Jump to content

Cietā diska garantija


Volodja Zavituškins

Recommended Posts

Volodja Zavituškins

Sveiki,

ir man te tāda situācija.

 

Tātad - ir iMac dators, kuram cietais disks atdeva galus.

Aizstiepu uz garantijas remontu.

 

Tagad, pēc divu nedēļu gaidīšanas, es piezvanu un viņi man pastāsta, ka garantijas remonts ir atteikts, jo defektīva ir cietā diska kustīgā detaļa (velns viņu zina kāda, bet tas arī nav būtiski) uz kuru garantija neattiecas. Kaut kā neesmu dzirdējis, ka garantija neattiecas uz cietā diska kustīgajām detaļām.

Bet kā tad īsti ir?

 

Protams, naski piedāvā samainīt viņu par lielisko super piedāvājuma cenu - tikai 45 latiem.

Edited by maksvels
Link to post
Share on other sites
Volodja Zavituškins

Man jau arī tā liekas.

Es tikai gribēju pārliecināties.

 

Uz PTAC gan vēl neiešu - aiziešu aprunāties uz vietas.

Tad jau redzēs kur tā saruna novedīs.

Link to post
Share on other sites

Vienīgais veids, ka garantija uz kaut ko var neattiekties ir jābūt atrunātai garantijas līgumā.

Kur tev visticamāk ir iedota lapa ar uzrakstu tāds un tāds HDD - garantija 2 gadi, šajā gadījumā ir uz visu HDD.

Link to post
Share on other sites

garantiju varētu atteikt, ja būtu ar cirvi vai āmuru iecirsts robs VAI viss mērcēts ūdenī VAI noplēstas garantijas uzlīmes (kas liecinātu par fizisku diska atskrūvēšanu).

 

Ja nekā tāda nav, tad viņiem nav nekāda pamata atteikties kaut ko mainīt. Kāds, acīmredzot, grib uzvārīties, liekot Tev nopirkt disku UN paturot sev ražotāja par brīvu nomainīto :)

 

Vakar redzēju iekš draugiem.lv ziņojumu, kur puisim, veikalā pērkot jaunu portatīvo, par 75Ls piedāvāts turpat to apinstalēt (65Ls OEM Win7 + 10Ls darbs), bet rezultātā kaut kāds krekots XP uzbāzts un no Win7 ne miņas. Disku arī nekādu neiedeva. Interesanti tagad paņēmieni kā cenšas nošmaukt pēc iespējas vairāk, tirgojot 1 un to pašu preci divreiz. Gaidu, kad šādi lohatronu servisiņi iznīks.

Edited by usver
Link to post
Share on other sites
Žaks Noriss

Topiku pārcēlu!

 

Pastāsti kurš kantoris šādi izpildās!

  • Patīk 2
Link to post
Share on other sites
Volodja Zavituškins

Liels paldies, Žak.

 

Un kantoris ir Brīvības ielas iDeal.

Un jā, godīgi sakot neko tādu no viņiem negaidīju.

Link to post
Share on other sites
Žaks Noriss

Ja arī tur viss iet uz labo pusi, tad tāpat tos idiņus vajadzētu ar PTAC pačakarēt. Un pēc pilnas programmas.

Link to post
Share on other sites
Volodja Zavituškins

Es arī tā sāku domāt.

 

Bet, šķiet, lai vērstos iekš PTAC, man vajadzētu garantijas atteikumu papīra formā, pareizi?

Un man ir nelaba aizdoma, ka brīdī, kad es no viņiem pieprasītu tādu papīru, ātri vien viņi saprastu savu "nejaušo kļūdu", atvainotos un veiktu cietā diska nomaiņu garantijas ietvaros.

Link to post
Share on other sites

Pastudēju PTAC likumus, - tur minēts, ka jebkurai lietai ir 2 gadi garantija, pat uz tirgus pirktām tupelēm, ka tikai čeks ir. Tas nozīmē, ka mazāku garantiju kā 2 gadi nemaz precei nevar iedot, tīri pēc likuma?

Link to post
Share on other sites

Vot jautājums uz atjautību - a kā sevi pasargāt lai brīdī, kad šādā situācijā patērētājs apšauba garantijas atteikumu neparādās "cits defekts".

Man bija laiciņu atpakaļ saķeršanās ar mobīlo servisa centru mozers, kur manu telefonu atzina par "mitruma iekļūšana". Bet nu reāli, kā es sevi varu izsargāt pret to, ka mana telefona iekšas netiek pārskrūvētas uz patiešām slīkuša iekšām un uztaisīts dubultdarījums, kur abi telefoni tiek remontēti par maksu?

Tāpatās arī šeit - ok diez vai kāds cietni skrūvēs un mainīs galvas, bet nekas viņiem netraucē viņu nomest zemē un pateikt, ka tādu jau atnesa. Vai tiešām tikai abpusējs godaprāts mūs sargā?

  • Patīk 1
Link to post
Share on other sites
Volodja Zavituškins

Kitai:

Teorētiski jā. Ir divu gadu garantija. Bet garantijas noteikumi var būt dažādi.

 

The_Saint

Nu, tik vienkārši jau arī laikam nav.

Ja viņi man atdotu disku, kurš vispār vairs nestrādā - viņi atdotu datoru, kurš ir vēl sliktākā stāvoklī.

Disks strādāja, bet ar traucējumiem.

Link to post
Share on other sites

The_Saint: pasauli glābs tikai atcerēšanās visādam gadījumam nobildēt cietni no visām pusēm, pirms nest uz garantijas remontu. Un pēc tam uz apple nosūtīt vaicājumu "kas jums tā par modi izvēlēties distributorus, kas atsaka normālu cietņu remontu un vēl met tos zemē/lej ar šķidrumu, lai kaut ko pierādītu?"

 

Ja strādāja ar traucējumiem, tad liekas muļķīgas atrunas par galvas bojājumu. Ja galva būtu bojāta, tad nolasīt nevarētu vispār neko. AFAIK.

Edited by usver
Link to post
Share on other sites
Volodja Zavituškins

Un vispār - nav labāka antireklāma par neapmierinātu klientu.

Klientu uzmešana nav labu panākumu atslēga.

Nekad nav bijusi un nebūs.

 

Liela daļa cilvēku, kurus ikdienā satieku (un vispār - uzņēmumi, kuros strādā šie cilvēki) lieto tieši Apple produkciju.

Nu ātri, ātri tās sliktās ziņas izplatās, ātri.

Link to post
Share on other sites

Jā, jābildē cietais servisa atdošanas dienā ar tās dienas aktuālo avīzi fonā kā pierādījumu foto uzņemšanas datumam :D

 

Nu tas varbūt ir atkal jau oftopic, bet reāli sanāk, ka tajā brīdī, kad nes kaut ko uz servisu tad tā arī sanāk - ja šaubies par servisa goda prātu, tad viss detalizēti jāsabildē, bet nu tas ar nav risinājums.

 

P.S. cietni var nomest zemē arī tā, lai nepaliek puns, bet tiek bojāta iekšējā mehānika. Kā to pierādīt? :)

P.P.S. manam murgojumam nav tiešs sakars ar šo tēmu. Tikpat labi šis apdzejojums var būt par mobīlo, monitoru vai ledusskapi.

Link to post
Share on other sites

Lai nebūtu pilnīgi nekādu problēmu ar garantiju es iekārtu, pirms nešanas uz servisu, "iepazīstinu ar augstspriegumu". Nereizi nav bijušas problēmas ar gaudojošiem diskiem, pussprāgušām videokartēm, vai mātesplatēm, kuras brīžiem uzkar kompi. Neviens eksperts nespēj noteikt, kapēc plate nobeigusies un faktiski to arī neviens nedara.Ļaunprātīgi gan neizmantoju savas iemaņas, bet, kad negribēja mainīt nedēļu vecu cietni, jo lūk tas darbojas un pofig, ka gaudo, tad nācās otrā dienā to paši disku nest vēlreiz un nu tas vispār neuzrādija nekādas dzīvības pazīmes :sarkasms: .Konkrētajā situācijā tiek kārti makaroni uz ausīm, jo neviens to disku vaļā nevēra.

Link to post
Share on other sites
Volodja Zavituškins

Nu, tad risinājums būtu pirms nešanas uz servisu taisīt kādu neatkarīgu ekspertīzi (protams, lai nezaudētu garantiju, tas būtu jādara autorizētā servisā).

 

Bet vispār - jāsāk ar to, ka jāiegādājas preces tikai no uzticamiem pārdevējiem, kuri godprātīgi pilda savas saistības.

Protams - tādu atrast arī varētu būt problēma.

Link to post
Share on other sites

Tas taču lieliski, ka atteica.:on_the_quiet2: Te paveras lieliskas iespējas izpakaļot viņus ka maz neliekas, būtu tik vēlēšanās.:t_p_o_n_e:

Link to post
Share on other sites
Volodja Zavituškins

Donkey

 

Tad jau redzēs kā situācija izvērsīsies.

Rīt aiziešu ciemos un tad jau redzēs ko labu viņi man pastāstīs.

Link to post
Share on other sites

Lai nebūtu pilnīgi nekādu problēmu ar garantiju es iekārtu, pirms nešanas uz servisu, "iepazīstinu ar augstspriegumu..."

Kur Tu to augstspriegumu dabū? Megaomometrs, vai rindu izvērses trafs. Tam jābūt kautkam mazjaudīgam, lai neatstātu pēdas.

Link to post
Share on other sites

Galvenais, lai atteikums būtu piefiksēts rakstiskā formā, bet sīkāk visu apstāstīs jurists.... kaut vai no tā paša PTAC. Nevajag aizmirst arī par "dziļu morālo traumu", ko gan jau iespējams kompensēt...:t_p_o_n_e:

Link to post
Share on other sites
Volodja Zavituškins

Donkey.

 

Es jau rakstīju, ka mani māc šaubas, ka man tādu atteikumu rakstiskā formā izsniegs. Tikko tādu prasīšu, tā sāks dziedāt citu dziesmu (tak sapratīs uz ko "velk").

 

Bet nu, tad jau rīt redzēs.

Link to post
Share on other sites

ggg97, negribās te atklātā veidā stastīt, kā ar augstspriegumu piebeigt jebkuru elektroniku. Viens gan ir droši, ja proti elektroniku "iepazīstināt ar augstspriegumu,tad nekādas pēdas nepaliek un neviens eksperts nespēj noteikt, kapēc verķis nobiidzies. Es jau teicu, ka nekad ļaunprātīgi neko neesmu piebeidzis, bet ko teiksim iesākt ar videokarti, kura sāk gļukot pie lielas slodzes. Iesprauž tādu karti servisā kompī- viss itkā OK un atsakās mainī. Toties karti, kura neuzrāda nekadas dzīvības pazīmes, maina bez problēmām.Starpcitu, videokarti visgrūtak piebeigt, bet cietņi sprāgst kā mušas :sarkasms:

Link to post
Share on other sites

Izskatās, ka kāds no servisa pusglupiem darboņiem ir izlasījis Apple oficiālos ASV garantijas noteikumus un tad mēģina to ieskapēt kā saistošu šeit. ASV limited warranty tiešām tā arī varētu būt rakstīts. Bet mums ir citi likumi, kas saistoši vietējiem tirgoņiem.

Link to post
Share on other sites
Volodja Zavituškins

Aizgāju uz to veikalu.

 

Pateicu ko par to domāju.

Plātīja rokas, teica, ka servisam no Apple tāda atbilde esot atnākusi un viss (un šeit viens jautājums kādam, kurš ir zinošāks - teorētiski Apple saviem produktiem nodrošina viena gada garantiju. bet Latvijas likumdošana tāda, ka jānodrošina divi gadi. šādā situācijā Apple pielāgo savu garantiju politiku konkrētajam tirgum vai par otru gadu vienkārši tirgotājs atbild?).

 

Teicu, ka labi - lai dod man datoru atpakaļ ar garantijas atteikumu un stiepšu es viņu uz PTAC.

Sāka teikt, ka neesot īsti jēgas, jo Apple taču tāda kompānija, kura stingri ievēro visus likumus un beigās es būšu tikai laiku iztērējis.

 

Teicu, lai par to lemj PTAC.

Palikām pie tā, ka zvanīs tiklīdz dators būs atpakaļ veikalā.

Link to post
Share on other sites

Ieteiktu ieskriet pie PTAC jurista kamēr šie velk gumiju, lai pakonsultētos. Katrā ziņā nevar tā vienkārši paņemt datoru atpakaļ no šiem bez rakstiska atteikuma(mutiski neies cauri), bet jurists pastāstīs visu sīkāk detaļās.

Link to post
Share on other sites
Volodja Zavituškins

Sazvanīju PTAC.

 

Jāraksta prasījuma pieteikums - veikt garantijas remontu.

Tad veikals dod savu atbildi.

Ja tomēr atsakās veikt garantijas remontu.

 

Jāiet uz ekspertīzi, kur tad arī pateiks, kam ir taisnība.

Link to post
Share on other sites

Par otru gadu tirgotājs atbild. Ja ražotājs dod vienu gadu. Apple ir liela kompānija, bet ES birokrāti ir varenāki :)

Link to post
Share on other sites

Latvijā tirgotāji izlaidušies pēc velna. Pieklajības pēc prasi veikalam, līdz kādam datumam tev jāgaida no viņiem rakstiska atbilde pirms tu vērsies PTAC, kā arī nemuļjojies ar to nabadziņu pārdevēju - konsultantu. Prasi veikala menedžeri vai nu citu attiecīgo cilvēku viņu kantora struktūrā. Ja viņi ir gudri, tad sapratīs, ka vienkāršāk ir samainīt tev to disku nekā jāties ar tevi un PTAC.

Link to post
Share on other sites
Volodja Zavituškins

Saint:

Tad, kad ir iesniegts tas prasījuma pieteikums un viņi viņu ir pieņēmuši - atbilde ir jāsniedz desmit dienu laikā.

 

 

Uzrakstīju to prasījuma pieteikumu.

Aizgāju pie viņiem.

It kā jau bija gatavi viņu pieņemt.

Plātīja rokas - tāda nu ir tā Apple politika.

 

Bet tad sekoja zvans servisam.

Izrādījās, ka cietais disks jau ir nomainīts un dators tiek vests atpakaļ uz veikalu.

(šeit iederas gara daudzpunkte)

 

Galu galā viss ir kārtībā - par to prieks.

Bet tā pafilozofējot par notikumu.

Man vajadzēja zvanīt viņiem, braukt pie viņiem, zvanīt PTAC, rakstīt prasījuma pieteikumu, atkal braukt pie viņiem...

Tomēr tāda nepatīkama pēcgarša.

Edited by maksvels
Link to post
Share on other sites

Nu tas ir tā, kā man ar vieniem apaviem gadījās. iepirku NS King ziemas zābakus, nobruka man viņi pussezonā un tad stiepu uz garantiju, kuru man atteica, sarakstījos ar viņiem, šie piedāvāja, lai nesu toreiz uz neatkarīgu ekspertīzi pats utt... bija saspringts darba grafiks un nospļāvos. Paņēmu pie meistara, kurš tos zābakus saremontēja par 8 ls. Izrēķināju, ka tā man tas izmaksās lētāk (zābaki kopumā nokalpoja nepilnus 2 gadus. pirkti par nepilniem 50ls). Būtu bijis vairāk brīva laika - arī būtu stiepis uz ekspertīzēm utt. jājis viņus. Tagad nodarbojos ar antireklāmu šim apavu uzmetēju kantorim. Tirgo sliktu preci un atsaka garantiju.

 

Atpakaļ pie tēmas - domāju, ka tā arī bija - viņi parēķināja, ka lētāk un ātrāk būs ielikt tev citu cietni.

Link to post
Share on other sites
  • 3 months later...
Volodja Zavituškins

nepagāja ne pieci mēneši, kā atkal disks atteicās ar identiskiem simptomiem.

 

sāk jau mākt šaubas par to, ko tieši un vai viņi tur nomainīja.

bet, jāsaka, tieši laikā - pēc divām nedēļām beigsies garantija.

tiesa - tas viņiem būs papildus stimuls, lai kaut kā censtos izgrozīties, bet nu, tad jau manīs.

Link to post
Share on other sites
Stepselis

Jāraksta prasījuma pieteikums - veikt garantijas remontu.

Tad veikals dod savu atbildi.

 

Tad, kad ir iesniegts tas prasījuma pieteikums un viņi viņu ir pieņēmuši - atbilde ir jāsniedz desmit dienu laikā.

Edited by Stepselis
Link to post
Share on other sites

Teorētiski, tagad tev jābūt iespējai prasīt naudu atpakaļ, vai arī apmaiņu pret līdzvērtīgu preci, vismaz man tā bija.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...