Jump to content

SIA (PVN maksātājs)


zarins
 Share

Recommended Posts

Esmu nolēmis dibināt SIA (PVN maksātājs). Ar dibināšanas izmaksām viss vairāk vai mazāk būtu skaidrs, turklāt ar 1 lata starta kapitālu viss sanāk uz pusi lētāk.

 

Gribēju noskaidrot kādi būtu SIA veicamie regulārie maksājumi, atskaitot nodokļu maksājumus? Zinu, ka ir tāda lieta kā auditētie pārskati... Kā un kad tie ir jāveic un cik var izmaksāt auditora pakalpojumi? Vēl vēlējos piebilst, ka SIA plānotais apgrozījums varētu būt līdz 10000 latiem gadā (vismaz tuvākajā laikā).

 

SIA arī nepieciešams bankā atvērt kontu. Katra banka, protams, piedāvā savu cenrādi, taču pieejami dažādi jauno uzņēmēju komplekti. Cik tas vispār ir izdevīgi un vai bez konta atvēršanas maksas ir kādi mēneša maksājumi par kontu?

 

Zinu, zinu, ka šo visu droši vien var atrast internetā, bet ne vienmēr viss ir noderīgs, tādēļ arī vēlos dzirdēt reālu SIA viedokli par šo lietu un kā tas viss galu galā norisinās praksē.

 

Pagaidām tas būtu viss, ko vēlos noskaidrot.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ja tas ir kāds programmēšanas bizness, tad notiekti pie šāda apgrozījuma jāreģistrējas kā mikronodokļa maksātājs.

Par grāmatvedību noslēdz līgumu ar kādu speciālistu, atbilstošu kantori, un nemocies.

Link to comment
Share on other sites

Uzņēmumam vienmēr būs katru mēnesi apkalpošanas maksas bankā.

Auditi Tevi neskars vēl ilgi. Nestreso par viņiem :) Viņi skars tikai pie ļoti liela apgrozījuma. Un auditora pakalpojumi ir vājprātā dārgi!! nK mēnesī.

Neaizmirsti, ka viena lata SIA pats esi ar visu, kas Tev ir, atbildīgs sadarbības partneru e.t.c. priekšā.

 

Kā jau minēja - izsver mikro uzņēmuma veidošanu. Ja nav plānots liels apgrozījums ar precēm, bet pārdosi pakalpojumu - būs ļooti izdevīgi.

Link to comment
Share on other sites

(labots)

Protams, ka mikronodokļa maksātājs.

 

Nedomāju, ka darījumu skaits būs tik liels, lai būtu jēga algot grāmatvedi, turklāt darījumu raksturs jau ir un palikts gandrīz tas pats, varbūt tikai šādas tādas nianses. Nu netaisos tirgot riepas, ledusskapjus un vēl sazin ko.

 

Ne jau tāpēc, ka grāmatvedim maksāšu algu, viņš no savas algas nosegs visus pārējos maksājumus, kā, piemēram, par auditētajiem pārskatiem... Gribu noskaidrot ar ko ir jārēķinās. Šobrīd kā pašnodarbinātajam nav nekādas problēmas - saraksti žurnālu, aizpildi deklarāciju, samaksā nodokļus.

 

Uzņēmumam vienmēr būs katru mēnesi apkalpošanas maksas bankā.

 

 

Skatoties Swedbank cenrādī neko nevar saprast. Ir visi tie uzņēmēja komplekti, kaut kas apzīmēts ar zvaigznītēm (*), bet ko nozīmē zvaigznītes - ej nu sazin. Parasti visas cenas norāda par gadu... Vai tiešām tikai Ls 10.00?

 

 

Labots - zarins
Link to comment
Share on other sites

Tak ja dibini kantori, tad vai tad pāris latus bankai mēnesī nevari samaksāt :sarkasms: .Citādak izskatās, ka gribi stāties dzimumattiecībās ar santīmu. Kam Tev maksāt PVN, ja apgrozījums nepārsniedz 10K. Kad pārsniegs, tad arī reģistrējies kā PVN maksātājs. Būs daudz mazāk papīru. PVN jau vajag tikai tad, ja nodarbojies ar pirkšanu un pārdošanu. Tad Mikrouzņēmums neder.Par auditiem nesatraucies- nabagus nevienam neinteresē pārbaudīt. Kantoris, kuram apgrozījums ir ap 1000Ls skaitās "nabagmāja" :sarkasms: Mani neviens vairāk kā piecpadsmit gadus nav baudījis un audits nav bijis jātaisa(jāpārspļauj trīsreiz pār plecu) :sarkasms:

Link to comment
Share on other sites

Nedomāju, ka darījumu skaits būs tik liels, lai būtu jēga algot grāmatvedi, turklāt darījumu raksturs jau ir un palikts gandrīz tas pats, varbūt tikai šādas tādas nianses. Nu netaisos tirgot riepas, ledusskapjus un vēl sazin ko.

 

 

Ne jau grāmatvedis tev jāalgo, tikai pakalpojums, t.i. par tām reizēm, kad tev kaut ko vajag no grāmatvedības

Link to comment
Share on other sites

(labots)

Pāris latus mēnesī samaksāt NAV problēmas...

 

Papīri sakarā ar PVN - domājams, ka nevajadzētu radīt pārlieku lielas problēmas... Vai tomēr? Ir gan pirkšana, gan pārdošana. Vēl piemirsu pajautāt - kā ir ar PVN atmaksu?

 

Likums tā kā nosaka, ka mikrouzņēmumam jāatbilst šādām prasībām:

 

1. dalībnieki (ja tādi ir) ir fiziskās personas. SIA dalībnieki – fiziskās personas – vienlaikus ir arī valdes locekļi,

2. apgrozījums kalendāra gadā nepārsniedz 70 000 latu,

3. darbinieku skaits jebkurā brīdī ir ne lielāks par pieciem (5).

 

 

Kādēļ tad tas neder, ja ir gan pirkšana, gan pārdošana?

 

Ne jau grāmatvedis tev jāalgo, tikai pakalpojums, t.i. par tām reizēm, kad tev kaut ko vajag no grāmatvedības

Nu jā... Nepiesienies vārdiem...

 

 

 

Labots - zarins
Link to comment
Share on other sites

Ghost_az

Kamēr apgrozījums gada laikā nepārsniedz 10000 LVL - par PVN maksātāju var nereģistrēties. Vai tas ir izdevīgi/neizdevīgi - jāskatās, ko darīsi. Ja pirksi/pārdosi, tad noteikti ir jēga reģistrēties.

 

Audits - domāts ir zvērināta revidenta atzinums. Tas ir obligāts, ja izpildās vismaz divi no trim šiem nosacījumiem:

1) bilances kopsumma — 250 000 latu;

2) neto apgrozījums — 500 000 latu;

3) vidējais darbinieku skaits pārskata gadā — 25.

Tātad, izskatās, ka tas Tev nespīd.

Kāds teica, ka tas ir šausmīgi dārgi? Jā, ja Tev alga ir 300 Ls uz rokas, tad 1000-2000 Ls auditoram būs dārgi. Taču to maksā uzņēmums, kuram, pieņemsim ir apgrozījums ap miljonu. Tad tādas naudas nav tik traģiskas.

 

Cita lieta - VID audits - tie gan var atnākt. Tā - uz labu laimi nenāks. Ja kavēsi nodokļus, kavēsi atskaites, kāds pasūdzēsies - tad gan vari gaidīt.

 

Par grāmatvedību - noteikti prātīgākais variants pie tāda apgrozījuma ir pirkt ārpakalpojumu. Tas ir - cita firma taisa Tava uzņēmuma grāmatvedību, nodod atskaites u.t.t.

(Ja interesē grāmatvedības pakalpojumi - PM! ;) ).

 

Jā, vari mierīgi taisīt mikrouzņēmumu! Ja pārsniegsi tās normas - automātiski nokļūsi "pie lielajiem".

 

Pareizāk sakot - nevis taisīsi mikrouzņēmumu, bet savu izveidoto SIA reģistrēsi kā mikrouzņēmuma nodokļa maksātāju.

Ņem vērā - mikrouzņēmuma nodoklis "nosedz" tikai iedzīvotāju ienākuma nodokli, sociālo, uzņēmuma riska nodevu un uzņēmuma ienākuma nodokli. PVN tas neskar. Arī mikrouzņēmums var būt PVN maksātājs un baudīt visus šī statusa "labumus".

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Milzīgs paldies Ghost_az par izsmeļošo atbildi.

 

Vēl gribēju painteresēties par grāmatvedības lietām - cik bieži jānodod atskaites un viss pārējais? Reizi mēnesī, reizi ceturksnī, reizi gadā?

 

 

Link to comment
Share on other sites

The_Saint

1) Reģistre mikrouzņēmumu

2) Izpēti iespējas tikt sava pagasta/pilsētas/novada biznesa inkubatorā. Tas ir reāls atbalsts no pašvaldības puses, kur iespējams dabūt bez maksas telpas, iespējams, ka arī grāmatvedības pakalpojumus utml. Katrā vietā tas var atšķirties. Reģionos tikt inkubatorā noteikti būs vieglāk, kā lielajās pilsētās.

 

Jebkurā gadījumā grāmatvedi vajag. Ja esi mazs, tad noteikti labāk ņemt firmu, kas sanāks lētāk, kā in dividuāls cilvēks. Bez laba grāmatveža tevi fiksi VIDs paņems pie dziesmas (iz sāpīgas pieredzes black%20eye.gif ). Manā laikā gan nebija mikrouzņēmumi vēl Latvijā pieejami kā suga, bet nu anyway - papīru tīrību/kārtību liec kā prioritāti.

 

Atskaites - katru mēnesi jānodod (un gada pārskats reizi gadā).

 

Ar šo jautājuma uzdošanu es saprotu, ka tu no grāmatvedības saproti tikpat, cik es no raķešzinātnes. Meklē grāmatvedi, citādi ielīdīsi VIDa muklājā, aizklapēs tev firmas kontus un saliks sodus utt.... pēctam varēsi nodarboties x mēnešus ar papīru kārtošanu. VID tantes ar to darbu nesteidzas. Viņām pajāt, ka tev jāmaksā piegādātājiem vai sadarbības partneriem, ka katra diena tev grauj biznesu.

Labots - The_Saint
Link to comment
Share on other sites

Paziņu lokā ir grāmatvedis, kas strādā SIA un par šīm lietām tā kā daudz maz zina. Ja ne gluži varēs palīdzēt ar visa izpildi, tad vismaz konsultāciju neatteiks.

 

Kā jau minēju, tad darījumi būs vairāk vai mazāk vienādi katru mēnesi un ne jau simtiem, tādēļ it kā neredzu problēmu pašam to kārtot, protams, ja saki, ka labāk pašam neķerties klāt, tad gan jau labak klausīt.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ghost_az

Bez pieredzes pats labāk nekārto grāmatvedību. Ir dažādas sīkas nianses, ko nespeciālists nepamanīs, bet tās var būtiski izmainīt finanšu datus.

Atskaites - mikrouzņēmuma atskaite būs 1x ceturksnī. PVN atskaite (ja tāda būs) - atkarībā no apgrozījuma - var būt mēnesis, ceturksnis vai pusgads. Tev drīzāk velk uz pusgadu.

Ja nebūsi miktrouzņēmums, tad "sociālā" atskaite katru mēnesi.

Attiecīgi nodokļi jāsamaksā kopā ar atskaiti (nu tā - aptuveni uz to laiku).

Link to comment
Share on other sites

Ja galva ir uz pleciem, tad godīga grāmatvedība nav nemaz tik sareģīta lieta. Pilnīgi viss internetā aprakstīts un VID arī bezmaksas konsultāciju sniedz. Manuprāt grāmatvedība ir tieši tā māksla, kā "godīgā ceļā" nemaksāt nodokļus, vai tos maksāt cik nu var minimāli. Vot tur jau vajag labi zināt visādas nianse, kuras VID darbinieki nestāstīs :sarkasms: Gan tūlīt atradīsies kāds oponents ar auseklīti pierē, kurš teiks- nu kā tā var nemaksāt nodokļus, mūsu valdībai tak tā naudu vajag lai sev algas paceltu :sarkasms: .Tiko atkal valdība atbalstija sev prēmiju piešķiršanu no mūsu naudas http://www.tvnet.lv/zinas/latvija/381697-atkal_vares_premet_valsts_un_pasvaldibu_darbiniekus Savā uzņēmumā gan neviens īpašniekam prēmiju nemakā :sarkasms: "Pareizi" uztaisīt grāmatvedību, lai uzņēmums būtu bez peļņas, vot tā jau ir māksla.

Labots - Didzis
Link to comment
Share on other sites

Vispār jau mikrouzņēmumiem ir tagad kādas 3 bezmaksas grāmatvedības programmas. Iespējams, ka tajā visu kārtīgi vadot, neko vairāk nevajag.

Link to comment
Share on other sites

The_Saint

pakaļā to auseklīti :sarkasms:

Mazais uzņēmums, kas maksās visus nodokļus noies pa burbuli uz urrā, izņemot, ja tiešām atrasta ražena niša. IMHO - ja cilvēks nav pat saskāries ar to, kā izskatās grāmatvedības papīri un kas kur jāiesniedz, kādi ir nodokļi un kā jārēķina - nav variantu - jāņem grāmatvedis. Sēdi ar viņu kopā un mācies, kā ko pilda un varbūt pēc kāda pusgada vai gada varēsi pats to grāmatvedību taisīt, bet vajag stingru roku un asu prātu, kas paskaidros, kā nepārmaksāt uz nodokļiem. Outsoursēta grāmatvedība tomēr būtu labākais sākums.

 

Ja tu noslēdz ar uzņēmumu līgumu par grāmatvedības pildīšanu, tad tu vari arī prasīt no viņa atbildību (vismaz kaut kādu), bet paziņa, kurš strādā SIA var arī izvēlēties iedzert ar čomiem nevis palīdzēt tev vakaru pirms deadline nodot atskaites VIDā.....

 

Nu nevajag taupīt nepareizajā galā. Gan jau arī pārdesmit lati mēnesī tevi kapā neiedzīs ( ja tur tiešām darba apjoms nekāds).

Link to comment
Share on other sites

Grāmatveži dēļ krīzes tagad cenu nometuši un par kādiem 20Ls mēnesī jau var runāt. Treknajos gados man bija vienkārši žēl ne par ko katru mēnesi maksāt 50Ls :sarkasms: Ja slēdz ar kādu grāmatvedības firmu līgumu, tad itkā ir kautkādas garantijas, bet nav garantiju, ka pati grāmatvedības firma neaiziet pa burbuli. Vispār jau ļoti grūti ko ieteikt. Kad būs nopelnīta nauda no kuras jāmaksā nodokļi, tad arī štuko ar vai bez grāmatveža to darīt. Kamēr ir tikai "sapņu pils" kura varbūt pelnīs štuku mēnesī, labāk nevienam liekam cilvēkam nemaksāt :sarkasms:

Link to comment
Share on other sites

The_Saint

Ja sapņu pils pelna 1000 mēnesī, tad var arī iedot 50 latus sapņu pils sargiem. Tā jau ir. Tagad par tiem 50 latiņiem jau normāla firma taisīs grāmatvedību tādam punduruzņēmumam. Noteikti būs līmenis augstāks nekā paziņam.

Link to comment
Share on other sites

azarbaidzz

Sia ar pamatkapitaalu atbild tikai ar Sia mantu, nevis ar visu chubarinja kam vinja pieder mantu, kaa rte mineeja >.<

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...