Jump to content

Dzīve bez auto - par un pret?


Pjērs Supernova
 Share

Recommended Posts

  • Replies 114
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • osscar

    8

  • binary

    7

  • Gestapo

    7

  • ediots

    8

Tas viss ir sviests un nevajag dzīvot paranojā, ka kāds kaut ko centīsies nozagt. Tad jau pakaļai arī jāliek dzezs maska, lai kāds greizi orientēts tipāžs neizlien no krūmiem un jāgaida pastarā diena.

 

Autiņu mierīgi var turēt uz ielas - ok, maskačkā vai zoļikā savu X5 labāk neturēt. Garāža principā ir ļoti liela ekstra, kas var nebūt.

... būtu pašam sava privātmāja ar garāžu, kur to auto droši nolikt, vāāāārbūt arī izlemtu par auto iegādi.

Link to comment
Share on other sites

Drīz jau četrdesmit gadu būs, kas zem šīs saules iznācis pavadīt un līdz šim brīdim esmu tīri labi izticis bez sava auto.

Liekas problēmas tik klāt būtu.

Pilnīgi pietiek ar K2 un vellapēdu.

Labots - Brutto
Link to comment
Share on other sites

Viens pats es arī bez auto iztiktu. Bet divi sīkie un sieva, kurai tāda privāta nodarbe, ka bez auto neiztikt. Nācās man nopirkt. Pirmo savu auto nopirku pirms gadiem 14. Starp citu, pats es vēl joprojām uz darbu ar sabiedrisko. Sieva dragā ar manu auto ikdienā.

Link to comment
Share on other sites

Man ir bijuši gan auto, gan bezauto periodi. Jāsaka, ka auto laikā es biju krietni aktīvāks, gan sabiedriski, gan fiziski. Bez auto tā kā vairāk mājas sēdētājs sanāca. Tiesa, nedzīvoju lielpilsētā, stundas brauciens ar auto. Koncerti, izrādes, saiešanas, kursi, utt - sabiedriskais transports galīgi garām, kaut arī bija iespējams. Jā, es saprotu, cilvēks dzīvo visam esot rokas stiepiena attālumā, bet ar Rīgu vēl pasaule nebeidzas. Kaut ziemā kādu vakaru paslēpot aizbraukt, vai kādu citu ārpusrīgas pasākumu. Un ja brauc pilns auto, iznāk lētāk par sabiedrisko.

 

Auto izmaksas te pasniedza pārspīlētas, manuprāt. Brīvdienu braucējam pietiek ar vienu vissezonas riepu komplektu - ziemā izcili sliktos apstākļos nav jābrauc, un, nu nevar tās riepas tik ātri noplēst arī vasarā. Eļļa arī nav jāmaina katru gadu, ja nobraukums ir mazs. Diez kādi vajadzīgi remonti, jau auto izkustina paretam? Protams, salauzt kaut ko jau var vienmēr. Nodokļi un degviela ir lielākie izdevumi, apkalpošana izstiepsies vairāku gadu garumā pie svētdienas braukšanas. Auto var mainīt dzīvesveidu arī uz labo vai interesanto pusi. Ja var finansiāli atļauties, tas tas ir ļoti noderīgs rīks saimniecībā.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Konstatators

Viens pats, divi, trīs... itkā tas būtu vienīgais arguments. Es domāju, ka pirmām kārtām svarīgi, kur cilvēks dzīvo. Rīdziniekiem, kam sabiedriskais pa rokai un darīšanas dienā tikai tik cik melns aiz naga, t.i. uz darbu un atpakaļ, tuvējā bode un kaķi izvest pastaigā, nu tiem to auto turēt ir kā ir, jo arī stāvošai mašīnai ir stock izdevumi. Bet par cik dzīvoju ne Rīgā, darbs ir patālu (40 min kājām uz vienu pusi), pa dienu pēc darba un arī darba laikā bieži vēl šādas tādas ģēlas jāpadara, tad nu atvainojiet, kāds tur k2 vai velo? Vasarā, jaukā laikā var pa reizei arī tā, lai mazinātu benzīna izmaksas, bet ne vienmēr (auksts, lietains - tak ejiet pa gaisu ar savu velorikšu...). Tāpat bieži sanāk vadāt visādas šmotkas, jo patīk visādus DIY taisīt, kā jūsuprāt to katru otro dienu risināt? Aizņemties, īrēt? Nu nekļūstam smieklīgi...

 

Un pats galvenais arguments ir tas, vai to auto var atļauties. Kamēr visi stock izdevumi un konkrēts daudzums degvielas ir paceļams, tikmēr OK. Vienkāršajiem vienkārss auto, n kilo saņēmējiem Merša džips (a kas tur slikts, ja var atļauties neiesprignstot?) Kad jāsāk baisi nobrauktie kilometri skaitīt, tad jāsāk pārdomāt ko un kā dara, kas ir nepareizi. Tāpat arī ir svarīgi, ko kurš saprot ar jēdzienu "auto". Citam tas ir vienkāršs, lēts ekspluatācijā no punkta A uz B spēktrats, citam vajag krāna pagarinātāju divus trīs plauktus virs līmeņa, ko var atļauties. Tad arī ir jāapdomā ne tas, cik tas auto ir vajadzīgs, bet vai ir izvēlēts pareizās cenu grupas vāģis, kad alga 5 soķi uz ķepas, bet remonts uznāk tāds uz 5,5 soķi lai vispār varētu izkustēties no servisa...

Labots - kabinets
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Ja var atļauties, tad auto vajag, ietaupa laiku un nervus (daļēji). Ja nevar atļauties, nu ta ir nah no to naudas bedri... Vot i visa filazofija.

 

Pats ikdienas Rīgas kilometrus pieveicu ar 18 gadus vecu sarusējuši dīzeļgolpu, bet tas priekš manis ir 10 reiz labāk un ērtāk par visglaunāko trolejbusu. Ietaupu dienā vismaz 1,5h, ko varu veltīt ģimenei, vai visādu stulbību lasīšanai, vai dažreiz (kā šoreiz) rakstīšanai internetā.

Labots - androidz
Link to comment
Share on other sites

Dzīvoju un studēju Rīgā un nevaru iedomāties sevi braucam ar sab. tr.- nezkapēc izjūtu neizsakāmu riebumu pret to (varbūt izņemot mikroautobusus). Iznāk jau diezgan dārgāk, it īpaši pie tagadējām degvielas cenām (12-13l uz 100 pilsētā emo.gif ), bet nu par komfortu ir jāmaksā - ieeju siltā garāžā, iekāpju siltā mašīnā un pēc 20min esmu galamērķī, nevis salstu uz pieturas, iespiežos pensionāru pārpildītā autobusā, pēc 20min atkal salstu uz pieturas, iekāpju pārpildītā autobusā nr. 2 un vēl 25min vēlāk esmu galamērķī. Nu i nah...

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Līdzīga situācija kā shad. Studēju, dzīvoju Rīgā, bet transports līdz skolai pietiekami normāls/biežs/nepārpildīts, līdz ar ko ar mašīnu braucu tikai tad, kad kavēju vai braucu kādās citās darīšanās. Līdz ar to mazlitrāžas gāzmobīlis (~9l/100km) un trolejbusa mēnešbiļete manā skatījumā ir labākais risinājums.

Var gan darīšanās aizbraukt, gan ekonomēt kapeiku, ja maršruts ir tikai Skola<->Mājas.

 

Tāpēc uzskatu, ja ir līdzekļi - mašīna ir labs variants, bet tikai tad, ja izmanto ar prātu un brauc tikai tad, kad vajag.

 

Edit: vēl viens faktors - Studentiem mēnešbiļete uz vienu transportu ir tikai 12Ls, līdz ar to kombinētais variants ir labs, ja pilnas cenas mēnešbiļete, tad vēl jāparēķina izdevīgums..

Labots - mickys
Link to comment
Share on other sites

Konstatators

Ko šeitan esošie jaunie cilvēki saka attiecībā uz saistību starp auto degvielas patēriņu un braukšanas daudzumu. Protams ir kaut kāds daudzums, ko nobraukā neatkarīgi no tā patēriņa, bet vai nav tā, ka ja auto ņammā mazāk (riktīgi diētisks dīzels, gāze), tad rodas iespaids, ka var vālēt pa lēto un rezultātā nobraukājas vairāk (reāli beztolka) kilo kā ar ēdelīgāku benzīnu un rezultātā iztērētā nauda tāpat ir vienāda?

 

Vecie zēni protams šito nesaprot, bet jaunākiem domāju ir labi pazīstama situācija, kad pilna bāka (lai arī paša pielieta) nozīmē to, ka varu vēl aizšaut tur, piebraukt šite, apskatīt to u.t.t, a kad deg dzeltenā lampiņa, tad neatliekami apmeklējamo vietu saraksts momentā sarūk :mrgreen: ...

Labots - kabinets
Link to comment
Share on other sites

Nu es arī kabineta tekstu nesaprotu, jo braucu tur kur vajag, nevaru iedomāties situāciju, kad brauku kaut kur tikai tādēļ, kad pilna bāka :D Arī ja degviela būtu pa velti, tāpat vien nebraukātu...

Link to comment
Share on other sites

Auto 100% atmaksājas ;) Laiks, ko ikdienā sanāk ietaupīt, ir nenovērtējams. Man ar auto uz darbu sanāk braukt no 28 līdz ~50 minūtēm, atkarībā no tā, cikos braucu (darba specifika - varu ierasties gan pl.8, gan pl.11, tb varu braukt gan pa korķiem, gan arī pēc "pīķa stundām"). Salīdzinājumam - ar šeit tik ļoti izslavēto Rīgas sab.transportu vajadzētu vismaz pusotru stundu vienā virzienā (jābrauc ar 2 transportiem). Sievai līdzīgi, tikai darbs citā virzienā un sab.transports prasītu vēl vairāk laika.

 

Pie radiem arī ar auto sanāk aizbraukt biežāk nekā tad, ja nebūtu auto - nu nav vēlmes testies uz Rīgas autoostu, gaidīt pārbāztu autobusu, pēc tam 4 stundas braukt un galā vēl domāt, ar kādu transportu lai tālāk pārvietojas, lai nokļūtu galamērķī. Ar auto daudz vienkāršāk, tātad arī vēlme aizbraukt uznāk biežāk. Bet radus satikt - tā tomēr ir svēta lieta.

 

Par stresu runājot... Nu ja autovadītājs streso par ikdienas apstākļiem uz ceļa, tad labākais, ko var darīt - pierast pie tiem apstākļiem un lieki nestresot :) Te gan jāpiebilst, ka tad ir jābrauc ikdienā, nevis 2x mēnesī. Ir, protams, retas situācijas, kas drusku uzdzen adrenalīnu/stresu (kāds strauji nobremzē priekšā, kāds suns vai gājējs izksrien uz ceļa utt), bet nu sabiedriskajā transportā arī gadās visādas situācijas. Pagājušgad, piemēram, autobuss ~200m no mājām nobrauca no ceļa, bija arī bojāgājušie. Ir gadījies arī redzēt, ka pēc auto un autobusa sadursmes cilvēki vicinās ar šaujamajiem. Ir gadījies braukt ar mikriņiem, kas nesās nenormālā ātrumā pa pretējā virziena joslu vietā, kur tas it nemaz nav nepieciešams. Tā ka stresa pietiek gan braucot ar privāto transportu, gan arī ar sabiedrisko ;)

 

Kāds te izteicās arī par aktivitātēm... Nu jā, ir sanācis pabraukāties uz Siguldā esošo aerodium (kādas 10 reizes) - ja nebūtu auto, tad 100% vēl joprojām nezinātu, kā tas ir. Tas pats ar lokšaušanu - Rīgā esošajās telpās vēl var ar sabiedrisko aizbraukt pašaut, bet lai aizbrauktu uz "vasaras bāzi" nomaļā vietā Jūrmalas pusē, lai pašautu svaigā gaisā - tas jau ir sarežģītāk (it īpaši, ja šaut gribas/vajag vairākas reizes nedēļā). Tad vēl pagājušgad "saslimu" ar velomaratoniem - ar sabiedrisko vispār nereāli, bet ar nepazīstamiem cilvēkiem kaut kā īsti negribas braukt, tā ka tur arī man bez sava auto neiztikt.

Link to comment
Share on other sites

Es kautkādus 6 gadus braucu ikdienā ar auto.

Iepriekš visur gāju ar kājām un sab transportu.

Gan vienam, gan otram variantam ir savi plusi un mīnusi:

ar kājām veselīgāks dzīves veids - pa šiem gadiem ar auto esmu uzbarojies pamatīgi

Ar auto gan tie plusi ir pamatīgi vairāk:

1. nenoķeru tik daudz visādas slimības (iesnas u.c draza)

2. ietaupu dienā kautkur 2 stundas (laiks arī ir nauda)

3. uz veikalu nav jāiet daudzos piegājienos, bet reizi nedēļā aizbraucu un visu sapērku.

4. Ja kautkur steidzīgi jānokļūst nav jāanalizē sab. transporta trafiks un jārēķina cik ilgā laikā es nokļūšu.

--------------------

Te kāds arī teica, ja cilvēks ir strādājošs, darbojošs, tad mašīna ir nepieciešama.

Link to comment
Share on other sites

JuutpaudisMaigcilveeks

Piekrītu, ka bezauto periodā esmu mazāk aktīvs visās jomās, arī sociāli.

Arī ja dzīvotu tikai Rīgā, auto būtu vajadzīgs, jo bez copes un upju/ezeru laivošanas vasarā neiztikt. Nemaz nerunājot par brīvību, kas neierobežo spontānas idejas, jo 'tajā laikā nav autobusa'...

Auto dod arī neregulāras haltūras, kuras kopā saskaitot, varētu arī nosegt gada uzturēšanas un TA izdevumus.

Ja dzīve/atpūta aprobežojas ar Rīgas robežām, bez izbraukumiem ārpus, kaut vai motorolleri vajag. Lētāk/ērtāk kā sabtr.+ brīvība.

Link to comment
Share on other sites

O jā ar motorolleri es arī kādu 1.5 gadu nobraukāju, kamēr B kategorijas nebija. Kamēr ārā nav zem 0 var mierīgi vālēt, dienā kādi 30km katrā virzienā.

Link to comment
Share on other sites

alusbundza

iesaku, ja nav jābrauc pārāk lieli atālumi, nopērc skūteri, pilsētas korķuus var izbraukt, uz pludmali un sēnēs arī var aizbraukt un meitenes vasarā arī var smuki izvizināt

Link to comment
Share on other sites

Konstatators

Da kādi vēl skūteri, ja dzīvo piem. daudzdzīvokļu mājā 8 stāvā? Ja privāthauss, tad jau vēl, bet cik proporcionāli cilvēku dzīvo tādā vietā, kur var brīvi skūteri glabāt? Tāpat arī darīšanas pa Rīgu jebkāds divritenis ir ātri un praktiski līdz brīdim, kad jānoparko kaut kur stāvēšanai...

Link to comment
Share on other sites

kabinets,

 

Laikam kāds stiepj to skūteri pa trepēm augšā, lejā :) Savulaik arī man piedāvāja lēti skūteri, ja viss ir lēts izņemot to, ka viņu vajag kaut kur novietot un ne jau uz ielas.

Link to comment
Share on other sites

Da kādi vēl skūteri, ja dzīvo piem. daudzdzīvokļu mājā 8 stāvā? Ja privāthauss, tad jau vēl, bet cik proporcionāli cilvēku dzīvo tādā vietā, kur var brīvi skūteri glabāt? Tāpat arī darīšanas pa Rīgu jebkāds divritenis ir ātri un praktiski līdz brīdim, kad jānoparko kaut kur stāvēšanai...

 

Man gan šķiet, ka katrā daudzdzīvokļu mājas tuvumā ir stāvvietas, kur var nolikt skūteri/moci par 10-15Ls/mēn. Tā samaksātā nauda noteikti atpelnās, ja brauciena galamērķis ir centrs/Vecrīga- kamēr autobraucēji ar zobiem un nagiem cīnās par bezmaksas stāvvietām vai maksā 1+Ls/h, vari noparkoties uz jebkuras ietves tieši pie galamērķa.

Link to comment
Share on other sites

Леший

Ar auto ir vairāk priekšrocību, nekā bēz. Pirmkārt tev ir savs, personīgs transporta veids, un ja iedomāties tādu apokaliptisko ainu, kur visi sab. transporti ir pazuduši no zemes virsmas, tu būsi tas, kas varēs braukt. Kā arī, tu vari braukt jebkurā laikā jebkurā vietā. Ar auto var aizbraukt no jebkura Latvijas punkta uz jebkuru citu, neiebraucot benzintankā.

Bet ir jāuzmanās, jo ar laiku visi (jā, visi, bez izņēmumiem) autobraucēji kļūst par slinķiem. Dažreiz viņi sildīs mašīnu 10 minūtes, lai aizbrauktu uz veikalu, kas ir 200m attālumā, pēc cigām. Kā arī, ir redzēti tādi kadri, kas brauc 500m, lai pastaigāties pa parku. Brauc pastaigāties - O_o. Kā arī, ja mēs paskatamies uz eiropiešiem, kas lielāku daļu no savas dzīves pavada pie stūres, tad viņiem, kā lai to pateikt... pēcpuses ir izteikti palielinātas.

Vopšem, auto ir ļoti noderīgs, bet kad ir auto, nedrikst aizmirst, ka ir arī savas kājas.

Link to comment
Share on other sites

Леший, nu tu mazliet pārspīlē par to "aizmirst, ka ir arī savas kājas" ;) It īpaši pēc tam, kad te ne viens vien cilvēks atzina, ka bez auto dzīvoja daudz pasīvāk.

 

Runājot par braukšanu pastaigāties - ja tas ir 500m attālumā, tad tas, protams, ir muļķīgi. Mums gadās braukt pastaigāties (~pusstundas, stundas pastaiga, atkarībā no laikapstākļiem) uz ~20km attālu vietu - arī ieteiksi iet kājām uz turieni?

Link to comment
Share on other sites

Леший

uz ~20km attālu vietu - arī ieteiksi iet kājām uz turieni?

Nē taču. Mana doma bija tieši par to, ka auto ir noderīgs, bet nedrikst pārspīlēt, jo ir tādas vietas, kuras atrodās samērā netālu, un uz turieni var un vajag iet at kājām

Link to comment
Share on other sites

Pie tiesībām tiku gadu atpakaļ,auto ģimenē parādījās pāris mēnešus iepriekš (dāmai tiesības jau bija,es tāds slinks :mrgreen:). Uzreiz pēc tiesībām tiku arī pie dienesta auto,kas lietojās ikdienā.

Pa manam,varu piekrist jau aprakstītajam, ka auto ir vajadzīgs tad,ja tiešām izmanto tā sniegtās priekšrocības un apzinās,ka var to pacelt finansiāli.

Ja līdz tam nācās vienmēr rēķināt,kad un kur var paspēt,uz dažādiem pasākumiem ārpus Rīgas meklēt kompanjonus ar auto,tad šobrīd nav problēmu - iesēdies auto un aizbrauc.

Dāma ikdienā brauc uz lekcijām ar savējo - lētāk iespējams nesanāk,bet laika ietaupījums milzīgs (no iļģuciema uz gaiļezeru ar sabtransu - nav ātri).

Jā,nodokļi un apkopes izmaksas nav galīgas kapeikas,bet sekojot tam auto līdzi un sameklējot normālu meistaru tās izmaksas uz kopējā fona neko neizceļās.

Bet autora gadījumā - tiesības atjaunot un vismaz pāris reizes gadā ar kādu auto tomēr izbraukt, lai galīgi iemaņas nepazūd.

Link to comment
Share on other sites

Par tām servisa izmaksām - tas atkarīgs ne tikai no paša zināšanām, bet arī:

1) no konkrēta auto modeļa (ir "slimīgi" auto);

2) no konkrēta auto eksemplāra (nu nevar visu novērtēt pirkšanas brīdī, gadās, ka pēc tam visu laiku pa kādai kaitei lien ārā).

 

tolx, IMHO ar pāris reizēm gadā nepietiks. Ja var izbraukt vien pāris reizes gadā, tad tik pat labi var nebraukt vispār - kad radīsies nepieciešamība sākt braukt ikdienā, tas tāpat būs pāris nedēļu jautājums, lai puslīdz aprastu ar gabarītiem, "vidi ap auto", vadāmību.

Link to comment
Share on other sites

Degviela dārga un paliks dārgāka, tas pats savā veidā apkaros deģenerātus. Man no darba pusdienu vieta ir 980 metrus tālu, parasti pusdienojam trijatā, es ar vienu džeku ejam kājām, trešais brauc ar mašīnu (3litrīgs bmw :D), moš maksās degviela 1.50 ls/litrā, tad arī trešais ies kājām :sarkasms:

Link to comment
Share on other sites

Par servisa izmaksām - pilnībā piekrītu,īpaši par otro punktu.

Bet par braukšanu pusdienās ar auto tādā attālumā - nošauties...

Link to comment
Share on other sites

Tie kuri saka, ka ja maz brauc, tad nebūs mašīna jāremontē, tad reku teiciens: Ja ar mašīnu brauc, tā lūzt, ja nebrauc, tad tā pūst.

 

Un par ziemas riepām, izdevīgāk ir nopirkt otru disku komplektu nekā divreiz gadā pārmontēt.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

he... kāreiz vakar pēc hoķa vedu kolēģi uz mājām, pa ceļam bija... viņš man jautā: cik nobraukums?

33k sanāk... tip +/- 10k gadā...

kolēģim pacēlās jautājums - vai nesanāktu man lētāk ar taksi vizināties?...

nu nebiju rēķinājis, vai katru rītu uz darbu ar taksi iznāk letāk... varbūt, ka jā... bet, kā jau te daži raksta, auto ir vienmēr pieejams, nekas nav jāgaida, jāizsauc utml... iesēdies un brauc, kur vajag...

trīs ar pus gadu laikā vairākas reizes ir bijis tā, ka "labi, ka ir mašīna"...

neiet runa jau tikai par manas pēcpuses vizināšanu, bet arī ģimenes locekļi, kuri reizēm šur tur jāaizved... un tā kā neviens nekļūst jaunāks, tad tās reizes lēnām kļūst biežākas...

turklāt pats arī savulaik, kad aktīvi sportoju, izbaudīju ērtības, ko sniedz personīgais autiņš, kad no darba 20 min varu tikt uz trenniņu...

ar sabiedrisko ap stundu plus vēl jāpārsēžas, jo ar vienu neaizbrauksi... tad vēl vakarā pēc treniņa jātiek mājās, arī interesanti mēdz gadīties... ar mašiņu - ras, ras un esi mājās... :p

Link to comment
Share on other sites

Turēt auto lai brauktu 1x mēnesī - tas nav nopietni. Pats biju kādu laiku komandējumā un auto tika salīdzinoši maz kustināts - sākās problēmas, ar apsūbējušiem kontaktiem, spiedzošām bremzēm ...(auto nostāvēja kā reiz visu rudens slapjdraņķi + bargā ziema...) Es nepiekrītu, ka nekustināšana ir kas labs. Un par par eļļas maiņu - palasi jebkura auto manuāli - 1x gadā jāmaina visiem neatkarīgi no nobraukuma. Ok , ja nav jauns un tas ir tavs - vari nemainīt :) Es mainu parasti pirms ziemas vienmēr neskatoties uz nobraukumu - visus filtrus + eļļu (manam auto apkopes intervāls ir 20K ) Ok otrs variants ir jau par te minēto veco golfu ja ticība ļauj, tam var eļļu nemainīt un braukāt ar koroziju protams, ka tas ir labāk par sab.tr.

Athlon - cik saprotu 33k ir jauns auto - tad taksis ir viennozīmīgi lētāk, ja vien auto nav dāvināts vai darba :D

Un tas viss par mazajiem izdevumiem ir blēņas - saku, ka man stabili sanāk ar privātu auto bez līža gadā biku pāri 2Kls degvielā (10sant./1km) un remontos bez sīkumiem ala birstītes un logu šķidrumi un vismaz 30ls-50ls vēl gadā sodos :) .Ja vēl līzings + kasko - visi 3500Ls gadā stabili.

Labots - osscar
Link to comment
Share on other sites

Uģis Lācis

Tie kuri saka, ka ja maz brauc, tad nebūs mašīna jāremontē, tad reku teiciens: Ja ar mašīnu brauc, tā lūzt, ja nebrauc, tad tā pūst.

[..]

 

+1

Un pie tam nepūst lēnām. Mašīna ir domāta braukšanai. Pēc pieredzes, atstājot uz ziemu garāžā relatīvi pajaunu mašīnu (2005. gada Toyota), pēc tam sākot vizināties lambda zonda atmeta ļipas + vēlāk izrādījās, ka bremžu supports arī pamanījies aizrūsēt. Protams, aķis bija nosēdies laika gaitā un bija jāpacenšās piedarbināt.

 

Ja godīgi - kopsummā vairāk klapatas, nekā ~ gada laikā, kad ar mašīnu tika regulāri braukts.

 

Kas attiecas uz orģnālo jautājumu - ja ir reāls laika ietaupījums, vairāki šoferi ģimenē vai vienkārši vizināmie cilvēki, tad ir vērts. Citādi tagad, kad esmu viens pats un mazā studentu pilsētiņā - velosipēds ir labs draugs. Gan kājas nedaudz patrenē, gan ātrāk nokļūst no punkta A uz B. Mazāks piesārņojums. Utt, utjp, visi laimīgi. :D

Labots - Uģis Lācis
Link to comment
Share on other sites

Nu nez, daudzi cilvēki nebraukā katru dienu, kā arī nebraukā ziemā. Ja paredzama ilga stāvēšana, akumulatoru var atvienot, mašīnu nomazgāt, sagatavot ziemai. Nu labi, pusgads stāvēšanas varbūt rada kādas problēmas, nav man personīgā pieredze, bet es atsakos noticēt, ka dažas nedēļas dīkstāves var padarīt auto lietošanu problemātisku.

Link to comment
Share on other sites

Uģis Lācis

Nu, ja braukā ~ 1 - 2 reizes mēnesī, tad jau uzturēšanas izmaksas (regulārās apkopes ++) sāk palikt smieklīgi lielas uz visu izmaksu fona. Tad noīrēt (ar taksi braukt tik tiešām nav tik ērti, jāizsauc utt) varētu būt izdevīgāk.

 

Tik, cik cilvēkiem varbūt psiholoģiski ir siltāka sajūta, ja pieder auto? Nez.

Link to comment
Share on other sites

Diez kādas ir tās īres cenas? Cik tas būs 12x2 dienas (vienreiz mēnesī uz brīvdienām). Manuprāt tās varētu būt salīdzināmas ar uzturēšanas izmaksām. Varbūt ar atsevišķiem izņēmumiem, tomēr kopumā uzturēšana ir proporcionala nobraukumam. Nodokļi ir cita lieta.

Link to comment
Share on other sites

Uģis Lācis,

 

Man liekas, ka 1-2 reizes mēnesī ar taksi uz Liepāju vai Daugavpili būtu dārgāk nekā uz uzturēt mašīnu.

 

2008-2009.g. šādi ekspluatēju mašīnu dzīvojot centrā, lai būtu aizbraukt ar ko uz laukiem, kā arī nelabvēlīgos lauka apstākļos (gāž lietus, 20cm sniegs, -20 grādu sals) uz darbu, kad nebija iespējams ar vellapēdu. Tekošās izmaksas ir tikai apdrošināšana, apskate un nedaudz benzīns, sīki remonti, ja nav kaut kāds grausts iepirkts.

Labots - Mežavecis
Link to comment
Share on other sites

Uģis Lācis

Nu tā, visticamāk, ka ir. :D Katrs gadījums jau ir individuāls, tāpēc tikai minēju, ka *varētu* (pieļāvuma forma) būt citi varianti lētāki.

 

Bet vispār dīvaini izklausās, ka manu vārdu lieto uzrunā bez uzrunas formas. Zinu, ka tā pierasts ar lietotāj-vārdiem darīt, bet, kad metodi pielieto īstajiem vāŗdiem - dīvaina sajūta.

Link to comment
Share on other sites

Parasti neviens tak nezina, kāds ir īstais vārds. Tas, ka lietotājvārds izskatās pēc normāla vārda, vēl neko nenozīmē :)

Link to comment
Share on other sites

JuutpaudisMaigcilveeks

Varu tikai piebilst, ka stāvēšana auto nodara tikai ļaunu.

Pašam nostāvēja pagājušo ziemu garāžā, tika nolikta ar plānotajām apskates izmaksām ~30LVL (bremžu kluči).

Pēc ziemas stāvēšanas - jāmaina bukses, sasprēgājušas, izsalušas, bremžu šļūtenes saplaisājušas, supporti ierūsējuši (savedu kārtībā paša spēkiem), lukturu augstuma regulēšana dēļ mitruma vienā pusē nedarbojas (2ls) + vēl pāris paša spēkiem salabojamas lietas.. itkā sīkumi, bet salasās. Rezultātā tikai no stāvēšanas summa uzkāpa līdz 216LVL. Nebija jau nolikts ar svaigām detaļam, bet procesu baigi paātrināja. TA stacijā vīri arī šūpodami galvu teica, ka uzreiz var redzēt ka stāvējis.

Link to comment
Share on other sites

Jūtpaudi, lai tiešām pārbaudītu Tavu teoriju par stāvēšanas sliktumu - uz nākamo ziemu ieliec garāžā nullīti no salona, diezgan droši varu galvot, ka nevajadzēs mainīt bremžu šļūtenes, bukses un suportus...kā arī neko citu.

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share


×
×
  • Izveidot jaunu...