Jump to content

Avārija bez skates !


Kenny911
 Share

Recommended Posts

Auto bija kārtībā, tikai bija jānomaina sailentbloks.

 

gribētu oponēt:

braukšana bez TA vispirms jau nozīmē administratīvo sodu par braukšanu bez TA, apdrošināšana ir pavisam cita lieta.

lasām octa likumu: http://www.ltab.lv/l.../likumi/page114 , tsk:

41. pants, (1) Apdrošinātājs ir tiesīgs iesniegt regresa prasību pret:

2) ceļu satiksmes negadījumā zaudējumu nodarījušā transportlīdzekļa īpašnieku vai — transportlīdzekļa līzinga gadījumā — līzinga ņēmēju, ja:

d) transportlīdzeklim nav noteiktajā kārtībā izdarīta valsts tehniskā apskate un ceļu satiksmes negadījumā nodarītajam zaudējumam ir cēlonisks sakars ar transportlīdzekļa tehnisko stāvokli,

 

 

Tātad auto nebija kārtībā piekare, kas tīri formāli var ietekmēt vadāmību un tāpēc visticamākais sūdi ir notikuši. Vismaz tā var teikt apdrošinātāji. Ir cēlonisks sakars. Tas vai būs vai nebūs regresa prasības ir tīri atkarīgs no apdrošinātāja, jo formāls iemesls ir! Kādā kompānijā ir apdrošināts? (cita lieta, ja skate nebūtu izlaista dēl nedegošas lampiņas vai nestrādājoša logu mazgātāja....)

 

Ja gribēsi apstrīdēt tiesā ņem vērā ka tur skatīsies praktiski tikai uz CSN protokolu un skatē konstatētajiem defektiem. Ja protokolā ir pieminēts ka ceļš slidens bija tad varbūt var provēt pierādīt ka negadījumā tas ir pie vainas nevis auto tehniskais stāvoklis, savādāk es teiktu ka bezcers.

 

Un es vienmēr cenšos neatlikt skati uz slimības lapas beigām, bet laboju un eju atkārtot pēc iespējas ātrāk. Kaut vai tāpēc, ka ne vienmēr izdodas skati ar otro reizi iziet - iemesli ir bijuši dažādi sākot ar piesiešanos pie jaunas detaļas kvalitātes līdz servisa lažai...

Link to comment
Share on other sites

Ja skati neizdodas iziet arī ar otro reizi, jauki, tātad nākamā pilnā skate un nodokļi tikai pēc 14 mēnešiem. Man reiz, nu jau pirms krietniem gadiem, tā ir gadījies, kad vēl braukāju ar secondhend mašīnām. Toreiz uz apskati gāju jau zinādams, ka neiziešu. Man tā patīk. Vaina nebija kritiska. Ar trešo gan jāiziet, savādāk jāmaksā pilna takse par apskati. Toreiz gan nebija dārgi.

Labots - ggg97
Link to comment
Share on other sites

alusbundza

pēc manas saprašanas ,---- ja iedot slimības lapu uz mēnesi, tad mašīna ir lietošanas kārtībā, tikai jānovērš tehniskās nepilnības, kas varētu rasties, ja mšīnu lieto ilgāk par mēnesi, ja mašīnai ir tādas problēmas, ka krīt nost riteņi vai lai apstātos ir jāizmet enkurs, tad tādiem braucamiem tūlīt aizliedz pārvietoties pa ceļiem

Link to comment
Share on other sites

tadiem braucamajiem ieliek 3 tad jasauc evakuators ja ir 2 tad tev ir visas tiesibas piedalities satiksme

Link to comment
Share on other sites

Tehniska nepilnība ir piemēram padilušas riepas. Uz sausa asfalta neviens, pēc avārijas, nemērīs protektora dziļumu.Uz sausa asfalta gludi sliki bremzē vislabāk.Tai pat laikā uz ledus,kā jau te pieminēja, ar tām pašām riepām, var būt nopietnas problēmas. Skaidrs,ka pēc avarijas nevien roķeni nepārbaudīs, jo tā nu nekadīgi neietekmē braukšanu. Vārdu sakot,vadītājam visu laiku jādomā,kādā stāvoklī autiņa galvenie mezgli un ne jau slimības lapa ir noteicēja.

Link to comment
Share on other sites

alusbundza

ja runājam par apskatēm, tad mana pieredze ir tāda: agrāk pirms apskates braucu uz servisu, lai visu sataisa (200 Ls vismaz) un tad uz apskati, tagad pēdējos divus gadus pa priekšu uz apskati un tad uz servisu, un remontēju tikai to , ko norāda teh. apsk., izdevumi uz pusi mazāki (lietošanā 2 mašīnas)

Link to comment
Share on other sites

Ja tavs OCTA apdrošinātājs pamanīs TA neesamību, tad var gadīties visādi. Bet pastāv aizdomas, ka ja policija nav piefiksējusi TA neesamību aktā, tad apdrošinātāji šādu info nekā citādi nevar saņemt. Vēl, protams, cietušais var nostučīt vai tu pats kādā vājprāta uzplūdā sevi nodot.

wtf?! Tādu info dabūt nav problēma, it īpaši apdrošinātājam. Man pat autoveikals bļauj, ka mēneša laikā beigsies TA un 2 mēnešu laikā OCTA.

 

Viena lieta braukt ar slimības lapu,kad autiņam nedarbojas signāls, vai pagriezienu rādītāja stikliņš ieplīsis, bet cita lieta, kad katrs ritenis bremzē savādāk, vai stūres pirksti ļurinās pa bedrēm. Pirmajā gadījumā var braukat bez bēdu to mēnesi, bet otrajā autiņš uzreiz jātaisa.

Jātaisa ta' jātaisa, bet uz TA var arī neskriet - pienāks laiks, tad aizbrauks. Nokavēt TA (kā tas ir autora gadījumā) gan nevajadzētu...

 

pēc manas saprašanas ,---- ja iedot slimības lapu uz mēnesi, tad mašīna ir lietošanas kārtībā, tikai jānovērš tehniskās nepilnības, kas varētu rasties, ja mšīnu lieto ilgāk par mēnesi, ja mašīnai ir tādas problēmas, ka krīt nost riteņi vai lai apstātos ir jāizmet enkurs, tad tādiem braucamiem tūlīt aizliedz pārvietoties pa ceļiem

Ja skatās no juridiskā viedokļa, tad pa lielam nevienu neinteresē, kā ir pēc tavas saprašanas. Pat TA protokolā skaidrā latviešu valodā ar melnu uz dzeltenbalta rakstīts, ka 2 punktus dod par "būtiskiem trūkumiem vai bojājumiem, kas ietekmē apkārtējo vidi vai var ietekmēt satiksmes drošību" - tās ir nevis nepilnības, kas varētu kaut kad rasties, bet nepilnības, kas jau ir radušās un apdraud vidi vai drošību.

Link to comment
Share on other sites

Man 2 bija par roceni, pie kam 1 ritenim. Kā tas var ietekmē satiksmes drošību? Tā pat es stāvvietā savu dīzeļmašīnu ātrumā atstāju.

Link to comment
Share on other sites

Slīpumā atstājot arī roceni nenovelc?

Link to comment
Share on other sites

dexterlabs

kādreiz kad skati varēja nopirkt nevienam auto nekad rocene nestrādāja,nevienam pat nenāca prātā taisīt.mierīgi var iztikt jebkuros apstākļos.

ap 98to visu ziemu nobraukāju pat bez bremzēm jo strādāju no 5 rītā līdz 1 naktī un nebija laika taisīt.

Labots - dexterlabs
Link to comment
Share on other sites

1) Jau vairākus gadus sodu par avārijas izraisīšanu neesmu redzējis.

2) Ja avārijā iesaistītais auto bijis bez TA, tad sodu par braukšanu bez TA nevar piemērot, jo policijas darbinieks nav fiksējis konkrēti ka attiecīgais auto braucis.

3) Regresa prasība būs viennozīmīgi, jo ar to automašīnu ceļu satiksmē piedalīties nedrīkstēja un ir pilnīgi vienalga kādi bojājumi bijuši. Konkrētais pants ko cilājat par tām cēloņsakarībām neattiecas uz gadījumiem kad nav TA.

Link to comment
Share on other sites

Man 2 bija par roceni, pie kam 1 ritenim. Kā tas var ietekmē satiksmes drošību? Tā pat es stāvvietā savu dīzeļmašīnu ātrumā atstāju.

 

Dīzeli un ātrumā? Pamēgini atstāt slīpumā ātrumā kādreiz. Es roceni izmantoju bieži, Skotijā vispār bez tās nevarētu nekur normāli noparkoties. Bet arī Rīgā, pie luksofora piemēram, lai nebūtu kāja uz bremžu pedāļa jātur. Ar elektrisko rokas bremzi vispār ir prieks braukt.

Link to comment
Share on other sites

Un kas tad ir ar dīzeli? Dīzelim, manuprāt, augstāka kompresija. Ziemā es toč roceni nevelku. Te nav Skotija, nav arī tādu slīpumu. Lielā slīpumā, kādu mums gandrīz nav, ja uznāks atkala, tāpat visi auto slīdēs lejā. Nekāda ne rocene ne robs nepalīdzēs.Pie luksfora pats par sevi, ja auto ripo. Rocene man kārtībā un apskate izieta (jau labu laiku atpakaļ).

Link to comment
Share on other sites

Vispār jau atstāšana ātrumā ir tāda nejēdzīga palieka no padomju laikiem, jo tā laika autiņiem parasti rocene normāli nestrādāja. Sevi pēdējā laikā esmu pieradinājis ātrumā nekad autiņu neatstāt, bet vienmēr novelku roceni. Izņemot tomātu, kam mūsu bezkalnu apstākļos pietiek ar ielikšanu parkingā. Tiem, kas baidās, ka ziemā rocene varētu piesalt - vismaz man nekas tāds nav gadījies.

Dīzelim ir tā atšķirība, ka pietiek tādam ātrumā atstātam autiņam ieskriet aizmugurē vai citādi pastumt, jams pielec uz aizbrauc. Iespējams, ka tagadējiem ir kaut kādas aizsardzības lai tā nenotiktu, bet kādreiz nebija. Nesen starp citu bija tāds reāls gadījums ar kaut kādu smago.

Labots - ivo
Link to comment
Share on other sites

dexterlabs

tas tev nav nekāds belarus ko iestum un aizbrauc.

krievu tehnikai slāpēšana notikās nogriežot gāzi līdz nullei.kamazam šim nolūkam bija atsevišķs mehānisks degvielas padeves pārtraucējs.

modernajiem cik redzēts par to atbild elektrisks vārsts

 

rocele ziemā piesalst,kopš parādijās vajadzība taisīt roceni lai izietu skati parādijās arī niķis vilkt roceni,ziemā mitrā laikā arī divreiz piesala.kopš tā laika vairs nevelku.

rocene ir problēma ne tikai krievu autiņiem.

vis ilgspēlējoša līdz šim man gadījusies tikai vaz 2108,pārējās pēc idejas būtu bijis jātaisa 3 reiz gadā ko protams nedaru

Labots - dexterlabs
Link to comment
Share on other sites

Roceni esmu spiests remontēt reizi 2 gados. Tā nu tas ir ari 2007 gada mašīnai, škodai. To elektrisko dīzeļu vārstu es dzirdu. Ziemas spelgonī pat ļoti labi dzirdu. Ta velku es to roceni velku, Visu savu mūžu velku un sieva arī velk. Lai trosīte neierūsē. Bet ziemā gan nevelku. Mani ir paziņas ar storijiem. Nu i nafig. Labs robs nav ne ar ko sliktāks par šaubīgu roceni.

Link to comment
Share on other sites

Neesmu sapratis tos braucējus (braucējas), kas, piemēram, atstājot auto līdzenā stāvvietā ieliek ātruma un vēl novelk roceni - kādēļ? Drošāk? Nu tad jau gultā arī vajag 3 prezervatīvus vilkt viena vietā - lai drošāk. Reāls pamatojums to būtu darīt lielākos slīpumos, kad tam patiešām ir jēga. Citādi nav vērts rokas bremzi nemaz aiztikt, tik vien, ka laiku pa laikam paraustīt profilaktiski. Šis liekas tikpat dīvains paradums, cik liekšana iekš P automātam, gaidot zaļo gaismu luksoforā.

Link to comment
Share on other sites

Es arī nekad stāvēdams nenorauju roceni, jo ražotājs auto ir paredzējis fīču, ka atslēgas no aizdedzes nevar izņemt ja nav ielikts atpagaļgaitā.

Bet tāpat katru dienu profilaksei ar roceni padarbojos, lai neierūsē.

Link to comment
Share on other sites

tieši ziemā man gadījās ka no rīta vēl pusaizmidzis pavēru autiņa durvis uz ieslēdzu aizdedzi lai apskatītos spidometrā iepriekšējās dienas nobraukumu (tā vajag), un netīšām (laikam tiešām vēl nebiju 100% pamodies) pagriezu aizdedzes atslēgu tālāk kā vajadzēja. Autiņš lec no pus apgrieziena un rezultātā autiņa purnā visas plastmasas, buferis, mazliet kapots... Serviss sarēķināja uz 1,1 kilolatu, labi ka KASKO, bet pašrisks tāpat bija jāmaksā. No tās reizes ātrumā neatstāju, 2x pārbaudu vai ir rocene un vai ir neitrālais.

Link to comment
Share on other sites

Es visiem savējiem mācu, ka gar atslēgu un ātrumkloķi bez izspiesta sajūga aizliegts gramstīties. Lai gan pašam ir gadījies... Bet bez sekām.

Labots - ggg97
Link to comment
Share on other sites

kalnietis

3) Regresa prasība būs viennozīmīgi, jo ar to automašīnu ceļu satiksmē piedalīties nedrīkstēja un ir pilnīgi vienalga kādi bojājumi bijuši. Konkrētais pants ko cilājat par tām cēloņsakarībām neattiecas uz gadījumiem kad nav TA.

Tad tieši kā ir jāsaprot šo:

41. punktā

d) transportlīdzeklim nav noteiktajā kārtībā izdarīta valsts tehniskā apskate un ceļu satiksmes negadījumā nodarītajam zaudējumam ir cēlonisks sakars ar transportlīdzekļa tehnisko stāvokli,

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...