Jump to content

web spēļu veidošanas apmācība LV


forger
 Share

Recommended Posts

Sveiki,

vēlētos uzzināt kura augstskola(un kāda programma) vai kādi kursi ir vistuvāk tam lai apmācītu tiešām vajadzīgās lietas web spēles radīšanai vai arī to var tikai idnividuāli (ir doma pamācīties un procesā kaut ko veidot), un kas, jūsuprāt, ir jāzin sākot taisīt web spēli? pie nosacījuma ka grafika galīgi nav svarīga, bet svarīgas ir iespējas (noteikti milzīgas DB), tāpat gribētos uzzināt ir kādi ierobežojumi mūsdienās MMO spēlēm, turn based.

 

paldies.

Link to comment
Share on other sites

itanium

html, php, sql, css(Nav gan svarīgs, ja noformējums ir pie kājas) un pārējos, lai pasaka web guru.

Link to comment
Share on other sites

nav gluži ka pie kājas noformējums, bet tā ir lieta ko var izlabot vēlāk un uz ko akcents nav jāliek no sākuma ;)

 

kā ar mācībām, ir lv kaut kas kur piedāvā daudz maz sakarīgi visu to vienkopus vienā kursā, un nevis šo+90% nevajadzīga sviesta? :)

Link to comment
Share on other sites

malinens2

Nevaru iedomāties cilvēku, kurš grib mācīties vairākus gadus, lai tikai spētu uztaisīt web spēles... Un Vispār, ja uz ko tādu tēmē, tad labāk apskaties kādu no tuvas nākotnes iespējām- html5, css3, webGL.

Labots - malinens2
Link to comment
Share on other sites

@DDD ja būtu ko spēlēt online es nekad nedomātu pats taisīt, bet NAV NEVIENA nopietna web spēle redzēta. fermu nespēlēju.

 

 

Nevaru iedomāties cilvēku, kurš grib mācīties vairākus gadus, lai tikai spētu uztaisīt web spēles... Un Vispār, ja uz ko tādu tēmē, tad labāk apskaties kādu no tuvas nākotnes iespējām- html5, css3, webGL.

 

jo mani tas interesē, un caur spēli var labi iemācīties strādāt un domāt+vismaz būs ko paspēlēt ja izdosies, ir takš kaifs ielogoties un redzēt aktīvu darbību tavā valstībā :D

varētu būt ļoti izaicinoši AI veidot, eksperimentēt ar to un redzēt kas sanāk.

 

vislabāk jau laikam atrast kādu kas to lietu māk un vēlētos piedalīties (es ir naivs ;p), vai nu pašam interesanti un gribētu pamēģināt sacept, jo tas ir labākais veids kā apgūt kaut ko, vai arī citu motīvu vadīts, esmu atvērts piedāvājumiem un ieteikumiem :)

Link to comment
Share on other sites

malinens2

Tu tiešām esi nedaudz naivs. Lai to visu spētu izveidot, jāmacās programmēšana no pamatiem- jāzina algoritmi, tīkla lietas, programmēšanas valodas, datubāzes, web lietas... Ja kaut vienu no šitā visa tu nezini, tad tu nevari uztaisīt nekādu web spēli (prastas flash spēles neskaitās).

 

Un, lai panāktu tādu līmeni, ka pats jau spēj izveidot kādu web spēli, ir jāmācās vairākus gadus...

Labots - malinens2
Link to comment
Share on other sites

nu kaut kādas (naivas) zināšanas man ir, tāpēc interesēja 2i jautājumi: vai lv ir sakarīga apmācība kur būtu pārsvarā noderīgas lietas tieši šim pasākumam un ja kāds zin ko konkrētu lai dod info, un ko zinoši cilvēki saka ar ko labāk strādāt ja ir runa par milzīgiem db, nelielu grafisko devu un daudz aprēķiniem ;)

 

protams ja kāds var piedāvāt savu palīdzību - neatteikšos ;)

Link to comment
Share on other sites

Gestapo

Vieglāk būs palikt par karali kādā no Āfrikas valstiņām.

Link to comment
Share on other sites

vai lv ir sakarīga apmācība kur būtu pārsvarā noderīgas lietas tieši šim pasākumam un ja kāds zin ko konkrētu lai dod info, un ko zinoši cilvēki saka ar ko labāk strādāt ja ir runa par milzīgiem db, nelielu grafisko devu un daudz aprēķiniem ;)

 

LV tādas specifiskas apmācības AFAIK nav.

Jautājums ir mazliet no sērijas "es redzēju filmiņu, kur puiši baltos kimono lec gaisā un lauž dēļus ar kājām. Vai ir apmācība, kur es varu iemācīties darīt to pašu?"

Atbilde - sāc ar pamatiem - taisi sīkumus ar PHP/Flash un XML datu apmaiņai starp abām tehnoloģijām, jo web spēles ir tikai viens no PHP un Flash pielietojumiem.

Link to comment
Share on other sites

LV tādas specifiskas apmācības AFAIK nav.

Jautājums ir mazliet no sērijas "es redzēju filmiņu, kur puiši baltos kimono lec gaisā un lauž dēļus ar kājām. Vai ir apmācība, kur es varu iemācīties darīt to pašu?"

Atbilde - sāc ar pamatiem - taisi sīkumus ar PHP/Flash un XML datu apmaiņai starp abām tehnoloģijām, jo web spēles ir tikai viens no PHP un Flash pielietojumiem.

 

un kā ar c? javu?

 

ar php un mysql esmu drusciņ paniekojies, bet gribas saprast kurā virzienā nopietnāk skatīties.

Link to comment
Share on other sites

Nja, man arī šķiet, ka jautājums ir no sērijas "Neko nezinu, neko neprotu, bet gribu uzbūvēt pilsētu - kas man fiksi iemācītu to, kas tam ir nepieciešams? Protams, pilsētu būvēšu mācību procesā - negribu niekoties ar viena stāva privātmājām, gribu uzreiz taisīt šedevrus."

 

Par tehnoloģijām - vajadzēs 2 "veidu" tehnoloģijas - klienta puses (tas, kas darās katra lietotāja datorā) un servera puses (tas, kas darās uz viena servera/sistēmas, kas sasaista visus spēlētājus vienā spēlē). Katrai no pusēm ir kaudze iespējamo variantu, atkarībā no specifikas.

1) klienta puse

- a) (x)HTML, CSS, JavaScript

- b) Flash, Java vai tml

- d) kaut kas, kas vēl nav izstrādāts vai guvis popularitāti (kaut vai tas pats minētais WebGL)

2) servera puse (loģiskā daļa)

- a) Apache, PHP

- b) Java, .NET vai tml (principā var arī pastāvīgu serveri uzrakstīt, izmantojot PHP [bez Apache un tml] - neliels čakars varbūt, bet var)

- d) C/C++, .. whatever

3) servera puse (datubāzes daļa)

- a) MySQL, PostgreSQL (mazākiem datu apjomiem, vājākām prasībām)

- b) Oracle (milzīgākiem datu apjomiem, spēcīgākām prasībām utt)

- c) paštaisīta, konkrētam mērķim pielāgota datu glabātuve

 

Varianti - kā redzams, daudzi un dažādi, cits par citu labāks, turklāt katrs piemērotāks konkrēta veida uzdevumiem. Un pilnīgi visi viņi der web risinājumu izstrādei.

 

Un uzskaitītās valodas ir tikai neliela daļa no tā, kas ir jāzina (nu ne visas valodas/tehnoloģijas, protams, ir jāzina - pietiek ar tām, kuras plānots izmantot). Pieliekam vēl klāt zināšanas par dažādu veidu drošības risinājumiem (kas gan ir spēle, kurā nav padomāts par drošību?), labām programmēšanas praksēm (citādi neko lielu/nopietnu neuzbūvēsi), cilvēka psiholoģiju (lai spēle būtu interesanta, tai ir zināmā mērā jāmanipulē ar cilvēku - tāpēc bez psiholoģijas nu nekādi), AI (ja gribas ko sarežģītu, ... tad tā ir atsevišķa nozare), spēlē izmantoto sfēru (vēsture, ekonomika, ģeogrāfija, ...) utt - būs tik milzīgs zināšanu komplekts nepieciešams, ka neviena skola to nespēs nodrošināt :)

 

 

Runājot par vairākas reizes uzsvērto "noteikti milzīgas DB", "runa par milzīgiem db" un tml - aizver acis, kad sapņo ;) Ja runa būtu par tiešām milzīgiem datu apjomiem, tad tiktu meklēti risinājumi konkrētām problēmām, nevis tiktu uzdots vispārīgs jautājums "a kurš man to visu var iemācīt?" ;)

 

un kā ar c? javu?

C imho izklausās pārāk "low-level'īgi" priekš weba. Java - varētu būt OK, bet nu atkal - atkarīgs no uzdevuma (konrkēta uzdevuma, nevis "gribu uztaisīt web spēli").

 

Un vēl viens sīkums - grandiozus projektus labāk bīdīt nevis vienatnē, bet komandā. Vienatnē var mācīties. Ja centīsies vienatnē kaut ko grandiozu sabīdīt, pēc gadiem 5-10 var attapties, ka "vo' pamuļķis, cik gan es biju naivs... nebūtu bijis tik alkatīgs, šobrīd būtu tik daudz talantīgāks... ekk" ;)

Link to comment
Share on other sites

Kā parasti - tie, kam vajag lietot Kamaz / Scania / C / Java / Oracle , paši to zina.

 

Iesācējiem tas nav vajadzīgs un tie mazdārziņā rušinās ar parasto lāpstu un ķerru. Pēc analoģijas - ar PHP vai Python loģikai, atkarībā kuru prot lietot / MySQL datiem / Flash prezentācijas līmenim.

Kad paaugsies un pratīsi noformulēt prasības, tad arī izdomāsi, vai vajag ko vairāk. No krutākiem nosaukumiem neatkrīt vajadzība pašam sēdēt mēnešus un programmēt - tā ka sākumā minētie \m/ nosaukumi (Oracle, Java) tikai traucēs.

Labots - tt2t
Link to comment
Share on other sites

versatile

piesakies darbaa uznjemuma kas ar to nodarbojas. vislabaka skola ever.

Link to comment
Share on other sites

labi, meklēšu info tad un lasīšu grāmatiņas, programmētāji vai nu ir aizņemtākie no visām profesijām vai arī viņiem darbā tik stipri apriebjas tas ka brīvā laikā nedo dies kādam palīdzēt vēl ;)

daudz maz man koncepcija ir izdomāta bet vajag zināt ko var realizēt un ko nē pirms kārtīgi noslīpē to, jo izdomāt ir viens bet pārnest to datoram saprotamā valodā ir pavisam kas cits un ne vienmēr vajag sarežģīt, jāskatās kuras lietas var vienkāršot ja tas nemaina gala rezultātu, jādomā kuri varianti ir ērtāk un vienkāršāk realizējami un uz to jātiecas.

 

komanda ir laba lieta tikai NEVIENS programmētājs par baltu velti nekustinās neko īpaši ja runa ir par stulbu "lifetime project" web spēli :)

man ir paziņas kas mierīgi konsultēs par oracle(ja vajadzēs), kas ceps augs augšā angliskos tekstus un izdomās visādus storiju sīkumus, bet tieši webmeikera nava neviena :(

 

jautājums bija ar ko sākt mācīties web spēļu veidošanu, kādas ir vienkāršākās valodas un tajā pat laikā lietas kurās var izdarīt daudz un vai var/kur tās valodas lv māca, būtu muļķīgi sagaidīt ka lv ir web game skolas, bet ja cilvēkam ir sajēga par to kā tas tiek taisīts tad jau var ieteikt ar ko sākt, un ne jau ar 20 valodām un ieteikumiem pašam savu db programmēt vai ieteikt sameklēt darbu tajā sfērā, tas nu būtu kronis pie tāda bezdarba es dabūtu darbu par programmētāju, nu ja nu vienīgi es piemaksātu par to darba devējam, lol

 

sapratu c/php/tml/sql ir sākumam pietiekami..?

Link to comment
Share on other sites

labi, meklēšu info tad un lasīšu grāmatiņas

Ar grāmatiņām vien nepietiks - pieredzi vajag ;) Turklāt iesaku tomēr vispirms izlaist cauri dažus mazākus web projektus, kas nav īsti spēles - gūsi zināmu pieredzi par "zemām izmaksām", pēc tam būs vieglāk taisīt apjomīgāku projektu (Tevis iecerēto spēli). Tiem pat nav jābūt tādiem projektiem, kas tiktu palaisti tautās - tīri macību nolūkos uztaisi guestbooku, blogu ar komentāriem, foto galeriju ar foto komentēšanas un vērtēšanas iespēju, forumu ar iespēju parakstīties jaunumiem forumā/topicā/utt utt, turklāt raksti visu no 0, nevis izmanto gatava koda gabalus. Taisi to, ievērojot OOP principus un taisot to tā, it kā tā rezultātā būs paliela sistēma (resp. viegli debugojama, modificējama, papildināma utt), nevis neliels blogs vai kas tml. Tā iegūsi kaut kādu nojēgu par to, kas ir PHP, kas ir SQL, HTML, CSS, JavaScript un kādos veidos to visu var salikt kopā. Uzreiz brīdinu - ja bez pieredzes ķersies pie lielāka projekta, pastāv liela iespējamība, ka pēc divu mēnešu cītīgas kodēšanas sapratīsi, ka pašos sākumos vajadzēja darīt drusku citādi - un tad jau būs pagrūti ko labot.

Neaizmirsti arī par koda dokumentēšanu (komentēšanu). Vari arī aplūkot dažādus koda redaktorus vai IDEs - tā tomēr ir lieta, kur nav absolūta līdera, jo katram ir sava gaume un savas prasības - vienam patiks Notepad2 (pavisam prasts koda redaktors), citam Pspad (drusku sarežģītāks, bet vēl joprojām prasts koda redaktors), vēl kādam - Eclipse/PDT (IDE) un vēl kādam - NetBeans. Tie, protams, nav vienīgie varianti.

 

daudz maz man koncepcija ir izdomāta bet vajag zināt ko var realizēt un ko nē

Realizēt var ļooooti daudz ko - ir redzēti pat flash un java 3D dziņi, kas palielu bildi uz 30+ fps spēj sarenderēt. Protams, nevar salīdzināt ar CryEngine un tml produktiem, bet priekš weba - cepuri nost izstrādātāju priekšā.

 

jautājums bija ar ko sākt mācīties web spēļu veidošanu, kādas ir vienkāršākās valodas un tajā pat laikā lietas kurās var izdarīt daudz

Vispirms tu jautā tā, it kā taisītos uzcept mega grāvēju, tagad jau raksti, ka prasi, kādas ir vienkāršākās valodas - kaut kā neiet īsti kopā.

 

(..) tad jau var ieteikt ar ko sākt, un ne jau ar 20 valodām un ieteikumiem pašam savu db programmēt

Nu bet tu taču pats neko neesi pateicis par to, ko gribi sasniegt. Ja uzdod vispārīgu jautājumu, tad rēķinies ar vispārīgu atbildi ;) Ko tad tu gaidīji? Ka visi tagad izvilks savas kristāla bumbas, sadosies rokās un garu balsīm pateiks, ko tu gribi panākt un kādas tehnoloģijas būs piemērotākās? Lai izvēlētos projektam piemērotas tehnoloģijas, vispirms ir jānosaka prasības, kas ir jāsasniedz. Kad ir noteiktas prasības, tad var sākt domāt, kādas tehnoloģijas būtu piemērotākas, turklāt ņemot vērā gan tehnoloģiju piemērotību, gan izstrādātāju zināšanu līmeni attiecīgajās tehnoloģijās.

Piemēram, viens no jautājumiem - ko Tu sauc par milzīgām DB, kuras būs vajadzīgas Tavā megaprojektā? 200 savā starpā ļoti cieši saistītas tabulas, vidēji 25 kolonnas katrā, vairākās no tām pa dažiem miljardiem rindu? DB izmērs mērāms desmitos (simtos) gigabaitu? Jebšu tomēr nieka 20 tabuliņas, katrā pa 3-10 kolonnām un pāris desmiti tūkstošu rindu?

 

sapratu c/php/tml/sql ir sākumam pietiekami..?

Man kaut kas liek domāt, ka C tev tur galīgi nav vajadzīgs... Un ka servera galā tev pietiks ar PHP + MySQL (vai PHP + PostgreSQL). Klienta galu neiespējami ieteikt, neko nezinot, bet domājams, ka varētu būt vai nu HTML/CSS/JS, vai arī Flash.

Link to comment
Share on other sites

eMDiiPii

1) klienta puse

- a) (x)HTML, CSS, JavaScript

- b) Flash, Java vai tml

Javu klienta pusē neviens sen jau vairs neizmanto ...

 

2) servera puse (loģiskā daļa)

- a) Apache, PHP

Apache sux 4eva, nginx ftw

- b) Java, .NET vai tml (principā var arī pastāvīgu serveri uzrakstīt, izmantojot PHP [bez Apache un tml] - neliels čakars varbūt, bet var)

- d) C/C++, .. whatever

PHP normāli performējošu HTTP servera implementāciju nevar uztaisīt. Twisted.web un asinhronā procesēšana FTW

3) servera puse (datubāzes daļa)

- a) MySQL, PostgreSQL (mazākiem datu apjomiem, vājākām prasībām)

- b) Oracle (milzīgākiem datu apjomiem, spēcīgākām prasībām utt)

- c) paštaisīta, konkrētam mērķim pielāgota datu glabātuve

aizmirsi NoSQL tipa risinājumus (reddis, cassandra)

neviens netaisa mass web aplikācijas uz Oracle - licencēšana ir par dārgu. Ir daudz use case, kur MySQL izmanto milzu saitiem (kaut vai wikipēdija)

;)

C imho izklausās pārāk "low-level'īgi" priekš weba. Java - varētu būt OK, bet nu atkal - atkarīgs no uzdevuma (konrkēta uzdevuma, nevis "gribu uztaisīt web spēli").

rakstīt backendu C var mierīgi . Frontendu gan C rakstīt būtu tupi.

Link to comment
Share on other sites

 

Piemēram, viens no jautājumiem - ko Tu sauc par milzīgām DB, kuras būs vajadzīgas Tavā megaprojektā? 200 savā starpā ļoti cieši saistītas tabulas, vidēji 25 kolonnas katrā, vairākās no tām pa dažiem miljardiem rindu? DB izmērs mērāms desmitos (simtos) gigabaitu? Jebšu tomēr nieka 20 tabuliņas, katrā pa 3-10 kolonnām un pāris desmiti tūkstošu rindu?

 

 

Man kaut kas liek domāt, ka C tev tur galīgi nav vajadzīgs... Un ka servera galā tev pietiks ar PHP + MySQL (vai PHP + PostgreSQL). Klienta galu neiespējami ieteikt, neko nezinot, bet domājams, ka varētu būt vai nu HTML/CSS/JS, vai arī Flash.

 

es apstājos pie php+css+html+sql pagaidām, bet nu labāk lasīt un pašam knibināties nekā neko nedarīt, nelasot pieredze nenāks, protams ka pēc gada(ja izvilkšu tik tālu) tad skatoties kodā mati celsirs gaisā, man tā ar 5 gadu veciem projektiem tagad ir - bet zini, pie velna, ja strādā tad pilnīgi vienalga kā uzkodēts, es taisu priekš sevis to visu :)

tāpat es zinu ka ja es taisu ko GRIBU tad es taisu un ņemos, bet ja es sāku mēģināt "vienkāršākus" projektus mācīties tad mana motivācija beidzas ļoti fiksi un es labak uzspēlēju kaut ko citu veidotu. bez tam es neesu pieradis darīt ko negribu, tāpēc lēnām čainiskošu cauri gūglei, dažādiem ebukiem kurus es simtiem atradu ;), trial& error un ja nu pēkšņi kādam iepatiksies tas murgs ko es izdomāju un izdomās palīdzēt tad labi, ja ne tad būs tāpat labi.

 

nedaudz "novienkāršoju" savu projektu, sen nav sanācis uzspēlēt nevienu spēli par pirātiem, vot jāmēģina sevi iepriecināt ar tādu pašam :)

datubāzes, karte vien ir db uz 300x300(iesākumam), domāju miljoniem aiļu būs vajadzīgas gan - gribu normālu pasauli apdzīvotu ar ai bet tur var būt lielas problēmas, miljardiem gan ne, vismaz ne sākuma stadijā. ja īsumā tad tā būs turn based spēle milzīgā okeānā, dažādas valstis, salas ar pilsētām, dari ko gribi - attīsti savu valsti tirgojot un iegūstot resursus, izpildot valdības taskus, attīsti savu kapteini un kuģi, kapteiņi būs nemirstīgi ko nevar teikt par viņu kuģiem un visa kas uz tā atradīsies, vergu tirgošana, visādi jūras monstri, vikingi utt., uz sauzsemes praktiski nebūs nekādu darbību(tikai resursu iegūšana un dārgumu meklēšana, dārgumus paši cilvēki raks jo tā pat būs drošāk naudu glabāt nekā bankā, īpaši jau pirātiem :), viss bāzēsies ap braukalēšanu, pie kam man ir ideja cept tā lai spēle reaģē uz vairuma cilvēku darbībām un attīstās līdz ar to tajā virzienā, ja grib karus tad būs kari(starp valstīm), ja grib mieru tad būs miers, protams pa vidu pirāti uc. asinskāri zīdītāji, dumju domu man daudz, pašam interesanti vai spēšu kaut 1% realizēt ;)

galvenais gribas lielas flotes lai kaujas, šad tad iedot bietē pirātiem vai tieši otrādi, ar viņiem kopā kādu pilsētu iznest, domāju gados 20 uzcepšu, ja vien kāds nepacentīsies pirms manis ;)

Link to comment
Share on other sites

Šādas spēles ne ar ko diži neatšķiras no citām web aplikācijām. Biki citādāks UI, bet praktiski viss tas pats. Tāpēc nekādas īpašas spēļu veidošanas prasmes nav un nevajag - Tev vajag parastās web aplikāciju veidošanas prasmes, kuras gan var iegūt daudz kur.

Link to comment
Share on other sites

ugu, bet lai iegūtu tās zināšanas jāzin ko precīzi meklēt, tagad daudz maz skaidrs uz kurieni var iet, tiesa man atkal teica ka nav lielas jēgas no tām mācībām, vienkāršāk pašam lasīt un rakties, protams vēl vienkāršāk ir kāds kas to visu zin, lai ātrdarbība būtu 1000x lielāka, jo kamēr es izlasu simtiem lapaspušu tikmēr jau galva kūp un kad kaut ko dari tad tāpat jāskatās, bet vismaz zin kur meklēt, tad jau kustas kaut kur ;)

Link to comment
Share on other sites

algotu, bet pats sevi algošu, jo ideju man ir jūra un vēl neliels okeāns a strādāt uz citiem pietiek, jāpadzīvo savam priekam uz vecumdienām :)

patiesībā, lai cik tas arī nebūtu smieklīgi, nemaz tik nereāli uzcept to visu nav, kods būs nesmuks bet galvenais lai strādā un pieļauju ka arī interesenti parādīsies, vienīgais laikam tad kad vairs nebūs īpaši nepieciešami, kā jau vienmēr pie mums notiek ;/

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...