Jump to content

Dzīve bez auto - par un pret?


Pjērs Supernova
 Share

Recommended Posts

Tātad. Tiesības ir gadus 10, būtu laiks atjaunot, bet visus šos gadus esmu dzīvojis bez sava braucamā. Šķiet, ka Rīgā dzīvojot nafig nevajag. Ikdienā vajadzīgais pusķieģeļa sviediena attālumā, darbi ar vienmēr bijuši viena transporta vai garākas pastaigas attālumā, tām retajām reizēm, kad ļoti vajag, var samaksāt par preces piegādi, braukt ar taksi vai autiņu aizņemties vai noīrēt.

 

Viss it kā būtu labi. Dzīvoju bēdu nepazīdams un servisu no iekšpuses redzējis neesmu, kamēr draugi un paziņas to vien dara kā žēlojas. Te par servisiem, te par idiotiem, kuri nemāk braukt, te par degvielas cenām un tā tālāk.

 

Par spīti tam visam, kaut kāds nemiers dīda. Liekas, ka kaut kādu braucekli vajag, taču visu laiku atduros pret pretargumentiem. Te izmaksas (pāris štukas par puslīdz braucamu auto, kurš nejūk ārā, daži simti gadā par remontiem un kārtībā uzturēšanu, tad vēl degviela, stāvvietas, apdrošināšana, apskates), te ikdienas stress pa pilsētas satiksmi dzīvojoties un mašīnu darba kārtībā uzturot, te apziņa, ka tīri ērti dzīvoju tāpat un neesmu ģelovojs, kam sešreiz dienā jābūt sešās dažādās vietās un visās pusstundu atpakaļ. Makšķerēt, sēņot un uz laukiem pie švāģera braukt arī nevajag.

 

Tā kaut kā. Apskatos ss.lv sludinājumus un aizveru ciet - nevajag. Un katru dienu no jauna.

 

Nu vot. Tagad pastāstiet - jums auto atmaksājas? Gan laika, gan stresa, gan naudas ziņā?

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 114
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • osscar

    8

  • binary

    7

  • Gestapo

    7

  • ediots

    8

Nezplūdīšu apcerējumos vai vajag vai nevajag auto. Ārpus pilsētas vajag. Dzīves nepeiciešamība.

Atmaksāsies naudas ziņā tikai tad, ja ar to pelnīsi naudu. Pārējos gadījumos tie ir tikai izdevumi.

Bet vienu gan teikšu - atjauno tiesības. Var ievajadzēties jebkurā brīdī.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Pēc Tavām vajadzībām dzīvojoties pa Rīgu ar taxi sanāktu bik lētāk kā pašam savs auto. Es uzmetu ciparus par pagājušo gadu (10000km) un man sanāca 0.20Ls/km (ieskaitot remontus, degvielu, nodevas, apskates, stāvvietas). Ar taxi ~0.3Ls/km, bet nav jāpērk auto, jābraukā uz apskatēm, servisiem.

 

Ja nevajadzētu kustēties ārpus Rīgas, noteikti tirgotu nost un brauktu ar takšiem.

Link to comment
Share on other sites

nu man apm. ar 20 000tk gadā 10 gadīgs dizeļs - sanāk apm. 10 santīmi /km.Auto bez kasko un stāvvietas. tikai okta. Izdevumi pa gadu: 1 apkope ar eļļas maiņu + visi filtri - 70ls apm. Remonti pirms TA - 170 Ls (kluči, sailentbloks) . + TA izmaksas. Tad nobira ventilatora rezistors pirms nedēļas- 70ls . Nu tā baigo remontu nebija uz 20 000tk. + degviela - vidēji 110ls mēnesī (ziemā mazāk, vasarā vairāk) . Vēl nenomainīju bremžu klučus laikicīgi aizmugurē - jauni diski + kluči - 140ls. nu vēl rēķini savi desmiti latu aiziet par logu šķidumu un lampiņām. Vēl riepu montāža 2x gadā -20ls. Nu nez, man ar taksi nebūtu lētāk. Bet ja maz braukā- viennozīmīgi auto paņem kapeiciņu un nekad nezini vai tie būs 50 vai 300ls...

Labots - osscar
Link to comment
Share on other sites

Auto mūsdienās vien tāds krāna staipāmais. Sevišķi attiecībā pret visādiem tur džipotājiem un meršotājiem.

Par cik ievēroju puslīdz veselīgu dzīvesveidu, maksimāli daudz cenšos staigāt kājām. Par auto domu pat nekad neesmu apsvēris, tiesību arī nav. Ja gadās kur tālāk doties, tad sabiedriskais vai tā alternatīvas (stopi).

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

es ar kādreiz ar ričuku braucu - bet dēļ darba specifikas ne vienmēr varu ar ričuku braukt un iesvīst ..Jā un ja iekš lV būtu normāls transports - ar vairāk to izmantotu....bet ir daži maršruti ar specifiskiem pasažieriem :D

Link to comment
Share on other sites

Tavā gadījumā noteikti ir lētāk izmantot taksi. Ja gribās pašam izlaist ar rulli kaut kur, autonoma. Tiesības gan vajag atjaunot.

Link to comment
Share on other sites

Jau gadu vairs nebraucu ar auto un labāku izvēli izdarīt nevarēju. Nauda ietaupās neticamā daudzumā.

Es gan dzīvoju Valmierā un visur varu aiziet ar kājām, bet Dižpilsētā tak ir pilns ar sabiedriskajiem transportiem. Labāk 10 min pieciest bomža smaku nekā maksāt mēmo naudu par vāģa uzturēšanu. Vazāšanās jau fiziskajai formai arī nāk tikai par labu.

Kad vasarā vēlos kkur aizbraukt (jūra, citus valsts galus aplūkot) vienmēr varu no kāda aizņemties. Ja nebūtu šādas iespējas, nomātu. Jebkurā gadījumā lētāk nekā pašam uzturēt savu.

 

Bet tiesības, loģiski, ka vajag atjaunot.

Labots - Senteevs
Link to comment
Share on other sites

nu pričom krāna staipīšana ? ja cilvēks pelna pāris kilolatus mēnesi - brauc ar džipu. Problēmas ir tiem kam alga 500ls un 300ls mēnesī jāiegrūž auto. Nevar pirkt auto ko nevari pacelt.

Link to comment
Share on other sites

kā tad, ka krāna staipāmais :mrgreen:

 

Par tēmu runājot, ja jūti, ka tev nevajag, tad tev nevajag ;)

Cits ēd Vincentā, cits pērk dārgus datorus, pulksteņus un riteņus, cits mašīnas, kā arī daudziem mašīna ir hobijs nevis tikai dibena pārvietotājs, bet bez visām šīm lietām protams ka var iztikt

Link to comment
Share on other sites

un autoram -taksis viennozīmīgi - būsi konkrēta taksista klienst - vbūs atlaides. zinu dažus kuriem ir savs taksist - i no kluba atved i uz darbu ved.

Link to comment
Share on other sites

Nevajag tev auto, nu vismaz savu, dzīvo vien tālāk laimīgs.

Tavā gadījumā garākiem gabaliem vari iznomāt to auto, ja nepieciešams.

Link to comment
Share on other sites

Ja cilvēkam rodas jautājums un prātošana, vai viņam vispār vajag mašīnu, tad atbilde ir - "noteikti nevajag".

Protams, runa nav par tiem, kam autiņš ir tikai, lai pastilotu, bet gan par tiem, kam tā ir reāla nepieciešamība.

Un tas, ka čīkst par servisiem, padarīto darbu kvalitāti un cenām, ir vairāk atkarīgs no konkrētā indivīda paša. Vairums ir tādu, kas pat necenšas paši pasekot līdzi saviem spēkratiem, pat neinteresējas par to, kas notiek zem kapota un kaut kur apakšā, kur grab, bet tikai dzen. Un tad brīnās, ka arī servisā viņu vienkārši paņem un apčakarē uz elementārām lietām. Piemēram, riteņa nobalansēšanas vietā vienkārši ar birsti izlauka diskā sakrājušos putekļus.

Link to comment
Share on other sites

Pjērs Supernova

Par mani ir diezgan skaidrs - lai gan par ieteikumiem paldies. Tiesības atjaunotas tiks (ha, vajag medicīnisko, značit aukstumā, slapjumā un darba laikā jāiet šur tur, nezin kur, t.i. pie ārstiem), bet auto iegāde tiks atlikta līdz dzīve piespiedīs.

 

Lai nu kā, paldies arī par konkrētākiem izmaksu cipariem. Tematu ciet neslēgšu, lai paliek.

Link to comment
Share on other sites

Biju ntos gadus kājāmgājējs ar tiesībām makā, arī studiju gados pārtiku ar sabiedrisko vai kolēģus izmantoju
:)
Gāja laiks, parādījās darbs, skaistos laikos paņēmu 08 gada čivi
:)
Nu ko lai saka nevaru iedomāties vairāk sevi kā sabiedriskā transporta klientu, ar auto ir saistīts darbs + atpūta
;)
Link to comment
Share on other sites

nu ja man tagad būtu jāņem auto - ņemtu bendžu ar gāzi - bruacu te pāris reizes ar gāze bendžas auto Rīga - Liepāja - ar 50Litru bāku pa 22Ls :) mīnuss- ka statiķs zem -15 grādos nevarēja iepildīt gāzi, bet tā ideāli.

Līzingistiem vēl līzinga un kasko izmaksas klāt :) Auto jāizvēlas no tādām markām kam nezog moldingus un nav jāuztraucas par stāvvietu.

Labots - osscar
Link to comment
Share on other sites

Piemēram, riteņa nobalansēšanas vietā vienkārši ar birsti izlauka diskā sakrājušos putekļus.

 

Starp citu - ar dubļu izmazgāšanu ļoti bieži pietiek, lai pārstātu stūri raustīt. tiesa, to var izdarīt arī mājas apstākļos :)

Tas gan bija offtopiks.

Link to comment
Share on other sites

Es dzīvoju Dižpilsētā, bet jūtu, ka bez auto nevarētu.

 

Daļēji tāpēc, ka esmu jau pieradis pie ērtībām - tas tomēr ir reizes 3 ātrāks pārvietošanās veids nekā sabiedriskais transports, nemaz nerunājot par ērto sēdvietu un bomžu neesamību. Tas vienmēr ir pie durvīm, nekad nav jāgaida. Iekšā normāli gaisa temperatūra regulējas, ne kā tramvajā - ziemā auksts, vasarā karsts. Utt. Es saprotu, ka tas ir tikai manis paša lutināšanai... bet no otras puses - a kam tad es to naudu pelnu, ja ne tam, lai pats justos labāk? Un, tā kā braukāt sanāk gana regulāri (katru dienu uz darbu; vasarā uz laukiem; vīkendos uz veikalu), tad šis tomēr pašsajūtu ievērojami uzlabo. Pārblīvēts autobuss galīgi neizskatās pievilcīgs. Jā, un, starp citu, tā kā lielveikali neviens pie durvīm nav, un es iepērkos reizi nedēļā, tad stiept 7 maisus trolejbusā arī ir... vairāk nekā neērti. Es pat regulāri no mašīnas uz dzīvokli to visu stiepju 2 piegājienos.

 

Otra puse automašīnas iemeslam ir mans bērns. Pārvietošanās ar mazu bērnu sabiedriskajā transportā ir grūta. Nestādos priekšā, kā varētu realizēt, piemēram, iknedēļas iepircienu kopā ar viņu. Taksometros bērnu sēdekļi pārsvarā nav vispār, vai arī, ja ir, tad kaut kādi lētākie, kurus varēja dabūt, un nebūt ne ERF ar ISOFIX utml. Lai nu ko, bet mana bērna dzīvība un veselība man ir vissvarīgākā lieta pasaulē, un automašīnā es gribu nodrošināt max drošību. Un tas savukārt nozīmē nopietnu autosēdekli, kuru apkārt staipīt ir apgrūtinoši un pat neieteicami (viņi ir trauslāki, nekā izskatās).

Labots - Vilx-
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Ja gribi māju, normālu sievieti (sievu), normālas izklaides, tad bez autiņa nekā nevar. Protams, ja visas izklaides aprobežojas ar ekskursiju uz Maximu vai Rimi vai pasākumiem Rīgas ietvaroas, tad arī neko nevajag.

Nu vot. Tagad pastāstiet - jums auto atmaksājas? Gan laika, gan stresa, gan naudas ziņā?

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Dzīvoju štatā - auto vajadzēja, tagad pie Nila var ar trambambuļiem visur tikt. Un nauda ietaupās. Bet auto ir tik un tā, jo tiek braukts brīvdienās.

Labots - Žīds
Link to comment
Share on other sites

Pilnībā piekrītu autora argumentiem par 100% par auto [ne]pieciešamību. Es arī tiesības jau 10 gadus lietoju tikai tik daudz, lai pastā izņemtu sūtījumus. Galvenais arguments auto nepirkšanai ir tas, ka nemitīgi par to auto ir jādomā: leks/neleks, nozags/nenozags, sadurs/nesadurs urļiks riepas, stāvvietas problēmas gan centrā, gan pie mājas utt

OK, būtu pašam sava privātmāja ar garāžu, kur to auto droši nolikt, vāāāārbūt arī izlemtu par auto iegādi. Tas tā - lai reizēm aizbrauktu pie sievasmātas un atvestu kartupeļu maisu.

Link to comment
Share on other sites

Atjauno tiesības!!!

1) lētāk nekā iegūt tās no jauna

2) var gadīties, ka tomēr tiec pie autiņa.

3) var mainīties darba sfēra un būs nepieciešamas tiesības

4) kādreiz varbūt būsi laukos un vajadzēs aizvest kādu draugu kurš tā pavairāk ir ieņēmis grādīgo.

Link to comment
Share on other sites

Ja gribi māju, normālu sievieti (sievu), normālas izklaides, tad bez autiņa nekā nevar.

 

Esmu sabojājis savu dzīvi :D

Link to comment
Share on other sites

Žaks Noriss

Auto ir diezgan lopiski daudz izdevumu. Te jau iepriekš uzskaitīji pašu minimumu:

 

* apkopes, eļļas un filtru maiņas (ik 10'000 - 15'000km, bet ne retāk kā 1x gadā)

* tehniskā apskate un sagatavošanās tai

* 2 riepu komplekti un montāža 2x gadā

* OCTA un nodokļi

* šķidrumi logiem, lampiņas, sīkie štrunti

* akumulatori mēdz aukstumā uzdot un tad izklaides ap 50Ls un uz augšu

 

Un viss iepriekšminētais ir tikai autiņam stāvot un nekustoties.

 

Tad vēl degviela lac-litrā un uz augšu. Auto ik pa laikam jāmazgā. Pašam tīrot salonu kādi 15Ls gadā ķīmijās aiziet.

 

Ir arī trešā un nepatīkamā izdevumu sadaļa - neparedzētie. Sākot no stāvvietā iespiesta spārna un aizmukuša izraisītāja, akmentiņa priekšējā stiklā, kaut kāda elektronikas gļuka (nelabo, tikai maina detaļu), pārsistas riepas. Un beidzot ar mazākām vai lielākām avārijām.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Lēts tas prieks nav, tas noteikti. Vienu triku gan varu pateikt, kas varbūt kādam palīdzēs - es secināju, ka, braucot pa pilsētu, man ziemas riepām radzes nevajag, un tāpēc es varu šīs pašas riepas lietot arī vasarā. 3 gadus izvelk mierīgi. Ietaupās viena riepu komplekta cena plus 2 skrūvēšanas reizi gadā.

Link to comment
Share on other sites

nu jaunākiem auto tagad apkopes iet pa 20-25K (jaunie golfi piem.) - bet nu reizi gadā toč jāveic ja arīnenobrauc tos tūkstošus. Nu jā vēl jau ir lielās šaizes ar - piem. automāta remonts - 700ls. Vai motora kapitalka.

Link to comment
Share on other sites

nez,es bez auto nevarētu, jo:

1)katru dienu sīkais jāved uz/no bērnudārza, kas ir 4km no mājām (ziemā pa salu viņu stibīt - NĒ)

2)Ar sievu strādājam gandrīz blakus+sabiedriskais uz mūsu galu iet reizi stundā (vienu nokavē un AMEN!)

3)Normāls veicis no mājām 3km attālumā

4)Laika ziņā ietaupījums MEGA - ja visu (sīko ielikt,izņemt no b/d un ar sab uz/no darba) nāktos paveikt bez auto, tad tas aizņemtu vidēji 1,5h dienā klāt, kas mēnesī savācas iespaidīgā ciparā, ko labāk pavadu ar sīko/sievu/kompi/alu/TV, nekā tupu sabiedriskajā un "iepišu kapeiku":D

Link to comment
Share on other sites

Ja ievajadzēsies "braucekli", tad to var noīrēt, gan vieglo vai busu ja kas jāpārved. Cena noteikti tām dažām reizēm gadā atmaksāsies un būs lētāk par sava auto uzturēšanu, katru gadu augošajiem ceļa nodokļiem utt. Nav vērts uzņemties liekas klapatas. Tiem kam auto ir nepieciešamība, tie nemaz nefilozofē par auto iegādi.

Link to comment
Share on other sites

Starp citu - ar dubļu izmazgāšanu ļoti bieži pietiek, lai pārstātu stūri raustīt. tiesa, to var izdarīt arī mājas apstākļos :)

Tas gan bija offtopiks.

 

Bet maksu paņem par balansēšanu. Arī gadījums no dzīves. Varu nosaukt veselu strīpu ar prikoliem - sākot ar naudu par nenomainītu eļļu un beidzot ar blīves neielikšanu starp dzinēju un kārbu, par ko nomaksā klients.

Link to comment
Share on other sites

Evill_BettyLV

auto nevajag ja cilvēks neko nedara, vai kā autoram, viss pa rokai.

Man patīk daudz laika pavadīt ārpus mājas. tamdēļ bez auto, kā bez rokām.

Vasarā uz Jūru jābrauc kaitot, vai tie paši Kite tripi uz Igauniju, Lietuvu, Ventspili/Liepāju... ar sabiedrisko aizmisrsti..

Uz Copēm ar ar auto jābrauc...

Uz laukiem latgalē ar jābrauc.. rudenī sēņot,...

Vakaros Hokeju spēlēt...

Sieviete brauc uz Zirgu izjādēm regulāri, tā kā nu piedodiet bet auto vajag...

Pašam ir dīzelis - pa lēto un vasaras mēnešos taisu savu biodīzeli - sanāk ap 0.35 Ls litrā.. un ēd 5.6L uz 100 pa štrāsi... tā kā rēķiniet paši

Link to comment
Share on other sites

nez,es bez auto nevarētu, jo:

1)katru dienu sīkais jāved uz/no bērnudārza, kas ir 4km no mājām (ziemā pa salu viņu stibīt - NĒ)

2)Ar sievu strādājam gandrīz blakus+sabiedriskais uz mūsu galu iet reizi stundā (vienu nokavē un AMEN!)

3)Normāls veicis no mājām 3km attālumā

4)Laika ziņā ietaupījums MEGA - ja visu (sīko ielikt,izņemt no b/d un ar sab uz/no darba) nāktos paveikt bez auto, tad tas aizņemtu vidēji 1,5h dienā klāt, kas mēnesī savācas iespaidīgā ciparā, ko labāk pavadu ar sīko/sievu/kompi/alu/TV, nekā tupu sabiedriskajā un "iepišu kapeiku" :D

 

nja, jauno projektu iemītnieki šajā ziņā ir autiņu vergi

Link to comment
Share on other sites

nja, jauno projektu iemītnieki šajā ziņā ir autiņu vergi

 

Neesmu jauno projektu vergs, bet dzīvoju pirms 50 gadiem celtā LABĀ mājā! nevajag visu pēc klišejām kaut kādām, ka dzīvoju purva vidū uzvceltā reģipša būdā :)

Link to comment
Share on other sites

Autorūpniecība ir ievērojama ekonomikas sastāvdaļa. Būtībā kājāmgājēji ir ekonomikas bremzētāji. Gandrīz vai jāliekt lielie plakāti uz māju sienām kā agrāk - Vai tev jau ir savs auto?

Link to comment
Share on other sites

Nē, ja es būtu viens pats, tad es domāju, ka a/m man būtu, bet ikdienā es to NOTEIKTI nelietotu, lai braukātu tikai tīri uz darbu un atpakaļ:) Patreiz ār auto, kā jau rakstīju, sanāk ērtāk,ātrāk un izmaksu ziņā i nemaz ne dārgāk, kā ar sab.tr. (braucam turp-atpakaļ 2 cilvēki)

Link to comment
Share on other sites

Varbūt kāds var izveidot līdzīgu topiku - Dzīve bez sievietes, par un pret. Maša Kulačkova tak lētāka par sievieti :)

Piegdienāāā :D

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

ja dzīvo viens pats vai divatā un pilsētā, tad savu auto nevajag. Ja ir bērns/i, tad bez auto ir ļoti, ļoti sūdīgi.

 

ja man nebūtu katru dienu sīkie jāaizved uz bērnudārzu un skolu, tad uz darbu brauktu ar trodzi bez variantiem.

Link to comment
Share on other sites

Ņemot vērā kāds LV ir sabiedriskais transports, tad lai saturīgi pavadītu brīvdienas (došanās uz Alfu vai Spici nav brīvdienu pavadīšana) auto ir vajadzīgs. Vai to vajadzētu turēt ielas malā vai piestuķētā daudzstāvenes pagalmā, tas jau ir cits jautājums.

 

Kad dzīvoju pieRīgā "laimes pļavā" tad auto ļoti noderēja lai 20 minūtēs būtu darbā un vakaros no teikas uz Zeļļiem 30 minūtēs tiktu uz lekcijām. Ar sabiedrisko braukājot es studijas noteikti būtu pametis.

 

Dzīvojot pie buržujiem gan bez auto var tīri labi iztikt, jo arī brīvdienās ar vilcieniem/autobusiem viss ir sasniedzams.

 

Tā kā viss atkarīgs no prioritātēm un iecienītā atpūtas veida.

Link to comment
Share on other sites

Autorūpniecība ir ievērojama ekonomikas sastāvdaļa. Būtībā kājāmgājēji ir ekonomikas bremzētāji. Gandrīz vai jāliekt lielie plakāti uz māju sienām kā agrāk - Vai tev jau ir savs auto?

Nu ja, tagad jau viss pakārtots jaunajai reliģijai - ekonomikai.

Uz ceļiem! Noliec galvu!

Alkohola, cīgu tirdzniecību ar' nedrīkst ierobežot sākot no 21 gada - trieciens tautsaimniecībai. :punk:

Labots - marrtins
Link to comment
Share on other sites

Pašam ir dīzelis - pa lēto un vasaras mēnešos taisu savu biodīzeli - sanāk ap 0.35 Ls litrā.. un ēd 5.6L uz 100 pa štrāsi... tā kā rēķiniet paši

Ja kamonrails (tiem varēja liet biodīzeli?) ar turbīnu, tad sprauslas + augstspiediena sūknis + turbīna var pavilkt uz 2100 līdz pat 3k. Tur to visu gadiem krāto ekonomiju var pakāst :D

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share


×
×
  • Izveidot jaunu...