Jump to content

elektroenerģijas patēriņš


labaiss
 Share

Recommended Posts

Esat pamanījuši, ka spraužot barokli-impulsnieku šķepselē, lec dzirkstele. Tas arī ir vissmagākais režīms kondiķiem.

Vissmagākais režīms tas varbūt ir "augstsprieguma" kondensatoriem (400V), bet parasti jau tie nebojājās. Bojājas zemsprieguma kondensatori. Ir aizdomas, ka galvenais kondensatoru bojāšanas iemesls ir to pārkaršana, nevis ieslēgšanās radītie pārejas procesi.

Dzirkstele, pieslēdzot impulsu barošanas bloku pie elektrības rodas dēļ tā, ka ieslēgšanas brīdi "augstsprieguma" kondensators vēl nav uzlādēts, bet barošanas spriegums jau var būt sasniedzis amplitūdas vērtību. Šādā situācijā kondensatora uzlādes strāva būs ļoti liela. Pareizam impulsu barošanas blokam ievada ķēdē gan vajadzētu būt droselei (dažreiz arī vienkārši rezistoros), kura slāpē šo kondensatora uzlādes strāvu.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Larijssene

Labs video kā izprast cik tad īsti tiek patērēti W no sienas apgreidojot PC komponentes.

Link to comment
Share on other sites

par PSU:

Augstsprieguma kondiķi strādā vissaudzējošakā režīmā, tāpēc tie reti kad iziet no ierindas, vismaz es neesmu redzējis,- jo tur ir tikai 50-60 Hz. Kamēr izejošie strādā 100-120 KHz režīmā, tāpēc tur liek low-ESR, bet tāpat tie sprāgst nost kā maitas. Bet visātrāk sprāgst dežurka, jeb +5 VSB, jo tas tak visu laiku stāv ieslēgts. Tāpēc ejot prom no mājām uz ilgāku laiku, neaizmirstiet izslēgt slēdzīti uz barošanas bloka aizmugurējās sieniņas. Aāaa, atkal jāskrien uz Latgalīti pirkt tos 1000uF 10V low-ESR :pooh_go:

Viņi visi sprāgst vienādi, pie tam vairums no tiem tiek ražoti Ķīnā, vienkārši jāskatās pēc specifikācijas, lai atbilstu... itin daudz ir sapūtušos, - Nipon chemi con, Fuhjyyu, Teapo, FEE, ..etc...etc...etc... neredzu atšķirību.

Labots - Tubus
Link to comment
Share on other sites

Tāpēc ejot prom no mājām uz ilgāku laiku, neaizmirstiet izslēgt slēdzīti uz barošanas bloka aizmugurējās sieniņas.

Man nevienam barošanas blokam nav tāda slēdzīša :crazy:

Link to comment
Share on other sites

spainiss2

Vispār,taupīt ir palicis populāri. Tas ir labi,pats nomainīju auto no 2.0 uz 1.6 dīzeli. Bet par elektrību runājot, dzīvoju tagad Anglijā un te ,pieļauju ,ka 90proc. mājām kontaktligzdām ir slēdzis , kas izslēdz elektrību, ir jau ļoti ērti , nav jārauj tie vadi ārā.Droši vien tas standbay režīms pāris latus mēnesī salasa,ja ir daudz gadžeti majā. Personīgi pats izslēdzu visu ārā tikai , kad braucu uz vairākām dienām prom,ikdienā nē, bet laikam vajadzētu.

Link to comment
Share on other sites

spainiss2, mazāks motora tilpums vien nenozīmē mazāku patēriņu ;) Savulaik braucu ar 1.6 benzīnu - viens otrs 2.0 benzīns rija daudz mazāk. Ja vēl ar to 1.6 braucu nevis viens, bet divatā vai trijatā, tad par ekonomiju var aizmirst. Pilna mašīna - vispār lāgā nevilka pat uz 50 pa pilsētu, motors reāli mocījās. Tagad ir 2.5 benzīns, pats auto par dažiem simtiem kg smagāks, bet patēriņš ārpus pilsētas atšķiras mazāk nekā par puslitru (6.2 vs 6.5-6.6). Nu tas tā - runājot par degvielas ekonomiju...

 

Tagad modē nākušas gāzes iekārtas, tur gan sanākot diezgan laba ekonomija.

Labots - binary
Link to comment
Share on other sites

Runājot par skaitītājiem. 1.fāzes indukcijas tipa skaitītājiem minimālā jutības robeža ir atkarīga no mēraparāta klases 0,5% 1.-2. klases aparātiem un attiecīgi 1% 2.5 klases mēraparātiem. Tātad, ja skaitītājam nomināla strāva ir 10A un spriegums 230v Tad P=2300w. Un attiecīgi 0,5%*2300~11,5w Taču tas, protams, ir teorētiski. Reāli minimālā jutības robeža ir daudz mazāka. Negribas sameloties, bet varētu būt ~5w Lai nu kā jaunajiem skaitītāji ir daudz precīzāki par vecajiem indukcijas tipa.

Link to comment
Share on other sites

spainiss2

Nez man šitais dīzelis pa šoseju 4 litri ēd, skoda octavia greenline. Vidējais 5litri,ja 4 cilveki mašīnā, ar noteikumu ,ka nebraucu atrāk pa 110km.h....

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...