Jump to content

Vai darba devejs drikst noklausities sarunas un cekot epastus


Roberts3
 Share

Recommended Posts

Situacija tada ka ir kompanija x kura strada cilveki paklida baumas ka ieksejais drosibas dienests ir uzsacis telefona sarunu noklausisanos un epastu cekosanu.

Protams tas ka uznemuma epastus skatas ir saprotama lieta tacu jautajums ir par privatajiem epastiem un privatajiem mobilajiem telefoniem.

Kadas ir pazimes kad telefonu noklausas kads var nosaukt ?

Cik tas ir likumigi no personas datu neaizskaramibas viedokla un ka siem cilvekiem sevi aizstavet ?

Man jau sitas liekas zinatniskas fantastika tacu cilveki ir uztraukti un jut ka vadiba mekle grekazus lai tikai izietu no nepatikamas situacijas.

Link to comment
Share on other sites

un kā var privāto epastu redzēt? Nē, nu ja pats pilnīgs idiots, tad gan jau var.

Link to comment
Share on other sites

Pretjautājums. Vai darba ņēmējam ir tiesības izmantot viņa darba pienākumu veikšanai uzticēto resursu izmantot savām privātajām vajadzībām?

Tas parasti atrunājams darba līguma vai iekšējos kārtības noteikumos. Tas pats attiecas uz darbinieku kontroli.

Labots - Volters
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Mobilo noklausīšanās nav nekas fantastisks - to dara (parasti gan nelikumīgi) ne viena vien organizācija vai mafioza struktūra. Tiesa, iekārta nav no lētākajām. Ja vēl tiek lietots darba aparāts un darba apmaksāts numurs - tad tikai darba sarunām arī jālieto (tieši tādēļ man ir divi mobilie).

Par e-pastu - ja izmanto darba datoru un admins ar bosu sadarbojas - nav problēmu noskaidrot piekļuves datus arī privātajam pastam.

Link to comment
Share on other sites

Piebildisu ka tas ir valsts uznemums.

Ta jau liekas ka butu gruti apsardzes izdevumos ieklaut izdevumus noklausisanas iekartu pirksanai.

Protams pastav jau iespeja ka sads pakalpojums tiek pirkts no kadam citam kompanijam.

Link to comment
Share on other sites

Baumo jau daudz ko. Bet domāju, ka darba devējs tā varētu rīkoties, ja ir pamatotas aizdomas, ka darbinieks nopludina konfidenciālu informāciju.

Link to comment
Share on other sites

e-pastus un tīkla trafiku mierīgi var čekot, ja netiek izmantota SSL kriptēšana. To pat jebkurš kolēģis var izdarīt.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

1. jebkāda telefona sarunu vai e-pastu ierakstīšana un čekošana, ja par to netiek informēts darbinieks, ir PRETLIKUMĪGA!

2. Ja darbinieks ir informēts, tad ir jābūt zināmam šīs informācijas ierakstīšanas un apstrādes mērķim. Un datu apstrādi drīkst veikt tikai šim mērķim.

3. Jebkāda privāto caur internetu apskatāmo e-pastu čekošanai leģitīms mērķis varētu būt tikai iestādēs, kas strādā ar valsts noslēpumu. Visiem pārējiem tas būs pretlikumīgi.

4. Darbiniekam ir tiesības izmantot darba e-pastu un telefonu privātai sarakstei (no Eiropas cilvēktiesību tiesas tiesu prakses).

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Kretinē tie suņi kas tikko kā iedod darba telefonu pirms vēl pirmajam klientam pazvana jau 100x radiem draugiem utt pazvanījuši, kā arī tie kas e-pastus lieto lai palielītos kur strādā ko dara, bet nejēdz par piedāvājumu klientam laikā un kvalitātē Wordā uztaisīt.

 

Ir bijis kad iedod 1dienā telefonu lai šis pazvana 1 klientam... 2 dienā atnāk paskaties 100x zvanījis visādām vecenēm draugiem un 200x sms kaut kādas ļevās jau telefonā...

Link to comment
Share on other sites

Nu protams, ka likumīgas tiesības (izņemot specifiskus, juridiski pamatotus gadījumus) čekot privāto info nevienam nav. Bet nelikumīgi var un dara - lai atbrīvotu nevēlamu darbinieku, nebūt tas nav jāpamato ar nelegāli iegūtu info, vienmēr var atrast likumīgu variantu (nemaz nerunājot par situāciju, kad darīšana ar mafiozām struktūrām :bomb: ).

Labots - raiviic
Link to comment
Share on other sites

MAn darba liigumaa ir ierakstiits ka visas sarunas tiek ierakstiitas un ka privaataam vajadziibaam telefonu nevar izmanot, ja vien nav kaaads aarkaartas gadiijums.

Link to comment
Share on other sites

Ja darbā uz galda ir parastie telefoni, kuri pieslēgti pie vietējās centrāles, tad sarunas var noklausīties neizmantojot ne kādu papildus aparatūru. Jābūt pareizi konfigurētai centrālei. Centrālēs ir arī tāda funkcija, kuru pirms zvana aktivizējot, ļauj veikt nenoklausāmu sarunu, bet ir jāzin kods ko uzspiest. Var būt arī šī funkcija dektivizēta, tad "kluso" zvanu nevarēs veikt. Vēl ir kompis kas ir pieslēgts pirms tel. centrāles kurš veic katra uz āru no biroja robežām ierakst, tur gan ne kā nevar izsardāties. Ir arī zvanu tarifikācijas programmas, kur var apskatīties katra darbinieka viektos zvanus, uz kurieni, cik ilgi, kad. Tas viss par biroju telefonu centrālēm, ne mobilajiem telefoniem.

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Vispār jau darbā ir jāstrādā un darba telefons nav paradzēts lai ar meitenēm amzieri dzītu. Ja bišku kautko saprot no datoriem, tad fig epastu kāds izlasīs.

Link to comment
Share on other sites

Saja gadijuma visi darbinieki ir uznemeji ar kuriem tiek slegts ligums un darba telefoni izsniegti netika.

Cik saprotu neviens nav izdarijis neko tadu kur ieksejo info butu nopludinajusi uz arpusi drizak ir iekseja konkurence un velme atbrivoties no cilvekiem kas dara neaizliegtas lietas kas gluzi nav tikamas tacu pastav sistema del vadibas likrocibas vai kadiem savadakiem merkiem tadejadi darbinieki neparkapj liguma nosacijumus.

Konkretas strukturvienibas vaditaja merkus gruti saprast varbut censas ielist pakala vadibai lai varetu teikt ka ir optimizejis visu lidz maksimumam un tapec tagad mekle kam novelt vainu lai pasam nav jaatbild.

Ta tomer liekas bistama tendence musu demokratiskaja laikmeta ka pastav varbutiba ka parkapj tiesibas uz personisko brivibu un privato darbibu,

Labots - Roberts3
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Tagad daudzi ieraksta sarunas, bet tas nenozīmē ka katrs vienmēr noklausās. Nepeiciešamības gadījumā var pacelt ierakstu.

Labots - Zuxters
Link to comment
Share on other sites

Es parasti iesaku DKN ielikt apmēram šādu punktu: "Darbinieks ir informēts, ka visas viņa veiktās darbības ar datora var tikt pieffiksētas.". Tur pēc būtības ietilpst serveru logi, nepeiciešamības gadijumā var ienākošos/izejošos e-pastus piesūtīt šefam u.c. lietas. Ir tak pat speciāli enterprise līmeņa keylogeri ar offline datu krāšanu, sinhronizēšanu, statistiku par lietotajiem softiem un dokumentiem, utt utt.

Ja nekļūdos cenas bija kādi 60-80Ls gadā par katru klienta pc. Pac tik esmu prezentācijas skatijies, bet zinu dažus pārtikas rūpniecības pārstāvjus kas savas menedžeru rindas ļoti stipri patīrija jau pirmajā mēnesī.

Link to comment
Share on other sites

Baigais Janka

Nu jā, man šķiet, ka jābrīdina gan, ka kauču kāds tas tiek darīts (vai arī pašam uzmanīgāk līguma jāizlasa :). A šodien tā špijonēšana ir diezgan izplatīta prakse. Man arī kantorī - visu ieraksta un visu arhivē. Viennozīmīgi gan rakstiski noteikts, ka personīgos emailus, arī caur webmeilu, izmantot no darba datora nedrīkst.

Link to comment
Share on other sites

Visdrīzāk darba devējs jūt, ka darbinieki darba laikā nodarbojas ne tikai ar darba darīšanu, bet laiž luni, vai da jebko citu... un palaida attiecīgas baumas, lai sabīstas mazliet un sāk strādāt.

Link to comment
Share on other sites

darba numurus (parasto telefonu) var smuki noklausīties, pats esmu izstrādājis zvanu centriem dažādu veidu sistēmas, kas ieraksta un grupē visus izejošos/ienākošos zvanus, ģenerē arhīvus līdz pat 2 gadu robežai+crm un t.t. (tiesa visos centros tiek par pamatu izmantotas innovaphone centrāles), ir doma līdzīgas sistēmas uztaisīt arī zem citu ražotāju centrālēm, bet tam pašlaik nav paredzēti brīvie līdzekļi un nervi sarakstoties ar ražotāju deviem un norādot par nepilnībām katrā no viņu updeitiem, pfff. (palaiž vienu hotfixu vienai kļūdai uztaisot divas citas...)

 

Kāpēc pats izstrādājis? Jo reālās sistēmas, kas paredzētas aktīviem zvanu centriem maksā n'tos tūkstošus, bet te var izbraukt pa lēto... piem. aktīvākajā zvanu centrā (manis taisīta sistēmā) vidēji dienā tiek ierakstītas ~1200 audio sarunas, piekam, ar nākamo mēnesi sarunu skaits dubultosies ;)

=====

 

Protama lieta, ka darbinieka līgumā ir jābūt norādītam, ka sarunas tiks ierakstītas. Tīri teorētiski par sarunu ierakstu ir jābrīdina arī otra puse ne tikai darbinieks....

 

=====

Par meiliem - te viss skaidrs, ja gribēs, tad pie tiem tiks.

====

Labots - HTC
Link to comment
Share on other sites

95% gadījumos, kad darbinieki laiž luni, vainīga ir vadība. vidējais vai augstākais līmenis, kā kurā gadījumā. Un šī te pati vadība tikai 5% gadījumu savu vainu atzīs. Un vadības vaina ir nevis tajā, ka nav nogriezusi pieejas saitiem vai vēl citas iespējas luņa laišanā, bet tieši neprot organizēt darba procesus un tas veicina darbinieku "nestrādāšanu"

  • Patīk 3
Link to comment
Share on other sites

Ierakstīt sarunas no darba telefona var, kāpēc gan ne? Tas telefons ir viņu īpašums, viņiem tak ir tiesības zināt, kā tas tiek izmantots. Bet, protams, izpaust šādu informāciju trešajām personām (tai skaitā, ar to nesaistītiem kolēģiem) gan vajadzētu būt, ka ir aizliegts. :) Bet jebkurā gadījumā tas var attiekties tikai uz darba telefonu un darba telefona numuru (ne tavu īpašumu).

Privātos e-pastus darba devējam, principā, lasīt būtu aizliegts, pieļauju, ka viņi vēlas noskaidrot, vai tu pa savu privāto e-pastu nepārsūti ar darbu saistītas konfidenciālas lietas, kas ir pārkāpums jebkurā gadījumā, bet nez vai viņiem ir tiesības visus šos e-pastus "čekot". Drīzāk viņiem jānodrošina, lai tu saviem privātajiem e-pastiem netiec klāt. Darba e-pastu viņiem, protams, ir atļauts caurskatīt cauri caurēm, tāpēc pats skaties, ko tu sūti pa darba e-pastu. Un neaizmirsti, ka visi pieprasījumi, ko tu sūti pa darba interneta tīklu, arī ir "čekojami", to nu gan vajadzētu saprast.

Kas attiecas uz visādiem "keylogger" utt. - kamõn! Ja normāls darba devējs nozags kādu tavu paroli, viņam ir "hanā" un tādu kantori var uzreiz klapēt ciet un atbildīgās amatpersonas cietumā.

 

Īsi sakot - darba devējam ir tiesības zināt, ar ko tu darba laikā nodarbojies, taču darba devējam nav tiesības zināt kaut ko par tavu privāto dzīvi, ko tu nevēlies atklāt, ja vien tas tieši netraucē darba pienākumu izpildei. Tā man šķiet, likumus atrodam paši. :)

Link to comment
Share on other sites

Vajadzētu saprast, ka ir divas frontes puses.

Katrā no frontes pusēm ir labi un slikti paraugi.

 

Esmu ne reizi ven saskaŗies ar situāciju, kad paprasa nomonitorēt konkrētu darbinieku. Kā izrādās ļoti pamatoti. Jā ir ticis arī līdz tiesvedībām, bet nu tur grūti pierādīt zaudējumus ko darbinieks izdarījis piemēram pārdodot komercinfo konkurentiem utt. Manuprāt neviena krimināllieta nav tikusi ierosināta.

Ir situācijas, kad ir aizdomas, bet aiz rokas vēl nav noķerts. Lai cik banāli nebūtu, bet gandrīz vienmēr iekrīt uz E-pastiem. Uz to, ka no Outlooka jau izdzēš, bet ir vēl kopijas.

 

Vai tiešām valda uzskats, ka darba devējam interesē ar ko tu guli vai kādas vakariņas tev sieva gatavos ?!

 

Tāpat esmu strādājis uzņēmumos kur ir savs drošības dienests un tas arī izvēlas līdzekļus kā monitorēt savus darbiniekus. piemeŗam vai datorists MIGs neprovē DB dumpu par aktuālām tēmām pārdot kādam citam. Tā ir viņu maizīte.

 

Te jau sākas ASV variants - tas nekas, ka apzagu uzņēmumu, viņš nedrīkstēja izlasīt manu E-pastu.

 

Ja ir labs uzņēmums un labs darbinieks tad nekad līdz šādām lietām nenonāk.

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Man domat si tema izrunata.

Svarigakais jautajums vai izsaucot uz sarkana paklaja vaditajs var teikt mes zinam ka tu dari to un to pamatojoties ka tu tad rakstiji to pa savu epastu un man jau liekas ka sis ir aizliegts panemiens.

Seit protams info ir par valsts uznemumu kur jadara visas lietas zolidi ka pienakas.

Labots - Roberts3
Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...