Jump to content

DIY austiņu pastiprinātājs


 Share

Recommended Posts

par tām zemēm. reku shēmā ir divas dažādas lietas - signal ground un power ground. viņas jāuzskata kā divi dažādi busi un shēmā jāsavieno ar rezistoru un paralēli kondensatoru (parastu 1/4 rezīti un mazu kondensatoru) - ja viņus nevajdzēs - ieliks vadu.

IRF610-Class-A-Headphone-Amp-Schematic.png

par pašu pcb - baigi ātri Tev tās lietas notiek.

tikai prasītos izmēri, lai varu saprast derēs vai nē.

nu man gelvanais

1) tranis un lm vienā līnijā (galējie elementi pcb) ar ~35-36 mm atstarpi vienam starp otru (starp skrūvju caurumiem) (es iepriekš rakstīju 38mm?? sorry, šķībi samērīju)

2)plates platums nedrīkst pārsniegt 25mm (paskaties pirmajos postos ir bildes ar hītsinkiem - starp viņiem ir abiem kanāliem jāieiet)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 92
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • osscar

    26

  • Jurkins

    6

  • crane

    31

  • RicY

    23

Top Posters In This Topic

Posted Images

Itkā shēmā ir ka viens 100k ir PGND un otrs ir SGND ?

 

Eeee, nu lab, skatīšos ko var darīt lietas labā.

 

Pašreizējie izmēri no stūra līdz stūrim (dzeltenajam taisnstūrim ap PCB) ir 35 x 49mm.

Labots - RicY
Link to comment
Share on other sites

nē nu ja - tā kā es teicu - starp zemi kopējo un signāli liek vienu rezistoru. skat ka piezīmēju pirmās versijas platē! tur viss ir bumbās :) un uz centrālo zemes punktu (tas kas baroklī pie filtra kondensatora ) iet divi vadi - resnais uz kopējo zemi un tieva diametra uz ieejas zemi ! un izejas mīnusu ar var ņemt no turienes. elementāri.

Labots - osscar
Link to comment
Share on other sites

Aha, par zemēm sapratu, tagad jautājums Crane - Kādu ieejas kondiķi liksi? Derētu zināt attālumu starp izvadiem lai lieki vietu nečakarētu, un vai vajag ieejām/izejām uz plates liekamos terminālblokus?

 

EDIT - arī būtu labi ja tu varētu man iedot arī paša kondiera izmērus - GxPxA

Labots - RicY
Link to comment
Share on other sites

(labots)

Aha, par zemēm sapratu, tagad jautājums Crane - Kādu ieejas kondiķi liksi? Derētu zināt attālumu starp izvadiem lai lieki vietu nečakarētu, un vai vajag ieejām/izejām uz plates liekamos terminālblokus?

 

EDIT - arī būtu labi ja tu varētu man iedot arī paša kondiera izmērus - GxPxA

zemes tā kā osscar rādīja jā, nepamanīju, bet cik sapratu tas ir skaidrs

terminālblokus nelikšu - lodēšu platē pa taisno.

kondensators: 1uF metāla filmas. izmēri: 5x7x10mm, bet man mētājas arī 10uF 27x12x20mm

bet tas baigi liels, gan ģeometriski, gan elektriski - nevajag tur 10uF, nesaprotu kapēc originālajam projekta autoram tur tādi monstri.

man tas mazais smukiņš 1uF 63V

Labots - crane
Link to comment
Share on other sites

Un laikam pēdējais jautājums - kādi ir maksimālie plates izmēri?

 

EDIT: Osscar - tu shēmā ievēroji to, ka tu jau ir 100k kas pievilkts no signāl + un PGND?

Labots - RicY
Link to comment
Share on other sites

nē tas nav tam :) tas ieejas pretestībai. starp masām tur nav shēmā rezistors - tikai aprakstā. tā šo parasti shēmās norāda.un 100k ir stipri pa daudz :D vajag apm 50 -100 omi...es liekas leach ampam 82 omi liku...

post-57155-127998381982_thumb.png

Labots - osscar
Link to comment
Share on other sites

(labots)

Un laikam pēdējais jautājums - kādi ir maksimālie plates izmēri?

 

EDIT: Osscar - tu shēmā ievēroji to, ka tu jau ir 100k kas pievilkts no signāl + un PGND?

strikts ierobežojums ir platumā - kā jau teicu - 25mm (to nosaka 50 mm sprauga starp hītsinkiem)

garumā - vēlamais attālums starp trani un lm - 35mm. maksimālais plates garums - 120mm (pie nosacījuma, ka tranis un lm atrodas centrā, jo hītsinka garums ir 85mm)

ceru ka saprati manu murgojumu.

ja kas - prasi

edit - izskatās, ka pateicoties RicY rosībai es pavisam drīz varēšu iemēģināt tikko sagādāto līmējamo fotorezistu, un pirms laika lodētu UV ledu matricu

Labots - crane
Link to comment
Share on other sites

Pēdējo revīziju studijā - nočekosim :)

Link to comment
Share on other sites

Heh, šoreiz nesanāca tik ātri, jo biju jūrā nopeldēties, kamēr negaiss nav sācies :p

 

Pie tētmas

 

Crane - spešal fōr jūu!

post-87291-127998736576_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

neesmu tagad pie sava kompja, tapēc nevaru īsti salīdzināt ar shēmu, bet izskatās labi. šitas kā priekš cnc mašīnas veidots :D - tikai jāizgravē celiņi.

bet būs labi arī kodidnāt - mazāk pulveris tērēsies, man kāreiz negatīvais fotorezists - arī printēt labāk būs.

katrā ziņā - vajag kaut ko printējamu, lai varu šito pārvērst reālā lietā (slāni bez uzrakstiem un detaļu outlaina).

ja tas ir eagle taisīts tad derēs arī paši projekta faili

Link to comment
Share on other sites

bez nomināliem nevaru izčekot, bet pa lielam - throw it in acid :D

Link to comment
Share on other sites

Nu jā, nofeiloju un nesaliku vērtības :D šitais nav iekš ērgļa taisīts. Express PCB is tha power. :) Tulīt sataisīšu printējamu. Tikai nezinu ar kuru programmu var uzmest spogulī.

Labots - RicY
Link to comment
Share on other sites

nu nav tev masas pareizi! skaļruņa masai un 100K jābūt pret kopējo!

post-57155-127999787537_thumb.png

Labots - osscar
Link to comment
Share on other sites

šitā? :unsure:

 

Zinu ka esmu jau jums apnicis, bet nu, ko lai dara. :pardon:

post-87291-127999892487_thumb.png

Labots - RicY
Link to comment
Share on other sites

vēlviens 100R nav vajadzīgs. tev jau bija tas Crane o.22 un 100R. skaļrunis ir ok. 100k vajag turpat - pie kopejas masas - tad bus okk.

post-57155-127999891956_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

pārējo nebaudīju - bet masas ir OK :D Nu redz, esi piešāvies, iedošu savam topošajam plati uzzīmēt - tikai manam 2x mazāk detaļu :D

Link to comment
Share on other sites

Nu paldies! Tik nelaime tāda, ka šitai programmai pamaza bibliotēka ar detaļām, bet paskatoties "ērglī" - vispār neko nesaprotu :blush: . Rīt gaidāms PCB gatavs printēšanai. :crazy_pilot:

Link to comment
Share on other sites

Nu paldies! Tik nelaime tāda, ka šitai programmai pamaza bibliotēka ar detaļām, bet paskatoties "ērglī" - vispār neko nesaprotu :blush: . Rīt gaidāms PCB gatavs printēšanai. :crazy_pilot:

ērglis ir nesaprotams pirmo pusstundu, pēc tam sāc saprast, a viņš ir diezgan ērts, un galvenais - mazām platēm bezmaksas.

katrā ziņā paldies par palīdzību :)

varētu vairākos projektos šitā darbu dalīt :D

gaidu printējamu versiju

par spoguli neuztraucies - nokārtošu

patiesībā visģeniālākais bilžu editors ir paint - maz resursu prasa, ērts un ātrs.

Link to comment
Share on other sites

Pamparampam pam, un printējamais gabals gatavs! :crazy_pilot:

 

Izmēri 25.5mm x 67mm

 

EDIT: Pirms kodināšanas pādbaudi visus celiņus kārtīgi :spiteful:

post-87291-1280001165_thumb.png

Labots - RicY
Link to comment
Share on other sites

(labots)

wuhū, liels paldies :)

kāreiz iegādājos kodoskopa plēvītes šovakar

bet tā kā nekad vēl neesmu mēģinājis fotorezistu, un kodināšana man parasti aizņem kādas 2h - šodien laikam nemēģināšu, rīt visa diena priekšā

ja layouts ir pareizs un labi izkodināsies - varēs drīz šo projektu beidzot nofinišēt :dribble:

tik jāsagādā trūkstošie trim poči, šķiet, ka viss pārējais man ir uz vietas :)

Labots - crane
Link to comment
Share on other sites

Nav par ko! Pašam arī vajadzēja, tāpēc nolēmu padalīties ar citiem! Tikai man tagad jāgaida 2 nedēļas lai varētu sapirkt vius nepieciešamo pārnešanai un kodināšanai. Galvenais, nofočē tos PCB pēc kodināšanas. :)

 

Es iepirku argusā pa 65 sant. gabalā zilus in-line počus.

Labots - RicY
Link to comment
Share on other sites

Nu gaidām atsauksmes ! Mani arī vilina šie vientaktnieki ar savu 2 harmonisko :D

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Es iepirku argusā pa 65 sant. gabalā zilus in-line počus.

obligāti pārbaudi pirms liec virsū

man arī bija tādi iepirkti, bet tā kā šitas projekts bija apstājies - liku citā shēmā un viens bija brāķis :(

Link to comment
Share on other sites

Tā - mēģināju printēt.

Divas lietas

1) būtu baigi labi attēls ar lielāku izšķirtspēju

2) vari uzlikt mazliet lielāku to grāvi starp celiņiem un zemi?

Link to comment
Share on other sites

:blink: Hmm, nu skatīšu ko var darīt lietas labā :unsure:. Pats izprintēju ar Canon MP160 inkjetu, un celiņu šķirbas sanāca labas, tikai man printerim sūdīga izšķirtspēja, un klibs kārtridžš. ..Nu plate varbūt šovakar būs, bet negarantēju.

 

EDIT: Printējot caur pašu Express PCB plate iznāk smuka un bez nekādiem gemarojiem, un augtsā rezolūcijā. Tākā, Crane, nāksies tev uzlikt šito free-ware, lai smuki izprintētu! :)

 

EDIT2: Vienīgi nezinu kā lai dabū gatavu to spuguļattēlu! :blush:

 

EDIT3: Pievienoju nesamazinātu bildi melnbaltā krāsā, nekas labāks nesanāk. :crazy_pilot:

 

LINKS

 

 

Labots - RicY
Link to comment
Share on other sites

Paldies, redzēs kā būs, katrā ziņā labākas DPI bildes vienmēr noder.

Tikmēr mēģināju ar to, kas bija. Mans pirmais mēģinājums ar fotorezistu - nekādi testi, nekas, mēģināju uzreiz.

Bišku pārcepu fotorezistu - izveidojās krokas :( redzēs kā tas traucēs. Kodināt šodien vairs nav laika, vēls jau, rīt tomēr pirmdiena :D

Nu lūk - mans UV gaismeklis un pirmais kaķēns (nezinu vēl vai viņu slīcināšu baltajā pulverūdenī vai kasīšu nost, lai gan būtiskās līnijas šķiet ka ir, nu rīt manīs):

-IGP7028-2.jpg

 

-IGP7029-1.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nu jā, gaismeklis jau baigais monstrs :D Bet ja man būtu jākodina tāda plate, laikam tomēr labāk kasītu nos un liktu pa jaunu, jo baigie robi tajā lillā plēvē :D

Link to comment
Share on other sites

nu tos caurumus var vai nu aizkrāsot, vai pārlīmēt ar skoču. tad jau manīs

 

Vispār nav tik traki - caurumus aizlīmēju ar skoču un ir gatavs.

Nav protams smukākais pcb manā mūžā, bet ņemot vērā, ka pirmā reize ar šādu metodi, un rezultāts ir pat lietojams - domāju būs labi.

 

-IGP7034.jpg

Link to comment
Share on other sites

UV diodes - tādas arī ir :D uv gaismas diodes (ībejā tā arī meklēju - UV LED)

layouts izskatās smuks. neesmu viņu baudījis vēl - man te saskrējušies darbi daudz darāmi, nevaru baidi daudz laika veltīt šitam projektam, bet gan jau būs labs, vēlreiz paldies :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
habitbraker

Pēc Positiv 20 neizskatās. Kādu laku lietoji? Un vai ir vērts izmantot to metodi ja bilde vai printeris tik graudains?

Link to comment
Share on other sites

Pie tās bildes kur ir tas lillā brīnums virsū - tobiš pirms kodināšanas - tie graudi ir no sliktas kvalitātes attēla - ķipa mazs DPI un pikseļains pats attēls.

Link to comment
Share on other sites

Pēc Positiv 20 neizskatās. Kādu laku lietoji? Un vai ir vērts izmantot to metodi ja bilde vai printeris tik graudains?

Tā ir Negativ tipa laka. Precīzu modeli nezinu (nav uzrādīts nekur).

Graudainums tiešām ir dēļ mazā bildes DPI un manas lažas viņu printējot.

Protams, šāda sarežģītības pakāpe neprasa pēc fotorezista, bet kā jau rakstu - mans pirmais mēģinājums, vairāk rokas piešaušanai.

Uzreiz taisot uber sarežģītu plati būtu konkrēta izgāšanās.

Link to comment
Share on other sites

habitbraker

Jā, tur ir tā sāls šinī metodē. Izprintē ideālu bildi un tev praktiski jau ir ideāla plate.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Pēc pārvākšanās šis projekts bija ielikts skapī, līdz ar to biju piemirsis par viņu. Nu ir pienācis īstais brīdis viņu celt augšā :)

Izdomāju ka tomēr pcb nebūs - pārāk maz detaļu, nav tā vērts laiku tērēt. Iegādājos trūkstošās detaļas. Elfā pēc ilgas sarunas ar pārdevēju tiku pat pie ELNA kondensatoriem.

Nevarēju nociesties un salodēto kanālu pieslēdzu. Attiecīgu mēraparātu uz vietas nav, lai varētu dot skaitliskus rādītājus. Diemžēl arī "izjūtas" grūti aprakstīt, jo skanēja tikai viena austiņa. Kad būs gatavs otrs kanāls, tad laikam būs jāpiebūvē arī bypass slēdzis, lai var tiešāk izjust, vai bija tā vērts vai nē :)

Dažas bildes:

-IGP7520.jpg

-IGP7519.jpg

PS - fōna nekāda arī pa taisno savienojot signal ground ar power ground

 

Nu tā - miera protams nebija kamēr aparāts netika pabeigts.

Diezgan ilgs projekts sanāca - laikam kopumā vairāk par pusgadu.

Rakstot šo postu klausos izveidoto agregātu. Placebo efekta rezultātā protams liekas, ka skaņa ir "labāka" nekā bez viņa. Ar labāku varētu saprast mazliet detalizētāku skanējumu. Var jau būt, ka šitas aparāts var labāk "draivot" induktīvu slodzi, varbūt tas ir tikai placebo efekts. Precīzāk varēs pateikt, kad tiks iebūvēts true slēdzis, jo pārspraužot vadus nav īsta salīdzināšana.

Dažas bildes:

Nedaudz jāpiekārto vadu izkārtojums, bet to kad mainīšu visu "pravodku" (jā - kā redzat, ekranēts vads nav lietots, bet vismaz pagaidām traucējumu nekādu)

-IGP7523.jpg

skatā no aizmugures:

-IGP7526.jpg

un priekšas:

-IGP7524.jpg

 

Varbūt biedrs kroko arī pabeigs savu agregātu un padalīsies novērojumos :)

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share


×
×
  • Izveidot jaunu...