Krishius Ierakstīts Decembris 26, 2010 Share Ierakstīts Decembris 26, 2010 Gera diena! Nopirku oktobrī jaunu aķi mašīnai - ar domu, ka ziemā, ja nosprāgs esošais, būs ko nomainīt, jo esošais jau ir vells viņu zin, cik gadus vecs un prasās uz nomaiņu (vismaz tā man šķita). Tā nu ziema jau teju pusē un vecais aķis nav izrādījis nekadu miršanas pazīmju. Es te tā domāju - cik veselīgi ir jaunu nelietotu aķi vienkārši marinēt mājās un nelietot? Vai viņš pamazām šitā neizbeigsies (aļa kaut kas tur nenovecos?) Aķis visu šo laiku ir nostāvējis siltā dzīvoklī un nav ne reizi slēgts nekam klāt (nav nedz lādēts, nedz tērēts). Link to comment Share on other sites More sharing options...
ggg97 Decembris 26, 2010 Share Decembris 26, 2010 Labāk lai stāv siltā istabā, nekā šķūnī - salā. Man ar viens eksemlārs no ~2006 gada stāv. Pagājušogad pamatīgi izručija. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Konstatators Decembris 26, 2010 Share Decembris 26, 2010 (labots) Kur tad tev ziema pusē, vēl nāks janvāris un februāris ar -25... pavasarī tur varētu teikt, ka esi naudu izmetis beztolku. A kapē nevar uz nakti atstāt ieslēgtu maģīti un no rīta startējot konstatēt, ka nelec un ar prieku iznest jauno un nomainīt? Labots Decembris 26, 2010 - kabinets 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
dadzis123 Decembris 26, 2010 Share Decembris 26, 2010 nuu par pieciem lietošanas gadiem, varbūt 6-7, absolūta fantastika. ja diendienā lieto auto būsi laimīgs jau par trijiem. Ja kādam ir pozitīvāka pieredze, lūdzu padalieties - modelis, jauda. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ju Decembris 26, 2010 Share Decembris 26, 2010 Ja jau esi nopircis jaunu aķi, tad kāpēc neliec virsū?! Aķis nav vīns, ar gadiem labāks nepaliks. Turi to veco rezervei, nevis beidz nost jaunu aķi mājās turēdams. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
oxygen Decembris 26, 2010 Share Decembris 26, 2010 Ja akumulatoram neļauj izlādēties (nu laiku pa laikam uzlādē, jo šā vai tā ir pašizlāde ) tad bez mocīšanas (nelietošanas) arī pēc desmit gadiem būs gana labs. Nu svina akumulatori izceļās ar to ka var kalpot (nevis tik glabāties) gadus 10-15. Nu tas gan attiecās uz tādam lietām kā rezerves barošana. Kad sāk lietot kā startera, tad ... nu dabū galu ātrāk, jo tās starta strāvas ne pa jokam čakarē akumulatora masu. Bet ja glabā un neseko vai nav izlādējies, tad var piebeigt ātri. Nu dikti svina akumulatori nemīl glabāšanu izlādētā stāvoklī. Kāpēc nelietoti bet veci akumulatori ja pirkti veikalā , ir ļoti bieži slikti?- da neviens glabājot bodēs neskatās par cik ir izlādējušies, tik kad jāpārdod, aķi kas sazin cik ir stāvējis tukšs, uzlādē un nogrūž. Vislabākais ja dabū sausu (ar skābi neuzpildītu) akumulatoru. Šitādu var glabāt kaut 200 gadu, tik kad vajag lietot, ielej skābi , veic pāris uzlādes/izlādes ciklus un lieto. Tik laikam šitādus vairs netirgo. Vispār ieteikums ja ir dabūts akumulators, bet nevajag, tad pieliek pie kāda mazjaudas STABILIZĒTA barokļa, kam izejā 13,5V un būs akumulators vienmēr pilns un gatavs darbam kaut 5gadi. Tagad jau tirgo elektroniskos akumulatoru lādētājus, jam ir tieši speciāls režīms, kas ar šadu dežurspriegumu uztur akumulatoru pie labas veselības kad ilgstoši glabā. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ridao Decembris 26, 2010 Share Decembris 26, 2010 Ir divi aķīši- Deta Ecopower 90Ah un kaut kāds pilnīgs noname 100Ah. Detu savulaik pirku jaunu, bet to otro no viena autotirgoņa drusku palietotu.Sagadījās tā, ka drīz pēc tam vienu no saviem auto pārdevu, uzliekot mazāku aķīti (nožņaudzos, bija žēl atdot prom ar svaigu akumulatoru). Varat neticēt, bet šī abiem akumulatoriem ir sestā ziema uz 91.gada dīzeļpasāta, un joprojām nejūtu nekādas pirmsnāves pazīmes.Pie kam, lai kāds no aķiem stāvot nenosprāgtu,ziemā lietoju viņus pārmaiņus uz pasāta, bet vasarā parasti viens tiek uzlikts T-40 traktoram, un šāds epizodisks režīms nebūt nav tas labākais akumulatoru ekspluatācijai. dadzis123, drusku oponēšu Tev- akumulatora ilgmūžībai daudz veselīgāka ir tieši ekspluatācija diendienā, nekā ar ilgstošiem pārtraukumiem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gestapo Decembris 26, 2010 Share Decembris 26, 2010 Nu aķīts var kalpot ilgi, ja brauc bieži, neslāpē nost pie katras iespējas un vismaz vienā pārbraucienā veic vairāk kā 10km. Link to comment Share on other sites More sharing options...
emalja Decembris 26, 2010 Share Decembris 26, 2010 Ir novērots ka aķi ātri nobeidzas visiem auto muzikantiem kas stāvvietās mūžīgi grabina un tad nobrauc labi ja dažus kilometrus. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
YouMan Decembris 26, 2010 Share Decembris 26, 2010 Ir VARTA ražojums, modeli nepateikšu, zinu tik, ka 75 ah. Šogad septītais gads, līdz rudenim kalpoja godam, tagad gan pie -5 grādiem nācās secināt, ka nu savu ir nokalpojis, tāpēc sāku skatīties pēc jauna. Noname gan laikam neņemšu, metu acis atkal uz varta vai Bosch. Link to comment Share on other sites More sharing options...
oxygen Decembris 26, 2010 Share Decembris 26, 2010 ridao, ilgmūžibu nodrošina turēšana 100% uzlādētu . Vai tas ir ar ''gudru'' lādētāju gaŗāžā uz plaukta vai labu elektrosistēmu (kad stabils spriegums) vāģī, nu gandrīz vienalga. Tik pie viena noteikuma ka vāģis rūc nonstop . Katra startēšana (pamatīga izlādes strāva) veicina aķiša novecošanu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
e = d Decembris 26, 2010 Share Decembris 26, 2010 Man būs aķim tūlīt 5 gadi. Baren kaut kāds bija. Iet bez kādiem gļukiem. Pie lādētāja ārpus auto nekad nav bijis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu
Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas
Izveidot jaunu kontu
Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!
Reģistrēt jaunu kontuPierakstīties
Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!
Pierakstīties tagad!