Jump to content

DIY Barošnas bloks priekš DAC


osscar
 Share

Recommended Posts

Tātad par cik DAC tēmā tika apspriests vai impulsu baroklis ārējam DAC ir ok vai nav ok, tad nu par cik trafs atnāca un karstums un jūra jau apnikuši - biku palodēju:

 

nedaudz mērījumi ar EMU skaņukarti - vads ar 10uf kondensatoru lai līdzspriegums nesabeidz skaņu karti -

 

mērījums testam uz 9V baterijas - kā redzams, vads nav ideāls un iespējams pats leilas C "ķer" 50Hz fonu. šis tā ka salīdzināšanas mērījums.

 

 

 

 

krona9v.jpg

 

tālāk DAC oriģinālais baroklis maza sienā spraužama impulsnieka izskatā ar izejas spriegumu 6V:

 

rdacorginal.jpg

 

labi redzami impulsnieka AF harmoniskās kuras sākas biku zem 1Khz un iet līdz 8Khz.

 

lineārais testa baroklis -salodēts p2p uz L7806 fiksētā regulatora bāzes:

 

maketslm.jpg

 

kā redzams nav augsto F harmonisko svārstību.

 

DSC00058.jpg

 

pats testa eksemplārs . doma to visu samest mazā alumīnija kastīte, kura vēl ceļo pie manis un tad būs update, kā tas viss strādā un vai skan labāk :D

Link to comment
Share on other sites

Kāpēc abas līknes vienā krāsā? Tas speciāli lai grūtak varētu redzēt atšķirību? Jebšu tev vienkārši abi kanāli ielaisti un miers mājās. Salīdzināšanu veic ar print screen palīdzību? REferences kanāla ieeju salaid uz īso, mērāmo kanālu pie D.U.T. Ir vērts lietot transfer nevis RTA. Tāpat ir krāsainas podziņas ar kurām saglabā līknes lai pēc tam varētu izdaukt uz ekrāna labi redzēt atšķirību.

 

Tas ka putra mazāka no lineārā stabilizatora, tas gan ir fakc. Vienīgi... Tādos gadījumos hifirasti neniekojas ar KRENiem, bet gan taisa sabilizatorus uz diskrēiem elemeniem. Virziens kurā augt...

Link to comment
Share on other sites

nav jēgas, jo pašā aparātā arī ir iekšā lineārie uz 3.3V un 5V...cik atceros - ja jau liktu diskrēto - tad tur būtu jāliek šunta regulators vai kas kas cits labāks par LMku vismaz es tā saprotu....citādi te front endā uzlikt kaut ko labu - nezinu vai būs jēga. nu vienā krāsā - tāpēc, ka man vads tikai viens salodēts ar C uz tausta. otrs kanāls tur neko neglābtu. atšķirība ir redzama, ar to pietiek.

 

šim dac arī ir pieejami aftermarket PSU par ls 200 apm. (tik pat cik dacs pats maksā...)nu šis tāds budžeta psu - domāju ar kastīti un smuko on/off pogu - kādos ls 30 iekļaušos. trafs no uk, jo LV mazie švakā izvēlē un dārgi (elfā).

Link to comment
Share on other sites

Apakšā ir krāsainas podziņas. Paspēlējies ar tām. Pats redzēsi ka smukāk sanāk. Rezultātā var salikt virākas līknes vienā logā. Domāts tieši priekš šitādām lietām. Ja neizmanto otru kanālu, tad atslēdz vispār, lai nejaucas logā.

 

Ir dzirdēti stāsti kad KRENus (sevišķi ķīniešu) izmanto kā trokšņa ģeneratorus nevis stabilizatorus. Atiecīgi, daži speciāli rokās par farnell lai atrastu maztrokšņojošus KRENus.

Link to comment
Share on other sites

vēl ir doma paskatīties ko rāda dažādi regulatori - kautkāds ar E burta logo no lemonas, tad elfas oriģinālais ST un ST no Honkongas - apskatīsimies, kā ši trokšņo.

 

tu rakstīji - es jau nedzirdot jautājumu - uzrakstīju atbildi. :D

 

 

jā ar pogām būs jā-padarbojas.

Link to comment
Share on other sites

tu rakstīji - es jau nedzirdot jautājumu - uzrakstīju atbildi. :D

 

Ko?

 

Imho pietiktu ar barokli vulgaris (wall adapter ar neviltotu tiltu (ormix "rullē", cik reizes feiki tlitiņi trāpījušies), sunberiem, neviltotu krenu, kodiķiem un radiatoru) DACam. Ja jau grib pa glīto, tad arī iekšjos stabilizatorus jānahrenizē un jāuztais super-duper stabilizācija uz diskrētiem elemnetiem.

Link to comment
Share on other sites

arī fakts. par to atbildi - es pats rakstīju par feik komponentiem - un tajā pat laikā bija tavs jautājums pr feikiem. uzrakstīju atbildi pats neredzot jautājumu-tas tā. nē iekšējos nepārbūvēšu - jo tur mazie izmēri - etc. nav mana specifika un tas tā teikt - nav tā vērts - tad jau labāk dac kitu vākt , kā tornis izdarīja un turklāt diezin vai mana pārejā sistēma novērtētu šādu upgreidu.

Link to comment
Share on other sites

Tātad nav vērts iespringt. No farnell originālo NatSemi LMku, kodierus priekšā/pakaļā, trafu, radiatoru un diožu tiltu. Smukumam kodierus pie diodēm. Ja jau metāla korpusā taisies (overkill) likt, tad izskati iespēju ka trafs atsevišķā bunžā un mikrene atsevišķā. Lai magnētiskais lauks neiet uz mirkeni.

Link to comment
Share on other sites

tās mazās kastītes pie ķīniešiem maksā 7ls , 30ls ir pārspīlēti. 20ls iekļaušos. lai piestāv pašam Rdac. tā arī būs - trafs, šotki mazās diodes + šunta C + CRC fltrs+ Lmka + drosle un c izejā uz izejas konektora. mēģināšu trafu novietot/pagrozīt tā lai nav navodkas, vai tās ir minimālas.

 

http://www.teddypardo.com/Products/Power%20Supplies/rDacPS.html

 

http://www.squeeze-upgrade.com/squeezeupgrade-lineaire-voeding-voor-arcam-rdac-p-1610.html?language=en

 

tas otrais izskatās pēc shēmas - trafs atsevišķi un L + C mazajā kastītē,,,bet cena

 

kad mērīju - liku shēmai virsū zemētu ekrānu - it kā nekādu baigo izmaiņu nebija mērījumos...laikam jau svarīgāk kad trafs neveic navodkas uz pastiprinātāju opampiem piem.

Link to comment
Share on other sites

nevar saprast, attieciibaa pret ko tie meeriijumi veikti. vai 0dB ir tie 6V liidzstraava ? vai meeriits tukshgaitaa bez slodzes, padodot liidzstraavu caur C skanjas kartee ? Normaali buuutu redzeet kautkaadus saliidzinaajumus, kaa konkreeti tie PSU ietekmee skaneejumu. THD/ IMD/ noises utt.... pie reaala izejas signaala dac izejaa

jo saprotams, ka hifiliitiski tavs lineaarais psu skanees labaak, pat nepiesleegts pie dac

Link to comment
Share on other sites

jā padots skaņas kartē tukšgaitā. mēģināju arī ar 30R slodzi (reālā būs biku vairāk) - nekādu izmaiņu nebija būtisku. es baidos ka, ar skaņu karti es nevaru reāli samērīt kropļojumus dac izejā...jo kā padot sakarīgu signālu ieejā ? ar kaut kādu softisko ģeneratoru no smarta ? var mēģināt - jo emu ir digitāla izeja.

Link to comment
Share on other sites

pie tausta - tuvāk mērāmajai vietai ? pieļauju domu, ka nav pareizi...

Link to comment
Share on other sites

Inspektors Caps

Tā kā vads ir antena un skaņas kartes ieejas pretestība ir kādi 40-50 kOhm, tad ir uztaisīts radiouztvērējs. Kā rāda pirmā bilde, 50 Hz uztver pat ļoti labi! :D Tas C ir jāliek pēc iespējas tuvāk skaņas kartes ieejai un tieši pirms C ir jāuzliek kaut kāda normāla pretestība uz zemi. Teiksim 1 kOhm. Apkārtējie traucējumi rada strāvu (nevis spriegumu) vadā. Tas, kāds būs spriegums, ir atkarīgs no ieejas pretestības.

Link to comment
Share on other sites

jā, kad uzdevi jautājumu - iedomājos par to...

 

būs jāatkārto mērījumi kad būs brīvāks laiks, ja kaste neatnāks ātrāk - tad kastē samērīšu.

 

paldies par padomu jebkurā gadījumā, kaut skaidrs ka 50Hz te nav galvenais - te jāskatās uz 100hz pēc taisngrieža un kā novēroju - jo lielāks C pēc tā , jo zemāks 100hz līmenis - šis ir ar 10 000 uf. ar 4700uf ir sliktāk, kas ir loģiski.

 

nu un vēl piefiksēju , ka svarīgi lai zeme no filtru C būtu atdalīta ar vadiņu/celiņu - kur pievienojas izejas C. lai nav vienā punktā. nu tas arī dataheet ir rakstīts.

 

tāpat es pieļauju domu, ka atšķirību nedzirdēšu - bet vismaz placebo efekts un sirds mierīga :D

Link to comment
Share on other sites

Inspektors Caps

Nū.. tik ļoti loģiski nemaz nav, jo pēc teorijas, samazinot C, tā R palielinās - "signālam" it kā būtu jābūt mazākam. Bet tas tā nav tādēļ, ka, palielinot kondensatora R, vads-antena tiek mazāk slāpēts ar barokļa zemo izejas pretestību. Tā palielinot to R, beigās varam atvienot pavisam to galu un iegūt normālu antenu. :)

Link to comment
Share on other sites

nu ja c paralēli no vairākiem ? it kā to R arī var atšķirties par kārtu atkarībā no modeļa ...man ar ir doma, ka C sastāvēs no vairākiem paralēliem C kuri izlodēti no visādiem TV vecajiem DVB t uztvērējiem - no turienes arī radiatoriņš regulatoram , žēl ka tur ST regulatori uz 5 V :D

Link to comment
Share on other sites

Inspektors Caps

Mans posts bija par DC atsaistes C mērīšanā.

 

Zemes ir jāvelk pēc tieši tādiem pašiem principiem kā power + un - līnijas. Nevis pilnīgi viss vienā punktā vai pie viena liela bleķa.

 

Bet, runājot par tēmu, visdrīzāk viss šis ir kaķim zem astes. Cik saprotu DACā iekšā ir LM78 vai kas līdzīgs, kam ir 60-65 dB PSRR. Visām skaņas mikrenēm arī būs savi 60-100 dB. Tātad, rupji rēķinot, sliktākajā gadījumā aparātam kopā būs 60+60=120 dB PSRR. Morāle - Arcam inženieri nav muļķi!

Link to comment
Share on other sites

aha, tā ir. + dac barošanas iejā ir L, kura savāc daļu no AF.

 

nu šeit vairāk ticības un hobija jautājums :D

Link to comment
Share on other sites

nee Oskar. Nav nekaadas ticiibas. tas taapat kaa JaanjaP un JD postos [ elfaa ] ---> vai nu ir ar ausi dzirdama atshkjiriiba, vai arii taas nav. subjektiivie testi tak pieraada, ka taa iedomaataa ticiiba ir realitaate.

tas, ka tev patiik salodeet vienu parastu lineaaro barotaaju [ jo impulsnieks peec definiicijas tev uzdzen shermuljus ] , ir cits staasts ... par to nav arii runa.

Labots - kevins
Link to comment
Share on other sites

Inspektors Caps

Kā jau JanisP profilā rakstīts: "Kvalitātīvas skaņas lielākie ienaidnieki ir tehniski apmācīti tumsoņas..."

 

Te nu viņam es pilnībā piekrītu! Tie tad nu arī ir tie tumsoņas, kuri klausās lampas, lai dabūtu pāra harmonikas, ko patiesībā rada A-klases shēma, nevis lampas. Tad to visu savas nezināšanas rezultātu raksturo ar subjektīviem literāriem epitetiem, lai tikai nekādā gadījumā neizgāztos kāda tehniska, objektīva un nomērāma parametra apspriešanā. Un visas audiorastijas filozofijas kronis - tiekties pēc skaņas, kas subjektīvi labāk patīk. FAIL! Skaņai ir jābūt nevis kaut kā "labākai", bet gan precīzāk atbilstošai oriģinālam. PUNKTS! Ieraksta gadījumā piemēram pastiprinātājam ir pēc iespējas precīzāk jāatskaņo ieraksts, nevis tie jāpiedzen tā, lai vijole skanētu it kā tuvāk dzīvei, jo tad klavieres (tikai piemērs) skanēs daudz tālāk no tā kā dzīvē. Ieraksta nekorektumu nelabo mainot DAC, pastiprinātāja vai akustiku konstrukciju. Ja grib, tam var taisīt speciālu skaņas apstrādes iekārtu.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Uhh kur taisnība Inspektoram Capam.

 

Var jau studijā kotroles skandas darbināt ar "lampu skaņu". Būs kosāka, bet melos. A k'ds ir uzdevums/ Atrast brāļi un ilzabot. Pat ja studijas monitors skan asi, tad ieraksta asumi būs vēl lielķi, bet lapa izsmērēs un palaidīsi garām...

 

Frankfurtē Mayersound čalis labi pateica: "Ja kaut ko nevari nomērīt, tad tas neeksistē". Vārdi ar dziļu domu. Ja meyersound hifirastiem kādreiz varbūt kotējās (nezinu ko šamie domā pa Meyersound), tad pēc ši citātā, toč hifirasti ienīdīs Meyersound. :D

 

Pilnībā piekrītu Inspektoram Capam, un kevinam ārī...

 

Tomēr pat osscar "merījumā", var redzēt ka "klasika" var būt noderīgāka par modernām tendencēm. Cita lieta: vai konkrētajā situācijā (osscara DAC, amps, skandas) blind testā to varēs atšķirt?

Link to comment
Share on other sites

nu hifirasti videejaa liimenja ir iecieniijushi BMS pikstuljus deelj vieglaas un miikstaas polimeeru diafragmas . vairaak nekas no pro liimenja ieksh hifi nav dzirdeets patiesiibaa. ir dazhi hifiliitiski tweeki beringer dcx2496 procesoram, bet tas arii viss. par meijersounda implantiem ieksh hifi toch nekas nav dzirdeets .

Link to comment
Share on other sites

Tad

"Ja kaut ko nevari nomērīt, tad tas neeksistē"

 

ir no ļaunuma impērijas hifirastu pasaulē. :D

Labots - JDat
Link to comment
Share on other sites

Jazznfunk

Tas ir skaņu kartei ieejā vai izejā mērīts? Jebkurā gadījumā - šums baigais, runājot par audio. Barošanas avoti acīmredzami atšķiras, bet tur komentāru nav.

Link to comment
Share on other sites

(labots)

nu skaidrs, ka šums, ja pievienots vads, kam galā liels kondensators + divas krokodīlu spailes :D bija jau te komentārs par radio antenu. Protams ka pašai kartei nav trokšņi - bez vada vai arī ar noīsinātām ieejām kartes līmenis ir -130db +- uz 96K izšķirtspējas. biku nepareizi to vadu sagatavoju,kā jau te minēja, bet kopainai tas der - var redzēt, ka impulsnieks trokšņo vairāk. tāds arī bija mērķis - aizviet to ar kaut ko labāku.

 

mērīts ieejā . karte ārēja ar USB pievienota pie datora.

 

Tātad salodēju šovakar plati. regulators - oriģinālais no elfas ST , tiesa ražots Ķīnā spriežot pēc CHN uz korpusa, vecajiem no veciem auto radio - virsū rakstīts marocco + paplāksne stiprinājumam ir 1mm biezumā, jaunajiem - o.5mm. cik saprotu - vara ekonomija. radiators no vecajiem dvb-t aparātiem izrauts, kondensatori no krājumiem, praktiski viss no krājumiem pielasīts.

 

tagad mehāniskie darbi - caurums slēdzim + aizmugures konektoriem, kuri vē ceļo no līča pie manis.

DSC00062.jpg

 

DSC00061.jpg

 

 

saliku kastē, tikai trūkst IEC 8 sockets un 2.1mm mamma, kuri ceļo joprojām....un slēdzi vajadzētu ar zaļu led, jo kad ir signāls - leds ir zaļš dacam....bet tā viss rullē - 6.04 V izejā. spektru atkārtoti samērīšu, kad būšu visu pabeidzis.

DSC00077.jpg

 

t

 

 

1k.jpg

 

 

10k.jpg

 

kā redzams ir atšķirība, tikai jautājums vai dzirdama- paliek neatbildēts.

Labots - osscar
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

beidzot atnāca daži aizmugures konektori. vēl nav 2.1 uz 2.1 mm jack vads. + vēl daži ferīti jāsaliek uz vadiem + slēdzim nav smuki kembriki , jo tas tiks mainīts uz zaļu, kurš vēl ir ceļā...

 

DSC09583.jpg

 

DSC09584.jpg

 

nevaru sagaidīt to gatavo 2.1 to 2.1 mm vadu , tāpēc salodēju no 2 veciem lādētāju vadiem....pēc tam nomainīšu kad atceļos. nav estētiski, bet strādā ....laikam ar to šis pasākums ir galā, bet būs jauni izstrādājumi tuvākajā laikā.

 

DSC09585.jpg

 

te redz veco (oriģinālo) sienas lādekli :

 

DSC09587.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
(labots)

pārmainīju slēdzi + salodēju smuku sudraba vadu ar glauniem konektoriem, jo nepatika tie lētie plānie vadiņi. konektori made in japan. 70 santīmi gab. vēl tikai smukie ferīti jāsagaida.

 

DSC09621.jpg

 

DSC09616.jpg

 

DSC09612.jpg

 

 

+ mans jaunais b1 buferis ar diskrēto poci (4 sekcijas ledder tipa - 2 pretestības tikai signāla ceļā...jāsamet rīt kastītē)

fig1.jpg

 

DSC09623.jpg

 

uz ausi skan ok, rīt samērīšu ko jams rāda...

 

šis aparāts darbinās manu otro sistēmu izmantojot front skaļruņus...shēmā pa labi zem sabvūfera apzīmēts ar pre2 (tagad tur vienkārši pasīvs diskrētais virknes slēguma SMD rezistoru pocis)

 

DSC09625.jpg

 

bišku updeits buferim:

 

DSC096271.jpg

 

DSC09626.jpg

 

vēl tikai pats barošanas bloks palika bez kastes jo nekas piemērots nebija pa rokai..

 

http://www.passdiy.c...ffer Preamp.pdf

 

links uz B1 aprakstu.

 

re kur izejas spektrs ar pieslēgtu CD kurš uz pauzes, bija slinkums atkal krāmēt visu ārā un īsināt ieejas. Bet par ar savu "krūmu" barokli ir -90db. ir ok, kad būs kaste uzlabošu barokli.

 

b1.jpg

 

papildinu ar korektu mērījumu - ieeja noīsināta , zaļais kartes fons, pink - b1 izeja.

 

b12.jpg

 

vēl nedaudz mērījumi:

 

taisnstūra signāls uz 1V un attiecīgi - 50Khz, 100Khz un 160KHz , vairāk mans ģenerators nevelk.

 

DSC0963450k.jpg

 

DSC096-100k.jpg

 

DSC09632-160k.jpg

 

un tests uz 1Khz un 10Khz ar ārējo ģeneratoru. kā redzams starp referenci (pliks ģenerators EMU ieejā) - nekāda atšķirība.

 

1k-b1.jpg

 

 

10k-b1.jpg

 

tā ka tas mazais bufers galīgi neslikts un "caurspīdīgs" skaņai :D

Labots - osscar
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...