Jump to content

Grūtais 2010.gada matenes eksis.


Raimonds1
 Share

Recommended Posts

Normāli 9 klases uzdevumi.

 

Vaimanas presē liecina vien par mūsdienu jaunatnes (9 klase gan vēl ir bērniņi) degradēšanos.

Link to comment
Share on other sites

Ātrumā uzmetot acis liekas pat vieglāks nekā pagājšgad, kad kārtoju pats.

 

Ā, tas ir 9.klases. :D

Labots - Dexs
Link to comment
Share on other sites

Nu reāli tur ir divi uzdevumi, kuros ir tikai mazliet jāpadomā par formulējumiem, bet tā viss ir skaidrs. No otras puses, mans prāts jau ir samaitāts ar augstāko matemātiku vairākos slāņos, tādēļ es nevaru spriest objektīvi.

 

Bet uzdevumi ir pavelkami un tīri labi atsijā cilvēkus, kas māk domāt no tiem, kas nedomā un mehāniski risina uzdevumus. Traģiskākais ir tas, ka es neatceros, kādi uzdevumi bija citus gadus un tu neesi pielicis blakus citu gadu, lai varētu salīdzināt. Jo reāli to novērtēt var tikai konteksta ar citu gadu uzdevumiem. Ja tur nebija visādu spēļu ar ķieģeļiem (kas varētu būt :? 4-6 klases olimpiādes uzdevums), tad nu ir kā ir.

Link to comment
Share on other sites

Saprastu ņaudēt par 12 klases eksi, bet par devītās, phe. Vispār vajadzēja atcelt devitās klases eksaminēšanās sistēmu un laist visus uz priekšu, nafig tas vajadzīgs, vienīgie cietēji no tā varētu būt arodenes un viss.

Labots - Bart
  • Patīk 1
  • Slikti! 1
Link to comment
Share on other sites

Mezavecis

Ai tie brēcēji visticamāk ir tie paši, kuru mazos bērniņus apbižo un neļauj pie skolas/skolā pīpēt un dzert, kā arī stundās neļauj darīt ko grib.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

serioussam909

Pff, tur pat visas formulas dotas beigās - kad es liku nekā tāda nebija...

  • Patīk 2
  • Slikti! 1
Link to comment
Share on other sites

Lielākais šoks bija tiem devītklasniekiem, kas no astoņām ballēm liecībā mācību gada noslēgumā bija spējuši "nobraukt" līdz četrām vai piecām matemātikas eksāmenā.

 

Nu šis gan ir vistīrākais bullšits. Ja skolniekam ir smadzene, tad eksāmenu uzrakstīs +/- 1 balli no gada atzīmes. Jā, arī man šogad eksāmens, salīdzinoši ar tiem, kurus deva treniņam un iepriekšējo gadu eksāmeniem, likās grūtāks. 1. semestrī man bija 6 balles matemātikā, 2. semestrī 7 un eksāmenā 6 balles. Ja tā ir taisnība, ka tā var noslīdēt eksāmenā, tad tur jau, iespējams, parādās skolotāju attieksme un vērtēšanas objektivitāte gada laikā. 

 

 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Pie tam "izmantojamās" formulas. Pedagoģiskāk būtu nolikt priekšā matemātikas formulu krājumu uz 100 lpp, sak, meklē, ko vajag.

Link to comment
Share on other sites

Pie tam "izmantojamās" formulas. Pedagoģiskāk būtu nolikt priekšā matemātikas formulu krājumu uz 100 lpp, sak, meklē, ko vajag.

 

 

Pedagoģiskāk ir pedagoģiskāk. Tā varētu darīt treniņa nolūkos, lai atcerētos formulu. Bet eksāmenā ir jāparāda zināšanas un prasme ievietot formulā pareizos skaitļus. Tik un tā, ja neizni, kas, piemēram, ir prizma, skaldne, šķautne, tad no tām formulām nav lielas jēgas!   :mda:

Labots - Podzina
Link to comment
Share on other sites

Principā eksāmens ļoti viegls. Pēdējie 2 uzdevumi gan vairāk uz vidusskolu attiecināmi, bet tiem, kam nav grūtības ar domāšanu arī tos bez problēmām izrēķinātu.

Link to comment
Share on other sites

Ja 7.-9. klasē esi vismaz kaut ko mācījies, tad izkrist nav reāli.

Piemēram, izpildot pilnīgi pareizi 1. - testa - daļu 4 jau ir garantēts!

Link to comment
Share on other sites

Tur jau tas prikols, ka šādiem eksāmeniem zūd jēgas vispār. Priekš dauņiem viss būs grūti, bet kam vismaz ir kaut cik smdzenes nebūs problēmas.

Kārtējā liekā naudas izgrūšana.

Labots - Bart
Link to comment
Share on other sites

E m a i L *

Dīvaina sabiedrība palikusi..

Loģiski, ka visi bastotāji teiks, ka eksāmens bija ļoti grūts un katrā uzdevumā bija kautkādi knifi.

Man personīgi likās, ka šitas ir vieglākais pēdējo 3x gadu laikā.

Link to comment
Share on other sites

nez.... (neskatījos uzdevumus), bet kad es rakstīju, tad pēdējā daļā it kaa īsti neiebraucu vienā uzdevumā(ģeometrija) un vēl vienu izrēķināju nepareizi(atbilde nepareiza). Domāju, ka būs vienā vietā(bija arī :D ), bet beigu beigās izrādījās, ka visvairāk punktus sanāca zaudēt tieši pirmajā daļā(testā)... tajos divos, ja nemaldos no kādiem 15 punktiem(pa abiem) zaudēju kādus 3-4 max kopā - rezultātā 9. Nu neko, pārdzīvoju. Šoks bija, bet nu dzīvē ir dzīve. Ar to gribeeju teikt to, ka skoleenus labotaaji ljoti velk uz augsu... vismaz 9. klases eksaamneos.

 

Šogad rakstīju 12.kl. eksi - arī nolažoju (kā parasti :>)... bet neuzskatau, ka jams bija grūts - ja būtu bijis vieglāks, visiem būtu max punkti un tad jau zustu jēga no eksāmena.

 

Man vispār tie ekshi nepatiiik.... nekad neveicaas - ok, vienreiz 6. kl. bija max, bet nu tas bija beernudaarza liimenis. :|

 

ps. vidusskolā nekad matemaatikaas semestros nebija >8, jo lai dabuutu vairaak tomeer ir jaapilda maajas darbi... regulaari. :|

Labots - gudolfs
Link to comment
Share on other sites

binladens

Paskatijos tos uzdevumus, nu principā līdzīgi tiem ko es liku 4 gadus atpakaļ, cits noformējums be"temati" tie paši, formulas arī manā laikā bij lietojamas, un kā te viens teica, ja smadzene ir un apmeklē stundas atzīmes atšķiras +- 1 balle, anglenē uzskatīju, ka esmu pro, vēlaizvien tā uzskatu, bastoju līdz 9 klasei, ielika priekšmetā 6 un eksī 9, un arī koledžā bastoju vairāk kā gāju, beigās noliku parādus ielika 7 a dabūju B līmeni :D, tākā, viss ir atkarīgs mācies/basto/smadzenes attiecība, mans uzskats- bastot var tad ja zini 100% ka tiksi ka ņ... galā ar kaudzīti parādu.

Link to comment
Share on other sites

Man patīk, ka atkal te parādās tvnet komentētāju-daiļdčibriku stils, ka viss ir slikti, agrāk zāle bija zaļāka un, ka mēs augām, tag gan tā nebija un tagad visi jaunie ir stulbi.

 

Savā dzimtajā skolā paskatījos vidējo atzīmju statistiku - šausmas.

Protams, bez daktera diploma cilvēku par idiotu saukt nevar, bet man ir pamatotas bažas par savas pensijas apmēru.

 

--> pievienoju ilustrāciju (oficiālu statistiku):

 

2009/2010 mācību gada 1. semestra vidējās atzīmes.

avots: http://www.lubana.lv/upload/avize/lubana_29.pdf

post-48-127670516571_thumb.jpg

Labots - VIL
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

...bet man ir pamatotas bažas par savas pensijas apmēru...

Nav ko uztraukties, ceru kad tu iesi pensijā un es, tad būsi jau pats sakrājis priekš tās. Man katru mēnesi pensiju fondos aiziet 5`ītis, maz bet pareiķināju vajadzētu pietikt :D es neuztraucos, ja viens ķibeles ar banku nenotiek šo gadu laika, kur viss var būt :)

Labots - Bart
Link to comment
Share on other sites

Nu ja vidējā atzīme 9. klasei starp 5-6 (ņemot vērā vidējo Latvijas skolnieku, tam parasti eksaktajos priekšmetos būs zemāka atzīme, tātad matemātikā 4-5 max...), tad jau nav brīnums, ka šāds eksāmens sagādā neizturamas galvassāpes...

 

Nostaļģijai...atceros pamatskolā tie, kam atzīmes nebija zemākas zem 7, dabūja pie eglītes Ziemassvētkos papildus bonusus...kādu labu grāmatu u.t.t.

Link to comment
Share on other sites

ImissimI

Ja bažas par pensijas apjomu izraisa šī atzīmju tabuliņa, tad bažas par pensijas apjomu ir pamatotas! ;)

Link to comment
Share on other sites

Bastjens

man ir pamatotas bažas par savas pensijas apmēru.

 

Ai, beidz, līdz tam laikam, kad mēs iesim pensijā, droši vien būs tik nereāls pensionēšanās vecums un tik daudz viesstrādnieku iemigrējuši, kas tās pensijas priekš mums sapelnīs, ka visā tajā jautrībā es par sekmju līmeņa svārstībām uztrauktos vismazāk.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Raimonds1

A ko darīt, kam tagad viegli :)

 

Jātaisa netā pieejamas programmas un viss.

Link to comment
Share on other sites

NeticuNevienam

Nu, nevarētu teikt, ka baigi "haļavnais", bet izcili grūts jau nu arī nav. Tās taču ir tās lietas, kas ir jāzina beidzot pamatskolu - tamdēļ jau arī tā saucas pamatizglītība....ja tos pamatus neieliek kā nākas, tad vidusskolā arī čīkstēs, ka neko nerubī (par augstskolu šajā gadījumā nav ko sapņot pēc tam)

Link to comment
Share on other sites

Ap 6 vidējā jau ir ok. Jo vidējais no 1-10 tāpat ir 5. Tākā mellajai masai nebaz vairāk nevajag, jo citādi neadekvāti vērtē via programma par vieglu.

 

Vērtējot eksāmenus ar līmeņiem ir godīgāk. Dēļ statistiskās metodes, uz mediānas esošie rezultādi iegūst vidējo un attiecīgi tie kam labāki/sliktāki rezultāti augstāku/zemāku līmeni. Un nav svarīgi cik punktus savāci, ja viegls eksis un visi daudz punktus dabū, tāpat iegūst vidēju atzīmi un nevar pret citu gadu licējiem celt pirkstus gaisā.

Link to comment
Share on other sites

Raimonds1

Nez kādēļ labie skolnieki tos daudzpunktu nesošos uzdevumus, kur matematiskas izteiksmes jāveido pašiem, piemērojot praktiska uzdevuma risināšanai to nevarēja atrisinat? kaut vai ar tām lapām - x un 25-x....30/x un 30/(25-x)....30/x +1 = 30/(25-x) ? Vai tik ne tāpēc, ka šāda veida uzdevumi vispār netika risināti metodikas, programmu vai vidējo statistisko skolnieku spiediena dēļ? Ja pēdējais variants - un kas aizliedz tiem labākajiem uzdot šādus uzdevumus atsevišķi slepus no klases?

Link to comment
Share on other sites

... atsevišķi slepus no klases?

Cik nu par mūsdienu izglītības sistēmu dzirdēts, šāds risinājums nedrīkst būt. jābūt oficiāli reģistrētām fakultatīvām nodarbībām, utt., utjp.

Link to comment
Share on other sites

Raimonds1

Nu bet apcelsana par pārmērīgu macīšanos tak pastāv - tad ko - tiem 2-3-5 klasē jāpaliek tajā līmenīti, ko nosakka vidējie?

Link to comment
Share on other sites

Ai, beidz, līdz tam laikam, kad mēs iesim pensijā, droši vien būs tik nereāls pensionēšanās vecums un tik daudz viesstrādnieku iemigrējuši, kas tās pensijas priekš mums sapelnīs

Ja tie viesstrādnieki būs no austrumu puses, tad jāsaka, ka Krievijai ar tiem ir jau ilgāka pieredze - moldāvu, gruzīnu celtnieki utml. Rezultāts nekāds spožais nav - Krievija kā dzīvo nabadzībā, tā dzīvo. Un cīnās ar problēmām no sērijas "skinhedi ar stieņiem dauza armēņus, atstāj pie policijas durvīm nogrieztu kaukāzieša galvu - gruzīni diskotēkās ar nažiem dursta vietējos".

 

par tēmu - savā 9. klases eksāmenā 9 dabūju, ja pareizi atceros. Nu labi, es pēdējo pusgadu biju apmeklējis sagatavošanas kursus, nevis buhājis ar draugiem vai 24/7 draugos sēdējis.

 

Papildīju autobusā uzdevumus - tur nekādu aprakstīto "knifu un ekstra uzdevumu" nebija principā. Tur bija teksta uzdevumi, kas sastāvēja no vienādojuma sastādīšanas vienā solī. Tas teksta uzdevums par ķieģeļiem - to varēja atrisināt pat bez formulām ar attapību no sērijas "saskaiti visus skaitļus 1..100. Bet skolēniem bija FORMULAS! - ieliec progresijas formulā skaitļus un aprēķini. Uzskatu, ka šādā ar formulām beigās katram bija iespēja dabūt savu 5nieku, ja ir iepriekš gatavojies un vingrinājies, pat ne fakultatīvi. Tā ka nav pamata apgalvojumiem "baigi grūts, ačkārikiem tikai nokārtojams".

Link to comment
Share on other sites

Bēdīgi, ka klasē vidējā atzīme tikai 5.6. Iespējams, ka jaunieši saņemsies 12.klasi beidzot, jo šīs atzīmes, kas iet atestātā, ir svarīgākas par tām, kas sapelnītas no 6-11.klasei.

Vienīgi sliktās atzīmes liecina par aizpūdelēto mācību vielu un sistemātisku nemācīšanos. Bardaks!

Apskatījos 9.kl. eksāmena jautājumus - ir OK. Ja es savos 30 ar tiem varu tikt galā, tad jaunajiem, kas tikko gājuši cauri mācību vielai, nevajadzētu būt problēmām..

Tukuma pusē vispār divās skolās 9.kl. eksāmenu neviens nebija sekmīgi nokārtojis :(. Cik lielām āmurgalvām jābūt? Kur skolotāju atbildība?

Link to comment
Share on other sites

Viens no pēdējiem uzdevumiem par bumbiņas sišanu tālumā - tur elementāri bija prasīts grafiku uzzīmēt un nolasīt vērtības, pat ja pirmajā acu uzmetienā šķiet, ka būs kvadrātvienādojumi jārisina. Bet ar grafiku - kur nu vēl vienkāršāk :D

 

Par skolotāju atbildību - brālēna sieva ir skolotāja. Viņa vēl jauna, enerģiska, nupat augstskolu pabeigusi, paralēli strādājot, vīrs pelna un apgādā ģimeni - zāle vēl zaļa un saule spoža. Gatava mācīt, visu pastāstīt, skolnieki viņas priekšmetu klausās ar interesi un aizrautību. Stāstīja par savu veco kolēģu attieksmi pēc algu samazināšanām. Attieksme ir "kā maksā, tā strādājam". Tjpa - "nu labi, jūs te kaut ko padariet, ielikšu stundas beigās ķeksīti, ka ieskaitīts" - pilnīgi nulle entuziasms, maksimāls pofigisms un nomāktība. Nu labi - par 200ls/mēn nekādus specus nesavāksi un neattīstīsi, viss ir dziļā stagnācijā. Šitos gadus tā būs problēma, kas atsauksies uz skolnieku sagatavotību. Stipri un negatīvi atsauksies, jo sevišķi lauku rajonos, kur depresija un bezdarbs visapkārt.

Labots - tt2t
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

vienkārši jāsāk krāt $ saviem sīčiem. Jo ir skaidrs, ka būs kā rietumos. Lūzeru vispārējās skolas, kas sagatavo vidējo hamburgerrijēju-konveijera strādnieku. Privātās/maksas skolas elitei un maksātspējīgajiem, kur arī kaut ko iemāca pat āmuram.

Link to comment
Share on other sites

Oho, beigās vēl visas formulas? Kā var nenokārtot tādu eksāmenu?

Kas tad vispār ir jāiemācās? :[

1988 gadā nekā tāda nebija, formulas bija jāzina un jāmāk saprast kuru pielietot.

Njā... aug šaura profila (pieres) rietumu paaudze. Skumji ka jau tik degradēta ir izglītības sistēma. :(

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Bastjens

Vispār, izgāju cauri tiem uzdevumiem, un nekas jau briesmīgs nav. Pirmajā daļā mani apmulsināja modas aprēķināšana, jo biju aizmirsis šo terminu un manā laikā to pamatskolā nemācīja, bet par šo uzdevumu gan arī bija tikai viens punkts - vai nu tu zini, vai nezini.

Link to comment
Share on other sites

Raimonds1

Ja šī tagad it kā uzmanības centrā paceltā problēma sabiedrībā tiks normāli izstrādata kā matemātikas pamatu saistība ar ekonomiku, eksakto izglītību, ražošanu un gudrāku kreditēšanos, tas ir labi, ka šī atklāsme ir pārdesmit tūkstošiem skolnieku, vecaku un skolotaju, pie tam 9.klasē, kad nekādas budžeta problēmas augsstskolā nenoklājas dēļ matemātikas ekša, nevis ilgākā laika periodā.

Vispār jau izskatās, ka tie teksta uzdevumi nav risināti, jo klases 2-3-5 labajiem skolnieki vajadzeja tos atrisināt un vidējiem - sagrābstīt no katra uzdevuma 1-2-3 punktus. Tātad laikam jau tie vienādojumi citādi kā ciparu virkne nemaz nav manīti stundās!

Link to comment
Share on other sites

Pieļauju, ka pat kādu punktu varēja iegūt vienkārši pārraksto formulu no kopsavilkuma uz uzdevumu lauku. Bet neies tak mocīties, jādomā labāk kā 7. klases puikām kapeiku atņemt vakara aliņam.

  • Patīk 1
  • Slikti! 1
Link to comment
Share on other sites

Pie neveiksmīgās kredītu ņemšanas vainīga ir krīze un bankas nevis cilvēku aritmētiskās spējas.

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...