Jump to content

Hiraga Le Monstre DIY amps


osscar
 Share

Recommended Posts

tā ir ar tām taisīšanām, man ar bij doma ka ģitārai neko netaisīšu vairs, bet tad pabrowsē netu un tā rezultātā man karājas pie sienas saraksts ar kādiem 5iem dažādiem pedāļiem kas jāizmēģina :D

bet nu tīri no audio lietām -- es te ilgu laiku siekalojos uz šito:

http://www.gyraf.dk/gy_pd/ssl/ssl.htm -bet tas jau bišku citām vajadzībām

un vēl vakar manu uzmanību piesaistīja šitas te:

http://gilmore2.chem.northwestern.edu/projects/showfile.php?file=bender_prj.htm

Link to comment
Share on other sites

DSC06913.jpg

 

Salodētais baroklis ar drošinātāju turekļiem + kanālu platēm visi tranzistori salodēti, izņemot galiniekus. Vajadzētu dabūt dziesmā šonedēļ, jācer , ka poči atnāks tuvāko dienu laikā. Ieejas traņi salikti kopā + pa vidu termopasta un savilkti ar savilcēm, vēl tiks arī kāda līme/silikons iegāzts. Labais tonis lai traņi būtu vienā termo režīmā un to parametri nepeldētu, kaut gan no otras puses A klase pēc 1 h sasniedz konstantu temperatūru - jo viss uzsilts...

 

Voila, Voila ,

 

piešķīlu testa režīmā ( la piemeklētu rezistorus miera strāvas iestatīšanai, kamēr nav poči- lai gan bez tiem var iztikt-dc offset minimāls) Hiragu -

 

Viss bumbās ar pirmo piegājienu - miera strāva - 0.4A - 0.6 testa radiators neturēs:

 

DSC06916.jpg

 

DSC06917.jpg

20Khz taisntūris, viss kā nākas - stāvs un taisns.

 

DSC06920.jpg

160Khz sinusoīda

 

DSC06921.jpg

 

Klipings @ kādi 10 omi , simetrisks, nav baigi maigais, bet nu ir ok. Jauda ap kādi 8W +-

 

par skaņu neprasiet - nezinu-netestēju :D bet ja ir šādas osciologrammas, domājams skan :D

 

Pieslēdzu mp3 atskaņotāju un vecās vef tumbas, testam tīri. Viss rukā - augšas ir , bass ir - cik nu tām kastītēm ir iespējas.., pat neko nepiemeklējot DC offset 20mV, tempertūra mazajam radiatoram ap 40 grādi, attiecīgi , kā jau bipolārajiem - augot temperatūrai - pieaug miera strāva-veicot testus jāuzmanās lai nav termālais runaways un viss neuzcepas, jo nekāda miera strāvas kompensācija te nav paredzēta. viss spēks radiatoros.

Vārdu sakot viss strādā. pat testa režīmā dzirdama fona nav, ieslēgšanās/izslēgšanās būkšķu ar nav. viss kā pēc plāna, esmu apmierināts , var likt kastē, kad saņemšu počus.

 

lūk tests uz 100Khz - tainstūris, šāds signāls var aizsūtīt dažu labu trani uz tranzistoru paradīzi :D

 

DSC06923.jpg

 

Biku novērojama zvanīšana, bet tas šādai izejas pakāpei ir ok.

Lieki piebilst - ka amps ir plakanu pastiprinājumu no kaut 1Hz - 300 000 liekas vai vairāk. Tikko pamērīju ar mikrovoltmetru - stabils līmenis no 20Hz - 100k .

Labots - osscar
Link to comment
Share on other sites

jauki, jauki, jauki... :D

Link to comment
Share on other sites

Nedaudz pieķēros apdarie, protams pirms tam paneli satinot ar celtniecības/krāsotāju skoču. slēdzis būs nedaudz savādāks un ar citas krāsas LED.

 

DSC06924.jpg

 

 

DSC06925.jpg

 

Sagatavoju aizmugures paneli - viss vienkārši - ieejas tālāk no izejām un 220V + tā lai vads līdz platei īsāks :) Viss sanāca smuki un glīti.

 

 

DSC06937.jpg

 

Šasija praktiski savākta-

 

DSC06945.jpg

 

Viss kā parasti - izolatori, distanceri, ferīts uz tīkla vada. nācās vēl vienu mazu platīti izveidot - termistoram un drošinātājam.

 

DSC06947.jpg

 

Barokli strādā - LED deg.

 

DSC06949.jpg

 

Skats no apakšas, bija krājumā gumijas kājiņas, tās arī pieliku, jo komplektā esošās bija no plastmasas. Sanāca 7 skrūves "dibenā" - 4 baroklim, 1 trafam, un 2 mazajai platītei. Iztiku bez "dibena" šasijas, jo trafs nav smags...

 

Amps gatavs par 90% - kāpēc par 90 - tāpec, ka nav vēl atnākuši mazie poči - pašreiz ielodēti fiksēti rezistori - viens kanāls strādā ideāli - dc offsets - 10mV robežās, otram vairāk - 150 mV ....biku padaudz, bet bez poča nevaru precīzi pielasīt rezistorus. Kad atnāks - pārlodēšu . Miera strāva 0.7A.

 

DSC06954.jpg

 

DSC06956.jpg

 

DSC06957.jpg

 

tagad klausīšanās testi priekšā :)

Link to comment
Share on other sites

kā jau parasti - ossar stilā :)

vienīgais ko neizprotu - ieeju attālums vienai no otras, parasti tak tie vadi ir kopā. acīmredzot tev savādāki.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Izskatās jauki. Kastes tagad visādas dabūt var, ne tā, kā kādreiz - visu sataisi, a tā īsti ielikt nav kur.

Starp citu, kaste nav nedaudz overkill's priekš šī konkrētā satura? Būs tur tik daudz siltuma?

Link to comment
Share on other sites

ir varbūt nedaudz par lielu, taču pavisam nedaudz, jo ap 38 grādi radiators turas. par ieejām - tās ir pec iespējas tālāk no izejām un tā lai mazāks vads līdz tām. man visi vadi ir dalītie , tāpēc nav problēmas, ka ieejas tik tālu :) ja būtu lielāks kastes augstums - varētu likt abas virs 220 štekera ...

Nu ja biku klausos - ja salīdzina ar F5 - šis nav tik ļoti detalizēts un ass, baigi labi klasika uz šo skan. Bass ir ļoti labs un spēcīgs.

 

Par cik šis jau pāris dienas tiek lietots, ir daži secinājumi :

 

1. šis nav baigi karstais;

2. Baigi labi skan nelielā skaļumā , ļoti dzidri un detalizēti.

2.a Ir tāds noapaļotāks nekā F5, kurš ir agresīvāks, detalizētāks un asāks (labā nozīmē, ne griezīgi ass - kā čipampi) - taču tai pat laikā dzidrs un detalizēts ar labu basu.

3. Pamērīju izejas spriegumus : klausoties normāla skaļumā - izejā stipri zem 1V RMS; tādā skaļumā - kurš jau krietni pārsniedz vidējo - 2.5 V . Klipings pie kādi 6V -7V +-. Redz kur augstas jūtības akustiku spēks. šajā gadījumā 8W jau pielīdzināmi ĶĪnas 800W :D

 

Katrā ziņā vienkārši uzbūvējams un daudz resursus neprasošs aparāts.

 

Kā jau minēju ļoti labi skan klasika, instrumentālie, džezs - ar tādu verķi man sāk patikt klasiskā mūzika .

Labots - osscar
  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

E m a i L *

Pēc izskata tīri foršs un pieklājīgs. Malacis.

 

*Izlasot topika nosaukumu un ieraugot dizainu, tā vien šķiet, ka ideju esi smēlies no Homēra eposa "Odiseja", kur bija tas ciklops [skatīt pielikumā]. :D

 

Veiksmi turpmākajos darbos! :)

post-73052-0-08170600-1293649526_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Paldies!

kādu nosaukumu autors izdomāja - tāds ir :) A klases + ir tas, ka ar salīdzinoši vienkāršu shēmu var panākt izcilu skanējumu.

Link to comment
Share on other sites

un cik ir pašizmaksa šādam A klases pastiprinātājam?

Link to comment
Share on other sites

Nu pa visam rupji mans dotais sanāk:

 

kaste ar radiatoriem - 80ls

Detaļas - apm. 30ls

trafs - 18 Ls

Sīkumi man jau bija visādi (bet tie arī kaut ko maksā - slēdzis - 7ls, skandu konektori pāris Ls, skrūves, ut.t.)

 

Domāju, kādi 150 Ls +- vai biku vairāk , atkarībā no izmantojamajiem komponentiem.

Šis gan tāds specifisks pastūzis, ala ar lampu skanējumu :D šim dempinga faktors ir baigi mazs. Bet man patīk ka šis skan. Tie kas klausījās - arī atzina šo par labāk skanošu, kaut pēc parametriem F5 vai pat mans AB klases ir labāks.

 

spice2.jpg

 

teorētiskā AFR uz reālas slodzes ne rezistora.

 

gain2.jpg

 

praktiskā - kā redzams sakrīt ar teoriju (teorija biku sliktāka jo lielāki Rs nomināli)

 

DSC07152.jpg

 

salīdzinošais tests - mērīju miera strāvas, DC offsetu , klausījos - patīk abi :D F5 gan ir krietni karstāks , bez maz 2x.

 

Tas nekas , ka šim mazs DF, bet man tiešām patīk kā šis skan, pēdējā laikā tik šo klausos. Baigi patīk.

Starp citu viens Soms palūdza vai es viņam nevaru šādu izgatavot. cik būtu taisnīgi noplēst nerēķinot materiālus ? :spiteful:

Labots - osscar
Link to comment
Share on other sites

Mezavecis

Stilīgi :) Ja tas ir bizness, tad jāierēķina arī darbs :)

 

Tai kondensatoru kaudzei ir kāda funkcionāla jēga vai tas ir kā stila elements? Kad pats cepu pastūžus, tad centos lodēt iekšā minimālu skaitu ar max mkF (min 10000mkF) - vieglāk apgreidot un nomainīt.

Labots - Mežavecis
Link to comment
Share on other sites

šim tīri cenas dēļ. jo vajag katrā plecā vismaz 50 000uf, man ir pie 80 000 katrā. Lielāki būtu mazāk (piem 8 x 10 000) , bet dārgāk. turklāt paralēli liekot mazāks ESR.

 

Jo A klase dragā ar konstantu palielu strāvas patēriņu, līdz ar ko maiņstrāvas pulsācijas ir daudz lielākas kā AB pastūzim pie tās pašas jaudas...tam ripple tikai pieaug kad griež skaļāk, bet to tad nejūt.

 

Vēl ienācās slēdzis, kuru gaidīju, bet nemaz negribas mainīt pret viņu - jo sarkanais ar patīk , tāds silts un labāk asociējās ar šo aparātu. Zils tāds vēss, man pašam so so, labi derētu kādam čipiniekam vai D klase...

 

DSC07162-1.jpg

 

Notestēju ar savu vecu DIY barokli (biju jau aizmirsis, ka man tāds ir...netīšām kastē uzgāju ) no 0 līdz 12V - liekas pirms 15 gadiem cepts :D ar DIY voltmetru no radio VU indikatora vai ? neatceros. Plus divas diodes , viena on indikators, otra "īso" rāda. kaste lieka sno VEF maģa, trafs arī no 287 VEFA laikam, viss baigi kompakts - shēma uz pāris traņiem plus radiators. traņi liekas vecie germānija P602 vai kas tāds :D Bet strādā bezotkazno. Plate kodināta.

 

DSC07166.jpg

 

Tātad visdrīzāk izskatās ka paliks , kā ciklops vienacis - Le Monstre. Zilgano laikam izmantošu kur citur....

 

Oficiāli tagad Le monstre skaitās pabeigts, vakar ielodēju citu rezistoru - DC offsets tagad ir attiecīgi 5mV vienā kanālā un 10mV otrā, iztiku bez pieskaņošanas rezistoriem. Jau plati izgatavojot biju paredzējis garāku celiņu lai rezistoriem ir vieta.

 

DSC07168.jpg

 

Vēl samērīju teorētisko DF - man sanāca ap 8-10, tātad izejas pretestība ap 1omu. AB klases ampiem parasti DF ir krietni augstāks - 400 vai vairāk.

Bet man ļoti patīk kā šis skan (to jau vairāk kārtīgi esmu teicis) .

 

 

Tagad jaunas idejas jau galvā, bet redzēs vai pietiks nauda/laiks lai tās realizētu :crazy_pilot:

Link to comment
Share on other sites

manuprāt dempina faktoram ir būtiska nozīme skanējumā (un es nesaku jo augstāks jo labāk) - paskatamies kādu lampinieku (ne OTL) dempinga faktors būs mazāks, bet par skanu ta visi priecājas. tas gan vairāk orientēts uz mūzikas instrumentu pastiprinātājiem (par tiem vienk man vairāk informācijas/pieredzes).

rezultējoši simto reizi varam pārliecināties, ka ne jau viss kas uz papīra labāk izskatās arī skan patikamāk.

Link to comment
Share on other sites

tā ir - šis baigi labi skan uz instrumentālajiem, klasiku ut.t. tikko pieslēdzu čipampu - tas skan tik agresīvi - augšas griež tā metāliski (pirms nebiju A klasi dzirdējis - likās čipamps the best...bet tagad jo vairāk salīdzinu jo vairāk saprotu kas patīk un kas nē ) , bet šim tas pats gabals uz tās pašas sistēmas skan tik noapaļoti un detalizēti, ka izteicās klausītājs - sajūta ka blakus instruments reāli spēlē.

Link to comment
Share on other sites

Tad nu šodien tika veikts neliels klausīšanās tests bez baigās iedziļināšanās ciparos, skaitļos un līknēs, kura ietvaros man bija iespēja savus jaudiniekus patestēt uz citas sistēmas (labas kvalitātes CD aparāts Rega, Jaudinieks Rega ar Pre - out + Labas plauktinieces ar sakarīgiem paresniem vadiem (ar abu nosaukumu varu kļūdīties ...tāpēc neminu)

 

Tātad tika klausīti dažādi diski un man kā nespeciālistam bija interesanti dzirdēt citu trenētu ausu viedokli.

Sākām ar manu DIY AB Leach amp - tas skan kā nākas, bet nekas īpašs, nav ko izcelt un nav kur piesieties.

 

 

Tālāk sekoja čipamps uz LM 3875 bāzes, tas tika atzīts par švakāku nekā diskrētais traņu amps.

Pēc tam F5 klons tika kurināts - jauda pietiekoša , skan labāk par AB klasi, es pat to ar savu ausi jutu :D

 

 

Kā pēdējais - monstrs no šī topika. Tas vislabāk patika testētājam, un man arī patika ,kā tas skan ar plauktiniecēm. Tiesa plauktinieču jūtība varētu būt biku augstāka, jo lai pa īstam iekurinātu - vajag vismaz 20W ne 8.

 

Atzinīgi novērtēju plauktinieču novietošanu uz statīviem - tā ir lieta, un atbilstošā telpā nemaz nezaudē grīdiniecēm uz apakšām.

Tad vēl salīdzināšanai bija iespēja paklausīt AB Regu biampingu (tas skanēja baigi labi)+ vēl vienu eksotiskāku aparātu.

Vēl testējām pasīvo poci skaļuma regulēšanai - jā tas tiešām neskan dzīvīgi - man pašam ar nepatīk pēdējā laikā - prasās pēc bufera. Vai vaina tajā pretestība (ieejas) kura krīt vai kur citur..

Paldies par aparātu staipīšanu, laika veltīšanu un siermaizēm biedram DSTx .Būtu vēl paklausījies, bet bija jāskrien....

 

Galvenais rezumē - jāklausās, jāsalīdzina un jāsaprot kas patīk un kas nē.

 

 

P.s.

šoreiz bez bildēm, šoreiz klausījos, runāju un fočēšanai nebija vaļas, kaut ir dažas miglu bildes, varbūt pēc tam iemetīšu :D

Labots - osscar
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Par cik ienācās šādi nelieli radiatori un vajadzētu viņus izmantot (ar 4 to-3 traņu caurumiem) - ir doma savākt vēl vienu monstru .

ir visi komponenti izņemot trafus.

DSC07509.jpg

 

Lai varētu kurināt 4 traņus - likšu izejniekus paralēli. Ir man krievu KT 818 un KT 819. (tiem pašavakas betas). Vēl man ir MJ 15004/003. tiesa, nav 8 bet 4. Beta labāka.

h2spice.jpg

 

mazie BC 560/550 traņi kā draiveri dod viszemāko THD ja salīdzina ar BD 140/139, MJE 15030/31 un citiem.

 

h2.jpg

 

Protams, 4 traņi izejā nepalielina max jaudu pie 8 omi, bet pie 4 gan (A klasē). Tiesa sils vairāk, taču šie radiatori pavilks kādus 0.6A uz trani.

Toties nebūs caurumi vai nestrādājošs tranis sānos.

 

DSC07511.jpg

 

Krievu KT ir matēti, importa - spīdīgi...bildē krievu.

 

 

Kopā to visu saturēs ALU plāksnes + būs pielietojums zilajam slēdzim. Neko diži jaudīgāku šie radiatori A klasē nepavilks..ja nu kādu JLH 10W.

 

Un doma šoreiz izmantot 2 trafus + 2 tilti (parastie ar klučiem, bez diskrētajām šotki diodēm)

Labots - osscar
Link to comment
Share on other sites

DSC06913.jpg

 

Salodētais baroklis ar drošinātāju turekļiem + kanālu platēm visi tranzistori salodēti, izņemot galiniekus. Vajadzētu dabūt dziesmā šonedēļ, jācer , ka poči atnāks tuvāko dienu laikā. Ieejas traņi salikti kopā + pa vidu termopasta un savilkti ar savilcēm, vēl tiks arī kāda līme/silikons iegāzts. Labais tonis lai traņi būtu vienā termo režīmā un to parametri nepeldētu, kaut gan no otras puses A klase pēc 1 h sasniedz konstantu temperatūru - jo viss uzsilts...

 

visnotaļ smalki, nez kāpēc biju palaidis garām šo topiku

bilde atsauca atmiņā sen redzētu ideju, ka barošanā jāliekot dažādu izmēru elektrolīti (tipa 10ku vairākas burkas +1ku+500u+0,1keramika etc), jo tā it kā veicinot gala pakāpes atsaucību un ātrumu, bet linku ātrumā nespēju atrast ...

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...