Jump to content

Parunāsim par elekto velo agregātiem


ru
 Share

Recommended Posts

Vēl perspektīva lieta, kura gan šobrīd (pie mūsdienu tehnoloģijas) pagaidām nav briesmīgi ietilpīga, taču ir ļoti ātri lādējama - superkondensatori.

 

+ reku daži vairāk vai mazāk DIY projekti:

http://www.theworkshop.ca/energy/suzuk_e/9/9.htm

http://www.wired.com/autopia/2009/09/electro-camino/

http://blog.makezine.com/archive/2009/09/flashback_the_gomicycle.html

http://sae.wvutech.edu/projects/electricbike/

http://zerocarbonista.com/

http://www.kiwiev.com/

http://www.instructables.com/id/48V_Electric_Flat_Tracker/

http://www.zevutah.com/page/motorcycle.htm

http://www.treehugger.com/files/2008/04/air-powered-motorcycle-diy-moped.php

http://visforvoltage.org/blog/jstept

http://www.sunnev.com/

 

Kā jau izteicās iepriekš pamatproblēmas transportā ar enerģiju ir šādas:

1) Autonomija jeb "bākas tilpums" - cik daudz var nobraukt ar vienu uzpildi

2) Enerģijas blīvums - cik 1kg/1m^3 "bākas" ļauj man nobraukt

3) Enerģijas "zaļums" - ja, piemēram elektroenerģija tiek iegūta netīrākā veidā, kā darbotos mana mopēda iekšdedzes dzinējs, tad par kādu zaļumu var būt runa? Te gan ir nianse - enerģiju iegūstot stacionāri (īpašās iekārtās) ir daudz lielākas iespējas filtrēt/attīrīt/samazināt izmešus un iespēja iegūt labāku lietderības koeficientu.

4) Enerģijas pieejamība - enerģijas apgādes infrastruktūra

5) Izmaksas dzinējiem/akumulatoriem/kontroles agregātiem, to nomaiņai/pārstrādei.

Labots - Aleksejs
Link to comment
Share on other sites

Vēl ir tāda lieta, kā piesārņojuma pārvietošana - pat iegūstot enerģiju no fosilā kurināmā, stacionāra iekārtā var nofiltret izmešus un co2 sadzīt krātuvē.

Link to comment
Share on other sites

Tādās valsīts, kā Latvja, kur vēl aizvien mēdz būt ziemas, tīram elektro aparātam nav perspektīvas. Ja nu vienīgi tīri kā vasaras braucamais. Kā nekā, ziemā vajag auto ar kaut ko kurināt, un aķim tā spēja arī strauji krīt pie - grādiem. Pie mums derēs maksimums hibrīds, kurš droši vien nākotnē baosies no kādas rapšu eļļas vai bioetnola. Cik vasarā ļautiņi izaudzēs, tik ziemai būs degviela.

Link to comment
Share on other sites

Vienā no linkiem, kuru neiemetu bija arī konceptauto, kuram dzinējs (tas pat bija stirlinga dzinējs, nevis iekšdedzes) pamatā tika izmantots tieši salona sildīšanas utt vajadzībām, kas noēd pārāk daudz elektrības un tomēr labāk dedzinot degvielu izdarāms.

Link to comment
Share on other sites

ok, pāris braukšanas varianti / scenāriji:

 

1) dienā jānobrauc ~10 - 20km. 10km var nomīt 25 minūšu laikā, ar labu velo un enerģiski minoties, tas sanāk kā normāla, patīkama ikdienas slodzīte. ja šis attālums būtu jābrauc nekustīgi sēžot uz elektrovelosipēda - tas 1) nosalt var 2) apnīk tas viss kā lēna nāve - prasās elektro motoru kas varētu vilkt vismaz uz 50km/h...

 

2) - jāaizbrauc kādu reizi pie kolēģa kas dzīvo ~40-100km attālumā. tad ar kājām mīties jau pie 30-40km viss ir līdz kaklam un ātrums arī pārāk garlaicīgi lēns, 40km var kādās ap 2h nomīties. šai gadienā vajdzētu motoru kas spētu pie 80km/h ātrumu attīstīt. tad būtu laime - iegūts lēts transportlīdzeklis jo elektrība sanāk lētāk kā benzīnmopēdiem, un iespēja lēti un brīvi, kad vien vajag pārvietoties neierobežotus attālumus, un arī vēlreiz - LĒTI, jo tas verķis nav jāapdrošina, nav jāiziet tehnapskates, nav jāmaksā ceļnodoklis un nav dārgu remontu:)

 

3) - secinājumi - no motora kurš velk tikai līdz 25km/h nav it ne mazākā prieka, jo ceļa ilgums/apnicīgums ir identisks ar velo mīšanos, tikai ir vēl švakāk, jo jāsēž nekustīgi un jāsalst, un jātērē nauda elektrībai un aķiem, turklāt vairāk par 10-20km no vietas nekur braukt negribēsies dēļ lēnuma un apnicīguma:)

 

4) - ko no tā visa var saprast - priekš sevis esmu ticis skaidrībā, ka motors velosipēdam sevi sāk attaisnot tai brīdī, kad viņš spēj braukt ātri (virs 50km/h)

jo tad, teiksim Rīga - Jelgava posms ies teju vienādi ilgi kā ar vilcienu - vilciens arī velk ~50 minūtes, plus kājošana līdz un no stacijām, savukārt e-velo tad aizvelk no viena gala līdz otram bez dīkstāvēm.

 

apsverot šo visu sāku domāt, ka varbūt jātēmē uz kādu pļaujmašinas motoru, ar krietni noklusinātu izpūtēju, un elektromotors no pasāta ventilatora jāatdāvina/jānotirgo kādam DIY e-velo entuziastam :D

 

PS - Aleksej - zinko, vēl pie tiem apsvērumiem jāpieskaita nelietderīgās masas pārvietošana - cilvēks sver 100kg, velosipēds - <20Kg, automašīna - 1200Kg. kādēļ man savu ķermeni pārvietot ar 60 reizes lielāku ķerru kā velosipēds? nu tas tā, vairāk filosofijai:) protams ka mašīnai ir savi labumi un komforti utml. - moins!!! paldies par linku krājumu:)

Labots - Varonis
Link to comment
Share on other sites

Varoni, jā par to masu utt es pilnībā piekrītu. Vienīgi mūsu platuma grādiem un ceļa seguma īpatnībām divriteņu transportlīdzeklis ir visai bīstama/nelietojama lieta ziemā. Tad jau kaut kāds tricikls/kvadricikls drīzāk. Attiecībā pret mīšanos ar velo - jā, ir taisnība, ka parastie elektroveļuki neko nedod ātruma ziņā un, ka beigās sanāc tauku ļumeklis. Taču aktīvi mīties un dziļi elpot ir baigi labi tīrā gaisā, nevis pa piegāzētu pilsētu - padomā kādus kvēpus un izplūdes gāzes Tu sarauj iekšā aktīvi minoties un dziļi, ritmiski elpojot. Līdz ar to es pat varu saprast tos, kas vienkārši grib sēdēt un nemīties.

Link to comment
Share on other sites

nuja. pilsēta nav neko vilinoša lieta. un protams, ka ar tādu 2 riteņu dranduļetu maukt gar šosejas malu tumšā rudens vakarā, slapjdraņķī, kad garām uz mājām joņo drusku pabesījušies un birojos nosēdējušies darbinieki kam nosliece uz agresīvu braukšanu, varētu izvērsties par diezgan īsu prieku, ti līdz pirmajai avārijai. nja.

 

nu lainukā, cerība man ir:) ka ir iespējams krietni haļavnāk pārvietoties kā es pēdējā gada laikā ar savu veco pasātu, kur ~700Ls remonti, 12l/100km gāze, uc ķibeles:)

Link to comment
Share on other sites

Ir jau tā, ka tie elektrovelo nav nemaz tā domāti, ka viņš tev pilnībā ved, bet ka tu pieminies, tikai tā, lai tev vieglāk, lai vari da kautvai tos 100km mierīgi nomīties bez baigā treniņa, vai Siguldā kalnā uzmīties pa vieglo. Tā ka obligāti nav jāsalst.

12V motors arī nav tas labākais, jo tam vajag lielākas strāvas, nekā piemēram 24V. Skatījos, bija pat tieši pseicļai priekš velo 48V motori ar atbilstošu aprīkojumu.

Link to comment
Share on other sites

:pooh_door: mani apsvērumi par elektromotra piešprici velo radās pēc kārtējā braucienā Rīga- Cēsis. 90km un tu sāc saprasts ka tas nav nekāds joks uzmīties kalnā ja esi mazliet piekusis. Cēsu rajons jau foršs ar visādiem kalniņiem, bet ne jau ar velo :)
Link to comment
Share on other sites

rolands, zini kā tads viss notiek iekš UK? Ja zinātu, tad pāris problēmas no tevis pieminētajām atkristu, bet nāktu klāt tikai plusi.

Link to comment
Share on other sites

Ģenerālis

Es tāpat arī nesaprotu cilvēkus kuri maximās un rimiķos pērk velosipēdus par 100 ls :meeting: .. Es ar tādu velo nekad nebrauktu .. Nejau tādēļ, ka viņš maksā 100 ls , bet gan tādēļ, ka viņš ir mēsls. par 100 ls var nopirkt daudz labākus velo.

 

Es te neizlasīju visus komentārus, bet gribu piebilst ka vēl maximās nav redzēti optima līnija veļiki. Pastaigā tūr vēl ,ir arī sakarīgo modeļi

Link to comment
Share on other sites

vej kur pareizais risinājums

http://zparks.lv/lat/komentari/?doc=2904

Te ir virtuves supercap :)

http://www.ultracapacitors.org/forum/6171.html

rūpnieciskais supercap

http://batcap.net

un šeit ekolādējamais

http://www.ss.lv/msg/lv/facilities/the-agriculture/agricultural-machinery/electrical-equipment/echxg.html

http://www.datuve.lv/raksts/2491/cite/79446/

pāris saiti par rekuperāciju un KERS

http://www.boot.lv/forums/index.php?/topic/41446-alternativa-degviela-vai-ari-udensmotors-udenradis-ka-degv/page__hl__KERS__fromsearch__1

 

Jāpiebilst, ka Ķīna pieņēmusi konceptuālu lēmumu pārāk nedzīties pakaļ rietumu kompānijam parasto dzinēju ražošanā, bet sāk iestrādes hibrīdos un elektrotransportā. Tas noteikti samazinās cenas.

Link to comment
Share on other sites

sāku te pētīt motorolleru padarīšanu, sanāk, ka benzīna motorollerim degvielas tēriņš ir 3-4l uz 100km. naudā tur sanāk ~2-3Ls /100km. (puslīdz ekonomiska automašīna apēdīs >5Ls/100km.)

 

elektro mopēdam vizinoties ne ātrāk par ~30km/h tas patēriņš ir vidēji 10-15 watstundas uz kilometru. sanāk, ka 100km var nobraukt ar 1-1,5kWh, jeb līdz 1,5 kilovatstundām, kas izmaksā ~10 santīmu?! :download: traki jēdzīgs ekonomiskais cipars sanāk. ok, pieskaitam aķu cenu, jo aķiem ierobežots mūžs, tur vidēji sanāk 20-30 santīmu par kilowatstundu, parastiem skābenes aķīšiem. ar to visu - 100km nobraukšana izmaksās ap 50santīmiem?! :pardon:

juhu:) ja aprēķini mani neviļ, tad te var sākt priecāties, un par lētu naudu apceļot Latviju :D

 

ja nopietni, tad doma ir sekojoša - lieliem attālumiem nav nekāda prieka nīkt uz sēdekļa entās stundas, tas nozīmē, ka dampi vajag ātru - nu vismaz 60km/h. vēl labāk 80km/h.

 

pie šāda ātruma lielākā bremze ir gaisa pretestība. te varētu sākt sapņot par aerodinamisku čaumalu....

 

un vēl, interesanti, kāds būs elektro patēriņš braucot ar tiem 80km/h ??? varbūt ka pie šāda ātruma cenu starpība ar benzīnnieku nebūs vairs ievērojama? jo attiecīgi jāsarūpē lielāka aķu paka, vēlvieni lieki 60-100kg (ja grib vizināties līdz lauku radiem 150km attālumā)

 

Aleksej, kā tu domā?

Labots - Varonis
Link to comment
Share on other sites

Lūk vēl viens nu jau industriāli ražots verķis:

http://londonbikers.com/articles/6325/petrol-not-included-a-vectrix-electric-scooter

http://www.enviro-live.com/electric-scooters-low-costs-no-emissions.html

http://www.firebox.com/product/2166/Ego-Electric-Street-Scoota

http://www.zipee.org.uk/

 

 

http://www.evuk.co.uk/links/index.html

 

Un, piemēram, lūk arī daļēja atbilde infrastruktūrai:

http://www.newride.org.uk/

http://www.treehugger.com/files/2008/05/electric-vehicle-charging-london.php

 

Es domāju, ka pat alternatīva tikai pilsētas attālumiem dotu milzīgu ietaupījumu. Protams, ne katram ir vieta/līdzekļi divu transportlīdzekļu uzturēšanai. Par lādēšanas ilgumu - viens no risinājumiem ir vairāku akumulatoru turēšana un kamēr ar vieniem brauc, otrus lādē. Attiecībā par tukšu akumulatoru apmaiņas staciju pret pielādētiem, domāju ka risinājums ir tāds, ka nododam savu akumulatoru lādēties un kamēr mūsējais lādējas, mums tiek piešķirts uzpildes stacijas akumulators, taču nākamajā dienā samainam atpakaļ pret savējo, kurš nevienam citam netiek atdots. Protams arī šāda shēma darbojas tikai darbs-mājas ikdienas ceļa gadījumā, nevis braucam-apceļot-eiropu gadījumā, taču tieši šis darbs-mājas arī sastāda vislielāko braukāšanas daļu.

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...