Jump to content

Auto akumulatori


Explo
 Share

Recommended Posts

kādas ir labas markas akumulatori, ko iesakiet? Deta, Varta., bosch.....nezinu, Autostar vai depo/ maximas Poļu variants ir ok?

gibētos jau lai vismaz vairākus gadus velk, nevis pēc pusgadu aķis nomirtu.

 

Viena tante saka, ka piem. Deta tas pats kas Autostar, tikai nomainīts lētāks brends, a kvalitāte tā pati, tā nez taisnība?

Link to comment
Share on other sites

Principā diezgan liela laimes spēle, var gadīties, ka arī dārgais atstiepjas pēc gada. Pašam bija VARTA, ar tādu nopirku, nobraukāju 4 gadus un ar viņu arī pārdevu.

Link to comment
Share on other sites

Vairāk jāskatās uz ražošanas datumu, jo stāvēt viņš drīkst tikai 1gadu pārdošanā pēc tam uz utilizāciju. Ir veikali, kam tas PO, it īpaši tālāk no centra, kur redzēts mēģinot pārdot gadus 3 vecus "tkjipa" augstā gala ražojumus kā super duper preci. Neies tak sviest labu mantu ārā :D

Link to comment
Share on other sites

Bija mašīnai kaut kāds no-name aķis no Maximas laikam (sen bija - neatceros). Gāja kā vells, 3 gadus savu uzdevumu pildīja, ziemā pie -25 dīzeli spēja atdzīvināt. Vēl pagājušajā vasarā, kad pārdevu mašīnu, gribēju to aķi ņemt ārā, bet aizmirsu un atdevu ar visu mašīnu. Droši vien vēl tagad būtu gājis.

Link to comment
Share on other sites

Kā jau teica, laimes spēle. Cenu atšķirība starp hvz ķīniešiem un jau pieminētajiem brendiem nav desmitkārtīga, kā tas ir daudzās citās preču grupās. Es izvēlētos tomēr labi zināmu kompāniju ražojumu, un lētākos atstātu dienvidzemju iedzīvotājiem.

Link to comment
Share on other sites

Galvenais, lai mašīnas elektrosistēma ir kārtībā un aķis tiek normāli lādēts.

Ja būs pussprādzis ģenerators un/vai ziemā bezjēgā, lēni un īslaicīgi pa pilsētu dudinot tiks slēgāts aizmugurējā loga sildītājs, tad jebkurš aķis ilgi nekalpos.

Labots - Krishius
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Es kādreiz arī meklēju un lasīju kuri akumulatori ir labākie... Bet gadījās tā ka laukos brendīgais akumulators nosprāga un tika nopirkt vienīgais kas bija tuvākajā veikala - AutoStarts. Es nezinu vai viņš ir labāks vai sliktāks - bet strādā tikpat labi kā visas Detas,Vartas, Barumi un Boschi kas man ir bijuši pirms tam.

Labots - zeds
Link to comment
Share on other sites

Ja tu par autostartu nevis par autostar runā,tad tos autostarts tas pats varta ražojis vien ir,tik nevis veikalu tīkliem bet gan rūpnīcām,šoziem viņi ir diezgan pasvaigi,var droši ņemt .

Link to comment
Share on other sites

Kanibaals

gibētos jau lai vismaz vairākus gadus velk, nevis pēc pusgadu aķis nomirtu.

 

Arī brendotos akumulatorus elementāri var piebeigt, ja atstāj izlādētu tukšu. Tā kā pats svarīgākais ir lai pērkot tas ir salīdzinoši svaigs, skaties marķējumu un prasi lai tava klātbūtnē pieliek slodzes dakšu, redzēs cik sulas ir iekšā. Ja plauktā tas stāvējis vairākus mēnešus, tad nekas labs tur vairs nav. Pēc nopirkšanas neslikti būtu palādēt stacionāri pirms likt virsū, lai toč pilns.

Tā jau visi vienādi, bet lētie ar parametriem šmaucās.

Link to comment
Share on other sites

darklight

Arī rudenī paķēru Bosh Cenuklubā, autiņš lec bez problēmām lielajos mīnusos.

Link to comment
Share on other sites

Donkeyhot

Tā tik vēl trūka, lai nelektu ar jaunu aķi. Ja būtu savādāk, tad ražotājs vai vairumnieks izputētu ar tādu biznesu ātri vien. Kaut gan par to garantiju mums te vēl būtu jāpacīnās, var gadīties.

Link to comment
Share on other sites

Braucu samērā īsus gabalus un braucu ar Deta. Pagaidām divos gados nav ne reizi aukstumā pievīlis. Vispār aķim jāskatās tāds apzīmējums, kā starta strāva-jo tā ir lielāka, jo labāk šķils. Šo apzīmējumu bieži vien ražotājs pat lētajiem akumulatoriem neuzrāda.

Link to comment
Share on other sites

Es nupat taisni par aķīšiem pētīju, jo pašam arī vajag jaunu. Par ražotājiem laikam neko vairāk nepiemetināšu kā te jau teikts, bet varbūt varēšu vēl kādu noderīgu domugraudu par citām lietām piemetināt. :)

 

Mūsdienās vērts pievērst uzmanību arī faktam, ka ne visi akumulatori ir uzbūvēti vienādi. Pārsvarā visi ir klasiskie "šķidrie" svina-sērskābes akumulatori, bet ir arī "sausie" (aļa VRLA), kur šķidras sērskābes vietā tiek izmantots vai nu ar sērskābi piesūcināts stiklašķiedras paklājiņš (aļa AGM) vai arī sērskābē ir sabērts silikona pulveris, kas to pārvērš par želeju (aļa GEL). Pozitīvais aspekts ir tāds, ka šie akumulatori ir drošāki, un tos var novietot jebkādā stāvoklī (šķidros vajag obligāti vertikāli). Negatīvais aspekts ir tāds, ka tos ir jālādē citādāk (mašīna būs jāmodificē), kā arī to jauda/ilgmūžība ir daudz mazāka (tehnoloģija vēl ir zaļa). Dārgāki arī.

 

Ar to drošību ir tā, ka lādēšanas procesā notiek elektrolīze, un sērskābes šķīdumā esošais ūdens sadalās jaukā gāzu maisījumā, kur skābeklis un ūdeņradis ir atiecībā 2:1. Tie, kas ķīmijas stundās nav gulējuši, zinās, ka pieliekot vienu dzirksteli sanāk BLIUKŠ. Normālos apstākļos tā gāze nerodas daudz, un pamazām arī apvienojas atpakaļ ūdenī, izdalot tikai nedaudz siltuma. Bet, ja akumulatoru pārlādē, tad gāze var daudz uzkrāties. Tāpēc akumulatoriem ir pārspiediena ventilis, lai lieko gāzi izvadītu ārā. Attiecīgi mašīnās arī ir trubiņa, kas jāpievieno pareizajā vietā, lai gāze nesāktu iet kur pagadās, bet tiktu saudzīgi izvadīta ārpasaulē. Protams, šāds gāzes zudums samazina ūdens daudzumu akumulatorā, kas attiecīgi traumē akumulatora veiktspēju. Ja kāds vēl ir gana vecs, lai atcerētos Senos Laikus, tad toreiz akumulatoriem mēdza liet klāt destilēto ūdeni laiku pa laikam - tieši šī iemesla dēļ. VRLA akumulatoriem šīs gāzes izdalās daaaudz mazāk, un apvienojas daudz ātrāk, tāpēc arī tie ir drošāki.

 

No parametriem jāpievērš uzmanība principā divām lietām - ietilpībai (A·h), un starta strāvai. Starta strāvu parasti norāda ar diviem parametriem - CA (Cranking Amps) un CCA (Cold Cranking Amps). CA ir ampēri, ko akumulators spēj izdot pie 0°C, otrie ir ampēri, ko akumulators spēj izdot pie -18°C. Protams, ka, jo vairāk, jo labāk, it sevišķi CCA mūsu laikapstākļiem. Dīzeļiem it sevišķi abus parametrus vajag pēc iespējas lielākus.

 

Vēl viens aspekts ir - cik daudz vietas mašīnā ir akumulatoram. Ietilpīgāki akumulatori ir arī fiziski lielāki. Tāpat arī jāskatās, kādā secībā ir novietotas spailes. Akumulatoriem + un - gali mēdz būt abējādi izkārtoti, un jāskatās, vai konkrēto akumulatoru vispār var konkrētajā mašīnā tik vienkārši iedabūt. Reizēm arī neizdodas.

 

Pievienots: Ā, vēl viens padoms iz dzīves. :mrgreen: Pirms gadiem četriem līdzīgā ziemā meklēju jaunu aķi savam vecajam Ford Scorpio (lai vieglas smiltis). Tā kā autiņš bija vecs, un daudz ar to braukt arī vairs necerēju, tad vienkārši aizgāju uz Maximu pēc lētākā. Nevarēdams atrast cenu, apmetu aķīti otrādi, lai paskatītos, vai kāds nav birku uzlipinājis apakšā. Un, kā smejies - akumulatorām tomēr kaut kas iztecēja! :D Te nu bija ar mūsdienu drošajiem akumulatoriem, kuriem itkā nekam nevajadzētu tecēt ārā. Retrospektā, tas droši vien bija tas caurums, pa kuru paredzēts liekajām gāzēm iziet.

 

Taču morāle sekoja vēlāk - rokas ta es fiksi tualetē nomazgāju, un džemperi iemetu mājās baļļā, bet bikses gan neiedomājos apskatīt. Rezultātā, manas jaunās džinsenes nākamajā dienā bija ieguvušas daudzus mazus stilīgus caurumiņus. :mrgreen: Varu tikai cerēt, ka Maximas tante, kurai es par to pateicu, drīz satīrīja to visu. Tie akumulatori tur bija tā vienkārši sakrauti uz grīdas ejas vidū. Tur tomēr arī bērni apkārt staigā. :shok:

Labots - Vilx-
  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Vilx, un kāpēc Tu iedomājies, ka akumulators būs hermētisks to arī apgriežot pilnīgi otrādi? Tas, ka no viņa nekas nevar izšlakstīties, nenozīmē, ka ir jāgriež otrādi.

 

Akumulatoru testi tādos klimatiskajos apstākļos kādi arī ir pie mums:

 

http://www.zr.ru/a/14052/

http://www.zr.ru/a/15071/

 

Jau iepriekš atvainojies tiem kuri neredz krieviski, krievu valodu nepropogandēju.

Link to comment
Share on other sites

Vilx, un kāpēc Tu iedomājies, ka akumulators būs hermētisks to arī apgriežot pilnīgi otrādi? Tas, ka no viņa nekas nevar izšlakstīties, nenozīmē, ka ir jāgriež otrādi.
Nu, es ir dumš, nekad to neesmu noliedzis. :) Tāpēc arī dalos pieredzē ar citiem. :)
He, kā reizi uz šo arī metu acis. :) Labots - Vilx-
Link to comment
Share on other sites

Donkeyhot

Dokumentāciju palasi šitam. No parastiem atšķiras ar ilgāku mūžu-cikliem, kā arī īpaši piemērots dažām autiņu markām... Lieta grozās ap uzlādes spriegumu, tad pēc tam nav jātaisa izbrīnīta seja... tipa ieliku jaunu aķi, bet šis tik īsu laiku nokalpoja. :)

Link to comment
Share on other sites

Kanibaals

Vēl var piemest, ka salīdzināt akumulatorus(CA, CCA) var tikai pie vienādiem standartiem - EN, DIN vai SAE. Parasti ir uzrādīts pēc EN standarta, bet pie citiem var pašmaukties, jo tie var uzrādīt lielākus parametrus, tā kā jāpievērš uzmanība. Ah(ietilpība) auto akumulatoriem ir mazsvarīgi, galvenais, lai CCA ir ne mazāk(vai vairāk), kā auto paredzēts.

 

Ah = ampere hours delivered by a fully charged battery at a constant load of Rate / 20 for 20 hours & maintain 10. 5 volts minimum.

Ah(EN) =C/20 till 100% DoD (Depth of discharge)

RC = Reserve capacity. Number of minutes a fully charged battery can carry a load of 25 amps and maintain 10.5 volts minimum.

 

CCA(EN) = amps at - 18ºC a fully charged battery can carry and maintain 6.0V minimum for 180 secs.

CCA(DIN) = amps at - 18ºC a fully charged battery can carry and maintain 9.0V minimum for 30 secs & 6.0V minimum for 150 secs.

CCA(IEC) = amps at - 18ºC a fully charged battery can carry and maintain 8.4V minimum for 60secs.

CCA(BCI) = amps at - 18ºC a fully charged battery can carry and maintain 7.2V minimum for 30 secs.

 

 

Plašu sakausējumu piedevas:

Kalcija(Ca-ca) tehnoloģija - kalcijs palielina akumulatora mūžu, samazina pašizlādi un elektrolīta zudumus. Visbiežāk pielieto neapkalpojamajiem AKM. Trūkumi: samazinās noturība pret dziļo izlādi, lēnāka uzlāde. Mūža beigās platēm tendence saiet uz "īso".

Antimons - uzlabo plašu stiprību, palielina akumulatora mūžu. Izmanto dziļizlādes AKM. Trūkumi: stipri palielināta pašizlāde uzglabājot

Alva - uzlabo plašu stiprību, jo svins nav pietiekoši izturīgs. Pielieto kalcija AKM, lai palielinātu izlādes ciklu skaitu

Selēnijs - daļējo var aizvietot antimonu, līdz ar to AKM parametri tuvinās kalcija AKM.

kadmijs, arsēns, u.c. - bufervielas

 

Lai kāda super puper nano tehnoloģija arī nebūtu, bet neatbilstoši ekspluatējot nokaut var jebkuru AKM. ;)

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Arī man tas brīdis,kad vajadzēs jaunu akumulātoru,ir kaut kur tuvu.Gribu padalīties savā pieredzē,varbūt,kādam noderēs un reizē arī pats ko uzzināšu.Akumulātors FIAMM - Original Sistems.Janvarī palika seši gadi (trīs Vācijā,trīs pie manis).Līdz šim brīdim,tfu tfu tfu,nav vēl vājuma pazīmes parādījis.Ne reizi nav papildus lādēts.Lielajā aukstumā biju ienesis iekšā,domādams to uzlādēt,bet testeris uzrādīja 12,7V,un tā arī to neizdarīju.Interesanti,ka šādas firmas aķi nekur neesmu manījis,bet,ja izdotos atrast,laikam,ņemtu tikai to."Laikam"saku tāpēc,ka nav jau garantija,ka šeit nopiektais FIAMM būs tādā pašā kvalitātē kā Vācijā pirktais.

Ja kādam ir pieredze vai informācija par šo marku - lūgtum izteikties.

 

Pāris vārdu par lādēšanu.No pieredzes iesaku lādēšanas strāvu iestatīt ne lielāku par 2A.Tas prasa mazliet vairāk laika,toties kapacitāti var jūtami palielināt.Jaunam akum.tas vēl nebūtu tik būtiski,bet jo vecāks,jo mazāku strāvu.Lādēju pat ar 1,5A strāvu.Kā apietas ar akumulātoru,tā viņš arī atmaksā.Man uz T40 stāvēja virknē saslēgti divi sešvoltnieki, un nokalpoja 8,5 gadus.Gluži neticami.Kāds pat smējās,ka tas tāpēc ka tas traktors tik baigi kratās un plates vienmēr ir tīras.Varbūt arī ka tā.

Link to comment
Share on other sites

8,5 gadi ir gluži ticams rezultāts, jo manam vācijas no-name akumulatoram ir kaut kāda pirkšanas uzlīme 21.11.2003.

Šoziem pie -22 grādiem gan nesanāca piedarbināt, bet citādi kalpo godam bez papildus uzlādēm.

Link to comment
Share on other sites

Man pirms nedēļas nosprāga 2002.gada aprīlī ražots Varta aķis. Mašīnu gan pirku 2003.gada maijā.Akumulatora ražošanas datumam jābūt iegravētam uz klemmes,tie cipari nozīmē gadu un gada nedēļu(tāpat kā uz riepām).

Labots - maritis
Link to comment
Share on other sites

  • 11 years later...
biomass979
(labots)
29.09.2011. , 19:00, duksis teica:

Vairāk jāskatās uz ražošanas datumu, jo stāvēt viņš drīkst tikai 1gadu pārdošanā pēc tam uz utilizāciju

Kā piemēram var noteikt ražošanas datumu DETA aķītim...? Uz aķīša ir šāds kods 7GC05LI ?

15.02.2012. , 23:46, maritis teica:

tie cipari nozīmē gadu un gada nedēļu

 

WhatsApp attēls 2024-01-09 plkst. 22.29.45_15631af6.jpg

Labots - biomass979
Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...