te haļava un mūzīgais dzinējs. Ja kaut ko varētu uztaisīt lētāk, tad tas jau sen būtu pieejams visiem. Nekādi argumenti par naftinieku sazvērestību nav nopietni ņemami vērā.

Link to post
Share on other sites

Ne jau vienmēr jautājums ir par cenu. Pieņemu, ka ar šādu procesu degvielu ražot (tieši ražot, nevis uztaisīt priekš sevis pārsimts litrus) sanāk dārgāk nekā no jēlnaftas. Protams, ja korišs strādā McDonalds un var piegādāt cepamo eļļu, situācija mainās. Tā nu arī ir atbilde, kāpēc tas nav pieejams visiem.

Link to post
Share on other sites

 Savā laikā montējam un palīdzējam arī palaist Ogres pusē, Lauberē rapšu elļas ražotni, tad toreiz saimnieks uzreiz tiko nofiltrētu vēl siltu elļu gāza Mercedes kravinieka bākā.

Tā milzīgā nauda, kas tajā ražotnē tika ieguldīta un Latvijas trūcīgajā saulē izaudzētais rapsis, mani neatgriezeniski pārliecināja par šī pasākuma bezjēdzību, nesaņemot dāsnas subsīdijas...

Link to post
Share on other sites
Ronalds

Pārbūvēt dīzeli, lai tas brauktu ar eļļu pa lielam nav nekas sarežģīts. Vajag tikai otru bāku un eļļas sildītāju. Iedarbinam auto ar dīzeļdegvielu, kad motors un eļļas sildītājs uzsilis - slēdzamies uz eļļu. 

Cita lieta ka lai lv visi braukt ar eļļu tās teritorija ar rapsi jāapsēj apmēram 2x... Un rapsis pamatīgi noplicina zemi - to nevar sēt vairākus gadus viena vietā. Un degviela lauksaimniecības tehnikai... Un minerālmēsli, kuru ražoanai patērē fosīlo kurināmo lielos apmēros...

Link to post
Share on other sites
Didzis

Tur jau tā lieta, ka, mūsu klimatā, nevar izaudzēt tik daudz lauksaimniecības kultūru, lai pietiktu biodīzelis vai bioetanols visiem. Tāpat ir ar elektroauto. Lai īsā laikā uzlādētu akumulatorus, benzīntankam kā minimums jāpievelk 20kV augstsprieguma līnija un jāliek savs transformātors. Tas pats attiecas uz daudzdzīvokļu mājam. Ja pilns pagalms ar elektroautiņiem, tad, pie pašreizējā elektropieslēguma, tos visus, pa nakti, uzlādēt nevar. Vārdu sakot, enerģija ne no kā nerodas. Par to protams visi "zaļo ideju" bīdītāji klusē un to es uzskatu par sazcērestību. Ko ta naftas magnāti, viņi jau benzīnu tirgo uz pusi un vēl lētāk. Pārējio cenu sastāda  mūsu valdības nodokļi. Ja te kāds cer ieekonomēt, tad aizmirstiet. Paskat kā ar gāzi. Kad tauta salikusi autiņos gāzes iekārtas, valdība štuko, ka vajagot" izlīdzināt" gāzes un benzīna akcīzes nodokļus. Ja visi sāks mājā kandžu tecināt vai rapsi spiest un liet bākā, domā bez nodokļiem brauksi :sarkasms: ?

Link to post
Share on other sites
Mezavecis

Nu ja nekas nesanāk no dabisko materiālu pielietojuma, jāķeras klāt pie atkritumu pārstrādes pirolīzes ceļā. Plastmasas izstrādājumi un citi atkritumi ir vairāk nekā vajag.

 

http://www.boot.lv/forums/index.php?/topic/145566-plastmasas-un-citu-naftas-produktu-pirolize/

 

Te Jetijs šito būšanu smalki aprakstījis

http://smucspainava.lv/viewtopic.php?f=3&t=38

 

Ja labi grib, var jau pāriet nākamā līmenī :)

http://www.youtube.com/watch?v=pk-XKvfGw4Q

Edited by Skrandainais
Link to post
Share on other sites

Nu degvielu jāražo no tā kas mums ir visvairāk, a to runā ka Latvija ir zaļākā valsts pasaulē.

250px-Keskuspuisto.jpg

Link to post
Share on other sites

Tubus tu aptver, cik maksā koks?  Cik tad mums tā ir, nepārvērtīsimies par Dāniju, klajumu.

 

Eļļu var liet, vecie dīzeļi tādu pavelk pat bez īpašas apstrādes. Otru bāku, palaiž ar dīzeli, iesilst, pārslēdz uz eļļu.

Trūkums - bākai ar eļļu, maģistrāle ir jāsilda visu laiku. Ziemā gemorojs.

Jaunie dīzeļi - tikai kārtīgi pārstrādātu biodīzeli var gremot. Tāda eļļa modernos motoros neies.

Pēc pārstrādes jā, tad ies, bet metanols arī ir dārgs, etanols arī.

 

Pirolīze koksnei - var, jā , F-T vai Bergious process, un no koksnes var dīzelim līdzīgu ražot. Labāku kā eļļa, bet dārgi iznāks.

Pirolīze gumijai, plastikām - ap 300 litri no tonnas sanāk. To iegūto vēl jāpārstrādā tāpat kā naftu. Resp, arī nav lēti. Kurināšanai kādām krāsnīm gan varbūt laba uzreiz.

Edited by wersa
Link to post
Share on other sites

Par eļļu runājot, ir paziņa, kas brauc uz tīru eļļu, nu tipa augu eļļu bet izstrādāto jau, jo cepšanas procesā ūdens molekulas tiek izcepinātas, kas tur pavisam nav nepieciešamas, un tad tik nofiltrē biezumus nost caur filtriem un tīrā veidā bākāiekšā un brauc bēdu nezinot. Eļļu dabon normālos apjomos bez maksas un rezultātā brauc bez maksas. Tik lai ar tīru eļļu brauktu, tur vajag vel apsildīt bāku, filtru utt ... jo darba temperatūra ap 70grādiem jādabon.

Ok pārbūvējis B4 passatu nez kā būtu ar jaunāku mašīnu, kas ar šprici notiktu, ko kompisteiktu utt ..

Bet nu tam autiņam viss notiek un jau kuro gadu ripinās bez maksas. Vienīgie izdevumi papildus kanniņā reizi mēnesī ielejot vienus 10-20L dīzeļa ar ko pasildīt eļļu kamēr vajadzīgā temperatūra, bet tā kā mēnesī nobraukti tiek lieli attālumi, tad variants labs.

Link to post
Share on other sites
androidz

Draugs vienu no saviem traktoriem, protams, to kuru vismazāk žēl, padomju laika ražojumu, baroja ar atrabotku (izstrādāta motora eļļa). Pirms liet bākā nācās filtrēt, jo pilns ar visādām metāliskām draziņām. Eļļu dabūja servisos, ne bez maksas, kaut kādu naudu arī maksāja. Nez kā ar ekomisko izdevīgumu, bet traķis gāja un laukus apara. Līdzīgu stāstu esmu dzirdējis arī par vecu mersedes markas vieglo, ar divām bākām, viena ar dīzeli otra eļļai, uz kuru pārslēdzās kad dvigla bija uzsilis.

Link to post
Share on other sites
Didzis

Pie pašreizējā autiņu daudzuma un degvielas patēriņa ar mūsu mežiem būs parmaz. Drīzak jāmaina biznesa struktūra un cilvēku paradumi.Nu nafig jātērē degviela lai man Lielvārdes veikalā būtu maize gan no Daugavpils, gan no Talsiem. Varbūt vajag garšīgu maizi cept uzvietas un netrenkat bezjēgā smago tehniku. Vietējam zenmiekam jāved kartupeļi uz Rimi bāzi, lai tos atvestu atpakaļ uz blakus veikalu. Loģistika redz tā esot tagad :sarkasms: Krievulaikos,kad benzīns maksāja kapeikas, tāda glupība nebija. Nu labi, toreiz veikali bija tukši :sarkasms:

Vārdu sakot, degviela ļoti daudz tiek tērēta bezjēgā.

  • Patīk 2
Link to post
Share on other sites
kristovskis

es teiktu, ka viss pamatā atduras pret resursa pieejamību. Ja ir savs izlietotās eļļas piegādātājs, vai ir čoms, rada gabals zemnieks, kas audzē rapsi, vai gali pie pārstrādātāja tad ok. Bet parastam cilvēkam tikt pie lētas rapša eļļas nav nemaz tik vienkārši. Kaut kad pāris gadus atpakaļ bija doma izmēģinājuma nolūkos uzkonvertēt kādu kubu biodīzeļa. Apzvanīju vairākus ražotājus (lielākus un mazākus) par iespēju nopirkt kubu rapša eļļas. Nekur tā īsti neviens ar mani negribēja runāt par viena kuba pārdošanu. Toties visur bija liela interese priekš kam man tā eļļa vajadzīga. Turklāt ceņņiks nevienā vietā nebija zem 0.7Ls litrā bez PVN. Beigās tā arī atmetu ar roku, jo vieglāk un lētāk izrādījās sameklēt izlietoto cepšanas eļļu. Bet nu ar izlietoto cepšanas eļļas pāresterifikāciju ir lielāks čakars un liela nozīme ir eļļas kvalitātei. Pieņemamu kvalitāti nodrošināt ir sarežģītāk nekā izmantojot tīru eļļu. Tad vēl tā ņemšanās ar metanolu piemājas apstākļos. Da nu.

Link to post
Share on other sites

Tubus, nu tas pat mans kolēģis kurš ar biodīzeli spēlējās, tīri sava prieka pēc arī gāzģeneratoru savam Gaz 51 uzbūvēja. :) Tā kā ir kravas kaste, tad degvielu var vadāt līdzi.

 

SSC_0297.JPG

Link to post
Share on other sites

Metanols nav lēts. Cepameļļa ilgi jānostādina, jānolej no augšas. Tad silda, atkal stādina, atkal nolej no nogulsnēm.

Tad atkal visu no gala. Filtrē.

Metanolu lieto arī pašu, motoros sacīkšniekiem ( dažiem), vai piešauj benžam nelielā apjomā.

 

Kam ir brīva eļļa, nav jāpērk, traktorveidīgam motoram var lietot. Vieglā auto jāpēta, kāds motors.



Andža, no tā gāzģeneratora gāzes jau var F-T procesā ražot šķidro sintētiku. Tikai dārgas iekārtas, viss galā dārgs.

Link to post
Share on other sites

Man gan šķiet, ka rapsis nav nopietni, ja audzē NEpārtikas vajadzībām, jo tiek aizņemta zeme uz kuras var audzēt pārtikas produktus, zemi noplicina un izvaro. Vairāk jau izklausās pēc fantastikas, bet aļģes audzēt ir krutāk. Šķiet, ka pat mūsu Jetijs bija eksperimentējis ar aļģēm. Var audzēt uz pārtikai nederīgas zemes, ūdens patēriņš minimāls, tik cik sākumā baseinus un akvārijus piepildīt. Nevajag dzenāt degvielas rijīgos traktorus. Barot arī nevajag tik traki, bet vajag, ideālos gadījumos pietiek ar sauli un  CO2. Ir pat publikācijas, kur aļģu tvertnes uzstāda katlumājās, tādā veidā visiem ienīstais CO2 no skursteņa netiek izpūsts pilsētās, bet tiek iebarots aļģēm un smuki fotosintēzes rezultātā pārvēršas par O2. Rezultātā ver iegūt vairāk nekā tikai eļļu- atkarībā no aļģu veida, tās O2 vietā veido gan H2 gan uzreiz eļļu, kas uzpeld. Var arī tās aļģes izspiest, iegūstot eļļu un to pārpalikumu var sadedzināt vai izmantot pārtikā. Pie ideāliem apstākļiem aļģes aug nejēgā ātri. ĢMO pārtikā neatbalstu, bet šādā gadījumā tas būtu labs risinājums uzlabot produkciju. Pie pašreizējiem apstākļiem un iespējām tur nekas izdevīgs nesanāk, pagaidām tikai pētījumi notiek. Savām vajadzībām var spirulinu akvārijā audzēt un taisīt veselīgos kokteiļus.

Link to post
Share on other sites
  • 5 years later...
SunflowerPower

Šis ir interesants. 6 gadus neviena ieraksta. Nav nevienam nekas jauns? Gribēju padalīties - vasarā gāžu izstrādātu eļļu bez jebkādām peidevām savā 1.9 TDI ar veco BOSCH rotorsūkni, protams, kad izdodas eļļu dabūt.

 

  • Slikti! 2
Link to post
Share on other sites
versatile
pirms 18 stundām , SunflowerPower teica:

vasarā gāžu izstrādātu eļļu bez jebkādām peidevām savā 1.9 TDI

Rēķinies ar to, ka ellē tev bāzīs sejā to izpūtēju un izgāzēs redlainā.

Link to post
Share on other sites
alusbundza
pirms 19 stundām , SunflowerPower teica:

Šis ir interesants. 6 gadus neviena ieraksta. Nav nevienam nekas jauns? Gribēju padalīties - vasarā gāžu izstrādātu eļļu bez jebkādām peidevām savā 1.9 TDI ar veco BOSCH rotorsūkni, protams, kad izdodas eļļu dabūt.

 

uz cik ar dīzeli atšķaidi ?, bet ar šrota auto jau var eksperimentēt ...............

Link to post
Share on other sites
Raimonds1

http://www.la.lv/starp-biodegvielu-un-dzeramo-udeni

http://www.bef.lv/fileadmin/media/Jaunumu_faili/08_Biobutanola_razosanas_iespejas_L.Mezule.pdf

 

baktērijās un butanolā ir nākotne

• Tuvāks benzīnam nekā etanolam • Ražošanas izmaksas līdzīgas, enerģētiski vērtīgāks • Var transportēt pa cauruļvadiem, nav korozīvs • Dīzeļdegvielā var pievienot līdz 40% (etanolu – tikai 16%), benzīnam – līdz 10% bez dzinēja modifikācijām • ABE Fermentācija (Acetons: Butanols: Etanols: 3:6:1) • Tradicionāli Clostridium spp.

Link to post
Share on other sites
pirms 1 stundas , SunflowerPower teica:

Tev ir pieredze?

 

izstrādātā eļļa ir kvēpi- ogleklis + eļļas mikroskopiskie sabiezējumi + metāla daļiņas + dūmgāzes izraisītās skābes

Link to post
Share on other sites
SunflowerPower
pirms 1 stundas , androidz teica:

Bez filtrēšanas?

Pagaidām, tikai diezgan primitīvi caur lupatu - vecu spilvendrānu, vtml. Ja to dara lielākos apjomos, tad, parasti izfiltrē līdz 1-5 mikroniem caur parastajiem mājsaimniecības ūdens filtriem vai auto degvielas filtriem kā nu kurš. Vēl neesmu skatījies, kas notiek degvielas bākas apakšā (pie sietiņa vai filtra - nezinu kas tur ir), bet degvielas filtrā neko būtisku redzējis neesmu. Tikai pāris sīki tikko pamanāmi gruzīši.
Ja arī dzinējs dēļ tās eļļas tiktu sabeigts, tad tas mani pārāk neuztrauc, jo tāda veca VAG dzinēja maiņa šodien izmaksātu ap 200,-EUR. Ja gada laikā ar eļļu nobraucu ~15000km, tad tie būtu ~1000EUR par DD, vaine? :)
Parasti, braucot tikai ar tīru eļļu, lielākais aplikums veidojas uz vārstu "mugurām". Bet arī tikai pie ļoti lieliem apjomiem ~50000km, un ja neveic nekādus profilaktiskus pasākumus (degvielas piedevas, vtml.).

 

Link to post
Share on other sites
SunflowerPower
pirms 2 stundām , alusbundza teica:

uz cik ar dīzeli atšķaidi ?, bet ar šrota auto jau var eksperimentēt ...............

Siltā laikā nešķaidu - leju tīru. Kad vidējā temperatūra ir 10 grādi vai, ja briest salnas, tad pašķaidu ar 15-20% dīzeli. Šādos laikapstākļos, kad ir mīnusi visu cauru diennakti, braucu ar tīru dīzeli. Decembrī vēl eksperimentēju līdz kamēr aizsala filtrs pie -10. Pie -7 ar 20% dīzeli un tuč tuč piedevām (liqui moly litrs uz dīzeļdegvielas tonnu) vēl bija pilnīgi ok.
Jā, tieši tā - ar šrota auto līdz 1500EUR var eksperimentēt :)

Link to post
Share on other sites
  • 11 months later...
latviets

Vai kāds ir reāli pārtaisījis veco dīzeļa motoru ar tīru cepamo eļļu, un ??? (Ar visu otro bāku un degvielas sildītāju???)

 

Link to post
Share on other sites
ervie

šis te man atgādina, kā es nojāju veco labo kantaino pasātu ?

sākumā viss priecīgi ar 100% biodīzeli - lētāk, smaržo pēc pankūkām, atgāzes ideālas, utt..

pēc tam - o, trubeles špricē garām motortelpā, - samaina, atkal pēc laika špricē,

tad kad biodīzelis iztīrīja vecos kvēpu nosēdumus no visurienes iestājās viss - skati vairs nevarēja iziet, jo pie lielajiem apgriezieniem motors sāka raut iekšā un strādāt uz motoreļļu....

morāle: arī šrota auto ir žēl.... vairumam cilvēku.

Edited by ervie
Link to post
Share on other sites
snukurins

Kad aizpagājušo gadu nopirkām E302 nevarēju saprast kā var būt tik netīra degvielas bāka,lai dabūtu tīru dabūju ēdināt ar sālsskābi.Zinātāji teica ka tas tāpēc ka darbināts ar pankukusoļķi.

Edited by snukurins
Link to post
Share on other sites
Tārps

Jau pašā sākumā tika paredzēts, ka lai ražotu biodīzeli, vajag rapšu eļļu un etilspirtu.  Tāpēc jau sākās tā kņada ap spirta rūpnīcām. Ventspilī pat sāka būvēt etanola rūpnīcu. Taču tad kaut kas nojuka no tā visa un palika tikai rapša eļļa.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...