Jump to content

programmista izglītība


Fapulus
 Share

Recommended Posts

Baigais Janka

Kuš, vienreiz jau par šito bij gari strīdi :) NPU == FPU dod true.

 

NPU: Numeric Processing Unit, an extra part of most microprocessors specially designed to process complex maths functions. Also called the Floating Point Unit (FPU), maths co-processor, or co-pro.

 

EDIT - Ā, un par sin & cos un integer - jap, attēlu apstrādē arī tas pats, float vietā lieto integerus - nu tur, ja tu bildes gabalus gribi pagriezt kādā leņķī utt.

Labots - Baigais Janka
Link to comment
Share on other sites

Ja pareizi saprotu, tad pēc Jankas loģikas dzēriens == alus arī jekburā gadījumā dod true...

Jebšu es saprotu nepareizi? Grūti tā ātrumā atrast kādu resursu.

Labots - binary
Link to comment
Share on other sites

Baigais Janka

NPU un FPU ir sinonīmi. Sauc, kā labāk patīk. Nav tā, ka NPU būtu plašāks jēziens, a FPU - viens no NPU veidiem.

Link to comment
Share on other sites

ieleja, ja runa ir par doom1 laikiem, tad ir tāda vajadzība. Tāpat tāda vajadzība var būt, ja runā par dzelžiem, uz kuriem tiek griezta nevis smagsvara OS ar smagsvara aplikācijām, bet kas vieglāks.

Link to comment
Share on other sites

Baigais Janka

->ieleja

 

CPU ir CPU, un FPU ir FPU - tomēr divas dažādas lietas. Tas, ka PC sērijai Intel no 486DX laikiem bāž viņus vienā korpusā, nenozīmē, ka tas by default visām sistēmām :)

Link to comment
Share on other sites

paņemsim klasiku... 8086 cik ātri (clokos) rēķinās FSIN ar emulatora palīdzību? Neatceros precīzi, bt daudz. Cik ja paņem Mathematic Coprocessor 8087? Kaut kas ap 130 CLk bija. Un cik dauz laika vajag lai nolasītu noteiktu baitu no atmiņas? 3,6 10 CLK ? Tas viss ir kompromis. Gribi ātrak, t''erē vietu atimiņā. gribi mazāk atmiņu kokrētajai lieta (ja ir daudz citu datu ko glabāt atmiņā), tad rēķini. Aplikācijas mēdz būt dažādas dažādu uzdevumu viekšanai. Jātrod efketīvakais kompromiss. Mūsdienās daudzi nesapratīs šadu arhakismu. Lai būtu saprotamāks, var ņemt talkā dažādus mikrokotrolierus (vienai daļa attālināti +/- atbilst "TO" laiku datoru CPU) un papētīt sīkāk šo jautājumu.

 

Galu galā paliek jautājums: kāpēc lieki tērēt clokus nevajadzīgām lietām, ja tos var izmantot lietderīgi. Nē nu mājās jau pofig, ja ir 3 GHz un vajag dažas bildes/video pārkompresēt. Kompensējam līku kodu ar ar papildus MHz. Tas is jautājums pēc būtības un programmēšanas kultūras nevis tā: a man pofig, nedarbini manu softu uz sava vecā lūžņa un viss būs OK. Padomājot dziļāk sāk palikt skaidrs kāpēc kodu jāoptimizē. Klimata simulators? Tā "kaste" maksā daudz, elektrību rij nejēgā (absolūtos ciparos). Tad kāpēc tās resursu lieki izniekot? Varbūt labāk likt lietā rezultātā sanāks pie tā paša skaitļošanas laika vairāk aprēķinu. vairāk aprēķinu īsākā laikā līdz ar to ekonomiski izdevīgāks un lētāks pasākums tādas sistēmas lietotājam. Ja godīgi, tad es jau nedrīkstētu čiepstēt. BASIC ir viens no neefektīvākajiem veidiem kā izšķiest CPU "jaudu", bet tomēr... Interesanti paskatīties kā ir "pareizāk" un labāk. Te pat sākumlapā raksts par to ka katra ceturtā androīd aplikācija nejēgā apēd bateriju. Tur jau tā sāls: Davai kjap ļap kodu un ar to pelnīsim naudu. Jo ātrāk būs produkts, jo ātrāk pelnīsim. Pofig ka baču izēd, energokompānijai ar būs peļņa. Nevis tā vietā radīt aplikāciju kura lido un nedara neko lieku. Ne velti programmēšana ir māksla.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Леший

abuser, mums tas liekas dafuq, bet šie džeki tik to darīja ikdienā, kā izstrādāja spēļu algoritmus. Tajā pašā lapā aprakstīts, kā programmētājs dadomājas līdz tam.

Bet jā, kad redz šo kodu, vienīgais, kas nāk prātā, ir teksts tajā komentārā :)

Link to comment
Share on other sites

Baigais Janka

Man liekas, ka no 386DX-II bet varu kļūdīties.

Emm, absolūti negribu meklēt info, slinkums :), pats ar tikai no atmiņas saku... Man kauču kā liekas, ka 386 nebij FPU iekšā (SX bij 32 bitu adreses, 16 dati, savukārt DX bij 32 adreses, un 32 dati). Savukārt 486 SX un DX atšķīrās akurāt ar to, ka iekš DX bij FPU.
Link to comment
Share on other sites

Starting with the 80486, in x86 chips the floating-point unit was integrated with the CPU, something true for almost all later x86-architecture processors. One notable exception is the 80486SX; it was also unusual in that no actual coprocessor was available – the 80487 was a full CPU with an integrated FPU; when installed, the original 80486SX would be disabled.

via wiki

Link to comment
Share on other sites

Pēc personīgās pieredzes, kā nonācu uz programmētāju taku...

 

1. Mācījos RVT par datortīklu tehniķi, mums tur mazliet bija programmēšana(pascal, delphi).

2. Pēc tehnikuma, iestājos augstskolā - ISMA, programmēšana tur bija daudz un vissvisāda, sākot ar pascal, C+, C# java utt..... man atklāti sakot neviena nepatika.

3. Sāku strādāt IT jomā par datortehniķi un kaut kā uznāca apgaismība, ka vajag programmēt, sāku programmēt PHP/MYSQL, teikšu kā ir, pašceļā ir pagrūti, lai gan google ir pilns ar info, tik un tā ir vajadzīga liela apņēmība un pacietība, ja tāda ir, tad droši 'mauc' pašceļā, bet ja ir kaut mazākā šauba par to, ka var nepatikt vai vēl kaut kas, tad labāk uzreiz pievērsies kam citam, jo man bija daudz reizes ļoti liela negriba, grūtības apņemties utt... tapēc macījos 2x reizes ilgāk nekā parasti.

 

Protams, ka lēmums ir pēc tevis :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Guest
Slēgta tēma, pievienot komentāru nav iespējams.
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...