Jump to content

Auto akumulatoru lādētāji


Mezavecis
 Share

Recommended Posts

Viskrutākais lādētājs, kurš lādē aķi ar lielāku strāvu par 1/10, ir lādētājs, kurš lādē ar maiņstrāvu . Jā, jā jā !!! Bet ne jau ar sinusoīdu, bet impulsveidā ik pa periodam padod pretēji vērstu spriegumu (strāvu). Momentā nepateikšu precīzi attiecību, bet liekas. ka 1:5. Tādā uzlādes ciklā labāk formējas plates, neveidojas oksīdi, un var lādēt ar lielāku uzlādes strāvu - īsāku laiku.

Par galīgi tukšiem akumulatoriem - katrs tāds gadījums noēd 15% no aķa ietilpības un uzlāde var ilgt pat 2 un vairāk dienas. Reizēm stundu vispār akumulators strāvu neņem un tad pamazām sāk lādēties. Ja aķi izēd normāls patērētājs, tad vēl nekas, bet ja īssavienojums, tad plates izliecas un masa izbirst.

Link to comment
Share on other sites

Jurkins

Man garāžā mētājas ap 20 gadu vecs krievu lādētājs uz toroīda trafa (taisni rokas niez uztīt citu sekundāro un pastūzim ielikt) un 2 tiristoriem un ieregulējamu uzlādes STRĀVU. Kad spriegums uz aķa sasniedz 14.5 (uz plates var ieregulēt), tad uzlāde beidzas un viss. Tā kā nebija tie krievu lādētāji tik tupi, tupums sākās ar ķīniešu un poļu un H.V.Z. vēl kādiem. Krievu bija pareizi izrēķināti un uzbūvēti - aķus lādēja ar noteiktu strāvu, nebija tur nekāda lieka vara vai vēl kaut kā, a tas procesors toč ir pokemoniem vajadzīgs krāniņu pastaipīt. Kaut gan droši vien drīz jau aķi būs ar LCD krāsu monitoru, kurš grafiskā vidē attēlos 578 dažādus parametrus un ar GSM modemu, lai varētu esemeskas sūtīt saimniekam 2-vos naktī - "pi..z..ec, esmu izlādējies...".

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Amazons

Es, Didzis un D_L ejam kost, kamēr pokemoni lādē akumulatorus

 

Oi un Stepsels arī :hi:

Link to comment
Share on other sites

Kanibaals

Īsumā lādētāju vajag, noder. Pāris komentāri:

 

1.

Ja autiņam viss kārtībā, tad akumulatoru principā nevajag lādēt...Ja Tev tik bieži vajag lādēt aķi, tad pēdējais laiks savest autiņam lādēšanu kārībā, nevis pirkt dārgus lādētājus.

 

Gluži gan tā nav. Jā braucot garus gabalus akumulators uzlādēsies, bet kuļoties pa pilsētu(zemiem apgriezieniem) un sevišķi vēl ziemā ar kaudzi ieslēgtiem patērētājiem(lampas, sēdekļu-logu-spoguļu apsilde, audiosistēma, lielāka slodze pie iedarbināšanas utt) tas aķītis nekad tā normāli neuzlādēsies, reizēm pat motors un salons nepagūst uzsilt pie īsiem pārbraucieniem. Tā kā vecā patiesība, ka reizi gadā akumulatoru vajag stacionāri palādēt nav atcelts, tas paildzina gan tā mūžu, gan nodrošinās ziemā drošu piestartēšanu. Ziemā būtu ieteicams pa pilsētu braucot tiklīdz uzsilst motors braukt ar paaugstinātiem apgriezieniem(vienu pārnesumu uz leju), jo ģenerators pie zemiem apgriezieniem ne tuvu nedod to strāvu, kas uz tā rakstīta un atkal pie zemām temperatūrām akumulatoram vajag lielāku lādēšanas spriegumu. Braukšana ar paaugstinātiem apgriezienem ziemā ir arī drošāka(ja prot), var pielietot bremzēšanu ar motoru. Vasarā braukšana tāpat ir dinamiskāka(izņemot ekobraucējus) un var iztikt tapat.

Protams mūsdienu patērētaju sabiedrībā ir naivi domāt,ka daudz ir tādu, kas pievērš uzmanību apkopēm, nespēj pat pasekot līdzi auto riepu spiedieniem, kur nu vēl rūpēties par savu veselību tīrīt regulāri zobus(zobārsts lētāks ne?), ja salūzt nopērk jaunu, zobi jau ar nav visam mūžam.

 

2.

kāda jēga pārmaksāt par lādētāju 2x jauna akumulatora cenā, ja normāls sovdepa lādētājs pa čirku izdarīs visu godam

 

CCCP lādētājs arī tīri labi pielādēs akumulatoru, bet tiem parasti ir viens trūkums - lielu iekšējo pretestību tie kompensē ar palielinātu spriegumu 16V, kas nav ieteicams, sevišķi jau želejniekiem un laivu aķiem(Gel) un neapkalpojamiem(mainteneace free), lai gan jaunā tipa(dargāki) AGM aķiem paaugstināts spriegums pat ir labi. Ja lādētajam ir sprieguma regulators tad ir OK, mīnuss vienīgi ir lielais svars, zemā efektivitāte, zema drošība(kaut kā atstāt nepieskatītu nav uzticība).

 

3.

Izlādēts aķis nav jāmet prom nekādā gadījumā...akumulatora izlaade liidz nullei neko sliktu neveic

 

Auto starta akumulatori nav paredzēti dziļai izlādei, tikai piestartēt auto un atkal pielādēt pilnu, jebkura katra izlāde zem 80%-50% samazina aķa lādēšanas ciklu skaitu un kopumā ar to mūžu. Ja grib klausīties mūziku zaļā pļavā jāpērk dziļizlādes akumulatori (laivu, autoaudio), bet tiem atkal nepatīk seklās izlādes. Tā kā Ah uz auto akumulatora neko nenozīmē, to nevar reāli izmantot. Izlādēts aķis zem 10V(atstātas gaismas pa nakti, signalizācija) principā ir pa galam tā mūžš jau ir 2x īsāks, jā piestartēt auto pēc uzlādēšanas varēs tīri labi, bet tā ietilpība būs maza un paļauties īsti vairs nevar. Akumulatora brendam absolūti nav nozīmes, jebkuru aķi tādā veidā var nokaut.

 

4.

Man domāt ka daudz vairāk aķa mūžu bendē regulāra nepilnīga uzlādēšana.

 

Tā arī ir svina-skābes ākumulators vienmēr ir jātur pilns, pustukšam pamazām plates neatgriezeniski sulfatējas un nebūs vairs tā ietilpība. Tapēc arī vajag lādētāju, ja akumulators ir izlādējies pilnībā to auto ģenerators neuzlādēs, nepietiks tikai apbraukt 5x ap kvartālu un tas pat nav lietderīgi. Lai uzlādētu tukšu akumulatoru vajadzēs braukāt kādas stundas 2-5, kas nav reāli LV apstākļos. Jo drīzāk uzlādēs, jo labāk akumulatora veselībai.

 

5. Bieži dzirdēts mīts:

Ziemā pirms startēt auto ieslēgt auto gaismas, lai akumulators "uzsilst"

 

Tas ir pilnīgi lieki, jo startējot ir vajadzīga max liela strāva un gaismas tikai lieki iztērēs strāvu, kas noderētu startējot auto. Ja tiešām nieka 60W spuldzīte spēj uzsildīt akumulatoru, tad starteris ar saviem 300A to noteikti uzvārītu momentā :rolleyes:

 

6.

Jā, jā jā !!! Bet ne jau ar sinusoīdu, bet impulsveidā ik pa periodam padod pretēji vērstu spriegumu (strāvu)

 

Ne gluži tā, bet... Ir lasīts, ka dziļi izlādētus un sulfatējušos akumulatorus ar impulsu metodi(pulse charging) var nedaudz atdzīvināt, bet neesmu saskāries un visticamāk efekts ir īslaicīgs. Protams par skādi nenāks, ja lādētajam šāda funkcija ir.

 

 

Par lādētaju, nav nekādas vainas impulsniekiem(līdzīgi kā datoru barokļi), ja nu vienīgi Latvenergo tie ne visai patīk :rolleyes:

Neslikts ir arī Benton bx-2 un arī salīzinoši lēts un "gudrs". Visādi šo izmocīju un ir gana labs, vienīgi 16V "boost" režīms gluži neuzvedās kā instrukcijā rakstīts, pārslēdzās uz normālu spriegumu(mērīju ar testeri), bet vizuāli LED palika degot tāpat.

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...