Jump to content

RRR U-101


nezinīc
 Share

Recommended Posts

Iepriekšējā topikā rakstīju, ka vajag kaut kādu stiprekli nelielām tumbiņām. Un gluži nejauši, šodien apspriežot audio lietas ar draugu viņš ieminējās, ka esot viņam nevajadzīgs "kāut kāds krievu pastiprinātājs". Piedāvājos to savākt un tagad man ir U-101 labā stāvoklī! :pooh_go:

 

BET stipreklim ir kaut kas beigts. Grozot skaļumu labajā kanālā stipri čerkst un bieži zūd signāls. Skaļuma regulētājs jeb poteciometrs beigts nevar būt, jo traucējumi ir tikai vienā kanālā. Vai es ar nelielām zināšanām un neizmērojamu interesi varētu to pats sataisīt? Varbūt iesakiet, kur meklēt problēmu, kura detaļa varētu būt pie vainas?

 

gribētu viņu arī padarīt svaigāku, kārtīgi iztīrīt no putekļiem, noņemt un nomazgāt priekšējo paneli un grozāmās detaļas, nomainīt elektrolītus (esmu dzirdējis, ka tie bieži izkalst), un varbūt vēl šo to. internetā ir daudz dažādu pamācību kā šo uzlabot, bet nezinu kura tieši būtu labāka.

 

Un jā, es zinu kādi ir RRR stiprekļi un cik lieli viņi ir sūdi, mēsli, malka utt. :dornis:

Man viņš patīk pēc izskata kā arī tumbas viņš darbinās vidējas klases krievu laiku. :happy:

Labots - nezinīc
Link to comment
Share on other sites

Pocis kā reiz var būt beigts un visticamāk viņā arī ir problēma. Pamēģini iztīrīt ar kontaktspreju visus počus un slēdžus un tad skaties tālāk. Bet ja nav zināšanu un taisnu roku, tad droši vien lētāk būs iedot viū kādam kurš saprot to lietu.

Link to comment
Share on other sites

Vari lūdzu sīkāk izskaidrot kā pocis varētu būt bojāts? Man tas saistās ar auto- ja uzspiež vairāk gāzes, bet viens ritenis negriežas tad vaina verētu būt tālāk par gāzes pedāli, ne? :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Stereo pastūzī ir divi gāzes pedāļi, katram kanālam savs. Bieži viņi mehāniski atrodas uz vienas ass.

Link to comment
Share on other sites

Un mainīt kondensatorus šim modelim ir varen jautra padarīšana :crazy: Ja nav iemaņu lodēšanā, nemaz neķeries klāt.

Poci arī var nomainīt. Vēl mēdz apsūbēt tonkorektora kontakti, tie ari var but par iemeslu sprakšķiem ja nav kārtīga kontakta tajos.

Link to comment
Share on other sites

Tāātad kaut kur ir jāsadabū kontaktsprejs, argus lapa mistiskā kārtā neiet. Ja pēc "sprejošanas" traucējumi nepazūd man jauns pocis jāmeklē?

Link to comment
Share on other sites

NĒĒĒ! Nekādus WD40 !!!!

Spirtveidīgs skalojamais un neiztvakojošs/nesakalstošs/nesublimējošs lubrikants. Es izmantoju sealant-lubricant smēri no gāzes hromatogrāfijas iekārtas. Īslaicīgu uzlabojumu var ar KONTAKT GOLD panākt.

Labots - Tornis
Link to comment
Share on other sites

a no kurienes man spirtu raut? :D

 

Pašu poci dzīvē nesmu redzējis. Viņam var tā vienkārši piekļūt?

Link to comment
Share on other sites

ok paldies! Rīt noņemšu vāku, iztīrīšu iekšas. Kaut kur jāsadabū spirts (a lētais brendijs piem. Hektors neder?) un smēre. Tad kur tieši un kādu to smēri pirkt? un cik tās maksā?

Link to comment
Share on other sites

ar hektoru nekādā gadījumā neko kas ir krāsains tikai tīru spirtu

ideāli aptiekā nopērkamo medicīnisko 96% bet derēs ar 40% .

Link to comment
Share on other sites

un hektoru vajag ar kolu atjaukt :D pēc tam 2 dienas varēsi tīrīt visu tā bija vienīgā un pēdējā riez kad kādam savu pastūzi un tusiņu aizdevu :D

Link to comment
Share on other sites

Tātad, lekcija.

Skaļuma, balansa un tembru regulēšanai audio aparatūrā parasti izmanto maiņrezistorus jeb potenciometrus , retāk - enkoderus - pārslēdzējus ar diskrētu soli, kas sastāv no daudziem atsevišķiem rezistoriem.

Potenciometri var būt "bīdāmie" jeb "sliders" - kur kustība notiek fiziski lineāri un "grozāmie" jeb "rotary" - tiem ir ass. Ass gals parasti rēgojas laukā no priekšējā paneļa un uz tā iz uzmaukts Lielais Skaļuma Kloķis vai citi dekoratīvie rokturi - pogas - kloķi.

Potenciometrs sastāv no kompozīta oglekļa plāksnītes - paša rezistīvā elementa, un kontakta, kas uzmontēts uz ass un pārvietojas (slīd) pa rezistīvo elementu. Tam pievienots "vidējais" izvads, un to grozot, mainās pretestība starp "galiem" un "vidu".

No rūpnīcas potenciometri nāk ar oglekļa celiņu, pārklātu ar vazelīnam līdzīgu lubrikatoru. Tas aizsargā pret oksidēšanos gan elementu, gan kontaktu.

Potenciometru lietojot, "celiņš" , pa kuru pārvietojas kontakts, izdilst, lubrikants izžūst, iekšā salien putekļi un kontakts nodilst.

Tāpēc, lai potenciometra darba mūžu pagarinātu, kontaktu, piemēram, taisa no 3-4 un pat 5 elementiem, lai palielinātu drošas saskarsmes laukumu.

 

Ar vecu potenciometru ir jādara sekojošais:

1) Jāizmazgā tas no visiem vecajiem sūdiem, putekļiem, izžuvušā lubrikanta. Vislabāk to būtu darīt ar demontētu, izjauktu potenciometru, bet, pieļauju, lielākā daļa no tejienes publikas to nedarīs vai nespēs izdarīt. Tāpēc atrodam potenciometra korpusā caurumu un nikni pūšam iekšā KONTAKT CLEANER, vai citu aerosolu, vislabāk - izopropilspirtu. Jāpūš vairākas reizes, jāpagaida, lai izžūst, jāpūš vēl, lai kārtīgi tek laukā pa visiem galiem.

2) Tad, ja potenciometrs nav izjaukts, jāiepūš eļļojošo piedevu saturošs aerosols, piemēram, KONTAKT GOLD. Problēma - tur sastāvā esošās eļļas ir gaistošas, un šāda terapija palīdzēs uz pāris nedēļām. Tad jāpūš atkal...

 

3) Ja nu potenciometru nolemts atjaunot fundamentāli, tad labāk ir to izjaukt - noņemt aizsargkorpusu, uzmanīgi apmazgāt, un tad novērtēt vizuāli. Parasti oglekļa plāksnītē ir labi redzams nodilis celiņš. Ar lupu vajag izpētīt, kā izskatās slīdošais kontakts, vai tas visā garumā piespiežas pie celiņa. Dažreiz ir iespējams to mehāniski palocīt un pārvietot, lai tas slīdz pa citu trajektoriju.

 

4) Tagad var pārklāt oglekļa elementu ar labu, ilgtspējīgu (uhh, kādus es zinu vārdus! :-) )biezu smēri, salikt potenciometru kopā. Restaurācija ir pabeigta.

 

5) Atsevišķos gadījumos, kad atbilstošu potenciometru nav kur ņemt, piemēram, gadījumos ar 4 vai 5 izvadu potenciometriem vecai tehnikai, palīdz kontakta aizvietošana ar jaunu kontaktu no līdzīga izmēra vai konstrukcijas jauna potenciometra.

 

6) Kad vien iespējams, ja aparātu taisām sev un ilgākam laikam, vecos potenciometrus vēlams aizvietot ar jauniem, vismaz no Argusa, bet vēlams ar labiem, ALPS vai NOBLE vai ... cita atzīta ražotāja.

  • Patīk 3
Link to comment
Share on other sites

Varu tikai papildināt Tornis. Es vel ieteiktu pievērst uzmanību slīdkontaktiem pie potenciometra ass. No manas pieredzes tieši šie kontakti bieži dod čarkstoņu. Vecos laikos, kad nebija visu to moderno "dihlofosu"(tā es saucu visus airasolus un vecā paaudze zin, kas ir dihlafoss :sarkasms: ) Potenciometrus mazgāja ar tīru benzīnu. Vislabākais un tīrākais ir tā sauktais galoša un Ladgalītes tirgū man vel jo projām izdodas to nopirkt. Ar īlenu izdūra korpusā caurumu un ar medicīnisko šprici iepūta benzīnu. Tad riktīgi kloķi izgrozīja un izžāvēja.Pēc tam tai pašā benzīnā izšķīdināja biezu eļļu un šo maisījumu atkal iepūtan ar šprici potenciometrā. Benzīns izžuva, bet eļļa sabiezēja un atjaunoja potenciometra darbību. Pats gan nu dikti ilgi neesmu čakarējies ar medicīniskajām špricēm un eļļas-benzīna maisījumu, jo daudz vieglāk paņemt gatavu airosolu. Vislabak protams nečakarēties vispār un nomainīt potenciometrus.

Link to comment
Share on other sites

Ar nomaiņu bieži vien ir problēmas:

1. Veciem pastiprinātājiem 90% gadījumos izmantoja poci ar 4 izvadiem katram kanālam (abi gali, slīdkontakts +viduspunkts, no kura iebaroja tembru bloku). Esmu mēģinājis to 4. kontaktu aizvietot ar rezistoru dalītāju, bet bez panākumiem :(. Tiesa gan ir ebajā šad tad atrodami arī poči ar 4(8) izvadiem, bet sanāk padārgi, vienreiz pirku, izmaksāja ap 6 Ls gab.

 

2. Poča piemeklēšana pēc gabarītiem, izmēriem, izvadu novietojuma, garuma un formas, štoka garuma un gala formas utt. Ne vienmēr var atrast līdzīgu, nerunājot par identisku. Reizēm vēl gadās visādi brīnumi, piemēram 4 poči uz vienas ass vai dubultais pocis ar koncentriskām asīm - tādus vispār nereāli atrast. Argusā, piemēram vispār tikai 2 vai 3 veidu dubultie poči pieejami.

Link to comment
Share on other sites

Nu, ja ar to nodarbojas uz biznesa pamatiem, tad jā, ir grūti un dārgi. Ja par katru cenu vēlies restaurēt savu, piemēram, Harman Kardon Citation Eleven preamp, tad detaļās var labi iztērēties, bet rezultātā būs kā jauns. Sūdīgāk par počiem ir situācija ar miljons dažādo П2К-veidīgo modifikāciju slēdžu restaurāciju...

Link to comment
Share on other sites

paldies visiem par padomiem! es vinu atskrūvēju, ar puteklu sūcēju izsūcu, grūtākās vietas ar pīpju tīrāmo iztīriju. paneli noskrūvēju un 2x ar skaidru ( nu ir tāds vannu mazgājamais) un birstīti nomazgāju, to pašu ar grozāmajām detalām izdarīju. Poci salaboju netērējot ne santīma! ienāca prātā ideja- pūst un grozīt poci, tā nu 2 minūtes pūtu un grozīju un aizgāja gandrīz ideāli! pavisam labi kluva, kad iznēmu to atsperi, kura rada to tirkškēšanu kad groza poci! Ja nu akurāt atkal sāks atkal čerkstēt darīšu ko ieteicāt- iztīrīšu ar benzīnu vai spirtu un tad ieellošu. Stipreklis, kaut sūdīgs, bet vizuāli kā bonbonga! :)

 

emm.. mafijs minēja, ka mainīt kondikus šim esot "jautri". Vai tad viss nedarbojas pēc principa- veco izravē un jauno ielodē ar kājām tajās pašās vietās? izstāstiet lūdzu kā ir, jo lodējis labu laiku neesmu, bail kaut ko sačakarēt.

Link to comment
Share on other sites

Ko tad tu pūti? Pats "žēli pūti", vai "vēji pūš un jūŗja krāc" vai ar muti uz poci vai sveci nopūti? ;-)

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

nja. pilnīgi tehnisks piegājiens. Vismaz tas Merkurs bija ribās, lai pūtiens spirtaināks? ;-)

Link to comment
Share on other sites

uj kur tad nu trešdienā.. :D

 

bet kā ar tiem kondensatoriem? cik grūti tos mainīt un kāpēc?

Link to comment
Share on other sites

Nu nav nekā grūta C nomaiņā, izņemot varbūt lielos barbloka kondiķus, kuriem stiprinājumi būs jāpielāgo, jo izmēri atšķirsies u.c. Drīzāk gan ir jautājums cik vispār šī kondiķu maiņa ir nepieciešama ja jau pastūzis strādā. Bet citādi - sagādā kondiķus ar atbilstošu kapacitāti un spriegumu (var būt ar lielāku spriegumu, barošanā arī kapacitāte var būt lielāka), lodējamos rīkus un uz priekšu. Lodējot laukā vecos ir svarīgi nepārkarsēt celiņus, citādi viņi mēdz atlīmēties no plates, jāizmanto izlodēšanas lentīte, kas uzsūc alvu.

 

:D ar muti uz poci pūtu, plauša trenēta, saksofonists kā nekā. :rolleyes:

He, he, he, pūšana tajā procesā bija pilnīgi lieka, palīdzēja tieši kustināšana. Bet nu kā jau minēju, kontaktu tīrāmais aerosols būtu lieti noderējis.

Link to comment
Share on other sites

Skaņas kvalitāte ar jaunām detaļām neuzlabosies? Pirms pūšanas poci 5 minūtes grozīju un labāk nekļuva, man labpatīk domāt, ka palīdzēja pūšana. :happy:

 

Joprojām gaidu Torņa lekciju...

Link to comment
Share on other sites

Par skaņas kvalitātes uzlabošanos grūti teikt, placebo efekts noteikti būs gan :) bet reāli skaņa uzlabosies ja bojātu kondensatoru, kurš zaudējis lielāko daļu kapacitātes aizstās ar labu, bet arī tad ne visos gadījumos. Jauājums drīzāk ir - vai pašreiz skaņai ir kāda vaina - 50 Hz fons vai kas cits? Ja nav, tad kondensatoru maiņa var arī neko nedot. Sākumā der ar kritisku aci apskatīt esošos - vai kāds nav uzpūties vai tecējis, ja ir, tad gan bojātais būtu jānomaina. Bet mainīt visus no pēdas, ja aparāts skan ... nezinu vai to vajag.

Es, ja godīgi, pēdējā pusgada laikā esmu kādus 50 aparātus no ebaja atvilcis, pamatā 80-tos gados ražotus, daļa arī 70-to gadu beigās. Reāli, ja atmiņa neviļ, esmu nomainījis vienu (!) beigtu elektrolītu kopumā. Vienam 70 gadu aparātam, ko sev ņēmu, sadomāju un nomainīju barošanas elektrolītus 4 gab., izmaksāja man viņi tuvu pie 20 Ls, bet kad nomērīju vecos, sapratu, ka mierīgi varēju arī nemainīt...

Nu, OK, tā ir rietumu tehnika, ar krievu aparātiem gan krietni sen neesmu krāmējies, iespējams tur kondiķi zemākas kvalitātes.

Labots - ivo
Link to comment
Share on other sites

hmm.. nu labi, pārliecināji, kondiķus nemainīšu. Vai ir kāds veids kā padarīt viņu kvalitatīvāku vai jaudīgāku? Trafu mainīt? bet tad arī daudz kas cits būs jāmaina. Ā, vo, atcerējos, gribēju jautājumu par austiņu ieeju uzdot. Kā pareizi sauc to dīvaino 5din ligzdu? Nekur citur neesmu tādu redzējis, gribētu to arī nomainīt pret 3.5mm ligzdu, bet nezinu kurš caurums kam atbilst (zemējums, labais+, labais-, kreisais+, kreisais-) Nezinu cik daudz no šitā visa saprati, rīt ielikšu bildes, lai saprotamāk :)

 

parakājos un atradu- austiņu ieeja izskatās šāda455px-DIN-5b_Diagram.svg.png

Link to comment
Share on other sites

Padarīt kvalitatīvāku vai jaudīgāku ... nu ir jau variants gala pakāpi aiztsāt ar LM3886, lielāks čakars diez vai atmaksāsies, tad jau labāk paņem no manis Onkyo Integra A-8250 vai Akai AM-37 un būs tev gan kvalitāte gan jauda...

Par to austiņu ieeju - laikam jau izeja domāta, bija krieviem tādas ligzdas savulaik, ja ir vēlme vari vietā kādu 6,3mm ligzdu iebāzt, galus sameklēt nav problēma - tur 3 gali tik pienāk labais, kreisais kanāls un kopējais ground un ja jau maini, tad nav svarīgi pie kura cauruma tur kurš.

Link to comment
Share on other sites

Austiņu problēmu atrisināju ar šo http://web.argus.lv/shop/productinfo/PSLD5X%2F3S.P/hwindex.htm

 

Un atkal jautājums- vai var izmantot 3 Ampēru drošinātāju vai 0.125 drošinātāju iepriekšējā 1 Ampēra drošinātāja vietā? U-101 tāda ļoti dīvaina drošinātāja ligzda- der tikai 20x4(!)mm un tādus ARGUS nepiedāvā. Jautāju tāpēc, ka biju šo 1A izņēmis un kaut kur pazaudēju. Iepriekšminētos 3 un 0.125 A atradu paķidājot UKU-020 un tie ir vienīgie ar mistisko 4mm diametru

 

bišku offtopic

 

Cik bieži ir gadījies redzēt tumbas ar 99db/W (1m)?? http://www.ss.lv/msg/lv/electronics/audio/dynamics/ehpip.html

Es domāju, ka arī kvalitāte varētu būt laba sakarā ar basinieka lielo diametru (41cm) un nelielo gājienu, tātad, skaidrāki basi kā arī 4 joslu skaļruņi, kas atkal ir labi. Būtu vien tas manos spēkos viņas nopirkt... ;(

Link to comment
Share on other sites

Esmu mazliet skeptisks par to Output 99db, jo izskatās pēc kārtējās pomponu mērvienības, pārējām tā laika Technics skandām jutība svārstās 86-89 -90 dB W/m - Technics kā reiz to metru ir aizmirsis pieminēt...

Labots - Tornis
Link to comment
Share on other sites

Drošinātāju liec 3A, īsslēguma gadījumā gan jau izdegs tāpat, ja ieliksi 0,125A, tad var neturēt pie slodzes.

Link to comment
Share on other sites

labi labi, bet vai kāds lūdzu varētu man par tiem drošinātājiem pateikt?

 

ā paldies, ivo atbildēja kad rakstīju :D

Link to comment
Share on other sites

Nu bļāviems, kā var ieteikt 1A vietā likt 3A drošinatāju :fool: Tad jau labāk uzreiz naglu ar attiecīgu diametru. Ja reiz raqzotājs paredzējis 1A, tad tāds arī jāliek. Ja godīgi, tad vispār nesaprotu, kir roblēma ielikt 1A.

Nē, nu var pieiet drošinātāju problēmai no merfija likuma, jo visa modernā elektronika izveidota tā, lai maksimāli ilgi saglabātu drošinātāju un tas izdegtu tikai tad, kad visa pārejā elektronika jau nodegusi :sarkasms:

Link to comment
Share on other sites

Nu bļāviems, kā var ieteikt 1A vietā likt 3A drošinatāju

Nu ja cilvēkam cita nav un aparātu piešķilt vajag, kā pagaidu risinājums derēs ...

 

Par to mērfija likumu - tā arī ir, man te ir trāpījušies daži pastūži, kam izejas pret īsslēgumu aizsargātas ar drošinātājiem un visiem kā vienam - ja izdedzis drošinātājs, tad arī izejas mikrene kā likums ir čupā.

Labots - ivo
Link to comment
Share on other sites

hmm.. kas par lemonu? Didzi palasi uzmanīgāk- ligzdā ielien tikai 4mm diametra drošinātājs. visur piedāvā tikai 5mm diametra drošinātājus. aber ja es ar skrūvgriezi to ligzdu "paplašinu" ? tā var?

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...