Liepins Ierakstīts Aprīlis 11, 2012 Share Ierakstīts Aprīlis 11, 2012 Sveiki, Lieta tāda, ka dzīvoju daudzīvokļu namā, kuram dzīvoklī nav siltā ūdens. Doma ir nopirkt un uzstādīt elektrisko boileri, bet vai man būs vajadzīgas kādas atļaujas no saimniekiem un Latvenergo? It kā jau nekas nopietns neliekas, bet tomēr.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ju Aprīlis 11, 2012 Share Aprīlis 11, 2012 Ja piesleguma jauda lauj, tad liec. boilerim uz pusjaudu kadu 1kW vajadzes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Liepins Aprīlis 11, 2012 Author Share Aprīlis 11, 2012 (labots) baigi daudz izklausaas, cik tad taads elektriibas apeed...? 1kW nonstopaa? Labots Aprīlis 11, 2012 - Liepins Link to comment Share on other sites More sharing options...
maiss Aprīlis 11, 2012 Share Aprīlis 11, 2012 (labots) neliec boleri... labāk liec caurteci... mazāk elektrības apēdīs. Caurplūdes ūdens sildītājs - darbojas ūdenim plūstot caur spirāli, kura tiek sasildīta ar elektrības palīdzību. Tas ir maza izmēra, tādēļ tas neaizņem daudz vietas. Caurplūdes sildītāja priekšrocība, salīdzinot ar ūdens boileru, ir tā, ka tas patērē elektrību tikai tad kad tiek ņemts karstais ūdens, tā ietaupot elektroenerģu kad tas netiek lietots. Taču lai tas pilnībā apmierinātu mūsu vajadzības, tam nepieciešama liela jauda, no 3,5 - 15 kW un vairāk, tādēļ nepieciešams 380 voltu (trīsfāzu)pieslēgums . Labots Aprīlis 11, 2012 - maiss Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aphopis Aprīlis 11, 2012 Share Aprīlis 11, 2012 (labots) 8 santimi stunda ar mazo tarifu kad sildis caurtece neder jo uzsilda lidz 30 gradiem celsija tikai trizfaznieki normali silda Labots Aprīlis 11, 2012 - Aphopis Link to comment Share on other sites More sharing options...
Liepins Aprīlis 11, 2012 Author Share Aprīlis 11, 2012 nu jaa... man tik viena faaze... taatad ja 8 sant stundaa, meenesii sanaak 60 Ls par elektriibu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
maiss Aprīlis 11, 2012 Share Aprīlis 11, 2012 nu tu vari pa naktīm un dienām rubīt viņu ārā un arī kad nēēsi mājās. nezinu cik tur ietaupīši jo tāpat viņām atkal no jauna būs jāuzsilda ūdens. kā var dzīvokļu mājā nebūt siltā ūdens? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ivo Aprīlis 11, 2012 Share Aprīlis 11, 2012 paga, viņš tak nepārtraukti netērē tos 1 vai 1,3 kW (parasti tādiem jauda ir 1,3 kW), viņš uzsilst, tad izslēdzas, tad pēc laika atkal ieslēdzas utt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
archalv Aprīlis 11, 2012 Share Aprīlis 11, 2012 nu jaa... man tik viena faaze... taatad ja 8 sant stundaa, meenesii sanaak 60 Ls par elektriibu? Nejau tev tas boileris visu laiku nonstopā sildīs. Man mēnesī 100L boileris norij ap Ls 10,-, ģimenē 2+1 cilvēki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Liepins Aprīlis 11, 2012 Author Share Aprīlis 11, 2012 njaa, bet tad atkal jaagaida kameer uzsildaas.. Vieniigi tad var nopirkt laika reguleetaaju, kas automaatiski pa stundaam iesleedz/izsleedz. Cik skatijos vins uzslilda kaadaas paaris stundaas... baigi kjeepiigi tomeer... Nedomaaju ka buus 60 Ls meenesii elektriibaa... Stulbi gan, ka nav siltaa uudens.... :/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
maritis Aprīlis 11, 2012 Share Aprīlis 11, 2012 Boileris strāvu patērē tikai ūdens uzsildīšanai,pēc tam darbojas termosa princips. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Liepins Aprīlis 11, 2012 Author Share Aprīlis 11, 2012 Paldies ivo un archa, es jau domaaju ka nevar buut 1kW nonstopaa teereet.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
gix Aprīlis 11, 2012 Share Aprīlis 11, 2012 (labots) Oi, kas pa interesantām lietām sarakstītām. Man kā reiz stāv šobrīd tieši elektribas merītājs uz boileri, redzu W cik tērē. 100 l boilers = vienai vannai pietiek, dušā ja iet tad var visi ieiet. Fagor firmas boileris tērē. uz Ekonomiskā režīma. 1/2 jauda 811W uz 1/1 režīma 1,5KW. Taisnība, ka viņš uzsilda līdz temperatūrai un pēc tam to notur. esmu izmērijis, ka no izlietota boilera (Iegāju vannā) līdz piekarsētam paiet savas vismaz 5h (visu laiku runa par kjipa E ekonomisko režīmu 1/2 jauda) un kādi 5KWh. un pēc tam viņš ja netiek lietots, konstanti diennaktī norukā savas 3h ar tiem 800W, lai uzturētu visu formā. Viss ir atkarīgs no tā cik daudz ūdeni lietosi un kādu režīmu izvelēsies. Ps. piebildīšu, ka man uz to rozeti savas 70kwh ir jau norijis kopš mēneša sākuma un ir kurš datums? 11 :/ Labots Aprīlis 11, 2012 - gix Link to comment Share on other sites More sharing options...
Konstatators Aprīlis 11, 2012 Share Aprīlis 11, 2012 Nav man nekādi mērītāji, bet interesē gan nedaudz, cik tas 80l boilers mēnesī špaņa apēd, ja tiek turēts ieslēgts visu laiku? Jēga man slēgt ārā gan nav, jo 1) kad izdomā lietot, jāgaida n stundas - garām! 2) uzsildīt no nulles vajag vairāk špani, kā vislaik tikai uzturēt temperatūru. Slēgt ārā ir jēga tikai tad, ja boileri lieto šad tad, nevis gadījumos, kad siltā ūdens mājā nav vispār. Jāpiebilst, ka lietots tiek tikai tik cik vakarā ieskriet dušā (1, pa retam 2 cilvēki) un kādu šķīvi nomazgāt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mezavecis Aprīlis 11, 2012 Share Aprīlis 11, 2012 Laukos ir gan boileris un ūdens sūknis un neko daudz tie neapēd, jo viņš darbojas tikai tad, ja ūdeni kāds lieto un pavisam nedaudz siltuma uzturēšanas nolūkos. Pieminētie 10Ls/mēn ir pilnīgi reāli, ja vien katru vakaru nedirn pilnā vannā. Protams, noturēt 60-70 grādus boilerī būs dārgāk nekā 50 grādus, bet tas jau vairāk atkarīgs no patēriņa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fruzz Aprīlis 11, 2012 Share Aprīlis 11, 2012 neliec boleri... labāk liec caurteci... mazāk elektrības apēdīs. Caurplūdes ūdens sildītājs - darbojas ūdenim plūstot caur spirāli, kura tiek sasildīta ar elektrības palīdzību. Tas ir maza izmēra, tādēļ tas neaizņem daudz vietas. Caurplūdes sildītāja priekšrocība, salīdzinot ar ūdens boileru, ir tā, ka tas patērē elektrību tikai tad kad tiek ņemts karstais ūdens, tā ietaupot elektroenerģu kad tas netiek lietots. Taču lai tas pilnībā apmierinātu mūsu vajadzības, tam nepieciešama liela jauda, no 3,5 - 15 kW un vairāk, tādēļ nepieciešams 380 voltu (trīsfāzu)pieslēgums . Dibenā vari iebāzt savu caurplūdes sildītāju. Reāli dušai vajag vismaz 18kw. Citādi dabūs aukstā ūdenī mazgāties. Var provēt skatīties uz to AEG jauno sēriju, kas ir ar dviem bunduļiem (ja nekļudos), citādi jārēķinās ar elektrības zagli. Kad pirksi boileri skaties kam ir sausie teni nevis slapjie. (AEG, Electrolux, Gorenje, Fagor (ja nekļudos)). No Aristona vismaz TI tech sērija. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bloodface Aprīlis 11, 2012 Share Aprīlis 11, 2012 tagad sapratu par ko citi cepjas, ka viņiem Latvenergo 1200kw gadam pietiekot... laukos normāli 2.5-3mēn tos 1200kw nodedzina. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ant_LV Aprīlis 11, 2012 Share Aprīlis 11, 2012 Un vispār boilers izmaksā naudiski tikpat, cik RS sildītais H2O. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mezavecis Aprīlis 11, 2012 Share Aprīlis 11, 2012 (labots) Ant_LV, tā nu gan nav taisnība. RS tu maksā gan par notecināto ūdeni, kā arī bieži karstā ūdens temperatūra ir tik zema, ka praktiski jātecina tikai "karstais" ūdens, lai varētu mazgāties. Darba kolēģis stāstīja, ka tagad ar mazu bērnu ģimenē karstā ūdens izmaksas sasniedz pat 20Ls, kas boilera gadījumā diezgan utopiski. Taisni pie lielāka patēriņa boilers sevi attaisno. Ja reizi nedēļā iet mazgāties, tad labāk nelikt boileru. UN vēl vēlams nelikt, ja elektroenerģijas max jauda ir zem 4kW, jo tad būs apgrūtināta pārējo ierīču darbība un bieži sitīs korķus. Sliktākajā gadījumā var gan uzlikt boileru, kurš silst nevis ar 2kW jaudu, bet 1kW. Tajā gadījumā gan ļoti lēni notiek ūdens sildīšana. Esmu redzējis vecajos dzīvokļos centrā Rīgā, kur nav siltais ūdens paredzēts un nav paredzēta mājā gāzes sildīšana. Labots Aprīlis 11, 2012 - Mežavecis Link to comment Share on other sites More sharing options...
mafijs Aprīlis 11, 2012 Share Aprīlis 11, 2012 Kad pirksi boileri skaties kam ir sausie teni nevis slapjie. (AEG, Electrolux, Gorenje, Fagor (ja nekļudos)). No Aristona vismaz TI tech sērija. Vari paskaidrot - kas tie par sausajiem teniem ? Kā tas realizēts? Link to comment Share on other sites More sharing options...
jacobs Aprīlis 11, 2012 Share Aprīlis 11, 2012 Varu piebilst par caurplūdes ūdenssildītājiem.Taisnība, ka jaudu vajag pieklājīgu.Manējais ir 24kW un kalpo jau vairāk nekā 10 gadus t.i. pieslēdz un aizmirsti...Nav jau nu tā, ka arī momentā nāk karstais ūdens, jo tāpat caurullēs savs ceļš līdz katram maisītājam un visam zināma inerce, tāpēc arī ūdens temperatūru neuzreiz izdodās iestatīt.Sildītājs taču pa jaudas pakāpēm slēdzās atkarībā no ūdens caurplūdes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ant_LV Aprīlis 11, 2012 Share Aprīlis 11, 2012 Ant_LV, tā nu gan nav taisnība. RS tu maksā gan par notecināto ūdeni, kā arī bieži karstā ūdens temperatūra ir tik zema, ka praktiski jātecina tikai "karstais" ūdens, lai varētu mazgāties. Darba kolēģis stāstīja, ka tagad ar mazu bērnu ģimenē karstā ūdens izmaksas sasniedz pat 20Ls, kas boilera gadījumā diezgan utopiski. Taisni pie lielāka patēriņa boilers sevi attaisno. Laikam tad man veicas, ka nav jāpiķo par tecināto ūdeni un karstā ūdens temperatūra ir pieņemama man kā karstā. Dzīvoju gan tikai 4. stāvā Klīversalā. Un vismaz manā gadījumā boilerim izmaksas jau nav tikai elektroenerģija, bet arī ikgadējā apkope (anoda maiņa) par ~ 20 Ls. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jesus Aprīlis 11, 2012 Share Aprīlis 11, 2012 (labots) Pag pag, kam tev anodu reizi gadā mainīt? Nodeg, galīgi nesilda? Vai pats profilaktiski maini ? Kas attiecas uz boileri - normāls ražojums ir kārtīgs termoss, kuram siltuma zudumi ir minimāli. Arā slēgt bezjēdzīgi un nevēlami, var legionellu saķert. iestādi 50 grādos, izmet no vannas istabas vannu, uzliec labu dušu kas smalki smidzina ūdeni un netaisi 30 min pirti. Mazgājies viegli siltā ūdenī un žigli. Nebūs tad dārgi. Labots Aprīlis 11, 2012 - Jesus Link to comment Share on other sites More sharing options...
VIL Aprīlis 11, 2012 Share Aprīlis 11, 2012 Viegli silts ūdens dušā var novest pie leģionāru slimības. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jesus Aprīlis 11, 2012 Share Aprīlis 11, 2012 Tāpēc boileri uzstāda uz 50 grādiem. Mazgājas viegli siltā. Bet ja tic Wiki, tad labāk gan uzstādīt uz 60... Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarajara Aprīlis 11, 2012 Share Aprīlis 11, 2012 normālu ražotāju boileriem , parasti , mājas lapās var atrast info par gada patēriņu . pat dažados režijumos. gaidīšanas režijumā normāls boileris rij tik pat cik ledusskapis. ir modeļi kam standby 24h ir 0,5- 1,0 kWh .( patiesībā mans ledusskapis rij vairāk) 50, 80,100, 150 litri. lielāks vairāk. skaties cik ūdens vajag. kad silda , tad 1-4 un uz augšu. runā stiebel eltron esot ok. atrumā tik neatradu nevienu. gan jau ir . caurplūdes ir , lapa ir , ta jau parastiem ar jābūt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
viesturs0711 Aprīlis 11, 2012 Share Aprīlis 11, 2012 60 grādus vajag lai nekļūtu pats par leģionāru! Boilers 2 - 3 cilvēkiem mēnesī patērē 10 - 20 Ls atkarībā no nolietojuma! Jāaizmirst par tiem laikiem, kad dzīvoklī dzīvo desmit cilvēku ģimene, reāli pierakstīts ir viens, bet karsto ūdeni lieto desmit un guļot vannā uz nebēdu, katrs pa 5 reizēm mainīdams ūdeni (jo savā zampā taču nav vēlēšanās sēdēt 2 stundas). Kā arī par visu to mēnesī maksā konstantus ~3 Ls Link to comment Share on other sites More sharing options...
ivo Aprīlis 12, 2012 Share Aprīlis 12, 2012 Viegli silts ūdens dušā var novest pie leģionāru slimības. Kas tā tāda? Varu piebilst par caurplūdes ūdenssildītājiem.Taisnība, ka jaudu vajag pieklājīgu.Manējais ir 24kW un kalpo jau vairāk nekā 10 gadus t.i. pieslēdz un aizmirsti...Nav jau nu tā, ka arī momentā nāk karstais ūdens, jo tāpat caurullēs savs ceļš līdz katram maisītājam un visam zināma inerce, tāpēc arī ūdens temperatūru neuzreiz izdodās iestatīt.Sildītājs taču pa jaudas pakāpēm slēdzās atkarībā no ūdens caurplūdes. Man ir Stiebel Eltron ar elektronisko regulāciju, 21 kW ja pareizi atceros. Neko nevajag regulēt, iestādi sildītājam 39 C (vai cik nu labāk patīk) un mazgājies. Pag pag, kam tev anodu reizi gadā mainīt? Nodeg, galīgi nesilda? Vai pats profilaktiski maini ? Anods IR jāmaina reizi gadā, viņš tak gada laikā pilnībā "izkūst" un tad sāk apkaļķoties sildelements. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gints_lv Aprīlis 12, 2012 Share Aprīlis 12, 2012 Liepājā pagaidām100% mirstība, specifiska baktērija. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mickys Aprīlis 12, 2012 Share Aprīlis 12, 2012 Kāpēc ar leģionāru slimību var saslimt, tieši ja bolierā 50 grādi? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Didzis Aprīlis 12, 2012 Share Aprīlis 12, 2012 Ko var galvu jaukt ar caurplūdes sildītājiem. Runa tak ir par dzīvokli un parādiet man daudzdzīvokļu maju, kurā katrā dzīvoklī varētu nodrošinat 25kW trīsfāzu pieslēgumu Par anoda maiņu es nebūtu tik pārliecināts. man mājā elektriskais boileris nepārtraukti darboas jau 12 gadus. Ne es tam anodam pirkstu esmu licis klāt, ne man vēlēšanās čakarēties ar ūdens laišanu ārā un anoda maiņu reizi gadā. Kad nosprāgs sildelements tad arī mainīs. Labi, es to varu izdarīt pats, bet parastam lietotājam jāsauc meistars. Cik tas maksā? Nedomāju ka kāds santehniķis pa piečuku ies čakarēties. Galu galā, boileris nemaksā tik dārgi, lai to nevarētu atļauties reizi desmit gados nomainīt un tas sanāks lētāk, kā katru gadu anodu mainīt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
versatile Aprīlis 12, 2012 Share Aprīlis 12, 2012 Leganellas mirstot pie 55, tāpēc, IMHO, ar 50 nebūs līdzēts. Vēl jau ir gāzes variants - vienā dzīvoklī redzēju, karsts gandrīz momentā, rokas noplaucēt var easy, ja tur tik karsto atvērtu. Pie kam, gāze no balona. Par anoda maiņu es nebūtu tik pārliecināts. man mājā elektriskais boileris nepārtraukti darboas jau 12 gadus. hehe. Vot šitas ir interesanti - cik tas boileris tagad Tev ēd. Mums laukos ar sienā daļēji iebūvētu bolieri tagad ir kosmoss... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ju Aprīlis 12, 2012 Share Aprīlis 12, 2012 Man boileris ar kādi 8 gadi, to anodu neesmu mainījis. Pagājušā gadā tīrīju boileri (daru to apmēram reizi 2 gados, kā sanāk), bija vēl OK tas anods, tagad gan varbūt būs jāmaina. Tā kā man tas boileris pamatā iet uz pus jaudu, tad pie šādas kārtējās apkopes teniem pārspraužu kontaktus, lai pastrādā otrs. Tas kas darbojas nedaudz parasti ir apaudzis, bet pa to periodu kamēr nestrādā, atkal ir tīrs. Nu tāda man tā pieredze. Vēl, tagad man laikam ir 80l boileris. Esam 4 cilvēki. Vanna nav un nebūs, ir duša. Doma ir likt kaut ko vēl mazāku, šis pat ir par lielu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VIL Aprīlis 12, 2012 Share Aprīlis 12, 2012 Kas tā tāda? http://en.wikipedia.org/wiki/Legionellosis Leģionāru slimība ir baktēriju izraisīts plaušu karsoņa paveids ar ļoti augstu mirstību. Baktērijas plaušās nonāk, ieelpojot inficētu ūdens tvaiku. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elvis_preslijs Aprīlis 12, 2012 Share Aprīlis 12, 2012 (labots) Zurnālā Pārvaldnieks bija labs raksts par leģionāru slimību , kā cīnīties ar to. Veselības ministrija (VM) plāno sadarboties ar Rīgas domi, lai ierobežotu tā dēvētās leģionāru slimības izplatību, jo lielākā daļa saslimušo ir rīdzinieki, pastāstīja VM Sabiedrības veselības departamenta direktore Inga Šmate. Tālāko rakstu var lasīt pievienotaja pdf. Jaunajā žurnāla būs par siltumapgādes sistēmām un to apkopi , kā arī cauruļvadiem. legionaru.pdf Labots Aprīlis 12, 2012 - Elvis_preslijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Žaks Noriss Aprīlis 12, 2012 Share Aprīlis 12, 2012 Neko nezinu par slimībām, bet pēc standartiem ES valstīs karstā ūdens temperatūra nedrīkst pārsniegt 50...55'C, jo pēc tam jau sāk kļūt mega karsts. Divi ieguvumi - mazāk jāpatērē enerģija sildīšanai/uzglabāšanai un neapplaucējas. Pēdējais īpaši attiecas uz bērniem. Nevajag aizmirst, ka vannā paciešama ūdens temperatūra ir ap 37 - 39'C. Pie 38...39'C jau bumbas un cīsiņš jātur saujā, lai nepiedeg 40'C jau ir baigi karsti un tādā vannā pasēdēt ilgi nevar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarajara Aprīlis 12, 2012 Share Aprīlis 12, 2012 kļūda. pēc standartiem tev nedrīkst pienākt ūdens zemāks par 55. viens iemesls ir slimība ( ja es nemaldos reizēm prasās izdzīt sistēmu ar grādiem 80), otrs iemesls apmaksa. citādi man mužīgi sanāk karot. padod tādu miroņsiltu, ka gandrīz auksto nevajag. spēj tik maksāt. jau pie normālas temperatūras ūdens reķins pāri 20Ls, kur nu vēl ja nepietiekami silts. izlamājies, kādu brītiņu ok, tad pa jaunam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Žaks Noriss Aprīlis 12, 2012 Share Aprīlis 12, 2012 Sorry, jā, taisnība par temperatūrām. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jesus Aprīlis 12, 2012 Share Aprīlis 12, 2012 Legionella vairojas stāvošā ūdenī no 20-40 grādiem ~apmēram. Tas nozīmē, ja boileris uzstādīts uz 30-40 grādiem vai vienkārši izslēgts, ja ūdens vadā ir pavairāk baktēriju un ūdens nav bijis tecināts kādu laiku (nezinu cik precīzi), tad atgriežoties no nelielas prombūtnes pastāv iespēja, ka boilerī un trubās savairojušās tās draņķes. Ja ūdeni pirms iešanas dušā nenotecina, pastāv iespēja dušā saelopties baktērijas. Ja ūdens boilerī ir 45-50 grādi, tad boilerī baktērijas nevairosies, bet arī nemirs. Risks, ja baktērijas ir savairojušās kautkur posmā līdz boilerim. Visvairāk saslimšanas gadījumu siltās vasarās, acīmredzot baktērijas vairojas daugavā, izdzīvo attīrīšanas stacijā un nonāk ūdensvadā, kur pie nepietiekamām temp. savairojas līdz bīstamam apjomam. Precīzāki dati wiki. According to the paper "Legionella and the prevention of legionellosis," [16] found at the World Health Organization website, temperature affects the survival of Legionella as follows: Above 70 °C (158 °F) - Legionella dies almost instantly At 60 °C (140 °F) - 90% die in 2 minutes (Decimal reduction time (D) = 2) At 50 °C (122 °F) - 90% die in 80-124 minutes, depending on strain (Decimal reduction time (D) = 80-124) 48 to 50 °C (118 to 122 °F) - Can survive but do not multiply 32 to 42 °C (90 to 108 °F) - Ideal growth range 25 to 45 °C (77 to 113 °F) - Growth range Below 20 °C (68 °F) - Can survive but are dormant, even below freezing Link to comment Share on other sites More sharing options...
mickys Aprīlis 12, 2012 Share Aprīlis 12, 2012 Sabiedējā, jāiet uzgriezt boilerim temperatūra līdz 55 grādiem.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu
Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas
Izveidot jaunu kontu
Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!
Reģistrēt jaunu kontuPierakstīties
Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!
Pierakstīties tagad!