Jump to content

Auto ECU pārprogrammēšana


Powaaaaa
 Share

Recommended Posts

Sveicināti!

Veidojot šo topiku, vēlējos uzzināt kur iegūt atbilstošas zināšanas/aprīkojumu auto kompja programmēšanai. Lieta tāda ka esmu RTU 3. kursa students programmā "automātika un datortehnika" un vēlētos specializēties tieši kādā jomā, kas saistīta ar auto elektroniku/kompjiem/diagnostiku, taču visi priekšmeti ir vairāk vispārīgi. Priekšstatu/zināšanas par programmēšanu/elektroniku un tādām lietām es varu iegūt no literatūras vai apgūtajiem priekšmetiem, bet nekur īsti nav iespējams specializēties augstākminētajā jomā.

 

Varbūt kāds var ieteikt kursus/literatūru, kur meklēt informāciju vai kādu cilvēku ar kuru varētu sakontaktēties un apgūt šādas specifiskas zināšanas?

Link to comment
Share on other sites

a ko tieši - programmēt dzinēju vadības blokus vai strādāt par vispārējo autoelektriķi ?

Un vēl - tīrs auto dzinēju programmētājs nevienam nah nav vajadzīgs , parasti vajag cilvēku kurš lieliski orientējas visā mehānikā un var attiecīgi arī saprast un izpīpēt kāpēc 600 zirgu vietā ārā nāk 150... Tu manuprāt neesi pareizajā faķī mācījies tad..

 

No speciālistiem ir tāds INC ( uz ielas ir redzēti auto ar uzrakstu "powered by INC") viņš kādreiz tusēja www.audi-style.lv, varbūt tagad ar ir.

Labots - zeds
Link to comment
Share on other sites

Speciāli šīs zināšanas nekur nemāca - tas viss nāk tikai ar praktisku pieredzi. Un kā jau zeds minēja šajā lauciņā pirmkārt labi jāsaprot dzinēja darbība, ko attiecīgi māca pavisam citā faķī. Vēl jo vairāk, labam dzinēju ekspertam kļūt par ECU programmētāju ir n-reizes vieglāk nekā otrādāk. Otrkārt tīru (tukšu) ECU programmēšana diez vai ir aktuāla - parasti notiek spēlēšanās ar esošajiem parametriem, kas atkal noved pie sākuma - jāpārzin dzinēji.

Iespējams mēs nezinam, ka varbūt tu jau esi labs dzinēju eksperts, bet tad tev nerastos šāds jautājums.

Cenas aprīkojumam ar kuru var kaut ko pamainīt (nejaukt ar kļūdu dzēšanu) sākas no ~1000Eur

Link to comment
Share on other sites

Jā nu principā ir tā ka esmu nepareizajā fakultātē, vairāk interesē dzinēji nevis kompji, tāpēc kaut kā domāju meklēt vidusceļu, biju cerējis atrast kādus kursus, bet izskatās ka nāksies ņemt vēl vienu bakalauru :mrgreen2: Laikam nav arī īstais forums kur to risināt..

Link to comment
Share on other sites

Arī pats esmu savu OBD-2 devaisu sen atpelnījis.

 

Hmmm ieinteresēji par to OBD...

Ja es dabūtu šitādu kabeli tad varbūt varētu pa kādiem aliņiem sarunāt kaut ko paķūnēt manam daparam? Lai gan obd2 droši vien neņem pretī tik vecu vāģīti (1990) lai gan tas štekeris itkā der...

Link to comment
Share on other sites

Powaa: ja tev gribas ko praktiski pamēģināt - tad lētakais ceļs ir Megasquirt vai viņa klonus. Var gan nopirkt gatavu, gan salodēt pats no nulles , gan nopirkt kitu gan vispār darīt ko vēlies. Arī softs jamaja ir pieejams.

 

Bte - powaa vai tu domā ka ir prāta darbs mācīties iekšdedzes dzinēju vadības bloku programmēšanu brīdī kad uz skatuves nāk elektromobiļi ? Un vai šī vēlme tūnēt auto nav radusies vairāk popkultūras ietekmē (NFS, 2F2F,TD ?). .

Labots - zeds
Link to comment
Share on other sites

veciem autiņiem caur OBD2 ligzdu tu mašīnas orģinālo ECU fig varēsi programmēt.. vari mēģināt čakarēt autiņus sākot ar ~2006 gadu un jaunākus, jo tiem parādās programmējamie eepromi..

 

īsāk sakot. ja gribi nodarboties ar programmēšanu, tad tev jau pareizu virzienu iedeva: megasquirt, vems, janvarj etc..

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Powaaaaa

Interesanti, ko Tu gribi tur "ķūnēt" ? Kaut kas nedarbojas? Vai tikai nagi niez kaut ko sajāt? :dornis:

Man ir aizdomas, ka tik vecam vāģim OBD-2 vispār nav. Ja skaidri zini, ka ir tāda ligzda (kaut kur saonā - no vadītāja sēdekļa vienas rokas stiepiena attālumā), tad labākajā gadījumā tas ir OBD-1 un tādā gadījumā to Tu vari pieštepselēt pilnu vienīgi ar mušmierēm :D

Tālāk jau jāzin, kas Tavam autiņam par protokolu un kāds programmnodrošinājums vajadzīgs.

Bet arī tad, jo vecāks vāģis, jo mazākas iespējas kaut ko interesantu tur ieraudzīt, jo vienkārši tur nebūs nekā tāda, kam ir nolasāmi dati.

 

Uzskatu, ja autiņam nav vismaz CAN buss iekšā, tad, kamēr viss darbojas kā nākas, nav vērts nemaz skatīties.

 

Nu ir pāris novecojuši & mazliet kaitinoši ziņojumi par "coolant level" un "washer fluid", un parokoties internetā šķiet ka viņam var slēgt klāt OBD1... pat neko nečakarējot vienkārši labprāt pastītos kā tas notiekāss.. ;)

 

Bte - powaa vai tu domā ka ir prāta darbs mācīties iekšdedzes dzinēju vadības bloku programmēšanu brīdī kad uz skatuves nāk elektromobiļi ? Un vai šī vēlme tūnēt auto nav radusies vairāk popkultūras ietekmē (NFS, 2F2F,TD ?). .

 

Nez man jau liekās ka iekšdedzes dzinēji pārdesmit gadus vēl turēsies, jo drīz jau tiks apgūti Arktikas naftas resursi, kuri sastāda 40% no visas pasaules naftas :on_the_quiet2:

Link to comment
Share on other sites

Nekorekti ziņojumi par coolant level un washer fluid varētu nākt dēļ tā, ka vai nu devējs attiecīgajā bāciņā nomiris/gļuko, vai arī vadi līdz tiem ir beigti.

Coolant=tosola bāka

Washer fluid=nu kukanola trauks :)

Link to comment
Share on other sites

Arktikas naftas resursi :D

Jā, tie tur ir. Izpumpēt tos nav praktiski nekādu iespēju. ļoti dārgi un milzīgs risks. nepietiek ar Deepwater Horizon?

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...