Jump to content

Auto akumulatoru lādētāji


Mezavecis
 Share

Recommended Posts

Kaut kā marinējot tačku kārtējo reizi sanācis, ka aķis totāli izlādējies un signalizācija sāka gaudot. Domāju iepirkt aķu lādētāju, lai nebūtu jāaizņemas. Ko sakat par šo lādekli? Ir kādi ierobežojumi izmantošanā atkarībā no aķu jaudas? Pašlaik paredzēts lādēt 60Ah (540A) aķi.

 

http://www.ctek.com/LV/XS-800.aspx?p=features

Link to comment
Share on other sites

tur taču rakstīts

Charges lead-acid batteries (Wet, MF, GEL and AGM) from 1.2Ah to 32Ah, 1.2-100Ah maintenance charging

 

bet tā ctek ražo labus aparātus

 

ja jau nosēdināji kuro reizi, meklē jaunu aķi, jo šitas jau tāpat ir praktiski beigts

Link to comment
Share on other sites

Es lietoju šādu:

http://www.ctek.com/LV/Buy-Charger.aspx?charger=mxs7000

 

Vispār tie lādētāji ir labi, bet labāk izvēlēties kādu jaudīgāku modeli. Tavam izvēlētajam rakstīts, ka der aķiem līdz 32 Ah, tādēļ labāk skaties jaudīgāku.

Link to comment
Share on other sites

Varbūt pirms ieteikt mest aķi cūkām, iesaki piemest autiņam testeri, un pamērīt lādēšanu?

Link to comment
Share on other sites

Mezavecis

Aķis pirkts pagājušo gadu un kaut kā jaunu negribās pirkt un būs jāmēģina atdzīvināt. Jaudīgais lādeklis arī labi maksā un gandrīz jau 2 gab aķi par to naudu sanāk :(

 

Eh, ar visu darbu kalnu tā sanāca atstāt uz mēnesi mašīnu bez darbināšanas ...

Link to comment
Share on other sites

Pa mēnesi, turklāt šajā ziemā, signalka Tavu aķi izēd kā cīkst.

 

Un ja vēl kāda papildus noplūe, tas pats nenoņemtais maģa panelītis var palielināt patēriņu..

Labots - indigo
Link to comment
Share on other sites

Mefistofels

Pilnīgākās glupjības, ka izlādēts aķis kļūst beigts. Es savu tagādējo aķi esmu pamanījies 4 gadu laikā kādas 3 vai 4 reizes izlādēt līdz absolūtai nullei. Pēdējo reizi pirms kādiem 2 mēnešiem pat viss šķidrums sasala ledus klucī. Uzlādēju un aidā, kā jauns, nekādu problēmu.

 

Man lādētājs ir kautkāds krievu, bez nekādas gudrās elektronikas. Jāskatās lai lādētājs nav pārāk automātiski ''gudrs'' zinu, ka citiem ir bijušas problēmas ar to, ka daži lādētāji negrib lādēt, ja aķis nosēdies uz absolūto nulli. Kaut kas tad tam lādētājam nepatīk un viss.

Labots - Mefistofels
Link to comment
Share on other sites

kuzmitch

pirmkārt ienes vienkārši aķi istabā siltumā lai atkūst, pēctam paskaties moš pat pielec ;)

Link to comment
Share on other sites

Mezavecis

Pagājušo gadu, kad nosēdināju aķi, dabūju lādētāju un lādēju kādas 2 dienas...bet starteri tā arī iegriezt tas nespēja.

Link to comment
Share on other sites

Mefistofelis , +1 par PSRS ražojuma lādētājiem, ar modernajiem, ķipa - automātiskajiem var skūteriem plakanās baterijas lādēt..
Link to comment
Share on other sites

mefistolfelis, tam tavam aķim labi ja 10Ah palikušas, un arī labi ja vēl gadu vilks. protams, ja Tu stāsti patiesību.

PSRS ražojuma lādētāji der tikai PSRS aķiem :) nu labi, nav tik traki, bet nu želejnieku ar tādu nevajadzētu lādēt

Link to comment
Share on other sites

Jā, es savulaik atdevu ap 80 Ls par lādekli, bet jāsaka ka viņš ir katra izdotā lata vērts. labas lietas kaut ko maksā, diemžēl.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Ahu_eķ, te visiem tehnikas ar želejniekiem aprīkotas..

Lādētājam ir jāsver, tāpat kā pastūzim! Nu nevar pareizi uzlādēt auto aķi ar 250 gramīgu lādētāju, kam voltometra uz apērmetra vietā ir krāsainas gaismas diōdes :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Stepselis

PSRS ražojuma lādētāji der tikai PSRS aķiem :)

 

Tā nu gan ir domas pērle!

Link to comment
Share on other sites

Mezavecis
(labots)

It kā teorētiski izvēloties mazjaudīgāku lādekli, aķis jālādē daudz ilgāk. Ir kāds arguments, kas apgāž šo apgalvojumu, kapēc nevar lādēt ar švaku lādekli? Tāpat jau strāva tiek limitēta lādekļa jaudas.

Labots - Mežavecis
Link to comment
Share on other sites

Mežaveci, ja ir laiks un rūme, var lādēt kaut vai ar 0.1A špani , melš, ka pat veselīgāk tā..

Link to comment
Share on other sites

Stepselis

Ar mazjaudīgāku var lādēt, ja tam ir iespēja regulēt atdodamo strāvu. Jo tukšs aķis gribēs uzreiz daudz.

Link to comment
Share on other sites

Mefistofels

mefistolfelis, tam tavam aķim labi ja 10Ah palikušas, un arī labi ja vēl gadu vilks. protams, ja Tu stāsti patiesību.

PSRS ražojuma lādētāji der tikai PSRS aķiem :) nu labi, nav tik traki, bet nu želejnieku ar tādu nevajadzētu lādēt

 

Lādētājs tiešām ir kādus 20 gadus vecss. Interesanti gan kāpēc ar viņu nedrīkstētu lādēt un kāpēc es lādēju un nav nekādu problēmu.

Kādi vēl 10ah palikuši? Pilnīgākās miļķības. Es to aķi pirmo reizi līdz nullei nosēdināju vairāk kā pirms 4 gadiem, ļoti labi atceros, jo tas bija tajā pašā dienā, kad viņu nopirku :) Jau 4 ziemas ar viņu ir izbraukātas un nekad nav bijušas problēmas pat pie -30.

 

p.s. pilnīgi visas reizes esmu nosēdinājis, jo aizmirstu izslēgt gaismas. Kautkas noticis tam pīkstulim, kas brīdina par ieslēgtām.

Labots - Mefistofels
Link to comment
Share on other sites

Izlādēts aķis nav jāmet prom nekādā gadījumā. Tad jau lādējamos pirkstiņus arī vajadzētu mest misenē pēc pāris nosēdināšanas reizēm. Reizēm mēdz būt, kas tukšu aķi lādētājs nespēj pacelt (nezinu, kas īsti pie vainas - lētums vai pārlieku lielā lādētāja aizsardzība vai ...). Ir dzirdēts, ka šādos gadījumos tukšo aķi vajag uz kādu laiku savienot ar krokodiliem kopā ar citu - pilnu aķi. Saka ka palīdzot "pacelt". :dornis: Man domāt ka daudz vairāk aķa mūžu bendē regulāra nepilnīga uzlādēšana. Atkal padoms no onkuļiem - laiku pa laikam uz nakti piemest aķim lādētāju, lai kārtīgi paņammā.

Link to comment
Share on other sites

indigo, par to ka lādētājam jābūt uz pusi no akumulatora svara ? -nu pilnīgi un galīgi garām . Ja tas lādētājs ir uz impulspārveidotāja pamata, tad... . Piemēram man ir metināmais aparāts ar svaru 2kg, bet dot ārā 80A pie sprieguma 22V . Tiem impulsniekiem (lādētājiem) ir viens mīnus-cena. Bet citādi ideāls verķis , jo iekšā ir ielikts algoritms pēc kāda būtu ideāli jālādē ākumulators ( ko nevar teikt par prastu padomlaiku lādētāju , kurš sastāv no trasformatora un diodēm). Ideālākais akumulatoru lādētājs ir tāds, kas nodrošina kādu stabilu strāvu un elektronika seko spriegumam (precīzāk kā tas mainās laikā) un pie attiecīgiem parametriem parslēdz dežurrezīmā, kad aķis var kaut gadu stāvēt pie tā lādētāja. Nu ideāli garāžā, kad autiņu kurbulē ļoti reti. Par tukšiem akumulatoriem: ja uzlādē, tad nav tik traģiski. Sabeidz, kad tukši stāv aukstumā un sasalst.

Link to comment
Share on other sites

Amazons

Nav nekādas vainas sovdepa (CCCP) lādētājiem - stabili uz uzticami kā ķieģelis. Atšķirībā no šķibajiem un poļu budžeta klases lādētājiem, kuros ekonomēts uz trafa serdi, vara drāti un skaistumam uzliktas dažas spīzdīgas diodītes. Nenoliedzami impulsnieki arī ir labi un pieminētais kantoris CTEK ir ļoti labs šajā nozarē. Bet ja skatamies klasiskos lādētājus tad neko savādāku kā sovdepa lādētājos tur neiraudzīsiet (tik cena agn ievērojami atšķirsies :D). Tas ir izsmelts jautājums - neko jaunu un labāku tur nevar izgudrot. Tieši tāpat kā mašīnas lādēšanas sistēmā - nekā tur nav - ne baigās elektronikas ne olu čaumalu. Viss vienkāršs kā apelsīns. Tā funkcija ko sauc par celšanu no miroņiem vispār ir no zinātniskās fantastikas lauciņa. Tas kas miris tas miris un var reinkarnēties tikai jauna akumulatora veidolā. Vienīgā vērtīgā dažu jauno lādētāju funkcija ir akumulatora uzturēšana pie dzīvības ja tas netiek kādu laiku lietots, piem., kā manam zāles pļāvējam pa ziemu.

Link to comment
Share on other sites

Mezavecis

Joka pēc piemetu klāt PC barokli un pēc ampermetra var spriest, ka šis vairāk atdod strāvu (griežot ventilatoru), nekā lādē :)

Link to comment
Share on other sites

Stepselis

PC baroklis dod ārā 12V gandrīz precīzi, bet darbojošas automašīnas borta tīklā ir apmēram 14,5 V.

Link to comment
Share on other sites

... un lādētāji pat dod 16V.

 

attiecībā uz manu komentāru par PSRS laikā lādētāju, vajag jau arī pievērst uzmanību smaidiņiem.

 

Aķu lādēdēšana, ir nopietna zinātne, ja tā var teikt. Latvijā ir pat viens uzņēmums, kas gandrīz ar to tik nodarbojas, un pie tam ļoti veiksmīgi. Viņi gan neorintējas uz mājas lietotājiem.

Link to comment
Share on other sites

rodgerz

Jurkins - tā īsti nav taisnība, jo lādētāji vispirms paceļ "voltāžu" un tad dod iekšā "amperāžu".

Labots - rodgerz
Link to comment
Share on other sites

Guest drunk_lizard

sjitik daudz stulbiibu vienaa topic? pieGdiena jau? O_O

Link to comment
Share on other sites

Guest drunk_lizard

protams nevajag. neviens veel nav atceelis veco taisniibu par skaabes akumulatoru optimaalo laadeesjanas rezjiimu 1/10 no ietilpiibas. :>

taapat ir pofig, ar kaadu laadeetaaju laade, ja jams speej nodrosjinaat nepieciesjamo straavu. akumulatora izlaade liidz nullei neko sliktu neveic, mhhh, bet taa sasalsjana gan (bija augstaak slagaa taada doma jau izmesta)

Link to comment
Share on other sites

Amazons

Nu i es par to: kāda jēga pārmaksāt par lādētāju 2x jauna akumulatora cenā, ja normāls sovdepa lādētājs pa čirku izdarīs visu godam

Link to comment
Share on other sites

Jurkins

Kādu var pacelt voltāžu un tad amperāžu, kas vispār ir tāda voltāža un kas amperāža par terminiem. Te viens otrs vispār sajēdz, ko raksta? Parasts akumulatora lādētājs ir visparastākais STRĀVAS AVOTS. Kā jau d_l saka, vēlams skābes aķi lādēt ar strāvu 0.1 reiz ampērstundas.

Link to comment
Share on other sites

Viss ir pareizi - ja paaugstina spriegumu, kuru no lādētāja padod uz aķīti, pieaug lādēšanas strāva. Attiecīgi, regulējot spriegumu, mainās lādēšanas strāva. Nelaime ir tāda, ka ar tiem prastajiem lādētājiem nepietiek vienreiz noregulēt strāvu - aķim pakāpeniski uzlādējoties, lādēšanas strāva samazinās, attiecīgi laiku pa laikam nedaudz jāpaaugstina spriegums. Tobiš vislaik jāseko līdzi procesam.

Ar CTEK lādētāju ir vienkārši - pieslēdzi aķim un aizmirsi - kaut vai uz mēnesi. Viss notiek. Jebkura blondīne var lietot. Plus izmēri un svars tādi, ka kabatā var iebāzt. Savukārt tos padomjlaika binlādenus vienu otru gandrīz 2atā jāstiepj.

Un salīdzināt lādētāja cenu ar aķīša cenu vispār nav korekti. Tikpat labi var salīdzināt makšķeres cenu ar zivju kilograma cenu tirgū.

Link to comment
Share on other sites

Amazons

Tā lūk arī pasaulē veidojas pokemoni. Brunetes kļust par blondīnēm utt..

Kapitālisma sērga

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Un salīdzināt lādētāja cenu ar aķīša cenu vispār nav korekti. Tikpat labi var salīdzināt makšķeres cenu ar zivju kilograma cenu tirgū.

Nu ja aķu lādēšana ir hobijs, tad protams cenas salīdzināt nav korekti, bet vairumam tomēr ir citi hobiji.

Runāt par lādētāja ietekmi uz āķa mūžu utt IMHO ir buļļa kaka. Ja Tev tik bieži vajag lādēt aķi, tad pēdējais laiks savest autiņam lādēšanu kārībā, nevis pirkt dārgus lādētājus. Man ir kaut kāds lētucis kurš tiek izmantots labākajā gadījumā 1x gadā ja tuvākajās naktīs meteorologi sola <-25C.

Nekas - gan āķis darbojas jau kādus 3 gadus gan lādētājs nav "tinumus atmetis pret sauli".

Link to comment
Share on other sites

Protams, ja autiņu kustina regulāri, tad lādēt vispār nevajag. A ko darīt, piemēram, ar motorlaivas aķīti nesezonā (ziemā)?

Link to comment
Share on other sites

Ronalds

It kā teorētiski izvēloties mazjaudīgāku lādekli, aķis jālādē daudz ilgāk. Ir kāds arguments, kas apgāž šo apgalvojumu, kapēc nevar lādēt ar švaku lādekli? Tāpat jau strāva tiek limitēta lādekļa jaudas.

 

Tieši tā - jo mazjaudīgāks lādētājs jo ilgāk jālādē, bet tas ir vienīgais trūkums! (labi - lādētāja ilgmūžība, mehāniskā izturība!)

Jo svina/skābes akumulatori ir pilnīgi nekritiski pret uzlādes režīmu un strāvu (ja vien strāva nav par stipru un aķis uzvārās!)

Gēla aķi - tie paši svina skābes aķi vien ir - tikai drusku uzlabots variants.

 

Jo mašīnā aķa uzlādes strāva stipri mainās atkarībā no motora apgriezieniem (jaudas ko attīsta ģenerators) un ieslēgtajiem patērētājiem - piemēram brīvgaitā pie ieslēgtas stikla apsildes, mūzikas un tuvajām gaismām enerģijas aķa uzlādei paliek pavisam maz!

 

 

To ka nevar nobeigt aķi izlādējot viņu sausu - var un vēl kā var! Jo izlādējot akumulatoru elektrolīta blīvums samazinās, kad aķis pilnīgi tukšs, elektrolīts ir gandrīz vai tīrs ūdens, ziemā, aukstumā udenim ir tāda nelaba īpašība sasalt un sabojāt plates. Man dēļ signalizācijas gļukiem viņa nogaudoja gandrīz visu nakti - pašam jau nekas - logi mājas pretējā pusē! (Kaimiņi gan jau ka bija sajūsmā.... :( ) rezultātā no rīta aķis pilnīgi tukšs - nepietiek jaudas pat centrālai atslēgai. Bet ārā bija -25..... Viss - lādēju to aķi gan braucot, gan pie dažādiem, pat krutiem impulsu lādētājiem - nelādējas - dienu, divas auto pastāv un bez piepīpēšanas pielaist nevar.

 

neviens veel nav atceelis veco taisniibu par skaabes akumulatoru optimaalo laadeesjanas rezjiimu 1/10 no ietilpiibas.

 

Protams ka nav! Šis ir režīms kas nodrošina max ātru aķa uzlādi neriskējot viņu uzvārīt! Arī lādējot ar mazāku strāvu aķis ideāli uzlādēsies, tikai tam vajadzēs ilgāku laiku. Lādējot ar stiprāku strāvu bez kontroles riskējam nokaut aķi. Mūsdienās ir "intelektuāli" lādētāji, kuri padod aķī stipru strāvu, tad viņu uz laiku samazina kad akumulatora pretestība strauji sāk pieaugt. Bet tam vajag mikroprocesora vadību un tādi lādētāji nejēgā maksā. Bet uzlādēt aķi izdodas ātrāk kā ar nemainīgu strāvu 1/10 no aķa ietilpības!

 

Krievu lādētāji ir vienkārši kā cirvji - liels transformators (nevienam neinteresēja cik maksā varš) ar vairākiem izvadiem un slēdzot rubiļņiku (pārslēdzot izvadus) var mainīt cik voltu spriegums tiek padots uz aķi. Bet tā kā nav strāvas stabilizācijas visu laiku nākas to kļoķi grozīt. Bet protams ka uzlādēt var.... Jebkuram mūsdienu lādētājam ir impulsu baroklis (vajag krietni mazāku transformatoru, mazāks svars) + strāvas (ne sprieguma!) stabilizators - tas nodrošina krietni labāku lādēšanas režīmu!

Link to comment
Share on other sites

Stepselis
Mūsdienās ir "intelektuāli" lādētāji, kuri padod aķī stipru strāvu, tad viņu uz laiku samazina kad akumulatora pretestība strauji sāk pieaugt. Bet tam vajag mikroprocesora vadību un tādi lādētāji nejēgā maksā.

Krievu lādētāji ir vienkārši kā cirvji - liels transformators (nevienam neinteresēja cik maksā varš) ar vairākiem izvadiem un slēdzot rubiļņiku (pārslēdzot izvadus) var mainīt cik voltu spriegums tiek padots uz aķi. Bet tā kā nav strāvas stabilizācijas visu laiku nākas to kļoķi grozīt. Bet protams ka uzlādēt var.... Jebkuram mūsdienu lādētājam ir impulsu baroklis (vajag krietni mazāku transformatoru, mazāks svars) + strāvas (ne sprieguma!) stabilizators - tas nodrošina krietni labāku lādēšanas režīmu!

 

To ļoti 'intelektuālo' lādētāju es pirms daudziem gadiem realizēju ļoti vienkārši. Aiz 'lielā krievu cirvja' uztaisīju sprieguma stabilizatoru (tieši sprieguma!), kas spēj nodrošināt līdz 10A strāvu, noregulēju uz 14,5V.

Tagad varu mierīgi pielikt pie akumulatora, un turēt kaut nedēļām. Sākumā strāva ir 5-7A, atkarībā no akumulatora tukšuma pakāpes, pēc tam strāva nokrītās praktiski līdz nullei.

Šāda stabilizatora ietekme uz akumulatoru ir tieši tāda pati, kā no darbojošas mašīnas ģeneratora.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Stepselis , īstenībā MODERNAM NEPKALPOJAMAM akumulatoram tāds lādētāks ar stabilu PRECĪZU 14.5v spriegumu ir gana labs. Kas ir NEPKALPOJAMS akumulators?-neiedziļinoties smalkumos tas ir tāds , kuram sākas ''vārīšanās'' (ūdens sadalīšanās elektrolītā) pie 16-17V (tātad, ja ģeneratora regulators nav čupā, nekas nevārās). Tas ka laiku pa laikam akumulators ir jāpalādē ar strāvu kas ir 1/10 no ietilpības nāk no veco akumulatoru apkopes pamācībām. Agrāk tie aķi uz auto pilnībā neuzlādējās + ''vārijās '' rezultātā bija laiku palaikam jāpielej destilēts ūdens un lai vis būtu labi, bija kādu laiku jāpalādē ar lādētāju, kad elektrolīts ''vārijās''. Tagad.... nu i pēc pieci gadi elektrolīta līmenis samazinās minimāli . Daudziem akumulatoriem nav pat vāciņu kur to destilēto ūdeni ieliet.

Link to comment
Share on other sites

Jā, nu točna pokemonu paaudze aug. Jau akumulatoru bez procesora neprot uzlādēt :sarkasms: . Ja autiņam viss kārtībā, tad akumulatoru principā nevajag lādēt, bet kad aķītis beigts, tad nekāds lādētājs ar procesoru nepalīdzēs.Visparastākajam krievu ladētājam neko nevajag regulēt. Piemet pei tukša akumulatora, sākumā strāva sanāk lielāka par1/10 no aķīša kapacitātes, bet tad pakāpeniski samazinās. Gala rezultātā vidējā strāva sanāk optimāla. Atstāj uz nakti tādu lādētāju un no rīta šķiļ tik autiņu klāt. Tak nevajag tur nekādu aptiekas precizitati. Visekstermālāk sanāca kadreiz aķiti lādēt pie sievastēva, jo nejauši bija palikuši gabarīti ieslēgti. Nācās ņemt visparastāko 100W kvēlspuldzi, no veca lampu radio izraut(lodāmura jau nebija) D226 diodes, salikt virknē lampu, diodes un aķīti un spraust pa tiešo tīklā. Vot tas bija lādētājs ar "procesora vadību", bet uzlādēja tak aķīti un izdevās no meža izbraukt.Nu jā, ko nu es te runāju, patērētāju sabiedrībā jau izdegušu lampiņu ķēķī sauks sertificētu elektriķi mainīt.

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...